http://www.kyselynetti.fi/vastaa/?kohde=f5e6133
Tämän kyselyn tarkoituksena on edistää lasten ja nuorten fyysistä ja psyykkistä kasvua ja kehitystä. Tavoitteena on kehittää keinoja, joilla lasten ja nuorten kokema perheväkivalta ja/tai seksuaalinen hyväksikäyttö tulisi esille mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Mitä aiemmin kaltoinkohtelu tunnistetaan sitä vähemmän vahinkoa lapsen tai nuoren elämässä ehtii tapahtua.
Vastaat kyselyyn nimettömästi.
Jakakaahan linkkiä eteenpäin, että kyselyn tulos olisi mahdollisimman kattava.
Suhtautuminen lasten ja nuorten pahoinvointiin
1
365
Vastaukset
- Kissa pöydälle.
Yritin etsiä netistä nuorten mielenterveysongelmista, niiden määrärästä, syistä ja seuraamuksista.
Näkisin, että eräs suurimpia syitä ovat avioerot, perheriidat, sekä niihin liittyvät ongelmat.
Tämän vuoden alusta huoltoriitijen selvittelyissä on mukana kaksi asiantuntijaa, jotka lähtetvät lapsinäkökulmasta, sekä lapsen oikeuksista.
Vuosittain avioerot koskettavat m. 30.000 lasta, kun lukuun lisätään huostaanotetut ja sijoittut lapset luku on vuositasolla n 50.000.
Tätä on jatkunut uuden avioliittolain astuttua voimaan parikymmentä vuotta, joten ns. syrjäytyneiden / syrjäytettyjen lasten määrä on ehkä ylittänyt jo puolen miljoonan rajan.
Lapset ja nuoret joutuvat usein muuttamaan toiselle paikkakunnalle, toiseen kouluun, eroon ehkä sisaruksistaan, isovanhemmistaan, sukulaisistaan ja hyvistä ystävistä ja kavereista. Saavat ehkä sijaisäidin, tai sijaisisän, jolloinka elämä saattaa muuttua todella masentavaksi.
On itsetuhoisuutta, viiltetyä, koulukiusaamista ja paljon muita ongelmia.
Aseman lapset sivustolla todetaan häiriöt rakentuvat perimän ja kasuympäristön yhteisvaikutuksesta.
Selaa sivustoja ja lue lisää.
http://www.asemanlapset.fi/articles/451/
---
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit765900KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti2774786Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202598Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei282503Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT881557Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro151439- 1051367
Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1281316seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1081274Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu191231