Toteutunut uni erään tuttuni kuolemasta 1978

En malta olla kertomatta erästä tositapausta, jonka tiedän ja jonka henkilöiden nimet olen seuraavassa muuttanut, koska kertomuksen päähenkilön; kuolleen miehen vaimo on edelleen elossa.

Vanhempani asuivat tuolloink, vuoden 1978 keväällä liki tuota perhettä, jolloin tapahtui lopullinen ratkaisu. Se selviää kertomuksen lopusta.

Kävin vanhempieni luona usein viikonloppuisin. Mies, Rolf, oli autokuski arkisin ja silloin aina selvin päin ollessaan aivan esimerkillisen fiksu ja isoa perhettään rakastava mies. Mutta kun tuli vapaa viikonloppu, niin heti hän joi itsensä aivan eri ihmiseksi ja muuttui suorastaan ihmishirviöksi, joka ajoi vaimonsa Evan ja heidän neljä pientä lastaan milloin mitäkin kättä pidempää käsissään ja joitakin kertoja jopa kirveellä uhaten pihalle, myös talvipakkasilla, eikä ulosajetuilla ollut mitään asiaa kotiinsa viikonloppuisin. Vanhempani asuivat heistä noin 100 m päässä ja osasivat viikonloppuisin odottaa, mitä tuleman piti. Usein he näkivät ja joskus minäkin näin silloin noiden 'pakolaisten' juoksevan juoppohullua miestä pakoon ja tulevan jonossa meille, toisinaan vain alusvaatteet päällään talvipakkasella! Tarjosimme 'pakolaisille' yösijan.

Vuodet kuluivat ja kysyin kerran Evalta, että miksei hän ota eroa miehestään, sillä aivan liian usein hänen ja heidän pienten lastensa henki on vaarassa? Eva sanoi syyksi sen, että hän niin rakastaa miestään!

Eräänä varhaiskeväänä isäni sanoi mulle: "Älä meille aina tyrkytä tuota Jeesustasi, sillä me elämme ihmisiksi, mutta mene varoittamaan tuota Rolf'ia, sillä tuosta elämäntavasta ei hyvää seuraa!" Sanoin isälle kaikkien ihmisten tarvitsevan Jeesusta Pelastajakseen, niin Rolffin kuin meidän muidenkin! Asia jäi mieleeni.

Olin samana keväänä Tampereella täydennyskoulutuksessa ja kaukana tuosta pienestä kirkonkylästä, jossa tapaus sattui. Eräänä yönä näin unessa monta hevosvankkuria, joita vetivät hallavat hevoset (Ilmestyskirjan mukaan kuoleman sanansaattajat!) ja ne ravasivat yöllä valtavalla vauhdilla ajurien piiskat läiskyen ja kiersivät Rolffin omakotitalon kerran ympäri ja jatkoivat matkaansa hirmuvauhdilla sinne mistä olivat tulleetkin! Herätessäni ymmärsin saaneeni varoittavan viestin ylhäältä Rolffia varten! Koska olin vähävarainen opiskelija, niin puhelun sijaan kirjoitin sinä päivänä varoittavan kirjeen Tampereelta Rolffille. Kerroin kirjeessä näkemäni unen ja varoitin siinä vakavasti häntä ja kehotin lopettamaan juopottelun ja ottamaan Jeesuksen vastaan Pelastajakseen! Koin, että minun oli PAKKO kirjoittaa se välittömästi ja postitin sen heti.

Sain pari viikkoa myöhemmin kuulla isältäni, että oli tapahtunut hirveä onnettomuus keskellä kirkonkylää! Vain muutama päivä kirjeeni postituksesta oli Rolffille tullut jälleen juopotteluviikonloppu, jolloin hänen juopottelustaan tuli ikuisesti loppu! Hänen vaimonsa ja lapsensa olivat sitä ennen hyvissä ajoin matkustaneet sukulaistensa luo naapuripitäjään ja Rolf oli jäänyt yksin kotiinsa juopottelemaan. Hän oli olettamusten mukaan nukahtanut vuoteeseen palava savuke kädessään tai pöydällä ja talo oli syttynyt yöllä palamaan. Palokunnan tullessa paikalle oli tuo vanha puutalo palanut perustuksiaan myöten ja vain savupiippu jäänyt pystyyn keskelle pientä kirkonkylää! Rolf paloi niin perusteellisesti, ettei hänestä jäänyt jäljelle mitään.

Suruajan loputtua ja pitkän ajan päästä kysyin kerran Evalta, että oliko hän lukenut lähettämäni kirjeen ja hän kertoi lukeneensa sen ja suuresti ihmetelleensä sen sisältöä! Viesti oli siis ehtinyt perille, mutta Rolf ei ollut piitannut varoituksestani, joka todella tuli J-lalta!

Toivon silti, että Rolf olisi saanut herätä ennen kuoliaaksi palamistaan ja ehtinyt huutaa Jeesusta avukseen, sillä hän oli aivan hiljattain saanut lukea lähettämäni kirjeen, jossa kehotin häntä ottamaan Jeesuksen vastaan!

3

251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä kun kerroit tämän. Olen ymmärtänyt, että Herra puhuu sinulle unissa ja on puhunut paljon muutakin. Itse näen näkyjä rukouksessa ja jotkut jutut ovat aika rankkoja ja ne ovat laittaneet minut todella rukoilemaan. Siunausta sinulle.

• ...että J-la on hyvin kärsivällinen suurintakin syntistä kohtaan ja odottaa, että tämä tekisi elämässään parannuksen ja tulisi Golgatan ristin luokse, Yeshuan verellä vihmottavaksi.

Tuo mies eli useita vuosia noin vaarallista elämää. Olen näin jälkikäteen ajatellut, että jos en olisi varoittanut miestä, niin vaikka J-lalla olisi ollutkin mahdollisuus käyttää jotakuta muuta valittuaan häntä varoittamaan, niin mulla olisi nyt itsesyytöksiä sen vuoksi, jos olisin lyönyt laimin tehtävän, jonka J-la mulle uskoi.

Siksi jokaisen uskovan tulee aina Herralta tehtäviä rukoillessaan huomioida se, että hän samalla sitoutuu suorittamaan ne tehtävät, jotka hänelle ylhäältä annetaan. Tämän vuoksi Herramme antaakin meille aluksi helppoja tehtäviä ja kun huomaa meidät uskollisiksi niiden tekemisessä, niin saamme jatkuvasti yhä vaativampia ja tärkeämpiä tehtäviä.
        ...

Muistan sinun maininneen aiemmin, että sinä ja (muistaakseni vaimosikin) näette rukoillessanne näkyjä. Ilmeisesti viivytte rukouksissa välillä pitkäänkin ja todella taistelette rukouksissa, sillä muutoin Herra ei juuri näkyjä näytä. Teillä on ilmestyksen lahja ja vaikkei sitä erikseen mainita ns. "armolahjaluettelossa", niin muista yhteyksistä käy ilmi, että se on armolahja ja ylen arvokas onkin!

Paavalikin sai KUTSUN apostolintehtäväänsä ILMESTYKSESSÄ ja ilmeisesti peräti koko julistamansa evankeliumin eli suuren ilo- ja pelastussanoman ILMESTYKSEN KAUTTA!

Efesolaiskirje:
        3:1 Sen takia minä, Paavali, teidän, pakanain, tähden HaMashiach Yeshuan vanki, notkistan polveni -
        3:2 olette kaiketi kuulleet siitä Jumalan armon taloudenhoidosta, mikä on minulle teitä varten annettu,
        3:3 että näet tämä salaisuus on ILMESTYKSEN kautta tehty minulle tiettäväksi, niinkuin olen siitä edellä lyhyesti kirjoittanut;
        3:4 josta te sitä lukiessanne voitte huomata, kuinka perehtynyt minä olen HaMashiach'n salaisuuteen,
        3:5 jota menneiden sukupolvien aikana ei ole ihmisten lapsille tiettäväksi tehty, niinkuin se nyt Hengessä on ilmoitettu hänen pyhille apostoleilleen ja profeetoille:
        3:6 että näet pakanatkin ovat kanssaperillisiä ja yhtä ruumista ja osallisia lupaukseen HaMashiach Yeshuassa evankeliumin kautta,
        3:7 jonka palvelijaksi minä olen tullut Jumalan armon lahjan kautta, joka minulle on annettu hänen voimansa vaikutuksesta.

Galatalaiskirje:
        1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
        1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Yeshua HaMashiach on sen minulle ILMOITTANUT.

• ....

....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      5726
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      22
      2889
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      155
      2626
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      26
      2429
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82