Tapattiko saatana Jeesuksen - mitä arvelette, lukijat?

Tapattiko saatana Herramme
järjestikö se ansan Jeesuksellemme
heristämmekö nyrkkiä perkeleelle?

Kiehtova teologinen kysymys siinä
vaiko hengellisen elämän avainkysymys
kiittäisimmekö jos ei olisi käynyt kuten kävi?

Juovuspäissäni kiukuissani voisin ehkä härän tappaa
ja jos kahden ihmisen välillä pitäisi valita niin
uhraisin kai ennemmin toisen kuin itseni

Enhän minä Jumalan Poikaa tappaisi, en
hoitakoot muut likaisen työn ja minä vain
uhrin ansiot tililleni keräilisin - onko näin?

Vaan kun tulee hiljainen hetki, kun sähköt poikki
niin äänen kuulen: etkö muka ole syyllinen lainkaan
eikö sinun syntisi siihen tilanteeseen johtanutkaan?

Ja minä alan nähdä kuinka saatana koettaa estää sen
koettaa tappaa Jeesuksen ennen kuin aika on, mutta
oikealla hetkellä varjelee kuin aarrettaan

Pilatus epätoivoisesti anelee kansalta että jos sittenkin
päästettäisiin Jeesus vapaaksi eikä Barabbas
Mutta Jumala oli päättänyt: Jeesus on ainoa oikea uhri

Mikä riemuvoitto saatanalle, jos kansa olisi oivaltanut
Jeesuksen olevan Messias ja kruunanneet kunkukseen
sovitus jäänyt haaveeksi, synnit jääneet päälleni

Pilatus ymmärsi ja kirjoitti: I.N.R.I. muttei voinut estää
julmaa teurastusta, Messiaan uhraamista, sillä näin oli Isä
hyväksi nähnyt, jotta pelastus olisi ikuinen eikä vain ajallinen

Niin, ja jotta Jeesus olisi pelastus kaikille kansoille. Näin minä sen näen. Oletko eri mieltä vai samaa?
Tässäkin: kun tunnustan syyllisyyteni ja osallistun Kristuksen kärsimyksiin, niin uhriansiot luetaan hyväkseni.

Ajattelen näin, että periaatteessa voisi olla niinkin, että minä olen ainoa, joka uskoo sovituksen sanan.
No, siinä tapauksessa, jos en siltikään tunnustautuisi Jeesuksen murhaajaksi, niin miten kummassa hänen
ristinkuolemansa voitaisiin lukea minun hyväkseni. Kun kukaan ei tunnustaisi Jeesusta tapetuksi, niin hänen
kuolemansa jäisi siinä tapauksessa turhaakin turhemmaksi mysteeriksi. Ajatus tuli tästä että kun minä uskon,
niin Jeesus saa ainakin minun jälkipolveni kautta nähdä jälkeläisiä pitkään, kunhan hekin uskovat.
Miten voi panna Jeesuksen vikauhriksi, jos ei myönnä uhranneensa Häntä. Mielestäni ei mitenkään.
Uhritoimitus ei olisi silloin uskosta vaan jäisi toiveajatteluksi ja kyseenalaiseksi todellinen synnintunto.
Mutta se on vain minun mielipiteeni itseäni ajatellen syntisenä vapautusta janoavana ja sen saaneena.

Jes. 53:10
Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella.
Jos sinä
panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä
jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu
hänen kauttansa.

Jes. 49:6
hän sanoo: Liian vähäistä on sinulle, joka olet minun palvelijani, kohottaa ennalleen Jaakobin sukukunnat
ja tuoda takaisin Israelin säilyneet:
minä panen sinut pakanain valkeudeksi, että minulta tulisi pelastus maan ääriin asti.

Antti

2

133

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysyn ja kehoitan

ei Jumala sinua syytä siitä, että olet syntinen jo syntymästäsi asti ja tarvitset pelastajan joka vetää sinut ylös siitä kuoleman kuopastasi. Riittää kun tunnustat olevasi se mikä olet, itsellesi ja Jumalalle ja teet parannusta joka päivä ja otat pesäeron siitä syyttäjähengestä mikä sinua riivaa. Sinuna lukisin vain Raamattua, enkä kuuntelisi niitä "ääniä" nurkissasi.

Usko häntä joka itsensä uhrasi.

32 Kun he sitten nousivat Jerusalemiin vievää tietä, Jeesus kulki muiden edellä. Opetuslapset olivat ymmällä, ja heidän perässään kulkevat ihmiset alkoivat pelätä. Silloin Jeesus kutsui taas luokseen kaksitoista opetuslastaan ja alkoi puhua heille siitä, mitä hänelle oli tapahtuva: 33 "Me menemme nyt Jerusalemiin, ja Ihmisen Poika annetaan ylipappien ja lainopettajien käsiin. He tuomitsevat hänet kuolemaan ja luovuttavat hänet pakanoille, 34 ja nämä pilkkaavat ja sylkevät ja ruoskivat häntä ja tappavat hänet. Mutta kolmen päivän kuluttua hän nousee kuolleista."
      -'-'-'
      Kun he taas yhdessä kulkivat Galileassa, Jeesus sanoi heille: "Ihmisen Poika annetaan ihmisten käsiin, 23 ja he tappavat hänet, mutta kolmantena päivänä hänet herätetään kuolleista." He tulivat tästä hyvin surullisiksi.
      -'-'-'
      Paavali sanoi niistä jotka tappoivat Herran Jeesuksen näin:
      Sillä teistä, veljet, on tullut niiden Kristuksessa Jeesuksessa olevien Jumalan seurakuntain seuraajia, jotka ovat Juudeassa, sillä tekin olette kärsineet omilta kansalaisiltanne samaa kuin he juutalaisilta, 15 jotka tappoivat Herran Jeesuksenkin ja profeetat ja ovat vainonneet meitä, eivätkä ole Jumalalle otollisia, vaan ovat kaikkien ihmisten vihollisia, 16 kun estävät meitä puhumasta pakanoille heidän pelastumiseksensa.

-'-'-'
      Ap. t. 7:
      Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä-niinkuin teidän isänne, niin tekin. 52 Ketä profeetoista eivät teidän isänne vainonneet? He tappoivat ne, jotka ennustivat sen Vanhurskaan tulemista, jonka kavaltajiksi ja murhaajiksi te nyt olette tulleet, 53 te, jotka enkelien toimen kautta saitte lain, mutta ette sitä pitäneet."

-'-'-'
      Ap. t. 10:39
      Ja me olemme kaiken sen todistajat, mitä hän teki juutalaisten maassa ja Jerusalemissa; ja hänet he ripustivat puuhun ja tappoivat.
      --

Syntisiä olemme kaikki ja jokainen joka vihaa veljeään on murhaaja, mutta Jeesuksen tappoivat hänen aikalaisensa.

• Minun uhrini kelpaa, sillä se uhri on Jumalan Karitsa ja minä tunnustan, että se on nimenomaan minun uhrini.
        Ilman tuota kertakaikkista uhraamista minulla ei olisi pysyvää rauhaa. Raamattu tunnustaa, että "Jumala oli
        Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa." Minä tunnustan että olin sen ajan maailmassa ristiinnaulitsijain
        joukossa, olen syyllinen ja kun tunnustan syyllisyyteni, uhri luetaan hyväkseni ihan oikeasti ja laillisesti.

"Ole rauhassa, Antti!"

Olen rayhassa

Antti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      110
      1755
    2. Mitä vuosimallia kaivattusi on?

🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      94
      1289
    3. 72
      1284
    4. Jasmin vauhdissa

Kyllä pitää Jassulla kiirettä, kun yhtenään menoa mun äidin, isäpuolen ja Markon kanssa Ossianin ollessa tietysti sulois
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      1067
    5. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimainen?
      Ikävä
      48
      994
    6. 95
      939
    7. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      83
      845
    8. Kuinka hyvin te sopisitte

Toisillenne vai sopisivatko ollenkaan? Mitä eroja
      Ikävä
      50
      812
    9. 51
      788
    10. Vinkkiä miehelle

Huomenna olen kuudesta eteenpäin kotona, yksin… Pääsetkö/uskallatko tutustua?
      Ikävä
      55
      773
    Aihe