Kävin poliisiasemalla ennen joulua kysymässä opetusluvasta ajokiellon suhteen joka annettiin 16.6.2010. Siellä sanottiin että heti kun ajokielto päättyy 16.1.2011 tänne vaan opetuslupaa hankemaan, antoi lomakkeet vielä henkilökohtaisesti. Ja nyt tilanne tämä: opetuspoljin faijan autoon asennettu, katsastettu. joutui käymään sen opetuskoulutuksen jne. auto hommattu, kaikki paperit oli mukana poliisiasemalle mentiin ja siellä sanottii sitte että jos ajokielto on tullu nii ei saa vuoteen sen jälkee hakee korttia vaikka ajokielto oli vain ½ vuotta? oikeudenmukaista? Asiasta ei minulle missään vaiheessa sanottu mitään, otin itse selvää netistä (ja tuo kun kävin kysymässä itse asemalla). Onko teillä mitään tietoa asiasta voiko tämä olla näin?
opetuslupa ja ajokielto
22
4154
Vastaukset
- 87k
Viestistäsi ei selviä se onko ajokielto tullut "opettajalle" tai "oppilaalle"
Jos opettajalle on tullut ajokieltoa, niin tuskin opeuslupaa saa muutamaan vuoteen, en muista tarkkaa rajaa.
Oppilaan liikennerikkomusten määrä/ajokiellot ei vaikuta luvan myöntiin tippaakaan, kunhan ei ole ajokieltoa "päällä" jolloin ei tietenkään voi saada lupaa.
Tosin jos oppilas on syyllistynyt ajo-oikeudetta ajoon, niin tekopäivästä ei voi vuoteen saada ajokorttilupaa, ja näinollen ei myöskään opetuslupaa.
Voisin tietenkin tarkistaa sinun ja isäsi tiedot muutamssa mintuissa, ja antaa "pomminvarman" vastauksen, mutta silloin joutuin kysymään sinun (isäsi h****************** löytyisi myös noilla tiedoilla) h******************** ja sen kysymyminen täällä johtaa aina isompaan, tai pienempään haukkumiseen, uhkailuun, roskapostiin yms, joten niimpä en kysy sun h***********************- vihainen ku perkele
Oppillalle siis tuli ajokielto. Enkä tajua sitä että minulle sanottiin poliisi asemalla että pääsen hakemaan opetuslupaa 16.1.2.1011 ja nyt sanottiin etten saakkaan. Eikä oikeudessakaan mainittu erikseen mitään tuosta. Pitäisikö minun käydä erikseen käräjillä kysymässä asiaa? mennä poliisiasemalle eri tiskille kysymään? Ja vaikka saisitkin ''pommivarman vastauksen'' joka tukisi sitä että en pääse hakemaan ajolupaa vielä niin miksi minulle sanottiin että saan?, Ja miksi ei mainittu erikseen missään etten saa... menee hankalaksi.
- Vihainen ku perkele
En huomannut yhtä tärkeää seikkaa jonka sanoit:
Tosin jos oppilas on syyllistynyt ajo-oikeudetta ajoon, niin tekopäivästä ei voi vuoteen saada ajokorttilupaa, ja näinollen ei myöskään opetuslupaa.
Samaa sanottiin poliisiasemalla mutta miksi sitä ei sanottu aikasemmin kuin kävin kysymässä?
Turhaan polkimet asennettu jne, rahaakin meni perkeleesti ja autollekkin pitäis paikka saada.
Tästä pitäis mun mielestä jotain korvauksia saada vähintään. - ajokortin saanut
Vihainen ku perkele kirjoitti:
Samaa sanottiin poliisiasemalla mutta miksi sitä ei sanottu aikasemmin kuin kävin kysymässä?
Turhaan polkimet asennettu jne, rahaakin meni perkeleesti ja autollekkin pitäis paikka saada.
Tästä pitäis mun mielestä jotain korvauksia saada vähintään.Vituttaako? Kannattiko? :D
- 87k kusettaa
ajokortin saanut kirjoitti:
Vituttaako? Kannattiko? :D
niin ja kiKin eli nykyisen 87k :n mukaan ajokieltohan EI VAIKUTA MITENKÄÄN kortin saantiin... :D joten mitenkäs tää juttu ny taas kiki menikään? ei vaikuta vai ? :D
ai että .... :) :) - vihainen ku perkele
87k kusettaa kirjoitti:
niin ja kiKin eli nykyisen 87k :n mukaan ajokieltohan EI VAIKUTA MITENKÄÄN kortin saantiin... :D joten mitenkäs tää juttu ny taas kiki menikään? ei vaikuta vai ? :D
ai että .... :) :)Eli tähän samaan paskaan kaikki johtaa... en voi siis tehdä mitään.
Turhaa rahastusta. mä kyllä taistelen, tää ei jää tähän!
Kyllä mullakin jotain oikeuksia pitäisi olla vaikka muo on itse ''virkavalta'' kusettanut/rahastanut!
***** mä sanon!! - turpo terminaattori
vihainen ku perkele kirjoitti:
Eli tähän samaan paskaan kaikki johtaa... en voi siis tehdä mitään.
Turhaa rahastusta. mä kyllä taistelen, tää ei jää tähän!
Kyllä mullakin jotain oikeuksia pitäisi olla vaikka muo on itse ''virkavalta'' kusettanut/rahastanut!
***** mä sanon!!Virkavaltahan se sulle sen ajokiellon hommasikin...
- 87k
87k kusettaa kirjoitti:
ai että .... :) :)Ajokielto ei vaikuta ajokortin saantiin mitenkään.
Suorituskielto vaikuttaa, vuoden ajan TEKOPÄIVÄSTÄ (ei vuoden ajan siitä kun täyttää 18)
Eli tule sä kusipää puhuvaan asiasta vasta kun tiedät noiden eron - 87k
Vihainen ku perkele kirjoitti:
Tästä pitäis mun mielestä jotain korvauksia saada vähintään.Polkimen katsastus on voimassa siihen asti kunnes se poistetaan.
Samaten opettajan teoriakoe on voimassa 2 vuotta
Joten missä kohtaa sulla on mennyt rahaa hukkaan, jos saan kysyä...
Ja sitä ei poliisilla sanottu, koska et ilmeisesti ilmaissut, että sulla, myös suorituskielto/ajo-oikeudetta ajo. - vihanen ku perkele
87k kirjoitti:
Polkimen katsastus on voimassa siihen asti kunnes se poistetaan.
Ja sitä ei poliisilla sanottu, koska et ilmeisesti ilmaissut, että sulla, myös suorituskielto/ajo-oikeudetta ajo.Nii kylhän ne voimassa on mut sillon ku pääsisin hakee tota lupaa nii lähen inttiin.
Ja hyvähän ton autonki on nyt seistä tossa pihalla toi 1,5v , kuutioks varmaa joutaa seki.
No varta vastenhan mä sitä sieltä asemalta kävin kysymässä et millon saan sen luvan oikee ku tuli toi ajokielto et osaan valmistella kaikki valmiiks ku saan sen kortin... - vihanen ku perkele
87k kirjoitti:
Polkimen katsastus on voimassa siihen asti kunnes se poistetaan.
Ja sitä ei poliisilla sanottu, koska et ilmeisesti ilmaissut, että sulla, myös suorituskielto/ajo-oikeudetta ajo.muuten toi polkimen katsastusaikakin on vain 2 vuotta jollon se pitää poistaa
- 87k
vihanen ku perkele kirjoitti:
muuten toi polkimen katsastusaikakin on vain 2 vuotta jollon se pitää poistaa
No ei missään, eikä asiasta yleensä tule huomautuksia edes rekisteriotteelle.
Joten miksi ei voisi odottaa 6 kuukautta, niin ei mene mikään hukkaan? - vihanen ku perkele
87k kirjoitti:
Joten miksi ei voisi odottaa 6 kuukautta, niin ei mene mikään hukkaan?Pitäis armeijaan lähtee sillon... ja sen jälkee opetuslupa onki menny vanhaks ku siit on jo aikaa ku se on haettu. Sen takiahan mä sieltä kävin aikasemmin kysymässä et millon saan ajaa et tiiän voinko hoitaa sen ennen inttiä. Ja niihän ne väitti et voi mut toisin kävi.
- kiki87k
vihanen ku perkele kirjoitti:
Pitäis armeijaan lähtee sillon... ja sen jälkee opetuslupa onki menny vanhaks ku siit on jo aikaa ku se on haettu. Sen takiahan mä sieltä kävin aikasemmin kysymässä et millon saan ajaa et tiiän voinko hoitaa sen ennen inttiä. Ja niihän ne väitti et voi mut toisin kävi.
hih,kikkuraista nyt vaan harmittaa olla jälleen väärässä. niin ku aina ;) tässä se nähtiin että ajokiellot ei vaikuta MITENKÄÄN kortin saantiin,vai mitä 87k?? ;)
- 87k
kiki87k kirjoitti:
hih,kikkuraista nyt vaan harmittaa olla jälleen väärässä. niin ku aina ;) tässä se nähtiin että ajokiellot ei vaikuta MITENKÄÄN kortin saantiin,vai mitä 87k?? ;)
Miten ajokielto vaikuttaa ajokortin saantiin (jos siis keilto on mennyt jo ohi)
No anna tulla nyt, miten se SUN mielestä vaikuttaa
Mun mielestä se ei vaikuta, eikä lain mukaan - cannonpalli
87k kirjoitti:
Joten miksi ei voisi odottaa 6 kuukautta, niin ei mene mikään hukkaan?Mulla on rekisteriotteessa päivämäärä johon mennessä opetusvarustus eli lisäpoljin on poistettava .
Voihan sen tietenkin katsastaa uudestaan ,niin ei sitten tarvii poistaa .
Kolmio on se toinen pakollinen varuste opetusajossa , mutta sitä ei kai kukaan huvikseen käytä . - Nada92
87k kirjoitti:
Miten ajokielto vaikuttaa ajokortin saantiin (jos siis keilto on mennyt jo ohi)
No anna tulla nyt, miten se SUN mielestä vaikuttaa
Mun mielestä se ei vaikuta, eikä lain mukaanOsaatko lukea? Juurihan aloitusviestissä kerrottiin miten on kielto vaikuttanut. Vai etkö vain YMMÄRRÄ?
- 87k
Nada92 kirjoitti:
Osaatko lukea? Juurihan aloitusviestissä kerrottiin miten on kielto vaikuttanut. Vai etkö vain YMMÄRRÄ?
Ei ajokielto ole vaikuttanut mitenkään opetusluvan saantiin :)
- kikkelikii
87k kirjoitti:
Ei ajokielto ole vaikuttanut mitenkään opetusluvan saantiin :)
mutta kortin saamiseen on. ja aika oleellisesti kuten aloittajan viesteissä kyllä kerrotaan. ymmärsitkö nyt? lue nyt hyvä nainen uudelleen ja keskity niin huomaat kyllä miten.
- 87k
kikkelikii kirjoitti:
mutta kortin saamiseen on. ja aika oleellisesti kuten aloittajan viesteissä kyllä kerrotaan. ymmärsitkö nyt? lue nyt hyvä nainen uudelleen ja keskity niin huomaat kyllä miten.
Ettei ajokiellon aikana voi saada korttia, mutta sen jälkeen voi.
Koska ajokiellot, sakot yms. eivät vaikuta ajokorttiluvan saantiin, ikinä,
- vituttaa333
hei sain ajokiellon ja olen nyt ajammas opetusluvilla korttia mitä käy ? t.oppilas
Näin 6 vuoden jälkeen :)
Ajokielto ei vaikuta kortin suorittamiseen, teoria tai ajokoetta et voiajokiellon aikana suorittaa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä882881Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991676Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461547- 871381
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4021364Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3981292Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21069Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329864Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden257845