THL: Lasten sikapiikki virhe

...

Terveyden ja hyvinvoinnin laitokselta sanotaan ensimmäistä kertaa, että sikainfluenssarokotetta ei ehkä olisi pitänyt antaa lapsille ja nuorille. THL:n ylilääkäri Terhi Kilpi kertoo Väli-Suomen median Sunnuntaisuomalaisessa, että hän ei enää suosittelisi rokotetta 5–20-vuotiaille.

– Vuosi sitten oli vallalla tieto, että sikainfluenssa on vaarallinen juuri nuorille. Silloin ei ollut vielä aihetta epäillä rokotteeseen liittyvän vakavia haittavaikutuksia, Kilpi kertoo.

Rokotteella on epäilty olevan yhteys lasten ja nuorten lisääntyneeseen narkolepsiaan Suomessa, Ruotsissa ja Islannissa. Esimerkiksi Kanadassa samaa rokotetta käyttäneistä sairastuneita on kuitenkin ollut vain muutama.

– Mikä yhteinen tekijä on näillä kolmella maalla, jollaista ei muualla ole, Kilpi kysyy.

Rokote on silti otettu uudelleen käyttöön Britanniassa, jossa sikainfluenssaan on uudessa epidemiassa kuollut parisataa ihmistä. Heistä parikymmentä on lapsia.

THL julkaisee tiistaina väliraporttinsa narkolepsian, sikainfluenssan ja sikainfluenssarokotteen välisistä yhteyksistä.

http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Kotimaa/1194664353018/artikkeli/thl-laakari sunnuntaisuomalaisessa lasten sikapiikki ehka virhe.html

165

7147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vahingoniloinen:)

      mukava sanoa kaikille niille piikkiä kiihkolla jonottaneille tutuilleni että "mitäs minä sanoin". Tosin eivät sitä varmasti tunnusta vieläkään, itseänikin hävettäisi suunnattomasti olla niin tyhmä.

      • Raha vai terveyskö t

        Ei se tunnustus tietysti suo muuta lohtua elämänaikaisen vamman saaneille lapsille kuin sen, että yhteiskunta on velvoitettu huolehtimaan lapsistaan. Vanhempia tästä ei voi syyttää.
        Kierolla mielikuvituksella voisi tietysti ajatella, että lääkefirma varmisti tulevaisuuttaan. Pian se varmaankin kehittää lääkkeen narkolepsiaa vastaan, tai on kehittänyt jo.

        Lääkäri ja lääkeasioissakin on hyvä muistaa, että suurin osa lääkäreistä on valinnut alansa siksi, että se on hyvin palkattu, työpaikka on varma ja arvostettu. Aika pieni oasa lääketieteen ja lääkebusineksen ihmisistä on oikeasti kutsumustyössään.

        Nyt ulkolaiset pääomasijoittajat ovat havainneet Suomen mallikelpoisen vapaat yrittämisen markkinat = Ei ole rajoituksia, jotka estäisivät siirtämästä täältä isoja voittoja pois ja yrittäminen on vapaata. Me tavalliset tallaajat maksamme tämän ulkolaisten rahanteon Kela järjestelmämme kautta sekä omista kukkaroistammekin. Lääke ja lääkäribusiness on yksi tuottavimmista ja samalla parhaita rahan pois siirto ketjuja Suomesta.
        On kovin ikävää, että miljoonat ja miljardit näin vähitellen valuvat pois Suomesta. Meidän pitäisi boikotoida ulkolaisten omistamia yksityisiä lääkäritaloja kuten Terveystalo yms.


      • Voi rokote

        Sama juttu täällä. Kaverit kiihkosi piikin perään kovasti. Itse en ottanut rokotusta enkä antanut sitä lapsiinikaan laittaa. Muut rokotukset jotka olleet iät ja ajat käytössä olen antanut pistää.


      • ...
        Raha vai terveyskö t kirjoitti:

        Ei se tunnustus tietysti suo muuta lohtua elämänaikaisen vamman saaneille lapsille kuin sen, että yhteiskunta on velvoitettu huolehtimaan lapsistaan. Vanhempia tästä ei voi syyttää.
        Kierolla mielikuvituksella voisi tietysti ajatella, että lääkefirma varmisti tulevaisuuttaan. Pian se varmaankin kehittää lääkkeen narkolepsiaa vastaan, tai on kehittänyt jo.

        Lääkäri ja lääkeasioissakin on hyvä muistaa, että suurin osa lääkäreistä on valinnut alansa siksi, että se on hyvin palkattu, työpaikka on varma ja arvostettu. Aika pieni oasa lääketieteen ja lääkebusineksen ihmisistä on oikeasti kutsumustyössään.

        Nyt ulkolaiset pääomasijoittajat ovat havainneet Suomen mallikelpoisen vapaat yrittämisen markkinat = Ei ole rajoituksia, jotka estäisivät siirtämästä täältä isoja voittoja pois ja yrittäminen on vapaata. Me tavalliset tallaajat maksamme tämän ulkolaisten rahanteon Kela järjestelmämme kautta sekä omista kukkaroistammekin. Lääke ja lääkäribusiness on yksi tuottavimmista ja samalla parhaita rahan pois siirto ketjuja Suomesta.
        On kovin ikävää, että miljoonat ja miljardit näin vähitellen valuvat pois Suomesta. Meidän pitäisi boikotoida ulkolaisten omistamia yksityisiä lääkäritaloja kuten Terveystalo yms.

        MAANPETOS 2011
        Kokoomuksen uuskieli ja todellisuus: isänmaan petturit,perustuslakiin kirjataan Suomen olevan Euroopan Unionin jäsenvaltio. Käytännössä se merkitsee sitä, että Suomi menettää itsenäisyytensä ja liittyy osavaltion statuksella Euroopan Unionin liittovaltioon.

        Mutta lakiin on sorvattu myös jatkotoimenpiteet mahdollistava pykälä: tuo "toimivallan siirto Euroopan Unionille, kansainväliselle toimielimelle tai kansainväliselle järjestölle" voi tarkoittaa EU:ta tai YK:ta tai se voi olla vaikka pankkikartelli. Todennäköisesti onkin pankkikartelli, kun ajattelee miten ahkeraan VM Jyrki "Velkatalkoo-Jykä" Katainen juoksee pankkiireja kumartamassa ja velkaannuttaa Suomea minkä ehtii.
        http://riikkasoyring.puheenvuoro.uusisuomi.fi/59895-kokoomuksen-uuskieli-ja-todellisuus-isanmaan-petturit


      • Ilman rokotetta

        Ei pidä kaikkea ottaa minkä ilmaiseksi saa. Täytyy omilla aivoilla ajatella mihin ryhtyy.


      • ..................

        Mitä vittua siinä nostat itseäsi jalustalle? Vähän vaikea sitä on päättää, onko pahempi olla ottamatta, vai ottaa, jos mielipiteet menevät 50/50. Toiset sanovat, että pentusi voi kuolla siihen tautiin, ja joka paikassa toitotetaan, että se tarttuu helposti, kun taas toinen puoli sanoo samaa rokotteesta. Pitäisi käyttää omaa älyä, mutta kun ei ole tarpeeksi tietoa. Eikä tietoa ollut itselläsikään, sinä vain kuulut siihen sakkiin, joka muodostaa omia salaliittoteoriota joka asiasta, ja sen kerran, kun käy niin, että tuote, jota boikotoit, onkin jo ostettaessa pilalla, niin naamallasi on vahingoniloinen hymy ja alkaa tämä "mitäs minä sanoin" -paasaus, vaikka suosimasi merkki olisi tarjonnut useamminkin pilaantuneita tuotteita.

        Et näköjään häpeä, vaikka olet ihan saatanan tyhmä. Kuten jo sanoin, jos asiaa perustellaan molemmilta puolilta suht. vakuuttavasti, pitää itse päättää, kumpi on parempi vaihtoehto. Lopulta se on arpapeliä, kun ei ole sitä varmaa tietoa. Itse arvasit vahingossa oikein, joten se ei ole mistään älystä kiinni, mutta eihän kaltaisesi aivottomat sellaista hiffaa, keskitytään vaan ylistämään omaa neroutta, kun arvaus osui oikeaan. Pitäähän sinunkin kaltaisesi saada tuntea ylemmyydentunnetta, vaikka oikeasti et mitään ole saavuttanutkaan.

        Ja en ottanut itse sitä piikkiä, mutta vituttaa kaltaistesi typerät kommentit.


      • piikkivastustaja

        Oletko tosiaankin iloinen siitä, että monet pikkulapset ovat sairastuneet narkolepsiaan?! Heidän koko loppuelämänsä on PILALLA! Kylläpä oot sairas ihminen, itselläsi ei taida lapsia olla!


      • just joo

        Itse kuulun riskiryhmään ja vastustuskykyni lähti kovan flunssan seurauksena, jota luultiin sikainfluessaksi. Sain tamiflun ja myöhemmin pakotuksella rokotteen, vaikka en sairastanut koko sikainfluessaa. Olen 17 ja nukahtelen liiankin paljon, ole jonkin moinen narkolepsia tapaus olen. Että kiitos paljon vaan..


      • ilman rokotetta
        Voi rokote kirjoitti:

        Sama juttu täällä. Kaverit kiihkosi piikin perään kovasti. Itse en ottanut rokotusta enkä antanut sitä lapsiinikaan laittaa. Muut rokotukset jotka olleet iät ja ajat käytössä olen antanut pistää.

        ja siitä syystä minua syyllistettiin monelta taholta. Ja sanoivat että se on täysin turvallinen. Pahimmat syyllistäjät sanoivat että otanko vastuun jos terveydenhoitoalalla ollessani töissä ihmisiä sairastuu sikainfluenssaan. Niin no, en ole suorassa kontaktissa potilaisiin kun en ole lääkäri enkä hoitaja. Eihän yhteiskunta velvoittanut ketään ammatinkaan perusteella hankkimaan itselleen tuota rokotetta. Enkä usko edes että minun kohdallani olisi ollut suositeltavaakaan ottaa tuota rokotetta, kun en usko että se olisi sopinut minulle.


      • m-k
        .................. kirjoitti:

        Mitä vittua siinä nostat itseäsi jalustalle? Vähän vaikea sitä on päättää, onko pahempi olla ottamatta, vai ottaa, jos mielipiteet menevät 50/50. Toiset sanovat, että pentusi voi kuolla siihen tautiin, ja joka paikassa toitotetaan, että se tarttuu helposti, kun taas toinen puoli sanoo samaa rokotteesta. Pitäisi käyttää omaa älyä, mutta kun ei ole tarpeeksi tietoa. Eikä tietoa ollut itselläsikään, sinä vain kuulut siihen sakkiin, joka muodostaa omia salaliittoteoriota joka asiasta, ja sen kerran, kun käy niin, että tuote, jota boikotoit, onkin jo ostettaessa pilalla, niin naamallasi on vahingoniloinen hymy ja alkaa tämä "mitäs minä sanoin" -paasaus, vaikka suosimasi merkki olisi tarjonnut useamminkin pilaantuneita tuotteita.

        Et näköjään häpeä, vaikka olet ihan saatanan tyhmä. Kuten jo sanoin, jos asiaa perustellaan molemmilta puolilta suht. vakuuttavasti, pitää itse päättää, kumpi on parempi vaihtoehto. Lopulta se on arpapeliä, kun ei ole sitä varmaa tietoa. Itse arvasit vahingossa oikein, joten se ei ole mistään älystä kiinni, mutta eihän kaltaisesi aivottomat sellaista hiffaa, keskitytään vaan ylistämään omaa neroutta, kun arvaus osui oikeaan. Pitäähän sinunkin kaltaisesi saada tuntea ylemmyydentunnetta, vaikka oikeasti et mitään ole saavuttanutkaan.

        Ja en ottanut itse sitä piikkiä, mutta vituttaa kaltaistesi typerät kommentit.

        perusteella, et vaikuta itse kovinkaan fiksulta.


      • Sairastellut ikänäs

        tuhkarokkoa, vesirokkoa, sikotautia, poliota jne vastaan. Itse nämä kaikki lapsena sairastaneena voin nyt vanhoilla päivilläni sanoa, että näiden sairauksien jälkitaudeista olen saanut kärsiä koko ikäni. Onneksi näitä vastaan on olemassa rokote.

        Älkääkä vaan syökö malarian estolääkettä tai mitään muutakaan droppia. Se on niin kiva maata kuumesairaalassa.


      • funtsi pois
        m-k kirjoitti:

        perusteella, et vaikuta itse kovinkaan fiksulta.

        Kielenkäyttökö se on fiksuuden mittari? Tsekkaa tekstien asiasisällöt ja funtsi uudestaan.


      • ...

        "mukava sanoa kaikille niille piikkiä kiihkolla jonottaneille tutuilleni että "mitäs minä sanoin". Tosin eivät sitä varmasti tunnusta vieläkään, itseänikin hävettäisi suunnattomasti olla niin tyhmä"

        Et sitten tiedä miten lehdet tekee otsikot, ja sanasta 'ehkä' sinulla ei tunnu olevan mitään käsitystä! Nyt peitellään sitä, että miksi rokotetta ei kilpailutettu, mistään muusta ei ole kysymys. Kerro yksi uusi seikka mikä puhuisi sen puolesta, että sikapiikki olisi narkolepsian takana? Edes yksi please? Terhi Kilpi on vain Terhi Kilpi ja puhuu tämän hetkisestä tilanteesta. Suunnilleen koko muu maailma nauraa Suomelle!


      • m-k
        funtsi pois kirjoitti:

        Kielenkäyttökö se on fiksuuden mittari? Tsekkaa tekstien asiasisällöt ja funtsi uudestaan.

        kielenkäyttö kertoo aika paljon ihmisestä.


      • ...
        piikkivastustaja kirjoitti:

        Oletko tosiaankin iloinen siitä, että monet pikkulapset ovat sairastuneet narkolepsiaan?! Heidän koko loppuelämänsä on PILALLA! Kylläpä oot sairas ihminen, itselläsi ei taida lapsia olla!

        "Oletko tosiaankin iloinen siitä, että monet pikkulapset ovat sairastuneet narkolepsiaan?! Heidän koko loppuelämänsä on PILALLA! Kylläpä oot sairas ihminen, itselläsi ei taida lapsia olla"

        Onko joku kertonut syyn miksi lapset on sairastuneet narkolepsiaan? Ehkä vanhemmat ovat vaan sikapiikin varjolla kehdanneet tuoda lapsensa näytille, sillä onhan siitä jopa mahdollista saada korvaukset, johtu tauti sitten mistä hyvänsä! Edelleenkään ei muuta yhtetyttä olemassa kuin ajallinen. Terhi Kilpi ei ole yhteys, hän peittelee vain sitä miksi pandremixia ei kilpailutettu. Tämä puolestaan kertoo siitä, että vaihtoehtojakin olisi ollut tarjolla, pandremix ei ollut mikään pikainen keksintö.


      • Äippäx3
        funtsi pois kirjoitti:

        Kielenkäyttökö se on fiksuuden mittari? Tsekkaa tekstien asiasisällöt ja funtsi uudestaan.

        Karskilla kielellä aivan asiaa kirjoitettu. Itse kolmen lapsen äitinä oli todella vaikea päättää antaako rokottaa lapsensa vai ei. Lasten parasta ajatellen juteltuani pitkään terveydenalan ammattilaisen kanssa annoin rokottaa. Luojan kiitos ovat toistaiseksi terveitä, mikä on minulle tärkeintä maailmassa. Kyllä tässä tulee sellainen olo, että täytyisi itse olla joka alan asiantuntija, kun luottamus jopa terveysalan ammattilaisiin näin pahasti romahti. Kyllä se on raha joka tätä maailmaa pyörittää. Millään muulla ei ole mitään väliä.


      • vastustin...

        iteki täälä about vuosi sitten vastustin piikkejä ja kannatin luonnollista immuunivastetta jota pitää kehittää näillä pikku lenssuilla olin/olen sitä mieltä että en ota muita kun pakollisia rokotuksia minut/meidät rokotteiden vastustajat haukuttiin täälä vapaamatkustajiksi ym huru ukoiksi, no, vielä on tulematta ms.tauti alzhaimer ym pdemmän aikajakson seuraukset tuon elohopea tiomersaalin seuraukset, nyt lienee jengi uskoo että samat on aineet kun persianlahden syndrooman aiheuttaneissa rokotteissa, kannattaa kuunnella ja lukea antti heikkilää, taas oli heikkilä oikeassa


      • IDIOOTEILLE
        funtsi pois kirjoitti:

        Kielenkäyttökö se on fiksuuden mittari? Tsekkaa tekstien asiasisällöt ja funtsi uudestaan.

        HEI RUTISIA, IHAN OLISI MATIKKA RIITTÄNYT PÄÄTÖKSEN TEKOON ROKOTUKSESSA, JOS NORMAALI KAUSI FLUNSSAAN KUOLEE 800-2000 IHMISTÄ JA TOI SIKA LUNSSA TAPPO KOKONAISTA 22 IHMISTÄ, MIHINKÄ VAAKA KALLISTUU TYHMIMMÄLLÄKIN LASKUPÄÄLLÄ.....?
        S

        PS.KUN SEURAAVA LÄÄKETEHTAIDEN OFFENSIIVI TULEE, OLKOON VAIKKA OPOSSMI RUTTO, OTTAKAA ROKOTE VASTA(JOS PAKKOMIELLE SAADA) KUOLLEISUUS SUOMESA MENEE YLI 2000 VAINAJAN, NIMITTÄIN SEN VERRAN KUOLEE JOKA AINOA VUOSI NORM FLUNSSAAN, SEN SIJAAN JOS KUOLEE VAIN 20, KIITTÄKÄÄ LUOJAA MIELUUMMIN!


      • äetmuor
        .................. kirjoitti:

        Mitä vittua siinä nostat itseäsi jalustalle? Vähän vaikea sitä on päättää, onko pahempi olla ottamatta, vai ottaa, jos mielipiteet menevät 50/50. Toiset sanovat, että pentusi voi kuolla siihen tautiin, ja joka paikassa toitotetaan, että se tarttuu helposti, kun taas toinen puoli sanoo samaa rokotteesta. Pitäisi käyttää omaa älyä, mutta kun ei ole tarpeeksi tietoa. Eikä tietoa ollut itselläsikään, sinä vain kuulut siihen sakkiin, joka muodostaa omia salaliittoteoriota joka asiasta, ja sen kerran, kun käy niin, että tuote, jota boikotoit, onkin jo ostettaessa pilalla, niin naamallasi on vahingoniloinen hymy ja alkaa tämä "mitäs minä sanoin" -paasaus, vaikka suosimasi merkki olisi tarjonnut useamminkin pilaantuneita tuotteita.

        Et näköjään häpeä, vaikka olet ihan saatanan tyhmä. Kuten jo sanoin, jos asiaa perustellaan molemmilta puolilta suht. vakuuttavasti, pitää itse päättää, kumpi on parempi vaihtoehto. Lopulta se on arpapeliä, kun ei ole sitä varmaa tietoa. Itse arvasit vahingossa oikein, joten se ei ole mistään älystä kiinni, mutta eihän kaltaisesi aivottomat sellaista hiffaa, keskitytään vaan ylistämään omaa neroutta, kun arvaus osui oikeaan. Pitäähän sinunkin kaltaisesi saada tuntea ylemmyydentunnetta, vaikka oikeasti et mitään ole saavuttanutkaan.

        Ja en ottanut itse sitä piikkiä, mutta vituttaa kaltaistesi typerät kommentit.

        Nyrkkisäännöksi sanoisin että kaikki jutut joissa kiihotetaan kansaa joko hysteriaan,vihaan yms. ovat vääriä juttuja ja niihin ei pidä lähteä mukaan. Sillä jokut on taustalla ohjailemassa asioita omien päämäärien saavuttamista silmälläpitäen. Nyt tässä rikastui lääkeyhtiö ja sen sijoittajat. Ns. eliitttiporukka. Ihmisten terveydellä tehtiin rahaa.
        Tärkeintä on aina ottaa selvää asioista ja kuunnella itseään myös. Tietoa rokotteen vaaroista kyllä liikkui netissä paljonkin. Toivotaan ettei perheessäsi kuitenkaan tullut vahinkoa. Jos tuli niin on myös Jumala Taivaassa joka kuulee ihmisen rukouksia ja vastaa niihin.
        Vanha totuushan on että infulenssat sairastaa niin vastustuskyky elimistössä kasvaa. Ja monipuolinen ravinto ja liikunta,riittävä uni ja terveet elämän tavat riittävät pitämään meidät hengissä vanhuuteen asti.
        Monella on siitä kokemusta jne...


      • kekksd
        .................. kirjoitti:

        Mitä vittua siinä nostat itseäsi jalustalle? Vähän vaikea sitä on päättää, onko pahempi olla ottamatta, vai ottaa, jos mielipiteet menevät 50/50. Toiset sanovat, että pentusi voi kuolla siihen tautiin, ja joka paikassa toitotetaan, että se tarttuu helposti, kun taas toinen puoli sanoo samaa rokotteesta. Pitäisi käyttää omaa älyä, mutta kun ei ole tarpeeksi tietoa. Eikä tietoa ollut itselläsikään, sinä vain kuulut siihen sakkiin, joka muodostaa omia salaliittoteoriota joka asiasta, ja sen kerran, kun käy niin, että tuote, jota boikotoit, onkin jo ostettaessa pilalla, niin naamallasi on vahingoniloinen hymy ja alkaa tämä "mitäs minä sanoin" -paasaus, vaikka suosimasi merkki olisi tarjonnut useamminkin pilaantuneita tuotteita.

        Et näköjään häpeä, vaikka olet ihan saatanan tyhmä. Kuten jo sanoin, jos asiaa perustellaan molemmilta puolilta suht. vakuuttavasti, pitää itse päättää, kumpi on parempi vaihtoehto. Lopulta se on arpapeliä, kun ei ole sitä varmaa tietoa. Itse arvasit vahingossa oikein, joten se ei ole mistään älystä kiinni, mutta eihän kaltaisesi aivottomat sellaista hiffaa, keskitytään vaan ylistämään omaa neroutta, kun arvaus osui oikeaan. Pitäähän sinunkin kaltaisesi saada tuntea ylemmyydentunnetta, vaikka oikeasti et mitään ole saavuttanutkaan.

        Ja en ottanut itse sitä piikkiä, mutta vituttaa kaltaistesi typerät kommentit.

        Olihan ne kuolleisuusluvut suunnilleen tiedossa jo paljonkin ennen rokotuksia. Älytöntä vouhotusta vaan mediassa ja koko homma oli maksettua mainontaa ja jotkut tienasivat sillä miljardeja


      • .............
        IDIOOTEILLE kirjoitti:

        HEI RUTISIA, IHAN OLISI MATIKKA RIITTÄNYT PÄÄTÖKSEN TEKOON ROKOTUKSESSA, JOS NORMAALI KAUSI FLUNSSAAN KUOLEE 800-2000 IHMISTÄ JA TOI SIKA LUNSSA TAPPO KOKONAISTA 22 IHMISTÄ, MIHINKÄ VAAKA KALLISTUU TYHMIMMÄLLÄKIN LASKUPÄÄLLÄ.....?
        S

        PS.KUN SEURAAVA LÄÄKETEHTAIDEN OFFENSIIVI TULEE, OLKOON VAIKKA OPOSSMI RUTTO, OTTAKAA ROKOTE VASTA(JOS PAKKOMIELLE SAADA) KUOLLEISUUS SUOMESA MENEE YLI 2000 VAINAJAN, NIMITTÄIN SEN VERRAN KUOLEE JOKA AINOA VUOSI NORM FLUNSSAAN, SEN SIJAAN JOS KUOLEE VAIN 20, KIITTÄKÄÄ LUOJAA MIELUUMMIN!

        Tiesitkö sillä matikallasi ETUKÄTEEN, kuinka monta tulee kuolemaan? Katsos, jälkiviisana on aina hyvä päteä. Laske sillä matikallasi, minä päivänä jäät auton alle, niin voit välttää sen, vaikkei sillä mitään merkitystä olisi.


      • ..............
        m-k kirjoitti:

        kielenkäyttö kertoo aika paljon ihmisestä.

        Mitä vahingonilo kertoo ihmisestä? Tämä mulkku vittuilee tyytyväisenä, kun huolissaan olevien ihmisten lapset ovat sairastuneet. Minä vain vastasin asiaa mulkulle, joka vittuilee tyytyväisenä, kun huolissaan olevien ihmisten lapset ovat sairastuneet.


      • ..............
        äetmuor kirjoitti:

        Nyrkkisäännöksi sanoisin että kaikki jutut joissa kiihotetaan kansaa joko hysteriaan,vihaan yms. ovat vääriä juttuja ja niihin ei pidä lähteä mukaan. Sillä jokut on taustalla ohjailemassa asioita omien päämäärien saavuttamista silmälläpitäen. Nyt tässä rikastui lääkeyhtiö ja sen sijoittajat. Ns. eliitttiporukka. Ihmisten terveydellä tehtiin rahaa.
        Tärkeintä on aina ottaa selvää asioista ja kuunnella itseään myös. Tietoa rokotteen vaaroista kyllä liikkui netissä paljonkin. Toivotaan ettei perheessäsi kuitenkaan tullut vahinkoa. Jos tuli niin on myös Jumala Taivaassa joka kuulee ihmisen rukouksia ja vastaa niihin.
        Vanha totuushan on että infulenssat sairastaa niin vastustuskyky elimistössä kasvaa. Ja monipuolinen ravinto ja liikunta,riittävä uni ja terveet elämän tavat riittävät pitämään meidät hengissä vanhuuteen asti.
        Monella on siitä kokemusta jne...

        Ihan yhtä paljon liikkui myös juttuja sen rokotteen turvallisuudesta. Ota siinä selvää asioista, kun et tiedä kumpi taho on oikeassa. Eikä kaikilla välttämättä ole sitä nettiä, tai aikaa yrittää etsiä yötä päivää sitä kaikkein varminta tahoa, ja mistä sitäkään tietäisi mkä se on. Ennakoluuloiset ihmiset, jotka epäilevät ja vastustavat kaikkea uutta ja erilaista ja jotka tämän takia olivat jo valmiiksi asennoituneet kielteisesti tähän rokotteeseen, jättivät sen tietysti ottamatta, ja nyt he yrittävät päteä muka fiksuina ja älykkäinä ihmisinä, mutta jotka eivät tällaisia ole, he olivat siinä molempien mielipiteiden välissä.


      • Ei meillä!
        ... kirjoitti:

        "Oletko tosiaankin iloinen siitä, että monet pikkulapset ovat sairastuneet narkolepsiaan?! Heidän koko loppuelämänsä on PILALLA! Kylläpä oot sairas ihminen, itselläsi ei taida lapsia olla"

        Onko joku kertonut syyn miksi lapset on sairastuneet narkolepsiaan? Ehkä vanhemmat ovat vaan sikapiikin varjolla kehdanneet tuoda lapsensa näytille, sillä onhan siitä jopa mahdollista saada korvaukset, johtu tauti sitten mistä hyvänsä! Edelleenkään ei muuta yhtetyttä olemassa kuin ajallinen. Terhi Kilpi ei ole yhteys, hän peittelee vain sitä miksi pandremixia ei kilpailutettu. Tämä puolestaan kertoo siitä, että vaihtoehtojakin olisi ollut tarjolla, pandremix ei ollut mikään pikainen keksintö.

        Meillä kun ei ole tapana edes oikeudessa määrätä vahinkoja korvaamaan mitään suurempaa instanssia, tupakkateollisuudenkin korvaukset minimoitiin perustelulla, että ei ole meillä käytäntönä rahallinen korvaus!
        Sairastuneiden elämä on perheineen yhtä tuskaa, ei siinä varmasti raha tule mieleen, valtio toki avustusta maksaa lapsen ollessa vakavasti sairas, oli syy sitten minkä ja kenen hyvänsä. THL hoiti että valmistaja ei ole vastuussa, viranomaiset eivät ole maan tavan mukaan mistään koskaan vastuussa, "tutkijat" nollatutkimuksellaan selittelevät, että kiistämätön syy-yhteys puuttu, eli artisti maksaa, onneksi on juuri patentoitu uusi narkolepsia lääke, siihen tutkimukseen saattaa sinunkin lapsesi tässä tapauksessa päästä...
        Rokotteiden haitat on tiedetty pitkään, vaaroja on vähätelty suurella rahalla ja kun riippumattomien tahojen tutkimuksia ei joko tehdä, tai niistä ei puhuta saati välitetä, lopputulos on arvattava!
        Kuten nytkin, jäänee ikuseksi salaisuudeksi, joka perustellaan valheellisesti!
        Tieto lisää tuskaa, eikä tuska lopu koskaan, kun on omakohtaisesti terveydellään edistänyt lääketeollisuuden etuja ja päässyt tutustumaan käytäntönä olevaan peittelyyn! Kun vielä tyhmänä opiskellut ja tutkinut aivan oma-aloitteisesti mitä lääke- biokemian- ja rokoteteollisuuden ympärillä tapahtuu, ei voisi uskoa miten arvoton on terveys ja ihmiselämä kun suuri raha toimii!
        Voimia kovin toivon sairastuneille perheille, nämä narkolepsiat ovat jäävuoren huippu, pahaa pelkään! Kun sopivasti sairausmääritykset ja ruumiinavaukset siirtyivät todistetusti korruptoidulle THL:lle, jonka koko rokoteohjelmasta vastaava johti tätä uutta "tutkimusta", joka ei mitään selville saanut...


      • 1234"#¤%
        .................. kirjoitti:

        Mitä vittua siinä nostat itseäsi jalustalle? Vähän vaikea sitä on päättää, onko pahempi olla ottamatta, vai ottaa, jos mielipiteet menevät 50/50. Toiset sanovat, että pentusi voi kuolla siihen tautiin, ja joka paikassa toitotetaan, että se tarttuu helposti, kun taas toinen puoli sanoo samaa rokotteesta. Pitäisi käyttää omaa älyä, mutta kun ei ole tarpeeksi tietoa. Eikä tietoa ollut itselläsikään, sinä vain kuulut siihen sakkiin, joka muodostaa omia salaliittoteoriota joka asiasta, ja sen kerran, kun käy niin, että tuote, jota boikotoit, onkin jo ostettaessa pilalla, niin naamallasi on vahingoniloinen hymy ja alkaa tämä "mitäs minä sanoin" -paasaus, vaikka suosimasi merkki olisi tarjonnut useamminkin pilaantuneita tuotteita.

        Et näköjään häpeä, vaikka olet ihan saatanan tyhmä. Kuten jo sanoin, jos asiaa perustellaan molemmilta puolilta suht. vakuuttavasti, pitää itse päättää, kumpi on parempi vaihtoehto. Lopulta se on arpapeliä, kun ei ole sitä varmaa tietoa. Itse arvasit vahingossa oikein, joten se ei ole mistään älystä kiinni, mutta eihän kaltaisesi aivottomat sellaista hiffaa, keskitytään vaan ylistämään omaa neroutta, kun arvaus osui oikeaan. Pitäähän sinunkin kaltaisesi saada tuntea ylemmyydentunnetta, vaikka oikeasti et mitään ole saavuttanutkaan.

        Ja en ottanut itse sitä piikkiä, mutta vituttaa kaltaistesi typerät kommentit.

        Itsekin otin rokotteen lapselleni. Olen samaa mieltä, ettei siinä tilanteessa todellakaan tiennyt kumpi on parempi. Olla huono vanhempi ja antaa lapsensa ehkä kuolla vai olla huono vanhempi ja ottaa rokote. Kumpi olli sitten hyvän vanhemman toimintaa, sitä oli siinä tilanteessa vaikea arvioida.

        Salaliittoteorioita on tosiaan niin paljon, ettei sillä perusteella voi tehdä päätöksiä. Lapselleni ei ole tullut mitään sivuvaikutuksia (onneksi). Tiedä sitten, mitä on vielä luvassa. Mietin silloin pitkään, kun ne rokotteet on olivat tarjolla, että onko se esim. huostaanoton syy, jos täysin tietoisesti asettaa lapsensa vaaraan. Olen hyvin koulutettu, mutta minulla ei ole asiantuntemusta arvioida rokotteen tarpeellisuutta. Joten vaikea tuossa tilanteessa oli tehdä täysin oikea päätös. Turha täällä on olla vahingoniloinen. Minusta tämä jos mikä, kertoo ihmisestä paljon, jos on vahingoniloinen. Joku on ehkä pitkän pohdinnan jälkeen antanut ottanut lapselleen rokotteen, joka on ehkä tosi haitallinen. Energiaa voisi käyttää, vaikka niiden syyllistämiseen, ketkä suosittivat rokotetta, eikä vanhempien hiillostamiseen. Tietysti ymmärrän, jos on paljon tullut kritiikkiä, kun ei ottanut rokotetta, niin nyt on hyvä myhäillä tyytyväisenä. Minusta on lähinnä surullista, että joku kuka halusi vaan lapselleen parasta on tullut näin huijatuksi.


      • hvuvou
        funtsi pois kirjoitti:

        Kielenkäyttökö se on fiksuuden mittari? Tsekkaa tekstien asiasisällöt ja funtsi uudestaan.

        Tässä tapauksessa se näyttää niin olevan että kielenkäyttö on fiksuuden mittari. Itse tunnustit suoraan ettet ottanut selvää asioista, mutta silti sinulla on pokkaa väittää että "salaliittoteoreetikot" pelkästään arvasivat oikein.

        Minä en ole terveydenalan ammattilainen, mutta siitä huolimatta netti oli täynnä riippumatonta tietoa jota ei todellakaan tarvinnut etsiä kissojen ja koirien kanssa.

        Riippumaton tieto on ihan jotain muuta kuin "salaliittoteoriat" tai lääkärien levittämät tulokset jotka oli suoraan tuon lääkkeen valmistaman lääketehtaan "tuloksia". Eikö sinulla hälytyskellot soittaneet kun lääketehtaat vaativat itselleen täydellisen vastuuvapauden lääkkeen mahdollisesti aiheuttamista jälkioireista? Mietippä huviksesi kuinka helvetin kalliiksi tulee yhteiskunnalle maksaa narkolepsian aiheuttamat ongelmat suhteutettuna siihen että vuodessa meillä kuolee tavalliseen flunssaan lähes satakertainen määrä ihmisiä kuin kuolee sikaflunssaan. Lääketehdas teki miljardivoitot, mutta miljardien kulut maksaa yhteiskunta, eli sinä ja minä!

        Ne joita syytit salaliittoteoreetikoiksi ottivat asioista selvää eivätkä kuunnelleet sinisilmäisinä puolueellisia ja rahanahneita bisnesmiehiä. Tietoa oli sinullekin tarjolla ja se ei ole mikään tekosyy syyttää ketään "salaliittoteoreetikoksi" että sinä et ottanut asioista selvää.


      • hvuvou
        ............. kirjoitti:

        Tiesitkö sillä matikallasi ETUKÄTEEN, kuinka monta tulee kuolemaan? Katsos, jälkiviisana on aina hyvä päteä. Laske sillä matikallasi, minä päivänä jäät auton alle, niin voit välttää sen, vaikkei sillä mitään merkitystä olisi.

        Tässä puhutaan yhteiskunnasta, ei sinusta. Kuolema tulee meille joka tapauksessa ja sairauksia tulee ja menee.

        Ai niin, ja sillä matikalla todellakin tiedettiin ETUKÄTEEN että kuinka paljon ihmisiä tulee kuolemaan. Se että sinä et ottanut asiasta selvää vaikka tietoa oli todella paljon, ei anna sinulle oikeutta olla tyhmä.

        Ja tyhmällä tarkoitan nimenomaan sitä, että kun heti alkuun tunnustit ettet ottanut selvää mistään, niin siitä huolimatta sinulla on nyt pokkaa syyttää ja heittää ilmoille väitteitä jotka eivät pidä paikkaansa.


      • hvuvou
        .............. kirjoitti:

        Ihan yhtä paljon liikkui myös juttuja sen rokotteen turvallisuudesta. Ota siinä selvää asioista, kun et tiedä kumpi taho on oikeassa. Eikä kaikilla välttämättä ole sitä nettiä, tai aikaa yrittää etsiä yötä päivää sitä kaikkein varminta tahoa, ja mistä sitäkään tietäisi mkä se on. Ennakoluuloiset ihmiset, jotka epäilevät ja vastustavat kaikkea uutta ja erilaista ja jotka tämän takia olivat jo valmiiksi asennoituneet kielteisesti tähän rokotteeseen, jättivät sen tietysti ottamatta, ja nyt he yrittävät päteä muka fiksuina ja älykkäinä ihmisinä, mutta jotka eivät tällaisia ole, he olivat siinä molempien mielipiteiden välissä.

        Kumpaa tahoa sinä uskot mieluummin, sitä joka tekee rahaa itselleen vai sitä joka on riippumaton?

        Eikö sinuakin ole neuvottu että esimerkiksi autokauppoja tehdessäsi sinun tulee tarkistaa autosta tietyt kohdat eikä luottaa pätkääkään autokauppiaan sanaan? Autokauppiaatkin haluavat vain sinun rahasi ja he haluavat keinolla millä hyvänsä luistaa vastuusta heti sen jälkeen kun raha on vaihtanut omistajaa.


      • Mila*
        .............. kirjoitti:

        Mitä vahingonilo kertoo ihmisestä? Tämä mulkku vittuilee tyytyväisenä, kun huolissaan olevien ihmisten lapset ovat sairastuneet. Minä vain vastasin asiaa mulkulle, joka vittuilee tyytyväisenä, kun huolissaan olevien ihmisten lapset ovat sairastuneet.

        Itselläni heräsi samankaltaisia ajatuksia. On äärimmäisen typerää hihitellä vahingoniloisena toisten epäonnelle. Onko ihmisillä tosiaan noin kova pätemisen tarve?

        Loppuelämää varjostava sairaus on mielestäni aika kova hinta sikainfluenssan ehkäisystä, vaikka moni onkin varmasti pelastunut rokotteen ansiosta. Kyllä narkolepsiapotilaiden tulisi saada edes jotakin korvausta tästä, vaikka rokotus olikin vapaaehtoinen.


      • maria-eila
        Mila* kirjoitti:

        Itselläni heräsi samankaltaisia ajatuksia. On äärimmäisen typerää hihitellä vahingoniloisena toisten epäonnelle. Onko ihmisillä tosiaan noin kova pätemisen tarve?

        Loppuelämää varjostava sairaus on mielestäni aika kova hinta sikainfluenssan ehkäisystä, vaikka moni onkin varmasti pelastunut rokotteen ansiosta. Kyllä narkolepsiapotilaiden tulisi saada edes jotakin korvausta tästä, vaikka rokotus olikin vapaaehtoinen.

        en siis ole m-k, mutta en todellakaan usko, että hän nauttii siitä, että on lapsia sairastunut. Turpa kiinnikö tässä pitäisi olla? En minäkään menisi naamatusten kellekään sairastuneen lapsen äidille sanomaan "mitäs mä sanoin! mikset kuunnellu?" mutta täällä keskustelupalstalla on se hienous, että voi suoraan sanoa ajatuksensa. Kyllä, myös sen että MITÄ MINÄ SANOIN;P

        Narkolepsia-vanhemmille neuvoisin kokoontumaan yhteen ja todella nostamaan oikeusjuttu.
        Se pitäisi olla suht mahdollista voittaa koska suomessa on jo olemassa ennakkotapaus polio-rokotuksesta ja sekin oli vapaaehtoinen, tosin siihenkin painostettiin samanlaisella syyllistämiskampanjalla..

        http://www.finlex.fi/fi/oikeus/kko/kko/1995/19950053?search[type]=pika&search[pika]=poliorokote


      • kipzu
        piikkivastustaja kirjoitti:

        Oletko tosiaankin iloinen siitä, että monet pikkulapset ovat sairastuneet narkolepsiaan?! Heidän koko loppuelämänsä on PILALLA! Kylläpä oot sairas ihminen, itselläsi ei taida lapsia olla!

        Taitaa olla vanhempien vika kun viikoissa väsättyä testaamatonta kemikaalikoktailia alkoivat lapsiinsa pistää.


      • kipzu
        ............. kirjoitti:

        Tiesitkö sillä matikallasi ETUKÄTEEN, kuinka monta tulee kuolemaan? Katsos, jälkiviisana on aina hyvä päteä. Laske sillä matikallasi, minä päivänä jäät auton alle, niin voit välttää sen, vaikkei sillä mitään merkitystä olisi.

        Sense, this statement makes none !


      • Il dottore
        just joo kirjoitti:

        Itse kuulun riskiryhmään ja vastustuskykyni lähti kovan flunssan seurauksena, jota luultiin sikainfluessaksi. Sain tamiflun ja myöhemmin pakotuksella rokotteen, vaikka en sairastanut koko sikainfluessaa. Olen 17 ja nukahtelen liiankin paljon, ole jonkin moinen narkolepsia tapaus olen. Että kiitos paljon vaan..

        Ala hieman urheilemaan ja lopeta tupakoimaan niin jaksat paremmin.


      • ilman rokotetta kirjoitti:

        ja siitä syystä minua syyllistettiin monelta taholta. Ja sanoivat että se on täysin turvallinen. Pahimmat syyllistäjät sanoivat että otanko vastuun jos terveydenhoitoalalla ollessani töissä ihmisiä sairastuu sikainfluenssaan. Niin no, en ole suorassa kontaktissa potilaisiin kun en ole lääkäri enkä hoitaja. Eihän yhteiskunta velvoittanut ketään ammatinkaan perusteella hankkimaan itselleen tuota rokotetta. Enkä usko edes että minun kohdallani olisi ollut suositeltavaakaan ottaa tuota rokotetta, kun en usko että se olisi sopinut minulle.

        Silloin pohdin ankarasti otanko rokotteen vai en ja koska alkoi vaikuttaa että kyseinen influenssa ei olisi edes normaali influenssan tasoinen ja että rokotteet on aina jonkin tasoinen riski, jätin ottamatta piikin.

        Mutta terveysviranomaisten vaalean punaiset ajatukset rokotteen puolesta ja lääketieteen erehtymättömyydestä saa itseltäni täydelliset räkänaurut. Lääketiede ei vieläkään ole kuin paras arvaus.

        Jokaisen tulee miettiä eri vaihtoehdot ihan itse. Silti on sanottava, että rokote ja toisaaltaan ei rokote... Aika samalle tasolle tuo riski jäi. Olemattoman pieni riski saada kyseinen tauti rokotteesta ja toisaaltaan ilman rokotettakin voisi jäädä komplikaatioita ja lisänä kuoleman riski mahdollisesti molemmissa osittain, koska rokotteen saajistakin osa kuoli Sikainfluenssaan mahdollisesti juuri rokotteen vahvisteiden takia?


      • flunssassa vain
        jaripilli kirjoitti:

        Silloin pohdin ankarasti otanko rokotteen vai en ja koska alkoi vaikuttaa että kyseinen influenssa ei olisi edes normaali influenssan tasoinen ja että rokotteet on aina jonkin tasoinen riski, jätin ottamatta piikin.

        Mutta terveysviranomaisten vaalean punaiset ajatukset rokotteen puolesta ja lääketieteen erehtymättömyydestä saa itseltäni täydelliset räkänaurut. Lääketiede ei vieläkään ole kuin paras arvaus.

        Jokaisen tulee miettiä eri vaihtoehdot ihan itse. Silti on sanottava, että rokote ja toisaaltaan ei rokote... Aika samalle tasolle tuo riski jäi. Olemattoman pieni riski saada kyseinen tauti rokotteesta ja toisaaltaan ilman rokotettakin voisi jäädä komplikaatioita ja lisänä kuoleman riski mahdollisesti molemmissa osittain, koska rokotteen saajistakin osa kuoli Sikainfluenssaan mahdollisesti juuri rokotteen vahvisteiden takia?

        Itselle oli selvää heti alkuun, että mitään piikkejä en ota.
        Rokotekin tuli markkinoille nopealla aikataululla, ilman riittävää testausta. Kaikkea ei voi uskoa mitä media suoltaa - Uskokaa jo. Ihmisiä ovat tutkijat ja viranomaisetkin.
        Itse pitää osata arvioida riskit eikä mennä muiden mukana kun niin sanottiin, joo - turvallinen...Enkä tässä melua jälkiviisaana, kun tiesin rokotteiden mahdollisista jälkivaikutuksista jo ennakkoon! Ai miten?? No netistä luin ja päättelin loput ihan ITSE!


      • .............
        maria-eila kirjoitti:

        en siis ole m-k, mutta en todellakaan usko, että hän nauttii siitä, että on lapsia sairastunut. Turpa kiinnikö tässä pitäisi olla? En minäkään menisi naamatusten kellekään sairastuneen lapsen äidille sanomaan "mitäs mä sanoin! mikset kuunnellu?" mutta täällä keskustelupalstalla on se hienous, että voi suoraan sanoa ajatuksensa. Kyllä, myös sen että MITÄ MINÄ SANOIN;P

        Narkolepsia-vanhemmille neuvoisin kokoontumaan yhteen ja todella nostamaan oikeusjuttu.
        Se pitäisi olla suht mahdollista voittaa koska suomessa on jo olemassa ennakkotapaus polio-rokotuksesta ja sekin oli vapaaehtoinen, tosin siihenkin painostettiin samanlaisella syyllistämiskampanjalla..

        http://www.finlex.fi/fi/oikeus/kko/kko/1995/19950053?search[type]=pika&search[pika]=poliorokote

        Täällä keskustelupalstoilla lueskelee näitä samaisia viestejä myöskin sairastuneiden lasten vanhemmat, eikä se tunnu yhtään hienommalta lukea näitä vittuiluviestejä, vaikkei suoraan päin naamaa tulisikaan sanomaan. Aivan, turpa kiinni, jos ainut asia on "mitäs minä sanoin". Ketä tuokin hyödyttää? Rupeaa vituttamaan vain entistä enemmän.


      • tikataulu

    • Tietoa OLI
      • 8+3

      • money money

        mukana, siksi niin innokkaasti suositteli rokotusta kaikille vaikka tiesi riskit.

        "Salaisella muistiolla viitataan Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen kahden työntekijän laatimaa muistiota, jolla sikainfluenssarokotteen pikahankinnan kerrotaan perustellun ministeriölle. Muistio on nimeltään "pandemiarokotteiden varausehdotus".

        Muistio sisältää Aamulehden mukaan yrityssalaisuuksia ja on sen vuoksi julistettu salaiseksi. Kyseessä on epävirallinen asiakirja, jonka kirjoitti kaksi THL:n työntekijää: lääketukkukaupan johtaja Rose-Marie Ölander ja pneumokokkirokotteden vaikuttavuustutkimuksen johtaja Terhi Kilpi.

        Kilven tutkimuksen rahoittaja on GlaxoSmithKline, jolta myös Suomen sikainfluenssarokotteet tilattiin. Aamulehden tietojen mukaan tilaus tehtiin täysin salaisessa muistiossa ehdotetulla tavalla."

        Lähde: http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/108718-al-ministerion-outo-h1n1-muistio-tutkitaan


      • Mr. Nürnberg

      • ?
        money money kirjoitti:

        mukana, siksi niin innokkaasti suositteli rokotusta kaikille vaikka tiesi riskit.

        "Salaisella muistiolla viitataan Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen kahden työntekijän laatimaa muistiota, jolla sikainfluenssarokotteen pikahankinnan kerrotaan perustellun ministeriölle. Muistio on nimeltään "pandemiarokotteiden varausehdotus".

        Muistio sisältää Aamulehden mukaan yrityssalaisuuksia ja on sen vuoksi julistettu salaiseksi. Kyseessä on epävirallinen asiakirja, jonka kirjoitti kaksi THL:n työntekijää: lääketukkukaupan johtaja Rose-Marie Ölander ja pneumokokkirokotteden vaikuttavuustutkimuksen johtaja Terhi Kilpi.

        Kilven tutkimuksen rahoittaja on GlaxoSmithKline, jolta myös Suomen sikainfluenssarokotteet tilattiin. Aamulehden tietojen mukaan tilaus tehtiin täysin salaisessa muistiossa ehdotetulla tavalla."

        Lähde: http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/108718-al-ministerion-outo-h1n1-muistio-tutkitaan

        korruptiosta, mutta mitään ei tehdä? Paljon epäselvemmissäkin tapauksissa ihmisiä on tuomittu.. Tarkoittanee että jutussa on mukana niin korkeita tahoja ja niin isoja rahoja, että ketään ei tuomita?


      • korruptio rehottaa
        money money kirjoitti:

        mukana, siksi niin innokkaasti suositteli rokotusta kaikille vaikka tiesi riskit.

        "Salaisella muistiolla viitataan Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen kahden työntekijän laatimaa muistiota, jolla sikainfluenssarokotteen pikahankinnan kerrotaan perustellun ministeriölle. Muistio on nimeltään "pandemiarokotteiden varausehdotus".

        Muistio sisältää Aamulehden mukaan yrityssalaisuuksia ja on sen vuoksi julistettu salaiseksi. Kyseessä on epävirallinen asiakirja, jonka kirjoitti kaksi THL:n työntekijää: lääketukkukaupan johtaja Rose-Marie Ölander ja pneumokokkirokotteden vaikuttavuustutkimuksen johtaja Terhi Kilpi.

        Kilven tutkimuksen rahoittaja on GlaxoSmithKline, jolta myös Suomen sikainfluenssarokotteet tilattiin. Aamulehden tietojen mukaan tilaus tehtiin täysin salaisessa muistiossa ehdotetulla tavalla."

        Lähde: http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/108718-al-ministerion-outo-h1n1-muistio-tutkitaan

        Tässähän kerrotaan ihan suoraan että Kilven tutkimuksen rahoittaja on sama firma josta lääkkeet tilattiin?


      • qwerqwre1342
        ? kirjoitti:

        korruptiosta, mutta mitään ei tehdä? Paljon epäselvemmissäkin tapauksissa ihmisiä on tuomittu.. Tarkoittanee että jutussa on mukana niin korkeita tahoja ja niin isoja rahoja, että ketään ei tuomita?

        Kysehän on hyvin vakavista asioista mihin on syyllistytty


      • Osavaltio?!
        ? kirjoitti:

        korruptiosta, mutta mitään ei tehdä? Paljon epäselvemmissäkin tapauksissa ihmisiä on tuomittu.. Tarkoittanee että jutussa on mukana niin korkeita tahoja ja niin isoja rahoja, että ketään ei tuomita?

        "Tarkoittanee että jutussa on mukana niin korkeita tahoja ja niin isoja rahoja, että ketään ei tuomita?"

        Lääkekartelli Farben AG:n piikkiin EU:ta jo 1940- luvulla suunnitellut Nazi-asianajaja Walter Hallstein oli sittemmin EU:n Komission eka presidentti. Kymmenessä vuodessa hän loi 30 000 alamaisen armeijan joiden kanssa toteutti nykyisen täysin ei-demokraattisen EU:n valtastruktuurin.

        Ihmekös että kansallisvaltiot on de fakto romutettu, ja nämä kansainväliset roistotahot määräävät tahdin ihmisten kustannuksella. Tässä lisää faktoja korruption syvyydestä. Juuri nyt ollaan kriittisessä vaiheessa Suomen maan tekemisessä pelkäksi osavaltioksi EU:ssa. Nimittäin, uusi "perustuslakimme". Talvisodan sankarit varmaan vuodattava verikyyneleitä haudassaan:

        http://petrisalo.puheenvuoro.uusisuomi.fi/59873-nainko-maanpetos-myydaan-kokoomuksen-eduskuntaryhman-toimesta


      • Snowman498451

        Kerro mistä Antti Heikkilä ei olisi toista mieltä kuin "valtamedia" niin ostan jäätelöt.


      • -se pyörii sittenkin
        Snowman498451 kirjoitti:

        Kerro mistä Antti Heikkilä ei olisi toista mieltä kuin "valtamedia" niin ostan jäätelöt.

        Se, ettei Heikkilä ole valtamedian kanssa samaa mieltä, ei tarkoita, etteikö hän puhu asiaa ja ole oikeassa.
        *odottaa jäätelöitä* :)


      • Henrik Purjehtija
        Osavaltio?! kirjoitti:

        "Tarkoittanee että jutussa on mukana niin korkeita tahoja ja niin isoja rahoja, että ketään ei tuomita?"

        Lääkekartelli Farben AG:n piikkiin EU:ta jo 1940- luvulla suunnitellut Nazi-asianajaja Walter Hallstein oli sittemmin EU:n Komission eka presidentti. Kymmenessä vuodessa hän loi 30 000 alamaisen armeijan joiden kanssa toteutti nykyisen täysin ei-demokraattisen EU:n valtastruktuurin.

        Ihmekös että kansallisvaltiot on de fakto romutettu, ja nämä kansainväliset roistotahot määräävät tahdin ihmisten kustannuksella. Tässä lisää faktoja korruption syvyydestä. Juuri nyt ollaan kriittisessä vaiheessa Suomen maan tekemisessä pelkäksi osavaltioksi EU:ssa. Nimittäin, uusi "perustuslakimme". Talvisodan sankarit varmaan vuodattava verikyyneleitä haudassaan:

        http://petrisalo.puheenvuoro.uusisuomi.fi/59873-nainko-maanpetos-myydaan-kokoomuksen-eduskuntaryhman-toimesta

        Mitä muuta ovatkaan köyhät ja tietämättömät ihmiset kuin politiikan,lääketieteen ja talouden virheiden vastuunperijöitä ja eri virkaportaiden hyväksikäytettyjä, näkymättömän ja siivuttamattoman kakun edunsaajia,mitä?


      • valitettavaa
        Mr. Nürnberg kirjoitti:

        rikollista ei laitata vastuuseen rikoksistaan?

        syyllisiä ei laiteta tilille, jos ovat tarpeeksi korkeassa virassa tai muuten yhteiskunnan kärkipäässä.


      • rokote12
        ? kirjoitti:

        korruptiosta, mutta mitään ei tehdä? Paljon epäselvemmissäkin tapauksissa ihmisiä on tuomittu.. Tarkoittanee että jutussa on mukana niin korkeita tahoja ja niin isoja rahoja, että ketään ei tuomita?

        voi voi kui piti mennä ottamaan rokotemutta kuka tiesi että ei oisi kannattanut ottaa rokotetta.olen itsekkin ottanut sen ja eikö se voi tuoda sellaisen että voit torkahtaa koskavaan haluamatta ja pysyy loppu iän??


      • Duunari mies
        rokote12 kirjoitti:

        voi voi kui piti mennä ottamaan rokotemutta kuka tiesi että ei oisi kannattanut ottaa rokotetta.olen itsekkin ottanut sen ja eikö se voi tuoda sellaisen että voit torkahtaa koskavaan haluamatta ja pysyy loppu iän??

        Minä nukahdan joka yö ja aamulla en meinaa herätä millään. Onko minulla se narkolepsia??


      • Valkolehdokki2010

        huuhaamies toi antti heikkilä, pahimman mukaan.


    • misterhoney

      Eikö nyt pitäisi jumalauta jo vähän herätä ihmisten tajuamaan, ettei mitään pakkorokostuslakeja voida viedä läpi.

      Onko viina tuhonnut suomalaisten aivot ja kyvyn toimia?

      Tajuaakohan edes nyt ihmiset laittaa hanttii pakkorokotuslakia vatsaan jota parhaillaan ollaan viemässä läpi Suomessa!? Että jos kaikenmaailman paskaa voidaan spruutata sakkojen ja jopa vankeustuomion uhalla kehoon, on ihmisten viimeinenkin itsemääräys oikeus omaan kehoonsa viety.

      Suomalaiset on saamatonta lammaskansaa, ihan oikein että vedetään suoleen ja huolella.
      Nauran vaan partaani.

      • paskaa suoniin

        Kokoomus sai juuri lain läpi, jossa aivokuolleen ihmisen elimet kuuluvat automaattisesti valtiolle. Eli nykyhallituksen arvojen mukaan business-elämälle. Lammasmainen kansa ei älähtänyt. Toki laki saatiin ajettua läpi vetoamalla tunteisiin. Mitä jos lapsesi tarvitsee maksan..

        Mitä jos rikas USA:lainen miljonääri tarvitsee uuden maksan, kun on ryypännyt sen kalliilla viskillä ja on valmis maksamaan siitä miljoonia? En haluaisi maata silloin yksityisellä lääkäriasemalla ja joutua "vahingossa" koomaan rutiinileikkuksen aikana.

        SAATANA, Suomalaiset nielevät kaiken. Vielä pakkorokotuslaki päälle, niin tervetuloa natsi-suomi. Ihmisten oikeus ruumiiseensa on viety..


      • kyllä kansa kestää

        > Nauran vaan partaani.

        Minua ei naurata yhtään näiden täyspakkojen ja puolipakkojen edessä.

        En ottanut vuosi sitten sikaflunssarokotetta vaikka perhetuttava lääkärikin kauhistui. Ja sanoi ja vakuutteli että se kannattaa ilman muuta hakea ellei halua kuolemanvaarallista tautia itselleen.

        Viedäänko tämä Suomen maa samanlaisella pakolla vielä Perustuslakiin tehtävän muutoksen kautta EU-liittolaisjäseneksi? Suomen valtion Itsenäisyydestä luovutaan.

        Karmeata! että eduskunnassa on nykyhallituksen toimesta tällainen perustuslain muutos menossa, ihan vaan tuolla rutiinina virkemiesten taustavalmisteluna.
        .


      • katoan jäljettömiin
        paskaa suoniin kirjoitti:

        Kokoomus sai juuri lain läpi, jossa aivokuolleen ihmisen elimet kuuluvat automaattisesti valtiolle. Eli nykyhallituksen arvojen mukaan business-elämälle. Lammasmainen kansa ei älähtänyt. Toki laki saatiin ajettua läpi vetoamalla tunteisiin. Mitä jos lapsesi tarvitsee maksan..

        Mitä jos rikas USA:lainen miljonääri tarvitsee uuden maksan, kun on ryypännyt sen kalliilla viskillä ja on valmis maksamaan siitä miljoonia? En haluaisi maata silloin yksityisellä lääkäriasemalla ja joutua "vahingossa" koomaan rutiinileikkuksen aikana.

        SAATANA, Suomalaiset nielevät kaiken. Vielä pakkorokotuslaki päälle, niin tervetuloa natsi-suomi. Ihmisten oikeus ruumiiseensa on viety..

        aivokuolleiden köyhien määrät lisääntymään. Kun juopot miljonäärit maksavat satoja tuhansia maksasta, niin nykylainsäädäntö antaa nyt sutkeille lääkäreille mahdollisuuden tehdä tiliä elinkaupalla. Kun köyhien elimillä ensin nostetaan lääkäriaseman tulos korkealle, niin sen jälkeen on mistä ruhtinallisia korvauksia, palkankorotuksia ja tulospalkkioita lääkärit ammentavat.


      • OIUYT
        paskaa suoniin kirjoitti:

        Kokoomus sai juuri lain läpi, jossa aivokuolleen ihmisen elimet kuuluvat automaattisesti valtiolle. Eli nykyhallituksen arvojen mukaan business-elämälle. Lammasmainen kansa ei älähtänyt. Toki laki saatiin ajettua läpi vetoamalla tunteisiin. Mitä jos lapsesi tarvitsee maksan..

        Mitä jos rikas USA:lainen miljonääri tarvitsee uuden maksan, kun on ryypännyt sen kalliilla viskillä ja on valmis maksamaan siitä miljoonia? En haluaisi maata silloin yksityisellä lääkäriasemalla ja joutua "vahingossa" koomaan rutiinileikkuksen aikana.

        SAATANA, Suomalaiset nielevät kaiken. Vielä pakkorokotuslaki päälle, niin tervetuloa natsi-suomi. Ihmisten oikeus ruumiiseensa on viety..

        SIKAINFFULENSSA PIIKKINSÄ.
        SILLOIN MINÄ AJATTELIN TÄTÄ TYHMÄÄ SUOMEN KANSAA,MINULLA KYLLÄ SILLOIN ALKOI
        OLLA KIELTEINEN KANTA SIKAPIIKKIIN


      • Aitan viereltä
        OIUYT kirjoitti:

        SIKAINFFULENSSA PIIKKINSÄ.
        SILLOIN MINÄ AJATTELIN TÄTÄ TYHMÄÄ SUOMEN KANSAA,MINULLA KYLLÄ SILLOIN ALKOI
        OLLA KIELTEINEN KANTA SIKAPIIKKIIN

        On mielenkiintoista lukea puolalaisten viranomaisten ajatuksenjuoksua ja verrata sitä suomalaiseen korruptoituneeseen ajatteluun.

        http://www.youtube.com/watch?v=wXORkXBSNdQ&feature=player_embedded

        Videossa suomennos.


      • Valkolehdokki2010

        pakkorokotuslaki pitää viedä läpi. Se on nyky'sivistys'tasolla ainoa mahdollisuus ees riittävään turvallisuuteen ja terveyden edistämiseen ja sairauksien ja epidemiatuhojen estämiseen maassamme. Valitettavasti ku ihmisiltä puuttuu järki.


    • tyhmyyttä

      Kun kansainvälinen lääkejätti levittää ensin taudin ja sitten siihen jonkun testaamattoman vastarokotteen, niin rangaistukseksi niille annetaan joitakin miljardeja euroja. Suomessa voisi verrata tilanteeseen, jossa Nilsiän öljysheikki sanoi oman tuotoksensa parantavan kaikki taudit, niin eipä suomen viranomaiset ideasta tykänneet. Käskivät sheikin lopettaa tuotteen markkinoinnin kun jo oma maalaisjärki sanoi, että saattaa olla vaarallista juoda öljyä. Nyt kun vaarallisen ellei jopa vaarallisemman rokotteen levitys jatkuu niin viranomaisten maalaisjärki ei enää toimikaan kun aivot on voideltu euroilla. Kuka uskaltaa pelata venäläistä rulettia, uskaltaa myös ottaa rokotteen. Ei se sen vaarallisempaa ole. Harmi vaan kun vanhemmat pelaa tätä rulettia nyt omien lasten kanssa. Ihmettelen kyllä sitä että suomalaiset ei enempää vaatineet tutkimuksia lääkkeeltä vaan tökkivät ensin itseensä ja kysyi sitten mitähän mää itteeni oikeen tökkäsin?? Itseeni en rokotetta laittanut enkä laita. Sikainfluensaan kun ei ole vielä kovin moni kuollut ei läheskään niin moni kuin normaali flunssaan. Ase ja panokset on lääkäreillä, eikun pelaamaan venäläistä rulettia.

      • Keittämistä?

        "Kun kansainvälinen lääkejätti levittää ensin taudin ja sitten siihen jonkun testaamattoman vastarokotteen, niin rangaistukseksi niille annetaan joitakin miljardeja euroja."

        Ahneet massamurhaajat ovat laittaneet kansan kemikaalibisneksiensä keittoon. Lämpötilaa yritetään kohottaa siihen tahtiin että kansa ei tajua mitä tapahtuu.

        Tajutaanko me, vai annetaanko kemikaaliroistojen määrätä kaiken elämässämme???

        Vaaliuurnilla nähdään, eikä mitään salaisia rahoituksia saavia puolueita äänestetä. Tuliko Selväksi??


    • THL!

      "THL julkaisee tiistaina väliraporttinsa narkolepsian, sikainfluenssan ja sikainfluenssarokotteen välisistä yhteyksistä."

      Tuo raportti ei ole puolueeton, koska THL:n ylilääkäri Terhi saa palkkatuloja kun tutkii ko. yhtiön piikkiin sikapiikkiä.

      Tämä on korruptiota. Korporaatiolta etuja saava henkilö Terhi tutkii ko. korporaation filunkeja???

      Lisäksi raportti on salainen. Toisin sanoen vain median edustajat saavat nähdä sen. Ja ketkä omistavat median?

    • Turha valehdella.

      Kuitenkin rokotusbisnes tuotti niin ison potin rahaa tiettyihin taskuihin, että sen vuoksi kannatti uhrata lukemattomien lasten terveys ja tulevaisuus. Jopa niin isolla kiihkolla, että itse Pekka Puskakin pohjattomine taskuineen uhosi julkisuudessa että rokotteen turvallisuuden epäilijät voidaan tekaista RIKOSOIKEUDELLISEEN VASTUUSEEN sikainfluenssaan mahdollisesti kuolleista.

      Että tällaiseen uhkailuun olivat valmiita ne rokotusbisneksestä hyötyjät, jotka suunnittelivat oikein massiivisia PAKKOROKOTUKSIAKIN. Pakolla myrkkyä suoneen ja vastustajat linnaan.

      Sitä se suunnaton ahneus ja narsismi teettää.

      • Käteinen

        Kokoomus haluaa hiljentää kansan.


    • En uskalla ajatella

      Entäs..entäs ne pikkuiset joiden vanhempia peloiteltiin oikein urakalla, ja jotka rokotuttivat lapsensa. Alle vuoden ikäisistä tuohon 5 ikävuoteen.
      Mitä se myrkky ajan kanssa tekee pienten vielä kehittyvissä aivoissa ym. Läheisen pienelle alla vuoden ikäiselle neuvola käynnin yhteydessä "suositeltiin" ottamaan kummatkin rokotteet, elikä kausi-influenssa sekä sikapiikki. Ja ne pistettiin lapseen surutta samalla käynnillä.

      • Luottakaa vain

        Ne lapset myytiin halvalla koekaniineiksi. Luuletko että jotain lääkefirmaa kiinnostaa lapset? Eivät niitä kiinnosta kehitysmaissa, miksi niitä kiinnostaisi täälläkään?


    • Syltty Tehdas

      THL, EVIRA, STUK, KULUTTAJAVIRASTO, STUKES, KIINTEISTÖLIITTO, ..

      • phyi sentään

        Ja EK sekä KOKOOMUS!!!


    • ...

      Kun hallituksessa päätetään koko kansan rokotusohjelmista niin oletuksena on aina että satoja ihmisiä voi kuolla pelkän rokotuksen seurauksena. 50 narkolepsia tapausta on esimerkiksi vähemmän kuin mikä riski otettiin. Joten miksi tällaista tehtäisiin jonkun pikku flunssan takia jollainen sikainfluenssa tällähetkellä onkin muutamista kuolemantapauksista riippumatta?

      Jos yhden H1N1 viruksen geeneissä tapahtuu tietynlainen muutos yhdelle proteiinille, niin seurauksena on maailman historian tappavin tauti. Teidän elämässänne se näkyisi silleen että jotkut lapset/rakkaat/ystävät kuolisi siihen. Tuo tauti ei lisäksi tapa enimmäkseen sairaita, vanhuksia ja lapsia niinkuin suurin osa taudeista vaan se nimenomaan tappaa nuoria aikuisia.

      Tuo virus voi mutatoitua jokaisessa tapahtumassa jossa se kopioituu ja näitä tapahtumia voi olla satoja miljoonia yhdessä sairastuneessa ihmisessä. Euroopassa on myös satoja miljoonia ihmisiä. 500M*200M = 1E17 antaa kuvan siitä kuinka paljon mahdollisia mutatointitapahtumia on Euroopassa jos tautia ei rokoteta ollenkaan. (suurinpiirtein kaikki sairastaa sen jos sitä ei rokoteta)

      Vaikka tuo mutaatio on kuitenkin jonkin verran epätodennäköinen, muistaakseni arvioitiin että se tapahtuu 10% tod.näk. jos ei rokoteta. Taudin minimitappavuus olis varmaan jotain 10% koko maailman populaatiosta (90% on täysin mahdollinen tosin). Joten normaalilla riskianalyysillä jos euroopassa kuolee alle 5M ihmistä rokotuksen sivuvaikutuksiin niin jo silloin se kannattaa tehdä (vaikka tässä tapauksessa tuota päätöstä ei varmasti kukaan suostuisi tekemään).

      • salaliittohysteria

        mitä olisi tapahtunut jos ketään ei olisi rokotettu. Eiköhän seuraukset olisi kuitenkin olleet vakavammat. Nyt saman verran ihmisiä kuoli kuin mitä sairastui narkolepsiaan. Kumpi kohtalo parempi? Ja sairastuneilla oli jo suurimmalla osalla alttius saada narkolepsia, jonka olisi siis voinut laukaista myös itse influenssa tai jokin muukin tekijä.


      • vaan.
        salaliittohysteria kirjoitti:

        mitä olisi tapahtunut jos ketään ei olisi rokotettu. Eiköhän seuraukset olisi kuitenkin olleet vakavammat. Nyt saman verran ihmisiä kuoli kuin mitä sairastui narkolepsiaan. Kumpi kohtalo parempi? Ja sairastuneilla oli jo suurimmalla osalla alttius saada narkolepsia, jonka olisi siis voinut laukaista myös itse influenssa tai jokin muukin tekijä.

        > Nyt saman verran ihmisiä kuoli kuin mitä sairastui narkolepsiaan...

        Kuinka moni kuolleista ja narkolepsiaan sairastuneista oli saanut sikapiikin?


      • ...
        vaan. kirjoitti:

        > Nyt saman verran ihmisiä kuoli kuin mitä sairastui narkolepsiaan...

        Kuinka moni kuolleista ja narkolepsiaan sairastuneista oli saanut sikapiikin?

        Mitä merkitystä sillä on?

        Ensinnäkin jos tuo narkolepsia johtuu siitä piikistä näissä tapauksissa (mikä ei edelleenkään ole varmaa), sen aiheuttaja luultavasti on joku raassa kananmunassa normaalisti esiintyvä proteiini. Se aiheuttaa luultavasti narkolepsian sille alttiille ihmisille jos se joutuu verenkiertoon. Normaalisti syötynä se ei imeydy vaarallisessa muodossaan suolistosta verenkiertoon. Nyt kun sitä oli vähäisissä määrissä niissä Suomessa käytetyissä rokotteissa, niin se aiheutti alttiille ihmisille lyhyessä ajassa kyseisen ongelman.

        Suolisto ei kuitenkaan ole mikään varmatoiminen juttu missä ei koskaan ole haavaumia joten on todennäköistä että nämä ihmiset saisivat narkolepsian kuitenkin pelkästään syömällä vaikka kananmunia. Tämä ei vaan näy minään 2 vuoden piikkinä narkolepsian esiintymisessä siinä tapauksessa. Toisaalta jos olen oikeassa tässä niin narkolepsian esiintymistiheys itseasiassa tulee vähän laskemaan tulevina vuosina koska potentiaaliset narkoleptikot sairastuivat jo piikin ansiosta. Tämä ei tietysti kiinnosta ketään sitten koska siitä ei voi mouhkata suu vaahdossa...

        Edellinen tosin on vaan vähän pohdintaa, eikä muuta sitä mihinkään että se piikki kannattaa antaa vaikka se aiheuttaisi narkolepsiaa JA kuolemantapauksia.


      • Buuhaaa

        Että jos se mutaatio tapahtuu niin annettu rokote ei suojaa mitään ei edes niitä rokotteen saaneita


      • Jotain tolkkua

        Ihanko aikuisten oikeasti uskot kaikki, mitä sinulle on syötetty?


      • -
        Buuhaaa kirjoitti:

        Että jos se mutaatio tapahtuu niin annettu rokote ei suojaa mitään ei edes niitä rokotteen saaneita

        Tottakai olen. Ihme jos se suojaa. Ei se sen tarkoitus olekkaan. Sen tarkoitus on vähentää sen mutaation mahdollisuutta.


      • -
        Jotain tolkkua kirjoitti:

        Ihanko aikuisten oikeasti uskot kaikki, mitä sinulle on syötetty?

        Nämä asiat ovat todella vakavia ja ihan normaaleita juttuja mitä liittyy pandemioihin ja biologiaan ihan normaalisti.

        Sinä ja sinun kaltaisesi eivät ihan oikeasti ymmärrä näitä juttuja.

        "Espanjantauti oli vuosina 1918–1919 riehunut pandemia, jonka aiheutti harvinaisen tappava influenssavirus A:n alatyyppi H1N1. Puolentoista vuoden aikana tauti surmasi noin 30–100 miljoonaa ihmistä." (wikipedia)
        Tuo epidemia nyt vaan aika pientä verrattuna sen mutatoituneeseen versioon. Tuo on oikeastaan sama kuin mitä tämä nykyinen sikainfluenssa on. Tuossa on seuraukset siitä mitä se aiheutti ilman rokoitusta silloin. Se mutatoitunut versio voi aiheuttaa pahimmillaan vaikka ihmiskunnan sukupuuton.

        Nämä "tiedeuskonto"-jutut voit tunkea sinne minne aurinko ei paista. Sinun kaltaiset ihmiset eivät arvosta tiedettä millään tasolla, vaikka arvostat sen hedelmiä joka päivä ja melkein joka hetki.


    • tuisku87

      onneksi en antanut laittaa omille muksuille tuota rokotetta, epäilin koko ajan että siitä ei ole kuin haittaa.

    • kaamos tulee

      tiedettin, että rokotetta ei ole testattu!!! Hullut ihmiset jonottivat saadakseen sen, ja tulos on tämä.
      Meidän perhe kieltäytyi ja piti rokotuksia hulluutena. Oikeassa olimme. Sairastimme tuon flunssan joka
      kieltämättä oli kovin flunssa minkä tiedän, mutta nyt ollaan sitten immuneja sille.

      • Kokoomuksen Mengelet

        Lääkeyhtiöiden rahoilla marinoidut kokoomuslaiset on saatava vastuuseen. Kokoomuksessa on monta lääkäriä kansanedustajiana ja he ovat päässeet vaikuttamaan Suomalaiseen terveydenhuoltoon todella negativiseksi. Jopa elinkauppa yksityisille lääkäriasemille on sallittu uuden elinluovutuslain varjolla. Valtiohan omistaa automaattisesti meidän kaikkien elimet.. Ne voidaan kaupata vaikka kiinaan hyvällä voitolla.

        Ja tämä rokotus-sikailu. Paula Risikon lääkeyhtiöltä saadut tuet on avattava. Kansa voisi suuttua liikaa ja kokoomuslainen media vaikenee asiasta. Mutta muistammehan kuinka Risikko (kok) pelotteli vanhempia TV:ssä, kun hänen mielestään ei oltu rokotettu tarpeeksi. Lähes leimasi vastuuttomiksi sellaiset äidit, jotkaeivät suostuneet rokottamaan tuota testaamatonta paskaa lapseensa.

        Ja diapetes.. Sekin on kuulema lisääntynyt räjähdymäisesti lasten keskuudessa. Onko se vain sattumaa?


      • vastuunsatuntevaäiti
        Kokoomuksen Mengelet kirjoitti:

        Lääkeyhtiöiden rahoilla marinoidut kokoomuslaiset on saatava vastuuseen. Kokoomuksessa on monta lääkäriä kansanedustajiana ja he ovat päässeet vaikuttamaan Suomalaiseen terveydenhuoltoon todella negativiseksi. Jopa elinkauppa yksityisille lääkäriasemille on sallittu uuden elinluovutuslain varjolla. Valtiohan omistaa automaattisesti meidän kaikkien elimet.. Ne voidaan kaupata vaikka kiinaan hyvällä voitolla.

        Ja tämä rokotus-sikailu. Paula Risikon lääkeyhtiöltä saadut tuet on avattava. Kansa voisi suuttua liikaa ja kokoomuslainen media vaikenee asiasta. Mutta muistammehan kuinka Risikko (kok) pelotteli vanhempia TV:ssä, kun hänen mielestään ei oltu rokotettu tarpeeksi. Lähes leimasi vastuuttomiksi sellaiset äidit, jotkaeivät suostuneet rokottamaan tuota testaamatonta paskaa lapseensa.

        Ja diapetes.. Sekin on kuulema lisääntynyt räjähdymäisesti lasten keskuudessa. Onko se vain sattumaa?

        Muistetaan kokoomukselaisia tulevassa eduskuntavaalissa sillä ettemme äänestä heitä. Sehän on rikkaiden ja nousukkaiden puolue ja ajaa vaan omia etujaan. Heihin ei ole luottamista.
        Kerroimme lapsille rokotteen vaaroista ja kumma kyllä murrosikäisetkin olivat alamaisia eivätkä ottaneet rokotetta. Vaikka eräs pojistamme jäi yksin luokkaan kun muut menivät piikille niin poika kesti paineen.
        Kyllä itsekkin sain ivausta osakseni kun toin mielipiteeni ilmi. Nyt on sitten rienaajaporukka hiljaa eikä uskalla kommentoida asiaa. Raukkamaista!
        Hei sulle on annettu järki, käytä sitä! Sinä olet viisaampi omien lastesi ja oman elämäsi kohdalla kuin kukaan toinen. Vanhemmuus neuvoo kun kuuntelet sitä.
        Toivon että nämä Terveysviranomaiset ja politikot jotka vaikuttivat rokote päätökseen vedetään vastuuseen tekemisistään. Niin se tapahtuu näissä alimissakin kansan kerroksissa.
        Vaalit on tulossa ja kannattaa tarkkaan harkita ketä äänestät. Tämän ajan porkkana on raha ja valta jota tarjotaan kansanedustajille ja siipiveikkoja on paljon.


      • HOLOKAUSTI RAVINNOLL
        Kokoomuksen Mengelet kirjoitti:

        Lääkeyhtiöiden rahoilla marinoidut kokoomuslaiset on saatava vastuuseen. Kokoomuksessa on monta lääkäriä kansanedustajiana ja he ovat päässeet vaikuttamaan Suomalaiseen terveydenhuoltoon todella negativiseksi. Jopa elinkauppa yksityisille lääkäriasemille on sallittu uuden elinluovutuslain varjolla. Valtiohan omistaa automaattisesti meidän kaikkien elimet.. Ne voidaan kaupata vaikka kiinaan hyvällä voitolla.

        Ja tämä rokotus-sikailu. Paula Risikon lääkeyhtiöltä saadut tuet on avattava. Kansa voisi suuttua liikaa ja kokoomuslainen media vaikenee asiasta. Mutta muistammehan kuinka Risikko (kok) pelotteli vanhempia TV:ssä, kun hänen mielestään ei oltu rokotettu tarpeeksi. Lähes leimasi vastuuttomiksi sellaiset äidit, jotkaeivät suostuneet rokottamaan tuota testaamatonta paskaa lapseensa.

        Ja diapetes.. Sekin on kuulema lisääntynyt räjähdymäisesti lasten keskuudessa. Onko se vain sattumaa?

        RAVINNON NTUOTANTOKIN ON PARIN SUUREN KAPITALISTI KARTELLIN KÄSISSÄ, VOISI KIRJOITTAA KIRJAN "HOLOKAUSTI RAVINNOLLA" SUOMESSA TEHTY RAHAN THKOAMISEEN MAILMAN EPÄTERVEELLISIN EINES JA HIILIHYDRAATTI KULTTUURI JOTA KOKOOMUS ROSVOT KANNATTAVAT, PIENET TERVEELLISTÄ LUONNOLLISTA RUOKAA JA TILAMAITOA TUTTAVAT TILAT MURSKATASAN SUURTEN JALOISTA, EUROOPASSA PUHTAASSA SUOMESSA ON KUULEMMA EUROOPAN EPÄTERVEELLISIN RUOKA, OLI JUURI SAKSASSA DIOKSIINI MUNISTA KOVA PROTESTI, MUTTA KUINKA OLLAKAAN, SUOMI ANOO EU,LTA ERIKOISLUPAA ITÄMEREN LOHEN MYYNNILLE JA NYT HUOM, 4 KERTAA KORKEAMPI DIOKSIINI KUN EUROOPPAA KUOHUTTAVISSAS SAKSAN MUNISSA, NÄIN SUOMEN KOKOOMUS KOHTELEE KANSAANSA KUN RAHAA ON TIEDOSSA!


    • Viisas perhe

      Arvasin jo sillon, että pelottelemalla saadaan kaikki ottamaan ja testaamaan ihan uusi rokote, josta KUKAAN EI tiedä yhtään mitään. Järkyttävää.

      Onneksi olimme me niin viisaita, ettemme kukaan ottaneet, sillä täysin tuntemattomila aineilla ei koskaan tiedä mitä on tulossa.

      Kuka korvaa virheen? E kukaan.. sillä"vapaaehtoinenhan" se oli tosin pelotettemalla ihmiset saatiin ottamaan vastuu itse!!!

      Olemme niin onnellisa että teimme oikean ratkaisun.

    • :)

      Ihmisiä tutkimaan ennen kuin hutkimaan... Itselleni viime silaus joka sinetöi kantani olla ottamatta sikapiikkiä, oli se kun luin internetistä että rokotteen tekijällä on täysi vastuuvapaus. Niin no, miettikää itse.

      • hyi sentään

        THL:n johdossa on kokoomuslaisia, lääkeyhtiöiden ystäviä. Nyt pakollisen elinluovutuslain jälkeen kokoomus lääkärikansanedustajineen ajaa läpi pakkorokotuslakia..

        Tämähän on kuin jostain pahasta painajaisesesta.


      • sdgsdgsdgsd
        hyi sentään kirjoitti:

        THL:n johdossa on kokoomuslaisia, lääkeyhtiöiden ystäviä. Nyt pakollisen elinluovutuslain jälkeen kokoomus lääkärikansanedustajineen ajaa läpi pakkorokotuslakia..

        Tämähän on kuin jostain pahasta painajaisesesta.

        Kaikki tuntuu nykyään olevan kavereita tuolla eliitissä, jotka miettii mitä tällä kertaa saadaan kansa maksamaan. Kokoajan joku poliitikko ym jää kiinni oman edun tavoittelusta, varmaan heidät saadaan tekemään vaikka mitä kunhan tarpeeks lobataan. Voi jestas sentään tätä maailmaa, ei ois kyllä uskonut minkälaiseksi menee.


    • jxxxxxx

      Lukekaa se saatanan uutinen, ennen kuin alatte vaahtoamaan, siinä ei ole myönnetty mitään uutta, niin kuin ei pidäkään.

      • THL= Auswitz

        ja anoin:"mulle ja mun perheelle sitä paskaa ei laiteta".
        Sain terveydenhoitajalta huutoja ja ryöpyn josta ei sivistyssanoja puuttunut.Naama punaisena vauhkosi,että "se on testattu".Kysyin:"sinussako kun kun siinä noin vaahtoat"?
        Muistaa mun naaman vieläkin kun tulee vastaan ja tuijjottaa tyyliin,että lääkkeen vaikutus ei vieläkään ole ohi.
        Täysin idiootti hommaa.


      • Itse_Omistan_Aivoni
        THL= Auswitz kirjoitti:

        ja anoin:"mulle ja mun perheelle sitä paskaa ei laiteta".
        Sain terveydenhoitajalta huutoja ja ryöpyn josta ei sivistyssanoja puuttunut.Naama punaisena vauhkosi,että "se on testattu".Kysyin:"sinussako kun kun siinä noin vaahtoat"?
        Muistaa mun naaman vieläkin kun tulee vastaan ja tuijjottaa tyyliin,että lääkkeen vaikutus ei vieläkään ole ohi.
        Täysin idiootti hommaa.

        Alaikäisiltä ja raskaana olevilta Miksikähän ? Sveitisi sanoi ettei ko. rokotetta oltu tutkittu tarpeeksi ! Suomea vietiin kun pässiä narussa. En itsekkään ottanut ko. huijausrokotusta se oli lääketeollisuuden lanseeraus, jotta sais lisää rahaa!!!


      • reima47

        Valitettava tapaus, mutta kukaanhan maailmassa ei voinut tietää/olettaa tai edes pelätä tuollaisesta narkolepsian mahdollisuudesta (jos siis rokotteella joku osuus siinä on).
        Yksilöllisestä näkökulmasta ikävää, joita asia koskettaa, mutta yleisesti ottaen oli mielestäni täysin oikea päätös suositella rokotetta. Hyödyt kuitenkin huomattavasti isommat kuin haitat, yleisellä tasolla!

        Minkähänlainen meteli sitten olis noussut jos ketään ei olisi rokotettu ja muutama sata tai muutama tuhat ihmistä enemmän olisi esimerkiksi kuollut!


      • RÖH RÖH

        Ei mitään uutta tietoa ole tullut ja taas vouhotus alkoi!

        Mielenkiintoistahan on se, että nyt marttyyreina vöyhkästään siitä miten lapsille on ehkä sattumoisin voinut jotain tulla rokotteesta mikä on todella tekopyhää! Miksei samanlaista haloota aloiteta paljon realistisemmasta ja oleellisemmasta näkökulmasta jos lasten terveydestä halutaan puhua!? Tälläkin hetkellä miljoonissa perheissä tukitaan lasten ruokalautaselle lisäainekyllästettyjä, ravintoarvottomia eväitä, eineksiä. Salaattia ei monikaan jaksa (osaa) tehdä, saati tarjota hedelmiä jälkiruuaksi tai tehdä oikeita lihapullia sen sijaan että tarjoaisi jotain saarioisten jauholihapullia. Myöskään lasten henkisestä terveydestä ei useatkaan vanhemmat ole kiinnostuneita. Ei kysytä mitä lapselle kuuluu tai touhuta yhdessä lapsen kanssa leikkien ja liikuntaa harrastaen, vaaditaan vain ahtautumista suoritusyhteiskunnan muottiin (tietoisesti tai vähemmän tietoisesti), niin, mikäpä se on mukavampaa kuin leuhottaa kuinka menestyvä lapsi on koulussa tai harrastuksissa. Lapsien pakottaminen suorittamiseen on tietetenkin vastakohta toiselle pahalle. Eli edellä mainitsemalleni välinpitämättömyydelle, mikä tyypillisen harmillisesti ilmenee etenkin silloin kun kuningas-alkoholi on tärkeämpi, tai muu vastaava riippuvuus. Siellä ne meidän tulevaisuuden aikuiset sitten istuu aikanaan kuka mielenterveystoimistossa masennuksen vuoksi ja kuka sairaalassa hoitoa saamassa esim. diabetekseen kun ei ole oikeanlaiseen / järkevään ravitsemukseen kukaan vaivautunut opettamaan.

        Onko siis tosiaan niin, että meidän hyvinvointiyhteiskunnassamme sikapiikki on ainoa ja isoin ongelma?!?!

        ps. mikäli tämä kirjoitus alkoi ärsyttää, niin sori vaan, sehän kertoo siitä, että osui ja upposi. Tasapainoisesti perheestään huolehtivat tietävät mistä puhun.

        RÖH!


      • Phuu...
        Itse_Omistan_Aivoni kirjoitti:

        Alaikäisiltä ja raskaana olevilta Miksikähän ? Sveitisi sanoi ettei ko. rokotetta oltu tutkittu tarpeeksi ! Suomea vietiin kun pässiä narussa. En itsekkään ottanut ko. huijausrokotusta se oli lääketeollisuuden lanseeraus, jotta sais lisää rahaa!!!

        Paljonko ihmisiä kuoli Sveitsissä ja Puolassa possunuhaan? Aivan...
        Saksassakin sen piikin uskalsi ottaa vain n. 10% median pelottamista.
        Kyllä Suomi on lampaiden maa.


      • Totuutta etsivä
        reima47 kirjoitti:

        Valitettava tapaus, mutta kukaanhan maailmassa ei voinut tietää/olettaa tai edes pelätä tuollaisesta narkolepsian mahdollisuudesta (jos siis rokotteella joku osuus siinä on).
        Yksilöllisestä näkökulmasta ikävää, joita asia koskettaa, mutta yleisesti ottaen oli mielestäni täysin oikea päätös suositella rokotetta. Hyödyt kuitenkin huomattavasti isommat kuin haitat, yleisellä tasolla!

        Minkähänlainen meteli sitten olis noussut jos ketään ei olisi rokotettu ja muutama sata tai muutama tuhat ihmistä enemmän olisi esimerkiksi kuollut!

        Rokotteesta oli ilmoitettu runsaista haittavaikutuksista jo sitä käyttöön otettaessa. Ja heti lyhyen ajan käytön jälkeen esille tuli jatkuvasti uusia haittoja joita lisättiin tuoteselosteeseen puolen voden aikana yli 5 hyvin vakavaa, eikä muuta suuntaa ollut näkyvissä. Ja sinä kehtaat täällä väittää, että kukaan ei voinut tietää narkolepsiasta etukäteen. Mikä helvetin väliä sillä on, tuliko siitä narkolepsiaa, vaiko monta muuta yhtä haitalllaisista seurausta. Ainoa mikä oikeasti merkkaa on se, että koko ajan vakavia haittoja tuli esille, mistä ei mitään muuta olisi pitänyt voida päätellä kuin että myöhemminkin jotakin pahaa ja täysin arvaamatonta on odotettavissa.


      • .................
        Totuutta etsivä kirjoitti:

        Rokotteesta oli ilmoitettu runsaista haittavaikutuksista jo sitä käyttöön otettaessa. Ja heti lyhyen ajan käytön jälkeen esille tuli jatkuvasti uusia haittoja joita lisättiin tuoteselosteeseen puolen voden aikana yli 5 hyvin vakavaa, eikä muuta suuntaa ollut näkyvissä. Ja sinä kehtaat täällä väittää, että kukaan ei voinut tietää narkolepsiasta etukäteen. Mikä helvetin väliä sillä on, tuliko siitä narkolepsiaa, vaiko monta muuta yhtä haitalllaisista seurausta. Ainoa mikä oikeasti merkkaa on se, että koko ajan vakavia haittoja tuli esille, mistä ei mitään muuta olisi pitänyt voida päätellä kuin että myöhemminkin jotakin pahaa ja täysin arvaamatonta on odotettavissa.

        Kaikilla rokotteilla on omat haittavaikutuksensa. Tuohonhan tämänkin rokotteen suhteen vedottiin ja sanottiin, ettei tämä ole yhtään sen kummempi juttu. Jollei todellakin ole perehtynyt kaikkeen tällaiseen paskaan, niin mistä tavallinen ihminen voi tietää, mikä kannattaa ja mikä ei? Varsinkin, kun rokotetta puoltavia juttuja oli yhtä paljon, kuin vastustaviakin. Porukat ovat nyt keskittyneet hehkuttamaan omaa "pätevyyttään" ja vittuilevat niille, jotka ottivat rokotteen. Tässä tapauksessahan kansaa kusetettiin, ja sehän se on se pointti tässä, että rahan eteen tehdään tässäkin maassa näköjään mitä vain. Vika ei ollut niissä, jotka luottivat asiantuntijoita, mediaa ja virkamiehiä, vaan juuri niissä, jotka puhuivat paskaa häikäilemättömästi ja saivat aikaan koko shown.


      • kokkeemus
        THL= Auswitz kirjoitti:

        ja anoin:"mulle ja mun perheelle sitä paskaa ei laiteta".
        Sain terveydenhoitajalta huutoja ja ryöpyn josta ei sivistyssanoja puuttunut.Naama punaisena vauhkosi,että "se on testattu".Kysyin:"sinussako kun kun siinä noin vaahtoat"?
        Muistaa mun naaman vieläkin kun tulee vastaan ja tuijjottaa tyyliin,että lääkkeen vaikutus ei vieläkään ole ohi.
        Täysin idiootti hommaa.

        Jos oli testattu, miksi sain pyynnön kyseiseisen rokotuksen tutkimukseen kuukausia rokotuksien alkamisesta? Tutkimus olisi kestänyt koko viime kevään rokotteen ottaneille ja myös ei ottaneille.
        THL oli lähettäjä, ja tutkimusselvityksessä kävi selvästi ilmi, että rokotetta ei oltu kunnolla tutkittu.


      • Totuutta etsivä
        ................. kirjoitti:

        Kaikilla rokotteilla on omat haittavaikutuksensa. Tuohonhan tämänkin rokotteen suhteen vedottiin ja sanottiin, ettei tämä ole yhtään sen kummempi juttu. Jollei todellakin ole perehtynyt kaikkeen tällaiseen paskaan, niin mistä tavallinen ihminen voi tietää, mikä kannattaa ja mikä ei? Varsinkin, kun rokotetta puoltavia juttuja oli yhtä paljon, kuin vastustaviakin. Porukat ovat nyt keskittyneet hehkuttamaan omaa "pätevyyttään" ja vittuilevat niille, jotka ottivat rokotteen. Tässä tapauksessahan kansaa kusetettiin, ja sehän se on se pointti tässä, että rahan eteen tehdään tässäkin maassa näköjään mitä vain. Vika ei ollut niissä, jotka luottivat asiantuntijoita, mediaa ja virkamiehiä, vaan juuri niissä, jotka puhuivat paskaa häikäilemättömästi ja saivat aikaan koko shown.

        jotka täällä tinkasivat tietävänsä rokotteen turvalliseksi, vaikka niille kuinka kertoi faktoja tuoteselosteen ja valmistajan antamista tieoista ja tehdyitä tutkimuksista, ja varsinkin tutkimattomuuksista. Ei auttanut. Monet äidit haukkuivat täällä hysteerisenä allekirjoitnutta(kin) ja ylistivät jotakin "proffaa" joka piti piikiä 100 % turvallisena. Ja samanlaisia on varmaan ollut suurin osa. Tietoa saa, mutta ei ylimilisenä omasta tietämyksestä suostuta edes tarkistamaan mikä on faktaa ja mikä ei. Ainakin noiden täällä kirjoitelleiden vähä-älyisten proffa-fanien kohdalla sympatiaa on vaikea tuntea jos vaikka ovatkin lapsensa elämän nyt tuhonneet. Ei heitä, mutta kylläkin lapsia käy sääliksi, kun ovat syntyneet idiootin lapseksi. ..Eipä muuten "proffa" ole aikoihin esiintynyt varmoilla turvallisuustiedoillaan täällä.


    • Mielestäni tässä koko tapauksessa ei minun mielestäni ole kyse mistään muusta kuin THL:n epäpätevyydestä. Suomeen tilatut GSK yhtiön valmistamat Pandemrix rokotteet sisälsivät skvaleeni pohjaista AS03 adjuvanttia, jota ei ollut kunnollisesti testattu, mikäli komplikaatioita ilmenisi, ne liittyisivät todennäköisesti juuri tuohon adjuvanttiin tai sen mahdollisesti aiheuttamiin autoimmuuni ongelmiin. Suomeen olisi kuitenkin aivan hyvin voitu tilata vaikka Sanofi Pasteurin tai jonkun muun yhtiön rokote, jossa kaikkien ainesosasten turvallisuudesta olisi ollut hyvää tietoa jo olemassa. Kaikki rokotteet kuitenkin sisältävät etyylielohopea pohjaista thiomersaali säilöntä ainetta, ja sekin, kuten adjuvantit, lisätään rokotteisiin taloudellisista - siis ei terveydellisistä - syistä, joskin määrät ovat todella pieniä ja tuskin haitallisia. Pandemrix rokotetta esiteltiin USA:n hallitukselle myös, ja se hylättiin siellä puutteellisten testaustietojen perusteella. Täällä ilmeisesti päätökset tehtiin ilman kunnollista harkintaa.

      • Korjaus, kaikkien yhtiöiden massatuotanto rokotteet sisältävät ko. säilöntäainetta, joskin yhtiöillä on yleensä tarjota myös thiomersaaliton versio rokotteesta, niitä tosin valmistetaan vähemmän. Sen lisäksi AS03 adjuvantin turvallisuudesta on epäsuoraa tietoa, koska Novartis yhtiö on käyttänyt jo pitkään MF-59 adjuvanttia joka on myös skvaleenipohjainen. No tuon "epäsuoran tiedon" luotettavuudesta nyt voi olla ihan mitä mieltä tahansa, ainakin näiden narkolepsia tapauksien valossa...


      • Grazy L

        Jaa...kuuleppa 24 sensuuri robotti! Lopeta se minun viestien poistelu, eikö täälä saa sanoa mielipidettään joka oli täysin asiallinen. Kirjoitin vain että 10 vuotias siskoni jolle laitettiin piikki, vaikka vanhempiani varoitin... jos hänelle tulee oireita nii Terhi Kilpi voi odottaa minua kahville juttelemaan asiasta.


      • Vituttaa politiikka

        No nyt se sitten VIIMEIN myönnettiin. Kauan suomen kusipäinen hallitus pimitti tietoa ja yritti sutkata, tietysti mukana oli muita maita, yhdysvallat sen kärjen jatkona.

        Suomen valtionkirstun verorahat menee pakolaisten hyysäämiseenkin niin nyt olisi oiva tilaisuus OMAN MAAN KANSALAISTEN hyvinvoinnin edistämiseen, eli mielestäni korvaukset niille joilla lapsella on todettu narkolepsia - Mutta EI, ei mitään jos kysytään nykyisiltä puolueilta!


      • meiti kirjoitti:

        Korjaus, kaikkien yhtiöiden massatuotanto rokotteet sisältävät ko. säilöntäainetta, joskin yhtiöillä on yleensä tarjota myös thiomersaaliton versio rokotteesta, niitä tosin valmistetaan vähemmän. Sen lisäksi AS03 adjuvantin turvallisuudesta on epäsuoraa tietoa, koska Novartis yhtiö on käyttänyt jo pitkään MF-59 adjuvanttia joka on myös skvaleenipohjainen. No tuon "epäsuoran tiedon" luotettavuudesta nyt voi olla ihan mitä mieltä tahansa, ainakin näiden narkolepsia tapauksien valossa...

        --adjuvanteista--
        http://en.wikipedia.org/wiki/Pandemrix
        http://en.wikipedia.org/wiki/MF59
        http://en.wikipedia.org/wiki/AS03
        http://en.wikipedia.org/wiki/Squalene
        http://www.fda.gov/downloads/AdvisoryCommittees/CommitteesMeetingMaterials/BloodVaccinesandOtherBiologics/VaccinesandRelatedBiologicalProductsAdvisoryCommittee/UCM167162.pdf
        --adjuvanteista--

        vertailun vuoksi:
        http://www.fda.gov/BiologicsBloodVaccines/Vaccines/ApprovedProducts/ucm181971.htm
        http://www.fda.gov/downloads/BiologicsBloodVaccines/Vaccines/ApprovedProducts/UCM182404.pdf

        -Thiomersaalista--
        http://en.wikipedia.org/wiki/Thiomersal
        http://en.wikipedia.org/wiki/Thiomersal_controversy
        http://en.wikipedia.org/wiki/Mercury_(element)
        http://en.wikipedia.org/wiki/Ethylmercury
        http://en.wikipedia.org/wiki/Methylmercury
        http://www.who.int/vaccine_safety/topics/thiomersal/questions/en/
        --Thiomersaalista--

        --Epäolennaisia huolenaiheita, joita mediassa on pyörinyt rokotteiden suhteen--
        http://en.wikipedia.org/wiki/Polysorbate_80
        http://en.wikipedia.org/wiki/Guillain–Barré_syndrome
        --Epäolennaisia huolenaiheita, joita mediassa on pyörinyt rokotteiden suhteen--


      • JJok
        Vituttaa politiikka kirjoitti:

        No nyt se sitten VIIMEIN myönnettiin. Kauan suomen kusipäinen hallitus pimitti tietoa ja yritti sutkata, tietysti mukana oli muita maita, yhdysvallat sen kärjen jatkona.

        Suomen valtionkirstun verorahat menee pakolaisten hyysäämiseenkin niin nyt olisi oiva tilaisuus OMAN MAAN KANSALAISTEN hyvinvoinnin edistämiseen, eli mielestäni korvaukset niille joilla lapsella on todettu narkolepsia - Mutta EI, ei mitään jos kysytään nykyisiltä puolueilta!

        Miksi pitäisi saada korvauksia?
        Rokotuksethan oli vapaaehtoisia. Ei ketään sinne pakotettu, joten miksi kukaan olisi korvausvelvollinen?

        Eri asia, jos vaikkapa jonkin kunnan koulussa olisi ollut massarokotus, joka olisi ollut pakollinen, niin silloin kunta olisi korvausvelvollinen.

        Nythän kaikki siis meni vapaaehtoisesti hakemaan rokotetta, joten jokainen vastatkoon itse myös seuraamuksista.


      • afesc

        Säästetään rahaa ja lopetetaan kaikki rokotukset!

        Lopetetaan terveydenhuolto kokonaan niin säästetään rahaa!

        Annetaan jokaisen huolehtia itsestään niin ei voi syyttää ketään toista. Eipä tule valituksia mistään.


    • Grazy L

      Pieni pikkusiskoni 10v otti rokotteen, vaikka sanoin vanhemmilleni että älkää ottako mutta menivät ottamaan. Vituttaa iha vitusti. Jos pikkusiskolleni tulee joskus jtn oireita nii kuuleppa Terhi Kilpi, saat olla varma että tuun käymään kylässä kahvilla juttelemassa. Montako miljoonaa se THL saikaan tukea vuosittain tältä rokotteen valmistajalta? Oliko jtn 5 miljoonaa tai jtn...

      • ......

        "Pieni pikkusiskoni 10v otti rokotteen, vaikka sanoin vanhemmilleni että älkää ottako mutta menivät ottamaan. Vituttaa iha vitusti"

        Toivottavasti pikkusiskosi saa narkolepsian ja hänestä tulee saman tien narkomaani ja huora!


      • .THL.

        Toivottavasti kuolet sikainfluenssaan ja pikkusiskosi saa narkolepsan.


    • HELLYS
      • oikeassa....

        kun silloin täällä kerroin että ei kannata ottaa niin moni nauro silloin asialle ja nyt taitaa olla hymy hyytynyt.
        Moni poliitikkokin suositteli rokotteen ottamista ja vielä meinasivat lailla tehdä sen että kokokansa rokotetaan pakolla.
        Missä on ne vastuu henkilöt jotka silloin mediassa paniikkia aiheutti kansaan ja monet niistä lääkäreistä ja tutkijoista pitäisi erottaa.


      • cvb 1001
        oikeassa.... kirjoitti:

        kun silloin täällä kerroin että ei kannata ottaa niin moni nauro silloin asialle ja nyt taitaa olla hymy hyytynyt.
        Moni poliitikkokin suositteli rokotteen ottamista ja vielä meinasivat lailla tehdä sen että kokokansa rokotetaan pakolla.
        Missä on ne vastuu henkilöt jotka silloin mediassa paniikkia aiheutti kansaan ja monet niistä lääkäreistä ja tutkijoista pitäisi erottaa.

        Myöntää ainakin osittain ihme, laitos vaikuttaa muutenkin läpikierolta ja edes pieni tunnustus suorastaan ihmetyttää. Mutta tämän laitoksen pääjohtaja Pekka Puska on laittanut ilmeisesti päänsä puskaan eikä tule julkisuuteen kommentoimaan kyseistä asiaa. Muuten kyllä mielellään seuhtoo televisiossa jaarittelemassa milloin mitäkin.


      • jukka36
        oikeassa.... kirjoitti:

        kun silloin täällä kerroin että ei kannata ottaa niin moni nauro silloin asialle ja nyt taitaa olla hymy hyytynyt.
        Moni poliitikkokin suositteli rokotteen ottamista ja vielä meinasivat lailla tehdä sen että kokokansa rokotetaan pakolla.
        Missä on ne vastuu henkilöt jotka silloin mediassa paniikkia aiheutti kansaan ja monet niistä lääkäreistä ja tutkijoista pitäisi erottaa.

        että olit oikeassa? Mistä voit tietää seuraukset , jos ei olisi ketään rokotettu?


      • 70 luvulla
        jukka36 kirjoitti:

        että olit oikeassa? Mistä voit tietää seuraukset , jos ei olisi ketään rokotettu?

        oli epidemia jo ja silloin kuoli rokottetuja huomattavasti enempi kuin itse tautiin.


    • MinnuskaMannuska

      Onneksi meiltä ei kukaan saanut sikapiikkiä lapsia 5 (2,4,5,8,12) JEEES

      • otin.

        Fiksuna sikainfulenssarokotteen,kuten miljoonat muutkin,eipä tullut sikainfulenssaa. Nyt on jo unohdettu,kuinka moni menehtyi ja tulee menehtymään sikainfulenssaan,tai jäi pysyviä sairauksia/vaurioita sikainfulenssan jälkitauteina.


      • GLL
        otin. kirjoitti:

        Fiksuna sikainfulenssarokotteen,kuten miljoonat muutkin,eipä tullut sikainfulenssaa. Nyt on jo unohdettu,kuinka moni menehtyi ja tulee menehtymään sikainfulenssaan,tai jäi pysyviä sairauksia/vaurioita sikainfulenssan jälkitauteina.

        viestiisi loppuun: " BÄÄ!" Bää"bää bääää


      • en ottanut
        GLL kirjoitti:

        viestiisi loppuun: " BÄÄ!" Bää"bää bääää

        Fiksuna sikainfulenssarokottetta,kuten miljoonat muutkin,eipä tullut sikainfulenssaa. Nyt on jo unohdettu,kuinka moni menehtyi ja tulee menehtymään sikainfluenssarokotteeseen,tai jäi pysyviä sairauksia/vaurioita sikainfulenssarokotteesta jälkitauteina.


    • tyytyväinen äiti

      Kylläpä nyt on hyvä mieli kun en antanut pistää lapsiani koulussa vaan kielsin. Lasten kanssa keskustelimme ja lapset sanoivat että eikö voida ottaa rokotetta kun kaikki muutkin ottavat. Sanoin että ei missään tapauksessa. Tunsin silloin olevani huono äiti ja vastarannan kiiski kun kielsin. Nyt on kuitenkin hyvä mieli :)

      • Totuutta etsivä

        omilla aivoillasi ajatteleva ihminen. Ei se kovin huono asia voi olla.


    • Puistolan pk:lta

      Joka ei ottanut piikkiä. Muut lähti kalpeina kotiin, mutta meikäläinen vaan ilosena vislas.

    • ei jaksa tätä

      on se joukkohysteria upea asia. onnea vaan panikoivat vanhemmat, sairastutitte kakaranne.

      • voi tätä elämää

        kuka sen virheen nyt sit maksaa ,kun lapset sairastavat sen takia,me
        kuka saa syytteet ja kuka laitetaan vastuuseen ja työttömäksi kortistoon ,linnan jälkeen .
        kyllä joku saa tämän asian korvata ja kantaa vastuunsa ,kun melkein pakolla pakottivat piikille.
        onneksi en ottanut enkä ota jatkossakaan piikkejä
        lapseni otti kun koulu määräsi melkein pakolla,mut 15v ei ainakaan vielä ole sairastellut,vaikka käsi onkin ollut kipeänä senkin jälkeen puolen vuoden päästä ottamisesta.samoin vanhemmalla äitillä,myös kättä jomottaa sen jälkeen kun piikin otti.
        eduskunta ja hallitus uusiksi ,kyl irwin lauloi oikeet laulut ja on kyl totta kuten suomen verotuskin .elämää ja erotiikkaa heh.


      • Totuutta etdsivä
        voi tätä elämää kirjoitti:

        kuka sen virheen nyt sit maksaa ,kun lapset sairastavat sen takia,me
        kuka saa syytteet ja kuka laitetaan vastuuseen ja työttömäksi kortistoon ,linnan jälkeen .
        kyllä joku saa tämän asian korvata ja kantaa vastuunsa ,kun melkein pakolla pakottivat piikille.
        onneksi en ottanut enkä ota jatkossakaan piikkejä
        lapseni otti kun koulu määräsi melkein pakolla,mut 15v ei ainakaan vielä ole sairastellut,vaikka käsi onkin ollut kipeänä senkin jälkeen puolen vuoden päästä ottamisesta.samoin vanhemmalla äitillä,myös kättä jomottaa sen jälkeen kun piikin otti.
        eduskunta ja hallitus uusiksi ,kyl irwin lauloi oikeet laulut ja on kyl totta kuten suomen verotuskin .elämää ja erotiikkaa heh.

        vanhemmat ovat ensisijaisesti itse vastuussa, mutta myös rikollisesti toiminut THL on osasyyllinen. Kuitenkin asiasta oli valtavasti tietoa saatavana sekä puolesta että vastaan. Se, joka päätti suhtatua ylimielisesti faktoihin, ja halusi uskoa pelkkiin väitteisiin sekä olla pakkomielteisesti jonkun viranomaisen puolella, saa nyt kantaa vastuun typeryydestään. Aivot ovat sitä varten, että valitaan oikein silloin kun tietoa on runsaasti saatavana. Se, joka hylkää totuuden koska haluaa päteä sillä että jo muutenkin tietää kaiken, joutuu joskus maksamaan yliegostaan kovan hinnan. Kyllähän narkolepisalastenkin vanhemmilla on ollut madollisuus tarkistaa, mikä on faktaa ja mikä taas lääkemafian markkinointia. Pelkästään jo lääkkeen lakisääteinen tuoteseloste kertoi hyvin, kuinka riskialtis piikki on, ja kuinka käytön aikana tulee esille aina vain uusia haittavaikutuksia. He vain itse päätivät olevansa oikeassa siinä että piikki on turvallinen.


    • poloisia.

      Timo, auta meitä. Apua, pettämiset koskeeeeeeeee

      • hard like steal

        tiedän ,että kuulostaa tämä mielipide hassulta.. mut ajattelin jo ajat sit mielessäni et jos sikaflunssa mut nujertas mullan alle ,niin ei mua ole tarkoitettukaan elämään. oon silti ottanut joka päivä 50-150 uq D-vitamiinia ,koska sitä sen verran sitä saa auringostakin puolessa tunnissa. ehkäsee alavireisyyttä ja voi vähän lisätä vastustuskykyä flunssankin varalle. naurattaa sellaset ,jotka arpoo vieläkin mediassa voiko ottaa 10 vaiko 20uq ... ravitkaa itseänne rohkeesti naturaalein keinoin, mulle terveys on aina ollut etusijalla mut en jumankauti luota IKINÄ mihinkään valtakunnallisiin suosituksiin /muihin (pakko)rokotteisiin , ne nyt vaan on aina yhtä paljo jäljessä ku heikki kovalaisen lootus vormula =) miettikääpä esimerkiksi kuuluisaa talidomidi lääkettä jota kirjoitettiin raskaana oleville särkyihin yms... loppu onkin historiaa..


      • auttaako mitää
        hard like steal kirjoitti:

        tiedän ,että kuulostaa tämä mielipide hassulta.. mut ajattelin jo ajat sit mielessäni et jos sikaflunssa mut nujertas mullan alle ,niin ei mua ole tarkoitettukaan elämään. oon silti ottanut joka päivä 50-150 uq D-vitamiinia ,koska sitä sen verran sitä saa auringostakin puolessa tunnissa. ehkäsee alavireisyyttä ja voi vähän lisätä vastustuskykyä flunssankin varalle. naurattaa sellaset ,jotka arpoo vieläkin mediassa voiko ottaa 10 vaiko 20uq ... ravitkaa itseänne rohkeesti naturaalein keinoin, mulle terveys on aina ollut etusijalla mut en jumankauti luota IKINÄ mihinkään valtakunnallisiin suosituksiin /muihin (pakko)rokotteisiin , ne nyt vaan on aina yhtä paljo jäljessä ku heikki kovalaisen lootus vormula =) miettikääpä esimerkiksi kuuluisaa talidomidi lääkettä jota kirjoitettiin raskaana oleville särkyihin yms... loppu onkin historiaa..

        " oon silti ottanut joka päivä 50-150 uq D-vitamiinia ,koska sitä sen verran sitä saa auringostakin puolessa tunnissa. ehkäsee alavireisyyttä ja voi vähän lisätä vastustuskykyä flunssankin varalle. "

        Minkä merkkisiä tabletteja popsit? Tuota D-vitamiinia ei oikein tunnu löytyvän ainakaan K-Supermarketin luontaistuotehyllyiltä sellaisenaan. Yleensä D-vitamiini mainitaan vain yhtenä ainesosana monivitamiinipillereissä. Tuollaisia monivitamiinipillereitä saisi syödä kourallisen että saa 150 mikrogrammaa D-vitamiinia sisäelimiin saakka.

        Ja onko se lopulta estänyt flunssiasi? Miten monta vuotta on edellisestä flenssusta?


      • haluan sanoa minun..
        hard like steal kirjoitti:

        tiedän ,että kuulostaa tämä mielipide hassulta.. mut ajattelin jo ajat sit mielessäni et jos sikaflunssa mut nujertas mullan alle ,niin ei mua ole tarkoitettukaan elämään. oon silti ottanut joka päivä 50-150 uq D-vitamiinia ,koska sitä sen verran sitä saa auringostakin puolessa tunnissa. ehkäsee alavireisyyttä ja voi vähän lisätä vastustuskykyä flunssankin varalle. naurattaa sellaset ,jotka arpoo vieläkin mediassa voiko ottaa 10 vaiko 20uq ... ravitkaa itseänne rohkeesti naturaalein keinoin, mulle terveys on aina ollut etusijalla mut en jumankauti luota IKINÄ mihinkään valtakunnallisiin suosituksiin /muihin (pakko)rokotteisiin , ne nyt vaan on aina yhtä paljo jäljessä ku heikki kovalaisen lootus vormula =) miettikääpä esimerkiksi kuuluisaa talidomidi lääkettä jota kirjoitettiin raskaana oleville särkyihin yms... loppu onkin historiaa..

        Olen sitä mieltä että: se mitä jotkut sanovat :"tauti on vaarallisempi kuin rokote" moni tuttuni on sairastanut kyseisen taudin ja se on ollut kuin tavallinen flunssa. Minunkin mielestäni(hard like steal)ei minua ole tarkoitettu elämääni jatkamaan jos siihen tautiin kuolisin (en ottanut rokotetta ja onneksi). Ja useinkin joissain "uusissa" lääkkeissäkin on sivuvaikutuksia joita ei kerrota miksei niin olisi tässäkin lääkkeessä? Ja tavalliseenhan flunssaan kuolee enemmän ja ei sen takia että lääke on otettu sikainfuenssaan! Ja jos kysymys olisi:Elätkö mielummin narkoleptikkona vaiko ollenkaan. melkeempä sanoisin "en ollenkaan". Ja kaikkiin koko lääke ei edes ole tehonnut! Luin ihan "kauhuissani" joidenkin kommentteja ja voisin todeta että osa laittoi niitä vaan siksi että oli itse ottanut rokotteen. ja sanon vielä: AINA SE, MITÄ USEAMMAT KANNATTAVAT..... EI OLE OIKEA RATKAISU!:-)


    • 16-vuotiasss

      vaikka muut luokkalaiseni ottivat. ajattelin että parempi kerran sairastaa se pois, kun ottaa rokote. moni kauhistui, mutta onnekseni en ottanut, vaikka farmaseuttiäotini kehoittikin

    • Luomuna piikeistä...

      Onneks ei ollu mikään lopetuspiikkki kyseessä... Moni ois jo heittäny henkensä iha sillä varjolla että uskomme hyvätahtoisina kaiken sonnan mitä meille syötetään... Oma vastustuskyky koetukselle vaa sitte ku tauti jyllää, eikä mitää piikkejä... Tulee niitä pahempiakin flunssia jatkossaki, ni ollaa vahvampia sitte sielläkin LUOMUNA!

      • Rokotettu aikuinen

        Tautina sikaflunssa tappaa enemmän kuin rokote. Jos aikuiset olisi kuitenkin rokotettu, niin lapsia ei olisi enää tarvinnut, sillä pelkästään aikuisten rokottaminen olisi vähentänyt taudin esiintymistä. Jälkiviisashan voi aina olla.


      • Röhröh..............
        Rokotettu aikuinen kirjoitti:

        Tautina sikaflunssa tappaa enemmän kuin rokote. Jos aikuiset olisi kuitenkin rokotettu, niin lapsia ei olisi enää tarvinnut, sillä pelkästään aikuisten rokottaminen olisi vähentänyt taudin esiintymistä. Jälkiviisashan voi aina olla.

        Kun täällä varoiteltiin sikapiikistä kaikki vastustajat leimattiin salaliittohörhöiksi. Vaan kuinkas kävikään...


      • buubudae
        Röhröh.............. kirjoitti:

        Kun täällä varoiteltiin sikapiikistä kaikki vastustajat leimattiin salaliittohörhöiksi. Vaan kuinkas kävikään...

        vainoharhainen kanta on vainoharhainen kanta silloin kun sen perusteet ovat vainoharhaiset. Toiset meistä eivät perustaneet epäilyjään taikauskoon ja netti/media propagandaan vaan itseasiassa selvittivät asioita. Jälkiviisaiden on helppo päteä olleensa oikeassa, vaikkei heillä olisi ollut mitään takeita oikeassa olosta..


      • Totuutta etsivä
        buubudae kirjoitti:

        vainoharhainen kanta on vainoharhainen kanta silloin kun sen perusteet ovat vainoharhaiset. Toiset meistä eivät perustaneet epäilyjään taikauskoon ja netti/media propagandaan vaan itseasiassa selvittivät asioita. Jälkiviisaiden on helppo päteä olleensa oikeassa, vaikkei heillä olisi ollut mitään takeita oikeassa olosta..

        sikaflunssa osoittauti jo alkuun vaarattomaksi. Sen sijaan rokottessa ilmoitettiin jo ennen käyttönottoa paljon haittavaikutuksia, ja käytön aikana jo alusta lähtien uusia pahoja haittavikutuksia lisättiin listaan sitä mukaa kun niitä huomattiin. Tämä karu totuus kertoi, että haittoja oli odoettavissa jatkossakin lisää ennalta arvaamaton määrä, ja että osa voi olla tosi pahoja. Siksi ÄLYKKÄÄT ihmiset käsittivät että pahin riski on jatkuvasti uusia esille tulevia tappavia sairauksia aiheuttava rokote, kun taasen pikku flunssa vain lisää elimistön omaa vastustuskykyä. Sen lisäksi lääkemafian rahastus ja THL:n kytkökset siihen kertoivat ihan suoraan mistä kusettamisesta oli kysymys.


      • Se TAPPAA !
        Rokotettu aikuinen kirjoitti:

        Tautina sikaflunssa tappaa enemmän kuin rokote. Jos aikuiset olisi kuitenkin rokotettu, niin lapsia ei olisi enää tarvinnut, sillä pelkästään aikuisten rokottaminen olisi vähentänyt taudin esiintymistä. Jälkiviisashan voi aina olla.

        Vuosittain aika paljon ihmisiä. Sikaflunssa vain muutaman.

        Mutta onhan sitä kiva luoda hysterioita. Etenkin kun sillä saa miljardeja taskurahaa.


      • Arvot kohdallaan, <3
        Rokotettu aikuinen kirjoitti:

        Tautina sikaflunssa tappaa enemmän kuin rokote. Jos aikuiset olisi kuitenkin rokotettu, niin lapsia ei olisi enää tarvinnut, sillä pelkästään aikuisten rokottaminen olisi vähentänyt taudin esiintymistä. Jälkiviisashan voi aina olla.

        Ja frekvenssinä en usko ees Suomessa edes ns. sairastuneita(en usko, todellakaan, kaikki tiet. näyttö tunt. puuttuvan)lapsia olevan edes 1/1000, ja vaikka olisikin, olisi se melko hyväksytävänsuuruinen haittafrekvenssi kun kyse ei tuon pahemmasta haitasta.


    • Laumasuoja.

      Elohopea saavuttaa aivosi seitsemässä päivässä. Aito vapautesi on kuollut. Kohtalosi on määrätty uudelleen elimistöön tulleiden vaurioiden myötä. Erilaisia sairauksia ja haittoja, jotka eivät olisi kuuluneet elämääsi. Sairautta. Syöpää. Kuolemaa. Sitä kaikkea, jota varten sinä et syntynyt.

      • .

        karua mutta totta


    • USA = meidän loppu

      olen itse ottanut rokotteen ja on vituttanut, ei siitä kyllä tullut mitään, aikaa on kulunut reilu vuosi. nykyään osa väestöstä pitää tietenkin tappaa nopean väestönkasvun takia, mutta hitaasti ja varmasti sekä tavalla mitä muut juntit eivät tajua. tietenkin siitä voisi ilmoittaa etukäteen eikä tolleen paskamaisesti.

    • jullemiinariitta

      tekevän vain ja ainoastaan hallaa. Olen kaikkea muuta kuin putkiaivo, joten en mennyt rokotettavaksi. Ajattelin asioita ja selvitin monipuolisesti itselleni lukien asioita, mistä oli kysymys, kun sikapiikistä vouhotettiin.!!!!!! Selviöksi minulle tuli. Sikapiikki on lääketehtaille valtava rahankeräys, ihmiskokeidentekoa. Mitä enemmän lääkettä rokotteen muodossa saadaan myytyä, niin sen enemmän tulee rahaa. Mitä suuremmalle joukolle rokotetta/lääkettä saadaan annetuksi, niin sen tarkemmat tiedot rokotteen/lääkeaineen vaikutuksesta ihmiseen ja eri-ikäisiin saadaan selville.

      Sikapiikistä varoitettiin. Oli niitä valistuneita kansalaisia, jotka kaiken aikaa kertoivat aplstoilla, mistä on kysymys ja että sikapiikki aiheuttaa neurologisia haittoja, jopa kuolemantapauksia.

      Kysymys kuuluu? Kuka on pakottanut rokotejonoon? Vanhemmilla on aina oikeus kieltää lastensa rokottaminen. Mikäli muuta konstia ei ole, niin lapsen ei ole pakko mennä kouluun siloin, kun rokotetta jaetaan. Rokotteen jako tehtiin sellaiseksi ettei jonoista voinut jäädä pois, mutta jokainen vanhempi päättää lapsensa lääkityksestä, ei koulu. Vanhemmat ovat ensimmäisiä, joilla on suurin määräysvalta omiin lapsiinsa. Oletteko luovuttaneet lapsenne koulun/yhteiskunnan lääkittäväksi? Mikäli näin on, olette antaneet lapsenne lääketehtaiden koeihmisiksi. Ajatelkaa nyt vanhemmat. Narkolepsiatapauksia saattaa vielä tulla lisää.!!!!

      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011020113107395_uu.shtml

      Sen myöskin tiesin ettei lääketehtaat ota vastuuta haittavaikutuksista. Rokotejonoihin ei oo pakko mennä ei!!!!Lääkejonoihin ei oo pakko mennä ei, uskokaa JO!!!!!

    • Kenelläkään siitä että sikainfluenssa piikki olisi aiheuttanut lapselle keuhkonkuumetta tai keuhkoputken tulehdusta??
      Haluaisin tietää jos jollakin on siitä kokemuksia kun erään tutun lapsi (4vuotta) sai rokotteen ja noin kaksi viikkoa myöhemmin joutui sairaalaan kun oli korkea kuume ja diagnoosi oli että hänellä on keuhkonkuume.

      • Niin....

        Jos Suomen Kansalle kerrottaisiin
        että kyseessä oli maailman yksi suurimmista
        kusetuksista, kestäisikö Suomen Kansa kuulla sen?

        Miten Suomen Kansa suhtautuisi siihen jos kerrottaisiin
        että Meksikon "sikainfluenssaepidemiassa" ei kuoltukaan H1N1-virukseen,
        vaan siellä suoritettiin koerokotuksia ja se aiheutti rutkasti kuolemantapauksia?

        Entä jos kerrottaisiin että skvaleeniadjuvantin
        todellinen tehtävä rokotteessa onkin steriloida Kansaamme?

        Puolassa ei rokotettu, silti siellä kuoli "sikainfluenssaan"
        vähemmän kuin meillä täällä Suomessa: kestäisikö
        Suomen Kansa kuulla totuuden että koko rokotusoperaatio
        oli aivan tekaistu aivan muita tarkoitusperiä varten?


      • Laumamurha.
        Niin.... kirjoitti:

        Jos Suomen Kansalle kerrottaisiin
        että kyseessä oli maailman yksi suurimmista
        kusetuksista, kestäisikö Suomen Kansa kuulla sen?

        Miten Suomen Kansa suhtautuisi siihen jos kerrottaisiin
        että Meksikon "sikainfluenssaepidemiassa" ei kuoltukaan H1N1-virukseen,
        vaan siellä suoritettiin koerokotuksia ja se aiheutti rutkasti kuolemantapauksia?

        Entä jos kerrottaisiin että skvaleeniadjuvantin
        todellinen tehtävä rokotteessa onkin steriloida Kansaamme?

        Puolassa ei rokotettu, silti siellä kuoli "sikainfluenssaan"
        vähemmän kuin meillä täällä Suomessa: kestäisikö
        Suomen Kansa kuulla totuuden että koko rokotusoperaatio
        oli aivan tekaistu aivan muita tarkoitusperiä varten?

        Elohopea saavuttaa aivosi seitsemässä päivässä. Aito vapautesi on kuollut. Kohtalosi on määrätty uudelleen elimistöön tulleiden vaurioiden myötä. Erilaisia sairauksia ja haittoja, jotka eivät olisi kuuluneet elämääsi. Sairautta. Syöpää. Kuolemaa. Sitä kaikkea, jota varten sinä et syntynyt.

        Monet uhrit ovat kuolleet. Kymmenet miljoonat uhrit elävät, mutta vaillinaista elämää vastoin sitä elämää, johon he syntyivät.

        Älä jätä jälkipolvia murhaajien armoille. Liity elohopean vastaiseen taisteluun. Mitään jäsenyyttä ei tarvita. Elohopean vastainen taistelu tulee leviämään kaikkialle. Se tapahtuu teidän puheissa ja teoissa. Tulevat sukupolvet tullaan vielä suojelemaan elohopealta ja muilta myrkyiltä.


    • Totuutta etsivä

      Enään ei THL:n sivuilla näy sitä tottalista kuolemanpelottelua millä raskaana olevat pakotettiin piikille. Ja koska se on poistettu, kertoo se että myös THL:n kovapäät ovat tajunneet ja viimein tunnustaneet itselleenkin tuon pahan virheensä. On se helvetin kumma että tuosta kuolemanpelolla pakotamisesta ei kukaan vieläkään ole joutunutu vastuuseen. Se kun on oikeastikin helvetin vakava rikos.

    • RamirezZz

      Ottakaa vastuu valinnoistanne ulkoisille tahoille sälyttämisen sijaan. Sikapiikin ottaneille itsesyytökset tekevät vain hyvää. As you sow so shall you reap.

      • mengele.

        jos vain vähän viitsi ottaa asioista selvää..
        eikä ne muutkaan rokotukset niin turvallisia ole kun annetaan ymmärtää..
        seuraava pommi on tää "asiatuntioiden" suosittelema pehmeiden rasvojen syönti
        rasvattomat maitotuotteet ajaa kansan itsetuhoon,älkääkä sitten sanoko ,että ei ollut tietoa!!


    • |==|;.;.;.;|===-

      Ainakin jos on vauva, aikuinen tai ei-pohjoismaalainen.

      Englannissa sillä rokotetaa nyt täyttä päätä koska on menossa niin paha sikainfluenssa että
      teho-osastot on täynnä ja 350 kuollut, joukossa lapsia.

      Käykääpä riskiryhmäläiset ottamassa kausi-rokote, vielä ehtii. Itsekin otin.

      • SHIT!!!

        Pandemrix rokotteen AS03 adjuvantti sisältää:
        10.69 mg squalene, skvaleeni
        11.86 mg DL-α-tocopherol, e-vitamiini
        4.86 mg polysorbate 80, stabiloija

        One other issue with squalene is that it inhibits the production of sperm especially in young males who have not reached adolescence . (spermatogenesis)
        http://www.silicongarden.bc.ca/squalene.htm

        "Polysorbate 80 In Swine Flu Vaccines = Infertility In Humans"
        http://organichealthadviser.com/archives/polysorbate-80-in-swine-flu-vaccines-infertility-in-humans

        "According to the World Intellectual Property Organization, which is part of the United Nations, scientists from the organization are developing vaccines specifically to damage fertility as a method of contraception. A suggested ingredient for the vaccine is tween 80 (polysorbate 80):

        "In a preferred embodiment the vaccine comprises oil, preferably a biodegradable oil such as squalene oil. Typically, the vaccine is prepared using an adjuvant concentrate which contains lecithin in squalene oil. The aqueous solution glycoprotein is typically a phosphate-buffered saline (PBS) solution, and additionally preferably contains Tween 80."
        http://infertility.suite101.com/article.cfm/polysorbate_80_causes_infertility

        The immune system squalene-attack also goes after developing sperm in adult males. This results in either sterilization or alteration of sperm DNA, the latter of which leads to offspring birth abnormalities, as evidenced by the high incidence of children born to Gulf War veterans with missing limbs/eyes and death at birth.
        http://community.babycenter.com/post/a13617345/flu_vaccines_toddlers

        Squalene also attacks male sperm production, resulting in either sterility or offspring birth defects (most frequently in the form of missing limbs, as evidenced in the offspring of Gulf War veterans.)
        http://www.ageofautism.com/2009/07/bloombergcom-on-h1n1-vaccine-adjuvant-safety-concerns.html

        Dangers of squalene have been known since 1956 when Dr. Jules Freund, creator of this oil-based adjuvant, warned that animals injected with his formulation developed terrible, incurable conditions: allergic aspermatogenesis (stoppage of sperm production), experimental allergic encephalomyelitis (the animal version of MS), allergic neuritis (inflammation of the nerves that can lead to paralysis) and other severe autoimmune disorders.
        http://www.novaccine.com/vaccine-ingredients/results.asp?sc=27


      • Questionnare!
        SHIT!!! kirjoitti:

        Pandemrix rokotteen AS03 adjuvantti sisältää:
        10.69 mg squalene, skvaleeni
        11.86 mg DL-α-tocopherol, e-vitamiini
        4.86 mg polysorbate 80, stabiloija

        One other issue with squalene is that it inhibits the production of sperm especially in young males who have not reached adolescence . (spermatogenesis)
        http://www.silicongarden.bc.ca/squalene.htm

        "Polysorbate 80 In Swine Flu Vaccines = Infertility In Humans"
        http://organichealthadviser.com/archives/polysorbate-80-in-swine-flu-vaccines-infertility-in-humans

        "According to the World Intellectual Property Organization, which is part of the United Nations, scientists from the organization are developing vaccines specifically to damage fertility as a method of contraception. A suggested ingredient for the vaccine is tween 80 (polysorbate 80):

        "In a preferred embodiment the vaccine comprises oil, preferably a biodegradable oil such as squalene oil. Typically, the vaccine is prepared using an adjuvant concentrate which contains lecithin in squalene oil. The aqueous solution glycoprotein is typically a phosphate-buffered saline (PBS) solution, and additionally preferably contains Tween 80."
        http://infertility.suite101.com/article.cfm/polysorbate_80_causes_infertility

        The immune system squalene-attack also goes after developing sperm in adult males. This results in either sterilization or alteration of sperm DNA, the latter of which leads to offspring birth abnormalities, as evidenced by the high incidence of children born to Gulf War veterans with missing limbs/eyes and death at birth.
        http://community.babycenter.com/post/a13617345/flu_vaccines_toddlers

        Squalene also attacks male sperm production, resulting in either sterility or offspring birth defects (most frequently in the form of missing limbs, as evidenced in the offspring of Gulf War veterans.)
        http://www.ageofautism.com/2009/07/bloombergcom-on-h1n1-vaccine-adjuvant-safety-concerns.html

        Dangers of squalene have been known since 1956 when Dr. Jules Freund, creator of this oil-based adjuvant, warned that animals injected with his formulation developed terrible, incurable conditions: allergic aspermatogenesis (stoppage of sperm production), experimental allergic encephalomyelitis (the animal version of MS), allergic neuritis (inflammation of the nerves that can lead to paralysis) and other severe autoimmune disorders.
        http://www.novaccine.com/vaccine-ingredients/results.asp?sc=27

        “IMMUNOSTERILIZATION” IN HUMANS A 2009 VACCINATION ODDYSEY
        http://labvirus.wordpress.com/2009/09/26/a-true-ott-phd-nd-“immunosterilization”-in-humans-a-2009-vaccination-oddysey/


      • Suomi Vasemmisto2011
        Questionnare! kirjoitti:

        “IMMUNOSTERILIZATION” IN HUMANS A 2009 VACCINATION ODDYSEY
        http://labvirus.wordpress.com/2009/09/26/a-true-ott-phd-nd-“immunosterilization”-in-humans-a-2009-vaccination-oddysey/

        "Virhe" on täysin väärä sana kuvaaman sitä, mitä Suomessa nyt todella on tapahtumassa ja tapahtuu.

        Ihmiset on saatu manipuloitua massahysteriaan, fasismin massapsykoosiin, hurmokseen mukaan, jossa he riemusta kiljuen, tottelevaisesti, kuin kiltit lapset, seuraavat kohti omaa tuhoaan, kansanmurhaajien heiluttaessa tahtipuikkoa.

        Keskiluokka haluaa nyt näyttää "mahtavuuttaan" köyhemmilleen ja heikompiosaisille, joiden ahdinkoon monet ovat itse juuri syyllisiä. He lähtevät äärioikeiston herrojen mieluiluleikkiin mukaan ja luulevat persu persu -sanaa hokiessaan olevansa jotain sitä, mitä heistä ei koskaan tullut, tai mihin heidän rahkeensa eivät koskaan olisi riittäneet.

        Myrkkyrokote on vain pieni osa sitä keinovalikoimaa, joka äärioikeistolla on Suomen ja Suomen kansan alistamiseksi takataskussaan. Veropakolaiset johtajat, suursijoittajat keksivät jakaa Kokoomuksen kahteen eri puolueeseen, eli kok=persut, Soini=Katainen. Sama puolue, kaksi eri nimeä.

        Suomessa on ehkä viimeiset ns. vapaat vaalit tänä keväänä ja Vasemmistoliitto on se ainut puolue, joka pystyy kääntämään suunnan niin, ettei suomalaisia alisteta ilmaiseksi orjatyövoimaksi, valtionjohtoa korruptoiville suursijoittajille ja niiden hännystelijöille. Suomen valtio tullaan lopullisesti myymään monikansallisille tuhomonopoleille ja kansa painamaan alemmas, kuin se on koskaan lyhyen historiansa aikana ollut.

        Myrkkyrokote on pieni osa sitä "Jenkkilän" palvontaa, johon lyhytnäköiset bisnesmiehet meitä ovat viemässä. Vähänkin tarkemmin tätä äärioikeiston mainospalstaa lukemalla, huomaa kyllä heti, että sama tyyppi massapostaa, kymmenillä eri nimimerkeillä.

        Kommentit ovat tyhjää täynnä, enimmäkseen huomion kiinnittämistä pois tärkeistä asioista ja kieli alatyylistä, nimimerkit niitä "jenkkiläisiä", war is peace on yksi esimerkki, joka sisältää totuuden äärioikeiston kokoomuspersuista: Sotaa ne haluavat Suomeen. Ydinvoima-, ase-ja sotateollisuus ovat niiden unelma suursijoittamisen autuudesta, ylemmyydestä toisiin ihmisiin nähden ja koko maailman lopullisesta tuhoamisesta, itse siellä pörssiosakkeitten aallonharjalla sotapäällikkönä heiluen. Sellaisia idioottejako te seuraatte ?

        Tulkaa järkiinne Suomen kansa. Meillä on hieno maa ja hieno kansa, jota pitää puolustaa. Mikään "jenkkilä" ei todellakaan ole palvonnan arvoinen. Häpeän olla suomalainen, jos Soinista tulee mikään ministeri.


      • EI ääniä Pedofiileil
        Suomi Vasemmisto2011 kirjoitti:

        "Virhe" on täysin väärä sana kuvaaman sitä, mitä Suomessa nyt todella on tapahtumassa ja tapahtuu.

        Ihmiset on saatu manipuloitua massahysteriaan, fasismin massapsykoosiin, hurmokseen mukaan, jossa he riemusta kiljuen, tottelevaisesti, kuin kiltit lapset, seuraavat kohti omaa tuhoaan, kansanmurhaajien heiluttaessa tahtipuikkoa.

        Keskiluokka haluaa nyt näyttää "mahtavuuttaan" köyhemmilleen ja heikompiosaisille, joiden ahdinkoon monet ovat itse juuri syyllisiä. He lähtevät äärioikeiston herrojen mieluiluleikkiin mukaan ja luulevat persu persu -sanaa hokiessaan olevansa jotain sitä, mitä heistä ei koskaan tullut, tai mihin heidän rahkeensa eivät koskaan olisi riittäneet.

        Myrkkyrokote on vain pieni osa sitä keinovalikoimaa, joka äärioikeistolla on Suomen ja Suomen kansan alistamiseksi takataskussaan. Veropakolaiset johtajat, suursijoittajat keksivät jakaa Kokoomuksen kahteen eri puolueeseen, eli kok=persut, Soini=Katainen. Sama puolue, kaksi eri nimeä.

        Suomessa on ehkä viimeiset ns. vapaat vaalit tänä keväänä ja Vasemmistoliitto on se ainut puolue, joka pystyy kääntämään suunnan niin, ettei suomalaisia alisteta ilmaiseksi orjatyövoimaksi, valtionjohtoa korruptoiville suursijoittajille ja niiden hännystelijöille. Suomen valtio tullaan lopullisesti myymään monikansallisille tuhomonopoleille ja kansa painamaan alemmas, kuin se on koskaan lyhyen historiansa aikana ollut.

        Myrkkyrokote on pieni osa sitä "Jenkkilän" palvontaa, johon lyhytnäköiset bisnesmiehet meitä ovat viemässä. Vähänkin tarkemmin tätä äärioikeiston mainospalstaa lukemalla, huomaa kyllä heti, että sama tyyppi massapostaa, kymmenillä eri nimimerkeillä.

        Kommentit ovat tyhjää täynnä, enimmäkseen huomion kiinnittämistä pois tärkeistä asioista ja kieli alatyylistä, nimimerkit niitä "jenkkiläisiä", war is peace on yksi esimerkki, joka sisältää totuuden äärioikeiston kokoomuspersuista: Sotaa ne haluavat Suomeen. Ydinvoima-, ase-ja sotateollisuus ovat niiden unelma suursijoittamisen autuudesta, ylemmyydestä toisiin ihmisiin nähden ja koko maailman lopullisesta tuhoamisesta, itse siellä pörssiosakkeitten aallonharjalla sotapäällikkönä heiluen. Sellaisia idioottejako te seuraatte ?

        Tulkaa järkiinne Suomen kansa. Meillä on hieno maa ja hieno kansa, jota pitää puolustaa. Mikään "jenkkilä" ei todellakaan ole palvonnan arvoinen. Häpeän olla suomalainen, jos Soinista tulee mikään ministeri.

        Jotka todella kovan painostuksen alla erehtyivät sen rokotteen ottamaan.

        Suomalaiset ovat vieläkin niin hyväuskoisia, että joku PerSut = Kokoomus menee läpi, että heilahtaa. Äärioikeiston suursijoittajien ja veropakolaisten laskelmat osuvat kohdalleen, tätä kansaa on helppo huijata ja viedä kuin pässiä narussa fasismin massapsykoosiin ja väkivallan hurmokseen mukaan. Pahuusnarkkarit seuraavat johtajaansa, joka on ei enempää ja vähempää, kuin Satanisti.


      • Varokaa Satanisteja
        EI ääniä Pedofiileil kirjoitti:

        Jotka todella kovan painostuksen alla erehtyivät sen rokotteen ottamaan.

        Suomalaiset ovat vieläkin niin hyväuskoisia, että joku PerSut = Kokoomus menee läpi, että heilahtaa. Äärioikeiston suursijoittajien ja veropakolaisten laskelmat osuvat kohdalleen, tätä kansaa on helppo huijata ja viedä kuin pässiä narussa fasismin massapsykoosiin ja väkivallan hurmokseen mukaan. Pahuusnarkkarit seuraavat johtajaansa, joka on ei enempää ja vähempää, kuin Satanisti.

        Huomenna ne raiskaavat lapsesi.

        Sitten syövät lastesi sisäelimet gourmet aterioillaan. Sellaisia ovat veropakolaiset suursijoittajat ja niiden puolueet PerSut = Kokoomus. Soini = Katainen.

        Tämä varoitus kannattaa ottaa vakavasti. Se on totta.


      • Yllinkyllin
        Questionnare! kirjoitti:

        “IMMUNOSTERILIZATION” IN HUMANS A 2009 VACCINATION ODDYSEY
        http://labvirus.wordpress.com/2009/09/26/a-true-ott-phd-nd-“immunosterilization”-in-humans-a-2009-vaccination-oddysey/

        Itse olen aivan tavallinen perheenäiti, joka alkoi haistaa palaneen käryä jo silloin, kun pandemia julistettiin - WHO julisti, kun muutamia tai muutamia kymmeniä tapauksia oli löytynyt. Ja huom, vain Meksikosta. Sitten kun alkoi tulla tietoa sikapiikistä ja että valmistajalla ei ole vastuuvakuutusta, aloin etsiä tietoa. Korostan, että minulla ei ole minuutinkaan vertaa lääketieteellistä tms. koulutusta. Vain maalaisjärkeä käytin. Luin perusteluja puolesta ja vastaan.

        Päätimme, että meidän perhettä ei rokoteta. Kielteinen lupalappu lapselle (14 v. silloin) kouraan ja sanoin, että jos pakolla aletaan rokottamaan, tappele, lyö terveydenhoitajaa, pakene koulusta tai tee mitä tahansa. Olemme takanasi kaikessa. No, lapsen ei tarvinnut tapella ja kaikki meni hyvin.

        Töissä minua uhkailitiin, kun syksyllä 2009 yritin kertoilla rokotteen mahdollisista riskeistä tai siitä, että jotain outoa tässä hommassa todella nyt on. Minua uhkailtiin, että miten uskallan tulla rokottomattomana töihin, tartutan muita,´otanko vastuun toisten kuolemasta (hmm... miten olisin tartuttanut ja "tappanut" rokotetun.

        Olen pahoillani kaikkien sairastuneiden ja heidän perheidensä puolesta. En tunne tippakaan vahingoniloa, tuskin moni muukaan, vaikka täällä kertoisi, että "minähän sanoin". Mutta ette usko, miten pahalta tuntui, kun yritti varoitella ihmisiä puheissa (toki kirjoittelin myös eri palstoille) ja haukkuja tuli niskaan. Vahingonilon sijasta toivoisin, että joku niistä raivoisista nettikirjoittelijoista, jotka haukkuivat piikin epäilijöitä suut ja silmät täyteen, ilmaisisi katumusta. Ei ole häpeä olla väärässä, mutta on häpeä, jos ei pysty tunnustamaan virhettään - niistähän me kaikki opimme

        TIETOA OLI. Ihmisten pitäisi vaan jo avata silmänsä ja tajuta, että ei kaikki ole totta, mitä meille tiedotusvälneissä suolletaan. Jokaisella on netti kotonaan ja voi googlata erilaisia mielipiteitä. Pitää käyttää omia aivojaan ja arvioida, mitkä motiivit kenelläkin on. Työhähän se vaatii ja aikaa, mutta terveys kai on sellainen asia, jonka arvon jokainen ymmärtää.


      • sdgtrfhyujk
        Yllinkyllin kirjoitti:

        Itse olen aivan tavallinen perheenäiti, joka alkoi haistaa palaneen käryä jo silloin, kun pandemia julistettiin - WHO julisti, kun muutamia tai muutamia kymmeniä tapauksia oli löytynyt. Ja huom, vain Meksikosta. Sitten kun alkoi tulla tietoa sikapiikistä ja että valmistajalla ei ole vastuuvakuutusta, aloin etsiä tietoa. Korostan, että minulla ei ole minuutinkaan vertaa lääketieteellistä tms. koulutusta. Vain maalaisjärkeä käytin. Luin perusteluja puolesta ja vastaan.

        Päätimme, että meidän perhettä ei rokoteta. Kielteinen lupalappu lapselle (14 v. silloin) kouraan ja sanoin, että jos pakolla aletaan rokottamaan, tappele, lyö terveydenhoitajaa, pakene koulusta tai tee mitä tahansa. Olemme takanasi kaikessa. No, lapsen ei tarvinnut tapella ja kaikki meni hyvin.

        Töissä minua uhkailitiin, kun syksyllä 2009 yritin kertoilla rokotteen mahdollisista riskeistä tai siitä, että jotain outoa tässä hommassa todella nyt on. Minua uhkailtiin, että miten uskallan tulla rokottomattomana töihin, tartutan muita,´otanko vastuun toisten kuolemasta (hmm... miten olisin tartuttanut ja "tappanut" rokotetun.

        Olen pahoillani kaikkien sairastuneiden ja heidän perheidensä puolesta. En tunne tippakaan vahingoniloa, tuskin moni muukaan, vaikka täällä kertoisi, että "minähän sanoin". Mutta ette usko, miten pahalta tuntui, kun yritti varoitella ihmisiä puheissa (toki kirjoittelin myös eri palstoille) ja haukkuja tuli niskaan. Vahingonilon sijasta toivoisin, että joku niistä raivoisista nettikirjoittelijoista, jotka haukkuivat piikin epäilijöitä suut ja silmät täyteen, ilmaisisi katumusta. Ei ole häpeä olla väärässä, mutta on häpeä, jos ei pysty tunnustamaan virhettään - niistähän me kaikki opimme

        TIETOA OLI. Ihmisten pitäisi vaan jo avata silmänsä ja tajuta, että ei kaikki ole totta, mitä meille tiedotusvälneissä suolletaan. Jokaisella on netti kotonaan ja voi googlata erilaisia mielipiteitä. Pitää käyttää omia aivojaan ja arvioida, mitkä motiivit kenelläkin on. Työhähän se vaatii ja aikaa, mutta terveys kai on sellainen asia, jonka arvon jokainen ymmärtää.

        Mistäs tiedät, että jokaisella on netti kotonaan? Mistäs tiedät, että jokaisen aivot toimii?


      • hyppivät muutenkin
        sdgtrfhyujk kirjoitti:

        Mistäs tiedät, että jokaisella on netti kotonaan? Mistäs tiedät, että jokaisen aivot toimii?

        vaikkapa autojen alle. Se on luonnollista poistumaa. Ihmisiä kun ei voi kääriä pumpuliin ja pakkosyöttää, ettei kuole nälkään jos oma nuppi ei sano mitään.

        Tai voi. Mutta ei se ole ihmisarvoista elämää sekään.


      • Eikun ottamaan vaan!

        jOO, Kandee tosiaankin käydä niin pian ku viel ehtii pistättämäs sekä itsensä että holhottavansa, aina parempi mitä pikemm, ku toi flunssa jäytää tos pinnan alla nyk kesät talvet etsien aikaa, olosuhteita sopivaa muuntuakseen..
        Tosiaan lapsikuolleisuus suomes varman aalle 1/1000 rokoteeseen, sen sij sikaflunssaan ei.ja varmuudel todell, tieteell todistetuista narkolepsiatapuksista jotka olisivat aih sikapiikistä, ei ole olemassa.
        Mä olen itse ottanu jo kolme(viime talvi se eka, sit otin kaiken lukemani tied valos myös tehosteen 4vkoa(optimi3vkoa)ekasta, ku rokottajana sain työkamun avustuksel steriileistä ylijäämistä, jotka ois menny piloille,ku pantiin putiikkia kii viikonlopuks).Siit Pandemrixist tuli mul vars koht viiden pvän säryt ja pääkipu ja sika raskas väsymys, mut eivät estäneet tae kvondo -punnerruksia tai pitkän matkan juoksua:) mUTTA, TÄÄ KAUSILUNSSAPIIKKI OLIKI IHANA: VAIK SIINKI SIKAKOMPONENTTI, NI EI MTN KIPUJA TAI VAIVOJA!:D


    • NYT ON AIKA PUDOTTAA PÄITÄ ELI JONKUN ON EROLLAAN VASTATTAVA VALTAKUNNALLISESTA MÖHLIMISESTÄ. PEKKA PUSKA VALTAKUNNAN TERVEYSPROFEETTANA VIELÄ HETKI SITTEN EI TUNNUSTANUT MITÄÄN, NYT ANOTAAN ARMOA. PUSKAN ON EROTTAVA !!!! VASTUU PITÄÄ KANTAA. EI 53 LASTA SIITÄ VASTAA.

      • H1N1 War Syndrome

      • vastuuseen teoistaan

        Ministeri Risikon ja Terhi Kilven myöskin erottava. Kilpi moneen otteeseen vastasi kysymykseen, että onko rokote varmasti turvallinen lapsille ja raskaanaoleville, että on täysin turvallinen...


      • Nukkuva Kansa

      • Holdrenized Nation
        vastuuseen teoistaan kirjoitti:

        Ministeri Risikon ja Terhi Kilven myöskin erottava. Kilpi moneen otteeseen vastasi kysymykseen, että onko rokote varmasti turvallinen lapsille ja raskaanaoleville, että on täysin turvallinen...

        "According to THL, the vaccine coverage in Finnish children was ca. 80 %. With a bit more than a million children (0-17 year-olds) in Finland, ca. 840 000 Finnish children have been vaccinated with Pandemrix."
        http://www.rokotusinfo.fi/english_html


    • TerveKroppakestää

      Sikaflunssasta vouhotettiin yli äyräiden! Joka vuosi Normi flunssaan kuolee yli 1000 ihmistä. Sikaflunssaan menehtyy satakertaa vähemmän. Silti siitä vouhotetaan miljoona kertaa enemmän. Miksi? Mainoskikkako? Loppupelissä jokainen on vastuussa mitä itseensä laittaa.

      • Se meni niin...

        Ota piikki tai kuolet! Kyllähän siitä mielellään ottaa piikin ennemmin ku kuolee. Itse olin niin masentunut etten välittäny vaik olisin kuollu... no eipä sitä piikkiä sitten tullu otettua. masennus pelasti mut... ironista...


    • Ennakkoluuloinen

      rokote. En alkujaankaan luottanut tähän rokotteeseen. Joten en ottanut rokotetta, eikä myöskään tyttöni 16v vaikka kuuluu riskiryhmään synnynnäisen sydänjuttujen takia. Hyvin voidaan edelleen.

    • Sikapiikki

      Ensin pitäis selvittää,onko ylipäänsä olemassa yhtään todellista tapausta,jossa sikainfluenssarokote olisi aiheuttanut jollekin esim narkolepsian.Epäillyt'tapaukset'olis tutkittava huolellisesti(mieluiten vaikka'sokkona')että saavatko ylipäänsä ihan normitapaan diagnostisesti tutkittaes narkolepsia-dg:n.Jos tällasia alkais löytyä paljon,aluksi kymmeniä rajatulta alueelta,niin sitten seuraavaks että mistä löytyvät mihin väestönosaan kuuluvat jne.SAMAT TUTKIMUKSET OLIS SITTEN EHDOTTOMASTI TEHTÄVÄ USEISSA ERI POPULAATIOIS,vähintäänkin useas eri maassa missä rokotetta annettu samantyyppisille populaatioille ja otosten oltava tokiTUHANSIA.Näin sais ehkä jotain tietoa siitä,onko parjattu rokote ylipäänsä edelleenAIHEUTTANUTainuttakaan esim.narkolepsiatapausta.Vai johtuvatko k.o.'tapaukset' kenties muusta.Narkolepsiaa esiintyy todella muutenkin(mm. omassa suvussani)eikä se tiedostettuna ole edes mikään kovin vakava tai häiritsevä tauti.Sen syntysyynä vaanHUOMATTAVASTI TAVALLISEMMIN ON ITSE INFLUENSSATAUTI,joka paljon vaarallisempi kuin rokote.(Itse ottanut rokotetta hyväksyttävin sivuv.kaikki saamani annokset ja jos lapsikuolleisuus suomessa siihen on alle 1/1000,rokotuttaisin varmasti lapseni,jos olisi,ellei järkevää todellisesti tutkittua näyttöä oikeasti haitallisista frekvenssiltään yli1% sivuvaikutuksista esitettäisi.Ihan siksi,että on törkeää altistaa omat lapsensa sekä rokottamatta jättämisellä laumasuojan heiketessä myös koko muu väestö oikeasti pahantyyppiselle taudille,jolla on todellisesti potentiaalia kehittyä vielä oikeinkin hyväksi uhaksi koko väestölle.Käytös koko väestöä kohtaan on erittäin törkeää jokaiselta rokottamatta jättäneeltä saati noiden erittäin epäilyttävästi haiskahtavien sensaatioiden levittäjiltä.)
      Siinä tapauksessa,että ihan oikeasti,täysin puolueettomasti tutkittaessa sattuisi löytymään todellisia narkolepsia(tai muita)tapauksiaMERKITTÄVÄSTIenemmän jonkin ryhmän rokotetuista kuin rokottamattomasta normaalipopulaatiosta,pitäisi vasta vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä ja puhua asiasta silloin asianosaisten kanssa.Mutta,huom:Tutkittujen populaatioiden koko min.1000.
      Jos näin menetellen saatais osoitettua että sikainfluenssarokote aihVAKAVIA JA PALAUTUMATTOMIA HAITTOJAyli1%:lleKOKOVÄESTÖSTÄ TAI YHTÄ LAAJASTI JOLLEKIN TIETYLLE VÄESTÖNOSALLE,vasta sitten olisi asiallista ruveta levittämään julkista haittatietoa(silloin se olisikinTIETOA,ei rokotevastaisen populaationosan sensaatioparjausta)ja antaa harkintapäätös aikuisille rokotteen ottajille tai lastensa puolesta päättäjille.
      On muistettava tosiasia,että influenssat,vakavat,epidemioina leviävät hengitystieinfektiot ymv.taudit ovat aina todellinen riski ja tulevat olemaan sitä tulevaisuudessakin koskienKOKO MAAPALLON VÄESTÖÄ.Sen sijaan laajoilla rokotuksilla on saatu monia tappavia tauteja lähes hävitettyä ja monille alueille on saatu nimenomaan laajoilla,aukottomilla rokotuksilla hyvä suoja tiettyjä vaarallIsia erittäin vahingollisia tauteja vastaan.
      Nämä väestön hyvinvoinnin ja säilymisen sekä eliniän ja -laadun kannalta täysin korvaamattomat asia on saavutettu nimenomaan niillä tekisi mieli sanoa jo'vanhanaikaisilla'rokotuksilla,jolloin koulussakinYLEENSÄ KAIKKI OTTIVAT AINA KAIKKI ROKOTTEET(ainoastan joillain hyvin harvoilla oli rokottamattomuuslappu mukana).Tämä onkin tarttuvien tautien rokottamisen perusperiaate;koko mahdollisen väestönosan tulisi VIIVYTTELEMÄTTÄottaa rokote heti,kun se on mahdollista sekä levittääASIALLISTA,ROKOTEMYÖNTEISTÄ tietoa muille.Vain näin mahdollisimman ajoissa toimien voidaan estää se todellinen uhka,jollainen iso epidemia aina nykyaikana on.
      Olen ilman muuta sitä mieltä,että lapsuudessani70-luvulla nämä asiat olivat paremmin,ne olivat tuolloin vielä hoidossa yhteiskunnassamme.Tällä hetkellä eivät ole.Suosittelisin ilman muuta ottamaan käytännön,että kaikki epidemiaa ehkäisevät tartuntatautirokotteet on jokaisen suomalaisen otettava,ainoastaan lääkärintodistuksella voisi jättää väliin.Tämä vaikuttaisi edelleenkin oleva ainoa riittävä keino huolehtia esim.suomalaisten yleisestä turvallisuudesta ja terveydestä näissä asioissa.Koko väestön olisi syytä myös ymmärtää tosia,että epidemioihin tarttuviin tauteihin liittyvät asiat eivätKOSKAANole kenenkään yksityisasioita.Valtaisat määrät tieteellistä,kvantitatiivista ja pitkiltä ajanjaksoilta kerättyä tutkimustietoa todistavat nämä faktat.Epidemia-asiat,mikrobiologisen luonteensa johdosta,vaativat että jokainen toimii niissä viranomaisten ilmoittamaa'yhteistä hyvää'kohti,tehden käytännön teot viivyttelemättä.
      Jos kansa voisi palata todellisen sivistyneisyyden ja tiedon pariin ja rupeaisivat esim.vaatimaan taas kunnollista,tehokasta ja viivyttelemätöntä rokotustoimintaa,kuten vielä ainakin parikymmentä vuotta sitten oli,uskon että viranomaiset puolestaan toisivat rokotteet hyväksyttävässä ajassa populaatiolle jaettaviksi.Niinhän ei valitettavasti käynyt viime eikä tänä talvena.

    • henrik hki

      hyvät! tyhmät suomen kansalaiset koska opitte että olitte kansain välisen lääke firman koe kaniineja! ministeri risikko vastuuseen!

    • TilastoHarhaa?

      Mutta miksi juuri Suomalais-lapsia on sairastunut narkolepsiaan suhteellisesti enemmän kuin muunmaalaisia ?

      Kävikö vahinko niin että kun rokotetta valmistettiin lyhyessä ajassa paljon niin pieni erä oli viallista ?

      Onko Suomalais-lasten perimä niin poikkeava että se muka riittäisi selittämään sairastumiset (miksi aikuisilla ei esiintynyt huomattavaa narkolepsian lisääntymistä onko lasten hermosto herkempi ? )

      Vai olisiko niin että muualla ei rokotettukaan niin laajasti lapsia kuin Suomessa ?

    • 117117

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1459
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1358
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      41
      1283
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1228
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe