Oletko synnitön?

Jeesuksen oma.

Palstalla on itseään synnittöminä pitäviä. Mitä on synnittömyys? Sitäkö, että elää ihmisten silmin synnittömästi? Vai onko synnittömyys jotain sellaista, joka kestää Jumalan äärettömän syvän katseen?Synnittömiltä kysyn:
- Ovatko ajatuksesi kaiken aikaa vain puhtaita ja pyhiä?
- Ovatko motiivisi, eli tekosi vaikuttimet täysin epäitsekkäitä ja jumalisia?
- Asetatko päivittäisessä elämässäsi toisten ihmisen hyvinvoinnin ja hengellisen hyvän aina omien pyrkimystesi edelle?
- Etsitkö aina ja kaikessa vain Jumalan kunniaa ja olet 100% kuollut omille pyyteillesi?
- Oletko kuollut oman itsesi haluille ja toiveille?
- Oletko aina ehdottoman rehellinen ja puhdashenkinen?

Jos vastasit kaikkiin näihin kysymyksiin ehdottoman myönteisesti, ilman pientäkään epäröintiä, olet synnitön, ehkä... , mutta vain ihmisen mielestä...

159

1564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesuksen oma.

      on vielä paaaaaljon vaativampi testi ja sitä testiä ei kukaan ihminen läpäise.

    • tiedoksi vaan että

      kaikenlaisia idiotteja sitä maailma elättää.Ajatukset eivät ole rikos, et sinä ketään toista niillä vahingoita. Saat ajatella ihan rauhassa ihan mitä tahansa.Vasta kun sanot tai teet jotain mikä loukkaa kanssaihmista,se on rikos.

      • Jeesuksen oma.

        Nyt oli kysymys synnittömyydestä pyhän Jumalan edessä, ei yhteiskunnallisesta rikkeettömyydestä. Lue oikein.


      • ΣΕΠΤΘΑΓΙΝΤΑ
        Jeesuksen oma. kirjoitti:

        Nyt oli kysymys synnittömyydestä pyhän Jumalan edessä, ei yhteiskunnallisesta rikkeettömyydestä. Lue oikein.

        Ihmiselle ei ole annettu oikeutta määritellä kuka on syntinen ja kuka ei JUMALAN EDESSÄ. Vain Jumalalla on se oikeus. Ihmisen velvollisuus tällä puolella on noudattaa JUMALAN LAKIA joka on säädetty ihmiselle, ja ensisijainen vastuu on sillä joka opettaa, ETTEI OPETA VASTEN JUMALAN LAKIA. Väärin opettamisesta toisella puolella on helvetti RAAMATUN MUKAAN.


      • raamatun mukaan
        Jeesuksen oma. kirjoitti:

        Nyt oli kysymys synnittömyydestä pyhän Jumalan edessä, ei yhteiskunnallisesta rikkeettömyydestä. Lue oikein.

        MAALLINEN LAKI tuomitsee maallisen rikkeen mukaan tällä puolella. JUMALAN LAIN NOUDATTAMUUS kostautuu toisella puolella maallisen kuoleman jälkeen...., eli jokainen ihminen tuomitsee itsensä sanoillaan ja teoillaan tällä puolella...., ja ensisijainen vastuu JUMALAN EDESSÄ on niillä jotka opettavat.


      • Raamattu kertoo.
        ΣΕΠΤΘΑΓΙΝΤΑ kirjoitti:

        Ihmiselle ei ole annettu oikeutta määritellä kuka on syntinen ja kuka ei JUMALAN EDESSÄ. Vain Jumalalla on se oikeus. Ihmisen velvollisuus tällä puolella on noudattaa JUMALAN LAKIA joka on säädetty ihmiselle, ja ensisijainen vastuu on sillä joka opettaa, ETTEI OPETA VASTEN JUMALAN LAKIA. Väärin opettamisesta toisella puolella on helvetti RAAMATUN MUKAAN.

        että, "kaikki ovat syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vailla". Sen saa ihminenkin lukea ja uskoa ja ymmärtää.


      • likilaki
        Raamattu kertoo. kirjoitti:

        että, "kaikki ovat syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vailla". Sen saa ihminenkin lukea ja uskoa ja ymmärtää.

        Jumalan kirkkautta vailla olet kun seuraat paavalia etkä Jumlan sanaa joka on 10 käskyä ja Jeesuksen oppeja. Paavali ei ole Jumala eikä Jeesus. Mitä paavali on kirjoitellut raamattuun, sen voit Jumalan ja jeesuksen sanan mukaan repiä pois raamatusta.


      • mulle
        Raamattu kertoo. kirjoitti:

        että, "kaikki ovat syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vailla". Sen saa ihminenkin lukea ja uskoa ja ymmärtää.

        tasan tarkalhen missä kohtaa 10 ksäkyä ja jeesuksen oppeja se on sanojesi mukaan määritelty?


      • Tiedoksi vaan.
        mulle kirjoitti:

        tasan tarkalhen missä kohtaa 10 ksäkyä ja jeesuksen oppeja se on sanojesi mukaan määritelty?

        Raamatussa, joka on kokonansa Jumalan sanaa.


    • raamatun mukaan

      kenelläkään ihmisellä ei ole oikeus sanoa kuka on syntinen tai se,se sanotaan toisella puolella,ja tällä puolella mitä sanot tai teet 10 käskyn ja jeesuksen oppien vastaisesti,sen mukaan tuomio on toisella puolella,sillä puolella on myöhäistä anoa armoa,se ansaitaan tällä puolella,raamatun mukaan

    • Rakasta lähimäistäsi

      Jos sinä elät omantuntosi mukaan TÄYSIN KAIKESSA , ja teet vain sitä mikä hyvää on, etkä ajattele koskaan sopimattomia, niin silloin sinä olet uudesisyntynyt Jumalan lapsi.

      Mitä muuta Jumala meiltä vaatii, kuin, että elämämme omantuntomme mukaan, Jumalaa kunnioittaen ja lähimäistämme rakastaen, niin että asetamme itsemme lähimäisen tilalle, emmekä riko häntä vastaan edes pienimmälläkään vilpillä, vaan ajattelemme aina että; "mitä sinä toivot lähimäisesi tekevän sinulle, niin tee samoin hänelle ja mitä sinä et toivo löähimäisesi tekevän itsellesi, niin sitä sinäkään et voi tehdä lähimäisellesi."

      Rakkaus on suurin ja ainoa käsky, koska siihen sisältyy kaikki käskyt.

      • Koettu on!

        Ajatukset kyllä tulevat ja menevät, mutta ei ole pakko jäädä "tuleen makaamaan!

        "SINÄ VOIT SIIS ESTÄÄ pahat ja synnilliset ajatukset sanomalla että minä en HALUA ajatella tätä.

        Ja kun sinä olet tarpeeksi monta kertaa torjunut pahat ajatukset ja ajanut ne pois Jeesuksen nimessä, niin paholainen PAKENEE sinusta ja tilalle tulee ihmeellinen rauha ja hyvä olo.

        Ei Jeesus suotta sanonut, että:

        "En minä anna niinkuin maailma antaa, vaan MINUN RAUHANI, sen minä jätän teille!"


      • Pysy totuudessa.

        "Jos sinä elät omantuntosi mukaan TÄYSIN KAIKESSA , ja teet vain sitä mikä hyvää on, etkä ajattele koskaan sopimattomia"

        Teetkö AINA kaiken Raamatun mukaan puhtaalla omallatunnolla 100%?


      • niin oli.
        Pysy totuudessa. kirjoitti:

        "Jos sinä elät omantuntosi mukaan TÄYSIN KAIKESSA , ja teet vain sitä mikä hyvää on, etkä ajattele koskaan sopimattomia"

        Teetkö AINA kaiken Raamatun mukaan puhtaalla omallatunnolla 100%?

        kantti kestää vastata.


      • KUN JEESUS
        Pysy totuudessa. kirjoitti:

        "Jos sinä elät omantuntosi mukaan TÄYSIN KAIKESSA , ja teet vain sitä mikä hyvää on, etkä ajattele koskaan sopimattomia"

        Teetkö AINA kaiken Raamatun mukaan puhtaalla omallatunnolla 100%?

        ON saanut HALLINTA vallan SYDÄMESSÄ mitä silloin tapahtuu.
        MITÄ silloin tapahtuu KUN IHMINEN ON ITSE KUOLLUT ja Jeesuksen ELÄMÄ Jumalan Elämä on saanut
        alkaa, MITÄ SILLOIN TAPAHTUU??????

        Ps. en ole sama keltä kysyit


      • Oletkosynnitön
        KUN JEESUS kirjoitti:

        ON saanut HALLINTA vallan SYDÄMESSÄ mitä silloin tapahtuu.
        MITÄ silloin tapahtuu KUN IHMINEN ON ITSE KUOLLUT ja Jeesuksen ELÄMÄ Jumalan Elämä on saanut
        alkaa, MITÄ SILLOIN TAPAHTUU??????

        Ps. en ole sama keltä kysyit

        Kerro sinä, oletko jo 100% synnitön?


      • armimukasynnitön
        KUN JEESUS kirjoitti:

        ON saanut HALLINTA vallan SYDÄMESSÄ mitä silloin tapahtuu.
        MITÄ silloin tapahtuu KUN IHMINEN ON ITSE KUOLLUT ja Jeesuksen ELÄMÄ Jumalan Elämä on saanut
        alkaa, MITÄ SILLOIN TAPAHTUU??????

        Ps. en ole sama keltä kysyit

        Niin. Olet Armi.


    • ...minussa, se on minun lihassani ei asu mitään hyvää!

      Noin sanoi Paavali, enkä ole yhtään häntä synnittömämpi tai parempi, vaan päinvastoin! Lihan ja verenruumiimme on varsinainen synninpesä pahoine ajatuksineen, sanoineen ja tekoineen.

      Meidät on juuri sen vuoksi kutsuttu pyhittäytymään ja puhdistautumaan kaikesta synnistä, lihan ja hengen saastutuksesta ja puhdistusaineena on J-lan Pyhä Sana ja J-lan Pojan Yeshuan Golgatalla vuodattama pyhä veri. Pyhittäytyminen on koko ihmisiän kestävä prosessi ja J-lan armoteko meissä. Luemme siitä seuraavan oikein käännetyn jakeen:
      Roomalaiskirje 6:22 Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teillä hedelmä, joka vie teidät pyhitykseen, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.

      Meissä, se on meidän lihassamme, on syntiä niin kauan kuin lihallinen kehomme elää, mutta J-lan Sana on erottanut meidän sielumme ja henkemme Yeshuan lunastustyön kautta irti lihan ja synnin ruumiista. Tässsä jae siitä työstä:
      Hebrealaiskirje 4:12 Sillä Jumalan Sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;

      Meidät on valittu alati Yeshuan verellä vihmottaviksi, koska tämä maailma pursuaa yli kaikkien äyräittensä synnin saastaa kaikkialla, vaikka eläisimme erakkoina kaukana ihmisten ilmoilta!

      1.Pietarin kirje:
      1:1 Pietari, Yeshua HaMashiach'n apostoli, valituille muukalaisille, jotka asuvat hajallaan Pontossa, Galatiassa, Kappadokiassa, Aasiassa ja Bityniassa (ja Yakov'in käännöksen mukaan: Suomen Turussa),
      1:2 ja jotka Isän Jumalan edeltätietämisen mukaan ovat Hengen pyhittämisen kautta valitut Yeshua HaMashiach'n kuuliaisuuteen ja hänen verellänsä vihmottaviksi. Lisääntyköön teille armo ja rauha.
      (Sanamuoto "verellänsä vihmottaviksi" tarkoittaa jatkuvaa vihmontaa johtuen tarpeesta siihen!)

      ...

      Sydämessäni, tarkemmin sanoen sisimmässäni asuu uusi hengellinen luomus, joka on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen: Messias minussa, kirkkauden toivo. Hän on täydellisesti Pyhä ja synnitön. Niin kauan kuin olen Hänessä ja Häneen juurtuneena ja kätkettynä, olen turvassa, vaikka lihassani asuukin synti ja joudun raahaamaan mukanani tätä synnin ja kuoleman ruumista. Lihamme ei koskaan pyhity, vaan sen loppu on kuolema ja se on meille Yeshuan seuraajille todellinen vapauden hetki, kun lopullisesti pääsemme pois tästä synnin ja kuoleman ruumiista ja saamme pukeutua tahrattomaan ja rypyttömään kirkastusruumiseen. Silloin on "amalekilaisten" muisto lopullisesti pyyhitty pois meistä ja meidän taivaamme alta Tanakh'in ilmoituksen mukaisesti. HalleluYah!

      Mikä ihana hetki se onkaan! Maranata! HalleluYah!

      • Runo: SAIN KAIKKI SYNTINI ANTEEKSI!

        Kun syntejäin’ kaduin, ne hylkäsin,
        ne kaikki tuomitsin, tunnustin,
        niin Yeshuan veri ne huuhtoi pois,
        kuin niitä ei koskaan ollutkaan ois'!

        Syömmein lumivalkeaksi sain,
        kun veriarmoon turvasin vain!
        On puhdas nyt sieluni, mieleni
        ja kiitosta täynnä mun kieleni!

        On hieno tunne, kun vaeltaa saan,
        halki tään kuoleman varjojen maan
        kohti taivasta, kirkasta loistoa sen,
        luokse Yeshuan kirkkauden!


      • suomalainen nainen

        "...minussa, se on minun lihassani ei asu mitään hyvää! Noin sanoi Paavali "

        Jos paavali niin sanoi testamentissaan, olkoot niin. Mutta mitä yksi hullu todistaa itsestään,se ei merkitse sitä että kaikki ovat yhtä hulluja kuin hän. Mie noudatan Jumalan pojan, Jeesuksen oppeja sanantarkasti, ja Jumalan lakia, enkä mielenvikaisten rasististen junttien lakeja ja oppeja riippumatta siitä mitä ne ovat raamatuun piirtäny.


      • USKONTO POIS
        Jeesuksen nimessä kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9627061/47847175

        USKONTO niiltä osin missä se tekee syntiä (rikkoo lakia),eli
        - loukkaa ihmisarvoa
        - kunniaa
        - omatuntoa
        - itsetuntoa
        - vakaumusta
        - oikeuksia
        siis
        - ei noudata raamatun lakia sanantarkasti, vaan rikkoo
        - noudata suomen perustuslakia sanantarkasti, vaan rikkoo
        - ei opeta sanantarkasti jeesuksen oppien mukaisesti, vaan rikkoo

        POIS SUOMESTA


      • Jumalan totuudesta
        suomalainen nainen kirjoitti:

        "...minussa, se on minun lihassani ei asu mitään hyvää! Noin sanoi Paavali "

        Jos paavali niin sanoi testamentissaan, olkoot niin. Mutta mitä yksi hullu todistaa itsestään,se ei merkitse sitä että kaikki ovat yhtä hulluja kuin hän. Mie noudatan Jumalan pojan, Jeesuksen oppeja sanantarkasti, ja Jumalan lakia, enkä mielenvikaisten rasististen junttien lakeja ja oppeja riippumatta siitä mitä ne ovat raamatuun piirtäny.

        Eikö se ole itsestään selvä Jumalan totuus, että
        - oppi joka ei noudata Jumalan sanaa eli 10 käskyä sanantarkasti
        - joka ei noudata Jeesuksen oppeja sanantarkasti
        - joka ei noudata suomen perustuslakia sanantarkasti
        on antikristuksesta, eläimestä, pedosta, ihmisestä jonka numero on 666?


      • Jumalan totuudesta
        Jumalan totuudesta kirjoitti:

        Eikö se ole itsestään selvä Jumalan totuus, että
        - oppi joka ei noudata Jumalan sanaa eli 10 käskyä sanantarkasti
        - joka ei noudata Jeesuksen oppeja sanantarkasti
        - joka ei noudata suomen perustuslakia sanantarkasti
        on antikristuksesta, eläimestä, pedosta, ihmisestä jonka numero on 666?

        KIELLÄ KAIKKI

        - opit joka eivät noudata Jumalan sanaa eli 10 käskyä sanantarkasti
        - opit joka eivät noudata Jeesuksen oppeja sanantarkasti
        - opit joka eivät noudata suomen perustuslakia sanantarkasti

        TEE RIKOSILMOITUS
        Jeesuksen mukaan joka tuo julki rikoksen ja siten estää rikollisuutta on pyhä ja suojeltava


      • Jeesuksen nimessä kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9627061/47847175

        Et pääse lihastasi eroon ennen kuin siirryt ajasta ikuisuuteen. Sinulla on synnin ja kuoleman ruumis, jossa sielusi ja henkesi asuvat. Synnin ja kuoleman ruumiisi ei koskaan pyhity, eikä sitä pelasteta, vaan sen loppu on kuolema.

        Et taida vielä uskoa tai ymmärtää kaikkia Paavalin opetuksia, vai kuinka? Luemme niistä aiheeseen liittyen:

        Room. 7:14-25

        7:14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        7:16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        7:17 >>>Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.>Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;


      • USKONTO POIS kirjoitti:

        USKONTO niiltä osin missä se tekee syntiä (rikkoo lakia),eli
        - loukkaa ihmisarvoa
        - kunniaa
        - omatuntoa
        - itsetuntoa
        - vakaumusta
        - oikeuksia
        siis
        - ei noudata raamatun lakia sanantarkasti, vaan rikkoo
        - noudata suomen perustuslakia sanantarkasti, vaan rikkoo
        - ei opeta sanantarkasti jeesuksen oppien mukaisesti, vaan rikkoo

        POIS SUOMESTA

        ...etteivät ne pääse kehittymään pahoiksi sanoiksi ja teoiksi!

        Kukaan meistä ei ole siinä täysin onnistunut ja siksi apostoli Johannes kirjoittikin näin:
        1.Johanneksen kirje:

        1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet (J-lan) valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

        Raamatussa opetetaan lisäksi: "Vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee!" Tällä tarkoitetaan meidän ulkopuolellamme olevaa ns. 'kiljuvaa jalopeuraa', joka ympäröi meitä yrittäen saada meidät huoneekseen ja hallintaansa, tuhotakseen meidät!

        Perisynti asuu meidän lihassamme eli myös sinun lihassasi, joka on synnin ja kuoleman ruumis. Et pääse ruumiistasi ja sinussa asuvasta persoonallisesta synnistä eroon kuin vain fyysisen kuoleman kautta, johon en ketään kehota. Pidä sen vuoksi itsesi synnille kuolleena antaen Yeshuan asua sydämessäsi uskon kautta ja taistella sinussa asuvaa syntiä vastaan, sillä vain Hän kykenee voittamaan sen sinun puolestasi!

        Siksi on kirjoitettu "Pitäkää itsenne synnille kuolleena, mutta Jumalalle elävinä Hamashiach Yeshuassa!" ja näin Roomalaiskirjeessä:

        8:13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.

        Meidän tulee karttaa kaikenkaltaista pahaa eli karttaa pahoja ajatuksia, synnin tekemistä ja tunnustaa tekemämme synnit, hyljäten ja tuomiten ne, jotta Yeshuan veri voi pestä ne pois ja saamme uuden vahvan Hengen vastustaa synnillisiä houkutuksia, joita on kaikkialla ulkopuolellamme ja saatanan synnyttäminä myös omassa lihassamme, joka on myyyty synnin alaisuuteen perisynnin aiheuttaman täydellisen turmeltuneisuuden vuoksi. Siksi Paavali opetti sanoen Roomalaiskirjeessä:

        7:18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei.

        Meidän tulee alati pyrkiä täydelliseen pyhitykseen ja se on mahdollista vain siten, että Yeshua saa kasvaa meissä ja saa hallita meitä kaikissa sielumme sopukoissa, mikä merkitsee kaikille omille pahoille himoillemme kuolemantuomiota, vaan ei kuitenkaan fyysistä itsemurhaa!

        Tänäänkin on hyvä noudattaa seuraavaa ohjetta, jotta voisimme menestyä mahdollisimman hyvin pyhityselämässämme ja pyhässä vaelluksessamme:
        Efesolaiskirje 5:18-20

        5:18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan TAYTTYKÄÄ (PYHÄLLÄ) HENGELLÄ,
        5:19 puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
        5:20 kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Yeshua Hamashiach-Nimessä.

        Tässä on kyse hengellisestä sodasta ja sitä käydään meissä ja meidän sielustamme loppuun asti eli niin kauan kuin asumme tässä turmeltuneessa savimajassa. On sen vuoksi erittäin tärkeää antaa Yeshua Messiaan asua alati sydämessämme ja antaa Hänen hallita kaikkea elämäämme liittyvää ajatuksista alkaen sanoihin ja tekoihin saakka! Helpommin sanottu kuin tehty, mutta kuitenkin mahdollista, jos vain alati kilvoittelemme!

        Paavali kehottaa myös meitä sanoen: "Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus! tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon sinut on kutsuttu!"


      • suomalainen nainen kirjoitti:

        "...minussa, se on minun lihassani ei asu mitään hyvää! Noin sanoi Paavali "

        Jos paavali niin sanoi testamentissaan, olkoot niin. Mutta mitä yksi hullu todistaa itsestään,se ei merkitse sitä että kaikki ovat yhtä hulluja kuin hän. Mie noudatan Jumalan pojan, Jeesuksen oppeja sanantarkasti, ja Jumalan lakia, enkä mielenvikaisten rasististen junttien lakeja ja oppeja riippumatta siitä mitä ne ovat raamatuun piirtäny.

        Kysyppä lähiomaisiltasi, työtovereiltasi ja tutuiltasi, että oletko sinä heidänkin mielestä jo ihan synnittömäksi pyhittäytynyt?

        Ja saatuasi tyrmäävät vastaukset, älä väitä heitä valehtelijoiksi, vaan suostu kiltisti omaksumaan tuon rakkaan Paavalin totuudelliset opetukset myös ihan sinun omasta itsestäsi, vaikka kuinka olisitkin omasta mielestäsi oikeassa ;=)


      • näin se on
        Yakov kirjoitti:

        Kysyppä lähiomaisiltasi, työtovereiltasi ja tutuiltasi, että oletko sinä heidänkin mielestä jo ihan synnittömäksi pyhittäytynyt?

        Ja saatuasi tyrmäävät vastaukset, älä väitä heitä valehtelijoiksi, vaan suostu kiltisti omaksumaan tuon rakkaan Paavalin totuudelliset opetukset myös ihan sinun omasta itsestäsi, vaikka kuinka olisitkin omasta mielestäsi oikeassa ;=)

        "Kysyppä lähiomaisiltasi, työtovereiltasi ja tutuiltasi, että oletko sinä heidänkin mielestä jo ihan synnittömäksi pyhittäytynyt?"

        Vain Jumala tietää olenko syntinen tai en. Ei kukaan muu. Kaikenlaisia epäsivistyneitä ali-ihmisi sitä onkin olemassa. Ei lähiomainen, työtoveri tai tutta ole Jumala. Eikä kukaan muu kuin Jumala voi antaa syntejä anteeksi.


      • niin se on
        Yakov kirjoitti:

        Et pääse lihastasi eroon ennen kuin siirryt ajasta ikuisuuteen. Sinulla on synnin ja kuoleman ruumis, jossa sielusi ja henkesi asuvat. Synnin ja kuoleman ruumiisi ei koskaan pyhity, eikä sitä pelasteta, vaan sen loppu on kuolema.

        Et taida vielä uskoa tai ymmärtää kaikkia Paavalin opetuksia, vai kuinka? Luemme niistä aiheeseen liittyen:

        Room. 7:14-25

        7:14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        7:16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        7:17 >>>Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.>Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;

        että henkilö joka noudattaa sanantarkasti Jumalan sanaa eli 10 käskyä ja Jeesuksen oppeja eikä kettään tai mittään muuta,hänel on oikeus ajatuksessaan tuomita sinut harhaopeistas helvettiin. Sen rukouksen kuulee Jumala. Sitä sinun kaltaises eniten pelkää - Jumalan ja Jeesuksen nimeen todistajia.


      • näin se on kirjoitti:

        "Kysyppä lähiomaisiltasi, työtovereiltasi ja tutuiltasi, että oletko sinä heidänkin mielestä jo ihan synnittömäksi pyhittäytynyt?"

        Vain Jumala tietää olenko syntinen tai en. Ei kukaan muu. Kaikenlaisia epäsivistyneitä ali-ihmisi sitä onkin olemassa. Ei lähiomainen, työtoveri tai tutta ole Jumala. Eikä kukaan muu kuin Jumala voi antaa syntejä anteeksi.

        Olen jo vanha konkari uskontiellä ja tiedän, mitä muille opetan. Sinä olet ilmeisesti saanut tyrmäävää palautetta noilta kolmelta ryhmältä ehkä jo aiemminkin(?)

        Myönnä rehellisesti, että sulla on jopa päivittäin pahoja ja toisinaan jopa himokkaita ajatuksia, milloin minkäkinlaisia ;=)

        Yeshua sanoi: "(Ihmisen) sydämestä lähtevät pahat ajatukset jne... ja NE IHMISEN SAASTUTTAVAT!"

        Luemme siitä Matt. 15:17-20

        15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
        15:18 Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.
        15:19 Sillä sydämestä lähtevät PAHAT AJATUKSET, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.
        15:20 NÄMÄ IHMISEN SAASTUTTAVAT; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."

        Ihminen, joka ajattelee pahoja ajatuksia tekee syntiä ja on sen vuoksi syntinen ja hän saastuu pahoista ajatuksista! Siis myös sinä olet syntinen ja teet syntiä, vaikket sitä tunnustakaan!

        Kerro nyt mulle, mistä päivästä/kuukaudesta/vuodesta alkaen et ole enää edes ajatellut ainuttakaan pahaa ajatusta?


      • niin se on kirjoitti:

        että henkilö joka noudattaa sanantarkasti Jumalan sanaa eli 10 käskyä ja Jeesuksen oppeja eikä kettään tai mittään muuta,hänel on oikeus ajatuksessaan tuomita sinut harhaopeistas helvettiin. Sen rukouksen kuulee Jumala. Sitä sinun kaltaises eniten pelkää - Jumalan ja Jeesuksen nimeen todistajia.

        Luemme aiheesta sekä Vanhasta että Uudesta Testamentista jakeet, jotka osoittavat synnillisten eli väärien ajatusten olevan J-lan silmissä pahoja eli syntiä:

        Jeremia:
        4:14 Pese sydämesi puhtaaksi pahuudesta, sinä Jerusalem, että PELASTUISIT. Kuinka kauan asuvat sinun sisimmässäsi VÄÄRÄT AJATUKSESI?

        Markus 7:20-23
        7:20 Ja hän (Yeshua) sanoi: "Mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen.
        7:21 Sillä sisästä, IHMISEN SYDÄMESTÄ, LÄHTEVÄT PAHAT AJATUKSET, haureudet, varkaudet, murhat,
        7:22 aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys.
        7:23 KAIKKI TÄMÄ PAHA lähtee sisästä ulos ja SAASTUTTAA IHMISEN."

        - Saastunut ihminen on syntinen ja hän tarvitsee J-lan Karitsan, Yeshuan pyhän veren vihmontaa voidakseen tulla puhtaaksi!

        - Jo yksikin pieni himokas ajatus on syntiä ja saastuttaa ihmisen! Kyseessä voi olla minkä tahansa pahan himoaminen, kuten väärän voiton (lotot, kenot jne.), ihmiskunnian (tavoiteltavan toimen, arvostetun akateemisen tms. oppiarvon), maittavan jälkiruuan ja/tai hyvännäköisen ihmisen himoitseminen jne.

        - Kuten huomaat, ei Paavali ollut yksin seuraavassa opetuksessaan, vaan luemme siitä: (Room.)
        7:7 Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse."
        7:8 Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut.
        7:9 Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi,
        7:10 ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi

        - Niin kauan kuin sä tahdot olla siellä 10 käskyn lain orjuudessa, sulla ei ole toivoakaan päästä uskonkilvoittelussa eteenpäin. Sä elät samalla tavalla orjuudessa, kuin nykyinen Jerusalem eli juutalaiset lapsineen, josta Paavali kirjoitti galatalaisille näin:

        Galatalaiskirje:
        4:25 sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.
        4:26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.

        ...ja...

        Roomalaiskirje:
        10:4 Sillä HaMashiach on LAIN LOPPU, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo!

        Riennä vapauteen, älä hidastele!
        Hylkää omavanhurskaus ja juokse,
        kipikapi Yeshuan armollisen luokse!

        Ristin luona kahleet katkeaa,
        siell' Yeshuan veri puhdistaa
        ja sulle uusi aamu sarastaa!

        HalleluYah! HalleluYah! HalleluYah!


      • valkeudes vaellamme
        Yakov kirjoitti:

        ...etteivät ne pääse kehittymään pahoiksi sanoiksi ja teoiksi!

        Kukaan meistä ei ole siinä täysin onnistunut ja siksi apostoli Johannes kirjoittikin näin:
        1.Johanneksen kirje:

        1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet (J-lan) valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

        Raamatussa opetetaan lisäksi: "Vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee!" Tällä tarkoitetaan meidän ulkopuolellamme olevaa ns. 'kiljuvaa jalopeuraa', joka ympäröi meitä yrittäen saada meidät huoneekseen ja hallintaansa, tuhotakseen meidät!

        Perisynti asuu meidän lihassamme eli myös sinun lihassasi, joka on synnin ja kuoleman ruumis. Et pääse ruumiistasi ja sinussa asuvasta persoonallisesta synnistä eroon kuin vain fyysisen kuoleman kautta, johon en ketään kehota. Pidä sen vuoksi itsesi synnille kuolleena antaen Yeshuan asua sydämessäsi uskon kautta ja taistella sinussa asuvaa syntiä vastaan, sillä vain Hän kykenee voittamaan sen sinun puolestasi!

        Siksi on kirjoitettu "Pitäkää itsenne synnille kuolleena, mutta Jumalalle elävinä Hamashiach Yeshuassa!" ja näin Roomalaiskirjeessä:

        8:13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.

        Meidän tulee karttaa kaikenkaltaista pahaa eli karttaa pahoja ajatuksia, synnin tekemistä ja tunnustaa tekemämme synnit, hyljäten ja tuomiten ne, jotta Yeshuan veri voi pestä ne pois ja saamme uuden vahvan Hengen vastustaa synnillisiä houkutuksia, joita on kaikkialla ulkopuolellamme ja saatanan synnyttäminä myös omassa lihassamme, joka on myyyty synnin alaisuuteen perisynnin aiheuttaman täydellisen turmeltuneisuuden vuoksi. Siksi Paavali opetti sanoen Roomalaiskirjeessä:

        7:18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei.

        Meidän tulee alati pyrkiä täydelliseen pyhitykseen ja se on mahdollista vain siten, että Yeshua saa kasvaa meissä ja saa hallita meitä kaikissa sielumme sopukoissa, mikä merkitsee kaikille omille pahoille himoillemme kuolemantuomiota, vaan ei kuitenkaan fyysistä itsemurhaa!

        Tänäänkin on hyvä noudattaa seuraavaa ohjetta, jotta voisimme menestyä mahdollisimman hyvin pyhityselämässämme ja pyhässä vaelluksessamme:
        Efesolaiskirje 5:18-20

        5:18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan TAYTTYKÄÄ (PYHÄLLÄ) HENGELLÄ,
        5:19 puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
        5:20 kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Yeshua Hamashiach-Nimessä.

        Tässä on kyse hengellisestä sodasta ja sitä käydään meissä ja meidän sielustamme loppuun asti eli niin kauan kuin asumme tässä turmeltuneessa savimajassa. On sen vuoksi erittäin tärkeää antaa Yeshua Messiaan asua alati sydämessämme ja antaa Hänen hallita kaikkea elämäämme liittyvää ajatuksista alkaen sanoihin ja tekoihin saakka! Helpommin sanottu kuin tehty, mutta kuitenkin mahdollista, jos vain alati kilvoittelemme!

        Paavali kehottaa myös meitä sanoen: "Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus! tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon sinut on kutsuttu!"

        1 Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta-
        2 ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille-
        3 minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa.

        KATSO: "yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa" mitä Jumalan Laki sanoo, ja mitä Jeesus sanoo.

        4 Ja tämän me kirjoitamme, että meidän ilomme olisi täydellinen.
        5 Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
        6 Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.

        KATSO: (6) Jos sanot että "seuraat Jeesusta" mutta sanoissa ja/tai teoissa et seuraa häntä olet pimeydessä, valehtelet, ja etkä tee totuutta. Seuraa siis Jeesusta, äläkä paavalia, lutheria, lestadiota j n e, vain Jeesusta ja Jumalan sanaa eli lakia, 10 käskyä

        7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.

        KATSO: mitä Jeesus on sanonut koskien ......

        8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

        KATSO: syntiseksi syyttämistä

        Mitä Jeesus on sanonut syntiseksi syyttämisestä?

        46 Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko?

        KATSO: NÖYTTÖ/TODISTEET on esitettävä. Ellei näyttöä ole on rikkonut Jumalan sanaa, lakia, 10 käskyä; Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi - ja näin ollen on herjannut Jumalaa, valehdellut

        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

        Tunnusta että olet väärässä, olet harhaan johdettuna opettanut väärin, ja noudatat tästedes Jumalan sanaa eli 10 käskyä, Jeesuksen oppeja sekä Suomen perustuslakia sanantarkasti, niin saat syntisi anteeksi. Ne saa anteeksi vain kerran.


      • valkeudessa vaellamm
        Yakov kirjoitti:

        Luemme aiheesta sekä Vanhasta että Uudesta Testamentista jakeet, jotka osoittavat synnillisten eli väärien ajatusten olevan J-lan silmissä pahoja eli syntiä:

        Jeremia:
        4:14 Pese sydämesi puhtaaksi pahuudesta, sinä Jerusalem, että PELASTUISIT. Kuinka kauan asuvat sinun sisimmässäsi VÄÄRÄT AJATUKSESI?

        Markus 7:20-23
        7:20 Ja hän (Yeshua) sanoi: "Mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen.
        7:21 Sillä sisästä, IHMISEN SYDÄMESTÄ, LÄHTEVÄT PAHAT AJATUKSET, haureudet, varkaudet, murhat,
        7:22 aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys.
        7:23 KAIKKI TÄMÄ PAHA lähtee sisästä ulos ja SAASTUTTAA IHMISEN."

        - Saastunut ihminen on syntinen ja hän tarvitsee J-lan Karitsan, Yeshuan pyhän veren vihmontaa voidakseen tulla puhtaaksi!

        - Jo yksikin pieni himokas ajatus on syntiä ja saastuttaa ihmisen! Kyseessä voi olla minkä tahansa pahan himoaminen, kuten väärän voiton (lotot, kenot jne.), ihmiskunnian (tavoiteltavan toimen, arvostetun akateemisen tms. oppiarvon), maittavan jälkiruuan ja/tai hyvännäköisen ihmisen himoitseminen jne.

        - Kuten huomaat, ei Paavali ollut yksin seuraavassa opetuksessaan, vaan luemme siitä: (Room.)
        7:7 Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse."
        7:8 Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut.
        7:9 Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi,
        7:10 ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi

        - Niin kauan kuin sä tahdot olla siellä 10 käskyn lain orjuudessa, sulla ei ole toivoakaan päästä uskonkilvoittelussa eteenpäin. Sä elät samalla tavalla orjuudessa, kuin nykyinen Jerusalem eli juutalaiset lapsineen, josta Paavali kirjoitti galatalaisille näin:

        Galatalaiskirje:
        4:25 sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.
        4:26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.

        ...ja...

        Roomalaiskirje:
        10:4 Sillä HaMashiach on LAIN LOPPU, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo!

        Riennä vapauteen, älä hidastele!
        Hylkää omavanhurskaus ja juokse,
        kipikapi Yeshuan armollisen luokse!

        Ristin luona kahleet katkeaa,
        siell' Yeshuan veri puhdistaa
        ja sulle uusi aamu sarastaa!

        HalleluYah! HalleluYah! HalleluYah!

        luomistyön mukaan niinkuin jumala on ihmisen luonut kenenkään ajatukset eivät kummpua sydämestä vaan mielestä ja jos raamatussa lukee "sydämestä" se on mielenvikaisen kirjoittama eikä Jumalan


      • valkeudes vaellamme
        Yakov kirjoitti:

        Olen jo vanha konkari uskontiellä ja tiedän, mitä muille opetan. Sinä olet ilmeisesti saanut tyrmäävää palautetta noilta kolmelta ryhmältä ehkä jo aiemminkin(?)

        Myönnä rehellisesti, että sulla on jopa päivittäin pahoja ja toisinaan jopa himokkaita ajatuksia, milloin minkäkinlaisia ;=)

        Yeshua sanoi: "(Ihmisen) sydämestä lähtevät pahat ajatukset jne... ja NE IHMISEN SAASTUTTAVAT!"

        Luemme siitä Matt. 15:17-20

        15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
        15:18 Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.
        15:19 Sillä sydämestä lähtevät PAHAT AJATUKSET, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.
        15:20 NÄMÄ IHMISEN SAASTUTTAVAT; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."

        Ihminen, joka ajattelee pahoja ajatuksia tekee syntiä ja on sen vuoksi syntinen ja hän saastuu pahoista ajatuksista! Siis myös sinä olet syntinen ja teet syntiä, vaikket sitä tunnustakaan!

        Kerro nyt mulle, mistä päivästä/kuukaudesta/vuodesta alkaen et ole enää edes ajatellut ainuttakaan pahaa ajatusta?

        Jumalan luomistyön mukaan niinkuin jumala on ihmisen luonut kenenkään ajatukset eivät kumpua sydämestä vaan mielestä ja jos raamatussa lukee "sydämestä" se on mielenvikaisen kirjoittama eikä Jumalan

        "Kerro nyt mulle, mistä päivästä/kuukaudesta/vuodesta alkaen et ole enää edes ajatellut ainuttakaan pahaa ajatusta?"

        Syntymästäni saakka. Ja jos joku mieleeni on syntisyyttä syöttänyt syntymäni jälkeen,se on Jumalan ja Jeesuksen pilkkaamista; Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."


      • voi painua
        valkeudes vaellamme kirjoitti:

        Jumalan luomistyön mukaan niinkuin jumala on ihmisen luonut kenenkään ajatukset eivät kumpua sydämestä vaan mielestä ja jos raamatussa lukee "sydämestä" se on mielenvikaisen kirjoittama eikä Jumalan

        "Kerro nyt mulle, mistä päivästä/kuukaudesta/vuodesta alkaen et ole enää edes ajatellut ainuttakaan pahaa ajatusta?"

        Syntymästäni saakka. Ja jos joku mieleeni on syntisyyttä syöttänyt syntymäni jälkeen,se on Jumalan ja Jeesuksen pilkkaamista; Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."

        helvettiin teeseineen =)


      • joku loukkaa teitä
        Jumalan totuudesta kirjoitti:

        KIELLÄ KAIKKI

        - opit joka eivät noudata Jumalan sanaa eli 10 käskyä sanantarkasti
        - opit joka eivät noudata Jeesuksen oppeja sanantarkasti
        - opit joka eivät noudata suomen perustuslakia sanantarkasti

        TEE RIKOSILMOITUS
        Jeesuksen mukaan joka tuo julki rikoksen ja siten estää rikollisuutta on pyhä ja suojeltava

        10 käskyn ja jeesuksen sanojen vastaisesti henkisesti ja/tai ruumiillisesti = suomen perustuslain vastaisesti , vaatikaa 5000 € korvaus kunnian , omatunnon ja itsetunnon loukkaamisesta , eli TULKAA VALAISTUNEIKSI


      • valkeudes vaellamme kirjoitti:

        1 Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta-
        2 ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille-
        3 minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa.

        KATSO: "yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa" mitä Jumalan Laki sanoo, ja mitä Jeesus sanoo.

        4 Ja tämän me kirjoitamme, että meidän ilomme olisi täydellinen.
        5 Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
        6 Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.

        KATSO: (6) Jos sanot että "seuraat Jeesusta" mutta sanoissa ja/tai teoissa et seuraa häntä olet pimeydessä, valehtelet, ja etkä tee totuutta. Seuraa siis Jeesusta, äläkä paavalia, lutheria, lestadiota j n e, vain Jeesusta ja Jumalan sanaa eli lakia, 10 käskyä

        7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.

        KATSO: mitä Jeesus on sanonut koskien ......

        8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

        KATSO: syntiseksi syyttämistä

        Mitä Jeesus on sanonut syntiseksi syyttämisestä?

        46 Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko?

        KATSO: NÖYTTÖ/TODISTEET on esitettävä. Ellei näyttöä ole on rikkonut Jumalan sanaa, lakia, 10 käskyä; Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi - ja näin ollen on herjannut Jumalaa, valehdellut

        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

        Tunnusta että olet väärässä, olet harhaan johdettuna opettanut väärin, ja noudatat tästedes Jumalan sanaa eli 10 käskyä, Jeesuksen oppeja sekä Suomen perustuslakia sanantarkasti, niin saat syntisi anteeksi. Ne saa anteeksi vain kerran.

        ...Yeshuan ruumiin kautta, koska minut on (siis lihallinen olemukseni ja luomukseni eli vanha ihmiseni) haudattu uskovien upotuskasteessa yhdessä Yeshuan kanssa kuolemaan, että saan myös kokea vanhurskasten ylösnousemuksen yhdessä Hänen kanssaan, silloin kun Hän ilmestyy kirkkuadessaan! HalleluYah!

        Luemme tästä: Roomalaiskirje:
        7:4 Niin, veljeni (ja rakkaaat sisareni), teidätkin on kuoletettu laista (siis Mooseksen Laista) Messiaan ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.

        Olen siis irti sen Lain kahleista, jonka tarkoituksena oli osoittaa jokaisen ihmisen täydellinen turmelus ja kelpaamattomuus pelastukseen omien tekojensa kautta!

        HalleluYah!

        Sä saat ihan vapaasti yrittää täyttää Mooseksen Lain 10 käskyä, kunnes (toivottavasti hyvin pian) tulet huomaamaan, ettet siihen pysty.

        Uusi Liitto merkitsee vapautta, eikä kahleita! Rakkaus on Mooseksen Lain täyttämys. Luemme tästä:
        Roomalaiskirje:
        13:10 Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain (siis Mooseksen Lain) täyttämys.

        Koko Mooseksen Laki on täytetty tässä käskysanassa: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi!"
        Galatalaiskirje:
        5:14 Sillä KAIKKI LAKI on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."

        - Tuohon "kaikkeen lakiin" saat sisällyttää Mooseksen Lain, omantunnon lain, Suomen lain, EU:n lain jne.

        Siunaan sinua Yeshuan sydämellisellä rakkaudella! :=)


      • valkeudes vaellamme kirjoitti:

        Jumalan luomistyön mukaan niinkuin jumala on ihmisen luonut kenenkään ajatukset eivät kumpua sydämestä vaan mielestä ja jos raamatussa lukee "sydämestä" se on mielenvikaisen kirjoittama eikä Jumalan

        "Kerro nyt mulle, mistä päivästä/kuukaudesta/vuodesta alkaen et ole enää edes ajatellut ainuttakaan pahaa ajatusta?"

        Syntymästäni saakka. Ja jos joku mieleeni on syntisyyttä syöttänyt syntymäni jälkeen,se on Jumalan ja Jeesuksen pilkkaamista; Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."

        ...sydämessään, jossa on myös hänen elämänsä keskus. Jos sulta poistetaan sydän, niin aivosi eivät kauan toimi.

        Raamattu on siis ihan oikeassa siinäkin, kun Uudessa Testamentissa Yeshuan kerrotaan sanoneen, että ihmisen sydämestä lähtevät pahat ajatukset jne.

        Koska jokainen ihminen on perisynnin saastuttama, niin hänen sydämestään kumpuaa pahoja ajatuksia, eikä tässä kohden ole olemassa yhtäkään poikkeusta, paitsi Yeshua, joka on J-lan Poika.

        Lue siis lisää Pyhiä Kirjoituksia ja opettele paremmin tuntemaan itsesi, sydämesi ja sisimpäsi, niin ymmärrät, miten arvokas teos Uusi Testamentti kokonaisuudessaan on!

        Siunausta Yeshuassa!


      • Jum'alla'h
        Yakov kirjoitti:

        ...Yeshuan ruumiin kautta, koska minut on (siis lihallinen olemukseni ja luomukseni eli vanha ihmiseni) haudattu uskovien upotuskasteessa yhdessä Yeshuan kanssa kuolemaan, että saan myös kokea vanhurskasten ylösnousemuksen yhdessä Hänen kanssaan, silloin kun Hän ilmestyy kirkkuadessaan! HalleluYah!

        Luemme tästä: Roomalaiskirje:
        7:4 Niin, veljeni (ja rakkaaat sisareni), teidätkin on kuoletettu laista (siis Mooseksen Laista) Messiaan ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.

        Olen siis irti sen Lain kahleista, jonka tarkoituksena oli osoittaa jokaisen ihmisen täydellinen turmelus ja kelpaamattomuus pelastukseen omien tekojensa kautta!

        HalleluYah!

        Sä saat ihan vapaasti yrittää täyttää Mooseksen Lain 10 käskyä, kunnes (toivottavasti hyvin pian) tulet huomaamaan, ettet siihen pysty.

        Uusi Liitto merkitsee vapautta, eikä kahleita! Rakkaus on Mooseksen Lain täyttämys. Luemme tästä:
        Roomalaiskirje:
        13:10 Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain (siis Mooseksen Lain) täyttämys.

        Koko Mooseksen Laki on täytetty tässä käskysanassa: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi!"
        Galatalaiskirje:
        5:14 Sillä KAIKKI LAKI on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."

        - Tuohon "kaikkeen lakiin" saat sisällyttää Mooseksen Lain, omantunnon lain, Suomen lain, EU:n lain jne.

        Siunaan sinua Yeshuan sydämellisellä rakkaudella! :=)

        Jumalan laki on säädetty ihmistä varten, sinä, ja paavali opetat eläinmaailmaan kuuluvia laittomia Jumalan lain 10 käskyn ja Jeesuksen oppien vastaisia oppeja. Sitä tekee vain ihminen joka on menettämaäisillään sielunsa ja muuttumassa elukaksi.


      • Jum'alla'h
        Yakov kirjoitti:

        ...Yeshuan ruumiin kautta, koska minut on (siis lihallinen olemukseni ja luomukseni eli vanha ihmiseni) haudattu uskovien upotuskasteessa yhdessä Yeshuan kanssa kuolemaan, että saan myös kokea vanhurskasten ylösnousemuksen yhdessä Hänen kanssaan, silloin kun Hän ilmestyy kirkkuadessaan! HalleluYah!

        Luemme tästä: Roomalaiskirje:
        7:4 Niin, veljeni (ja rakkaaat sisareni), teidätkin on kuoletettu laista (siis Mooseksen Laista) Messiaan ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.

        Olen siis irti sen Lain kahleista, jonka tarkoituksena oli osoittaa jokaisen ihmisen täydellinen turmelus ja kelpaamattomuus pelastukseen omien tekojensa kautta!

        HalleluYah!

        Sä saat ihan vapaasti yrittää täyttää Mooseksen Lain 10 käskyä, kunnes (toivottavasti hyvin pian) tulet huomaamaan, ettet siihen pysty.

        Uusi Liitto merkitsee vapautta, eikä kahleita! Rakkaus on Mooseksen Lain täyttämys. Luemme tästä:
        Roomalaiskirje:
        13:10 Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain (siis Mooseksen Lain) täyttämys.

        Koko Mooseksen Laki on täytetty tässä käskysanassa: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi!"
        Galatalaiskirje:
        5:14 Sillä KAIKKI LAKI on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."

        - Tuohon "kaikkeen lakiin" saat sisällyttää Mooseksen Lain, omantunnon lain, Suomen lain, EU:n lain jne.

        Siunaan sinua Yeshuan sydämellisellä rakkaudella! :=)

        "Sä saat ihan vapaasti yrittää täyttää Mooseksen Lain 10 käskyä, kunnes (toivottavasti hyvin pian) tulet huomaamaan, ettet siihen pysty."

        Jos sinä et siihen pysty, se ei tarkoita ettei kukaan pysty.


      • Jum'alla'h
        Yakov kirjoitti:

        ...Yeshuan ruumiin kautta, koska minut on (siis lihallinen olemukseni ja luomukseni eli vanha ihmiseni) haudattu uskovien upotuskasteessa yhdessä Yeshuan kanssa kuolemaan, että saan myös kokea vanhurskasten ylösnousemuksen yhdessä Hänen kanssaan, silloin kun Hän ilmestyy kirkkuadessaan! HalleluYah!

        Luemme tästä: Roomalaiskirje:
        7:4 Niin, veljeni (ja rakkaaat sisareni), teidätkin on kuoletettu laista (siis Mooseksen Laista) Messiaan ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.

        Olen siis irti sen Lain kahleista, jonka tarkoituksena oli osoittaa jokaisen ihmisen täydellinen turmelus ja kelpaamattomuus pelastukseen omien tekojensa kautta!

        HalleluYah!

        Sä saat ihan vapaasti yrittää täyttää Mooseksen Lain 10 käskyä, kunnes (toivottavasti hyvin pian) tulet huomaamaan, ettet siihen pysty.

        Uusi Liitto merkitsee vapautta, eikä kahleita! Rakkaus on Mooseksen Lain täyttämys. Luemme tästä:
        Roomalaiskirje:
        13:10 Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain (siis Mooseksen Lain) täyttämys.

        Koko Mooseksen Laki on täytetty tässä käskysanassa: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi!"
        Galatalaiskirje:
        5:14 Sillä KAIKKI LAKI on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."

        - Tuohon "kaikkeen lakiin" saat sisällyttää Mooseksen Lain, omantunnon lain, Suomen lain, EU:n lain jne.

        Siunaan sinua Yeshuan sydämellisellä rakkaudella! :=)

        "Sä saat ihan vapaasti yrittää täyttää Mooseksen Lain 10 käskyä, kunnes (toivottavasti hyvin pian) tulet huomaamaan, ettet siihen pysty."

        Minulla ei ole kuin 1 jumala, ja Jumalan laki, ja kumpikaan niistä ei ole sinä. Voit työntää Yeshuan persiisees, ja kuskata itses roomaan.


      • Jum'alla'h
        Yakov kirjoitti:

        ...sydämessään, jossa on myös hänen elämänsä keskus. Jos sulta poistetaan sydän, niin aivosi eivät kauan toimi.

        Raamattu on siis ihan oikeassa siinäkin, kun Uudessa Testamentissa Yeshuan kerrotaan sanoneen, että ihmisen sydämestä lähtevät pahat ajatukset jne.

        Koska jokainen ihminen on perisynnin saastuttama, niin hänen sydämestään kumpuaa pahoja ajatuksia, eikä tässä kohden ole olemassa yhtäkään poikkeusta, paitsi Yeshua, joka on J-lan Poika.

        Lue siis lisää Pyhiä Kirjoituksia ja opettele paremmin tuntemaan itsesi, sydämesi ja sisimpäsi, niin ymmärrät, miten arvokas teos Uusi Testamentti kokonaisuudessaan on!

        Siunausta Yeshuassa!

        "...sydämessään, jossa on myös hänen elämänsä keskus. Jos sulta poistetaan sydän, niin aivosi eivät kauan toimi."

        todistaa kaikille sen ettei sulla ole minkäänlaista hajuakaan luomistyöstä


      • 20
        Yakov kirjoitti:

        ...sydämessään, jossa on myös hänen elämänsä keskus. Jos sulta poistetaan sydän, niin aivosi eivät kauan toimi.

        Raamattu on siis ihan oikeassa siinäkin, kun Uudessa Testamentissa Yeshuan kerrotaan sanoneen, että ihmisen sydämestä lähtevät pahat ajatukset jne.

        Koska jokainen ihminen on perisynnin saastuttama, niin hänen sydämestään kumpuaa pahoja ajatuksia, eikä tässä kohden ole olemassa yhtäkään poikkeusta, paitsi Yeshua, joka on J-lan Poika.

        Lue siis lisää Pyhiä Kirjoituksia ja opettele paremmin tuntemaan itsesi, sydämesi ja sisimpäsi, niin ymmärrät, miten arvokas teos Uusi Testamentti kokonaisuudessaan on!

        Siunausta Yeshuassa!

        "Koska jokainen ihminen on perisynnin saastuttama, niin hänen sydämestään kumpuaa pahoja ajatuksia, eikä tässä kohden ole olemassa yhtäkään poikkeusta, paitsi Yeshua, joka on J-lan Poika. "

        Tasan tarkalleen missä kohtaa Raamattua Jumala sanoo niin, tai missä kohtaa Jeesus sanoo niin. Ellei se lue Raamatussa, se on sinun oman vääristyneen ja harhaisen mielen tuotantoa ilman minkäänlaista yhteyttä Jumalaan.


      • Jum'alla'h
        20 kirjoitti:

        "Koska jokainen ihminen on perisynnin saastuttama, niin hänen sydämestään kumpuaa pahoja ajatuksia, eikä tässä kohden ole olemassa yhtäkään poikkeusta, paitsi Yeshua, joka on J-lan Poika. "

        Tasan tarkalleen missä kohtaa Raamattua Jumala sanoo niin, tai missä kohtaa Jeesus sanoo niin. Ellei se lue Raamatussa, se on sinun oman vääristyneen ja harhaisen mielen tuotantoa ilman minkäänlaista yhteyttä Jumalaan.

        Nimenomaan että noudattaa 10 käskyä ja Jeesuksen oppeja eikä usko keneenkään tai mihinkaan muuhun niin mielenvikaisuus ei tartu. Nuo ovat niitä jotka eivät synny uudelleen.


      • TR.i
        Yakov kirjoitti:

        ...sydämessään, jossa on myös hänen elämänsä keskus. Jos sulta poistetaan sydän, niin aivosi eivät kauan toimi.

        Raamattu on siis ihan oikeassa siinäkin, kun Uudessa Testamentissa Yeshuan kerrotaan sanoneen, että ihmisen sydämestä lähtevät pahat ajatukset jne.

        Koska jokainen ihminen on perisynnin saastuttama, niin hänen sydämestään kumpuaa pahoja ajatuksia, eikä tässä kohden ole olemassa yhtäkään poikkeusta, paitsi Yeshua, joka on J-lan Poika.

        Lue siis lisää Pyhiä Kirjoituksia ja opettele paremmin tuntemaan itsesi, sydämesi ja sisimpäsi, niin ymmärrät, miten arvokas teos Uusi Testamentti kokonaisuudessaan on!

        Siunausta Yeshuassa!

        "...sydämessään, jossa on myös hänen elämänsä keskus. Jos sulta poistetaan sydän, niin aivosi eivät kauan toimi"

        sinähän keksit suuremman osan omasta sekavasta päästäsi ja sulla ei ole hajuakaan siitä miten ihminen rakentuu luoistyön mukaan

        tiedoksi vaan että sydän on lihas, verenkierron keskus, josta ei kumpua yksikään ajastus, sana tai teko riippumatta siitä mitä raamattuun joku tietämätön ja epävakaa idiootti on aikanaan piirtänyt, alkuperäisessä kirjoituksessa k o kohtaa on MIELI jolla on yhteys SIELUUN


      • valkeudessa vaellamm kirjoitti:

        luomistyön mukaan niinkuin jumala on ihmisen luonut kenenkään ajatukset eivät kummpua sydämestä vaan mielestä ja jos raamatussa lukee "sydämestä" se on mielenvikaisen kirjoittama eikä Jumalan

        Ihmisen sisin olemus sijaitsee hänen sydämessään. Kokemuksesta tiedän J-lan puhuvan ihmiselle tämän sisimmässä eli juuri sydämen kohdalla.

        Ollessani 12-vuotias kuulin J-lan puheen ja se tuli juuri sydämestäni, sillä paikallistin sen sydämen kohdalle. Hän puhui mulle käyttäen profeetta Jesajan sanoja. Löysin nimittäin ne sanat Jesajan kirjan luvun 40 jakeesta 31 lukiessani myöhemmin Ramattua.

        Ihmisen aivot ovat pimentyneet syntiinlankeemuksen seurauksena ja sen kyllä huomaan näitä foorumeja lukiessakin.

        Täysin totta on siis seuraavakin VT:n jae:
        Sananlaskut:
        14:33 Ymmärtäväisen sydämeen ottaa majansa viisaus, ja tyhmien keskellä se itsensä tiettäväksi tekee.

        Siunausta ja Yeshuan rakkauden kosketusta sinunkin sydämeesi!


      • Jum'alla'h
        Yakov kirjoitti:

        Kysyppä lähiomaisiltasi, työtovereiltasi ja tutuiltasi, että oletko sinä heidänkin mielestä jo ihan synnittömäksi pyhittäytynyt?

        Ja saatuasi tyrmäävät vastaukset, älä väitä heitä valehtelijoiksi, vaan suostu kiltisti omaksumaan tuon rakkaan Paavalin totuudelliset opetukset myös ihan sinun omasta itsestäsi, vaikka kuinka olisitkin omasta mielestäsi oikeassa ;=)

        "Kysyppä lähiomaisiltasi, työtovereiltasi ja tutuiltasi, että oletko sinä heidänkin mielestä jo ihan synnittömäksi pyhittäytynyt?"

        Minä kysyin 10 käskystä - niinku laki on kirjoitettu.
        Minä kysyin Jeesukselta - niiku se on raamattuun kirjoitettu.

        Sieltä löytyy vastaus joka sanoo että sinä olet valehtelija.


      • TR.i kirjoitti:

        "...sydämessään, jossa on myös hänen elämänsä keskus. Jos sulta poistetaan sydän, niin aivosi eivät kauan toimi"

        sinähän keksit suuremman osan omasta sekavasta päästäsi ja sulla ei ole hajuakaan siitä miten ihminen rakentuu luoistyön mukaan

        tiedoksi vaan että sydän on lihas, verenkierron keskus, josta ei kumpua yksikään ajastus, sana tai teko riippumatta siitä mitä raamattuun joku tietämätön ja epävakaa idiootti on aikanaan piirtänyt, alkuperäisessä kirjoituksessa k o kohtaa on MIELI jolla on yhteys SIELUUN

        Lue: http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9627061/47874930


      • Jum'alla'h
        Yakov kirjoitti:

        Kysyppä lähiomaisiltasi, työtovereiltasi ja tutuiltasi, että oletko sinä heidänkin mielestä jo ihan synnittömäksi pyhittäytynyt?

        Ja saatuasi tyrmäävät vastaukset, älä väitä heitä valehtelijoiksi, vaan suostu kiltisti omaksumaan tuon rakkaan Paavalin totuudelliset opetukset myös ihan sinun omasta itsestäsi, vaikka kuinka olisitkin omasta mielestäsi oikeassa ;=)

        "vaikka kuinka olisitkin omasta mielestäsi oikeassa"

        Eihän kukaan ole omasta mielestään oikeassa jos omaksuu sinun hullun mielenlaatusi.


      • Jum'alla'h

      • PS.i
        Jum'alla'h kirjoitti:

        "vaikka kuinka olisitkin omasta mielestäsi oikeassa"

        Eihän kukaan ole omasta mielestään oikeassa jos omaksuu sinun hullun mielenlaatusi.

        Omatunto ja itsetunto hyvä asia ja kannattaa pitää totuudessa ettei tule yhtä todellisuudentajuttomaksi kuin mielenvikainen joka opettaa.


      • Jum'alla'h kirjoitti:

        "Kysyppä lähiomaisiltasi, työtovereiltasi ja tutuiltasi, että oletko sinä heidänkin mielestä jo ihan synnittömäksi pyhittäytynyt?"

        Minä kysyin 10 käskystä - niinku laki on kirjoitettu.
        Minä kysyin Jeesukselta - niiku se on raamattuun kirjoitettu.

        Sieltä löytyy vastaus joka sanoo että sinä olet valehtelija.

        ...meitä rakastamaan kaikkia lähimmäisiämme. "Rakkaus on lain täyttämys!"

        Siirry sieltä Mooseksen Lain orjuudesta tänne Uuden ja iankaikkisen Armoliiton vaikutuspiiriin ja Isä J-lan armahtavan rakkauden alle, niin opit samalla rakastamaan kaikkia lähimmäisiäsi, vihamiehesi mukaanlukien.

        Täällä Yeshuan turvissa on todella ihana elää, kun ei tarvitse vihata ketään, vaan saa rakastaa koko sydämestään kaikkia ja antaa heille anteeksi, mitä ikinä he tekevätkin! HalleluYah!

        Ole suuresti siunattu Yeshuassa, sinä J-lan ikuisesti rakastama, taakoitettu sielu!


      • Jum'alla'h
        Yakov kirjoitti:

        ...sydämessään, jossa on myös hänen elämänsä keskus. Jos sulta poistetaan sydän, niin aivosi eivät kauan toimi.

        Raamattu on siis ihan oikeassa siinäkin, kun Uudessa Testamentissa Yeshuan kerrotaan sanoneen, että ihmisen sydämestä lähtevät pahat ajatukset jne.

        Koska jokainen ihminen on perisynnin saastuttama, niin hänen sydämestään kumpuaa pahoja ajatuksia, eikä tässä kohden ole olemassa yhtäkään poikkeusta, paitsi Yeshua, joka on J-lan Poika.

        Lue siis lisää Pyhiä Kirjoituksia ja opettele paremmin tuntemaan itsesi, sydämesi ja sisimpäsi, niin ymmärrät, miten arvokas teos Uusi Testamentti kokonaisuudessaan on!

        Siunausta Yeshuassa!

        "sinä saat esittää sanat ja näytön/todisteet että olet syntinen...., eli että olet mielenvikainen, rikollinen ja/tai alempiarvoinen...., mutta että sinä esittämäsi näytön/todisteiden perusteella olet mielenvikainen, rikollinen ja/tai alempiarvoinen...., ei merkitse sitä että kaikki ovat...., VAIN SINÄ.

        Sinun mielenvikaisuutesi ja/tai rikoksesi ja/tai alempiarvoisuutesi ei kuulu kenenkään syyttömän kantaa. "


      • Jum'alla'h
        Jum'alla'h kirjoitti:

        "sinä saat esittää sanat ja näytön/todisteet että olet syntinen...., eli että olet mielenvikainen, rikollinen ja/tai alempiarvoinen...., mutta että sinä esittämäsi näytön/todisteiden perusteella olet mielenvikainen, rikollinen ja/tai alempiarvoinen...., ei merkitse sitä että kaikki ovat...., VAIN SINÄ.

        Sinun mielenvikaisuutesi ja/tai rikoksesi ja/tai alempiarvoisuutesi ei kuulu kenenkään syyttömän kantaa. "

        edellistä kutsutaan myös valaistumiseksi, että torjuu pirun riivaaman mielenvikaisen opit, ja valoon tumiseksi, jumalan edessä kirkastumista, olla yhtä mieltä Jumalan ja Jeesuksen kanssa, olla sielullisesti pelastettu


      • Jum'alla'h
        Yakov kirjoitti:

        ...meitä rakastamaan kaikkia lähimmäisiämme. "Rakkaus on lain täyttämys!"

        Siirry sieltä Mooseksen Lain orjuudesta tänne Uuden ja iankaikkisen Armoliiton vaikutuspiiriin ja Isä J-lan armahtavan rakkauden alle, niin opit samalla rakastamaan kaikkia lähimmäisiäsi, vihamiehesi mukaanlukien.

        Täällä Yeshuan turvissa on todella ihana elää, kun ei tarvitse vihata ketään, vaan saa rakastaa koko sydämestään kaikkia ja antaa heille anteeksi, mitä ikinä he tekevätkin! HalleluYah!

        Ole suuresti siunattu Yeshuassa, sinä J-lan ikuisesti rakastama, taakoitettu sielu!

        "Ole suuresti siunattu Yeshuassa, sinä J-lan ikuisesti rakastama, taakoitettu sielu! "

        Sinä et edes tiedä mikä sielu on, ja paljastuu siitä, että käytät sitäkin sanaa väärin. siis kaikki tietävät heti kun suus aukaset että sinä olet vaan harhainen hörhö joka opettaa väärin.


      • Jum'alla'h
        Yakov kirjoitti:

        Ihmisen sisin olemus sijaitsee hänen sydämessään. Kokemuksesta tiedän J-lan puhuvan ihmiselle tämän sisimmässä eli juuri sydämen kohdalla.

        Ollessani 12-vuotias kuulin J-lan puheen ja se tuli juuri sydämestäni, sillä paikallistin sen sydämen kohdalle. Hän puhui mulle käyttäen profeetta Jesajan sanoja. Löysin nimittäin ne sanat Jesajan kirjan luvun 40 jakeesta 31 lukiessani myöhemmin Ramattua.

        Ihmisen aivot ovat pimentyneet syntiinlankeemuksen seurauksena ja sen kyllä huomaan näitä foorumeja lukiessakin.

        Täysin totta on siis seuraavakin VT:n jae:
        Sananlaskut:
        14:33 Ymmärtäväisen sydämeen ottaa majansa viisaus, ja tyhmien keskellä se itsensä tiettäväksi tekee.

        Siunausta ja Yeshuan rakkauden kosketusta sinunkin sydämeesi!

        "Ihmisen aivot ovat pimentyneet syntiinlankeemuksen seurauksena ja sen kyllä huomaan näitä foorumeja lukiessakin."

        Jeesushan antoi synnit anteeksi, ja hänen jälkeensä syntyneitä ei saa hänen omiensa mukaan opettaa syntisiksi.


      • Yeshua
        Jum'alla'h kirjoitti:

        "Ihmisen aivot ovat pimentyneet syntiinlankeemuksen seurauksena ja sen kyllä huomaan näitä foorumeja lukiessakin."

        Jeesushan antoi synnit anteeksi, ja hänen jälkeensä syntyneitä ei saa hänen omiensa mukaan opettaa syntisiksi.

        "Antalaa lasten olla, sillä lasten kaltaisten on jumalan valtakunta"


      • Yeshua
        Jum'alla'h kirjoitti:

        "Ihmisen aivot ovat pimentyneet syntiinlankeemuksen seurauksena ja sen kyllä huomaan näitä foorumeja lukiessakin."

        Jeesushan antoi synnit anteeksi, ja hänen jälkeensä syntyneitä ei saa hänen omiensa mukaan opettaa syntisiksi.

        Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta.


      • Yeshua
        Yeshua kirjoitti:

        Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta.

        ei:

        Matt. 18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

        Mark. 9:42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.

        Luuk. 17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.


      • Yeshua
        Yeshua kirjoitti:

        Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta.

        "46 Kuka teistä voi NÄYTTÄÄ minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko?
        47 Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."

        NÄYTTÖ : Sanat eivät riitä, vaan on esitettävä NÄYTTÖ eli TODISTEET siitä että hän jos syyttää on syntinen. Jos NÄYTTÖÄ ei ole esittää, hän joka syyttää on syntinen,toisin sanoen mielenvikainen, rikollinen, alempiarvoinen.

        19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        VAIN LAKIA NOUDATTAMALLA SANANTARKASTI ja JEESUKSEN OPPEJA NOUDATTAMALLA SANANTARKASTI pääsee taivasten valtakuntaan. Kenenkään muun lakeja ja oppeja k e paavalin, luterin, lestadion j n e ei pidä suvaita. "


      • Jum'alla'h
        Yeshua kirjoitti:

        ei:

        Matt. 18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

        Mark. 9:42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.

        Luuk. 17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.

        Ilman lakia tuon Yakovin saa tappaa Yeshuan mukaan.


      • StrawwartS

        αληθινα : alhTheosina (Septuaginta, LXX), Suomeksi : vanhurskas : Jumalan lain 10 käskyn oppinut, Jumalan lain 10 käskyn mukaisesti opettava - esittää näytön mkuka, illoin ja missä Jumalan lakia on rikottu historiassa ja kuka, milloin ja missä Jumalan lakia 10 käskyä rikotaan tänään, Jumalan lakia 10 käskyä noudattava, voi olla kuka tahansa Jumalan ja Jeesuksen kanssa samaa mieltä oleva henkilö, t s valaistunut.


      • U. M. L.

        "Euro herran kolehtiin,
        ruumis herran kukkaroon,
        ja sielu helvettiin"


      • U. M. L.
        Yakov kirjoitti:

        ...etteivät ne pääse kehittymään pahoiksi sanoiksi ja teoiksi!

        Kukaan meistä ei ole siinä täysin onnistunut ja siksi apostoli Johannes kirjoittikin näin:
        1.Johanneksen kirje:

        1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet (J-lan) valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

        Raamatussa opetetaan lisäksi: "Vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee!" Tällä tarkoitetaan meidän ulkopuolellamme olevaa ns. 'kiljuvaa jalopeuraa', joka ympäröi meitä yrittäen saada meidät huoneekseen ja hallintaansa, tuhotakseen meidät!

        Perisynti asuu meidän lihassamme eli myös sinun lihassasi, joka on synnin ja kuoleman ruumis. Et pääse ruumiistasi ja sinussa asuvasta persoonallisesta synnistä eroon kuin vain fyysisen kuoleman kautta, johon en ketään kehota. Pidä sen vuoksi itsesi synnille kuolleena antaen Yeshuan asua sydämessäsi uskon kautta ja taistella sinussa asuvaa syntiä vastaan, sillä vain Hän kykenee voittamaan sen sinun puolestasi!

        Siksi on kirjoitettu "Pitäkää itsenne synnille kuolleena, mutta Jumalalle elävinä Hamashiach Yeshuassa!" ja näin Roomalaiskirjeessä:

        8:13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.

        Meidän tulee karttaa kaikenkaltaista pahaa eli karttaa pahoja ajatuksia, synnin tekemistä ja tunnustaa tekemämme synnit, hyljäten ja tuomiten ne, jotta Yeshuan veri voi pestä ne pois ja saamme uuden vahvan Hengen vastustaa synnillisiä houkutuksia, joita on kaikkialla ulkopuolellamme ja saatanan synnyttäminä myös omassa lihassamme, joka on myyyty synnin alaisuuteen perisynnin aiheuttaman täydellisen turmeltuneisuuden vuoksi. Siksi Paavali opetti sanoen Roomalaiskirjeessä:

        7:18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei.

        Meidän tulee alati pyrkiä täydelliseen pyhitykseen ja se on mahdollista vain siten, että Yeshua saa kasvaa meissä ja saa hallita meitä kaikissa sielumme sopukoissa, mikä merkitsee kaikille omille pahoille himoillemme kuolemantuomiota, vaan ei kuitenkaan fyysistä itsemurhaa!

        Tänäänkin on hyvä noudattaa seuraavaa ohjetta, jotta voisimme menestyä mahdollisimman hyvin pyhityselämässämme ja pyhässä vaelluksessamme:
        Efesolaiskirje 5:18-20

        5:18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan TAYTTYKÄÄ (PYHÄLLÄ) HENGELLÄ,
        5:19 puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
        5:20 kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Yeshua Hamashiach-Nimessä.

        Tässä on kyse hengellisestä sodasta ja sitä käydään meissä ja meidän sielustamme loppuun asti eli niin kauan kuin asumme tässä turmeltuneessa savimajassa. On sen vuoksi erittäin tärkeää antaa Yeshua Messiaan asua alati sydämessämme ja antaa Hänen hallita kaikkea elämäämme liittyvää ajatuksista alkaen sanoihin ja tekoihin saakka! Helpommin sanottu kuin tehty, mutta kuitenkin mahdollista, jos vain alati kilvoittelemme!

        Paavali kehottaa myös meitä sanoen: "Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus! tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon sinut on kutsuttu!"

        "Euro herran kolehtiin,
        ruumis herran kukkaroon,
        ja sielu helvettiin" =D


      • U. M. L.
        Yakov kirjoitti:

        Et pääse lihastasi eroon ennen kuin siirryt ajasta ikuisuuteen. Sinulla on synnin ja kuoleman ruumis, jossa sielusi ja henkesi asuvat. Synnin ja kuoleman ruumiisi ei koskaan pyhity, eikä sitä pelasteta, vaan sen loppu on kuolema.

        Et taida vielä uskoa tai ymmärtää kaikkia Paavalin opetuksia, vai kuinka? Luemme niistä aiheeseen liittyen:

        Room. 7:14-25

        7:14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        7:16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        7:17 >>>Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.>Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;

        "Euro herran kolehtiin,
        ruumis herran kukkaroon,
        ja sielu helvettiin"


      • U. M. L.
        Yakov kirjoitti:

        Olen jo vanha konkari uskontiellä ja tiedän, mitä muille opetan. Sinä olet ilmeisesti saanut tyrmäävää palautetta noilta kolmelta ryhmältä ehkä jo aiemminkin(?)

        Myönnä rehellisesti, että sulla on jopa päivittäin pahoja ja toisinaan jopa himokkaita ajatuksia, milloin minkäkinlaisia ;=)

        Yeshua sanoi: "(Ihmisen) sydämestä lähtevät pahat ajatukset jne... ja NE IHMISEN SAASTUTTAVAT!"

        Luemme siitä Matt. 15:17-20

        15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
        15:18 Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.
        15:19 Sillä sydämestä lähtevät PAHAT AJATUKSET, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.
        15:20 NÄMÄ IHMISEN SAASTUTTAVAT; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."

        Ihminen, joka ajattelee pahoja ajatuksia tekee syntiä ja on sen vuoksi syntinen ja hän saastuu pahoista ajatuksista! Siis myös sinä olet syntinen ja teet syntiä, vaikket sitä tunnustakaan!

        Kerro nyt mulle, mistä päivästä/kuukaudesta/vuodesta alkaen et ole enää edes ajatellut ainuttakaan pahaa ajatusta?

        "Euro herran kolehtiin,
        ruumis herran kukkaroon,
        ja sielu helvettiin"


      • Θ. Μ. Λ.
        StrawwartS kirjoitti:

        αληθινα : alhTheosina (Septuaginta, LXX), Suomeksi : vanhurskas : Jumalan lain 10 käskyn oppinut, Jumalan lain 10 käskyn mukaisesti opettava - esittää näytön mkuka, illoin ja missä Jumalan lakia on rikottu historiassa ja kuka, milloin ja missä Jumalan lakia 10 käskyä rikotaan tänään, Jumalan lakia 10 käskyä noudattava, voi olla kuka tahansa Jumalan ja Jeesuksen kanssa samaa mieltä oleva henkilö, t s valaistunut.

        ΣτραςςαρτΣ,
        ουτως ουν προσευχεσθε υμεις πατερ ημων ο εν τοις ουρανοις αγιασθητω το ονομα σου ελθετω η βασιλεια σου γενηθητω το θελημα σου ως εν ουρανω και επι της γης τον αρτον ημων τον επιουσιον δος ημιν σημερον και αφες ημιν τα οφειληματα ημων ως και ημεις αφιεμεν τοις οφειλεταις ημων και μη εισενεγκης ημας εις πειρασμον αλλα ρυσαι ημας απο του πονηρου οτι σου εστιν η βασιλεια και η δυναμις και η δοξα εις τους αιωνας αμην 2012

        ΣΕΠΤΘΑΓΙΝΤΑ


      • Vokay
        U. M. L. kirjoitti:

        "Euro herran kolehtiin,
        ruumis herran kukkaroon,
        ja sielu helvettiin" =D

        U. M. L. :n 'annetun rahan kirous' on levinny jo tänne.


      • Yeshua kirjoitti:

        "46 Kuka teistä voi NÄYTTÄÄ minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko?
        47 Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."

        NÄYTTÖ : Sanat eivät riitä, vaan on esitettävä NÄYTTÖ eli TODISTEET siitä että hän jos syyttää on syntinen. Jos NÄYTTÖÄ ei ole esittää, hän joka syyttää on syntinen,toisin sanoen mielenvikainen, rikollinen, alempiarvoinen.

        19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        VAIN LAKIA NOUDATTAMALLA SANANTARKASTI ja JEESUKSEN OPPEJA NOUDATTAMALLA SANANTARKASTI pääsee taivasten valtakuntaan. Kenenkään muun lakeja ja oppeja k e paavalin, luterin, lestadion j n e ei pidä suvaita. "

        Olen opettanut, että Yeshua on täyttänyt Mooseksen Lain ja raivannut kaikille Häneen uskoville uuden ja elävän tien päästä "synnin ja kuoleman lain" tuomion alta pois!

        Toistan vielä sen, mitä opetan suhtautumisesta Mooseksen Lakiin:

        - J-la sääti Mooseksen Lain VAIN juutalaisille ja edellyttää heitä myös noudattamaan sitä pilkuntarkasti. He ovat siis velvoitetut noudattamaan Mooseksen Lakia niin kauan kuin Vanha Liitto on heille voimassa, mutta pakanat eivät ole velvoitetut noudattamaan Mooseksen Lakia kuin vain seuraavien osien kohdalla: (Apt. 15:20-22, 28-29)
        15:19 "Sentähden minä (apostoli Ya'akov) olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,
        15:20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
        15:21 Sillä Mooseksella on ammoisista ajoista asti joka kaupungissa julistajansa; luetaanhan häntä synagoogissa jokaisena sapattina."
        ...
        15:28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
        15:29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"

        - Pakanoilla on Mooseksen Lain sijaan ns. 'Omantunnonlaki', joka kertoo heille, mikä on oikein ja mikä väärin. Se on osittain erilainen kuin Mooseksen Laki.

        - Luemme Yeshuan kutsuman apostolin opetusta tästä Paavalin kirjeestä roomalaisille:

        3:19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä Laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
        3:20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi Lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
        3:21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
        3:22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Yeshua HaMashiach'n tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        3:24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on HaMashiach Yeshuassa,
        3:25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        3:26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Yeshuaan.

        - Jokainen rehellinen kristitty tietää, ettei hän pysty säilyttämään omaatuntoaan puhtaana pyrkiessään täyttämään Omantunnonlakia, vaikka kuinka yrittäisi! Samaten jokainen rehellinen juutalainen tietää, ettei pysty kaikessa noudattamaan Mooseksen Lakia, vaikka kuinka yrittäisi. TÄMÄ ON TOSIASIA, eikä se siitä miksikään muutu, vaikka kuinka muuta selittäisi!

        - Me kaikki, niin pakanat kuin juutalaiset olemme niin kauan noiden lakien alla (pakanat Omantunnonlain ja juutalaiset Mooseksen Lain alla), kunnes kuolemme niiden alaisuudesta.

        - On siis mahdollista päästä lakien orjuudesta irti vain kuolemalla! Juuri sen tien Yeshua on meille valmistanutkin: Kun menemme uskovien upotuskasteelle Adonai Yeshua HaMashiach-Nimeen, niin meidät haudataan kasteen kautta kuolemaan samoin kuin Yeshuakin haudattiin Johannes Kastajan toimesta Jordan-virrassa kasteen kautta kuolemaan. Muuta tietä ei ole!

        - Oikein ymmärrettynä ja pelastukseen sisälle päästyämme kiitämme J-laa Mooseksen Laista ja Omantunnonlaista, koska niiden tehtävänä on johdattaa meidät synnintuntoon ja sen kautta johdattaa Yeshuan luo sisälle pelastukseen!

        - Päästyämme sisälle pelastukseen emme ole enää orjia eli noiden Lakien alaisia, sillä olemme päässeet silloin J-lan lapsen asemaan ja saaneet siirtyä orjuudesta Elämän Hengen Lain alaisuuteen Yeshuassa! Me saamme lakien orjana rehkimisen sijaan rakastaa kaikkia lähimmäisiämme Pyhässä Hengessä ja Totuudessa ja siten me täytämme kaikki lait ja profeetat! HALLELUYAH!

        Ps. Kopioi tämä kirjoitus ja tutkistele tätä, sillä se todella kannattaa!


      • crapula
        USKONTO POIS kirjoitti:

        USKONTO niiltä osin missä se tekee syntiä (rikkoo lakia),eli
        - loukkaa ihmisarvoa
        - kunniaa
        - omatuntoa
        - itsetuntoa
        - vakaumusta
        - oikeuksia
        siis
        - ei noudata raamatun lakia sanantarkasti, vaan rikkoo
        - noudata suomen perustuslakia sanantarkasti, vaan rikkoo
        - ei opeta sanantarkasti jeesuksen oppien mukaisesti, vaan rikkoo

        POIS SUOMESTA

        synnissä on mukavaa rypee kuin sika rapakossa.


    • iooi

      Että elää Jumalan tahdon mukaista elämää, vasta silloin ON Jumalan lapsi. Ja tämä ei ihmiseltä itseltään onnistu, vaan ihmisen oman mielen on kuoltava, lihan tahdon on kuoltava, tämäkään ei ihmiseltä itseltä onnistu, vaan Jumala senkin valmistaa.

      Ihmisen osa on kääntyä, anoa ja etsiä Jumalan tahtoa elämäänsä, suoraan Jumalalta, ei ihmisten välityksellä.

      Totisesti: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

      Niinpä sanon teille: Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan.
      Sillä pyytävä saa, etsijä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa, avataan.
      Ei kai kukaan teistä ole sellainen isä, että antaa pojalleen käärmeen, kun poika pyytää kalaa?
      Tai skorpionin, kun hän pyytää munaa?
      Jos kerran te pahat ihmiset osaatte antaa lapsillenne kaikenlaista hyvää, niin totta kai teidän Isänne paljon ennemmin antaa taivaasta Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä pyytävät.

      Ja sitten kerran kun syntyy uudelleen, Jumalan lapseksi, jo tässä ajassa, synti, oma mieli ihmisestä kuolee, hänestä tulee uusi, synnitön luomus, jossa asuu Jumalan Pyhä Henki.

      Totisesti, totisesti: jos vehnänjyvä ei putoa maahan ja kuole, se jää vain yhdeksi jyväksi, mutta jos se kuolee, se tuottaa runsaan sadon.
      Joka rakastaa elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka tässä maailmassa panee alttiiksi elämänsä, saa osakseen ikuisen elämän.

      Jokainen, joka on Kristuksessa, on siis uusi luomus. Vanha on kadonnut, uusi on tullut tilalle!

      Enää en elä minä, vaan Kristus elää minussa.

      Muitakin vahvistuksia synnittömyydelle Raamatusta löytyy, ja onhan selvää, että ei Jumalan lapsi enää syntiä tee, eihän hän Jumalan lapsi olisi, jos syntiä tekisi:

      Kukaan ei voi palvella kahta herraa. Jos hän toista rakastaa, hän vihaa toista; jos hän toista pitää arvossa, hän halveksii toista. Te ette voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa.

      Eikä kukaan laske uutta viiniä vanhoihin leileihin. Silloinhan viini rikkoo ne ja sekä viini että leilit menevät hukkaan. Ei, uusi viini on laskettava uusiin leileihin.

      Tässä maailmassa jos joku alkaa puhua synnittömyydestä, ja siitä että synnistä voi pitää ja haluaa päästä eroon, ei häntä uskota, sillä maailma on pahan vallassa, ja Paha haluaa pitää maailmansa sellaisena. Siksi on tärkeää, että lähestyy suoraan Jumalaa, ei kenenkään ihmisen kautta, vain näin voi ohittaa Pahan.

      Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, synnintekijät, puhdistakaa sydämenne, te kahtaalle horjuvat!

      Näin sanoo Herra: Kirottu on se mies, joka turvaa ihmisiin, katoavaisten ihmisten voimaan, mies, jonka sydän luopuu Herrasta!
      Hän on kuin piikkipensas, joka yksin kituu aavikolla, kasvaa kivierämaassa, suolaisella kamaralla, missä kukaan ei asu.
      Siunattu on se mies, joka luottaa Herraan ja panee turvansa häneen!

      • oli selvää

        sanomaa, mutta sen voivat nähdä vain ne joille Jumala saa puhua.


      • eräs Hessu
        oli selvää kirjoitti:

        sanomaa, mutta sen voivat nähdä vain ne joille Jumala saa puhua.

        "Ihmisen osa on kääntyä, anoa ja etsiä Jumalan tahtoa elämäänsä, suoraan Jumalalta, ei ihmisten välityksellä."

        Tarkoitatko, että kaikkiin vastaantuleeviin tulee suhtautua varalta potentiaalisina saatanoina ja sanoa heille "haista vittu!"? Onko ihmisten parissa eläminen, kysyminen ja vastaaminen, opettaminen ja opin vastaanottaminen sitten automaattisesti saatanasta?

        Kerrotko vielä, miksi Jeesus sitten työskenteli ihmisten parissa ja opetti näitä toimimaan (kastamaan, opettamaan, rukoilemaan, palvelemaan) yhdessä toisensa kanssa ja parhaaksi, Jumalan kunniaksi?

        Kiitos vastauksesta.


      • soronnoo

        "Kukaan ei voi palvella kahta herraa."

        Ei niin. Mie olen uskonnollinen vain Jumalan laille eli 10 käskylle sanantarkasti ja jeesuksen opeille sanantarkasti, ja sen jälkeen saa kaikki "herrat" painua korpeen veisaamaan mielenvikaisia virsiään =)


      • Jumalan totuudessa
        eräs Hessu kirjoitti:

        "Ihmisen osa on kääntyä, anoa ja etsiä Jumalan tahtoa elämäänsä, suoraan Jumalalta, ei ihmisten välityksellä."

        Tarkoitatko, että kaikkiin vastaantuleeviin tulee suhtautua varalta potentiaalisina saatanoina ja sanoa heille "haista vittu!"? Onko ihmisten parissa eläminen, kysyminen ja vastaaminen, opettaminen ja opin vastaanottaminen sitten automaattisesti saatanasta?

        Kerrotko vielä, miksi Jeesus sitten työskenteli ihmisten parissa ja opetti näitä toimimaan (kastamaan, opettamaan, rukoilemaan, palvelemaan) yhdessä toisensa kanssa ja parhaaksi, Jumalan kunniaksi?

        Kiitos vastauksesta.

        46 Kuka teistä voi NÄYTTÄÄ minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko?
        47 Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."

        NÄYTTÖ : Sanat eivät riitä, vaan on esitettävä NÄYTTÖ eli TODISTEET siitä että hän jos syyttää on syntinen. Jos NÄYTTÖÄ ei ole esittää, hän joka syyttää on syntinen,toisin sanoen mielenvikainen, rikollinen, alempiarvoinen.

        19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        VAIN LAKIA NOUDATTAMALLA SANANTARKASTI ja JEESUKSEN OPPEJA NOUDATTAMALLA SANANTARKASTI pääsee taivasten valtakuntaan. Kenenkään muun lakeja ja oppeja k e paavalin, luterin, lestadion j n e ei pidä suvaita.


      • Jumalan totuudessa
        Jumalan totuudessa kirjoitti:

        46 Kuka teistä voi NÄYTTÄÄ minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko?
        47 Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."

        NÄYTTÖ : Sanat eivät riitä, vaan on esitettävä NÄYTTÖ eli TODISTEET siitä että hän jos syyttää on syntinen. Jos NÄYTTÖÄ ei ole esittää, hän joka syyttää on syntinen,toisin sanoen mielenvikainen, rikollinen, alempiarvoinen.

        19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        VAIN LAKIA NOUDATTAMALLA SANANTARKASTI ja JEESUKSEN OPPEJA NOUDATTAMALLA SANANTARKASTI pääsee taivasten valtakuntaan. Kenenkään muun lakeja ja oppeja k e paavalin, luterin, lestadion j n e ei pidä suvaita.

        "46 Kuka teistä voi NÄYTTÄÄ minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko?
        47 Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta.""

        Eli uskonto ei ole Jumalasta kun se ei noudata 10 käskyä sanantarkasti eikä jeesuksen oppeja sanantarkasti eikä suomen perustuslakia sanantarkasti


      • ei kenenkään
        eräs Hessu kirjoitti:

        "Ihmisen osa on kääntyä, anoa ja etsiä Jumalan tahtoa elämäänsä, suoraan Jumalalta, ei ihmisten välityksellä."

        Tarkoitatko, että kaikkiin vastaantuleeviin tulee suhtautua varalta potentiaalisina saatanoina ja sanoa heille "haista vittu!"? Onko ihmisten parissa eläminen, kysyminen ja vastaaminen, opettaminen ja opin vastaanottaminen sitten automaattisesti saatanasta?

        Kerrotko vielä, miksi Jeesus sitten työskenteli ihmisten parissa ja opetti näitä toimimaan (kastamaan, opettamaan, rukoilemaan, palvelemaan) yhdessä toisensa kanssa ja parhaaksi, Jumalan kunniaksi?

        Kiitos vastauksesta.

        tekopyhän kehota tekemään muuta kuin parannuksen.

        Jumalan puoleen kääntymyksen (vilpittömän kääntymyksen) jälkeen vasta Jumala voi ihmisen silmät avata
        jolloin ei ihminen enää olekaan urkkimassa tekopyhän lailla Jumalan Hengen johdatuksessa olevilta,
        vaan hän tietää itse miten asiat ovat.


      • Jumalan totuudessa
        Jumalan totuudessa kirjoitti:

        "46 Kuka teistä voi NÄYTTÄÄ minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko?
        47 Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta.""

        Eli uskonto ei ole Jumalasta kun se ei noudata 10 käskyä sanantarkasti eikä jeesuksen oppeja sanantarkasti eikä suomen perustuslakia sanantarkasti

        ja ensimmäisenä helvettiin toisella puolella menee kaikki jotka väärin opettavat tällä puolella,tuomittevat itsensä

        Eli jos Jeesus ei ole TÄLLÄ PUOLELLA pelastanut,eli ei noudata 10 käskyä ja Jeesuksen oppeja sanantarkasti opeissaan, niin mitä tällä puolella on rakentanut, niin se rakentuu toisella puolella. Jos tällä puolel syyttää syntiseksi ilman näyttöä siitä että henkilö Jumalan edessä on syntinen, niin toisella puolella tuomitaan syntisenä. Armoa ei enää toisella puolella anneta, se on ansaittava tällä puolella. Näin se on kirjoittu Raamattuun.


      • sanatarkkako?
        Jumalan totuudessa kirjoitti:

        ja ensimmäisenä helvettiin toisella puolella menee kaikki jotka väärin opettavat tällä puolella,tuomittevat itsensä

        Eli jos Jeesus ei ole TÄLLÄ PUOLELLA pelastanut,eli ei noudata 10 käskyä ja Jeesuksen oppeja sanantarkasti opeissaan, niin mitä tällä puolella on rakentanut, niin se rakentuu toisella puolella. Jos tällä puolel syyttää syntiseksi ilman näyttöä siitä että henkilö Jumalan edessä on syntinen, niin toisella puolella tuomitaan syntisenä. Armoa ei enää toisella puolella anneta, se on ansaittava tällä puolella. Näin se on kirjoittu Raamattuun.

        "Armoa ei enää toisella puolella anneta, se on ansaittava tällä puolella"

        En ole ennen kuullutkaan, että armo ansaitaan. Yleensähän puhutaan ansaitsemattomasta armosta. Mitä on ansaittu armo? Minun mielestäni se ei ole armoa ollenkaan.

        Noudattele sinä vaan sanatarkasti. Ne sanat tosin on käännetty alkukielistä moneen kertaan ja sanatarkkuuteen eivät ole pyrkineet apostolitkaan. He pyrkivät totuudellisuuteen ja vilpittömään sydämen asenteeseen kertoessaan evankeliumin sanoman ja siihen liittyvät tapahtumat. Hyvät jatkot ja näkemiin.


      • jumalan luomistyön
        sanatarkkako? kirjoitti:

        "Armoa ei enää toisella puolella anneta, se on ansaittava tällä puolella"

        En ole ennen kuullutkaan, että armo ansaitaan. Yleensähän puhutaan ansaitsemattomasta armosta. Mitä on ansaittu armo? Minun mielestäni se ei ole armoa ollenkaan.

        Noudattele sinä vaan sanatarkasti. Ne sanat tosin on käännetty alkukielistä moneen kertaan ja sanatarkkuuteen eivät ole pyrkineet apostolitkaan. He pyrkivät totuudellisuuteen ja vilpittömään sydämen asenteeseen kertoessaan evankeliumin sanoman ja siihen liittyvät tapahtumat. Hyvät jatkot ja näkemiin.

        mukaan ja todellisuudentajun mukaan kenekään vilpitön asenne ei kumpua sydämestä vaan mielestä,ja kun esittää luomistyön vastaisia asioita pilkkaa Jumalaa

        "He pyrkivät totuudellisuuteen ja vilpittömään sydämen asenteeseen kertoessaan evankeliumin sanoman ja siihen liittyvät tapahtumat. "


      • valkeudes vaellamme
        sanatarkkako? kirjoitti:

        "Armoa ei enää toisella puolella anneta, se on ansaittava tällä puolella"

        En ole ennen kuullutkaan, että armo ansaitaan. Yleensähän puhutaan ansaitsemattomasta armosta. Mitä on ansaittu armo? Minun mielestäni se ei ole armoa ollenkaan.

        Noudattele sinä vaan sanatarkasti. Ne sanat tosin on käännetty alkukielistä moneen kertaan ja sanatarkkuuteen eivät ole pyrkineet apostolitkaan. He pyrkivät totuudellisuuteen ja vilpittömään sydämen asenteeseen kertoessaan evankeliumin sanoman ja siihen liittyvät tapahtumat. Hyvät jatkot ja näkemiin.

        "Ne sanat tosin on käännetty alkukielistä moneen kertaan ja sanatarkkuuteen eivät ole pyrkineet apostolitkaan."

        siksi toinen toistaan mielenvikaisempia uskontoja ja uskonlahkoja on ainakin 3000, jokainen lörpöttelee raamatusta oman mielenlaatunsa ja koulutustasonsa mukaan

        Jumalan sanan eli 10 käskyn ja Jeesuksen oppien sanantarkka noudattaminen on kaiken a ja o, ja apostolit jotka opetavat niitä vastaen ovat Jumalan ja Jeesuksen pilkkaajia


      • valossa vaellamme
        sanatarkkako? kirjoitti:

        "Armoa ei enää toisella puolella anneta, se on ansaittava tällä puolella"

        En ole ennen kuullutkaan, että armo ansaitaan. Yleensähän puhutaan ansaitsemattomasta armosta. Mitä on ansaittu armo? Minun mielestäni se ei ole armoa ollenkaan.

        Noudattele sinä vaan sanatarkasti. Ne sanat tosin on käännetty alkukielistä moneen kertaan ja sanatarkkuuteen eivät ole pyrkineet apostolitkaan. He pyrkivät totuudellisuuteen ja vilpittömään sydämen asenteeseen kertoessaan evankeliumin sanoman ja siihen liittyvät tapahtumat. Hyvät jatkot ja näkemiin.

        "En ole ennen kuullutkaan, että armo ansaitaan."

        Armo ansaitaan tällä ja toisella puolella esimerkiksi näin

        Mark. 10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.

        Matt. 18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

        jos lakia (armoa) ei noudateta sanantarkasti, jokaisen papin saa tappaa koska hän tappaa lapsia henkisesti opettamalla lain vastaisesti

        mutta

        me olemme suomalaisia, ja asumma maassa jonka jumala on antanu, jossa on jumalan lakiin ja jeesuksen oppeihin perustuva perustuslaki ja jumalan laki,ja armo piilee siinä, että ei opeta lain ja jeesuksen sanojen vastaisesti

        "Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi", "Älä tapa"


      • valossa vaellamme
        Jumalan totuudessa kirjoitti:

        ja ensimmäisenä helvettiin toisella puolella menee kaikki jotka väärin opettavat tällä puolella,tuomittevat itsensä

        Eli jos Jeesus ei ole TÄLLÄ PUOLELLA pelastanut,eli ei noudata 10 käskyä ja Jeesuksen oppeja sanantarkasti opeissaan, niin mitä tällä puolella on rakentanut, niin se rakentuu toisella puolella. Jos tällä puolel syyttää syntiseksi ilman näyttöä siitä että henkilö Jumalan edessä on syntinen, niin toisella puolella tuomitaan syntisenä. Armoa ei enää toisella puolella anneta, se on ansaittava tällä puolella. Näin se on kirjoittu Raamattuun.

        31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
        32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
        33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
        34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
        35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
        36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
        37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
        38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
        39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
        40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
        41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
        42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
        43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
        44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
        45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
        46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

        vanhurskaat: vain Jumalan sanaa 10 käskyä ja jeesuksen oppeja noudattavat


      • valossa vaellamme
        valossa vaellamme kirjoitti:

        31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
        32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
        33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
        34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
        35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
        36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
        37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
        38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
        39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
        40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
        41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
        42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
        43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
        44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
        45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
        46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

        vanhurskaat: vain Jumalan sanaa 10 käskyä ja jeesuksen oppeja noudattavat

        Matt. 25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.

        Mark. 10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.

        Jos olet syyttänyt lasta syntiseksi, olet pilkannut Jeesusta ja Jumalaa.


      • valossa vaelllamme
        valossa vaellamme kirjoitti:

        Matt. 25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.

        Mark. 10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.

        Jos olet syyttänyt lasta syntiseksi, olet pilkannut Jeesusta ja Jumalaa.

        45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.

        Jos oppi ei muutu jumalan lakia ja jeesuksen oppeja noudattavaksi,

        46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."


      • terveisiä vaan
        valossa vaellamme kirjoitti:

        "En ole ennen kuullutkaan, että armo ansaitaan."

        Armo ansaitaan tällä ja toisella puolella esimerkiksi näin

        Mark. 10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.

        Matt. 18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

        jos lakia (armoa) ei noudateta sanantarkasti, jokaisen papin saa tappaa koska hän tappaa lapsia henkisesti opettamalla lain vastaisesti

        mutta

        me olemme suomalaisia, ja asumma maassa jonka jumala on antanu, jossa on jumalan lakiin ja jeesuksen oppeihin perustuva perustuslaki ja jumalan laki,ja armo piilee siinä, että ei opeta lain ja jeesuksen sanojen vastaisesti

        "Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi", "Älä tapa"

        jatkaa kaltaisesi sairaan öitä valvovan psykiatrisen tapauksen kanssa, jolla ei ole oikein minkäänlaisia älyllisiä eikä sosiaalisia valmiuksia vuorovaikutukseen. Sanon vain että armo ja laki eivät ole kristillisessä terminologiassa toistensa synonyymejä. Hae apua ammattiauttajalta, että tervehtyisit. Se kannattaa.


      • StrawwartS
        terveisiä vaan kirjoitti:

        jatkaa kaltaisesi sairaan öitä valvovan psykiatrisen tapauksen kanssa, jolla ei ole oikein minkäänlaisia älyllisiä eikä sosiaalisia valmiuksia vuorovaikutukseen. Sanon vain että armo ja laki eivät ole kristillisessä terminologiassa toistensa synonyymejä. Hae apua ammattiauttajalta, että tervehtyisit. Se kannattaa.

        19 Sentähden,
        joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman;

        mutta

        joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

        ja koskien "sairaan öitä valvovan psykiatrisen tapauksen kanssa"

        Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.


      • StrawwartS
        terveisiä vaan kirjoitti:

        jatkaa kaltaisesi sairaan öitä valvovan psykiatrisen tapauksen kanssa, jolla ei ole oikein minkäänlaisia älyllisiä eikä sosiaalisia valmiuksia vuorovaikutukseen. Sanon vain että armo ja laki eivät ole kristillisessä terminologiassa toistensa synonyymejä. Hae apua ammattiauttajalta, että tervehtyisit. Se kannattaa.

        "en viitsi" sanoo piru mielestäsi, sillä Jumalan sanat, Jumalan laki 10 käskyä ja Jeesuksen opit ja niiden sanantarkka noudattaminen tuhoaa sen ja sen harhat mielestä


      • StrawwartS
        terveisiä vaan kirjoitti:

        jatkaa kaltaisesi sairaan öitä valvovan psykiatrisen tapauksen kanssa, jolla ei ole oikein minkäänlaisia älyllisiä eikä sosiaalisia valmiuksia vuorovaikutukseen. Sanon vain että armo ja laki eivät ole kristillisessä terminologiassa toistensa synonyymejä. Hae apua ammattiauttajalta, että tervehtyisit. Se kannattaa.

        ´Piru ei voi elää ilman ihmisen mieltä, mutta ihminen voi elää ilman pirua mielessään. Piru ei tule toimeen ilman ihmisen mieltä, mutta ihminen tulee toimeen erinomaisesti ilman pirua mielessään. Luomistyön vastaiset opit, Jumalan Lain, Jeesuksen oppien, Suomen perustuslain, luonnontieteen vastaiset opit, sekä ihmisarvoa, kunniaa, omatuntoa, vakaumusta, oikeuksia (Lakia) rikkovat ja/tai loukkaavat sanat ja/tai teot, paljastava pirun läsnäolon puhujan vastaavasti tekijän mielessä.`


      • Jumalan sanan mukaan
        StrawwartS kirjoitti:

        ´Piru ei voi elää ilman ihmisen mieltä, mutta ihminen voi elää ilman pirua mielessään. Piru ei tule toimeen ilman ihmisen mieltä, mutta ihminen tulee toimeen erinomaisesti ilman pirua mielessään. Luomistyön vastaiset opit, Jumalan Lain, Jeesuksen oppien, Suomen perustuslain, luonnontieteen vastaiset opit, sekä ihmisarvoa, kunniaa, omatuntoa, vakaumusta, oikeuksia (Lakia) rikkovat ja/tai loukkaavat sanat ja/tai teot, paljastava pirun läsnäolon puhujan vastaavasti tekijän mielessä.`

        eli piru on läsnä raamatussa...., ja jos ei ole tarkkaavainen sen suhteen mitä omaksuu raamatusta...., tai mitä siitä tietämätön ja pirun riivaama ja siksi mielenvikainen epävakaa raamatusta opettaa...., piru tarttuu samalla tavalla kuin virus ihmisen mieleen ja elää siellä...., ja tartuttaa muita

        Matt. 23:15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden KÄÄNNYNNÄISEN; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä HELVETIN LAPSEN, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

        siis...., mikä pitää pirun loitolla...., on Jumalan sana eli 10 käskyä ja Jeesuksen opit SANANTARKASTI eikä hyväksy mieleensä yhtään mitään tai ketään muuta, niin silloin JUMALA ja JEESUS ON LÄSNÄ SINUSSA ja OLET PYHÄ!


    • MINÄ SEURAAN

      46 Kuka teistä voi NÄYTTÄÄ minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko?
      47 Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."

      MINÄ SEURAAN JEESUKSEN OPPEJA, JUMALAN LAIN MUKAISESTI MINÄ OLEN SYNNITÖN.
      Sen jälkeen on ihan sama mitä paavalit, luterit ja lestadiot ja kaikki muut testamenteissaan kirjoittelee.
      MINÄ NOUDATAN JUMALAN JA JEESUKSEN TESTMENTTIA.
      En pirun riivaaminen mielenvikaisten rasistien hulluja lain vastaisia oppeja.

      Ja kaikki mitä sinä minulle esität mikä on JUMALAN LAIN ja JEESUKSEN OPPIEN VASTAISTA, kaikki mitä minä kuulen ja kaikki mitä minä näen, niiden LAIN RIKKOMUSTEN MUKAINEN on sinun tuomiosi toisella puolella.

      • Ahavainiin

        Aha. Vai niin.


    • 17+5

      Tällä palstalla ei ole ainuttakaan, joka voisi vastata yhteenkään kysymykseen myönteisesti.

      • ...mä vastasin avauksen kysymykseen myönteisesti ja myös perustelin väitteeni, joten äläpäs yleistä, sillä palstalla on useita muitakin samanmielisiä ;=)


      • 4+12
        Yakov kirjoitti:

        ...mä vastasin avauksen kysymykseen myönteisesti ja myös perustelin väitteeni, joten äläpäs yleistä, sillä palstalla on useita muitakin samanmielisiä ;=)

        Varmaan omasta mielestään synnittömiä löytyy.


      • 4+12 kirjoitti:

        Varmaan omasta mielestään synnittömiä löytyy.

        ...joukon tältä foorumilta niitä, jotka uskovat Yeshuaa (Jeesusta), apostoli Paavalia ja muitakin apostoleja myös siinä kohden, että me kaikki Yeshuaan (Jeesukseen) uskovat olemme vain armosta pelastettuja, lihan ja veren luonnon perusteella synnintekijöitä, joita tarvitsee puhdistaa Uuden Liiton Sanalla ja Yeshuan pyhällä verellä alati ja jotka perisyntimme vuoksi asumme synnin ja kuoleman ruumiissa, siis luonnoltaan täysin turmeltuneessa savimajassa, josta ei saa synnitöntä tekemälläkään. Yeshua on julistanut sille kuolemantuomion, josta syystä meidän tulee pitää itseämme uskon kautta synnille kuolleina ja J-lalle elävinä!

        Saamme elää armosta ja anteeksiantamuksesta uusina hengellisinä luomuksina, kun turvaudumme alati Yeshuaan, kartamme syntiä ja kaikenlaista pahaa, täyttyen Pyhällä Hengellä UT:n Kirjoituksia lukien ja tutkien sekä rukoillen Hengessä ja Totuudessa. Ilman pyhitystä emme voi seurata Yeshuaa ja meidän tulee aina olla aralla tunnolla UT:n opetusten edessä.

        Koetko sinä olevasi synnitön?


      • valkeudes vaellamme
        Yakov kirjoitti:

        ...joukon tältä foorumilta niitä, jotka uskovat Yeshuaa (Jeesusta), apostoli Paavalia ja muitakin apostoleja myös siinä kohden, että me kaikki Yeshuaan (Jeesukseen) uskovat olemme vain armosta pelastettuja, lihan ja veren luonnon perusteella synnintekijöitä, joita tarvitsee puhdistaa Uuden Liiton Sanalla ja Yeshuan pyhällä verellä alati ja jotka perisyntimme vuoksi asumme synnin ja kuoleman ruumiissa, siis luonnoltaan täysin turmeltuneessa savimajassa, josta ei saa synnitöntä tekemälläkään. Yeshua on julistanut sille kuolemantuomion, josta syystä meidän tulee pitää itseämme uskon kautta synnille kuolleina ja J-lalle elävinä!

        Saamme elää armosta ja anteeksiantamuksesta uusina hengellisinä luomuksina, kun turvaudumme alati Yeshuaan, kartamme syntiä ja kaikenlaista pahaa, täyttyen Pyhällä Hengellä UT:n Kirjoituksia lukien ja tutkien sekä rukoillen Hengessä ja Totuudessa. Ilman pyhitystä emme voi seurata Yeshuaa ja meidän tulee aina olla aralla tunnolla UT:n opetusten edessä.

        Koetko sinä olevasi synnitön?

        "lihan ja veren luonnon perusteella synnintekijöitä"

        olet sosiaalidarvinisti

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Sosiaalidarvinismi


      • valkeudes vaellamme
        Yakov kirjoitti:

        ...joukon tältä foorumilta niitä, jotka uskovat Yeshuaa (Jeesusta), apostoli Paavalia ja muitakin apostoleja myös siinä kohden, että me kaikki Yeshuaan (Jeesukseen) uskovat olemme vain armosta pelastettuja, lihan ja veren luonnon perusteella synnintekijöitä, joita tarvitsee puhdistaa Uuden Liiton Sanalla ja Yeshuan pyhällä verellä alati ja jotka perisyntimme vuoksi asumme synnin ja kuoleman ruumiissa, siis luonnoltaan täysin turmeltuneessa savimajassa, josta ei saa synnitöntä tekemälläkään. Yeshua on julistanut sille kuolemantuomion, josta syystä meidän tulee pitää itseämme uskon kautta synnille kuolleina ja J-lalle elävinä!

        Saamme elää armosta ja anteeksiantamuksesta uusina hengellisinä luomuksina, kun turvaudumme alati Yeshuaan, kartamme syntiä ja kaikenlaista pahaa, täyttyen Pyhällä Hengellä UT:n Kirjoituksia lukien ja tutkien sekä rukoillen Hengessä ja Totuudessa. Ilman pyhitystä emme voi seurata Yeshuaa ja meidän tulee aina olla aralla tunnolla UT:n opetusten edessä.

        Koetko sinä olevasi synnitön?

        "Pyhällä Hengellä UT:n Kirjoituksia lukien"

        ei ole 1 uusi testamentti, vaan niitä on useita, jokainen raamattu/uusi testamentti on erilainen, eri uskonnon perustajann koulutustasoon ja mielenlaatuun perustuva tulkinta/väärennös eli hänen oma testamentti, ja uskonnoissa ja lahkoissa opetetaan uskonnon tai uskonlahkon perustajan koulutustasoon ja mielenlaatuun perustuvia jumalan sanan eli 10 käskyn ja jeesuksen vastaisia oppeja - siksi uskontoja ja niistä siennitä toinen toistaan mielenvikaisempia lahkoja on ainakin 3000


      • valossa vaellamme

        myönteinen vastaus on kun kumoaa tietämättömän ja epävakaan esittäman asian joka on jumalan sanan eli 10 käskyn ja jeesuksen oppien vastainen


      • 5+8
        Yakov kirjoitti:

        ...joukon tältä foorumilta niitä, jotka uskovat Yeshuaa (Jeesusta), apostoli Paavalia ja muitakin apostoleja myös siinä kohden, että me kaikki Yeshuaan (Jeesukseen) uskovat olemme vain armosta pelastettuja, lihan ja veren luonnon perusteella synnintekijöitä, joita tarvitsee puhdistaa Uuden Liiton Sanalla ja Yeshuan pyhällä verellä alati ja jotka perisyntimme vuoksi asumme synnin ja kuoleman ruumiissa, siis luonnoltaan täysin turmeltuneessa savimajassa, josta ei saa synnitöntä tekemälläkään. Yeshua on julistanut sille kuolemantuomion, josta syystä meidän tulee pitää itseämme uskon kautta synnille kuolleina ja J-lalle elävinä!

        Saamme elää armosta ja anteeksiantamuksesta uusina hengellisinä luomuksina, kun turvaudumme alati Yeshuaan, kartamme syntiä ja kaikenlaista pahaa, täyttyen Pyhällä Hengellä UT:n Kirjoituksia lukien ja tutkien sekä rukoillen Hengessä ja Totuudessa. Ilman pyhitystä emme voi seurata Yeshuaa ja meidän tulee aina olla aralla tunnolla UT:n opetusten edessä.

        Koetko sinä olevasi synnitön?

        Minä en edes väitä olevani läheskään synnitön, päinvastoin. Jos joku väittää väittää olevansa synnitön. hän on kaiken lisäksi suurvalehtelija.


      • Jeesuksen mukaan
        5+8 kirjoitti:

        Minä en edes väitä olevani läheskään synnitön, päinvastoin. Jos joku väittää väittää olevansa synnitön. hän on kaiken lisäksi suurvalehtelija.

        sinun on syytöksesi lisäksi esitettävä näyttö/todisteet siitä että mitä sanoin olet esittänyt on totta...., eli esitä sanat näyttö/todisteet kaikista rikoksista mitä kaikki suomalaiset ovat tehneet...., ja ellet sellaista voi esittää...., olet herjannut Jumalaa ja Jeesusta, ja rikkonut Suomen perustuslakia

        linnatuomio


      • PS.i
        5+8 kirjoitti:

        Minä en edes väitä olevani läheskään synnitön, päinvastoin. Jos joku väittää väittää olevansa synnitön. hän on kaiken lisäksi suurvalehtelija.

        sinä saat esittää sanat ja näytön/todisteet että olet syntinen...., eli että olet mielenvikainen, rikollinen ja/tai alempiarvoinen...., mutta että sinä esittämäsi näytön/todisteiden perusteella olet mielenvikainen, rikollinen ja/tai alempiarvoinen...., ei merkitse sitä että kaikki ovat...., VAIN SINÄ.

        Sinun mielenvikaisuutesi ja/tai rikoksesi ja/tai alempiarvoisuutesi ei kuulu kenenkään syyttömän kantaa.


      • 20+16
        PS.i kirjoitti:

        sinä saat esittää sanat ja näytön/todisteet että olet syntinen...., eli että olet mielenvikainen, rikollinen ja/tai alempiarvoinen...., mutta että sinä esittämäsi näytön/todisteiden perusteella olet mielenvikainen, rikollinen ja/tai alempiarvoinen...., ei merkitse sitä että kaikki ovat...., VAIN SINÄ.

        Sinun mielenvikaisuutesi ja/tai rikoksesi ja/tai alempiarvoisuutesi ei kuulu kenenkään syyttömän kantaa.

        :D :D :D :D :D


      • 19
        4+12 kirjoitti:

        Varmaan omasta mielestään synnittömiä löytyy.

        Jokainen henkilö itse tietää rikoserkisterinsä henkilökohtaisesti, ja he tietävät heti että olet valehtelija kun esität epätotuuksia, ja pahimmassa tapausessa mielenvikainen.


      • tervemieli
        PS.i kirjoitti:

        sinä saat esittää sanat ja näytön/todisteet että olet syntinen...., eli että olet mielenvikainen, rikollinen ja/tai alempiarvoinen...., mutta että sinä esittämäsi näytön/todisteiden perusteella olet mielenvikainen, rikollinen ja/tai alempiarvoinen...., ei merkitse sitä että kaikki ovat...., VAIN SINÄ.

        Sinun mielenvikaisuutesi ja/tai rikoksesi ja/tai alempiarvoisuutesi ei kuulu kenenkään syyttömän kantaa.

        tervemielisen ihmisen ei pidä omaksua hullun mieltä =)


      • Sepe...
        19 kirjoitti:

        Jokainen henkilö itse tietää rikoserkisterinsä henkilökohtaisesti, ja he tietävät heti että olet valehtelija kun esität epätotuuksia, ja pahimmassa tapausessa mielenvikainen.

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.


      • 19
        Sepe... kirjoitti:

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.

        Ja isännän joka koiraansa pieksää, ei pidä käydä nukkumaan.


      • 19
        19 kirjoitti:

        Ja isännän joka koiraansa pieksää, ei pidä käydä nukkumaan.

        tarkottaen esimerkiksi sellaista tilannetta::::: seurakunnan raiskaama lapsi tulee "ripittäytymään" ja kun on saanut synnit anteeksi, ampuu papin pään irti, ja sitten seuraavan luo "rpittäytymään"


      • prof.eetta
        19 kirjoitti:

        tarkottaen esimerkiksi sellaista tilannetta::::: seurakunnan raiskaama lapsi tulee "ripittäytymään" ja kun on saanut synnit anteeksi, ampuu papin pään irti, ja sitten seuraavan luo "rpittäytymään"

        "Rippisalaisuutta" ei edes ole raamatussa, pirun keksimä juoni jolla suomalaiset papit loppujen lopuksi tapetaan


      • 19
        prof.eetta kirjoitti:

        "Rippisalaisuutta" ei edes ole raamatussa, pirun keksimä juoni jolla suomalaiset papit loppujen lopuksi tapetaan

        Lain ja Jeesuksen oppien vastaisesti "syntiseksi ja perisyntiseksi" (niikuin piru) opetettu ampuu opettajansa


      • prof.eetta
        19 kirjoitti:

        Lain ja Jeesuksen oppien vastaisesti "syntiseksi ja perisyntiseksi" (niikuin piru) opetettu ampuu opettajansa

        niinhän se on sanottu että älä tee toiselle mitä et sitsellesi haluaisi tehtävän, eli, tällä puolella kun opettaa syntisksi, toisella puolella tuomitaan syntisenä


      • valkeudes vaellamme kirjoitti:

        "Pyhällä Hengellä UT:n Kirjoituksia lukien"

        ei ole 1 uusi testamentti, vaan niitä on useita, jokainen raamattu/uusi testamentti on erilainen, eri uskonnon perustajann koulutustasoon ja mielenlaatuun perustuva tulkinta/väärennös eli hänen oma testamentti, ja uskonnoissa ja lahkoissa opetetaan uskonnon tai uskonlahkon perustajan koulutustasoon ja mielenlaatuun perustuvia jumalan sanan eli 10 käskyn ja jeesuksen vastaisia oppeja - siksi uskontoja ja niistä siennitä toinen toistaan mielenvikaisempia lahkoja on ainakin 3000

        >>>Saamme elää armosta ja anteeksiantamuksesta uusina hengellisinä luomuksina, kun turvaudumme alati Yeshuaan, kartamme syntiä ja kaikenlaista pahaa, täyttyen Pyhällä Hengellä UT:n Kirjoituksia lukien ja tutkien sekä rukoillen Hengessä ja Totuudessa. Ilman pyhitystä emme voi seurata Yeshuaa ja meidän tulee aina olla aralla tunnolla UT:n opetusten edessä.


      • 5+8 kirjoitti:

        Minä en edes väitä olevani läheskään synnitön, päinvastoin. Jos joku väittää väittää olevansa synnitön. hän on kaiken lisäksi suurvalehtelija.

        ...niitä Raamatun Uuteen Testamenttiin uskovia, jotka myöntävät olevansa syntisiä. Palauuteessani en siis vastannut kysymykseen, että ovatko kaikki syntisiä.

        UT:ssa opetetaan asiasta niin selkeästi, kuin olla voi:
        "KAIKKI ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla!" Room. 3:23

        1.Johanneksen kirje:
        1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

        Kuten kirjoitit, jokainen, joka sanoo olevansa synnitön, on suurvalehtelija ja lisään siihen, että hän väittää samalla J-laa valehtelijaksi!


      • 4+3
        Yakov kirjoitti:

        ...niitä Raamatun Uuteen Testamenttiin uskovia, jotka myöntävät olevansa syntisiä. Palauuteessani en siis vastannut kysymykseen, että ovatko kaikki syntisiä.

        UT:ssa opetetaan asiasta niin selkeästi, kuin olla voi:
        "KAIKKI ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla!" Room. 3:23

        1.Johanneksen kirje:
        1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

        Kuten kirjoitit, jokainen, joka sanoo olevansa synnitön, on suurvalehtelija ja lisään siihen, että hän väittää samalla J-laa valehtelijaksi!

        No sittenhän me ollaan samoilla linjoilla, tässä varmaan sattui jokin väärinkäsitys.


      • ????????????????????
        Jeesuksen mukaan kirjoitti:

        sinun on syytöksesi lisäksi esitettävä näyttö/todisteet siitä että mitä sanoin olet esittänyt on totta...., eli esitä sanat näyttö/todisteet kaikista rikoksista mitä kaikki suomalaiset ovat tehneet...., ja ellet sellaista voi esittää...., olet herjannut Jumalaa ja Jeesusta, ja rikkonut Suomen perustuslakia

        linnatuomio

        ??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????


    • XPekka

      "Palstalla on itseään synnittöminä pitäviä."

      Itse minä tiedän olenko minä syntinen, toisin sanoen mielenvikainen, rikollinen, alempiarvoinen tai en ole. En minä siihen hullujen saarnoja kaipaa.

    • lakimiäs

      Kyl se nii o, et jos lapsel opettaa 10 käskyä ja esittä näytön siitä kuka on niitä rikkonu historias ja kuka niitä rikkoo tänään, niin hän oppii karttamaan sellaisia henkilöit ja paikkoj mis lakia rikotaan ja ei itte riko lakia. Vastuu Jumalan edessä on sillä joka opettaa.

      • PS.i

        "" Kyl se nii o, et jos lapsel opettaa 10 käskyä ja esittä näytön siitä kuka on niitä rikkonu historias ja kuka niitä rikkoo tänään, niin hän oppii karttamaan sellaisia henkilöit ja paikkoj mis lakia rikotaan ja ei itte riko lakia. Vastuu Jumalan edessä on sillä joka opettaa. ""

        Siinä se tulee ERITTÄIN HYVIN hyvin ilmi...., miten epäsivistyneitä nämä "Jumalan sanan opettajat" ja "Jeesuksen nimessä tulevat" todellisuudessa ovat.


    • StrawwartS

      ´´Sinä saat esittää sanat ja näytön että SINÄ olet syntinen, toisin sanoen todisteet siitä että SINÄ olet mielenvikainen, rikollinen ja/tai alempiarvoinen. Että SINÄ esittämäsi näytön perusteella olet syntinen (mielenvikainen, rikollinen ja/tai alempiarvoinen), ei merkitse sitä että kaikki ovat syntisiä (mielenvikaisia, rikollisia, alempiarvoisia), VAIN SINÄ. SINUN syntisyys (mielenvikaisuus, rikos ja/tai alempiarvoisus), ei kuulu syyttömän kannettavaksi. ``

    • Totuus ihmisestä.

      rehellinen ihminen pidä itseään synnittömänä. Kaikki ovat syntiä tehneet ja tekevät yhä.

      • tuon totuuden

        todella tukisit JUMALAN ARMOSTA näkemään, niin et tyyneenä tuota tokaisisi, vaan se "ajaisi" sinua
        sinne omaan kammioosi anomaan Jumalan armoa, armahdusta JA NIIN Kauan sisimmässäsi olisit
        tuota anomassa ETTÄ MYÖS SAISIT kohdata JUMALAN ARMON JEESUKSESSA.


    • hyviä kysymyksiä.

      Hyviä kysymyksiä olivat, todella hyviä.

    • Aamenaamnaamen

      Aamen!

    • Eivaanvoi

      Kukaan rehellinen, itseään vähänkään tunteva ihminen EI VOI pitää itseään synnittömänä.

    • Aamenaamenaamen

      Itse kunkin pitäisi mitata itseään tämän listan mukaan, tehdä arvio ja sitten kiiruhtaa Jeesuksen veren turviin.

    • Tärkeitäkysymyksiä

      Tärkeitä kysymyksiä!

    • HalooSynnittömät

      Eikö vieläkään ole ketään synnitöntä ilmoittautunut?

    • Jumalanluoma

      Missä ihmisen käsketän syyllistämään itsensä. Minua Jumala katsoo tietäen mikä minä olen, ei minun tarvitse epäonnistumisissani kieriskellä, paitsi kuin silloin kun kerjään ylenmääräistä paapomista ihmisiltä

      • Siitäonkysymys

        Ei tarvitsekaan syyllistää, paitsi terveellä tavalla, jotta ihminen ymmärtäisi turvautua Jeesukseen.


      • Niinpäniinpäniinpä
        Siitäonkysymys kirjoitti:

        Ei tarvitsekaan syyllistää, paitsi terveellä tavalla, jotta ihminen ymmärtäisi turvautua Jeesukseen.

        Niinpä.


    • Eipätaidaolla

      Haloo! Eikö vieläkään ole ketään, joka pitäisi itseään synnittömänä?

      • Lapsellistahöpinää

        Piruko teitä uskiksia riivaa, kun te ootte niin saatanan syntisiä?


      • Kerrokerro
        Lapsellistahöpinää kirjoitti:

        Piruko teitä uskiksia riivaa, kun te ootte niin saatanan syntisiä?

        Mikä itseäsi riivaa kun et voi olla kirotuista uskiksista erossa?


      • Lapsellistahöpinää
        Kerrokerro kirjoitti:

        Mikä itseäsi riivaa kun et voi olla kirotuista uskiksista erossa?

        No. katsos minä otan tämän homman ajankuluna ja huumorin kannalla.


      • Einiinminkäänlaista
        Lapsellistahöpinää kirjoitti:

        No. katsos minä otan tämän homman ajankuluna ja huumorin kannalla.

        Kireät heittosi eivät kylläkään edusta minkäänlaista huumoria.


    • armahdettukin

      Minusta Jakov kirjoitteli tähän ketjuun ihan tervettä evankeliumia ja raamatuntulkintaa lukuisine lainauksineen. Yhtä minä olen viimeisen n. kolmen vuoden aikana ihmetellyt...Miksi uskovat niin kiivaasti ja kiukkuisesti tuntuvat käyvän "toistensa kimppuun"; niinkuin vihamielisesti? Tietenkin on hyvä esittää vastaväitteitä, jos näkee epäraamatullista tai suorastaan harhaoppista raamatuntulkintaa...mutta eikö senkin voisi tehdä sävyisästi tai ainakin sävyisämmin kuin mitä täällä esiintyy (tämä ketju ei toki ole läheskään pahimmasta päästä). Siitähän meidät Jeesuksen Kristuksen omiksi tunnetaan, että meillä on keskinäinen rakkaus (ja kunnioitus) toisiamme kohtaan.

    • TarvitsenJeesusta

      En ole ja siksi tarvitsen Jeesusta.

    • Aamenaamenaamen

      Aamen! Rehellinen ja vilpitön ihminen tekee johtopäätökset omasta itsestään, kun peilaa itseään Jumalan vaatimuksiin. Ainoa turva tuomiopäivänä on Jeesuksen sovituskuolema ristillä. Siihen vain valitettavasti harvat ymmärtävät turvata.

    • Onsiinäeroa

      On todellakin eri asia sanoa olevansa syntinen ja silti armahdettu kuin että sanoo olevansa synnintekijä, siis harjoittaa syntiä.

    • Eisiiskukaan

      Raamatun mukaan kukaan ei kelpaa sellaisenaan.

    • Hyväkysymyson

      Näin hyvä kysymys ansaitsee olla esillä.

    • En todellakaan voi väittää olevani synnitön. Jos väittäisin syyllistysin omavanhurskauden syntiin.

      • Jeesuksenvanhurskaus

        Juuri niin. Eläköön armon- ja synnintunto! Jeesuksen vanhurskaus on ainoa, joka Jumalalle kelpaa.


    • Poikaeiolevapauttanut

      Synnin orjat elävät ja nauttivat synnin orjuudesta.

    • Armahdettusyntinen

      Synnitön ei tarvitse Jeesusta, syntinen tarvitsee.

    • Aamenaamenaamen

      Aamen! Kyllä olisi tarpeellista itse kunkin itseään Sanan peilistä tutkailla ja sen jälkeen kiiruhtaa Jeesuksen armahtamaksi!

    • Jeesuksenoma

      Koska olemme kaikki syntiä tehneet, tarvitsemme kaikki Jeesusta Kristusta syntiemme anteeksiantajaksi.

      • Siivosyntinen

        Eikö olisi syytä vähentää sitä synnin tekoa, niin pääsisi se ns. Jeesuskin helpommalla.


      • VainJeesusvoi
        Siivosyntinen kirjoitti:

        Eikö olisi syytä vähentää sitä synnin tekoa, niin pääsisi se ns. Jeesuskin helpommalla.

        Siivosyntisyys ei sinua auta ollenkaan. Tarvitaan Jeesuksen armahdusta ja puhdistusta.


    • Ei välttämättä ole rakentavaa tutkia jokaista ajatustaa ja kyseenalaistaa itseään jakuvasti, vaan on hyvä luottaa siihen, että jos elää hyvin, että se kantaa, ja pitää pois synnistä, jos siis syntiä ei tee.

      Pitää muistaa, että Saatana on maailmassa, ja syyttää myös pyhiä, vaikka eivät syntiä olisi tehneet, ja jos me epäilemme aina omaa synnittömyyttämme, silloinkin kun emme ole syntiä tehneet, niin teemme itsestämme vain helpon saaliin syyttäjälle.

      On toinen asia, että jos ihminen todella tekee syntiä, niin silloin on syytä tutkiskella arvojaan, ja laittaa ne uusiksi.

      Syntiä ei saa tehdä, vaikka jokainen on sitä joskus elässään tehnytkin. Sen vuoksi Herra tuli maailmaan, jotta me hänen kauttaan synnin orjuudesta vapautuisimme, eli lakkaisimme synnistä.

      • Näinsennäenminä

        Mielestäni on erittäin tarpeellista uskovalle tiedostaa itsestään se, että ilman Jeesusta ei ole mitään mahdollisuutta. Eli siis oma syntinen luonto, mutta myös Jeesuksen suurenmoinen armo ovat molemmat tarpeellisia tiedostettavia asioita.


    • Jeesusolisynnitön

      Vain Jeesus oli synnitön.

    • Jeesusarmahtaa

      Herra on tehnyt tiettäväksi pelastustekonsa, hän on ilmaissut vanhurskautensa pakanain silmien edessä.

    • AamenkiitosJeesus

      Ja Jeesus sanoi: "Tuomioksi minä olen tullut tähän maailmaan, että ne, jotka eivät näe, näkisivät, ja ne, jotka näkevät, tulisivat sokeiksi."

    • Totuusesille

      Raamatun mukaan on ollut vain yksi synnitön, Jeesus Kristus, Jumalan Poika.

    • AamenkiitosJeesus

      Ja neuvoteltuaan kansan kanssa hän asetti veisaajat veisaamaan Herralle ylistysvirsiä pyhässä kaunistuksessa ja kulkemaan aseväen edellä sanoen: "Kiittäkää Herraa, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti."

    • AamenkiitosJeesus

      Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.

    • AamenkiitosJeesus

      Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.

    • AamenkiitosJeesus

      Ja sinuun turvaavat ne, jotka sinun nimesi tuntevat; sillä sinä et hylkää niitä, jotka sinua etsivät, Herra.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe