kuulostaako yhtään tutulle?

onneton22

Hei, haluaisin kysyä teiltä vähän neuvoa.

Oireet:
- nenän tukkoisuus,
- aamuisin herään aivastuskohtauksiin (noin 4-8krt putkeen)
- jatkuva väsymys ja kroppa tuntuu jotenkin voimattomalta (aloitin syksyllä reippaan lenkkeilyn), nykyään ei hirveästi jaksa paitsi kun ulos pääsee niin silloin jaksaa pidemmälle vaikka pakkaset paukkuis kuinka.
- lima on pisteliästä sieraimissa
hengitän nykyään suun kautta aina, välillä en maista/haista kun olen niin tukossa
- pari kertaa herännyt aamulla siihen kun en saa henkeä ja kakistelen.
- olen nyt myös flunssassa joka on vain lisännyt hengitysvaikeuksia, ja olen tavallista viluisempi.
- etuhampaaseen on muodudtunut tumma kohta, joka on ontto, huomasin sen tänään kun hampaasta lähti palanen ja tilalle jäi n. millin levyinen reikä joka paljasti että hammas on ontto siitä kohtaan.
- poskiontelot todella kipeät

Olemme asuneet tässä asunnossa nyt 7kk, oireet alkoivat vajaan 2 kk päästä muutosta kun jäin kotiin työttömäksi, puolisoni alkanut oireilemaan vasta nyt (ollut päivittäin muualla) toisin kuin minä joka olen ollut lähes koko ajan täällä kotona.

Muuta:
- asunnossa on todella kuiva ilma.
- Monet on pitäny tätä koko taloa homepaikkana jo silloin kun se rakennettiin.
- isäpuoleni sanoi että vaatteeni haisee homeelle monesti. (kuivaamme pyykit kylpyhuoneessa)
- Meillä on kylpyhuoneen kylpykaapin yläpuolella nurkassa mustia kohtia kattolaudoissa.
- kylppäriin tehtiin remontti juuri ennen kuin muutimme tähän, remonttimiehet sanoi liian kosteena laitetut laatat turpos ja siksi uusivat laatat.
- naapurikämppään tehtiin otsonointi heti heidän muuttonsa jälkeen (ennen ku uudet muutti), hajuhaitoista tuskin oli kyse, aina tupakoivat parvekkeella, ja sisällä ei haissut mikään epämiellyttävä, ei lemmikkejä.
- kun nukun kylppärin viereisessä huoneessa, oireet koventuvat.

Menen lääkäriin viikon päästä ja todella toivon että pääsisin tutkimuksiin. (täällä kun ei aina pääse).

voiko lemmikkikin oireilla homeesta?

24

995

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hh

Hampaassasi toden näköisesti reikä, hakeudu hammasläkäriin.

Muuten oireesi ja kuvauksesi talosta vaikuttavat liittyvän homeeseen.

• "Olemme asuneet tässä asunnossa nyt 7kk, oireet alkoivat vajaan 2 kk päästä muutosta --"

- Sopii homeoireisiin oikein hyvin. Kun me muutimme homeasuntoon 1.2.2008, jo 8.5.2008 tk-lääkäri kirjoitti: "Cor, pulm fors vingahtaa." Seuraavalla kerralla 27.5.2008 hän palasi asiaan vielä ja kirjasi ylös: "Viimeksi vo:lla fors exp vinkunat."

Muutimme homeasunnosta 1.4.2009 pois. Käytin astmalääkkeitä puolitoista vuotta, salbumatolia kesästä 2008 lähtien ja molempia salbumatolia sekä kortisonia syksystä 2008 maaliskuun alkuun 2010 asti. Keuhkojani auttoi tervehtymään Seagaten Nasal & Throat Spray ja erilaiset höyryhengityshoidot. Otin höyryhengitystä niin paljon, että kulutin höyryhengityslaitteen puhki.

Uusi laite on ostettu jo tilalle, mutten ole tarvinnut sitä vielä. Poskiontelot ovat kuitenkin paskana, joten suo siellä, vetelä täällä.

• Aikavirhe korjattu. Salbumatolia ja kortisonia syksystä 2008 maaliskuun alkuun 2010, yhteensä puolitoista vuotta. Seuraavana vuorossa vanhentuneiden keuhkolääkkeiden hävittäminen. En tunne keuhkoissa mitään pesäkettä enää. - Jossain onnistunut, vaikkei paljoa ilahdutakaan poskiontelojen ollessa paskana.

• Oireesi ovat ihan tuttuja, noin minäkin oireilin, mutta vasta syyskuun lopussa 2008 osasin yhdistää oireemme homeeseen. Meilläkin oli kylpyhuone homeessa, muuttakaa pois sieltä.

• lääkärit...

Ei auta lääkärit varsinkaan jos koitat kunnalliselta puolelta. Homeet on lasse perus lääkärille liian monimutkaisia. Ota selvää etukäteen onko asuinpaikkakunnallasi jotakin homeisiin perehtynyttä. Se on vaikeaa mutta vielä vaikeampaa on muiden ymmärtää oireiden todellisuutta.
      Hampaat ei kuulu joukkoon ja unihalvausta en ole vielä kokenut. Muuten kaikki on tuttua.
      Varaudu muuttamaan mahdollismman nopeasti. Oireet ei helpotu ja seuraavaksi alkaa nivelongelmat. Ennen muuttoa konsultoi jotakin desinfiointi firmaa miten pakolliset mukaan otettavat kamat desinfioidaan. Syyllisyys,korvaus ja oikeudenkäyntiasioita pohditaan vasta muuton jälkeen ei homekämpässä asuessa.

• "Ei auta lääkärit varsinkaan jos koitat kunnalliselta puolelta. Homeet on lasse perus lääkärille liian monimutkaisia."

- Sen parempia ei juuri yksityiselläkään. Konstit vääriä. Tällä tietämyksellä mikä itselläni on nyt, yrittäisin omalla kohdallani välttää kortisonin käyttöä, jos suinkin mahdollista. Jos sieni-infektio, kortisoni vain levittää sitä. - Mutta kun keinoja ei ole, huonojakin konsteja pakko käyttää. Homekämpästä nopeasti pois, se parainta.

• Kuumetta
        sanasinko kirjoitti:

"Ei auta lääkärit varsinkaan jos koitat kunnalliselta puolelta. Homeet on lasse perus lääkärille liian monimutkaisia."

- Sen parempia ei juuri yksityiselläkään. Konstit vääriä. Tällä tietämyksellä mikä itselläni on nyt, yrittäisin omalla kohdallani välttää kortisonin käyttöä, jos suinkin mahdollista. Jos sieni-infektio, kortisoni vain levittää sitä. - Mutta kun keinoja ei ole, huonojakin konsteja pakko käyttää. Homekämpästä nopeasti pois, se parainta.

Saletti tapaus,- ja korjausmiehet VALEHTELEE.
        Vesivahinko siellä on ollu, tai on vieläkin.

• Liiankin

Nimenomaan tuo kohta: "oireet alkoivat vajaan 2 kk päästä muutosta kun jäin kotiin työttömäksi," "Homeoireet" alkavat tyypillisesti silloin kun elämässä rupeaa menemään joku asia pieleen. Jos kysyt täältä, niin home on syyllinen kaikkiin mahdollisiin maailman vaivoihin tsunameista heinäsirkkoihin ja vessan tukkeutumisesta Ladan pakoventtiilin vuotamiseen. En antaisi niille mielipiteille mitään arvoa. He vain haluavat vetää kaikki muutkin rypemään samaan virtuaaliseen lietelantakuoppaan, missä he itse jaksavat joka päivä inua surkeaa kohtaloaan, jota kukaan muu, varsinkaan "viranomaiset" ei ymmärrä.

P.S. En ole kuullutkaan, että kylppärin laatat turpoilisivat kosteinakaan. Vai puhutko nyt ollenkaan keraamisista laatoista?

• Asiaton viesti, häirikkö asialla.
        Palstalla näitä riittää, älä välitä aloittaja.

• Oma asennevammasi paljon pahempi, lasti sontaa sairastuneiden niskaan.

• Liiankin huonoa

Sisäilma yhä huonoa Kivimaan koulussa

Rahaa kulunut reilut 5 miljoonaa euroa.

"viranomaiset ei ymmärrä" vai mitä v*77ua.
        Arvokkaita mielipiteitä, kun alkaa menemään tosi huonosti.

• dwdwqqw
        Liiankin huonoa kirjoitti:

Sisäilma yhä huonoa Kivimaan koulussa

Rahaa kulunut reilut 5 miljoonaa euroa.

"viranomaiset ei ymmärrä" vai mitä v*77ua.
        Arvokkaita mielipiteitä, kun alkaa menemään tosi huonosti.

Kyllähän ap:lla kovasti homeelta kuulostaa. Aloittaisin asunnon tutkimisesta.

Tottakai oireet alkavat helpommin, jos on työtön, kun silloin viettää kodissa suunnilleen 100% ajasta. Muualla työskentelevät käyvät kotona melkein vain nukkumassa, joten ymmärrettävästi altistus ei tule niin heposti.

• vertti-eetu
        dwdwqqw kirjoitti:

Tottakai oireet alkavat helpommin, jos on työtön, kun silloin viettää kodissa suunnilleen 100% ajasta. Muualla työskentelevät käyvät kotona melkein vain nukkumassa, joten ymmärrettävästi altistus ei tule niin heposti.

on pitkästä aikaa naulan kantaan. Jos 25 t vuorokaudessa ilman ruokatuntia kosteusvauriorakennuksen myrkkyjen seassa, niin oireilut ja sairastumiset todennäköisiä.

• "Jos kysyt täältä, niin home on syyllinen kaikkiin mahdollisiin maailman vaivoihin tsunameista heinäsirkkoihin ja vessan tukkeutumisesta Ladan pakoventtiilin vuotamiseen. En antaisi niille mielipiteille mitään arvoa. He vain haluavat vetää kaikki muutkin rypemään samaan virtuaaliseen lietelantakuoppaan, missä he itse jaksavat joka päivä inua surkeaa kohtaloaan, jota kukaan muu, varsinkaan 'viranomaiset' ei ymmärrä."

- Tuommoista en ole lukenut täältä, että kaikki johtuisi homeista, mutta oppinut haistamaan kulloinkin samasta lähteestä tulevat halveeraamisyritykset. Nimimerkeistä ei täällä ota Erkkikään selvää, mutta hajuvana seuraa perässä. Aina löytyy niitä terveitä, jotka kokevat asiakseen talloa sairastuneiden päältä ja mitätöidä koko homeongelman.

• Henki kulkee
        dwdwqqw kirjoitti:

En oikein ymmärtänyt. Sinun mielestäsi työtön=neljän seinän sisällä 24/7/365????

Kun itselle tuli olosuhteiden pakosta katko työuraan, niin vietin aikaa enemmän ulkona kuin koskaan ennen. Ja loput liikenevät tunnit hakemassa uutta työtä. Mutta tuossa onkin sitten kai ero normaalin ihmisen ja ns. homesairaan välillä?

• Henki kulkee kirjoitti:

En oikein ymmärtänyt. Sinun mielestäsi työtön=neljän seinän sisällä 24/7/365????

Kun itselle tuli olosuhteiden pakosta katko työuraan, niin vietin aikaa enemmän ulkona kuin koskaan ennen. Ja loput liikenevät tunnit hakemassa uutta työtä. Mutta tuossa onkin sitten kai ero normaalin ihmisen ja ns. homesairaan välillä?

"Mutta tuossa onkin sitten kai ero normaalin ihmisen ja ns. homesairaan välillä?"

Tosi törkeä ja rasistinen viesti, mutta sitä on ilmassa - asennevammaa ja sairasta pullistelua.

• 22
        sanasinko kirjoitti:

"Mutta tuossa onkin sitten kai ero normaalin ihmisen ja ns. homesairaan välillä?"

Tosi törkeä ja rasistinen viesti, mutta sitä on ilmassa - asennevammaa ja sairasta pullistelua.

Mistäs ne rodut nyt tähän hyppäsivät? Vedätkö seuraavaksi natsikortinkin? Itse asiaan sinulla ei ollut sitten mitään sanottavaa, eipä tietenkään.

• rohkiat ja kauniit
        sanasinko kirjoitti:

"Jos kysyt täältä, niin home on syyllinen kaikkiin mahdollisiin maailman vaivoihin tsunameista heinäsirkkoihin ja vessan tukkeutumisesta Ladan pakoventtiilin vuotamiseen. En antaisi niille mielipiteille mitään arvoa. He vain haluavat vetää kaikki muutkin rypemään samaan virtuaaliseen lietelantakuoppaan, missä he itse jaksavat joka päivä inua surkeaa kohtaloaan, jota kukaan muu, varsinkaan 'viranomaiset' ei ymmärrä."

- Tuommoista en ole lukenut täältä, että kaikki johtuisi homeista, mutta oppinut haistamaan kulloinkin samasta lähteestä tulevat halveeraamisyritykset. Nimimerkeistä ei täällä ota Erkkikään selvää, mutta hajuvana seuraa perässä. Aina löytyy niitä terveitä, jotka kokevat asiakseen talloa sairastuneiden päältä ja mitätöidä koko homeongelman.

kaikki joukolla sinne. Homebisnes esittäytyy jälleen. Kuka on suurin ja kaunein.

• 22 kirjoitti:

Mistäs ne rodut nyt tähän hyppäsivät? Vedätkö seuraavaksi natsikortinkin? Itse asiaan sinulla ei ollut sitten mitään sanottavaa, eipä tietenkään.

"Mistäs ne rodut nyt tähän hyppäsivät? Vedätkö seuraavaksi natsikortinkin?"

- Mitkä rodut? Mielipide oli rasistinen ja syrjivä, kohteena homesairaat.

*

"Itse asiaan sinulla ei ollut sitten mitään sanottavaa, eipä tietenkään."

- Halpaa ja alhaista hupia.

• Homeherkkä#

Aloittaja kertoi kärsivänsä muutettuaan uuteen asuntoon nenän tukkoisuudesta, aivastuskohtauksista herättyään, jatkuvasta väsymyksestä, hengenahdistuksesta aamuisin, poskiontelokivuista, joutuvansa nenän tukkoisuuden takia hengittämään suun kautta ja olevansa nyt flunssainen ja paleleva.

Kertoi myös, että asuttuaan nyt 7 kk uudessa asunnossa hänen puolisollaankin on alkanut olla oireita.

Kertoi myös, että monet ovat pitänneet taloa homepaikkana jo silloin kun se rakennettiin ja että kylppäriin oli tehty remontti ennen heidän muuttoaan ja remontista huolimatta kattolaudoissa on mustia kohtia.
        Kertoi myös, että naapurikämppään oli tehty otsonointi välittömästi asukkaiden muutettua sieltä pois.

Eli jos mikä on mennyt pieleen, niin rakennushan on ollut jo uutuudestaan pieleen mennyt rakennus.
        Isännöitsijän toimenpiteetkin ovat pielessä niin naapurihuoneiston kuin aloittajan kylppäriremontinkin osalta.

Aloittajan oireet ovat tyypillisiä ns. kosteusvauriomikrobiallergisoitumisen aiheuttamia ALKUoireita.

Kun kirjoitit, että "homeoireet" alkavat tyypillisesti silloin kun elämässä rupeaa menemään joku asia pieleen, niin lääketiedetutkijoiden mukaan "elämässä pieleenmeneminen" esim. työttömäksi joutuminen, saattaa toki aiheuttaa stressioireilua, jonka oireilun syynä ovat ns. stressihormonit päätekijänä kortisoliylitulva.
        Joten gooklaisitko mitä oireita stressi aiheuttaa.
        Eipä näytä olevan yhtäläisyyttä ns. ALKU-kosteusvauriomikrobiALTISTUSoireilun kanssa.

Ja toki sinulla, tällä homesairaudet palstalla viihtyvänä homesairausmollaajana, pitäisi jo olla tiedossasi mitä ammattitautilaissamme mainittuja allergisia sairauksia ns. kosteusvauriomikrobialtistusALLERGIA aiheuttaa ALKUoirulden puhjetessa altistuksen pitkityessä diagnosoiduiksi TULEHDUSsairauksiksi muotoa krooninen/akuutti, joihin samoihin sairauksiin myös ns. kosteusvauriomikrobiKOTIaltistuneet sairastuvat siinä missä ns. kosteusvauriorakennusmikrobialtistustyöntekijät kuin myös maanviljelijät.

• onneton22

Työttömäksi jääminen ei valitettavasti muuten tähän liity kuin sillä että olen viettänyt aikaa enemmän täällä kotona, ennen kävin töissä 13h päivässä ja oireet alkoivat kun rupesin viettämään aikaa enemmän kotona. Aloitin tuossa työttömäksi jäämisen jälkeen opiskelut n. kuukausi myöhemmin, silti oireet jatkuvat ja pahenevat koko ajan, kouluun en enää jaksa mennä. Ja se työttömyys alkoi ihan omasta halusta lähteä opiskelemaan ja elää lähempänä perhettäni, nyt olen alkanut odottamaan innolla sitä hetkeä kun saan muutettua tästä läävästä kunnon asuntoon missä sen asunnon ilman hengittäminen ei sairastuta minua.
        Uskon kyllä näihin juttuihin mitä täällä on kirjoiteltu, sen ymmärtää kun itse alkaa oirehtimaan. Ironisesti tämä paikka on opiskelijoille tehty ja suth uusikin vielä, onnesta tuli onnettomuus kun tajusin että ne syksyn 10-15km lenkit vaihtuivat 3-5km lenkeiksi kun ei happi kierrä.

Kyllä puhuin laatoista, erotan kyllä seinämateriaalit.

• onneton22
        sanasinko kirjoitti:

Asiaton viesti, häirikkö asialla.
        Palstalla näitä riittää, älä välitä aloittaja.

Kiitos vastauksistasi ja puoleni pitämisestä,
        ei tuollainen negatiivikko maailmaani hetkauta niin vähällä.
        Oli muuten taas kiva löytö kylppärissä, toinenkin nurkkaus alkanut "värjääntyä" mustaksi.
        Sitten kuin se terveystarkastaja tulee (jos tulee) niin otan kyllä isäpuolen mukaan se on huomattavasti ärhäkkäämpi kuin minä tämmöisissä tapauksissa.

Ja mitä hampaaseeni tulee, minäkin veikkaan että reikä se on :) pelkäsin vaan et tää home voi viedä hampaatkin.

• vokkipannuun hometta
        onneton22 kirjoitti:

Työttömäksi jääminen ei valitettavasti muuten tähän liity kuin sillä että olen viettänyt aikaa enemmän täällä kotona, ennen kävin töissä 13h päivässä ja oireet alkoivat kun rupesin viettämään aikaa enemmän kotona. Aloitin tuossa työttömäksi jäämisen jälkeen opiskelut n. kuukausi myöhemmin, silti oireet jatkuvat ja pahenevat koko ajan, kouluun en enää jaksa mennä. Ja se työttömyys alkoi ihan omasta halusta lähteä opiskelemaan ja elää lähempänä perhettäni, nyt olen alkanut odottamaan innolla sitä hetkeä kun saan muutettua tästä läävästä kunnon asuntoon missä sen asunnon ilman hengittäminen ei sairastuta minua.
        Uskon kyllä näihin juttuihin mitä täällä on kirjoiteltu, sen ymmärtää kun itse alkaa oirehtimaan. Ironisesti tämä paikka on opiskelijoille tehty ja suth uusikin vielä, onnesta tuli onnettomuus kun tajusin että ne syksyn 10-15km lenkit vaihtuivat 3-5km lenkeiksi kun ei happi kierrä.

Kyllä puhuin laatoista, erotan kyllä seinämateriaalit.

tämä.

Huojuvat talot huolenamme

• onneton22 kirjoitti:

Kiitos vastauksistasi ja puoleni pitämisestä,
        ei tuollainen negatiivikko maailmaani hetkauta niin vähällä.
        Oli muuten taas kiva löytö kylppärissä, toinenkin nurkkaus alkanut "värjääntyä" mustaksi.
        Sitten kuin se terveystarkastaja tulee (jos tulee) niin otan kyllä isäpuolen mukaan se on huomattavasti ärhäkkäämpi kuin minä tämmöisissä tapauksissa.

Ja mitä hampaaseeni tulee, minäkin veikkaan että reikä se on :) pelkäsin vaan et tää home voi viedä hampaatkin.

"Kiitos vastauksistasi ja puoleni pitämisestä"

- Ole hyvä! On minuakin lyöty täällä kuin vierasta sikaa.

Lyötyjä on kai erityisen hauskaa mäiskiä vielä lisää.

Mutta maisemaa voi aina vaihtaa ja pudistaa pölyt jaloistaan.

Tsemppiä!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      67
      1252
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      911
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      338
      709
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      661
    5. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      112
      659
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      646
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      638
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      592
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56