Ongelmia FRAMEJEN kanssa!!

Auttakaa!!?

Olen tekemässä yritykselleni websivuja. Mutta nyt tuli vastaan pieni ongelma. Ylävalikkossa minulla on Framet käytössä...elikkä värillisen framelaatikon sisässä valikkolinkit. linkit toimivat, mutta, kun suljen ikkunan ja avaan uudestaan ja klikkaan linkkiä, niin se avaa uuden (saman) sivun siihen päälle, ja se uuden ikkunan linkit toimivat ilman moitteita, ei avaa uusia ikkunoita. Mitä tehdä?
Minulla on valikko erikseen omassa muistiossa nimella valikko.html.
Ja siihen base target kohtaan olen linkittänyt sivun: etusivu.html.

7

329

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Auttakaa!!?

Valikko notepad koodit:
      < html >
      < head >
      < title>Valikko
      < base target="etusivu.html" >
      < /head >
      < body >

< font size="7" >
      < body bgcolor="#ADEAEA" >
      < BODY LINK="#0000FF" >
      < BODY VLINK="#0000FF" >

< center >

< table >
      < tr >
      < th >< PRE >< font size="6" >< FONT FACE="Arial Black" >< a href="etusivu.html" >Etusivu < /a >< /PRE >< /th >
      < td >< PRE >< font size="6" >< FONT FACE="Arial Black" >< a href="linkit.html" >Linkit< / a > < /PRE>
      < /tr >
      < /table >

< /center >
      < /body >
      < /html >

Ja tässä etusivulla oleva koodi tälle valikko-framelle!:

< FONT SIZE="6" >

< FONT FACE="Arial" >

< iframe width="990" height="85" scrolling=no frameborder=no src="valikko.html" >
      < /iframe >

• Tekeekö joku todella uusia sivuja vuonna 2011 tuollaisella tagisopalla? Ettet vaan trollaa (vedätä)?

Tämä on varmaankin karhunpalvelus, mutta ei target-määritettä noin voi käyttää. Jos haluat avata koko ikkunaan, kuten kai haluat, kirjoita target="_top". Siis jos haluat tehdä sivuja tavalla, joka oli kömpelöä, joustamatonta ja vanhentunutta jo 1990-luvulla.

• Smaamamam
        Yucca kirjoitti:

Tekeekö joku todella uusia sivuja vuonna 2011 tuollaisella tagisopalla? Ettet vaan trollaa (vedätä)?

Tämä on varmaankin karhunpalvelus, mutta ei target-määritettä noin voi käyttää. Jos haluat avata koko ikkunaan, kuten kai haluat, kirjoita target="_top". Siis jos haluat tehdä sivuja tavalla, joka oli kömpelöä, joustamatonta ja vanhentunutta jo 1990-luvulla.

kun osaan ja kiinnostaa ja on helppo osaltaan.
        Kiitos kuitenkin...pitää kokeilla toimiiko

• Smamamam
        Yucca kirjoitti:

Tekeekö joku todella uusia sivuja vuonna 2011 tuollaisella tagisopalla? Ettet vaan trollaa (vedätä)?

Kiitos paljon! Se toimii nyt

• Smaamamam kirjoitti:

kun osaan ja kiinnostaa ja on helppo osaltaan.
        Kiitos kuitenkin...pitää kokeilla toimiiko

Eli käytännössä katsoen sivuillesi ei voi linkittää kuin pääsivulle kun käytät frameja. Tai voi, mutta ne alasivut yksinään ovat aikas huonoja.

Mikset tee tuota navigointia yhsinkertaisesti php:llä tai vastaavalla. On itseasiassa paljon yksinkertaisempaa vaikka onkin paljon toimivampaa.
        Palvelinohjelmointiin vaaditaan tietenkin niitä tukeva palveluntarjoaja, mutta koska sinulla nyt kuitenkin on firma, niin tottahan sinulla on myös oma domain. Ja domainihan kannattaa tietenkin hommata samalla kun teet nettihotellin kanssa sopimuksen. Ja jokaisen nettihotellin tilassa toimii palvelinohjelmointi.

Firman kotisivut ovat myös firman käyntikortti ja se antaa aina jonkinlaisen kuvan itse firmasta. Huonot ja kompelöt sivut antavat kuvan aikansaeläneestä firmasta.

• Smamamam
        Töppönen kirjoitti:

Eli käytännössä katsoen sivuillesi ei voi linkittää kuin pääsivulle kun käytät frameja. Tai voi, mutta ne alasivut yksinään ovat aikas huonoja.

Mikset tee tuota navigointia yhsinkertaisesti php:llä tai vastaavalla. On itseasiassa paljon yksinkertaisempaa vaikka onkin paljon toimivampaa.
        Palvelinohjelmointiin vaaditaan tietenkin niitä tukeva palveluntarjoaja, mutta koska sinulla nyt kuitenkin on firma, niin tottahan sinulla on myös oma domain. Ja domainihan kannattaa tietenkin hommata samalla kun teet nettihotellin kanssa sopimuksen. Ja jokaisen nettihotellin tilassa toimii palvelinohjelmointi.

Firman kotisivut ovat myös firman käyntikortti ja se antaa aina jonkinlaisen kuvan itse firmasta. Huonot ja kompelöt sivut antavat kuvan aikansaeläneestä firmasta.

Sain minä ne jotenkin ihmeellisesti toimimaan edellisen ohjeen mukaan, että ei ole enää ongelmaa. php ei ole niinkään alaani. Yrityksen sivuista on tarkoitus tulla mahdollisimman yksinkertaiset, että lähinna yhteystiedot löytyy ja vähän, että mitä palveluita tuotamme.
        Kiitos kuitenkin.

• littleskywalker

Jos teet yrityksellesi sivuja, niin kannattaa homma aloittaa sisällönhallintajärjestelmällä. Selkeät ja yksinkertaiset sivut saa wordpress-alustalla (vaikka onkin bloggaamiseen tarkoitettu), mutta laajemman sisällön pyörittelemiseen käy joko Joomla tai Drupal, jälkimmäisempi vaatii aloittelijalta enemmän aikaa.

Pyörää ei kannata keksiä uudestaan. Ja sen säästyneen ajan voit käyttää yrityksesi pyörittämiseen.

http://wordpress.org/
      http://www.joomlaportal.fi/
      http://drupal.fi/

P.S: Unohtakaa framet

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7085
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3968
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      49
      3406
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2978
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2746
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2137
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      41
      2090
    Aihe