Pomo huijasi palkassa!

Olkaa tarkkoja

Olen ollut pienessä yrityksessä töissä kaksi vuotta ja pomon kanssa on ensimmäisestä työviikosta ollut ongelmia. Ilmeisesti hänellä on luottamus ongelma työntekijöihin. Alusta asti kaikki työntekijät ovat joko varastaneet kassasta rahaa (?!) valehtelee olevansa sairaana, koska ei muka kiinnosta olla töissä (vaikka olisi asianmukaiset lääkärin todistukset) taikka työntekijät juonittelevat hänen seläntakana. Työntekijät ovat vaihtuneet minun työsuhteen aikana monesti, kukaan ei siis kestä olla siellä töissä ja minä olen jotenkin pintani pitänyt ja kiukkua niellyt.
Noh, hermoni menivät viimeisen tapaukseen! Minulle selvisi täysin vahingossa, että pomoni on maksanut minulle liian vähän tuntipalkkaa! (kyllä, asiasta olisi pitänyt ottaa alusta asti selvää, muttakun olen sinisilmäisesti luottanut esimieheeni) Olin yhteydessä asiasta esimieheen, joka sano ottavansa asiasta selvää (?!!!) ja vähän ajan päästä soittikin, että he ovat maksaneet minulle esimmäisenä vuonna liikaa ja rupeavat perimään minulta ne takaisin!! Olin uudestaan asiasta yhteydessä liittoon, missä kerrotiin, etteivät he voi niin tehdä. No, siihenhän pomo sitten rupesi uhkailemaan, että he maksavat minulle takaisin 1/3 maksamatta jätetystä palkasta ja jos vedän siitä sen enempää juttua, he pitävät huolen, etten siltä paikkakunnalta enään töitä saa ja mikäli joku tuleva työnantaja on heihin yhteydessä, he eivät mitään hyvää minusta sano! Suostuin hieman korotettuun hintaan kun 1/3 ja he siitä tekivät oikein kirjallisen sopimuksen, etten jatkossa voi enään siitä valittaa. Tämä tapahtui kasvotusti ja erittäin uhkaavasti ja ahdistavasti. Enään en asialle voi mitää, eikä kovin suuresta summasta ollut kyse, enemmän periaatteesta. Olen irtisanoutunut nyt. Missään yhteydessä en ole enään ikinä kyseisiin ihmisiin ja säälin siellä työskenteleviä.
Tämän kerron siksi, että tarkistakaa aina ihmiset miten teille palkka maksetaan ja millaiseen yritykseen ootte menossa töihin!

36

6453

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yleistäkö?!

Kun lukisi omaa tarinaa :|

• Älä valehtele

Keksit kaikkea paskaa saadaksesi aiheetta rahaa ryyppyvelkojesi maksuun.

• kapitavitsisika

Ainiin, unohdin allekirjoituksen.

T: Hänen pomonsa.

• hohhoijaa...

Sinä se olet, joka keksit paskaa. Et voi tietää mitään kaverin "ryyppyveloista".

• 353546345

Ei se palkan maksamatta jättäminenkään kuulosta hyvältä seuraavien työnantajien korvissa, eli he voivat todennäköisesti jättää kyseisen ihmisen kommentit omaan arvoonsa, etenkin kun otetaan huomioon että sana kulkee mm. lähteneiden ihmisten kautta, joilla on aviopuolisoita, veljiä ja sisaria, vanhempia, kavereita...ja kyseessä edelleen pieni paikkakunta.

Jos tekee omat lakinsa, niinkuin tuo pomo tuntuu tekevän, tulee elämästä joka tapauksessa vaikeaa jossain vaiheessa. Jonkun tarvitsee vain sysätä lumipallo liikkeelle.

• yksityisyrittäjä

Kyseisen tarinan todenperäisyyttä.Usein tämänlaiset tarinat ovat toispuoleisia,vastapuolen tarina puuttuu.Mutta Suomessahan kaikki on työnantajan vikaa,työntekijät ovat virheettömiä.

• 17+3
        yksityisyrittäjä kirjoitti:

Kyseisen tarinan todenperäisyyttä.Usein tämänlaiset tarinat ovat toispuoleisia,vastapuolen tarina puuttuu.Mutta Suomessahan kaikki on työnantajan vikaa,työntekijät ovat virheettömiä.

"Mutta Suomessahan kaikki on työnantajan vikaa,työntekijät ovat virheettömiä."
        TOTTA.

• Anteexi !! : )

• alaisiasikin?

Huorittelisitko pomona alaisiasikin, niin kuin huorittelet tunnistettavia tyttöjä S24 keskusteluissa?

Ja sinä kehtaat kehottaa ihmisiä antamaan anteeksi..

Huorittelua
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9616243

• alaisiasikin? kirjoitti:

Huorittelisitko pomona alaisiasikin, niin kuin huorittelet tunnistettavia tyttöjä S24 keskusteluissa?

Ja sinä kehtaat kehottaa ihmisiä antamaan anteeksi..

Huorittelua
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9616243

aloitteesta pomo hujjasi palkassa. Ja minä sanoin kannattaa antaa anteexi niin pääsee niin paljon helpommin... Katkeruus viha ja masennus vie psyke.

• trjryjry
        savonarola kirjoitti:

aloitteesta pomo hujjasi palkassa. Ja minä sanoin kannattaa antaa anteexi niin pääsee niin paljon helpommin... Katkeruus viha ja masennus vie psyke.

ei se huorittelukaan kenenkään mielen hyvinvointia lisää saatana. älä sinä huorittelija sössötä, siitä et mihinkään pääse, että olet huorittelija. se on saatana rikos, tajuatko se on väärin huoritella ihmisiä.

siinä ei paljon paina sinun tuplamoraalisi saatana, ensin huorittelet ja sitten saarnaat että pitää antaa anteeksi.

jumalauta täällähän ei huorittelijat sanele mitä annetaan anteeksi!

• Paskaduuniyrittäjä

Voisitko mitenkään kertoa työsi laadun ja paljonko sinulle on maksettu? Näyttää selvältä, että v*mäisesti sinua/teitä on kohdeltu.
      Olen itse pienyrittäjä ja työllistän muutaman ihmisen. Työmme on varmaankin monen mielestä ns. paskaduunia, joka ei kuuluisi "valkoiselle miehelle", mutta työtä sekin on ja on tuonut leivän pöytään ajan saatossa monelle ja kauan. Voin ja makkaran kanssa on usein ollut vähän niin ja näin, kun maksavia asiakkaita ei ole ollut.
      En tiedä onko teillä kiikastanut siitä, mutta tyhjästä on paha nyhjästä. Eteenpäin kuitenkin mennään, vaikka jäitä poltellen, eikä porukka vaihdu, vaikka palkka jää usein alle minimin, jos aletaan kuukausipalkaksi muuttamaan.
      Olen itse jäänyt monesti kokonaan ilman palkkaa, mutta se on kasvattanut luonnetta, eikä minulla ole valittamista, kunhan on sen leivän perheelle saanut.
      Jos minä, tai työntekijämme haluaisimme ferrareita, niin emme tekisi tätä päivääkään. Uskon, että olet saanut parempaa palkkaa kaikesta huolimatta, mitenkään pomoasi puolustelematta.

• Yaulle

Pidän erittäin epätodennäköisenä, että pomosi menee kertomaan sinun "hankaluudestasi" esim. kilpailijoilleen. Miksi varoittaisivat kilpailijaansa!?! Siten voit jättää tuollaisen uhkauksen täysin omaan arvoonsa...

• tukija äitee

vaan pitävät suunsa tuollaisessa jos ovat mokanneet.se kertoo enemmän heistä huonon puolen..ja tuossakin tappauksessa moni muukin työtekijä jo kärsiny tuosta ja kärsii....poikani vei asian liiton neuvosta käräjille ja voitti... on vaan saanut paremman työn sen jälkeen .. on hyvän työtekijän maineessa ollut aina..lisäksi koulutti itseään ja oik pyydettiin töihin ..koska kunnan pomoissa hänellä tuttuja asiaa puitiin sillakin tasolla..kukaan ei uskonut koska poika aina ollut pidetty työntekijä...pomo sai kyllä kenkää ..poika isot rahat turhasta irtisanomisesta ...jopa pomon pomo lopulta poikani puolella..mutta kylläkin kahden tulen välissä...hänelläkin oli päättäjät..isossa firmassa näin...mutta kaikki prosessit käytiiin..poika sai asianajaltaan apua ja työterv huolloltakin oli niin rankkaa henkiseti ..alkuun sanottiin ettei pomo voi olla väärässä..mutta todisteet osoitti niin olevan lopulta tunnusti itsekkin...ennen eroaan...että näin ..nyt uusi työ ja kaikki hyvin...sai muuten nyt sen asiallaisen pomonkin..joka tietää mitä tekee lakien puitteissa..

• höpölöpö12+12?

ne palkaa suomessa pomoiksi jotka ei todellakaan pitäsi olla mitään pomoja eikä työn antajia ja liitot ei te asiolle mitään kunhan vaan mielistelee työn antajia. Kyllä tämäkin ihmetyttää kun työkkäri tyrkyttää juuri näitä työpaikkoja ihmisille jossa mikään asia ei ole kohdallaan esim ei makseta liiton mukasta palkkaa. Mistähän löytysi tähän maahan ihminen joka pistäisi asiat kuntoon mut ei taida löytyä kun eduskuntakin on täynnä rikollisia ja roistoja.Olisi kiva nähdä minkalaista porukkaa pyrkisi eduskuntaan kun perus palkka olisi minimi ESIM 1500E kuussa.

• Maailma on avoin

Onneksi työnantajien keskuudessa on kiertänyt LISTA sähköpostitse jo muutamia vuosia. Siinä on lueteltu kaikki "huijarityöntekijät". Sinunkin tapauksessa kyse on vain keksitystä keinosta saada aiheetta rahaa. Vituttaako, kun ei onnistunut.

• Paskaduuniyrittäjä

Minä en ole moista listaa saanut, enkä koskaan edes kuullut moisesta. Taitaa olla provo tämä juttu.

• Aurinkomam

JA OIK ÄNKYRÄKSI HAUKKUA...YM MUUTA...AIN TODISTEET OLTAVA...TUOLLAKO TAVALLA IHMISET JAKSAA TYÖSSÄ ELÄKE IKÄÄN JOS POMOT JO TUOTA TASOA...LUULEN ETTÄ ELÄKEELLE ON TUNKUA IHMISET EI JAKSA...63- 65V TEHDÄ...KYLLÄ LUOTTAMUS PUOLIN JA TOSIN OLTAVA SILLOIN TYÖNTEKIJÄKIN TEKEE HYVIN JA ON FIRMAN PUOLTA EIKÄ TUOLLAISEEN SORRUTA...JA SIINÄ KAIKKI VOITTAA...TYÖANTAJA JA TYÖNTEKIJÄKIN..TYÖRAUHA TAATTU KUN EI TARVITSE KINASTELLA..POMOILLA NYT VAADITAAN TYÖJOHDOLLISTA KOULUTUSTA JA IHMISTUNTEMUSTA...NÄKEE JOS SITÄ EI OLE JA FIRMA VOI SITTEN HUONOSTI JA TYÖTEKIJÄT VAIHTUU...NIIKUIN ALOITTAJANKIN KERTOMUS OSOITTAA..KAIKKEE HYVÄÄ JATKOON KUITENKIN ALOITTAJALLE..EIKUN UUTEEN ALKUUN...ELÄMÄ HYMYILEE KYLLÄ!!

• HuijarienUhrit

Tuollainen vilpillinen työnantaja ja yrittäjä jättää todennäköisesti muitakin maksuja maksamatta, myös verottajalle !

• Sun pitäisi

Olla tyytyväinen, että sait edes neuvotella palkastasi.

• ffffffffffffffffrf

eräältä Rovaniemeläiseltä rakennusliikkeeltä. On kyllä pomo siinä täys mulkku ja varmasti koittaa vedättää, minkä kerkeää. Vaihtuvuus on kyllä myös melkoinen, mutta jotkut vaan sinnittelee vuodesta toiseen.

• ArskaSkin

vetäisin tollasta pomoa turpaan, mun kans ei leikitä raha-asioilla.

• 666=666

Kusettaja firmat ja henkilöt julkisuuteen !
      Kyllä ne kuriin saa ja pelkurit piilottelee niitä ja suosii kusettajii !

• Nimi esille

Julkiseksi vaan kaikki jotka yrittävät huijata firmoja keksityillä palkoilla.

• Paskaduuniyrittäjä
        Nimi esille kirjoitti:

Julkiseksi vaan kaikki jotka yrittävät huijata firmoja keksityillä palkoilla.

Täälä meillä päin ei ole tapana olla keteellisia, joten menin kerran katsomaan ulkopaikkakuntalaisen asuntovaunulle, että onko kaikki kunnossa, kun töihin mennessä huomasin, että asuntovaunun ovi oli auki viideltä aamulla. Työnjohtaja nukkui mäskinä sohvalla pullo kädessä ja vedin vain oven hiljaa perässäni kiinni, että herra ei vallan palellu.
        Joskus vuoden päästä sain puhelun, jossa ko. työmaan työntekijä soitteli, että voisinko lähteä käräjille todistamaan, että he ovat olleet täällä töissä? Pomo kun ei ollut tunnustanut, että miehet olivat koskaan olleetkaan koko työmaalla. En lähtenyt, koska en ollut nähnyt heitä varsinaisesti töissä, vaikka tiesinkin, keitä he olivat. Kävimme nimittäin ruokatunnilla syömässä samassa ravintolassa, jonne he jäivät juomaan olutta ruokailun päätteeksi. Annoin kyllä erään henkilön yhteystiedon, joka oli itse samalla työmaalla itse muissa töissä, joten hänen täytyi paremmin tietää keitä alueella liikkui ja millä asialla.
        Itse työmaa seisoi kuukausia kuin siellä ei mitään tapahtuisikaan ja oli paikkakunnan puheenaihe.
        Yritys sai maksaa viivästyssakkoja ja taisi mennä pian konkurssiin, mitä en todellakaan ihmetellyt. Pitäisi vähän katsoa, millaista väkeä palkkaa.
        Tässä kävi ihan oikeasti niin, että oltiin tekevinään töitä ja oltiin maksavinaan palkkaa. Työn kun taisi tehdä loppuun joku toinen yritys.
        Halvin tarjous ei aina ole kaikkein paras. ;-)

• en mä jaksanut herät
        Paskaduuniyrittäjä kirjoitti:

Täälä meillä päin ei ole tapana olla keteellisia, joten menin kerran katsomaan ulkopaikkakuntalaisen asuntovaunulle, että onko kaikki kunnossa, kun töihin mennessä huomasin, että asuntovaunun ovi oli auki viideltä aamulla. Työnjohtaja nukkui mäskinä sohvalla pullo kädessä ja vedin vain oven hiljaa perässäni kiinni, että herra ei vallan palellu.
        Joskus vuoden päästä sain puhelun, jossa ko. työmaan työntekijä soitteli, että voisinko lähteä käräjille todistamaan, että he ovat olleet täällä töissä? Pomo kun ei ollut tunnustanut, että miehet olivat koskaan olleetkaan koko työmaalla. En lähtenyt, koska en ollut nähnyt heitä varsinaisesti töissä, vaikka tiesinkin, keitä he olivat. Kävimme nimittäin ruokatunnilla syömässä samassa ravintolassa, jonne he jäivät juomaan olutta ruokailun päätteeksi. Annoin kyllä erään henkilön yhteystiedon, joka oli itse samalla työmaalla itse muissa töissä, joten hänen täytyi paremmin tietää keitä alueella liikkui ja millä asialla.
        Itse työmaa seisoi kuukausia kuin siellä ei mitään tapahtuisikaan ja oli paikkakunnan puheenaihe.
        Yritys sai maksaa viivästyssakkoja ja taisi mennä pian konkurssiin, mitä en todellakaan ihmetellyt. Pitäisi vähän katsoa, millaista väkeä palkkaa.
        Tässä kävi ihan oikeasti niin, että oltiin tekevinään töitä ja oltiin maksavinaan palkkaa. Työn kun taisi tehdä loppuun joku toinen yritys.
        Halvin tarjous ei aina ole kaikkein paras. ;-)

Luotin 100% kaveriini.Annoin tilioikeudet yms varojen käyttö-oikeudet mm uuden autoni käyttöön, ostin siistit vaatteet.Maksoin sen velat jne että vouti jätti rauhaan. Mua varoitettiin monelta taholta että seuraa edes hieman mitä siellä oikein tapahtuu! Olin toisella paikkakunnalla rakentamassa taloani.
        Totuus tuli kuin pesäpallo mailalla naamaan lyötynä. Ei ollutkaan rahaa maksaa pankkilainaa.tel,vel.yel.vuokraa, sähkölaskua.Veottaja oli ainoa ymmärtäjä. Parkkipaikka oli irtisanottu jne Lista meni loputtomaksi, kunnes tippa silmissä tiesin etten saa koskaan 1,3 mijoonaa MK takaisin.Toinen ns kaverini palkkasi hänet pimeisiin hommiin. Homma jatkui non-stop systeemillä.Kunnes uusi lopetti isolla riidalla koko suhteen ja ilmoitti kaikille kollegoille missä mennään.
        Sitä ennen minut ja muut työnantajata oli leimattu roistoiksi, siaksi jne

• paljon nähnyt

Ihan normaali kuvio...työnantaja vihaa työvoimaansa, ja vainoharhaisesti etsii näistä kavaltajia, pettureita ja varkaita.
      Tämä siksi, että on nähnyt liikealalla olevien ihmisten petollisuuden ja kuvittelee, että palkkatyöntekijätkin ovat samanlaisia ihmisiä kuin yritysjohtajatkin.

• Syynä

Voi olla ihan vikaa korvien välissä ihan fyysisesti ja parantumattomasti, kuten perheyrityksissä usein ei tämä luonnonvalinta toimi.

• Avaa silmät

• Paskaduuniyrittäjä

Saat vielä valita työpaikkasi, koulutustasosi ja ryhtyä vaikka itse yrittäjäksi ja työnantajaksi.
        En tiedä millaisissa piireissä olet liikkunut, mutta minä tiedän omasta kokemuksesta, että hyvä työntekijä on enemmän kuin kullan arvoinen ja heistä kannattaa pitää kiinni kynsin ja hampain.
        Ikävämpi juttu on se, että jokainen työntekijä on oma yksilönsä, osa on hyviä, osa keskinkertaisia ja valitettavasti löytyy myös sellaisia jotka eivät osaa tai viitsi tehdä työtään ahkerasti ja kunnolla.
        Kilpailu taas pitää huolen siitä, että jokaisen pienyrittäjän on pakko vetää raja johonkin. Jopa isommat yritykset joutuvat liemeen huonojen työntekijöiden takia. Tuo yllämainitsemani esimerkki päivänvaloa kestämättömästä touhusta on parin miljardin liikevaihdon ja kymmenentuhatta ihmistä työllistävän konsernin yksi tytäryhtiö, joten ei se meno suuressakaan aina niin herkkua ole.

Siitä olen varma, että ainutkaan työnantaja ei "vihaa" tulosta tekevää työntekijää. Jopa varkauksiin syyllistynytkin voi saada pitää paikkansa, kunhan pysyy kohtuudessa.
        Taidat vain itse vihata ja kadehtia työantajaasi jolla menee hyvin?

• PAM-57
        Paskaduuniyrittäjä kirjoitti:

Saat vielä valita työpaikkasi, koulutustasosi ja ryhtyä vaikka itse yrittäjäksi ja työnantajaksi.
        En tiedä millaisissa piireissä olet liikkunut, mutta minä tiedän omasta kokemuksesta, että hyvä työntekijä on enemmän kuin kullan arvoinen ja heistä kannattaa pitää kiinni kynsin ja hampain.
        Ikävämpi juttu on se, että jokainen työntekijä on oma yksilönsä, osa on hyviä, osa keskinkertaisia ja valitettavasti löytyy myös sellaisia jotka eivät osaa tai viitsi tehdä työtään ahkerasti ja kunnolla.
        Kilpailu taas pitää huolen siitä, että jokaisen pienyrittäjän on pakko vetää raja johonkin. Jopa isommat yritykset joutuvat liemeen huonojen työntekijöiden takia. Tuo yllämainitsemani esimerkki päivänvaloa kestämättömästä touhusta on parin miljardin liikevaihdon ja kymmenentuhatta ihmistä työllistävän konsernin yksi tytäryhtiö, joten ei se meno suuressakaan aina niin herkkua ole.

Siitä olen varma, että ainutkaan työnantaja ei "vihaa" tulosta tekevää työntekijää. Jopa varkauksiin syyllistynytkin voi saada pitää paikkansa, kunhan pysyy kohtuudessa.
        Taidat vain itse vihata ja kadehtia työantajaasi jolla menee hyvin?

Tarkoitan otsikollani niitä melkein joka työpaikalla olevia toisten määräilijöitä ja "ruskeakielisiä" jotka puhuvat työkavereitten selän takana oikealle pomolle muista paskaa ja iteltä tuppaa työt jäämään vähiin. Kaikkein pahimpia työpaikkoja ovat ns. kolmannen sektorin paikat joissa ei noudateta mitään lakeja kun ei kuulemma tartte. Minä olin sellaisessa kerran ja kun kysyin että minkä työehtosopimuksen mukaan täällä pelataan sain vastauksen todella "asiallisesti" - Meillä noudatetaan yleistä työlainsäädäntöä ? Ensimmäisen vuoden jälkeen kun jäin lomalle (kuului työaikaan,vuoden sopimus ) minua pyydettiinkin jatkamaan. Työnantajan mielestä heidän ei tarvinnut maksaa ns. lomaltapaluurahaa,ylityötkin olisi pitänyt ottaa vapaana,mutta kun ei ehtinyt. Mistään ei kiitetty mutta moittia muistettiin. Sitten kun yksi työntekiä oli täys V-pää niin kukaan ei uskaltanut tehdä eikä sanoa mitään. Paitsi viimein minä kun tuli mitta täyteen ja sen jälkeen olin todella huono ihminen. Mutta tällasta se joskus on. Onneksi oli liitto takana ja rahani sain pois.

• Paskaduuniyrittäjä
        PAM-57 kirjoitti:

Tarkoitan otsikollani niitä melkein joka työpaikalla olevia toisten määräilijöitä ja "ruskeakielisiä" jotka puhuvat työkavereitten selän takana oikealle pomolle muista paskaa ja iteltä tuppaa työt jäämään vähiin. Kaikkein pahimpia työpaikkoja ovat ns. kolmannen sektorin paikat joissa ei noudateta mitään lakeja kun ei kuulemma tartte. Minä olin sellaisessa kerran ja kun kysyin että minkä työehtosopimuksen mukaan täällä pelataan sain vastauksen todella "asiallisesti" - Meillä noudatetaan yleistä työlainsäädäntöä ? Ensimmäisen vuoden jälkeen kun jäin lomalle (kuului työaikaan,vuoden sopimus ) minua pyydettiinkin jatkamaan. Työnantajan mielestä heidän ei tarvinnut maksaa ns. lomaltapaluurahaa,ylityötkin olisi pitänyt ottaa vapaana,mutta kun ei ehtinyt. Mistään ei kiitetty mutta moittia muistettiin. Sitten kun yksi työntekiä oli täys V-pää niin kukaan ei uskaltanut tehdä eikä sanoa mitään. Paitsi viimein minä kun tuli mitta täyteen ja sen jälkeen olin todella huono ihminen. Mutta tällasta se joskus on. Onneksi oli liitto takana ja rahani sain pois.

Siinä minun toimenkuvani ja kaikki siitä väliltä tietysti. Minun firmani on niin pieni, että muita "pomoja" ei ole. Ei meillä kukaan ole kenestäkään koskaan kannellut, vaan itse olen "mulkkumaisuuteni" ansainnut, kun en ole koeajan jälkeen jatkanut työsuhdetta. Tässä lajissa joko pärjää tai sitten ei, se on jääkylmä totuus. On siitä muutaman kerran saanut kuunnella suorat sanat, kuinka surkea pomo olin. En ainakaan pitkittänyt kärsimystä vuosiksi. Varmaan sellainen kaveri, joka tietää paljon paremmin kuin minä, kuinka hommat täytyy hoitaa, saa uuden ja paremman työpaikan alta aikayksikön?

Paperihommista en tiedä yhtikäs mitään ja on aina hoitanut tilitoimisto, laskujen kirjoittamista lukuunottamatta. Niinpä ei ole tullut kahnauksia minkään instanssin kanssa.

Palkkaakin olen aina maksanut kyselemättä sen, mitä on pyydetty, jos olen miehen töihin ottanut. On onni omata työntekijöitä, joilla on suhteellisuudentajua, että saamme keikkoja.

Työsopimukset ovat meillä aina olleet suullisia. Tiedä häntä, onko se edes laillista, mutta on toiminut aina hyvin. Urakkasopimuksetkin olivat kymmeniä vuosia suullisia, mutta nykybyrokratia pakottaa usein panemaan ne paperille.

Uudet työsopimukset varmaan tehdäänkin aina kirjallisena? Minun väkeni vain on ollut niin kauan talossa, että sellaista ei silloin vaadittu.

Tuosta mainitsemastani esimerkistäkin on viitisentoista vuotta. Olin kyllä aika hämmästynyt, että ison yrityksen pomot kehtasivat väittää, että eivät edes tunne miehiä jotka sillä olivat töissä.
        On siis ihan paikallaan, että työsopimus on kirjallisena. Mieluummin vielä kuvallinen henkilökortti rintapieleen, mitä meidänkin urakkasopimuksissa on joskus vaadittu.

Jaahas, nyt riittää tämä höpöttäminen aamukahvia juodessa. Lähdenpä tästä itse keikalle, kun vapaaehtoisia ei löytynyt.
        Hyvää jatkoa!

• kaikkea sitä lukoo

"Tämän kerron siksi, että tarkistakaa aina ihmiset miten teille palkka maksetaan ja millaiseen yritykseen ootte menossa töihin!"

Jaa mää kun luulin, että tuo olis jo itsestäänselvyys... vähän niinko että mitä ruokaa syö, tai paljollako autonsa mustalaiselle myy. No totta nyt heleveetissä aikuusen ihmisen on samalla tavalla tarkistettava, että palkka on oikia ja että millaanen puliaaki se uus työpaikka mahtoo olla. Jos tuollaseen ei kykenä, niin turha motkottaa jäkikätöön!

• tuossakin joo

Asiaa tuntematta on vaikea ottaa kantaa tuohon tapaukseen. Kerro missä paikkakunnalla tapaus on sattunut niin otetaan selvää.

• Anonyymi

Narsisti pomo

• Anonyymi

Suomessa on liikaa persaukisia yrittäjiä jotka ei pysy pystyssä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2648
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      204
      1682
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1610
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1471
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1232
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1015
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      979
    8. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      67