Mikä ihmeen rooli?

Cassis-Alma

Onko tosiaan niin että ihmisten elämä on vain pelkää roolipeliä? Tuolla näköradiossakin kun puhutaan jatkuvasti ihmisistä jonkun ihmeellisen roolin muodossa,,, Onko sinun elämäsi vain pelkkää roolipeliä, vai uskallatko elää elämäsi omilla ehdoilla, ilman mitään roolisuorituksen paineita?,,,Oma elämäni on minun ehdoillani elämistä, ilman kenenkään toisen ohjaamaa roolisuoritetta,,,

Hups,,, piti tulla vaan toivottamaan oikein hyvää lauantaita, ja koko viikonloppua ;o),,,

http://www.youtube.com/watch?v=rrmRunNzu_I
herkullisen makuista viikonloppua ;o),,,

34

632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • µµµµ

      Mutta täällä huuhaalla mulla on näsäviisaan rooli

      • puskapuhaltaja.

        kulisseista kuksija eli puskapuhaltaja:)


    • annikoo..

      Vielä on kakkua jäljellä....vielä voi herkutella....
      Rooli...sana on vähän vaikea käsite...vaikka ei vedäkään mitään roolia....tietoisesti. Työyhteisössä muodostuu se oma rooli..myöskin ryhmässä....kai

      • H / H

        ihminen joutuu elämänsä aikana aika paljon roolaamaan (myös uidessa:) Jonkinlaista roolipeliähän elämä kokonaisuudessaan on. Tosin nykyelämässä sitä vasta onkin. Vanhenmiten ihminen alkaa olla oma itsensä, lähinnä kotona. Kodin ulkopuolella joko tahtomattaan tai tahallaan "roolissa" ilman käsikirjoituksia.


      • annikoo..
        H / H kirjoitti:

        ihminen joutuu elämänsä aikana aika paljon roolaamaan (myös uidessa:) Jonkinlaista roolipeliähän elämä kokonaisuudessaan on. Tosin nykyelämässä sitä vasta onkin. Vanhenmiten ihminen alkaa olla oma itsensä, lähinnä kotona. Kodin ulkopuolella joko tahtomattaan tai tahallaan "roolissa" ilman käsikirjoituksia.

        Minä en ole koskaan roolannut vedessä...en ole koskaan ollut hyvä uimari....
        Kyllä meillä se oma roolimme on...Työssä joillakin se korostuu....tön vaatimalla tavalla....kotona kotirooli...


      • Cassis-Alma
        H / H kirjoitti:

        ihminen joutuu elämänsä aikana aika paljon roolaamaan (myös uidessa:) Jonkinlaista roolipeliähän elämä kokonaisuudessaan on. Tosin nykyelämässä sitä vasta onkin. Vanhenmiten ihminen alkaa olla oma itsensä, lähinnä kotona. Kodin ulkopuolella joko tahtomattaan tai tahallaan "roolissa" ilman käsikirjoituksia.

        Onko pakko vetää jotain roolia livessä, tai edes täällä?,,, minen jaksa ainakaan,,, menee ehkä joku päivä se roolisuoritus totuuden puolelle, ei muistakkaan et mimmosta roolia mun täällä pitikään vetää,,, En elä minkään käsikirjoituksen mukaan,,, elän niin että elämä tuntuu hyvälle ;o),,, Just tulin sieltä paikasta missä todella elämä tuntuu hyvälle ;o),,,


      • H / H
        Cassis-Alma kirjoitti:

        Onko pakko vetää jotain roolia livessä, tai edes täällä?,,, minen jaksa ainakaan,,, menee ehkä joku päivä se roolisuoritus totuuden puolelle, ei muistakkaan et mimmosta roolia mun täällä pitikään vetää,,, En elä minkään käsikirjoituksen mukaan,,, elän niin että elämä tuntuu hyvälle ;o),,, Just tulin sieltä paikasta missä todella elämä tuntuu hyvälle ;o),,,

        Ei tässä tarvitse roolia vetää. Palsta on huuhaa niin rooli asettuu päälle ittekseen. Pitää yrittää aina kirjottaessa muistaa, mitä sanoo, eli osa huuhaata. Arkikertomukset on erikseen.
        Kyllähän elämässä joutuu mukautumaan ja "osallistumaan" joihinkin rooleihin, vaikka yrittäisikin olla oma itsensä. Yleensä olen oma itseni. Ja kyllähän vakiokirjoituksista (kirjoittajista) näkee mikä juttu on mitäkin?


      • Cassis-Alma
        H / H kirjoitti:

        Ei tässä tarvitse roolia vetää. Palsta on huuhaa niin rooli asettuu päälle ittekseen. Pitää yrittää aina kirjottaessa muistaa, mitä sanoo, eli osa huuhaata. Arkikertomukset on erikseen.
        Kyllähän elämässä joutuu mukautumaan ja "osallistumaan" joihinkin rooleihin, vaikka yrittäisikin olla oma itsensä. Yleensä olen oma itseni. Ja kyllähän vakiokirjoituksista (kirjoittajista) näkee mikä juttu on mitäkin?

        empä vitsiny alkaa lämmittämään saunaa,,, ja täällä ei ole enää saunavuoroa,,,
        Mietin tässä että täällähän varmasti jokainen mieltää toisille jonkunlaisen roolin,,, eihän tämä ole mikään livenkirjoituskilpailu osasto,,, mutta en vaan jostain syystä miellä roolihahmoa itselleni,,, pitäs kait kehitellä, mut muistaa sitten se miten on alottanu, ettei lipeä siltä "roolisuoritukselta" ;o),,,


    • ei joo.. no ei se oo.. roolileikit on roolipelleille enkä tarkoita näyttelijöitä..se on hieno taidemuoto.. mut tosi elämän näyttelijät.. voihh.. ne klooneja..

      • annikoo..

        eilen justiinsa olin teatterissa ...ja kun Cassis otti tämän puheeksi...mietin sitä roolisanaa.....
        Ei semmosta tosielämän roolipellesuoritusta .....kauan jaksa vetää....


      • annikoo.. kirjoitti:

        eilen justiinsa olin teatterissa ...ja kun Cassis otti tämän puheeksi...mietin sitä roolisanaa.....
        Ei semmosta tosielämän roolipellesuoritusta .....kauan jaksa vetää....

        ..mikä ei oo aitoo on roskaa.. "filosofipervokki2002"


      • Cassis-Alma
        annikoo.. kirjoitti:

        eilen justiinsa olin teatterissa ...ja kun Cassis otti tämän puheeksi...mietin sitä roolisanaa.....
        Ei semmosta tosielämän roolipellesuoritusta .....kauan jaksa vetää....

        Ne roolit on luotu todella teatteriin,,, ei reaalielämään,,, Jos alkaa pelata ja esittää jotain muuta mitä todella on, ei sitä kauan jaksa,,, siitä jää kiinni,,,


      • annikoo..
        Cassis-Alma kirjoitti:

        Ne roolit on luotu todella teatteriin,,, ei reaalielämään,,, Jos alkaa pelata ja esittää jotain muuta mitä todella on, ei sitä kauan jaksa,,, siitä jää kiinni,,,

        sellainen sanonta ...että jää rooli päälle...yhdistetty näyttelijöihin..onko se median luomaa...vai meidän mielikuvissamme....
        Tuo rooliasia on aika kinkkinen loppujenlopuksi....esim.jos olet ..hmm vaikka joku hovimestari-tarjoilija-myyjä-pankkitoimihlö-pastori-lentoemäntä-.......työnantajasi jo odottaa ja velvoittaa sinut siihen rooliin...


      • kaikki roolia,
        annikoo.. kirjoitti:

        sellainen sanonta ...että jää rooli päälle...yhdistetty näyttelijöihin..onko se median luomaa...vai meidän mielikuvissamme....
        Tuo rooliasia on aika kinkkinen loppujenlopuksi....esim.jos olet ..hmm vaikka joku hovimestari-tarjoilija-myyjä-pankkitoimihlö-pastori-lentoemäntä-.......työnantajasi jo odottaa ja velvoittaa sinut siihen rooliin...

        niin jos työnantaja odottaa työntekijältään jotain roolisuoritusta, niin miltä kuulostaa jos työpaikkahakemukseen kirjottaa että haluan tuon roolin. Onko uskottava hakemuksen tehneeseen ihmiseen, että voi täyttää työnantajan toiveet, vai nauraako työnantaja vatsansa kuralle?


    • fothermucker

      mitään rooleista. Työpaikallakin tulee aina tilaa kun ilmestyn paikalle, niin suosittu olen.

    • kuka lie*

      hetkenkin mietit sanomisiasi, esim.ystävällesi. Mietit yleensä loukkaantuuko hän, jos sanon näin, jne.
      Eli, roolileikkejä leikit sinäkin joka ikinen päivä. ;-))
      Jos, et, niin sinulla ei juuri olisi enää ystäviä, jotka sinua sietäisivät.. Kylymää, mutta totta, vai mitä Cassis?

      • Cassis-Alma

        kyllä nyt ymmärrä tuota juttua,,, siis vetää jotain roolia kuin näytelmässä ikään,,, siellähän on roolit jaettu, vai onko nekin osasuorituksia käsikirjoituksen mukaan,,, silloinhan on roolihenkilö,,, sekin tosin ihan toisen antama,,,
        Miksi olla jotakin muuta kuin on,,, ei minun tarvitse miettiä mitä sanon toiselle, kun en koskaan halua ketään loukata, en fyysisesti tai psyykkisesti. Sanon kyllä ajatukseni just niinkuin tuntuu,,, ja jos joku ei sitä kestä, lopettakoon oman roolinsa vetämisen,,,
        En tosiaan jaksa pingottaa, ja olla jotain muuta kuin olen ;o),,, jos ei niin kelpaa, niin pakollakaan en voi sitä vääntää,,,
        Hymyillään ;o),,,


      • kuka lie*
        Cassis-Alma kirjoitti:

        kyllä nyt ymmärrä tuota juttua,,, siis vetää jotain roolia kuin näytelmässä ikään,,, siellähän on roolit jaettu, vai onko nekin osasuorituksia käsikirjoituksen mukaan,,, silloinhan on roolihenkilö,,, sekin tosin ihan toisen antama,,,
        Miksi olla jotakin muuta kuin on,,, ei minun tarvitse miettiä mitä sanon toiselle, kun en koskaan halua ketään loukata, en fyysisesti tai psyykkisesti. Sanon kyllä ajatukseni just niinkuin tuntuu,,, ja jos joku ei sitä kestä, lopettakoon oman roolinsa vetämisen,,,
        En tosiaan jaksa pingottaa, ja olla jotain muuta kuin olen ;o),,, jos ei niin kelpaa, niin pakollakaan en voi sitä vääntää,,,
        Hymyillään ;o),,,

        Huoh, arvasin ettet tajua mitä tarkoitin? Olkoon, en ala rautalangasta vääntämään sitä sinulle. Ajattelua peliin, Cassis? Mutta, roolia vedät joka päivä, halusit, tai et. ;-) Mukavaa illan jatkoa.


      • Cassis-Alma
        kuka lie* kirjoitti:

        Huoh, arvasin ettet tajua mitä tarkoitin? Olkoon, en ala rautalangasta vääntämään sitä sinulle. Ajattelua peliin, Cassis? Mutta, roolia vedät joka päivä, halusit, tai et. ;-) Mukavaa illan jatkoa.

        ihan turhaan menee hyvää rautalankaa mutkalle kilometritolkulla,,, Mutta jos ihan pienen pätkän vaan, mut älä kuitenkaan piikkurautangasta ;o),,, sille voi olla käyttöä ;o),,, vaikka paimenpojan kehittelyyn,,,
        Samoin, jatketaan iltaa hyvissä merkeissä,,,


      • Oletko sinä?

        Sinun pitää sitten olla erakko, jos et vedä mitään roolia?


      • Cassis-Alma

        ihan samaa mieltä olen,,, en jaksa esittää "narrin" osaa, vetämällä jotain ihan muuta mitä olen,,,
        Jos joku on sitä mieltä että paska-akka olen, niin sillekkään en mahda mitään, se on hänen mielipiteensä, ja sitä en ala muuttamaan, muuttakoon itse, tai pitäköön mielipiteensä ;o),,,


    • demoniiih

      Niistä muodostuu ainutlaatuinen ja persoonallinen kokonaisuus..Roolit vaihtelevat ja lisääntyvät tai vaihtelevat elämän myötä..Eikä kyse ole mistään näyttelemisestä..;o)...

      Minäkin..olen tytär, äiti, aviovaimo, työkaveri, naapuri, nainen..ja oijoih..anoppikin..(moninkertainen..)..Jep..meissä ihmisissä on niin moneksi..Ja silt kaikesta huolimatta (toiv.) kokonaisia ja ehyitä persoonia...;o)...

      • Cassis-Alma

        en minä ainakaan koe niitä rooleiksi, ne on elämäntilanteita mitkä vie mukanaan,,, Ne on ihmisen muuntautumiskykyä koettelevia, vaihtuvat paikkakohtaisiksi, ei roolihahmoiksi,,,
        En tiedä,,, mutta tuo rooli sana on vaan niin nykykielenkäyttöön tumpattu, ettei oikein minun ymmärrys sitä miellä,,, Rooli, onhan se osasuoritus,,, mutta en kuitenkaan vedä mitään roolia missään,,, sovellan vaan itseni siihen kuin tilanne vaatii,,,


      • demoniiih
        Cassis-Alma kirjoitti:

        en minä ainakaan koe niitä rooleiksi, ne on elämäntilanteita mitkä vie mukanaan,,, Ne on ihmisen muuntautumiskykyä koettelevia, vaihtuvat paikkakohtaisiksi, ei roolihahmoiksi,,,
        En tiedä,,, mutta tuo rooli sana on vaan niin nykykielenkäyttöön tumpattu, ettei oikein minun ymmärrys sitä miellä,,, Rooli, onhan se osasuoritus,,, mutta en kuitenkaan vedä mitään roolia missään,,, sovellan vaan itseni siihen kuin tilanne vaatii,,,

        sairaanhoito-oppilaitoksessa, protestoin lujaa tuota rooliajattelua vastaan..Jollain tasolla edelleenkin..;o)... Mutta noi kaikki mitä tossa aiemmin luettelin on eripuolia minussa..eli rooleja..Ei niin, kuin näyttelijöillä..Vaan elämään kuuluvia asioita, kuten juuri kerroit...;o)...


    • veera :)
      • sohvasykolooppi:)

        lukea asiat wikipediasta, se on niin helppoa, kirjoja olet avannut tuskin koskaan:)D


      • veera :))
        sohvasykolooppi:) kirjoitti:

        lukea asiat wikipediasta, se on niin helppoa, kirjoja olet avannut tuskin koskaan:)D

        :))


      • Cassis-Alma

        Kyllä mä aika pitkälle näen,,, ainakin kun rillit on päässä,,, mut jos ne otan pois, niin pikkasen meinaa töksähdellä ;o),,, Siis minäkö aina oikeassa?,,, no empä ole semmosta edes väittänytkään,,, teenhän minäkin virheitä, tosin ne on niin pieniä ettei niitä kannata edes mainita ;-DDDD,,,
        Mun elämäni on varmasti monimuotisempaa kuin monenkaan täällä ;o),,, Mutta sehän on minun elämääni, ja siitä pidän kiinni, että se myös pysyy minun elämänäni ;o),,,


      • veera :)
        Cassis-Alma kirjoitti:

        Kyllä mä aika pitkälle näen,,, ainakin kun rillit on päässä,,, mut jos ne otan pois, niin pikkasen meinaa töksähdellä ;o),,, Siis minäkö aina oikeassa?,,, no empä ole semmosta edes väittänytkään,,, teenhän minäkin virheitä, tosin ne on niin pieniä ettei niitä kannata edes mainita ;-DDDD,,,
        Mun elämäni on varmasti monimuotisempaa kuin monenkaan täällä ;o),,, Mutta sehän on minun elämääni, ja siitä pidän kiinni, että se myös pysyy minun elämänäni ;o),,,

        Mä olen stadista sä aivan selvästi landelta :)

        Mun ei tarvitse selittää, sun tarvitsee :))

        Okei hölpötin huulla ihan pikkasen kun vitutti, kun toi yks ei saanut matkarattaita kasaan :)

        mut nyt on mun lapsen matkarattaat sillai niin ku ne pitääkin :)


      • veera :) kirjoitti:

        Mä olen stadista sä aivan selvästi landelta :)

        Mun ei tarvitse selittää, sun tarvitsee :))

        Okei hölpötin huulla ihan pikkasen kun vitutti, kun toi yks ei saanut matkarattaita kasaan :)

        mut nyt on mun lapsen matkarattaat sillai niin ku ne pitääkin :)

        Veera, si podía seguir, o incluso a entender un poco a pensar lo que incluso podía entender lo que estás hablando.
        Desafortunadamente, usted es estúpido que la bota la pierna izquierda ....


      • veera on
        bar.sinistra kirjoitti:

        Veera, si podía seguir, o incluso a entender un poco a pensar lo que incluso podía entender lo que estás hablando.
        Desafortunadamente, usted es estúpido que la bota la pierna izquierda ....

        jättäny vastaamatta, ei sen kielitaito riitä noin monimuotiseen kielelliseen ymmärrykseen, edes suomankielellä heheheheeee


    • veera :)

      oikeita lauserakanteita, mut mitä välii :D

      Nyt mä menen saunaan :)

      • tykkääjä.

        se veera ihmeellinen
        vähän puhuu mutta kuitenkin aina asiaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nokialaisen koulun pihalta löytyi nuoren ruumis

      Näin kertovat iltapäivälehdet ja Nokian uutiset. Mitähän on tapahtunut..?
      Nokia
      156
      3979
    2. Missäs lynkkausjoukot piileksii?

      Tänään lähilehden kirjoituksessa paikallinen entinen pizzayrittäjä kertoi muuttaneensa pois Sysmästä. Syynä oli koulukiu
      Sysmä
      60
      1535
    3. Mies hävisi oikeudenkäynnin koronapassista valtiota ja Fazeria vastaan määrättiin korvaamaan lähes

      https://yle.fi/a/74-20091554 Henkilö liikkui ilman Koronapassia ja yritti päästä aamiaiselle Fazer kahvilaan,
      Maailman menoa
      274
      1295
    4. Haluisin jutella sulle siitä

      Mistä mennään. Tiedän yhteyden.
      Ikävä
      44
      1074
    5. Suomen edesottamukset Ukrainan sodassa jaksavat ihmetyttää ulkomaisia työkavereitani

      Työskentelen korkean teknologian yrityksessä, jossa on ihmisiä ympäri maailmaa. Suuri osa ulkomaisista on kotoisin Aasia
      Maailman menoa
      305
      1056
    6. Haluaisitko sitten mies

      Että ottaisin sinuun yhteyttä?
      Ikävä
      53
      992
    7. Tulihan tästä

      Meidän "jutusta" vähän turhan suuri show tänne palstalle. Sivusta seurasin sitä enimmäkseen.
      Ikävä
      68
      963
    8. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      54
      939
    9. Mitä ajattelisit siitä

      Miten reagoisit jos kaivattusi ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      52
      934
    10. En ymmärrä käytöstäsi, mies

      Jotain miehen logiikkaa? Et siis halua tutustua yhtään millään tavoin paremmin, vaikka ajatuksissasi näköjään joskus pyö
      Rakkaus ja rakastaminen
      65
      904
    Aihe