HTTP Programming Recipes for Java Bots

*Vähän pihalla*

Etsin ja löysin kirjan joka ilmeisesti sopii tarkoituksiini, mutta olisi pari kysymystä.

Kirja on HTTP Programming Recipes for Java Bots.
http://www.heatonresearch.com/book/http-programming-java.html

Tarkoitus on tehdä nettiin sivu ja/tai web-server joka hakee päivityksiä vähän sieltä täältä automaattisesti, taulukoita ja tekstiä.
Minulla ei ole aikaisempaa kokemusta muusta kun VBA:sta johon hyppäsin mukaan ns. keskivaiheesta.
Se tuottikin myöhemmin vaikeuksia kun ei ollut perusteet hallussa. Tällä kertaa haluan oppia perusteet perusteellisesti.

Kysymys 1
Löytyykö jotain hyvää perus Basic kirjaa JavaScriptiin, saa olla kielillä Suomi, Ruotsi, Englanti mielummin tietysti Suomi.

Kysymys 2
Tuo HTTP Programming Recipes for Java Bots kirja on vuodelta 2007, tuottaako se ongelmia, toimiiko kaikki edelleen?
Vai kannataako minun odotella päivitettyä kirjaa Scripteihin tai yrittää sellainen kirja jostain etsiä. Harmi jos niin on kun en parempaa ole löytänyt.


Jos Basic kirja on vaikka vuodelta 2010 ja kun tuo Java Bots on 2007 voiko siinä olla jokin ongelma toimivuuden kannalta, opiskelen tuoretta Basicia mutta ne ei toimi kun vain suurimmalta osin vuoden 2007 Scripteissä?
Päivitykset >> 2010
Alusta >> 2007

Nyt on vuorossa ehkä hölmöin kysymys, mutta oikeasti olen hieman pihalla!
Kysymys 3
Onko tuo kirja HTTP Programming Recipes for Java Bots, edes JavaScriptiä kun Javaa tai Java versioita näyttäisi olevan vähän jokaiseen lähtöön?

Toivottavasti edes joku ymmärsi mitä ajan takaa.

1

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keksa1

      käsittelee enimmäkseen sitä, että miten Javalla koodataan joku botti, joka matelee pitkin saitteja ja keröää tietoa.

      Siinä on yksi luku siitä, että miten sellanen botti pärjää sivuilla, joisa on Javascriptiä.

      Eli Java ja Javascript on kaksi eri asiaa.

      Luulen kyllä etttä pärjäät ihan hyvin tuolla kirjalla, vaikka se on tehty 2007.

      Kannattaa myös katsela kirjoja brittien amazonista

      http://www.amazon.co.uk/

      josta lähtee kirjat 80% halvemmalla kun suomesta ja postikulut on halvemmat kuin jenkkien vastaavasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6570
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3928
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1969
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1819
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1528
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1505
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe