Kuinka olette onnistunu eristämään lapsenne mummista ?
Onko äitisi, lastesi mummi hirviö/ anoppisi piru ?
13
551
Vastaukset
- helpottaa kummasti
Haukun sen jokapäivä alimpaa helv......n
- .-.l,kmjnhbgvfc
hieman väärän ikäisten palstalla.
Täällä "lapset" lienee 30-40 vuotiaita.- ?
--- viiskymppisellä lapset voi olla kaksikymppisiä, esm. --
- mummo ja vaari
? kirjoitti:
--- viiskymppisellä lapset voi olla kaksikymppisiä, esm. --
Annamme tyttäriemme ja miniöidemme elää omaa perhe-elämäänsä. Mutta olemme toki pyydettäessä avuksi lastenlastemme hoidossa. Ainakin tähän asti sopu on säilynyt ja esim viime joulu meni mukavasti lähisukulaisten seurassa. Meillä isovanhemmillakin on vielä omaa elämää jäljellä, eivät nuoremme puutu meidänkään oloon mitenkään määräävästi.
- murhe, isovanhemmat
mummo ja vaari kirjoitti:
Annamme tyttäriemme ja miniöidemme elää omaa perhe-elämäänsä. Mutta olemme toki pyydettäessä avuksi lastenlastemme hoidossa. Ainakin tähän asti sopu on säilynyt ja esim viime joulu meni mukavasti lähisukulaisten seurassa. Meillä isovanhemmillakin on vielä omaa elämää jäljellä, eivät nuoremme puutu meidänkään oloon mitenkään määräävästi.
Täällä yksi mummi ja vaari on unohdettu täysin omaan oloonsa, ylksi jälkeläien on jopa manipuloinu lasetkin mummia ja vaaria vastaan, raha kyllä kelpaa, mutta haukut saa palkaksi. Onneksi toinen jälkeläinen perheineen pitää yhteyttä, heidän lapsiin on myös lämmpimät yhteydet, mutta aina mummit ja vaarit kaipaa myös eristäytyviä, kiukuttelevia lapsia ja lapsenlapsiaan, on suunaton suru kun mummi ei osaa korjata välejä, rukoillu on jopa jumalaa avuksi.
Tietenkin asiaan vaikuttaa puolisoitten keskinäiset kierot kireät välit, se heijastuu lapsiin manipuloimalla isovanhempia vastaan.
Nykyään on valtavasti vanhuksia unohdettu vaikka he on kouluttaneet lapsensa, rahaa annettu, mutta perheet nykyään on ilmeisesti niin riitaisia keskenään että anopit ei mahdu samaan sukuun, nykyään on paljon luonevikaisuutta, narssistista käytöstä, onko elämän kiire ja työelämän vaatimikset syynä .
- MONTA mummia;))
on elämässä kaikki mennyt...on ollut kaksi oikeaa mummia, kaksi joilla ei pitäisi olla mitään tekemistä lapsesi kanssa siis mummia jos mitkä hekin ja todella voin sanoa mummia lapseni elämässä aikanaan.....jos, ajatellaan ihan puhtaasti biologisesti...yksi sitten jota et koskaan edes nähnyt eli edes mennyt. Pelkkä mustavalkoinen valokuva vain harmaa hapsista hymyilevästä mummista... Kaikista mummeista ja anopeista voin vain sanoa...Oli upeaa saada KAIKKI heidät tuntea..Ei mitään jäänyt sellaista että, voisin puolellakaan sanalla moittia yhtäkään. Ihme kyllä eivät hekään moittineet (omaa äitihän ei lueta;)))...Tähän laitettava että, listassa kertovat ihmiset ovat kaikki edesmenneitä...Mitä tulee vaareihin? Yksi elossa..mutta, ei sitä näy;))) Kävi kyllä ristiäisissä kääntymässä nopsaan;))) Tiedän hänen olevan elossa, mutta...voisihan hänkin tulla ja tehdä aloitteen jos, haluaisi? - Kohtalo vain järjesteli asioita näin...Älä kysy miksi... En osaa sanoa;))) *Ehkä opettaakseen minulle biologisuudella ei merkitystä...aina.
Tsau:Friidu Rakensin portaiden alle Harry Potter tyyppisen komeron. Köytin ja pistin sen sitten sinne. Pakotin antamaan valtakirjan pankkitileihin ja osakkeiden myyntiin. Teippasin sitten suun ja jätin pienen reiän pillille josta annoin pelkkää juotavaa. Päivittäin otin sen ulos lapsenlasten hakattavaksi että heilläkin olisi jotain kivaa.
Eristys sujui hienosti kymmenen vuotta, mutta nyt olen harkinnut pistää nekin sinne. Itse roikun kaikki päivät netissä mitä nyt sitten sen valtakirjan vuoksi shoppailujen välissä ehdin.- murheellinen mummi
Miksi jotkuta vanhemmat eristää lapset mummista, vaarista ja heidän rakkaudestaan, onko äiti tai isä mustasukkanen kenties vanhemmilleen, JOS lapset sattuvatkin rakastamaan isovanhempiaan, vai mikä on oikea syy ???
Miksi panentellaan, puhutaan perättömiä lapsileen isovanhemmista, vaikka vanhemmat on rakastaneet, kouluttaneet, antaneet rahaa aina tarvittaessa, onko ilkeä persoona kaiken takana, mutta MIKSI ???
Kuinka voi ymmärtää katkeria, ilkeitä, jälkeläisiään ????
Isovanhemmat murtuneena syvästi suruisaan yksin unohdettuna viettää elämän loppuaikaa, vain valokuvia katsellen, muistellen jälkeläisiään ja ihania lapsenlapsiaan.
Jostain syystä narssisti luonteisia ihmisiä on nyky yhteiskunnassa valtavan paljon, onko isovanhemmat antaneet liikaa, vaatimatta vastapalveluksia jälkeläisilleen, onko yltäkylläisyys syynä narssismiin ??- ihmettelijä ???
Miksi nyky viiskymppiset ei aikuistu, vaan käyttäydytään uhmaavasti omia vanhempiaan kohtaan? Miksi viiskymppisillä on VIELÄ lapsellinen murrosikäisen ihmisen käytös suhteesa 70 -80 omaan äitiinsä /isäänsä, miksi viiskymppinen ei aikuistu kuten luusi ton ikäisten olevan kypsiä aikuisia ???
Miksi viiskympiset ei ymmärrä että oma äiti / isä on jo ( voi olla ) avuntarpeessa ????
Onko nyky viiskymppiset ihmiset jäleenjääneitä henkisesti ? Miksi näin on ?
- Heikunkeikku
Mieheni äiti on todella ihana ihminen. Kun soittelemme toisillemme, niin puhelu venyy venymistään,
kun aina on niin paljon juteltavaa. Ihan alusta lähtien, kun nuorena tyttösenä sinne ensimmäisen kerran menin, niin minut otettiin vastaan tosi lämpimästi.
Omat lapseni ovat viettäneet monia lomapäiviään maalla, mikä on ollut ihanteellista myös siinä mielessä,
että minä ja mieheni ollaan saatu vähän kahdenkeskistäkin aikaa.
Äitini on palvelutalossa, kuten oon maininnut. En nyt ihan joka päivä sinne mene, mutta joka päivä kyllä puhutaan puhelimessa. Pyrin pitämään hänestä mahdollisimman hyvää huolta, kuten myös veljeni.
Välillä kyllä pistää vihaksi, kun puhelinlankoja pitkin kulkee tomeraa tekstiä, että "tule HETI tänne". Kun sanon, että nyt en ehdi, niin muutamat "No voi helevetti"-sanat kiirii mun korvaan.:)
Äitini on mielellään touhunnut aikanaan lasteni kanssa. Maalannut posliinia poikien kans ja kertonut valtaisan määrän itse keksimiään satuja. Minulle hän kertoi aikanaan omia satujaan. Jokaisena iltana kolme satua.:)
Elikkä ei pienintäkään huonoa sanottavaa kummastakaan.
Nyt olen itse mummu. Ah, ihanaaaaaa. Luulen, että en ole heidän mielestään hirviö tai piru, koska niin kovasti pyytelevät minua heidän luokseen. Hyvää huolta pitävät minusta, ei voi muuta sanoa.- nyt on toisin
Kaikilla ei ole noin onnellista, suomi pullistelee unohdettuja vanhuksia kodeissa ja laitoksissa. Aikoinaan itse toimin samoin kuin sinä nyt, mutta jälkeläiseni toimii aivan toisin, heillä on omat kiireet, mummi ja vaari on hankala sukulainen, joita tavataan ehkä kerran vuodessa tai ei sitäkään, ihana kun joku vielä on niin vanhanaikanen että rakastaa omia vanhempiaan jopa anoppiaan.
- Heikunkeikku
nyt on toisin kirjoitti:
Kaikilla ei ole noin onnellista, suomi pullistelee unohdettuja vanhuksia kodeissa ja laitoksissa. Aikoinaan itse toimin samoin kuin sinä nyt, mutta jälkeläiseni toimii aivan toisin, heillä on omat kiireet, mummi ja vaari on hankala sukulainen, joita tavataan ehkä kerran vuodessa tai ei sitäkään, ihana kun joku vielä on niin vanhanaikanen että rakastaa omia vanhempiaan jopa anoppiaan.
Joo, sydän aina muljahtaa voltin, kun ajattelen unohdettuja vanhuksia. On kovin ikävää, jos antaa itsensä "unohtaa", että on elossa olevat vanhemmat. Toki jos asuu satojen kilometrien päässä, niin ei voi niin usein vierailla vanhempien luona, mutta puhelinsoitotkin piristävät. Myös postikorttien lähettelyt piristävät. Näin tekee sisareni, joka asuu muualla. Myös kukkakimppuja lähettävät vähän väliä. Ja ei siinä niin kauaa nokka tuhise, jos autolla hurahuttaa muutamat sadat kilometrit visiitille vanhempien luo.
Minä en ole koskaan teititellyt omaa mummuani tai äitiäni, mutta mieheni kotona se oli ehdotonta, että vanhempia ihmisiä teititellään. Ihan aluksi se tuntui vähän oudolta, mutta äkkiäkös siihen tottui. Esim. mieheni 6-vuotias pikkusisko sinutteli muita, myös äitiään, mutta kun jutteli mummojen tai papan kans (siellä asui samassa huushollissa kaksi mummua ja pappa), niin tämä pikku tyttö teititteli heitä. Nykyään, kun tämän "pikkutytön" äiti on jo itsekin iäkäs, niin häntä teititellään.
- yx-mummi....
Älkää hyvät viisikymppiset unohtako vanhempianne, he on teitä rakastanu kaikesta sydämestään, odottavat pientä viestiä edes joskus, pienikin viesti on suuri ilo unohdetuille vanhemmille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol6312723Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H232150Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4232128- 831829
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran201759Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe671560- 1281332
Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.221217Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka231130- 601076