olevansa Messias (voideltu).
"* Minulla on voitelu Pyhältä, ja se voitelu ei ole valhetta, vaan totta,"
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9524798/47774622
Sanoo olevansa Messias ja nimittelee ja haukkuu toisia tänäänkin ainakin kymmenessä viestissään.
Nähtävästi hän unohtaa, mitä Raamattu sanoo itsensä ylentämisestä eikä tiedä että "voideltu" tarkoittaa kristinuskon Raamatussa Jeesusta.
Matt.23:12 Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Messias
Mohikaani sanoo
46
1110
Vastaukset
- mikä valuutta?
Onko nää mohikaanit sun muut ekivaarit tärkeitäkin henkilöitä helluntailaisuuden historiassa, kun suuri osa palstan ketjuista käsittelee heitä?
- sariahm(ei kirj.)
Ihmisiä ovat.Ja langenneita kuten muutkin.
Samanlaisia ihmisiä kuin mekin.Syntisiä ja epäuskoisia......
Itsensä vaan aina ylentävät,ja aivan itse.Sillä ilman hellariuskoa ja valheita,
ja manipulointia,heidän itsetuntonsa olisi hyvin pieni.
Eivät ole mitenkään tärkeitä.
Jos ei ota huomioon Mohiksen parannettua omaatuntoa.
Ja sitä että hänellä on valta muita alentaa.
Näin ollen uskominen on VALTAA.Ja valta tekee hyvää uskovalle kultistille! sariahm(ei kirj.) kirjoitti:
Ihmisiä ovat.Ja langenneita kuten muutkin.
Samanlaisia ihmisiä kuin mekin.Syntisiä ja epäuskoisia......
Itsensä vaan aina ylentävät,ja aivan itse.Sillä ilman hellariuskoa ja valheita,
ja manipulointia,heidän itsetuntonsa olisi hyvin pieni.
Eivät ole mitenkään tärkeitä.
Jos ei ota huomioon Mohiksen parannettua omaatuntoa.
Ja sitä että hänellä on valta muita alentaa.
Näin ollen uskominen on VALTAA.Ja valta tekee hyvää uskovalle kultistille!Miksi sinä sariahm(ei kirj.) alat joka asiassa hyökkäämään minun päälleni? Sitten sinä puhut merkillisiä, kuten minun omastatunosta? Et sinä ole minun omantunnon vartija? Enkä ole mitään "valtaa" mistään hamunnut, mitä lie silläkin tarkoitat? Enkä minä ketään mollaa enkä mallaa? Jos on joku vääräoppisena täällä, ja esiintyy Raamatun opettajana, tietenkin otan hänen OPPINSA huomioon, ja siihen puutun, en henkilöön, niin kuin sinä teet kohdallani jatkuvasti. Olen sinun hampaissasi heti kun joku mainitsee Mohikaanin?
* Sinulla se taitaakin olla huono ja rikkoutunut omatunto sairaassa sielussasi, koska olet kiukuspäissäsi jättänyt uskovaiset vanhempasi ja seurakuntasi, niin mitenkä sitä voisikaan olla jauhot pussiissa puhtaat, läheisiisi päin, kotiin ja seurakuntaan. Oliskohan aika korjata sitä sinunkin taustaa? Vai mitä ?
- sariahm(ei kirj.)
Saakohan voitelun aikana tehdä syntiä?Rikkoa avioliiton?
Onko ihminen kuitenkin voitelussa,vaikka tekeepi syntiä?
Niinhän tuo Mohis sanookin,olevansa voideltu.
Eikös seurakunta ole se,joka siunaa sen voitelun?Mikä seurakunta on hänet sitten siunannut,
koska ei käy kokouksissakaan?- +
Mitä tää Mohikaani on sitte tehny jonku rikoksen vai.Onks se tappanu jonku tai raiskannu vai?
- Ei ole lupa!
ainakin mohikaani! Hän on kaikkitietävä ja todellakin kehuu saaneensa voitelun. Millä öljynimikkeellä liekään voideltu, mutta ei ainakan Pyhän Hengen voitelua! Mohikaanilla on hyvin heikko itsetunto ja sikis koettaa olla opettaja vaikka Jumalan Sana sen kieltää hänen laisiltaan! Raamtun opetus on selkeä, että Operttajan on oltava tausktaltaan nuhteeton, kotinsa hyvin hallitseva, yhden vaimon mies, ei juomari, ei tappelia, ei pikavihainen, vaan lempeä ja rakkautta täynnä. Näitä mitään kriteerejä ei mohikaani täytä. Hän on jatkuvasti vihassa ja riidassa muitten kanssa, jotka ovat eri mieltä kuin hän! Itsetunnon alhaisuuden vuoksi hän koettaa sitä pönkittää vaikka millä keinoin! Erikoisesti mohikaani jatkuvasti on pekua moittimassa! Sellainen on todella rumaa ja ei sovellu uudestisyntyneelle uskovalle.
Ei ole lupa! kirjoitti:
ainakin mohikaani! Hän on kaikkitietävä ja todellakin kehuu saaneensa voitelun. Millä öljynimikkeellä liekään voideltu, mutta ei ainakan Pyhän Hengen voitelua! Mohikaanilla on hyvin heikko itsetunto ja sikis koettaa olla opettaja vaikka Jumalan Sana sen kieltää hänen laisiltaan! Raamtun opetus on selkeä, että Operttajan on oltava tausktaltaan nuhteeton, kotinsa hyvin hallitseva, yhden vaimon mies, ei juomari, ei tappelia, ei pikavihainen, vaan lempeä ja rakkautta täynnä. Näitä mitään kriteerejä ei mohikaani täytä. Hän on jatkuvasti vihassa ja riidassa muitten kanssa, jotka ovat eri mieltä kuin hän! Itsetunnon alhaisuuden vuoksi hän koettaa sitä pönkittää vaikka millä keinoin! Erikoisesti mohikaani jatkuvasti on pekua moittimassa! Sellainen on todella rumaa ja ei sovellu uudestisyntyneelle uskovalle.
johdattaminen rumaa ja sopimatonta? Pe.ku on Jumalan kieltä ateisti, on aika rivoa kun hän opettaa Raamattua! On oikein perkeleen edustajan irvikuva. Opetuksensa rahisee kuin grammaria pyörittäisi takaperin. Mä en ymmärrä sunlaisiasi muka uskovia? Pidät yhtä Jumalan kieltäjän kanssa ja soimaat Jeesuskeen uskovaa? Se on rumaa, jos jokin.
* Pitääköhän sullekkein erikseen oikoa väärinkäsityksiä, että tämä palsta ei ole mikään SEURAKUNTA! Menikö tajuntaan? Tämän palstan pää on Eniro, ei Jeesus Kristus, joka on seurakunnan Pää?
* Tämä on keskustelupalsta, minulla siinä kuin toisillakin on oikeus kirjoittaa täällä omalla nimimerkilläni, enkä edusta mitään seurakuntaa, sille en voi mitään, että kirjoitukseni tietenkin sivuaa helluntaiseurakunnan oppia, koska olen oppini sieltä saanut ja kun se on lähimpänä Raamatun totuutta kuin minkään muun kristillisen yhteisön opit?
* Raamattu on yhätä avoin minulle kuin sinullekkin, se ei ole tekijänoikeus suojattu sanomaltaan, että siitä minulla on oikeus ja lupa Herralta kirjoittaa Pyhän Hengen opettamana kaiken mitä Hän minulle antaa ja opettaa Sanasta. Itse et ehkä ymmärrä vielä ainakaan juuri mitään Sanan sisäsäisestä rikkaudesta Kristuksessa Jeesuksessa. Pyri tuntemaan Herra Jeesus ja lopeta toisten ronkkiminen, jokainen tekee tilin ainaostaan itsestään Jumalan edessä, joten anna olla !- senkin katkera ukko
Mohikaani_27 kirjoitti:
johdattaminen rumaa ja sopimatonta? Pe.ku on Jumalan kieltä ateisti, on aika rivoa kun hän opettaa Raamattua! On oikein perkeleen edustajan irvikuva. Opetuksensa rahisee kuin grammaria pyörittäisi takaperin. Mä en ymmärrä sunlaisiasi muka uskovia? Pidät yhtä Jumalan kieltäjän kanssa ja soimaat Jeesuskeen uskovaa? Se on rumaa, jos jokin.
* Pitääköhän sullekkein erikseen oikoa väärinkäsityksiä, että tämä palsta ei ole mikään SEURAKUNTA! Menikö tajuntaan? Tämän palstan pää on Eniro, ei Jeesus Kristus, joka on seurakunnan Pää?
* Tämä on keskustelupalsta, minulla siinä kuin toisillakin on oikeus kirjoittaa täällä omalla nimimerkilläni, enkä edusta mitään seurakuntaa, sille en voi mitään, että kirjoitukseni tietenkin sivuaa helluntaiseurakunnan oppia, koska olen oppini sieltä saanut ja kun se on lähimpänä Raamatun totuutta kuin minkään muun kristillisen yhteisön opit?
* Raamattu on yhätä avoin minulle kuin sinullekkin, se ei ole tekijänoikeus suojattu sanomaltaan, että siitä minulla on oikeus ja lupa Herralta kirjoittaa Pyhän Hengen opettamana kaiken mitä Hän minulle antaa ja opettaa Sanasta. Itse et ehkä ymmärrä vielä ainakaan juuri mitään Sanan sisäsäisestä rikkaudesta Kristuksessa Jeesuksessa. Pyri tuntemaan Herra Jeesus ja lopeta toisten ronkkiminen, jokainen tekee tilin ainaostaan itsestään Jumalan edessä, joten anna olla !Taas tuomitset täällä muita. Et ole jumala vaan saatanan tavallinen narsistiukko vaan. Mene itseesi. Tauhoitu. Ota lääkkeet. Mene hoitoon.
- Ei ole lupa!
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Raamattu on yhätä avoin minulle kuin sinullekkin, se ei ole tekijänoikeus suojattu sanomaltaan, että siitä minulla on oikeus ja lupa Herralta kirjoittaa Pyhän Hengen opettamana kaiken mitä Hän minulle antaa ja opettaa Sanasta. Itse et ehkä ymmärrä vielä ainakaan juuri mitään Sanan sisäsäisestä rikkaudesta Kristuksessa Jeesuksessa. Pyri tuntemaan Herra Jeesus ja lopeta toisten ronkkiminen, jokainen tekee tilin ainaostaan itsestään Jumalan edessä, joten anna olla !Ei totuuteen johdattamien e ole sopimatonta, mutta sinun vihasi ja katkeruutesi ja nälvimisesi on! Siis etenkin pekua kohtaan, mutta myös muita kohtaan! Missähän vaiheessa muka olisin luullut, että tämä on seurakunta? En missään vaiheessa, siispä valehtta taas suustasi tulvii! Eniro on siis sinun pääsi! Eikä Jeesus Kristus! No, selvästipä sen sanoit nyt! Sinä et siis tarvitse kunnella Jeesuksen ääntä, vaan tottelet Eniroa! Raamttu on avoin kaikille! Sinulle, minulle ja pekulle ja kaikille muillekin. Mutta sinä et sen opetuksia ainakaan ole ottanut vastaan omassa elämä'ssäsi! Sen näkee kaikesta käyttäytymiseestäsi palstalla. Pyhä Henki ei sinulle anna lupaa kirjoittaa opettajana, koska sinun elämäsi on sellaisen, jossa Raamttu selkeästi kieltää sen, joten sinun opetuskesi ei ole tullut Jumalalta, vaan omasta vihastasi ja katkeruudestasi pursuten!
Tunnustan, etten lähers tulkoonkaan ymmärrä kaikkea, mitä Raamtussa kerrotaan, mutta kun Jumalan Henki saa kirkastaa sen, niin saan aina uusia ulottuvuuksia siihenkin! Jonkin verran minä leien oppinut Merstasriani tuntemaan tämän 43 uskossa olovuoteni aikana! Kosksaan en kuitenkaan tyhjentävästi! Mutta sehän se onkin armoa, kun saa oppia aina uutta Hänestä! Minä en siis ronki sinua, enkä muitakaan, mutta kyllä minä uskallan sanoa edelleen, että Raamttu ei sinulle lupaa annaolla opettajana eikä paimenena!
- zasrg
Onko tää mohikaani joku tärkeä henkilö helluntailaisuudessa? Joku helluntaiherätyksen varhaisista perustajista tai jotain, kun niin moni ketju helluntailaisuus-palstalla käsittelee häntä? Saakohan kirjastosta kyseisen henkilön elämäkerran? Nyt on mulla puute yleissivistyksessä.
* Olen Herran Jeesuksen kautta syntini anteeksi saanut, ja Hänessä ja Hänen vanhurskaudessaan syyttömäksi julistettu Jumalan edessä. Vaikka en tämän palstan fariseusten silmissä olisikaan, se on heidän oma häpeänsä.
* Niin kuin TE anteeksi annatte, niin TEILLEKKIN anteeksi annetaan, ja henkilöön ei katsota ?
* Niin eikö se olekkin hyvin tärkeää, vaikka en itse sitä olisikaan. Jeesus on tärkeä, ota se asia onkeesi ja anna elämäsi Hänelle nyt?- ml213.
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Olen Herran Jeesuksen kautta syntini anteeksi saanut, ja Hänessä ja Hänen vanhurskaudessaan syyttömäksi julistettu Jumalan edessä. Vaikka en tämän palstan fariseusten silmissä olisikaan, se on heidän oma häpeänsä.
* Niin kuin TE anteeksi annatte, niin TEILLEKKIN anteeksi annetaan, ja henkilöön ei katsota ?
* Niin eikö se olekkin hyvin tärkeää, vaikka en itse sitä olisikaan. Jeesus on tärkeä, ota se asia onkeesi ja anna elämäsi Hänelle nyt?Kerroppa mitä eroa on Luterilaisella vauvana kastetulla ihmisellä ja sinun käyttäytymisellä?
Uudestisyntynyt ihminenhän näkee selkeästi perus Luterilaisesta ihmisestä,- ettei tämä ole vauvakasteessa uudestisyntynyt.Heillä ei todella ole Kristuksen mieltä ja vain Kristuksessa,- siinä olemisessa, Jumala on aivoittanut ihmiselle iankaikkisen elämän.
Siis mitä eroa on uudestisyntymättöm,illä Luterilaisilla ja Helluntalaisilla. Ettei tulisi väärin ymmärrystä, niin molemmista,- Luterilaisista ja Helluntalaisista taas löytyy uudestisyntyneitä ihmisiä ja heidät yhdistää juuri Kristuksen mieli/syys. Ovat siis Kristuksessa,- jossa on iankaikkinen elämä. 1 Joh. 5:10......12 - Wweawgr
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Niin eikö se olekkin hyvin tärkeää, vaikka en itse sitä olisikaan. Jeesus on tärkeä, ota se asia onkeesi ja anna elämäsi Hänelle nyt?Eikäkö katokö ärsyttää tää keskustelun taso täällä. Keskustellaan nikeistä ja keskustelusta. Ei asioista.
* Joh. 14:26. "< Mutta kun puollustaja, Pyhä Henki, jonka Isä lähettää minun nimessäni, opettaa teille kaiken ja muistuttaa teitä kaikesta, mitä minä olen teille sanonut. >"
* Joh.16:13. "< Mutta kun totuuden Henki tulee, joka johdattaa teidät kaikkeen totuuteen. Hän ei puhu omia ajatuksiaan, vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja hän ilmoittaa teille, mitä on tuleva. >"
* 1Joh.1:20. "< Teillä on VOITELU Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.
27. Mutta mitä teihin tulee, se VOITELU, jonka saitte häneltä, PYSYY teissä, ettekä ole kenenkään opetuksen tarpeessa. Hänen VOITELUNSA opettaa teitä kaikessa, ja se opetus on totta eikä valhetta. Niin kuin se on teitä opettanut, niin pysykää hänessä.>"
* 1Joh.5:20. "< Tiedämme myös, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen tunteaksemme hänet, joka on TODELLINEN. Me olemme hänessä joka on TODELLINEN, hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on TOSI JUMALA ja iankaikkinen elämä.>"
* Kuka on siis tosi Jumala? Eikö Jeesus Kristus ? Mitä kukaan enää änkeröi totuutta vastaan, Raamattu sanoo selkeällä suomenkielellä, Jeesus Kristus on tosi Jumala ja ianakikkinen elämä.
* Ja mikään toinen Raamatun sana, ei kumoa tätä totuutta, koska Raamattu ei ole ristiriidassa itsensä kanssa. Raamattua ymmärtämättömät vaan omassa viisaudessaan manipuloivat Sanaa omiin uskomuksiinsa, koska eivät ole alistuneet kunnioittamaan Jumalaa, että olisivat nöyrtyneet ottamaan vastaan totuutta Joka on Jumalan Pojassa Jeesuksessa Kristuksessa.- +
No mielisairashan tuo on aivan selevästi.Ja tämmösen te annatta täälä kirjotella vaikka ei kai hulluja voi estää niitä on joka palstalla.On tästäkin tyypistä jossain kirjoteltu että se on seko mutten tieny kuinka seko se on no nyt tiiän ku oon lukenu sen juttuja.
+ kirjoitti:
No mielisairashan tuo on aivan selevästi.Ja tämmösen te annatta täälä kirjotella vaikka ei kai hulluja voi estää niitä on joka palstalla.On tästäkin tyypistä jossain kirjoteltu että se on seko mutten tieny kuinka seko se on no nyt tiiän ku oon lukenu sen juttuja.
ovat sekopään kirjoittamia niiden mielestä jotka eivät ymmärrä hengellisiä asioita.
Ne ovat sekopään kirjoittamia niiden mielestä jotka ovat niin kuin lumiukko ulkona uskon asioiden.
Minä en ole nähnyt Mohikaanin kirjoituksissa sekopään tunnusmerkkejä. Olenhan itsekin uskossa Jeesukseen ja ymmärrän hengellisiä asioita Mohikaanin kanssa samasta näkökulmasta katsottuna. Olemme molemman näes Kristuksessa Jeesuksessa ja Hänessä ja Hänestä katsomme asioita. Oliko tämä nyt sekopään väite? Heh heee!!!
Sinun mielestäsi varmaan kaikkien uskovien kirjoitukset ovat sekopäiden kirjoittamia koska pidät uskovia sekopäinä. Mutta jos olisi niin että pidät itseäsi Jumalaan uskovana ja väität Mohikaania ja muitakin uskovia sekopäiksi, tilasi on todella vakava. Mutta jos et olekaan uskossa, kirjoittelusi ja arviosi uskovista on ymmärrettävää. Mutta siinäkin tapauksessa sinun tulisi tehdä parannus synneistäsi ja uskoa Jeesukseen Krisukseeen. Silloin saat syntisi anteeksi ja saat Pyhän Hengen. Silloin hengelliset salaisuudet avataan myös sinulle ja sinä ymmärrät nämä asiat aivan uudella tavalla.- ml213.
jaikal kirjoitti:
ovat sekopään kirjoittamia niiden mielestä jotka eivät ymmärrä hengellisiä asioita.
Ne ovat sekopään kirjoittamia niiden mielestä jotka ovat niin kuin lumiukko ulkona uskon asioiden.
Minä en ole nähnyt Mohikaanin kirjoituksissa sekopään tunnusmerkkejä. Olenhan itsekin uskossa Jeesukseen ja ymmärrän hengellisiä asioita Mohikaanin kanssa samasta näkökulmasta katsottuna. Olemme molemman näes Kristuksessa Jeesuksessa ja Hänessä ja Hänestä katsomme asioita. Oliko tämä nyt sekopään väite? Heh heee!!!
Sinun mielestäsi varmaan kaikkien uskovien kirjoitukset ovat sekopäiden kirjoittamia koska pidät uskovia sekopäinä. Mutta jos olisi niin että pidät itseäsi Jumalaan uskovana ja väität Mohikaania ja muitakin uskovia sekopäiksi, tilasi on todella vakava. Mutta jos et olekaan uskossa, kirjoittelusi ja arviosi uskovista on ymmärrettävää. Mutta siinäkin tapauksessa sinun tulisi tehdä parannus synneistäsi ja uskoa Jeesukseen Krisukseeen. Silloin saat syntisi anteeksi ja saat Pyhän Hengen. Silloin hengelliset salaisuudet avataan myös sinulle ja sinä ymmärrät nämä asiat aivan uudella tavalla.Olemme kai samaa mieltä,- ettei terveessä uskossa oleva ihminen keksi juttuja ja kerro niitä totuutena/todellisuutena. Valitettavasti Mohikaanin uskottavuus uskostaan on erittäin koetuksella, näiden tarinoiden/ymmärryksen ansioista.
Nio, siihen lie syynsä, mutta väärän todistuksen antaminen Mohikaanista on väärin.Jumala tahtoo, että kerromme/annamme todistuksen totuuden mukaisesti lähimmäisistämme.
"Sinun mielestäsi varmaan kaikkien uskovien kirjoitukset ovat sekopäiden kirjoittamia koska pidät uskovia sekopäinä".
Tuo sanontasi on kokonaan eri asia ja mielikuva.Sen ymmärtää,- ja helposti, jos jumalattomat ihmisen nälvivät ja keksivät mitä ihmeellisimpiä juttuja uskovaisista ihmisistä. Esim. muistanet sen "betonin syntymisen", jonka kerroit, niin itse ymmärsin ja uskon mitä kerroit,- koska olen kokenut samanlaisia kokemuksia itsekkin,- mutta jumalattomat ihmiset eivät todella ymmärrä kokonaisuutta. ml213. kirjoitti:
Olemme kai samaa mieltä,- ettei terveessä uskossa oleva ihminen keksi juttuja ja kerro niitä totuutena/todellisuutena. Valitettavasti Mohikaanin uskottavuus uskostaan on erittäin koetuksella, näiden tarinoiden/ymmärryksen ansioista.
Nio, siihen lie syynsä, mutta väärän todistuksen antaminen Mohikaanista on väärin.Jumala tahtoo, että kerromme/annamme todistuksen totuuden mukaisesti lähimmäisistämme.
"Sinun mielestäsi varmaan kaikkien uskovien kirjoitukset ovat sekopäiden kirjoittamia koska pidät uskovia sekopäinä".
Tuo sanontasi on kokonaan eri asia ja mielikuva.Sen ymmärtää,- ja helposti, jos jumalattomat ihmisen nälvivät ja keksivät mitä ihmeellisimpiä juttuja uskovaisista ihmisistä. Esim. muistanet sen "betonin syntymisen", jonka kerroit, niin itse ymmärsin ja uskon mitä kerroit,- koska olen kokenut samanlaisia kokemuksia itsekkin,- mutta jumalattomat ihmiset eivät todella ymmärrä kokonaisuutta.ottaa vastuuta eikä minun tarvitsekaan vastata Mohikaanin kirjoituksista ja hänen kertomistaan asioista. En ole lukenut niistä kuin pienen osan. Minun mielestäni Mohikaanin kirjoituksissa ei ole mitään sekopäistä, ei ainakaan mitä tulee hänen julistamaansa Raamatun oppiin. Mohikaani opettaa oikein Jumalan Sanaa. Mitä hän sitten kertoo omista kokemuksistaan, siitä en tiedä enkä voi tarkistaa niiden totuudenperäisyyttä.
>>>Olemme kai samaa mieltä,- ettei terveessä uskossa oleva ihminen keksi juttuja ja kerro niitä totuutena/todellisuutena. Valitettavasti Mohikaanin uskottavuus uskostaan on erittäin koetuksella, näiden tarinoiden/ymmärryksen ansioista.jaikal kirjoitti:
ottaa vastuuta eikä minun tarvitsekaan vastata Mohikaanin kirjoituksista ja hänen kertomistaan asioista. En ole lukenut niistä kuin pienen osan. Minun mielestäni Mohikaanin kirjoituksissa ei ole mitään sekopäistä, ei ainakaan mitä tulee hänen julistamaansa Raamatun oppiin. Mohikaani opettaa oikein Jumalan Sanaa. Mitä hän sitten kertoo omista kokemuksistaan, siitä en tiedä enkä voi tarkistaa niiden totuudenperäisyyttä.
>>>Olemme kai samaa mieltä,- ettei terveessä uskossa oleva ihminen keksi juttuja ja kerro niitä totuutena/todellisuutena. Valitettavasti Mohikaanin uskottavuus uskostaan on erittäin koetuksella, näiden tarinoiden/ymmärryksen ansioista.jos olet seuraillut foorumia, niin lähes viikoittain joku korjailee/oikaisee Mohikaania keksimistään jutuista. Joskus tulee kyllä mieleen, ettei hän kertakaikkiaan ymmärrä ja hahmota asioiden kokonaisuutta.
Seuraa, niin tiedostat.ml213 kirjoitti:
jos olet seuraillut foorumia, niin lähes viikoittain joku korjailee/oikaisee Mohikaania keksimistään jutuista. Joskus tulee kyllä mieleen, ettei hän kertakaikkiaan ymmärrä ja hahmota asioiden kokonaisuutta.
Seuraa, niin tiedostat.uskot enemmän Mohikanin vastustajien kirjoituksia kuin häntä itseään, niin onhan minunkin juttuja "korjattu" muutamien taholta. Minun kokemat asiat eivät kuitenkaan katoa eivätkä muutu miksikään siitä että joku väittää niitä keksityiksi jutuiksi. Voiko vastustaja sitten muuttaa Mohikaanin kokemia asioita, sen sinä saat itse päätellä.
En kuitenkaan väitä että Mohikaania oikaiseva henkilö valehtelisi. En tuomitse kumpaakaan koska minulta puuttuu kaikki tieto ko. väitetystä asiasta.- ml213.
jaikal kirjoitti:
uskot enemmän Mohikanin vastustajien kirjoituksia kuin häntä itseään, niin onhan minunkin juttuja "korjattu" muutamien taholta. Minun kokemat asiat eivät kuitenkaan katoa eivätkä muutu miksikään siitä että joku väittää niitä keksityiksi jutuiksi. Voiko vastustaja sitten muuttaa Mohikaanin kokemia asioita, sen sinä saat itse päätellä.
En kuitenkaan väitä että Mohikaania oikaiseva henkilö valehtelisi. En tuomitse kumpaakaan koska minulta puuttuu kaikki tieto ko. väitetystä asiasta.En usko suoralta päätä kenenkään ihmisen sanontoihin,- täällä foorumilla tai muualla.Olen siinä mielessä kiusallinen ihminen,- että kyselen ja hahmotan itse asian mikä on totta tai valetta.
Muuten moni ihminen todella hermostuu kun innoissaan alkaa kertoa "tositapahtumaa" ja sen kulkua. Kun pyrin itse hahmottamaan laajempaa mielikuvaa eli kyselen ja jäsentelen ja onko asia/t ristiriidattomia jne.... niin moni ihminmen ei kestä reagoimatta tilanteessa.
No, mikä Mohikaaniin tulee, niin itsekkin olen huomannut miten hän ensiksi muistaa asioita väärin ja toisaalta ei ymmärrä asioita. Ymmärtänet,- jos toinen osapuoli ei ymmärrä asian kokonaisuutta, niin riitaan ohjaantuminen on mahdollista. Todellisuudessa ihmisen viisaudesta/kasvamisesta kertoo jo se,- ja paljon,- kun huomioi vastapuolen ymmärrys tason asiasta. Jos vastapuoli ei ymmärrä ja näe asiaa oikein,- niin turhaa on kinastella tämän ihmisen kanssa. No, viisas ihminen taas kysyy,- jos ei ymmärrä.Niin, olipa kyseessä usko tai muu arkinen asia tahansa.
PS.
Muuten oletko "keskustellut" murrosikäisen/tasoisen ihmisen kanssa. Tämän kanssa saisi väitellä vaikka maailman tappin asti,- koska hän kuvittelee itsestään tietävän kaiken,- mutta todellisuudessa ei näe asioita oikeassa valossa.
Sama tilanne on monasti lapsettoman ihmisen kanssa,- joka kuvittelee tietävänsä/ymmärtävänsä lapsen kasvatuksesta ja käyttäytymisestä laajasti. Monasti,- vasta todellisesti kokemusperäisesti läpieletyt tilanteet antavat sen todellisen ja oikean ymmärryksen ja viisauden asiasta. - ........
jaikal kirjoitti:
uskot enemmän Mohikanin vastustajien kirjoituksia kuin häntä itseään, niin onhan minunkin juttuja "korjattu" muutamien taholta. Minun kokemat asiat eivät kuitenkaan katoa eivätkä muutu miksikään siitä että joku väittää niitä keksityiksi jutuiksi. Voiko vastustaja sitten muuttaa Mohikaanin kokemia asioita, sen sinä saat itse päätellä.
En kuitenkaan väitä että Mohikaania oikaiseva henkilö valehtelisi. En tuomitse kumpaakaan koska minulta puuttuu kaikki tieto ko. väitetystä asiasta.Mohikaania.Nehän on yks yhteen molemmat sekopäitä.Kyllä tuo nimmari ties ihan oikein,olen itsekin niitä lukenut molemmista.Ei teillä mitään Pyhää Henkeä ole kummallakaan olette tosiaan ihan säälittäviä pellejä molemmat aivan totaalisen tyhjäpäisiä.Ei täällä muita tuollaisia sairaita valehtelijoita olekkaan kuin te kaksi.Aina ootte jonkun kimpussa onko sellainen uudelleen syntynyt kysyn vaan.Helppo on keksiä teijän kahen valeita kun tiedätte ettei niitä voi todistaa.Kuinka teijät paskanpuhujat ja palstan myrkyttäjät sais pois täältä että tänne tulis hyvä henki muille.
........ kirjoitti:
Mohikaania.Nehän on yks yhteen molemmat sekopäitä.Kyllä tuo nimmari ties ihan oikein,olen itsekin niitä lukenut molemmista.Ei teillä mitään Pyhää Henkeä ole kummallakaan olette tosiaan ihan säälittäviä pellejä molemmat aivan totaalisen tyhjäpäisiä.Ei täällä muita tuollaisia sairaita valehtelijoita olekkaan kuin te kaksi.Aina ootte jonkun kimpussa onko sellainen uudelleen syntynyt kysyn vaan.Helppo on keksiä teijän kahen valeita kun tiedätte ettei niitä voi todistaa.Kuinka teijät paskanpuhujat ja palstan myrkyttäjät sais pois täältä että tänne tulis hyvä henki muille.
tietenkin olet palstan enkeli. Et koskaan hyökkää kenenkään kimppuun etkä syytä etkä varsinkaan tuomitse kketäään aiheettomasti mistään.
Olet aina oikeassa ja et koskaan valehtele etkä edes liioittele. Niin, sinunlaisiasi raittiita ja rehellisiä kirjoittajia kaivattaisiin enemmän. Mutta olis hyvä jos raittiutesi ja enkelimäisyytesi näkyisi vähän paremmin.- ml213.
jaikal kirjoitti:
tietenkin olet palstan enkeli. Et koskaan hyökkää kenenkään kimppuun etkä syytä etkä varsinkaan tuomitse kketäään aiheettomasti mistään.
Olet aina oikeassa ja et koskaan valehtele etkä edes liioittele. Niin, sinunlaisiasi raittiita ja rehellisiä kirjoittajia kaivattaisiin enemmän. Mutta olis hyvä jos raittiutesi ja enkelimäisyytesi näkyisi vähän paremmin.Niimpä, mutta tuleeko ihmisen,- joka on uudestisyntynyt, niin vastata pahaan pahalla,- vaiko hyvällä?
"* Kuka on siis tosi Jumala? Eikö Jeesus Kristus ? Mitä kukaan enää änkeröi totuutta vastaan, Raamattu sanoo selkeällä suomenkielellä, Jeesus Kristus on tosi Jumala ja ianakikkinen elämä."
Raamatussa ei missään sanota Jeesuksen olevan Jumala ja itsekin kiistit oman väitteesi samassa viestissäsi kertoen Jeesuksen olevan Poika ja Kristus.
Noin tuhanessa kohdassa Raamatussa kerrotaan, ettei Jeesus ole Jumala.
Jeesus on uudessa testamentissa voideltu (Messias) ja hengen voitelu tarkoitti ns. Pyhän Hengen sinettiä, joka kreikankielen alkutekstien mukaan tarkoitti öljyllä voitelua.
Kirkot ottivat tuon sinetin voitelun sakramentikseen ja osalle kirkon väestä voiteluksi riittää käden päälle paneminen.
Raamatun mukaan väärää henkeä ei pidä voidella ja sinetinkin voi menettää.
mm. Efesolaiskirjeen neljäs luku antaa ohjeet sinetin saaneille, etteivät menettäisi sinettiään ja sinä juuri rikot kyseisiä ohjeita.
Alla pari jaetta sieltä:
Ef. 4:30,31 Älkää tuottako surua Jumalan Pyhälle Hengelle, jonka olette saaneet sinetiksi lunastuksen päivää varten.
Hylätkää kaikki katkeruus, kiukku, viha, riitely ja herjaaminen, kaikkinainen pahuus.
Tuossa koko luku:
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ef. 4:1&rnd=1295974525739ml213. kirjoitti:
Olemme kai samaa mieltä,- ettei terveessä uskossa oleva ihminen keksi juttuja ja kerro niitä totuutena/todellisuutena. Valitettavasti Mohikaanin uskottavuus uskostaan on erittäin koetuksella, näiden tarinoiden/ymmärryksen ansioista.
Tuo sanontasi on kokonaan eri asia ja mielikuva.Sen ymmärtää,- ja helposti, jos jumalattomat ihmisen nälvivät ja keksivät mitä ihmeellisimpiä juttuja uskovaisista ihmisistä. Esim. muistanet sen "betonin syntymisen", jonka kerroit, niin itse ymmärsin ja uskon mitä kerroit,- koska olen kokenut samanlaisia kokemuksia itsekkin,- mutta jumalattomat ihmiset eivät todella ymmärrä kokonaisuutta.Sinä ml213 olet täysin jäävi arvostelemaan kenenkään uskoa, oma uskosi on ainoastaan totenapitämistä, eikä se ole pelastavaa uskoa, sen lähde on omassa päässäsi, ei Jeesuksessa. Olet ylimielinen viisastelija, ja syy, miksi et ymmärrä kirjoituksiani, on juuri tuo oman pääsi usko, se ei avaa Kirjoituksia muuta kuin oman uudestisyntymättömän aivotoimintasi puitteissa, ja siksi se, mitä kirjoitan Raamatuun perustuen, et voisikaan sitä käsittää, koska et ole hengellinen vaan lihallinen, ja liha ei voi alistua Jumalan tahtoon.
* Siinä sanot oikein, että " jumalattomat ei ymmärrä kokonaisuutta." Ja sinä juuri kuulut siihen ryhmään filosfine ajatuksinesi.
* Sinun egosi ei voi yhtyä tähän, mitä Jeesus sanoo:
* "< Matt.11:25. Siihen aikaan Jeesus rupesi puhumaan: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, siitä että olet salannut nämä asiat viisailta ja älykkäiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
26. Näin sinä, Isä, olet hyväksi nähnyt. >"
* Sun tarttis tyhmäksi tulla, että viisaaksi tulisit. Paavalin sana sinulle ! Miksi te "älyköt" ette usko Jumalan Sanaa, se ei ole ihmisen omin voin selitettävissä, ja kun se ei sitä ole, sitten sinunlaisesi päästelee suustaan sammakoita ja mollaa niitä, jotka ovat nöyrtyneet uskomaan Sanan sellaisenaan ja ovat alttiit saamaan opetusta Pyhältä Hengeltä.
* Teillä on änkyrä henki, ei missään tapauksessa PH:ml213 kirjoitti:
jos olet seuraillut foorumia, niin lähes viikoittain joku korjailee/oikaisee Mohikaania keksimistään jutuista. Joskus tulee kyllä mieleen, ettei hän kertakaikkiaan ymmärrä ja hahmota asioiden kokonaisuutta.
Seuraa, niin tiedostat.* Sinähän se suuri keksijä olet? Muunnat Raamatun evankeliumia oman mielesi mukaan, ja sitten kun esm. minä kirjoitan Pyhän Hengen opettamana Sanan salaisuuksia, eli Jumalan salattua viisutta, josta sinä et ole päässyt änkyrä uskosi vuoksi koskaan vielä oaslliseksi. Luulet vaan omaa viisauttasi Jumalan viisuadeksi, mutta se onkin riivaajain viisautta, ja Jumalan vastaista vääristynyttä evankeliumia. Uskosi on pelkkää totenapitämistä, joka on lähtöisin omasta päästäsi. Siksi minunkin kirjoitukseni on sinulle hulluhusta, ristin sanoma on hullutusta uskosta osattomille.
Pe.ku kirjoitti:
"* Kuka on siis tosi Jumala? Eikö Jeesus Kristus ? Mitä kukaan enää änkeröi totuutta vastaan, Raamattu sanoo selkeällä suomenkielellä, Jeesus Kristus on tosi Jumala ja ianakikkinen elämä."
Raamatussa ei missään sanota Jeesuksen olevan Jumala ja itsekin kiistit oman väitteesi samassa viestissäsi kertoen Jeesuksen olevan Poika ja Kristus.
Noin tuhanessa kohdassa Raamatussa kerrotaan, ettei Jeesus ole Jumala.
Jeesus on uudessa testamentissa voideltu (Messias) ja hengen voitelu tarkoitti ns. Pyhän Hengen sinettiä, joka kreikankielen alkutekstien mukaan tarkoitti öljyllä voitelua.
Kirkot ottivat tuon sinetin voitelun sakramentikseen ja osalle kirkon väestä voiteluksi riittää käden päälle paneminen.
Raamatun mukaan väärää henkeä ei pidä voidella ja sinetinkin voi menettää.
mm. Efesolaiskirjeen neljäs luku antaa ohjeet sinetin saaneille, etteivät menettäisi sinettiään ja sinä juuri rikot kyseisiä ohjeita.
Alla pari jaetta sieltä:
Ef. 4:30,31 Älkää tuottako surua Jumalan Pyhälle Hengelle, jonka olette saaneet sinetiksi lunastuksen päivää varten.
Hylätkää kaikki katkeruus, kiukku, viha, riitely ja herjaaminen, kaikkinainen pahuus.
Tuossa koko luku:
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ef. 4:1&rnd=1295974525739* Vedät välistä. Väitit mua Messiaaksi, mitä voiteluun tulee, niin nyt aloit repimään aivan eriasiaa, kun et voi millään kumota Raamatun lupausta VOITELUSTA uskoville? Sinä luulet niin paljon, ja tiedät , et juuri mitään, etkä voisikaan, lihallinen kun olet ja Jumalan vihollinen ja julkinen vastustaja, niin ei kai Jumala sinulle voisi mitään antaa?
* Minähän todistin jo Raamatulla, että Jeesus on Jumala, se "Todellinen"! Miksi vaan änkyröit Jumalaa ja Pyhää Henkeä vastaan?- ml213.
Mohikaani_27 kirjoitti:
Sinä ml213 olet täysin jäävi arvostelemaan kenenkään uskoa, oma uskosi on ainoastaan totenapitämistä, eikä se ole pelastavaa uskoa, sen lähde on omassa päässäsi, ei Jeesuksessa. Olet ylimielinen viisastelija, ja syy, miksi et ymmärrä kirjoituksiani, on juuri tuo oman pääsi usko, se ei avaa Kirjoituksia muuta kuin oman uudestisyntymättömän aivotoimintasi puitteissa, ja siksi se, mitä kirjoitan Raamatuun perustuen, et voisikaan sitä käsittää, koska et ole hengellinen vaan lihallinen, ja liha ei voi alistua Jumalan tahtoon.
* Siinä sanot oikein, että " jumalattomat ei ymmärrä kokonaisuutta." Ja sinä juuri kuulut siihen ryhmään filosfine ajatuksinesi.
* Sinun egosi ei voi yhtyä tähän, mitä Jeesus sanoo:
* "< Matt.11:25. Siihen aikaan Jeesus rupesi puhumaan: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, siitä että olet salannut nämä asiat viisailta ja älykkäiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
26. Näin sinä, Isä, olet hyväksi nähnyt. >"
* Sun tarttis tyhmäksi tulla, että viisaaksi tulisit. Paavalin sana sinulle ! Miksi te "älyköt" ette usko Jumalan Sanaa, se ei ole ihmisen omin voin selitettävissä, ja kun se ei sitä ole, sitten sinunlaisesi päästelee suustaan sammakoita ja mollaa niitä, jotka ovat nöyrtyneet uskomaan Sanan sellaisenaan ja ovat alttiit saamaan opetusta Pyhältä Hengeltä.
* Teillä on änkyrä henki, ei missään tapauksessa PH:Niin, sinun lie vaikea hahmottaa ja ymmärtää, miten Kristuksen mieli/syys....-....Raamatun opetukset,- niin ohjaavat ihmisen käyttäytymistä ja kehitystä. Ihan huvittaa, miten pidät tätä filosoimisena tai ihmisjärkeilynä kun tuon/pidän sitä esillä.
Ymmärrä,- jos mahdollista, niin uudestisyntyminen on mielenmuutos ja juuri tämä mielenmuutos tuo ihmiselle sen Jumalan tahdon mukaisen kasvun käyttäytymiseen. Jeesus kuvasti tätä asiaa hyvin;
"Mutta, mikä hyvään maahan kylvettiin, on se, joka kuulee sanan ja ....y-m-m-ä-r-t-ä-ä........ sen ja myös ......t-u-o-t-t-a-a.... hedelmän ja ......t-e-k-e-e......, mikä sata jyvää, mikä kuusikymmentä, mikä kolmekymmentä".
Edelleen pyri ymmärtämään Luuk 11:34 ilmoitus, miten ihmisen sisin/sydämentila mielikuvineen voi olla tyystin valheellinen/sokea.
Valitettavasti sinä Mohikaani et mahdollistu yhdistämään ja ymmärtämään miten ihmisen sydämentila ohjaa ihmisen ajatuksia ja koko käyttäytymistä. Jos tuon tätä esille, niin naljailet sen filosoimiseksi. Onko Kristuksen mielisen käyttäytymisen ja ajatuksien tuominen esille filosoimista ???
K-o-k-o............... ihmisen käyttäytyminen mielikuvineen,- kun se muuttuu/kasvaa armossa Jumalan tahdon mukaiseksi.- edustaa Kristuksen mielisyyttä ja sen tiedostamista/tuntemista ja siihen kasvamista. Jos ihminen halveksii tuota, niin aika tumpelo täytyy olla ymmärrystasoltaan. Onhan kilvoittelua ja parannuksen tekeminen keskeinen asia uudestisyntyneen ihmisen elämässä.
"Opeta meitä laskemaan päivämme oikein, että me saisimme .............v-i-i-s-a-a-n............ sydämen" Ps 91:12
Ymmärrätkö,- ettei ikä ratkaise onko ihmisellä viisas sydän,- vaan sen ratkaisee mihin aikamme käytämme ja mitä etsimme. Esim. katkeruus ja viha on ihmisellä ...a-i-n-a.... tulppana sydämen viisastumiselle. ml213. kirjoitti:
Niin, sinun lie vaikea hahmottaa ja ymmärtää, miten Kristuksen mieli/syys....-....Raamatun opetukset,- niin ohjaavat ihmisen käyttäytymistä ja kehitystä. Ihan huvittaa, miten pidät tätä filosoimisena tai ihmisjärkeilynä kun tuon/pidän sitä esillä.
Ymmärrä,- jos mahdollista, niin uudestisyntyminen on mielenmuutos ja juuri tämä mielenmuutos tuo ihmiselle sen Jumalan tahdon mukaisen kasvun käyttäytymiseen. Jeesus kuvasti tätä asiaa hyvin;
"Mutta, mikä hyvään maahan kylvettiin, on se, joka kuulee sanan ja ....y-m-m-ä-r-t-ä-ä........ sen ja myös ......t-u-o-t-t-a-a.... hedelmän ja ......t-e-k-e-e......, mikä sata jyvää, mikä kuusikymmentä, mikä kolmekymmentä".
Edelleen pyri ymmärtämään Luuk 11:34 ilmoitus, miten ihmisen sisin/sydämentila mielikuvineen voi olla tyystin valheellinen/sokea.
Valitettavasti sinä Mohikaani et mahdollistu yhdistämään ja ymmärtämään miten ihmisen sydämentila ohjaa ihmisen ajatuksia ja koko käyttäytymistä. Jos tuon tätä esille, niin naljailet sen filosoimiseksi. Onko Kristuksen mielisen käyttäytymisen ja ajatuksien tuominen esille filosoimista ???
K-o-k-o............... ihmisen käyttäytyminen mielikuvineen,- kun se muuttuu/kasvaa armossa Jumalan tahdon mukaiseksi.- edustaa Kristuksen mielisyyttä ja sen tiedostamista/tuntemista ja siihen kasvamista. Jos ihminen halveksii tuota, niin aika tumpelo täytyy olla ymmärrystasoltaan. Onhan kilvoittelua ja parannuksen tekeminen keskeinen asia uudestisyntyneen ihmisen elämässä.
"Opeta meitä laskemaan päivämme oikein, että me saisimme .............v-i-i-s-a-a-n............ sydämen" Ps 91:12
Ymmärrätkö,- ettei ikä ratkaise onko ihmisellä viisas sydän,- vaan sen ratkaisee mihin aikamme käytämme ja mitä etsimme. Esim. katkeruus ja viha on ihmisellä ...a-i-n-a.... tulppana sydämen viisastumiselle.* Sinulla ne vaikeudet on? Totenapitäminen ei ole uskoa joka pelastaa, vain Jeesus voi sen antaa uudestisyntymisen ihmeessä, ja siinä saa Kristuksen mielenkin, ettei tarvitse keksiä filosofisia korulauseita.
- Mohikaanilta päivän
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Sinulla ne vaikeudet on? Totenapitäminen ei ole uskoa joka pelastaa, vain Jeesus voi sen antaa uudestisyntymisen ihmeessä, ja siinä saa Kristuksen mielenkin, ettei tarvitse keksiä filosofisia korulauseita.
#Totenapitäminen ei ole uskoa joka pelastaa#
Heh heh ... Eikö Jeesuksen totenapitäminen olekkaan uskomista.
Heh heh heh heh... Mohikaani_27 kirjoitti:
* Vedät välistä. Väitit mua Messiaaksi, mitä voiteluun tulee, niin nyt aloit repimään aivan eriasiaa, kun et voi millään kumota Raamatun lupausta VOITELUSTA uskoville? Sinä luulet niin paljon, ja tiedät , et juuri mitään, etkä voisikaan, lihallinen kun olet ja Jumalan vihollinen ja julkinen vastustaja, niin ei kai Jumala sinulle voisi mitään antaa?
* Minähän todistin jo Raamatulla, että Jeesus on Jumala, se "Todellinen"! Miksi vaan änkyröit Jumalaa ja Pyhää Henkeä vastaan?"* Minähän todistin jo Raamatulla, että Jeesus on Jumala, se "Todellinen"! Miksi vaan änkyröit Jumalaa ja Pyhää Henkeä vastaan? "
Ei viestissäsi ollut ainoatakaan Raamatun kohtaa, jossa Jeesus olisi ollut Jumala.
Päin vastoin olit löytänyt kohdat, joissa Jeesus oli vain Kristus ja Jumalan Poika.
"* Vedät välistä. Väitit mua Messiaaksi..."
Sinä kyllä itse väität itseäsi voidelluksi (Messiaaksi), enkä minä.Mohikaani_27 kirjoitti:
* Sinähän se suuri keksijä olet? Muunnat Raamatun evankeliumia oman mielesi mukaan, ja sitten kun esm. minä kirjoitan Pyhän Hengen opettamana Sanan salaisuuksia, eli Jumalan salattua viisutta, josta sinä et ole päässyt änkyrä uskosi vuoksi koskaan vielä oaslliseksi. Luulet vaan omaa viisauttasi Jumalan viisuadeksi, mutta se onkin riivaajain viisautta, ja Jumalan vastaista vääristynyttä evankeliumia. Uskosi on pelkkää totenapitämistä, joka on lähtöisin omasta päästäsi. Siksi minunkin kirjoitukseni on sinulle hulluhusta, ristin sanoma on hullutusta uskosta osattomille.
"Muunnat Raamatun evankeliumia oman mielesi mukaan, ja sitten kun esm. minä kirjoitan Pyhän Hengen opettamana Sanan salaisuuksia,...."
Eikös uskovan pitäisi lukea asia Raamatusta, eikä peuhoa oman mielikuvituksen salaisuuksia?
- mmmrrrrr
Onko helluntailaisten joukossa aina tämmöistä syyttelyä, nimittelyä ja riitelyä kuin täällä? Taidan kiertää kaukaa koko seurakunnan.
- +-0
Totuus kaivetaan vaikka kuokalla esiin jos ei muu auta.Huijarit ja isänsä perkele saa jo nyt huutia meidän Jumalan lasten avustuksella.Siihen meillä on oikeus ja velvollisuus.Käskeehän Raamattukin paljastamaan heidät.
- +-0
+-0 kirjoitti:
Totuus kaivetaan vaikka kuokalla esiin jos ei muu auta.Huijarit ja isänsä perkele saa jo nyt huutia meidän Jumalan lasten avustuksella.Siihen meillä on oikeus ja velvollisuus.Käskeehän Raamattukin paljastamaan heidät.
Yhteisvoimin jo Mohikaanin ja Jaikalin.Raamattu käskee meitä paljastamaan.
- paljaspaljastus
+-0 kirjoitti:
Yhteisvoimin jo Mohikaanin ja Jaikalin.Raamattu käskee meitä paljastamaan.
"Olemme paljastaneet -025.1.2011 19:00
Yhteisvoimin jo Mohikaanin ja Jaikalin.Raamattu käskee meitä paljastamaan. "
Mitähän nuo paljastukset ovat teille paljastaneet ko nikeistä? paljaspaljastus kirjoitti:
"Olemme paljastaneet -025.1.2011 19:00
Yhteisvoimin jo Mohikaanin ja Jaikalin.Raamattu käskee meitä paljastamaan. "
Mitähän nuo paljastukset ovat teille paljastaneet ko nikeistä?* Oman farisealaisen tyhmyytensä, ei muuta?
- entinen helluntailai
näin on! Tällaisia mohikaani ja jaikal tapauksia on helluntaiherätys täynnä. Ollaan kovin kylmäkiskoisia ja vihaa täynnä olevia katkeria ihmisiä.Heitä edustaa tällä palstalla eritotetrn mohikaani, mutta myös jaikal syyllistyy samankaltaiseen , savonaraolasta puhumattakaan! Kokemusta helluntailaissta on, sillä olen entinen helluntailainen ja kun minusta jatkuvasti keksittiin valheellista juttua, niin erosin sieltä pois! Tietenkään kaikki helluntailaisetkaan eivät ole syyllistyneet tämmöisiin, mutta valta osa on!
entinen helluntailai kirjoitti:
näin on! Tällaisia mohikaani ja jaikal tapauksia on helluntaiherätys täynnä. Ollaan kovin kylmäkiskoisia ja vihaa täynnä olevia katkeria ihmisiä.Heitä edustaa tällä palstalla eritotetrn mohikaani, mutta myös jaikal syyllistyy samankaltaiseen , savonaraolasta puhumattakaan! Kokemusta helluntailaissta on, sillä olen entinen helluntailainen ja kun minusta jatkuvasti keksittiin valheellista juttua, niin erosin sieltä pois! Tietenkään kaikki helluntailaisetkaan eivät ole syyllistyneet tämmöisiin, mutta valta osa on!
* Mihin tämmöisiin? Lulenpa vaan, että et koskaan päässyt "läpi" niin kuin sanotaan. Jäit vaille sisäistä Kristuksen tuntemsita jostain syystä, ehkä sinä itse sen parhaiten tiedät miksi? Eikä sinusta mitään valheita ole seurakunnassasi keksitty, tuo on vaan muuttumattoman sydämesi erheellinen luulo. Ja nyt sitten etsit täälläkin syitä sysiä, ettäs pääsist syyttämään. Syyttäminen on pahimpia sielun vihollisen temppuja saataa sinunlaisesi katkeruuteen ja kaunaan seurakuntaa kohtaan.
* Sun tulisi mennä sinne seurakuntaasi ja tunnustaa syytöksesi jotka on kaikella todennäköisyydellä harhaa ja luuloihin perustuvaa. Pyydät anteeksi ja takuulla saat anteeksi, jos kyse on oikeasta helluntaiseurakunnasta? Tuossa mielentilassa sinä olet riivaajain juoksupoika, ja edeistät antikristuksen henkeä ja pahaa henkeä. Myrkytät täällä katkeruudellasi ympäristöäsi, tajua se.- Hurtsi
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Mihin tämmöisiin? Lulenpa vaan, että et koskaan päässyt "läpi" niin kuin sanotaan. Jäit vaille sisäistä Kristuksen tuntemsita jostain syystä, ehkä sinä itse sen parhaiten tiedät miksi? Eikä sinusta mitään valheita ole seurakunnassasi keksitty, tuo on vaan muuttumattoman sydämesi erheellinen luulo. Ja nyt sitten etsit täälläkin syitä sysiä, ettäs pääsist syyttämään. Syyttäminen on pahimpia sielun vihollisen temppuja saataa sinunlaisesi katkeruuteen ja kaunaan seurakuntaa kohtaan.
* Sun tulisi mennä sinne seurakuntaasi ja tunnustaa syytöksesi jotka on kaikella todennäköisyydellä harhaa ja luuloihin perustuvaa. Pyydät anteeksi ja takuulla saat anteeksi, jos kyse on oikeasta helluntaiseurakunnasta? Tuossa mielentilassa sinä olet riivaajain juoksupoika, ja edeistät antikristuksen henkeä ja pahaa henkeä. Myrkytät täällä katkeruudellasi ympäristöäsi, tajua se.Kyllä se on Mohis joka myrkyttää täälä ympäristön.Älyis jo hävitä täältä mut ku ei vaikka sitä kuinka ojentais.Siitäki näkee ettei se ole terve kun se ei ota onkeensa vaan väkisin täälä tyrkyttää sairaita oppejansa.Senki vielä kestäis mutta tuota sairasta luonnetta ei kukaan voi sulattaa enää.Antais ees yhen kuukauen meiän olla rauhassa PLEACE Mohis!!!
Hurtsi kirjoitti:
Kyllä se on Mohis joka myrkyttää täälä ympäristön.Älyis jo hävitä täältä mut ku ei vaikka sitä kuinka ojentais.Siitäki näkee ettei se ole terve kun se ei ota onkeensa vaan väkisin täälä tyrkyttää sairaita oppejansa.Senki vielä kestäis mutta tuota sairasta luonnetta ei kukaan voi sulattaa enää.Antais ees yhen kuukauen meiän olla rauhassa PLEACE Mohis!!!
* Mitäs juuri itse teet, fariseus? Mykytät ympäristöäsi, toivon sitä samaa sinulle, mitä minulle tarjosit! Heippa ! Ja mene lähimpän helluntaiseurakuntaan, ettäs mahdollisesti voisit vaikka hapuilemalla löytää pelastuksen Jeesusessa, niin tyhmät ehdotuksesikin , toivon mukaan jäis sanomatta, ja häiriköinti kohdaltasi saisi loppunsa Kristuksen haavoissa, siellä on anteeksiantamus, sillä olethan vielä synneissäsi?
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Mitäs juuri itse teet, fariseus? Mykytät ympäristöäsi, toivon sitä samaa sinulle, mitä minulle tarjosit! Heippa ! Ja mene lähimpän helluntaiseurakuntaan, ettäs mahdollisesti voisit vaikka hapuilemalla löytää pelastuksen Jeesusessa, niin tyhmät ehdotuksesikin , toivon mukaan jäis sanomatta, ja häiriköinti kohdaltasi saisi loppunsa Kristuksen haavoissa, siellä on anteeksiantamus, sillä olethan vielä synneissäsi?
"Ja mene lähimpän helluntaiseurakuntaan, ettäs mahdollisesti voisit vaikka...."
Entäs sinä?
Jakelet useissa viesteissä ihmisille määräyksiä seurakuntaan menemisestä.
Olet kertonut että olet erotettu heluntaiseurakunnasta ja toisella kertaa sanoit että olet muilutettu seurakunnasta pois.
Ja senkin olet kertonut että et ole yhteydessä seurakuntaan.
Toisaalta olet kuitenkin myös väittänyt että sinua ei voi erottaa helluntaiseurakunnasta, koska se on Jumalan seurakunta.
Kun koostaa yhteen sinun kymmeniä viestejä suhteestasi seurakuntaan, niin voi päätellä että sinut on oikeasti erotettu, mutta et pidä erotusta pätevänä.
Minkäs teet, kun on virallisesti erotettu, niin voi olla vain mielikuvituksen avulla kyseisessä seurakunnassa jäsenenä, mutta ei oikeasti.- kysyn vaan
Pe.ku kirjoitti:
"Ja mene lähimpän helluntaiseurakuntaan, ettäs mahdollisesti voisit vaikka...."
Entäs sinä?
Jakelet useissa viesteissä ihmisille määräyksiä seurakuntaan menemisestä.
Olet kertonut että olet erotettu heluntaiseurakunnasta ja toisella kertaa sanoit että olet muilutettu seurakunnasta pois.
Ja senkin olet kertonut että et ole yhteydessä seurakuntaan.
Toisaalta olet kuitenkin myös väittänyt että sinua ei voi erottaa helluntaiseurakunnasta, koska se on Jumalan seurakunta.
Kun koostaa yhteen sinun kymmeniä viestejä suhteestasi seurakuntaan, niin voi päätellä että sinut on oikeasti erotettu, mutta et pidä erotusta pätevänä.
Minkäs teet, kun on virallisesti erotettu, niin voi olla vain mielikuvituksen avulla kyseisessä seurakunnassa jäsenenä, mutta ei oikeasti.väkisin täällä älistä.Tommenen potkitaan joka paikasta pois.eihän sitä hellaritkaan oo jaksanu miks meiän pitäis?syntinen saatana se on ja vielä pahimmasta päästä.
- lääkettäsi?
Mohikaani_27 kirjoitti:
Mikset muuten itse mene lähimpään helluntaiseurakuntaan etsimään pelastusta? Olet niin äkäinen ja kuitenkin kiistät seurakuntayhteyden arvon, et osallistu, paitsi tällä palstalla, joka ei ole seurakunta. Olet omalla harhan ja pahan palvelun tielläsi. Tee parannus.
- entinen helluntailai
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Sun tulisi mennä sinne seurakuntaasi ja tunnustaa syytöksesi jotka on kaikella todennäköisyydellä harhaa ja luuloihin perustuvaa. Pyydät anteeksi ja takuulla saat anteeksi, jos kyse on oikeasta helluntaiseurakunnasta? Tuossa mielentilassa sinä olet riivaajain juoksupoika, ja edeistät antikristuksen henkeä ja pahaa henkeä. Myrkytät täällä katkeruudellasi ympäristöäsi, tajua se.Wensiksikin sanon sen, että sinä valehtelet koko kirjoituskesi voimalla. Kerropa minulle mistä minä en pääsyt läpi? Äläkä keksi mitään valheellista juttua, koska et taatusti tunne minua. Ja nuo kertomani asiat on totta, en siis valehtele siitä, että minun päälleni seurakunnassa keksittiin vaikka millaista valhetta. Minä en ole jäänyt vaille Kristuksen sisäistä tuntemista. Sitäkin sinun on tyhjä väittää. Olen uskossa ja onnelliserti bvielä! Jeesus on minun Herrani ja Pelastajani! Minulla ei ole kaunaa ja katkeruutta, eikä myöskään ole muuttumatonta mieltä! Siinäkin sinä taas muljautit valheen! Sinä olet itse kartkera ja vihaa kantava ihminen. Sinussa ei näy hengen hedelmiä, mutta vihan hedelmiä sitäkin enemmän. Minä en kerro valhetta ja siten syytä, vaan kerron sen totuuden jonka olen itse kokenut ollesssani helluntailainen! Jos muuta väität niin jälleen sinä valehtelet! Et tunne minua ja siten et pysty väittämään valheellsieksi minun kokemaani!
Minun ei kuulu mennä pyytämään anteeksi sellaista mitä en ole koskaan tehnyt! En voi "syyllistyä" sellaiseen mitä en ole koskaan tehnyt, joten kenen olisi tultava pyytämään anteeksi? Ei minun, vaan noiten valheitten keksijöitten ja levittäjien. Julkinen anteeksi pyyntö niin seurakunnassa, kuin myös valtakunnan levinnweimmän lehden palstaoilla, sillä niin raskautavia valheita ne olivat! Minä en ole riivaajan enkä minkään vieraan hengen alla, en edistä myöskään antikristuksen henkeä enkä pahaa henkeä (taas sinulta tuli iso joukko suuria valheita), sillä minä olen saanut syntyä uudesti ylhäältä ja pessyt vaatteeni Jeesuksen veressä, näin olen armiosta pelastettu, vaikka sinä valheinesi koettaisit senkin estää, mutta et vain onnistu, koska Jeesus tuntee minut nimeltä! Mutta totuuden minä kyllä kerron, vaikka sitä et sinä helluntailaisuudebn puolwestapuhujana sallisikaan! Kuulemani mukaan sinä et kuitenkaan käy kokouksissa? Miksi?Onko sinulla viha ja katkeruus sinnekin päin? Tutkipa sydämesi tilaa ja tee parannus! Pyydä täällä jukisesti anteeksi solvauksiasi, joita olet minua ja muita palstalaisia kohtaan esittänyt!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116938- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 77669
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483