Kritiikin kohde pahastuu jos kritiikki on ilkeämielistä ? ?

Job 42:10

Rakentava kritiikki kerrotaan lempeämielisesti,ei ivallisesti ja sarkastisesti......
***Saatamme olla valmiita pitämään lihallisia ominaisuuksia normaaleina Saatanan maailmassa,
mutta samanlaisiin puutteisiin törmääminen veljiemme keskuudessa voi olla hyvin koettelevaa.
Mikäli toisten vajavuudet tahtovat ärsyttää meitä,
meidän on hyvä kysyä itseltämme,

miten voisimme paremmin heijastaa ”Kristuksen mieltä”"

(Vartiotorni 15. syyskuuta 2009 s. 7)
Ex-Jt-lta lienee turha odottaa rakentavaa kritiikkiä?
Exiltä lienee olla liikaa vaadittu, että he osoittaisivat "Kristuksen mieltä" ?
Job ei moittinut Jumalaa.......?

5

216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >>Job ei moittinut Jumalaa.......?

      Vt-seura = Jumala?

      • hämmästelijä.....

        Markku_Meilo Käyttäjän viestit 26.12.2010 14:53

        >>Jehova antaa minulle voimaa pysyä raittiina.

        Jehovaa onkin viinan suhteen syytä kunnioittaa monipuolisuudestaan. Tunnen ja tiedän useammankin henkilön, joita Jehova on auttanut alkoholisoitumaan. Ainakin kaksi karviankaveriani on Jehovan avulla juopottelemalla pääsyt hengestään. Toinen nk. mallikelpoisena tosi kristittynä tunnettu oli Karvialla niin raivoisa raittiusintoilija, että viittauskin oluenjuontiin sai hänet ylittämään itsensä. Toinen taas ei olisi yksin oppinut juomaan, mutta seurakunnan kypsät veljet opettivat hänelle kotiviinin valmistuksen jalon taidon. Sen opittuaan hän pävöityi ratti- sekä tavalliseksi teokraattiseksi juopoksi.
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9554821/47343417


      • :(... :(....
        hämmästelijä..... kirjoitti:

        Markku_Meilo Käyttäjän viestit 26.12.2010 14:53

        >>Jehova antaa minulle voimaa pysyä raittiina.

        Jehovaa onkin viinan suhteen syytä kunnioittaa monipuolisuudestaan. Tunnen ja tiedän useammankin henkilön, joita Jehova on auttanut alkoholisoitumaan. Ainakin kaksi karviankaveriani on Jehovan avulla juopottelemalla pääsyt hengestään. Toinen nk. mallikelpoisena tosi kristittynä tunnettu oli Karvialla niin raivoisa raittiusintoilija, että viittauskin oluenjuontiin sai hänet ylittämään itsensä. Toinen taas ei olisi yksin oppinut juomaan, mutta seurakunnan kypsät veljet opettivat hänelle kotiviinin valmistuksen jalon taidon. Sen opittuaan hän pävöityi ratti- sekä tavalliseksi teokraattiseksi juopoksi.
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9554821/47343417

        ei siis Vt- seuraa kohtaan:
        "Jehova on auttanut alkoholisoitumaan" ... :(


      • Pii on 3.0
        :(... :(.... kirjoitti:

        ei siis Vt- seuraa kohtaan:
        "Jehova on auttanut alkoholisoitumaan" ... :(

        .." Alkoholisoitumaan ,.."
        ..Eikös Nooakin ollut sammuneiden joukossa ?


      • in vino veritas
        Pii on 3.0 kirjoitti:

        .." Alkoholisoitumaan ,.."
        ..Eikös Nooakin ollut sammuneiden joukossa ?

        Niinkö jeppulaiset opettavat?

        Vai onko tämä "Piin" oma "tulkinta" ?
        Jehova auttoi häntäkin alkoholisoitumaan, kuten teki meilon uskontovereille?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1244
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1121
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      315
      796
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      43
      682
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe