Rakentava kritiikki kerrotaan lempeämielisesti,ei ivallisesti ja sarkastisesti......
***Saatamme olla valmiita pitämään lihallisia ominaisuuksia normaaleina Saatanan maailmassa,
mutta samanlaisiin puutteisiin törmääminen veljiemme keskuudessa voi olla hyvin koettelevaa.
Mikäli toisten vajavuudet tahtovat ärsyttää meitä,
meidän on hyvä kysyä itseltämme,
miten voisimme paremmin heijastaa ”Kristuksen mieltä”"
(Vartiotorni 15. syyskuuta 2009 s. 7)
Ex-Jt-lta lienee turha odottaa rakentavaa kritiikkiä?
Exiltä lienee olla liikaa vaadittu, että he osoittaisivat "Kristuksen mieltä" ?
Job ei moittinut Jumalaa.......?
Kritiikin kohde pahastuu jos kritiikki on ilkeämielistä ? ?
5
216
Vastaukset
>>Job ei moittinut Jumalaa.......?
Vt-seura = Jumala?- hämmästelijä.....
Markku_Meilo Käyttäjän viestit 26.12.2010 14:53
>>Jehova antaa minulle voimaa pysyä raittiina.
Jehovaa onkin viinan suhteen syytä kunnioittaa monipuolisuudestaan. Tunnen ja tiedän useammankin henkilön, joita Jehova on auttanut alkoholisoitumaan. Ainakin kaksi karviankaveriani on Jehovan avulla juopottelemalla pääsyt hengestään. Toinen nk. mallikelpoisena tosi kristittynä tunnettu oli Karvialla niin raivoisa raittiusintoilija, että viittauskin oluenjuontiin sai hänet ylittämään itsensä. Toinen taas ei olisi yksin oppinut juomaan, mutta seurakunnan kypsät veljet opettivat hänelle kotiviinin valmistuksen jalon taidon. Sen opittuaan hän pävöityi ratti- sekä tavalliseksi teokraattiseksi juopoksi.
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9554821/47343417 - :(... :(....
hämmästelijä..... kirjoitti:
Markku_Meilo Käyttäjän viestit 26.12.2010 14:53
>>Jehova antaa minulle voimaa pysyä raittiina.
Jehovaa onkin viinan suhteen syytä kunnioittaa monipuolisuudestaan. Tunnen ja tiedän useammankin henkilön, joita Jehova on auttanut alkoholisoitumaan. Ainakin kaksi karviankaveriani on Jehovan avulla juopottelemalla pääsyt hengestään. Toinen nk. mallikelpoisena tosi kristittynä tunnettu oli Karvialla niin raivoisa raittiusintoilija, että viittauskin oluenjuontiin sai hänet ylittämään itsensä. Toinen taas ei olisi yksin oppinut juomaan, mutta seurakunnan kypsät veljet opettivat hänelle kotiviinin valmistuksen jalon taidon. Sen opittuaan hän pävöityi ratti- sekä tavalliseksi teokraattiseksi juopoksi.
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9554821/47343417ei siis Vt- seuraa kohtaan:
"Jehova on auttanut alkoholisoitumaan" ... :( - Pii on 3.0
:(... :(.... kirjoitti:
ei siis Vt- seuraa kohtaan:
"Jehova on auttanut alkoholisoitumaan" ... :(.." Alkoholisoitumaan ,.."
..Eikös Nooakin ollut sammuneiden joukossa ? - in vino veritas
Pii on 3.0 kirjoitti:
.." Alkoholisoitumaan ,.."
..Eikös Nooakin ollut sammuneiden joukossa ?Niinkö jeppulaiset opettavat?
Vai onko tämä "Piin" oma "tulkinta" ?
Jehova auttoi häntäkin alkoholisoitumaan, kuten teki meilon uskontovereille?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131244
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201121- 1381003
- 99843
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten315796Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä43682Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592