Pohjoismaiden McDonald’sit käyttävät tanskalaisen Lantmännen Danpon tuottamaa kanaa. Danpo teurastaa tuottamansa kanat islamilaisesti oikeaoppisesti, sillä yrityksen tuotteita viedään myös moniin arabi- ja muslimimaihin.
Perinteisessä halal-teurastuksessa eläimen pää käännetään kohti Mekkaa ja kaulavaltimo katkaistaan eläimen ollessa tajuissaan. Samanaikaisesti lausutaan rukous. Teurastusta valvoo muslimityöntekijä, joka lausuu rukouksen ”Jumalan nimessä, Allah on suurin” teurastuksen aluksi ja joka kerta, kun prosessi keskeytyy.
Suomen KuvalehtI:
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/suomen-mcdonalds-kana-teurastetaan-islamilaisittain
McDonald´s myy HALAL-LIHAA!
23
903
Vastaukset
- Hirveää
eläimen kiduttamista kuoliaaksi! Hyi yök!
- senkin,
kunhan se Ko(i)raanin mukaan tehdään.
- Nngghh!
!
- .
Eikä se hoilottava ählämi sitä ilmaiseksi tee, maksat kanassasi tällöin islamlisää.
Haluatko maksaa henkilölle joka ainoastaan "siunaa" lihaasi mielikuvitusolennoillensa? - Ok.
Perinteisessä länsimaisessa teurastuksessa eläintä lihotetaan muutama vuos minimaalisen pienissä häkeissä ja sen jälkeen lähteekin henki.
Ei nuo meidän keskitysleirit ole sen kummempia.- ihanerijuttu
Ei teurastamot kasvata kanoja.
- Hal-ALLAH-lihaa!
Halalllah halallallahu akbar!
No nyt minä ymmärrän miksi se on pikaruokaa, kun teurastukseeen käytetty aika pitää ottaa kiinni sitten syömäpäässä.
- Tosimies.
Hyi vittu mitä' saastaa.
Ilmankos maha menee sekaisin syödessä islam paskaa.
ps vaikka oikeastihan pizzalähetti allahin sanomisilla ei ole mitään vaikutusta;)- Anonyymi
Keskity omaan uskontoon ja älä syö halal ruokaa jos et halua
- Ver Paul Thor.
Mullahi panee kanaa perseeseen, se on allahin tahto.
- .
Kanalle muslimin penis on kokosa puolesta täyttymys mutta entä vuohelle tai lampaalle??
- Tämä selvä
Suomessa ei ole ihmisiä, jotka eivät söisi teurastettuja eläimiä. Eli huudat tyhjää.
- popsikaa porkkanaa
Totta,älkää syökö lihaa,niin ei tarvitse itkeä!
- Suomihalal
Tiedoksenne vain, että kaikki Suomessa teurastetut lampaatkin on halal ;) niiltä viilletään kaula auki tainnutuksen jälkeen. Ei se tainnutus peru sitä, että liha on HALAL :D :D :D
- vakovihertää
Eikös tajuissaan olevan eläimen kaulan katkominen ole eläinrääkkäystä....
- TosiVisiokoMitäMieltä
On todellakin. Ja se on Suomessa (toistaiseksi) kiellettyä.
Islamisoitumisen mukana se yleistyy ja saattaa olla yleinen käytäntö piankin. Samoin lapsiavioliitot. Uskonpakko, naisten "kunnia"väkivalta, laajalla skaalalla: henkisestä väkivallasta murhaan...
Kulttuurimme saattaa olla uhattuna. Ihan todella. - Elukan_ylösnousemus
Kuoleman jälkeen pitää nykyään odottaa varausaika, että aivotoiminta ehtii kuolla, ennen kuin tehdään mitään. Tästä oli talvella uutinen, että ihmisen aivot ainakin toimivat jotain 10-20 min kuoleman jälkeen. Elukka on ihan samanlainen.
- Sanallinen_selitys
Halal-liha pitää tehdä niin, että elukkaan tehdään joku pisto- tai viiltohaava ja elävänä riiputukseen jaloista roikkumaan. Raskas nautakin nostetaan koukkuun elävänä pisto kaulassaan.
Eiks ole saastainen päätös ottaa tänne tällaisten lihojen syöjiä? Saastainen poliitikko? - Näin_sanoo_uskottava
Mun kenturoille ei elukan takajaloistaan elävänä roikuttajaa päästetä eikä oteta asumaan. Montako minuuttia vie, ennen kuin nauta kuolee?
- matutskruudaa
Jätetään Macci matujen ruokapaikaksi.
Syystä tai toisesta päätit jättää osan tekstistä pois lainauksestasi. Kokonaisuudessaan pätkä kuului näin:
"Perinteisessä halal-teurastuksessa eläimen pää käännetään kohti Mekkaa ja kaulavaltimo katkaistaan eläimen ollessa tajuissaan. Samanaikaisesti lausutaan rukous. EU-maassa eläimet on tainnutettava ennen teurastusta. Kotimaa-lehden haastattelussa McDonald’sin Suomen laatupäällikkö Tiina Partanen toteaa, ettei ravintolaketjun alihankkijan käyttämä menetelmä ole perinteinen halal-teurastus, koska eläimet tainnutetaan ennen sitä.
Teurastusta valvoo muslimityöntekijä, joka lausuu rukouksen ”Jumalan nimessä, Allah on suurin” teurastuksen aluksi ja joka kerta, kun prosessi keskeytyy."
Aika olennainen osa lipsahti pois.- drhdrhdrh
Nytkö vasta rasistireppanat tuon huomasi? Suomessa myy McDonalds sekä Hesburger halal-tuotteita jo yli kymmenen vuotta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2422561Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse761903Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101888Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki821338- 661264
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171228TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161088Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901070- 71933
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42924