Korjatkaa jos olen väärässä.
Esim. Auton hinta uutena 50 000 euroa siitä vähennetään taksi alennus joka on 9400 euroa jää 40600 euroa josta pois alv 18,75 % kun lasketaan alaspäin tekee 7612 euroa joten lopulliseksi hinnaksi jää 32988 euroa ja jos olen ymmärtänyt oikein niin tämän alvin saa vähentää kokonaisuudessaan jos autoa on pidetty 3 vuoden ajan. Ja taas jos vaihtaa käytetyllä taksilla uuden jos taas uuden hinta on tuo sama 50 000 euroa ja siitä pois se taksialennus eli 9400 euroa ja vanhasta hyvitetään esim 20 000 euroa niin väliraha on 20600 euroa ja siitä saa alvin pois eli 18,75 % elim3862 euroa eli maksettavaksi jää 16738 euroa ? ja korostan että auto pidetään se 3 vuotta. Menikö se suurin piirtein oikein ?
Taksi auton hinta?
23
9490
Vastaukset
- kotiperkele
Ei se nyt mennyt oikein, yritä uudestaan,
Ei ole mitään "taksialennusta" vaan autoveronpalautus, eikä kukaan taksimies aja autollaan 3(kolmea) vuotta.- Toinen perkele
Et saat 20.000 euroo 3 vuotta vanhasta taksista 12.000 - 14.000 egua on lähempänä totuutta. Tuskin löydät yhdenkään merkkiliikkeen vaihtoautohallista 300.000 km ajettua vaihturia . Vanhoista takseista hyvitetään vain se mitä jopparit siitä maksaa. Yli 2 vuotta ja yli 200.000 km ajetusta vanhasta taksiautosta ei välttämättä anneta edes tarjousta ( joitakin poikkeuksia lukuunottamatta ) ja pakko vaihtaa,joten vuoden autoverot eli 1/3 maksetaan maksetaan takaisin. Eikä se muukaan nyt ihan oikein mennyt.
- mennyt oikein
Autoveropalautus on 9600,00 euroa,alv 0%.Vanhan auton jos myy,niin sen myyntihinnasta joutuu maksamaan ALV:n,joka menee niin että myyntihinta sisältää ALV:tä 18,699%.Vanhan myyntihinnasta joutuu aina maksamaan ALV:n piti sitä minkäaikaa tahansa.Tuo autoveropalautus kuoleutuu ajassa 36 kk,eli 266,67 euroa joka kuukausi vähemmän takaisin maksettavaa,jos siis myyt auton ennenkuin 36 kk tulee täyteen.
- taksari1971
3 vuotta vanhan Volvon v 70 2,4 D A hyvitys hinta mulla uuteen samanlaiseen vastaavaa D3 Automaattiin oli 260000 e ja entisellä oli ajettu 265 tkm.
- agthh
Autoverapalautuksella vähennetty auton hinta ei ole kokonaan alvillista tuon hintaisessa autossa.
Tämä johtuu siitä että autolle jää vielä autoveroa jäljelle alennuksen jälkeenkin eikä autovero sisällä arvonlisäveroa.
Auton hinta muodostuu seuraavasti: veroton hinta alv autovero.
Kolme vuotta pidetystä autosta ei saa vaihdossa 20 000€ vaan 10 - 12 000€ on lähempänä totuutta jos se on uutena maksanut mainitsemasi 50 000€
Todennäköisesti autoliikkeet ei edes huoli vanhaa vaihdossa koska sillä on ajettu niin paljon.
Se on tietysti ihan ymmärrettävää, kukapa maksaisi 400 000km ajetusta autosta vielä 20 000€ ? Ei kukaan.
Auto on täysin järjetön kapine tuotantovälineenä. Auto on taksiautoilijalle saman lainen tuotantoväline kuin puusepälle sorvit ja hiomakoneet mutta se ero siinä on että kun puuseppä ne laitteet ostaa, niin hän voi käyttää samoja koneita halutessaan eläkeikään asti.
Yksikään auto ei kestä ammattikäytössä kuin muutaman vuoden korkeintaan.- hhhhhfrnvkf
On kuitenkin paljon niitä auton ostajia jotka haluavat 3 vuotta ja yli 300tkm ajetun entisen taksi Volvon tai Mersun ja maksavat niistä vähintään se 20 000 euroa,vaikka sillä rahalla saisi pienemmän kokoluokan autoja uutena. Autojobbarit hakee ne etelän ex taksiautot tänne pohjoiseen ja myyvät ne täällä sievoisella voitolla eteenpäin. jos nettiautosta katsoo niin ne V70 volvot maksaa 18000 eurosta ylöspäinvuotiaat ja yli 300tkm ajetut
- ethsrtg
hhhhhfrnvkf kirjoitti:
On kuitenkin paljon niitä auton ostajia jotka haluavat 3 vuotta ja yli 300tkm ajetun entisen taksi Volvon tai Mersun ja maksavat niistä vähintään se 20 000 euroa,vaikka sillä rahalla saisi pienemmän kokoluokan autoja uutena. Autojobbarit hakee ne etelän ex taksiautot tänne pohjoiseen ja myyvät ne täällä sievoisella voitolla eteenpäin. jos nettiautosta katsoo niin ne V70 volvot maksaa 18000 eurosta ylöspäinvuotiaat ja yli 300tkm ajetut
Niin siis maksaa, mutta ei niistä tietenkään ole sille autoilijalle hyvitetty sitä rahaa. Siinä 18 000 on mukana jo ne jobbarin hyvät katteet, eli ehkä autoilija on saanut siitä volvosta sen 10 -12 000e. Keskustelussa oli kyse juuri siitä mitä autoilija saa kun luopuu 300-400 t ajetusta vanhasta taksista.
Itse olen muutaman kerran yrittänyt myydä auton suoralla myynnilla juuri paremman hinnan toivossa mutta turhaa se on ollut. Ainoa renkaan porkijat jotka on tullut katsomaan ovat olleet juuri niitä jobbareita jotka ei todellakaan maksa siitä vanhasta lintasta 18 t. Heillä taas on omat kanavansa jonne ne autot luukutetaan.
- ???????????????
harva taksiisäntä ostaa 50,000 euron auto tänäpäivänä! Suurin osa ajaa Toyotalla, Skodalla ja Volkkarilla. Ne ei mitään 50,000 euroa maksa vaan puolet siitä!
Se minua on aina pistänyt miettimään mikä siinä taksialalla kiinnostaa? Autot ovat kalliit, vanhasta ei saa mitään. Palkka on aivan perseestä ja työtä on pakko painaa 24h/vrk!
Silti kaikki haluaa taksialalle ja vanhat taksarit sen kuin jatkavat. MIKSI ? Onhan Suomessa muutakin työtä, vaikka huoltomiestä tarvitaan aina ja varastohommia löytyy silti joku haluaa ajaa taksia.- Sp.
taksarin työstä. Olen itsekkin asiaa pohtinut 30, vuoden kokemuksella,että mikä tässä viehättää,mutta olen lohdutellut itseäni ja arvon asiakkaita,että tämä ei olekkaan työtä,vaan elämäntapa,tapa elää, ehkä tällä olen jaksanut valvoa noin puolet 30 vuoden öistä,ollut juhla kuin tavallisetkin yöt , joulut, juhannukset,
ym, juhlapyhät töissä kun toiset juhli ja nukkuu yönsä kotona,ja tekee työt päivällä.
Monet asiaa ymmärtämättömät asiakkaat sanovat, että eihän tämä mitään työtä ole,istut siinä ja ajat vain autoa,mitäs työtä tämä nyt sitten on,niin siinäpä pohtimista,,,onko tämä työtä,itselläni on vankka käsitys mitä tämä on,,, mutta en kerro,,pohdinta jatkuu. - OPE ja AJOT
Sp. kirjoitti:
taksarin työstä. Olen itsekkin asiaa pohtinut 30, vuoden kokemuksella,että mikä tässä viehättää,mutta olen lohdutellut itseäni ja arvon asiakkaita,että tämä ei olekkaan työtä,vaan elämäntapa,tapa elää, ehkä tällä olen jaksanut valvoa noin puolet 30 vuoden öistä,ollut juhla kuin tavallisetkin yöt , joulut, juhannukset,
ym, juhlapyhät töissä kun toiset juhli ja nukkuu yönsä kotona,ja tekee työt päivällä.
Monet asiaa ymmärtämättömät asiakkaat sanovat, että eihän tämä mitään työtä ole,istut siinä ja ajat vain autoa,mitäs työtä tämä nyt sitten on,niin siinäpä pohtimista,,,onko tämä työtä,itselläni on vankka käsitys mitä tämä on,,, mutta en kerro,,pohdinta jatkuu.Huomaa, että olet(sp) ajanut pyhät ja arjet, päivät ja yöt , sillä et ole oppinut kirjoitustaitoa.
Mutta enpä viitsi luetella virheitäsi enempää. Suosittelen opettelua. Eikö taksialalla vaadita kirjallisia taitoja ??? Riittääkö vain ajaminen ? Helpolla pääsee ! Minäkin ajan. - opetan,ajan,lasken
OPE ja AJOT kirjoitti:
Huomaa, että olet(sp) ajanut pyhät ja arjet, päivät ja yöt , sillä et ole oppinut kirjoitustaitoa.
Mutta enpä viitsi luetella virheitäsi enempää. Suosittelen opettelua. Eikö taksialalla vaadita kirjallisia taitoja ??? Riittääkö vain ajaminen ? Helpolla pääsee ! Minäkin ajan.Voi voi,harmi kun ei opettajia enään niin arvosteta ja pelätä kansan parissa kuin ennen, joutuvat hakemaan pönkkää itsetunnolleen täältä toisten duunareiden kirjoitusvirheistä. Voimia! Toivottavasti saat myös opettaa.
- kkmc3e33
Huoltomies ja varastomies tienaa peruspalkkaa reilusti alle 2000e/kk.
Ainakin huoltomieheksi halaja saa käydä kyllä 2 vuoden koulun vaikka
palkka on korkeintaan sama kuin taksikuskilla. Sitten L&T onkin
ainoa kuka tarjoaa hommia johonkin roskien keräämiseen vaikka
olet huoltomies :) - Niin että
kkmc3e33 kirjoitti:
olet huoltomies :)Huoltomiehen ammatissa on se hyvä puoli, ettei kukaan estä perustamasta omaa yritystä, jos oikeasti riittää luottamusta omaan osaamiseen ja halua sitoutua työhön. Palkoille ei yrittäjänä todellakaan alkuvaiheessa pääse helposti, mutta hoitamalla hommat hyvin mahdollisuuksia on vaikka mihin. Plussana vapaus valita työkohteet, ihan kaikkea ei ole pakko rahasta tehdä.
Esim. pk-seudulla on todellinen pula hyvin työnsä tekevistä huoltoyhtiöistä. Voi vain kuvitella että alalla katteet ovat kohdallaan kun L&T:lläkin huoltomiesten työllä elää aikamoinen rivi pomojakin... - huihaiöjkbkjbjikb
kkmc3e33 kirjoitti:
olet huoltomies :)Taksialan ulkopuolella se vaan tuppaa menemään niin, että peruspalkka on jotain ihan muuta kuin se mitä saa palkkaa.
- niin just
Sp. kirjoitti:
Monet asiaa ymmärtämättömät asiakkaat sanovat, että eihän tämä mitään työtä ole,istut siinä ja ajat vain autoa,mitäs työtä tämä nyt sitten on,niin siinäpä pohtimista,,,onko tämä työtä,itselläni on vankka käsitys mitä tämä on,,, mutta en kerro,,pohdinta jatkuu.Vähän ku lapsen suusta, mitä sä teet työkses? :-) Mutta ei se pirssikuskin työ mikään valkolaisen työ olekaan. Sen näkee kun vähän kattoo ympäriinsä, kulj... eiku kuskikunta tummuu vuosi vuodelta.
- penananaali
Ei sitä autoa tartte 3 vuotta pitää vuoden korkeintaan,saa paremman hyvityksen
ja veroja ei tärtte maksaa,kun ostat uudenauton taksiksi ja kannattaa tilata vara autoksi toinen samanlainen saa verovapaan auton omaan,käyttöön.
niin minä olen tehnyt jo 20 v ja hilloo tulee .- veroton hyvitys
Yritä nyt kaivautua ulos sieltä sieltä anaalista päivänvaloon ja raittiinpaan lmaan.
- Taksimies ++
Joo että vuoden vanhasta autosta ei tarttekaan maksaa 2/3 verosta takaisin ? Kiva että sulle on ihan omat säännöt, ja vielä vara-auto verovapaasti.....kiva kiva....
- notmeee
Alv 7312€
- Anonyymi
Ostaisin vanhan taxin jos joku tarjoaa en ole renkan potkija puhtala rahalla ostaisin tarjoa minulle tästä minut tavoittaa 24h 0469573078 ter Jorma
- renkivaan
En tajuu mistä noi kilometrit on keksitty, ainakin meilläpäin on 3V. autossa 500-800 tuhatta mittarissa, riippuen autoilijasta??????????
Turha mennä kyselee mitään 15 000€ hyvitystä vaihdossa.....- pöllijulli
Okei, jos tempaset kolmeen vuoteen noin millin euroa, tarviiko saadakaan 30000e autosta 15000e?
Me ajetaan 250000e puutavara-yhdistelmällä 5v/850000km=1500000e ja yhdistelmän hyvitys sen jälkeen 40000e.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1898603
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264738- 504238
- 593792
- 513216
- 502980
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262676- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.412218Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382203