Mielikuvitusystävä

Lapsilla ja joidenkin tulkintojen mukaan joillain aikuisillakin on kuulemma mielikuvituskavereita, joiden kanssa voi olla vuorovaikutuksessa. Ilmeisesti asia on melko yleinen ja täysin luonnollinen.

Minulla ei ole koskaan moista ollut. Olenko jotenkin poikkeava? Onko muita, joilla ei mielikuvitusystävää ole ollut tai kuinka monella sellainen on tai on ollut?

Olisi mukava kuulla.

13

430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ateistix
      • Olisikohan sillä vaikutusta, että minulla oli aina sisaruksia leikkikaverina. Muutenkin lähiympäristössä oli paljon samanikäisiä lapsia.


    • Kössönöm

      että olisi itsellä olisi ollut, mutta sisareni pojalla oli. Se sitten katosi, kun pikkuveli syntyi.

    • minä ainakin

      mileikuvitusystävänäni Kuu. Juttelin kuulle ja toivoin sen tuovan minulle rappusille yöllä jopa lahjoja. Jo silloin etsin Jumalaa ja ymmärsin että Hän ei ole jokin kuviteltu mileikuvitusolento.
      Kyllä lapsi ymmärtää, milloin leikkii ja milloin pohdiskelee syntyjä syviä.

    • O'ou

      Tästä voisikin tehdä tutkimuksen, korreloiko lapsuuden mielikuvitusystävän omistaminen jotenkin myöhempään uskonnollisuuteen. Ainankin tähän asti kertyneistä vastauksista ainoa henkilö, jolla on ollut kuu mielikuvitusystävänä, näyttäisi olevan nykyisin uskis.

    • apateisti

      Oli "mielikuvitusystävä" ennen kouluikää vaikka en siitä mitään muistakaan. Ateisti kouluikäisestä lähtien.

    • weir986

      minulla lapsenakaan mielikuvitusystävää.

    • Rami Bar-Amin

      Ei ollut varsinaista mielikuvituskaveria. Sisko on niin paljon vanhempi ettei siitä ollut leikkikaveriksi, lähimmät kaverit oli parin kilometrin päässä peltojen toisella puolella, joten aika paljon tuli viihdyttyä yksikseen. Paljon juttelin yksikseni mutta en muista että olisi ollut näkymättömiä kavereita.

    • nimi merkki

      Minä en ainakaan muista, että minulla olisi koskaan ollut mielikuvitusystävää. Minulla oli kyllä
      pikkusiskokin, mutta suuren ikäeromme takia emme juuri koskaan leikkineet yhdessä.
      Ja minä opin lukemaan hyvin varhain ja heti sen jälkeen parhaita ystäviäni olivat kirjat,
      joita ahmin sammumattomalla mielenkiinnolla (kuten edelleenkin teen).

    • Thronos

      Ei ollut mielikuvitusystävää. Eikä samanikäisiä leikkikavereita - sisaruksetkin olivat vanhempia ja heillä oli omat juttunsa. Opin lukemaan nelivuotiaana ja sen jälkeen aukesi ihmemaa kodin kirjahyllyn tienoilla - siinäpä sitten luettiin ja katseltiin isot sotakirjat, eläinkirjat ja tietosanakirjat hyvinkin tarkkaan. Romaanit olivat ylähyllyillä ja niihin yletyin vasta myöhemmin.

      • Vesiperän veditte !

        ettei teoria lapsuuden mielikuvitusystävän ja uskoontulon välisestä yhteydestä toimi minun kohdallani:
        Minulla ei ole ollut lapsena, saatisitten aikuisenakaan minkäänlaisia mielikuvitusystäviä.

        Samantapaisia aloituksia ja kommentteja on ollut tällä palstalla aiemminkin ja ihmetyttää, eikö teitä
        ala jo kyllästyttämään samojen asioiden toistaminen ?


      • Vesiperän veditte ! kirjoitti:

        ettei teoria lapsuuden mielikuvitusystävän ja uskoontulon välisestä yhteydestä toimi minun kohdallani:
        Minulla ei ole ollut lapsena, saatisitten aikuisenakaan minkäänlaisia mielikuvitusystäviä.

        Samantapaisia aloituksia ja kommentteja on ollut tällä palstalla aiemminkin ja ihmetyttää, eikö teitä
        ala jo kyllästyttämään samojen asioiden toistaminen ?

        Sinulla ei ole ollut koskaan mielikuvitusystäviä. Et siis usko vieläkään jumal- tai muihin olentoihin. Olet yksi todiste lisää siihen ketjuun että kun ei lapsena kuvittele olemattomien olemassaoloa, säästyy aikuisenakin typeriltä jumaliin uskomisilta.


      • Vesiperän veditte ! kirjoitti:

        ettei teoria lapsuuden mielikuvitusystävän ja uskoontulon välisestä yhteydestä toimi minun kohdallani:
        Minulla ei ole ollut lapsena, saatisitten aikuisenakaan minkäänlaisia mielikuvitusystäviä.

        Samantapaisia aloituksia ja kommentteja on ollut tällä palstalla aiemminkin ja ihmetyttää, eikö teitä
        ala jo kyllästyttämään samojen asioiden toistaminen ?

        Ei läelläkään vesiperää.

        Jo pelkästään tuolta ateistixin linkistä löytyi mielenkiintoista asiaa ajatuskavereista.

        Voihan olla, että aihetta on kyselty aikaisemminkin. Minusta nyt vaan on kivempi keskustella siitä muiden ihmisten kanssa, kuin penkoa vuosien takaisia aloituksia.

        Jos sinulla on ongelma asian suhteen, niin se on täysin sinun omasi. Yritä tulla sen kanssa toimeen, sillä se ei taida muita juurikaan kiinnostaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1184
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      50
      701
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      585
    Aihe