Lapsilla ja joidenkin tulkintojen mukaan joillain aikuisillakin on kuulemma mielikuvituskavereita, joiden kanssa voi olla vuorovaikutuksessa. Ilmeisesti asia on melko yleinen ja täysin luonnollinen.
Minulla ei ole koskaan moista ollut. Olenko jotenkin poikkeava? Onko muita, joilla ei mielikuvitusystävää ole ollut tai kuinka monella sellainen on tai on ollut?
Olisi mukava kuulla.
Mielikuvitusystävä
13
472
Vastaukset
- ateistix
En ainakaan muista. Mutta eikö näitä mielikuvituskavereita ole melko nuorilla lapsilla, joten voi olla ettei niitä enää aikuisena muista.
Tässä linkissä niistä keskustellaan.
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsi-kasvaa/leikki-ikaiset/1820158-mielikuvitusystavat/Olisikohan sillä vaikutusta, että minulla oli aina sisaruksia leikkikaverina. Muutenkin lähiympäristössä oli paljon samanikäisiä lapsia.
- Kössönöm
että olisi itsellä olisi ollut, mutta sisareni pojalla oli. Se sitten katosi, kun pikkuveli syntyi.
- minä ainakin
mileikuvitusystävänäni Kuu. Juttelin kuulle ja toivoin sen tuovan minulle rappusille yöllä jopa lahjoja. Jo silloin etsin Jumalaa ja ymmärsin että Hän ei ole jokin kuviteltu mileikuvitusolento.
Kyllä lapsi ymmärtää, milloin leikkii ja milloin pohdiskelee syntyjä syviä. - O'ou
Tästä voisikin tehdä tutkimuksen, korreloiko lapsuuden mielikuvitusystävän omistaminen jotenkin myöhempään uskonnollisuuteen. Ainankin tähän asti kertyneistä vastauksista ainoa henkilö, jolla on ollut kuu mielikuvitusystävänä, näyttäisi olevan nykyisin uskis.
- apateisti
Oli "mielikuvitusystävä" ennen kouluikää vaikka en siitä mitään muistakaan. Ateisti kouluikäisestä lähtien.
- weir986
minulla lapsenakaan mielikuvitusystävää.
- Rami Bar-Amin
Ei ollut varsinaista mielikuvituskaveria. Sisko on niin paljon vanhempi ettei siitä ollut leikkikaveriksi, lähimmät kaverit oli parin kilometrin päässä peltojen toisella puolella, joten aika paljon tuli viihdyttyä yksikseen. Paljon juttelin yksikseni mutta en muista että olisi ollut näkymättömiä kavereita.
- nimi merkki
Minä en ainakaan muista, että minulla olisi koskaan ollut mielikuvitusystävää. Minulla oli kyllä
pikkusiskokin, mutta suuren ikäeromme takia emme juuri koskaan leikkineet yhdessä.
Ja minä opin lukemaan hyvin varhain ja heti sen jälkeen parhaita ystäviäni olivat kirjat,
joita ahmin sammumattomalla mielenkiinnolla (kuten edelleenkin teen). - Thronos
Ei ollut mielikuvitusystävää. Eikä samanikäisiä leikkikavereita - sisaruksetkin olivat vanhempia ja heillä oli omat juttunsa. Opin lukemaan nelivuotiaana ja sen jälkeen aukesi ihmemaa kodin kirjahyllyn tienoilla - siinäpä sitten luettiin ja katseltiin isot sotakirjat, eläinkirjat ja tietosanakirjat hyvinkin tarkkaan. Romaanit olivat ylähyllyillä ja niihin yletyin vasta myöhemmin.
- Vesiperän veditte !
ettei teoria lapsuuden mielikuvitusystävän ja uskoontulon välisestä yhteydestä toimi minun kohdallani:
Minulla ei ole ollut lapsena, saatisitten aikuisenakaan minkäänlaisia mielikuvitusystäviä.
Samantapaisia aloituksia ja kommentteja on ollut tällä palstalla aiemminkin ja ihmetyttää, eikö teitä
ala jo kyllästyttämään samojen asioiden toistaminen ? Vesiperän veditte ! kirjoitti:
ettei teoria lapsuuden mielikuvitusystävän ja uskoontulon välisestä yhteydestä toimi minun kohdallani:
Minulla ei ole ollut lapsena, saatisitten aikuisenakaan minkäänlaisia mielikuvitusystäviä.
Samantapaisia aloituksia ja kommentteja on ollut tällä palstalla aiemminkin ja ihmetyttää, eikö teitä
ala jo kyllästyttämään samojen asioiden toistaminen ?Sinulla ei ole ollut koskaan mielikuvitusystäviä. Et siis usko vieläkään jumal- tai muihin olentoihin. Olet yksi todiste lisää siihen ketjuun että kun ei lapsena kuvittele olemattomien olemassaoloa, säästyy aikuisenakin typeriltä jumaliin uskomisilta.
Vesiperän veditte ! kirjoitti:
ala jo kyllästyttämään samojen asioiden toistaminen ?Ei läelläkään vesiperää.
Jo pelkästään tuolta ateistixin linkistä löytyi mielenkiintoista asiaa ajatuskavereista.
Voihan olla, että aihetta on kyselty aikaisemminkin. Minusta nyt vaan on kivempi keskustella siitä muiden ihmisten kanssa, kuin penkoa vuosien takaisia aloituksia.
Jos sinulla on ongelma asian suhteen, niin se on täysin sinun omasi. Yritä tulla sen kanssa toimeen, sillä se ei taida muita juurikaan kiinnostaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2422621Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse791985Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101898Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki831357- 671315
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171238TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161098Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901090- 71943
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42934