tää suomi24 tori on täynnä huijareita

motatki_20

oon ettiny täältä ja muualta itelleni koiraa joten oo pakostakin huomannut että tää suomi24 tori on ihan täynnä huijareita. onha niitä tietty muuallakin mut täällä on nyt sattunu silmään tosi monta, siitä sen huomaa onko huijari että jos on monella sivulla tämä myynnissä oleva koira, niin se on joka sivulla eri paikka kunnalta ja tämä joka sitä koiraa myy on huono suomea kirjoittamaan, ja se kun he pyytävät maksua tai ainakin osaa niistä etu käteen ENNENKUN ON NÄHNY EES KOIRAA ! tuolla yhdellä sivustolla oli hienosti tehty kun vastasin ja kysyin ilmoitukseen niin ne laittovat minulle sähkö postia siitä miten kannattaa olla varovainenn ja myös laittovat mitkä ovat mahdolliset merkit että on huijari. :) tääällä pitäisi olla ihan samallailla ja myös palkata semmonen henkilö joka tarkastaa näitä ilmoituksia. mutta ku eijh! mutta annan vain neuvon jokaon mun mielestäni paras että älkää luottako semmosiin "myyjiin" jotka ilmoittavat koko ajan eri paikka kunnilta myyvänsä koiraa, puhuu huonosti suomea ja pyytää maksua etu käteen. sama kun meette ja itse katotte suomi toriin niin siellä yks ihminen myy niitä pikku koiria mitkä ovat jossain punasen pikku kärryn päällä. siinä on esimerkki johon ei kannata luottaa. joka ilmoituksessa on eri paikka kunta.

9

308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhat rikolliset

Ja se, että ne ovat erittäin huonoa ja epäselvää äidinkieltä. Ne on käännetty google-kääntäjällä jostain vieraasta kielestä ja siksi ovat huonoa äidinkieltämme.
      Ovat niit nigerialaisia huijareita,joista poliisi ja suomen kennelliitto ovat varoitelleet jo monta vuotta.
      Kannattaa googlettaa esim. ´varoittaa koirahuijareista ´ yms.

• naura vaa

sinä soomalaine.Minä olla myyny koira jo monta vuotta ei kukka ole koskaa kiejottanutta nuin typerätä viestijansa.
        Taitta jalka taitta käsi taitta kaula,typeryystä ei kukka valvo vaan ne saaha tehdå mitä itse haluta.

• T.A......

Huijareita on varmasti ja siksi olisi hyvä jos torilla voisi tehdä kauppoja vain rekistöröidyt henkilöt. Koskaan ei pidä etukäteen maksaa mitään, joka sitten tietysti hankaloittaa myös tuota varausmaksua. Itse tarkistan ainakin ensin puhelinliittymän omistajan. Jos mitään tietoja en löydä, jätän mahdollisen kaupanteon jo siihen. Jos varausmaksu pitää maksaa, niin kannattaa pyytää omaan sähköpostiin siitä vahvistus, että myyjä on varausmaksun pyytänyt. Rehellinen myyjä kyllä sellaisen pystyy järjestämään mukisematta ja on varmaan samalla kannalla kanssasi mahdollisista huijareista. Sitten jos pääsette siihen tilanteeseen, että koira pitäisi hakea, niin kannattaa unohtaa kaikki huoltoasemien takapihat tai markettien parkkipaikat. Ainoa oikea paikka on tietysti se koti, missä koira on ollut, näkee siinä vähän sitten olosuhteetkin. Jos myytävä koira on kauenpana ja sinua kiinostaa se kovasti, niin pyydä koirasta useampi kuva monesta kuvakulmasta. Lähes kaikilla tänäpäivänä on jonkinmoinen kamera tai sitten vaikka sillä naapurilla. Niin ja pelkkä säköpostien välityksellä muodotunut kauppa ei ole hyvä, vaan pyri AINA keskustelemaan myyjän kanssa puhelimessa.

• lisää neuvoja
        T.A...... kirjoitti:

Huijareita on varmasti ja siksi olisi hyvä jos torilla voisi tehdä kauppoja vain rekistöröidyt henkilöt. Koskaan ei pidä etukäteen maksaa mitään, joka sitten tietysti hankaloittaa myös tuota varausmaksua. Itse tarkistan ainakin ensin puhelinliittymän omistajan. Jos mitään tietoja en löydä, jätän mahdollisen kaupanteon jo siihen. Jos varausmaksu pitää maksaa, niin kannattaa pyytää omaan sähköpostiin siitä vahvistus, että myyjä on varausmaksun pyytänyt. Rehellinen myyjä kyllä sellaisen pystyy järjestämään mukisematta ja on varmaan samalla kannalla kanssasi mahdollisista huijareista. Sitten jos pääsette siihen tilanteeseen, että koira pitäisi hakea, niin kannattaa unohtaa kaikki huoltoasemien takapihat tai markettien parkkipaikat. Ainoa oikea paikka on tietysti se koti, missä koira on ollut, näkee siinä vähän sitten olosuhteetkin. Jos myytävä koira on kauenpana ja sinua kiinostaa se kovasti, niin pyydä koirasta useampi kuva monesta kuvakulmasta. Lähes kaikilla tänäpäivänä on jonkinmoinen kamera tai sitten vaikka sillä naapurilla. Niin ja pelkkä säköpostien välityksellä muodotunut kauppa ei ole hyvä, vaan pyri AINA keskustelemaan myyjän kanssa puhelimessa.

Että pentu pitää nähdä, ennenkuin mitään rahaa maksetaan mihinkään suuntaan.
        Paikanpäälle vaan, ja myöskin tullee nähdä emä ja mahdollisesti uros myöskin ( ei aina mahdollista ) .
        Äidin rek.paperit yms. sekä tutkia jalostusnettiä paljonko on pentuja teetetty sillä nartulla yms yms. ja kuinka usein.
        Mikäli rekatut vanhemmat ja myyjä ilmoitta ´ ei rekkaavansa ´ pentuja .............silloin on jotain hämärää.....eli .....jotain häittiä silloin ja äkkiä sellaisesta eroon..............

• motatki_20

että kaikki pomeranian myyjät on noita ulkomaalaisia. vai onko se sitten ettei suomalaisilla oo sitten enää pomeranin pentuja.? tietääkö kukaan mistä saisin semmoisen koiran? ja olis ihan suomalainen myyjä :D en löytäny täältä netitäkää..

• Google tietää

• http://www.tunturisu

• googlettamalla löyty

• rehellinen myyjä

Olen samaa mieltä noista huijareista miksi niitä ei saada pois kun jokainen ilmotus kuitenkin menee tarkastukseen ennen julkaisua sitten siitä saa kärsiä
      todelliset myyjät sekä ostajat että sapettaa t todellinen koirien ystävä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3121
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      93
      1451
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1314
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      155
      1228
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe