Epäonnistunut implanttihoito!

Paluu osaproteesiin

Minulle laitettiin marraskuussa ylhäälle eteen kaksi hammasimplanttia. Tämän jälkeen elämäni onkin ollut varsinaista painajaista. Hammaskruunut ovat todella järkyttävän näköiset; eripituiset, "hevosmaiset", suorastaan rumat. Ienrajassa näkyy selvästi 3 eri väriä. Hammaslääkäri myönsi esteettisen ongelman, koska kruunut ovat niin näkyvällä paikalla. Siihen suunniteltiin eräänlainen irroitettava valeien. Viikon päästa operaatiosta minulle alkoi tulla implanttihampaisiin epämiellyttäviä oireita; puristuksen ja valumisen tunnetta, ikäänkuin ne olisivat liikkuneet tai väärässä asennossa. Myös ruokailu ja hampaidenpesu alkoi aiheuttaa arsytystä. Nyt minulla on suorastaan sietämätön ja tuskainen olo koko ajan.
Hammaslääkäri piut paut välittää näistä oireista, kiertelee ja kaartelee ja välttelee vastuuta. Minun mielestäni jotain on pahasti pielessä.
Olen aivan lamaantunut ja kauhuissani ja pelkopotilaana tuskin selviän tästä hengissä.
En voi mihinkään tehdä valitusta, koska en ole vielä maksanut kokonaan laskua tästä hoidosta ko lääkärille.
Minulla oli aiemmin rankaproteesi, joka ei oikein toiminut minulla alkuunkaan, sen takia odotinkin tätä implanttihoidoa kuin kuuta nousevaa.
Kun ja jos tästä lamaannuksesta tokenen, joudun ilmeisesti palaamaan ja tyytymään jonkinlaiseen irtoproteesiratkaisuun. Implanttirumbaan tuskin enää ryhdyn.
Te joilla on irtoproteesi nimenomaan ylhäällä edessä. Kertoisitteko kokemuksistanne ja erilaisista proteesi vaihtoehdoista, positiivisista ja negatiivisista asioista. Otan kaiken tiedon ja kokemuksen kiitollisuudella vastaan. Hammaslääkäreiltä en enää kysy yhtään mitään

66

22648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hammaspeikko8888

      On implantti ollut muutaman vuoden.Ei mitään ongelmia

      • Anonyymi

        Minulla implantin laitto ajankohtainen, ja mietityttää mihin hammaslriin menisin. En siis tunne kovin hyvin Helsingin HL markkinoita, paitsi Hyggasta jäätävä kokemus. Voisitko suositella ja kertoa missä sinun onnistunut implantin teko tapahtui? Olisin kiitollinen tiedosta.


    • kipinä878787878

      Lääkärit vastuuseen. Tollaset vastuuttomat huijarit pitäis litistää oikeen kunnolla seinää vasten. Ällöttäviä luikeroita! Hyi olkoon!

      • mulla,,,,

        on tämä malli,jonka voi yöksi laittaa vasilasiin


      • Leegot suussa

        Jos tunnet saaneesi väärää hoitoa tai mielestäsi hammaslääkäri on toiminut väärin. Voit viedä jutun potilasvakuutus oikeuden käsiteltäväksi. Oikeus ratkaisee onko vääryyttä tapahtunut. Itse jouduin kymmenisenvuotta sitten hammaslääkärin hoitovirheen vuoksi viemään asian potilasvakuutus oikeuteen. Voitin jutun ja sain asiaan kuuluvat korvaukset ja hoidot maksettiin laskujen mukaan.Kannattais yrittää.


      • 2 impanttia

        Jokaisella Suomen lääkärillä ja hammaslääkärillä ON pakollinen potilasvahinkovakuutus, josta korvataan hoidossa sattuneiden virheiden ja vahinkojen korjauksia. Pane asia vireille vaikka et ole laskua maksanut. Potilasvakuutuskeskus on se instanssi, mistä apu löytyy. Katso vaikka netistä lisätietoa tai soita, niin saat alkuneuvoja www.pvk.fi. Älä lannistu äläkä tee itse mitään ratkaisuja ennen kunnon ohjeita. Terv. Avun saanut. PS. korjaushoidon tehneen lääkärin lasku meni suoraan potlasvakuutuksen maksuun, ei minun kautta.


      • tietää.
        2 impanttia kirjoitti:

        Jokaisella Suomen lääkärillä ja hammaslääkärillä ON pakollinen potilasvahinkovakuutus, josta korvataan hoidossa sattuneiden virheiden ja vahinkojen korjauksia. Pane asia vireille vaikka et ole laskua maksanut. Potilasvakuutuskeskus on se instanssi, mistä apu löytyy. Katso vaikka netistä lisätietoa tai soita, niin saat alkuneuvoja www.pvk.fi. Älä lannistu äläkä tee itse mitään ratkaisuja ennen kunnon ohjeita. Terv. Avun saanut. PS. korjaushoidon tehneen lääkärin lasku meni suoraan potlasvakuutuksen maksuun, ei minun kautta.

        > Potilasvakuutuskeskus on se instanssi, mistä apu löytyy....

        Näin on.
        Apu löytyy, joskin LÄÄKÄRILLE!
        Jos tulee hoidosta, hoitojen tuloksista erimielisyyksiä hammaslääkärin kanssa, ja teet valituksen mielestäsi huonosta hoidosta, niin yllättäen saat havaita kuinka hyvin sinua on hoidettu eikä mitään vikaa, virheitä voida hoidossa havaita.

        Vain asiantuntija voi tietää mikä on hyvää hoitoa ja hyvä hoidon lopputulos, ja sinä kun et ole asiantuntija ethän sinä voi mitään tietää!


      • kokemustietoa
        tietää. kirjoitti:

        > Potilasvakuutuskeskus on se instanssi, mistä apu löytyy....

        Näin on.
        Apu löytyy, joskin LÄÄKÄRILLE!
        Jos tulee hoidosta, hoitojen tuloksista erimielisyyksiä hammaslääkärin kanssa, ja teet valituksen mielestäsi huonosta hoidosta, niin yllättäen saat havaita kuinka hyvin sinua on hoidettu eikä mitään vikaa, virheitä voida hoidossa havaita.

        Vain asiantuntija voi tietää mikä on hyvää hoitoa ja hyvä hoidon lopputulos, ja sinä kun et ole asiantuntija ethän sinä voi mitään tietää!

        Tämä on sinulle varmaankin jo myöhäinen vastaus, mutta ehkä tästä hyötyy joku toinen tai sinäkin, sillä PVK:n asia on laitettava vireille 3:n vuoden kuluessa havaitusta virheestä.

        Yksi vaihtoehto olisi, että menet tunnetusti osaavaan hammaslääkärikeskukseen / proteesipajalle ja kysyt heidän mielipidettä, siitä: onko edellinen osaaja toiminut virheellisesti, ja jos on, niin pyydä sieltä kirjallinen lausunto, mahdollisine korjaus / hintatietoineen.
        Toimita tämä lausunto asiasi käsittelyn tueksi PVK:lle, ja jos sieltä tulee vähänkin arveluttava päätös, niin pyydä PVLK:a (Potilasvahinkolautakunta) tutkimaan asiasi - he saavat aineistosi PVK:lta. - Mikäli PVLK suosittelee edellistä maksamaan, niin silloin korvaukset yleensä tulevat, sillä muuta pakkokeinoa maksattamiseen ei ole, kuin käräjäoikeus. Mahdolliset oikeuskulut menevät kotivakuutuksestasi, jos siihen on sisällytetty oikeusturvavakuutus paitsi omavastuuosuus jää maksettavaksi itselle.


      • LieDetector
        Leegot suussa kirjoitti:

        Jos tunnet saaneesi väärää hoitoa tai mielestäsi hammaslääkäri on toiminut väärin. Voit viedä jutun potilasvakuutus oikeuden käsiteltäväksi. Oikeus ratkaisee onko vääryyttä tapahtunut. Itse jouduin kymmenisenvuotta sitten hammaslääkärin hoitovirheen vuoksi viemään asian potilasvakuutus oikeuteen. Voitin jutun ja sain asiaan kuuluvat korvaukset ja hoidot maksettiin laskujen mukaan.Kannattais yrittää.

        Vaikka potilasvakuutus jotakin korvaisi, ei tarkoita, että saat hyväksesi sen, se kuuluu lääkärille se korvaus. Minulle kävi näin ja pyysi Potilasvakkutuksen päättälääkäriä, antamaan sen toiselle toimijalle, tai itselleni, että olisin saanut teknikon kanssa korjata. Sanottiin, että lääkäri saa päättää ja käskettiin sopia lääkärin kanssa. Kun hamlääkäri päätti, ettei köyhiä hoida ja kohteli huonosti, viivytteli ja teki sen kruunun kahteen kertaan ja vaikka Pot. vakuutus korvasi, vaati vielä minulta maksua, oli vielä keksinyt ylimääräisen käynti kerran.
        Mitä tahansa saa tehdä. Potilasvakuutus luultavasti laskuttaa valtiolta näitä ja saa etua kun ihminen ei saa sitä korvausta ja korjausta.
        Hammaslääkäri hyötyy, kun myysen kruunun jollekin toiselle. en edes nähnyt tekikö edes mitään kruunua.
        Toiminta ja petos asiakkaita kohtaan jatkuu. Lääkäri kunta on niin ahnetta, että tuloja hankkivat petoksella, koska ovat huomanneet, että potilasvakuutus turvaa tämän oikeuden.
        Tässä oli hammaslääkäri ketju kyseessä ja kertoivat, että heidän ketjussa nämä samat tyypit tekevät virheitä jatkuvasti ja siitä ketju saa lisää työtä ja liksaa. Kannattavampaa on alalla tehdä vahinkoja ihmiselle, koska virka pysyy ja virheillä saadaan palvelun lisämyyntiä.
        Minulla on se kokemus, ettei vahinkoja koskaan korvata ja saat käsiä ja maksaa itse. Luvattua osaamista ei ole ja nukutuksessa voidaan luvattomasti viedä, vaikka hammsluusi, varasta suustasi implantaatteja ja kruunuja.
        Vaikka veisit asian rikosoikeuteen, niin Potilasvakuutus ja Valvira estää oikeuden saannin.
        Juristit ovat sanoneet, että ainoa tapa suojata itsensä vahingoilta, on se, ettei koskaan mene Suomen terveyspalveluihin asioimaan. Kansaliselle ei ole mitään luvattua oikeusturvaa, vaan oikeuturvan estäjinä, ovat Valvira, THL, Potilasvakuutus ja lääkäriliitot ja kollegat.

        Oikea hoito ja asiantuntemus täytyy etsiä Suomen rajojen ulkopuolelta.


      • Anonyymi

        Se on niin.Yksikin huono hammaslääkäri pilaa koko aseman.Jalalla voi äänestää.Hammaslääkärit voidaan jakaa Asiantuntijat,ammattilaiset,osaajat sekä roponikkarit.


      • Anonyymi
        LieDetector kirjoitti:

        Vaikka potilasvakuutus jotakin korvaisi, ei tarkoita, että saat hyväksesi sen, se kuuluu lääkärille se korvaus. Minulle kävi näin ja pyysi Potilasvakkutuksen päättälääkäriä, antamaan sen toiselle toimijalle, tai itselleni, että olisin saanut teknikon kanssa korjata. Sanottiin, että lääkäri saa päättää ja käskettiin sopia lääkärin kanssa. Kun hamlääkäri päätti, ettei köyhiä hoida ja kohteli huonosti, viivytteli ja teki sen kruunun kahteen kertaan ja vaikka Pot. vakuutus korvasi, vaati vielä minulta maksua, oli vielä keksinyt ylimääräisen käynti kerran.
        Mitä tahansa saa tehdä. Potilasvakuutus luultavasti laskuttaa valtiolta näitä ja saa etua kun ihminen ei saa sitä korvausta ja korjausta.
        Hammaslääkäri hyötyy, kun myysen kruunun jollekin toiselle. en edes nähnyt tekikö edes mitään kruunua.
        Toiminta ja petos asiakkaita kohtaan jatkuu. Lääkäri kunta on niin ahnetta, että tuloja hankkivat petoksella, koska ovat huomanneet, että potilasvakuutus turvaa tämän oikeuden.
        Tässä oli hammaslääkäri ketju kyseessä ja kertoivat, että heidän ketjussa nämä samat tyypit tekevät virheitä jatkuvasti ja siitä ketju saa lisää työtä ja liksaa. Kannattavampaa on alalla tehdä vahinkoja ihmiselle, koska virka pysyy ja virheillä saadaan palvelun lisämyyntiä.
        Minulla on se kokemus, ettei vahinkoja koskaan korvata ja saat käsiä ja maksaa itse. Luvattua osaamista ei ole ja nukutuksessa voidaan luvattomasti viedä, vaikka hammsluusi, varasta suustasi implantaatteja ja kruunuja.
        Vaikka veisit asian rikosoikeuteen, niin Potilasvakuutus ja Valvira estää oikeuden saannin.
        Juristit ovat sanoneet, että ainoa tapa suojata itsensä vahingoilta, on se, ettei koskaan mene Suomen terveyspalveluihin asioimaan. Kansaliselle ei ole mitään luvattua oikeusturvaa, vaan oikeuturvan estäjinä, ovat Valvira, THL, Potilasvakuutus ja lääkäriliitot ja kollegat.

        Oikea hoito ja asiantuntemus täytyy etsiä Suomen rajojen ulkopuolelta.

        allekirjoitan täysin. Näin se valitettavasti on täällä "hyvinvointi " valtiossa. Juuri itse tämän kaiken paskan kokeneena, voin valitettavasti todeta, että näin se homma täällä "toimii", eli yksityisen sektorin hammaslääkäri voi tehdä mitä vain tuohoa etkä perustallaajana saa mistään mitään korvausta tai turvaa. PVK ei korvaa hammasvahinkoja sitten ollenkaan!! Pitäisi tapahtua jotain aivan älytöntä että se korvaisi jotain. Ainut konsti saada oikeutta on käräjä ja siihen ei läheskään kaikilla ole varaa.


    • Se on pienestä kii..

      Onpa kumma juttu tuo. Minulla on yksittäinen osaproteesi edessä ja ihan helkkarin hyvä se on. Kevytproteesi on muotoiltu sopivaksi eikä tuosta ole ollut mitään harmia.
      Implaattia ehdottivat aikoinaan minulle, mutta eihän se ole kuin rahan keruuta. Nykyinen osaproteesi on implaatin hintaan verrattavissa tosi edullinen n. 200€

    • pikki80

      Kyllä sen hammaslääkärin pitää korjata tilanne vaikka et olisi viellä maksua hoitanut,toi ei ole normaalia todellakaan. Itselle laitettiin noin kk sitten eteen silta ja kulmahampaisiin implantit eikä mitään ongelmia. Olisko sun mahdollista ottaa yhteyttä vaikka potilasasiamieheen,en tiedä mut voihan olla et se vois auttaa eteenpäin. Mut siis fakta on se että ei niiden pitäis huonolta näyttää eikä varsinkaan tuntua!

      • täti

        Korvattiinko kultahampaista mitään? Minult a vietiin kolme isoa kultaista syömähammasta ei mitään korvausta Kunnes vaadi saada ne itselleni . Ne olivat kuitenkin hävinneet ja minulle annettiin jonkun toisen pieniä kultahampaita. Loukkaannuin syvästi. Kannattaisiko tehdä valitus?


    • Johan On

      Tämähän on Suomessa normikäytäntöä tavallisten lääkärien puolella mutta hammaslääkäreiltä olen kyllä tottunut hyvään ja tehokkaaseen hoitoon! Tuo kelmi pitää kyllä pistää vastuuseen. Täällä varmaan joku osaa neuvoa miten tuon ongelman kanssa kannattaa toimia lakiteknisesti?

    • *klump

      mulla on tällä hetkellä ylhäällä silta ja pitäis mennä ottamaan implantti siihen mutta täällä tämmöisiä pelotus kirjoituksia on :S

    • chights

      TODELLAKIN voit tehdä valituksen, vaikka maksaisitkin osamaksulla kyseistä operaatiota!!

    • tosihelmi1

      Minulle laitettiin implantti 5 v sitte. Piti laittaa etuhampaisiin kaksi keinojuurta ja kiinnittää niihin sitten seuraavat hampaat molemmin puolin eli kaksi implanttia ja 4 uutta hammasta. Etuhampaista toinen lohkesi muutaman viikon päästä ja jouduttiin vaihtamaan uuteen hampaaseen. Se ei ollut mikään pikkujuttu repiä hammas pois implantin päältä. Senjälkeen etuhampaista seuraava hammas alkoi mennä vinoon. Syynä oli liian ahtaalle laitetut hampaat. Taas kiskottiin hammas pois.

      Kaksi vuotta sitten muutin eri kaupunkiin ja menin hammaslääkärille. Sanoin että mulla on kaksi implanttia edessä, johon lääkäri totesi heti ettei muuten ole kuin yksi. Sitä en uskonut ja kävin röntgenissä. Ja niinhän se oli että oli laittanut mulle vain yhden implantin johon oli kiinnittänyt 3 hammasta ja yhteen oli laittanut vain kuoren.

      Kysyin heti että mitä teen? Vienkö asian potilasvahinko lautakuntaan? Uusi hammaslääkärini oli sitä mieltä ettei kannata, pitkä prosessi ja hankala sellainen. Onneksi kuitenkin hampaat ovat pysyneeet suussa alkuhankaluuksien jälkeen, kuinka kauan? Sitä en tiedä....

    • APUA ONGELMIIN!

      Hammaslääkärit vähät välittävät ulkonäköasioista, minulle tuo on selvinnyt!
      Eri värinen hammas, josta vihdoin toivoin pääseväni eroon...mutta? Kun pyysin erivärisen vaihtamaan samalla kun kaksi muutakin tehdään eteen, niin mitä vielä. Se yksi tuli taas eri värisenä!!! Vituttaa! Vielä pitkätkin olivat, ei lainkaan mitä minulla oli ollut. Niitä lyhenneltiin ja hevosmaisia nuokin ovat, ei ole voinut koskaan nauraa eikä paljon liiemmin hymyillä! Kolmas kerta! Hammaslääkäri teki saneerausta ja muita korjailtiin. Oli tarkoitus laittaa eutfasadi viimeiseksi. Mutta! Rahaa söi tuo saneeraus...eikä hammaslääkäri ollut kiinnostunut tekemään sitä mitä olin alun perin tullut teettämään!!! Vituttaa! Nyt ei ole ollut rahaa tuohon korjailuun, mutta mistä löytyisi kunnon hammaslääkäri, joka todella ottaisi asian parantaa tilanne. Ilmoittautuisiko joku todella ammattitaitoinen ja ihmisestä välittävä hammaslääkäri. Tänne vaan palstalle vastaamaan, niin saatan rohjeta vielä neljännen kerran ennen kuin elämä loppuu tähän odotteluun. Kunnallisessa on pitkät jonot ja tuskin sielläkään saa apua tähän, vaikka muuten he ovat tuntuneet varsin päteviltä.

      • ratkaisu.

        Juo paljon kahvia ja teetä ja älä pese niitä implantteja,pian ne tummuu ja kas,sinulla on nyt tasaisen tummat hampaat ja voit hymyillä ja saat itsekin hymyjä takaisin! Pitkillä etuhampailla on myös kätevä raastaa porkkanoita,tai kuoria appelsiineja,eli kaikesta löytyy positiivisetkin puolensa,kun vain huomaat ne.


      • Kruunutus

        Niin teetätin itselleni kruunut 28kpl hesassa!! Hyvää työtä ainakin minulla tehtiin ja vaikka iso operaatio olikin (noin 17 käyntikertaa) niin onnistui mainiosti ja hampaita ei erota aidoista kuin ammattihenkilö. Oma terveyskeskus lääkäri sanoi että ne erottaa ainoastaan että ne ovat liian säännöllisessä rivissä ja liian täydelliset ollakseen omat hampaat!! No olihan niillä toki hintaakin reilut 30 tuhatta euroa. Mutta ainahan kaikkeen uuteen saa tottua mitä suuhun pistetään ja itsekin välillä tökin pahasti etuhampaita toisiinsa kun ei ollut tottunut oikeisiin liikeratoihin vaan jauhoi niinkuin vanhoilla ienrajaan kuluneilla tyngillä. No nyt olen tottunut käyttämään niitä ja purenta sojuu mainiosti. Värikin on ihan mainio koska otin vanhojen hampaiden keltaisen värin koska se on paras vaihtoehto kun on ikää 45 vuotta ja harvalla sen ikäisellä on vitivalkoisia hampaita!! Itse olen ainakin tyytyväinen hampaisiin ja nehän ovat kuitenkin suurimmaksi osaksi keramiikkaa!! No lääkäreissäkin kait eroja!! Mulla lääkäri osasi tehdä tasaiset ja aitoja hampaita jäjentävät kruunut!! Tai eihän hammaslääkäri niitä tee vaan ne tehdään labotoriossa jonkun protetiikon tekeminä. lääkäri ne vain asentaa paikalleen!!


      • kallista kaunista
        Kruunutus kirjoitti:

        Niin teetätin itselleni kruunut 28kpl hesassa!! Hyvää työtä ainakin minulla tehtiin ja vaikka iso operaatio olikin (noin 17 käyntikertaa) niin onnistui mainiosti ja hampaita ei erota aidoista kuin ammattihenkilö. Oma terveyskeskus lääkäri sanoi että ne erottaa ainoastaan että ne ovat liian säännöllisessä rivissä ja liian täydelliset ollakseen omat hampaat!! No olihan niillä toki hintaakin reilut 30 tuhatta euroa. Mutta ainahan kaikkeen uuteen saa tottua mitä suuhun pistetään ja itsekin välillä tökin pahasti etuhampaita toisiinsa kun ei ollut tottunut oikeisiin liikeratoihin vaan jauhoi niinkuin vanhoilla ienrajaan kuluneilla tyngillä. No nyt olen tottunut käyttämään niitä ja purenta sojuu mainiosti. Värikin on ihan mainio koska otin vanhojen hampaiden keltaisen värin koska se on paras vaihtoehto kun on ikää 45 vuotta ja harvalla sen ikäisellä on vitivalkoisia hampaita!! Itse olen ainakin tyytyväinen hampaisiin ja nehän ovat kuitenkin suurimmaksi osaksi keramiikkaa!! No lääkäreissäkin kait eroja!! Mulla lääkäri osasi tehdä tasaiset ja aitoja hampaita jäjentävät kruunut!! Tai eihän hammaslääkäri niitä tee vaan ne tehdään labotoriossa jonkun protetiikon tekeminä. lääkäri ne vain asentaa paikalleen!!

        siis 180 000 mummon markkaa!!! hampaasi maksoivat? Ja ovat vain kruunuja, eivät edes implantteja!!!!


      • kruunutettu
        kallista kaunista kirjoitti:

        siis 180 000 mummon markkaa!!! hampaasi maksoivat? Ja ovat vain kruunuja, eivät edes implantteja!!!!

        Kruunujen hinta on 800- 1400 euroa riippuen hampaasta!! Pelkkä kruunutus!! Vanhat tyngät hioittiin puikoiksi ja kruunut sementillä kiinni!! Sellaista se on hionnoittelu hammashoidossa!! Mutta mielummin hankin hyvät hampaat takaisin kuin törsään rahat johonkin halpis autoon!! Ei tee mieli klonksutella tekareita suussa!! Laskeskelin jos yksi käynti oli suunnilleen 1 tunti -puolitoista tuntia niin on kovat liksat tuntipalkoissa!! Onhan siinä toki uusien hampaiden "kruunujen tekokin mukana!!...plus purentakisko. Kruunuja ei pidä verrata ns laminaatteihin!! laminaatit on halvempi ratkaisu mutta vain kosmeettinen korjaus. Ei ne kestä kauaa ja itselläkin on pruksismia nukkuessa joten laminaateilla ei ole mitään kestävyyttä. Nämä uudet keraamiset kruunut pitäisi kestää 15-20 vuotta. Tosin saahan nekin pilalle jos jyrsii jotain kovaa ainesta tai ei välitä pitää huolta hampaiden etenkin hammasvälien ja juurien kunnosta....siis eihän juureen pääse käsiksi mutta hoitaa hampaita hyvin ettei pääse tulehduksia syntymään!! Kallista lystiähän nämä on...mutta itse olin ainakin valmis maksamaan ja saamaan takaisin kunnolliset hampaat jotka tuntuvat omilta....saihan toki kelalta osan takaisin mutta noin 25 tuhatta jäi omaksi kustannukseksi!!


      • kruunutettu
        kruunutettu kirjoitti:

        Kruunujen hinta on 800- 1400 euroa riippuen hampaasta!! Pelkkä kruunutus!! Vanhat tyngät hioittiin puikoiksi ja kruunut sementillä kiinni!! Sellaista se on hionnoittelu hammashoidossa!! Mutta mielummin hankin hyvät hampaat takaisin kuin törsään rahat johonkin halpis autoon!! Ei tee mieli klonksutella tekareita suussa!! Laskeskelin jos yksi käynti oli suunnilleen 1 tunti -puolitoista tuntia niin on kovat liksat tuntipalkoissa!! Onhan siinä toki uusien hampaiden "kruunujen tekokin mukana!!...plus purentakisko. Kruunuja ei pidä verrata ns laminaatteihin!! laminaatit on halvempi ratkaisu mutta vain kosmeettinen korjaus. Ei ne kestä kauaa ja itselläkin on pruksismia nukkuessa joten laminaateilla ei ole mitään kestävyyttä. Nämä uudet keraamiset kruunut pitäisi kestää 15-20 vuotta. Tosin saahan nekin pilalle jos jyrsii jotain kovaa ainesta tai ei välitä pitää huolta hampaiden etenkin hammasvälien ja juurien kunnosta....siis eihän juureen pääse käsiksi mutta hoitaa hampaita hyvin ettei pääse tulehduksia syntymään!! Kallista lystiähän nämä on...mutta itse olin ainakin valmis maksamaan ja saamaan takaisin kunnolliset hampaat jotka tuntuvat omilta....saihan toki kelalta osan takaisin mutta noin 25 tuhatta jäi omaksi kustannukseksi!!

        Niin lisäys vielä että kun ollaan kuitenkin näin isojen hammaskorjausten kanssa kyseessä ja haluaa laatua!! Niin ainoa oikea lääkäri on silloin purenta ja protetiikan erikoishammaslääkärin vastaanotto!! tavallinen hammaslääkäri ei hallitse näitä asioita...kyllähän yksityiset hammaslääkärit liioittelevat taitojaan mutta....valitettavasti taidot ei riitä niillä kun joudutaan hampaat tekemään uudelleen ja arvioimaan hampaiden uudet kulmat ja oikeat purenta asennot että ne kestäisivät suussa ja tietenkin myös se kosmeettinen näkökulmakin on erittäin tärkeä...iotse menin suoraan erikoishammaslääkärin vastaanotolle joka hallitsee nämä asiat...onhan hintakin toki laadun tae!!


      • Epätoivonen

        Mitenkähän saisin tämän proteetikon nimen selville?
        Omat hampaat kun joku "osaava" pilannut ja väitti tehneensä "täydellisen työn, EI korjattavaa"...
        Aikaa tietysti kulunut aloituksen viestistä.


      • Anonyymi
        Epätoivonen kirjoitti:

        Mitenkähän saisin tämän proteetikon nimen selville?
        Omat hampaat kun joku "osaava" pilannut ja väitti tehneensä "täydellisen työn, EI korjattavaa"...
        Aikaa tietysti kulunut aloituksen viestistä.

        Kuka estää pyytää hampaan korjauksesta,laadusta ja hinnasta kirjallista takuuta ,takuuaika jossa näkyy tilaajan nimi myös työn tehneiden nimet sekä päivämäärä.


      • Anonyymi
        Kruunutus kirjoitti:

        Niin teetätin itselleni kruunut 28kpl hesassa!! Hyvää työtä ainakin minulla tehtiin ja vaikka iso operaatio olikin (noin 17 käyntikertaa) niin onnistui mainiosti ja hampaita ei erota aidoista kuin ammattihenkilö. Oma terveyskeskus lääkäri sanoi että ne erottaa ainoastaan että ne ovat liian säännöllisessä rivissä ja liian täydelliset ollakseen omat hampaat!! No olihan niillä toki hintaakin reilut 30 tuhatta euroa. Mutta ainahan kaikkeen uuteen saa tottua mitä suuhun pistetään ja itsekin välillä tökin pahasti etuhampaita toisiinsa kun ei ollut tottunut oikeisiin liikeratoihin vaan jauhoi niinkuin vanhoilla ienrajaan kuluneilla tyngillä. No nyt olen tottunut käyttämään niitä ja purenta sojuu mainiosti. Värikin on ihan mainio koska otin vanhojen hampaiden keltaisen värin koska se on paras vaihtoehto kun on ikää 45 vuotta ja harvalla sen ikäisellä on vitivalkoisia hampaita!! Itse olen ainakin tyytyväinen hampaisiin ja nehän ovat kuitenkin suurimmaksi osaksi keramiikkaa!! No lääkäreissäkin kait eroja!! Mulla lääkäri osasi tehdä tasaiset ja aitoja hampaita jäjentävät kruunut!! Tai eihän hammaslääkäri niitä tee vaan ne tehdään labotoriossa jonkun protetiikon tekeminä. lääkäri ne vain asentaa paikalleen!!

        Se 30.000,00 euroa on kovin iso summa. Sitä on vaikea saada säästetyksi. Mitä enemmän ansiotuloja, sitä enemmän veroja valtiolle. Vaikka yrittäisi yrittäjän yel-maksua nyt maksaa enemmän valtiolle, jotta saisi isomman eläkkeen terveydenhoitoa varten, silti Suomessa ollaan sitä mieltä, ettei eläkeläinen tarvitse rahaa elämiseen ja iänmukaisiin terveydenhoitoihin. Eläkeiässä vasta ne hammashoito-ongelmat alkavat.


    • bobotttt

      sano sille lekurille että et aio maksaa laskuakaan jollei tulos tyydytä ja kivut lopu... koita kattoa jotain hammaslääkäriliitton tms. sivuja netistä ja kysy sieltä mikä on asiakkaan oikeus ja turva ja miten menetellä?

    • joop765764455

      Oliko taas joku Tatjana rajan takaa?Uudellamaalla on otettu ainakin töihin hammaslääkeereitä jotka ei osaa tehdä edes kunnollista paikkaa.Lähtee irti samantien kun astuu ulos huoneesta.
      Ei muuta kuin lääkärivastuuseen ja seuraavaa hoitoa kannattaa vaatia jonkun muun tekemään.

      • Anonyymi

        Kävin myös ulkomaalaisella lääkärillä ja hoitajalla. Hammaslääkärin taito jäi kyseenalaiseksi. Jo tavallinen tarkastus tuotti kipua ja ei edes tunnistanut isoa reikä hampaassani.


    • ...

      Valita asiasta hammashoitoa valvovalle taholle, vaadi korvausta jos tarvii -kysy miten/mitä kautta. Vaihda hammaslääkäriä, mieluiten pelkopotilaisiin keskittynyt tai helläkätisyyttä mainostava. Vaihda herkemmin paikkaa jos ilmenee ongelmia.

      Vastuuseen pitäisi saada huonosta hoidosta, ettei moni muukin kärsi.

    • reikiä 0

      oisko ollu hyvä aikanaan pestä hampaita... jotain harja per puoli vuotta ja uus tahnatuubi, ko edellinen on loppu... ja vaikka vaan pelkästään aamusesta tai illasta?

      reikiä 0

      • Hampikeiju

        ..se on normaalia, että implanttihampaat tuntuvat "valuvan" tai tuntuvat korkeamilta suussa. Ikäänkuin kruunupinta olisi ylempänä. Kiinnityssäikeet leukaluussa luonnollisesti työntävät hiukan ruuvijuurta pois, koska se on elotonta, eikä liiku samoin kuin oma hammas. Hammaslääkärin olisi pitänyt huomioida tämä ehdottomasti! Hampaan muoto ja väri on sen sijaan hammaslaborantin tai teknikon tekemä, kuten sillat ja muut proteesirakenteet. Hammaslääkäri on vaan hyväksynyt sen tarkistamatta paremmin, koska säästää siinä kustannuksia laboratorion välillä. Variaatioita on satoja, sävyissä löytyy ihan varmasti..Reklamoi asiasta heti!!
        Kruunuttamista laminaattiposliinein suositaan siksi, että hampaan oma juuri on aina parempi kuin ruuvi, jossei ole edenneitä tulehduksia ja mätää jo. Juurikanavan täyttäminen on erittäin tarkkaa ja oireilee helposti ns. tuikkimalla..Tehkööt uudestaan!! Suu on hermoherkkää aluetta ja häiriöt luustossa altistaa lukuisille sairauksille ja jälkitaudeille..
        Se ettei implantteja ollut, kuin yksi ja muut oli sillattu siihen, on ehkä parempi vaihtoehto. Juurien avaamista ja täyttöä yritetään välttää vierekkäisissä hampaissa.
        Mutta ehdottomasti ilmoita tyytymättömyytesi ja tee valitus..sinun hampaista ja rahoista tässä on kyse.


      • miuku-c-

        Tollasia näsäviisastelu mielipiteitä on aina asiallista tulla esittään. Kuule ihan vaan tiedoks et itse oon pessy hampaani viimeset 28 vuotta aamuin illoin ja silti perus sairauden vuoksi ( diabetes) olen menettänyt muutaman hampaan vuosien varrella verensokerin heittelyn ja huonon hoitotasapainon vuoksi,että pidä kuule vaikka pääs kiinni jos ei oo mitään järkevää sanottavaa.


      • lkllollk

        Mistä hiton koloista teitä ääliöitä ryömii esiin? Koko ikäni hoitanut hyvin hampaita !! Toisilla on vain synytästään nhuono hammaskiille!! Mutta mitäs sulle sitä selittämään....koska ryvet omassa tyhmyydessäsi!!


      • kruunutus
        Hampikeiju kirjoitti:

        ..se on normaalia, että implanttihampaat tuntuvat "valuvan" tai tuntuvat korkeamilta suussa. Ikäänkuin kruunupinta olisi ylempänä. Kiinnityssäikeet leukaluussa luonnollisesti työntävät hiukan ruuvijuurta pois, koska se on elotonta, eikä liiku samoin kuin oma hammas. Hammaslääkärin olisi pitänyt huomioida tämä ehdottomasti! Hampaan muoto ja väri on sen sijaan hammaslaborantin tai teknikon tekemä, kuten sillat ja muut proteesirakenteet. Hammaslääkäri on vaan hyväksynyt sen tarkistamatta paremmin, koska säästää siinä kustannuksia laboratorion välillä. Variaatioita on satoja, sävyissä löytyy ihan varmasti..Reklamoi asiasta heti!!
        Kruunuttamista laminaattiposliinein suositaan siksi, että hampaan oma juuri on aina parempi kuin ruuvi, jossei ole edenneitä tulehduksia ja mätää jo. Juurikanavan täyttäminen on erittäin tarkkaa ja oireilee helposti ns. tuikkimalla..Tehkööt uudestaan!! Suu on hermoherkkää aluetta ja häiriöt luustossa altistaa lukuisille sairauksille ja jälkitaudeille..
        Se ettei implantteja ollut, kuin yksi ja muut oli sillattu siihen, on ehkä parempi vaihtoehto. Juurien avaamista ja täyttöä yritetään välttää vierekkäisissä hampaissa.
        Mutta ehdottomasti ilmoita tyytymättömyytesi ja tee valitus..sinun hampaista ja rahoista tässä on kyse.

        Hampaan koko kruunut ja laminaatit on ihan eri asia!! laminaatilla hoidetaan nimensä mukaisesti vain hampaan ulkopinnallinen näkyvä osa!! kruunuilla korvataan koko hampaan ulkoinen osa ja kruunu on paljon paksumpaa tavaraa kun pelkkä ohut pinta laminaatti!! tuli nimittäin juttua tuosta asiasta erikoishammaslääkärin kanssa kun kyseli laminaateista...se sanoi että ihan turha laittaa laminaatteja koska ne ei sinulla kestä!! niillä korjataan vain hampaan näkyvää osaa ulkonäöllisistä syistä!! kruunut korvaavat menetetyn entisen hampaan kokonaan!!


      • nämmämires

        Oisko ollu parempi murhata Hitler ennen kansanmurhaa, niin sinäkään et olisi syntynyt.


    • Paluu osaproteesiin

      Ajattelin paikahah hampaani Kiinalaisella pikaliimalla?

      Kuulostaisikon sen jälkeen idiootilta ruotsalaiselta, joka sösösösösösösösssöss
      kieltään?

      • ikenetHaurastuu

        hevoseltakatsottin hampaat, hevonen on nisäkäs kuten ihminen. Ihminen ei näe hevosen ikää kasvoista kutenOmanLajinsaNäkee


      • katsoja!
        ikenetHaurastuu kirjoitti:

        hevoseltakatsottin hampaat, hevonen on nisäkäs kuten ihminen. Ihminen ei näe hevosen ikää kasvoista kutenOmanLajinsaNäkee

        Sellainen pitäis olla myös ihmisilläkin, joka katsois ja tarkastais hampaat hammaslääkärillä käynnin jälkeen!


    • Just joo

      Mitä tänne tommosia kirjottelet, sehän on sun asia.En kai määkään kerro elämästäni koko kansalle.

      • vai havaitsetko?

        Tarvetta olis hammastarkastajalle!


    • Ulkonäkö on toissijainen juttu, Terveytesi on tärkeämpää!!
      Mutta jos on oireita joista hammaslääkärisi ei välitä niin vaihda lääkäriä. Etsi erioishammaslääriä tai oikomishoidon ammattilaista. Itsekkin olen todennut ettei normaali hammaslääkäri osaa tarkastaa hampaiden istuvuutta tai sitä että että osuvatko hampaat kunnolla vastakkain vai sivuttain.

      Kun ylä ja alahampaat osuvat toisiinsa ne alkavat ohjata alaleukaasi esim. vasemmalle. Semmoinen rikkoo leukanivelesi pidemmän päälle.

      • Khufu66

        Kyllähän hammasimplanttien laitto on erikoishammaslääkärin työtä. Se on siihen saanut erikoiskoulutuksen jota ei suomessa ole mahdollista ainakaan ennen ollut saatavilla ja joka piti käydä ulkomailla. Tavallinen hammaslääkäri osaa kyllä paikata ja tehdä jurihoitoja...mutta kun aletaan asentaa uusia hampaita oikeaan asentoon että purenta on oikea ja hammas myös kestää niin se vaatii oman erikoisosaamisensa!! Itsellä myös kruunutettu kaikki hampaat erikoishammaslääkärin toimesta ja toimivat täydellisesti ja myös näyttävät aidoilta.


    • voi ei

      Ota yhteys VALVIRAan joka valvoo terveydenhuollon ammattilaisia. Sielta saat lausunnon hoidostasi.
      Tunnen hammalaakarin joka antaa lausuntoja VALVIRAlle hammashoitovirheista. Kylla tulee asiasi
      hoidettua.

    • Pitkällepäässyt

      Olis todellakin mielenkiintoista ”kuulla” millaisia kokemuksia jollakin on kruunuista tai implanteista pitemmältä ajalta. Tarkoitan esim. 20 vuotta tai yli.

      Itselleni ns vanhanaikainen hammaslääkäri laittoi v 1982 akrylliset osaproteesit molempiin leukoihin. Nehän olivat aivan sietämättömät, eivätkä kestäneet, vaan niitä piti korjailla heti alkuunsa.

      Sitten eräs ystävällinen erikoishammasteknikko teki mulle hienot rankaproteesit samana vuonna. Ne mahdollistivat aivan erilaisen elämänlaadun.
      Olin niihin todella tyytyväinen. Niitä ei tarvinnut aivan välttämättä irrottaa koko päivänä, jos söi vain tavanomaista ruokaa. Sain syödyksi aivan normaalisti kaikkea mahdollista, paitsi purkkaa ja toffeeta, koska ne tarttuivat rankoihin kiinni. (ja voin syödä samoin vieläkin)

      Ylärangassa on neljä edessä ja yksi kummallakin sivuilla. Alhaalla on kaksi toisella ja yksi toisella sivulla.
      Ylärangan etuosaa joutui pohjustamaan alkuvuosina ehkä kolme kertaa, mutta se oli pikku homma. Sen koommin ylärangalle ei ole tehty mitään yli kahteenkymmeneen vuoteen. Alarangan pinteitä olen joutunut muutaman kerran kiristämään ja ehkä ylärangankin joskus.

      Kun alarangan yhdyskisko on kulkenut ienpintaan nojaten, niin sitä on joutunut toisinaan hiomaan, kun se on painanut ikeniä. Tällaiset pikku korjauksen olen kyennyt tekemään itse, pohjustusta lukuun ottamatta.
      Ylärangassa oli ns. noin 10 mm:n levyinen poikittainen tukiranka, jonka katsoin olevan aivan tarpeeton, koska rankarakenne kokonaisuudessaan oli riittävän tukeva. Noin 3 vuotta sitten erikoislääkärin toimesta se poikkiranka poistettiin pyynnöstäni.
      Nyt koko suun tila tuntui paljon mukavammalta kun kitalakea vasten ei ollut mitään ylimääräistä.

      Tänne asti olen päässyt suuremmitta ongelmitta. Viime kesänä alaranka sitten viimein katkesi paljon välikiskon hiomisen seurauksena. Ja kun se tietty oli hyvin kulunut muutenkin, niin se uusittiin kokonaan.
      Se tehtiin nyt niin, että välikisko kulkee etuhampaiden takana, jotenka se ei pääse painamaan ikeniä. Aluksi uudenlainen rakenna tuntui tietty vieraalta, mutta nyt olen siihen jo tottunut.
      Voin syödä kaikkea, paitsi purkkaa, omenoista ja näkkileivästä alkaen. Puheeni on normaalin kuuloista, voin viheltää ja suudella kyllin nautittavasti sekä voin olla irrottamatta niitä kokonaisen työpäivän. Täytyy toki myöntää, että eihän ne omia vastaa läheskään. Esimerkiksi kauraleseiden syömisestä tulee melko ”siivoton” olo.

      Olen toki haaveillut, että jos rahoitus järjestyisi, laitattaisin viimeistä huutoa olevat systeemit, mutta kun edellä mainittuja kommentteja lukee niin suurempi innostus kyllä laantuu.
      Näillä nykyisillä kyllä tulee toimeen eikä, niissä ole kiinni suuria rahoja, eikä niihin tule suuria remontteja.

    • Todella pettynyt

      Mulle tehtiin Jyväskylässä hammasimplantti n. 8 v. sitten .Ei oo ollu mitään ongelmia sen kanssa . 1.5 v. sitten teetätin hammasimplantin Länsi-Vantaan Hammaslääkäreillä,jossa nuori mies teki vitivalkoisen (ei yhtään luonnollisen näköinen ) ja vinon hammasimplantin ,josta en kiltteyttäni ja typeryyttäni ole mennyt valittamaan .Nyt implantti heiluu , ien on mennyt kasaan ,ja näyttää sairaan litteältä ja omituiselta. Että hammaslääkäreiden taidoissa ja kokemuksessa on eroja..

      • njbibiu

        missä olit hoidossa ??


    • vattuuntunut

      Minä olin Hammaspulssissa turussa eikä implantti onnistunut alkuunkaan.

    • pulssi3

      Tuttu oli hoidossa Hammaspulssissa, ja oli erittäin tyytyväinen ja suosittelee paikkaa kaikille tutuille !!!

    • Leikosk

      Luulempa, että Hammaspulssissa on implanttiosaaminen parhaimmasta päästä Turun alueella. Siellä on paljon kokeneita hammaslääkäreitä.

    • takuuseennn

      Kai niillä on joku takuu olemassa.

    • hymy2

      laitatin viime syksynä 4hammas implanttia olen erittäin tyytyväinen ratkaisuun noin 8000,00 euroa maksoi,aikaisemmin osa proteesit..nyt 4kuukauden kokemuksella rahalle hyvän vastikkeen sain...

    • epä tyytyväinen

      Puolestani en ole tyytyväinen

    • aika hyvä

      mulla on laitettu puuttuva etuhammas kuitusillalla.on hyvä ratkaisu. googla haku nimellä puuttuva hammas,siinä on tietoa lisää.

      • Kuva pleace

        Laita kuva näytille


    • oukki

      Heippa. Kävin n. 10 vuotta sitten laittamassa yläleukaan 6 ruuvin hammasimplantit ja hammaspulssi turussa ne laittoi ja OLEN ERITTÄIN TYYTYVÄINEN OLLUT NÄMÄ VUODET!!!!!!!! Ja, toivon että jatkokin menee hyvin. Kerran vuodessa käyn näytillä ja suuhyginestin luona vähän useammin koska hammaskiveä tulee reilusti. Eihän ne samat ole kun omat hampaat ois mutta mielummin nämä kun irrottettavat proteesit 10 tuhatta euroa tästä kärsin mutta hain pankista lainaa ja muutaman vuoden kuluttua olin maksanut hampaani. Harmittaahan se kun on luonnostaan niin huono hammaslaatu et hampaat murenee suuhun!!!!

      • siltahammas

        Monenko hampaa silta? Vai onko erillisiä hampaita?


    • Varoituksen sanoja

      Suomessa ei mikään takaa korvauksia vammoista ja vahingoista. minulla oli ylhäällä implannttisilta ja erittäin hyvä 10 v. sitten siitä lohkesi osa pois ja samaa hammaslääkäriä ei enää ollut ja etsin vaihtoehtoja. Tämä salonki joka mainosti kokemustaan rikkoi siltani varasti nukutuksessa, kaksi kruunua sillastani ja yhnen implantin rikkoen pahasti sekä leukaluuta ja siltaa ja sitten heeidän keinoluusiirre tehtiinkin niin että omaa luuta ilmeiseti lääkäri otti nukutuksen yhteydessä omiin tarpeisiin, sitä hävisi valtavsati ja laittoi liian tiheästi ja implantit jota mallia ei sovittu. sen rikkoontuneen kohdalle ja vaikka sovittiin yksittäiset kruunut, niin tämä oli tehnyt kaikki sivulta yhteen ja siten asento tuli luonnottoman pahaksi, ja lähes pelkkää metallia ja posliini varisi päältä pois ja terävä metalli rikkoi sekä poskia että alempien hampaiden pinnat. Sobvittiin korjausta, mutta sitten kieltäytyi ottamasta pois, vaikka alunperin puhui kokeilusta ja alas teki kaksi implannttia ja asento oli aivan vaakasuorapisyti kieleen. Potilasvakuutus suostui tämän alaosan korvaamaan j apoistettiin ja ensimmäinen ehdokastaho hylättiin ja sitten toinen hyväksyttiin, se teki implantin ja kruunun, mutta kohtelu oli huonoa ja revittiin poskia ja viivästytettiin ja lääkäri haukkui kun olin vahinkojen vuoksi menttänyt työni, että hanki tuloja, että hän saisi korjata muutakin ja laskutti potilasvakuutuksen korvaamaa kruunua minultakin ja ilmoitn tietenkin potilasvakuutukseen, enkä maksanut ja pyysin saada kruunun itselleni ja korvauksen siirtoa toiselle tekijälle. En enää uskaltanut mennä repivälle lääkärille( johtui asiakkaan köyhyydestä). Mutta hoitola piti kruunun itsellään ja potilasvakuutus tietenkin säästi loput korvaukset ja minut jätettiin kylmästi kitumaan vammoihin. Kiellettiin tooistamiseen mitään vahinkoa tapahtuineen, Vaikka jouduin sitte ulkomailta pyytämään apua koska jäi vakavat tulehdukset ja vaara tukokseen ja sain sieltä netin kautta hoitoaineen estämään tukoksen ja antibiootit. Olisin voinut kuolla seurauksiin ja myös meimasin tukentua näihin tippuviin ruuveihin ja muihin osiin, muta en enää koskaan uskalla mennä Suomessa hammaslääkärille, Eikä siihen ole varaakaan ku 20 000 laskutetiin tuosta pilaamisesta ja työ meni sen tähden, Paljon vahinkoa jäi. Ilman ulkomaille ottamaani yhteyttä en olisi selvinnyt. Asian ajajien kanssa keskustelin,mutta sanoivat, ettei kansalaisella ole oikeutta, Valvira ja potilasvakuutus estää tehokkaasti oikeuden toteutumisen. Kokemus on nukutuksen ei kannata aina suostua eikä keinoluusiirteisiin, lääkäri voi tehdä mitä tahansa ja ei kerro mitä teki ja syyttää jälkeenpäin, että on sovittu, vaikka ei ole. ihminen on täysi roska ja kuten kertomuksestsni ilmenee petollisia ja ahneita toimijoita piisaa.
      En tämän tähden enää koskaan mene Suomessa mihinkään hoitoon. Nämä epärehelliset huijarit ovat edelleen tehtävissään,

    • Kokemustietoa

      Lue kertomukseni "varoituksen sanoja". joka on alhaalla ketjussa, valtuksen voit tehdä, vaikka et olekaan maksanut ja en tekisi sitä virhettä, kuin minä tein että maksoin kalliisti pahasta vahingonteosta, Voit kuluttajariitalautakunnan kautta riitauttaa maksun ja valittaa palvelusta ja kieltäytyä maksamasta. Potilas vakuutuslautakunta ei korvaa, hammaslääkäri voi ja saa selitellä, heidän etu menee sinun edun edelle. Kyllä siihen voidaan implantti laittaa uusi( implanteilla on takuu), mutta kannattaa kysyä tarkkaan ja ei pidä uskoa mitä luvataan, lääkäri väittää jälkeenpäin sinun kanssasi sovituksi tekipä hän mitä tahansa, ahneus on niin suuri, että se tekee monista valehtelijoita ja kun eivät joudu vastuuseen ja saavat jatkaa, kukaan ei varoita.Kannattaa selata netistä ja tarkistaa rekisteritiedot. Se on ikävä jos täällä mainitsee jonkun tekijän, ne seuraavat palstoja ja poistavat heistä annetut tiedot ja sen tähden vahingot jatkuvat. En suosittele antamaan mitään tietoja Potilasvakuutuskeskukselle, ne haluavat palautteiita rekisteriinsä ja joudut valittajana leimatuksi, näin sanoi yksi juristi ja kohtelevat jatkossakin huonosti. Vaikka lääkäri näyttää kuinka ystävälliseltä tahansa ja vakuuttaa asiantuntemusta ei voi luottaa. Kun nykyään ei entiseen mallin voi enää keräillä ihmisten hampaita, lääkäri voi haluta jotakin materiaalia potilaasta tms.
      Minulla osavahingon korjaushoitoa tekevä hammaslääkäri piti vakuutuskeskuksen maksaman kruunun itsellään ja Potilasvakuutus ei välittänyt, vaan sanottiin että korvaukset kuuluvat lääkäreille, ei ole takeita vaikka saisit korvaussopimuksen. Tämä hammaslääkäri on ennenkin tehnyt niin että laskuttanut näistä kruunujen osista ja sitten myynyt jollekin toiselle asiakkaalle.
      On myös hyviä tekijöitä. Kannattaisi itse opiskella jotakin alasta, netistä löytyy. Minäkin olen opetellut itse korjaamaan ja olen opiskellut yliopistossa luonnontieteitä. Kadun sitä, että koskaan ole luottanut suomaliseen hoitoon ja moni muu tuttavani katuu.Et ole ainut. vahigoilla heikennetään sinun mahdollisuuksiasi elämässä, älä anna sen tapahtua enää, sinun ei tarvitse alistua tuohon. Muualla maailmassa tuomitaan, mutta ei Suomessa.

    • hdfhshsh

      Minullakaan ei onnistunut.

    • avectoi

      Hei, olen menossa laitattamaan yläetuhampaan implanttia, koska minulla on hyviä kokemuksia yhdestä yläsivuhampaan implantista, joka laitettiin Mehiläisessä. Tällä hetkellä on väliaikainen yhden yläetuhampaan silta, joka keinuu edestakaisin. Sen alle kerääntyy myös "ruokalista". En voi sietää tällaista tekaria..

    • jiohubgv

      missä kävit ??

    • Suotorppa

      Minulle laitettiin noin 10 vuotta sitten hammasimplantti.. Tuli hermovaurio.. eli tuntopuutos huulessa.
      Muutoin toiminut tähän asti suhtkoht.. Tosin ikenessä ollut pientä tulehdusta.
      Tänään implantti jouduttiin poistamaan, koska oli irronnut jo ja hajonnut..

      • Anonyymi

        Hei,minulla heiluu etuhammasimplantti ja työntyy ikenen läpi,kuinka se implantti poistetaan ,koska se on nyt tulissa,pelottaa


    • Anonyymi

      On laitettu 7v sitten, Nyt niitä on sitten hoidettu tuhansilla ja tuhansilla euroilla, lopputuloksena se että meni rahat , terveys ja implantit.
      Kuulemma joskus vaan käy niin vaikka kuinka hoitaisi.
      Nykyään niitä implanttiongelmia on maailma täynnä…

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4653
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe