Käyttislevy meni just

hajalle

Vanhassa Windows XP Pro 32bit -koneessa on kaksi kiintolevyä.
Eka kiintolevy, kaksi osioita:
C: käyttis ja muut ohjelmat
E: käsitellyt kuvat

Toinen kiintolevy:
F: alkuperäiset kuvat
Nyt kone ei suostu avautumaan edes vikasietotilassa. Valitsen minkä tahansa, vikasietotila, edellinen toimiva kokoonpano tai normaali windows, kone alkaa ladata windowsia, sitten nopeasti välähtää bluescreen ja taas alusta sama juttu.

Laitoin äsken koneeseen live-linux-cd:n ja se jumahtaa kohtaan ”Loading USB-support”, nyt ladannut niitä jo kymmenen minuuttia, ei se ennen noin kauan kestänyt live-cd:llä.
Nähtävästi käyttiskiintolevy on rikki.

Olin juuri alkamassa siirtää vanhalta koneelta tiedostoja viime viikolla hankittuun uuteen koneeseen, jossa sama käyttis, mutta tähän nyt tyssäsi. Onko mitään mahdollisuutta päästä pelastamaan toisen osion tiedostoja? Luultavasti sentään F-kiintolevy on ehjä, ja saan sen siirretyksi uuteen koneeseen?

6

280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kytkes kaikki kiintolevyt irti ja kokeile uudestaan sillä Live Linux CD:llä. Ettei sinulla vaan olisi kone hajonnut muualta kuin käyttöjärjestelmästä tai kiintolevyistä...

      • kokeilen

        tuota heti ensi tilassa, nyt täytyy lähteä reissuun.


      • auttaja
        kokeilen kirjoitti:

        tuota heti ensi tilassa, nyt täytyy lähteä reissuun.

        Irrota pelkkä eka levy, ehkä saat linux-cd:llä pelastettua kuvasi.


    • vikaa-ollu-mullaki

      vikoihin, ku purkaa ja kokoaa koko koneen uudestaan. ja nollaa biossin. (clear cmos jumper)
      joskus pelkkä muistien irrotus ja asennus uudelleen auttaa. ne saattaa mennä vikatilaan, ja kone menee totaalisesti jumiin.

      • "...ku purkaa ja kokoaa koko koneen uudestaan....muistien irrotus ja asennus uudelleen auttaa. ne saattaa mennä vikatilaan...."

        :-DDDDDD


    • 12

      Emo tai muistikampa paskana.
      Saahan sen toisenkin kiintolevyn kytkettyä uuteen koneeseen ja siirrettyä tarvittavat tiedostot.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5369
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4785
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3036
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1653
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe