Onko

astma 2006 lähtien

tällä palstalla yhtään sellaista, jota astma oikeasti vaivaa?
En tarkoita, että kyse olisi tekosairaista, vaan on vain epäilijöitä, jotka arvelevat sairastuneensa / sairastuvansa astmaan?
Mitenkään vähättelemättä ja ilman mitään tarkoitusta loukata tai pahoittaa kenenkään mieltä:)

IItse koen tulevani kohtuu hyvin toimeen astmani kanssa.
Lääkitys Bricanyl 5,0 mg, Symbicort Forte turbuhaler 2 2 (2), Retafyllin 200mg 1 1, Montelukast 10mg 1, Pantoprazol Teva 20mg1 ( 1), Prednison/Prednisolon 40mg aina tarvittaessa kuurina.
Viimeisen vuoden aikana 6 kortisonitabletti kuuria kestot 28vrk-10 vrk.
Työskentelen siivoojana todella raskaassa työssä ja vaihtelevissa olosuhteissa.
Ikää on kertynyt puoli vuosisataa.
Olen oppinut käyttämään kortisonitabletteja vasta viime vuoden aikana oikein.
Älkää hyvät ihmiset pelätkö lääkitystä!
Ilman oikeaa lääkitystä on astmaatikon todella vaikeaa olla!
Kaikella rakkaudella, älkää luovuttako ja kyllä ne astmaoireet huomaa :)
Käyttäkää lääkkeitä ettei tila pahentuisi, astma kun on muutenkin luonteeltaan varsin vaihteleva sairaus parempine ja huonompine aikoineen.
Onneksi ei vielä ole tarvinnut jatkuvasti pistellä oraalista kortisonia.
Toki jos näin käy niin toki kiltisti popsin tablettini kuten lääkäri määrää:)

4

611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • painovirhe :)

      menipä Bricanyl tuhdiksi, pitäisi olla 0,5 mg:)

    • hiiru91

      Minulla ainakin on astma. Ollut diagnoosi nyt kaksi vuotta. Lääkityksen kanssa on edelleen ongelmia, sillä astma ei oikeen halua rauhoittua ja minua, kun ei lääkäriin helpolla saa niin lääkemuutokset tapahtuvat harvakseltaan. Tällä hetkellä lääkkeenä Seretide diskus 50/250 1 1 ja Montelukast 10 mg 1, tarvittaessa ventoline 200, ja eivätpä ole lääkkeet vieläkään tarpeeksi tehokkaat, astmakohtauksia on liian usein ja avaavalla saa nostettua peffit normaalitasoa ylemmäs.

      • Symbicortistikin :)

        mene ihmeessä lääkäriin:) Astman vaihtelevuuden takia olisi hyvä ainakin kerran vuodessa käydä tarkistuttamassa tilanne.
        Ei kannata sitkutella turhaan, kun apua voi löytyä!
        Onhan se yleensä kokeilua mikä ja kuinka paljon mitäkin lääkettä sopisi, mutta sellaistahan se astman kanssa eläminen on.
        Kaikella rakkaudella


      • 20 v kokemusta

        "astmakohtauksia on liian usein ja avaavalla saa nostettua peffit normaalitasoa ylemmäs."

        Avaavan käyttäminen on sinänsä o.k.tarpeen mukaan mutta jos nostat sillä PEF:fiä esim. lääkäriä varten, ei siitä ole hyötyä lääkityksen riittävyydeksi ja määräämiseksi. Itsehän PEFFIÄ voi puhallella missä lääkityksen vaiheessa hyvänsä.

        Minulla sama Seretide Ventoline. Montelukast sekoitti yöunet, niin että luovuin siitä tietämättä josko mitään auttoikaan. Ärhäköitä aikoja varten varalla Seretide 50/500, jota käytän pahenemisvaiheeseen yhden diskuksen pienemmän sijasta. Lisäksi Prednisolon 20 mg-kuurit 5 pv 2 tbl, 5 pv 1 tbl. Flunssiin lisäksi antibiootti samanaikaisesti Doximed 8 pv.

        On niin flunssapainotteinen astma, että saan antibiootit ja Prednisolonin yhtäaikaa, kun olen näyttänyt oteen, että se varmimmin tehoaa. Menee liian kauan sairastaessa muuten. Useimmat lääkärit saan uskomaan tämän, elleivät sitä ehdota.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5589
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3455
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1347
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe