Oli lätkäisty tuulilasiin 50 euron parkkisakko (yksityisoikeudellinen valvontamaksu) parkkihallissa, koska ei ollut parkkikiekkoa. En tosin edes huomannut mitään taulua, että semmoista pitää käyttää! Voikohan tuohon vedota ja jättää maksamatta? Tietysti varmaan perintään menee...
Muilla kokemuksia 24ppartnerin "palveluista"?
24ppartner "parkkisakko"
31
13301
Vastaukset
- muuuuarhhe
Laita reklamaatio, ota vaikka muutama kuva menoreitiltäsi jos et nähnyt kiekkomerkkiä
- _ParkkiLate_
Ei tarvi mitään kuvia ottaa menoreiteistä. Ilmoitat perintäkirjeen saapuessa, että sopimuskumppanin selvittäminen parkkifirmalle on maksullista toimintaa ja pistät vaikka parinsadan euron laskun perään. Sen jälkeen kerrot ajoneuvon kuljettajan tai vielä parempaa, maksat tuon viiskymppisen ao. sopimuskumppanin puolesta. Tämä tietysti sen jälkeen kun olet saanut 200€ suorituksen tilillesi. Jos ei kuulu, ei tarvitse reagoida. Oikeudessa voidaan sitten selvitellä kenen velvollisuus on kertoa sopimuskumppani, sopimukseen vetoavan vai jonkun muun. Tuohon rulettiin yksikään paskaparkkifirma ei ole lähdössä. Tuleepi nimittäin tappio.
Mikään ei velvoita makselemaan noiden vedättäjien lappusia. Käytä järkeä! - Älä maksa!
_ParkkiLate_ kirjoitti:
Ei tarvi mitään kuvia ottaa menoreiteistä. Ilmoitat perintäkirjeen saapuessa, että sopimuskumppanin selvittäminen parkkifirmalle on maksullista toimintaa ja pistät vaikka parinsadan euron laskun perään. Sen jälkeen kerrot ajoneuvon kuljettajan tai vielä parempaa, maksat tuon viiskymppisen ao. sopimuskumppanin puolesta. Tämä tietysti sen jälkeen kun olet saanut 200€ suorituksen tilillesi. Jos ei kuulu, ei tarvitse reagoida. Oikeudessa voidaan sitten selvitellä kenen velvollisuus on kertoa sopimuskumppani, sopimukseen vetoavan vai jonkun muun. Tuohon rulettiin yksikään paskaparkkifirma ei ole lähdössä. Tuleepi nimittäin tappio.
Mikään ei velvoita makselemaan noiden vedättäjien lappusia. Käytä järkeä!Yksityisoikeudellisessa pysäköinninvalvonnassa näyttövelvollisuus on parkkifirmalla. Reklamoit ja reklamoit uudelleen kun tulee perintätoimistolta kirje. Homma loppuu siihen. Lue aikaisempia viestejä.
YKSITYISOIKEUDELLISTA PYSÄKÖINTIVALVONTAMAKSUA EI TARVITSE MAKSAA!
- herttoniemeläinen
Herää pahvi! Itse kyseisen kauppakeskuksen asiakkaana, olen jo vuosien ajan käyttänyt parkkikiekkoa asioidessani kauppakeskuksessa! Samat pysäköintisäännöt ovat olleet voimassa jo vuosia, mutta valvonta on vaan aloitettu viimeaikoina uuden "24ppartner" -firman toimesta! Onhan se kuulemma ollut vähän turhan tehokasta, mutta niin tuntuu olevan nykyään joka paikassa. Opasteet ovat Megahertsissä mielestäni paremmat, kuin esimerkiksi hertassa tai kun monella muulla "kunnallisella" parkkialueella. Löytyyhän kadun puolelta aina vaihtoehtona "tavallisia" paikkoja, jos ei halua lämpimään halliin pysäköidä sääntöjen mukaan ;)
- Sakkofirmat pois
Sakkofirmavapaita parkkipaikkoja löytyy toki kadun varresta, mutta suosittelen ennemminkin sakkofirmattoman kauppakeskuksen etsimistä. Tällöin kannatat yrittämistä, joka ei turvaudu oman käden oikeuteen.
- 15+2
Onko parkkikiekko pakollinen lisävaruste? Minä en omista parkikiekkoa enkä näinollen voi käyttää sellaista pyydettäessä. Jakaavatko parkkifirmat niitä?
- parkkikiekollinen
28 a § (7.9.1990/843)
"Pysäköintikiekon käyttövelvollisuus
Jos pysäköinnin enimmäisaikaa on liikennemerkein rajoitettu, autoa ei saa pysäköidä ilman pysäköintikiekkoa. Kiekkoa ei kuitenkaan käytetä maksullisella pysäköintipaikalla ja pysäköintikiekon käyttövelvollisuus on liikennemerkein osoitettava.
Pysäköintikiekko on pysäköinnin ajaksi sijoitettava näkyvään paikkaan autossa ja siihen on merkittävä saapumisaika siten kuin liikenneministeriö tarkemmin määrää.
Liikenneministeriö antaa myös tarkemmat määräykset pysäköintikiekosta ja sen käyttövelvollisuudesta."
Eli ymmärtääkseni pysäköintikiekko on pakollinen lisävaruste, jos haluaa pysäköidä mihinkään, missä on pysäköintikiekkovelvoite. Oli alue siis kunnallisen-, tai yksityisen valvonnan alla tai omistuksessa. - takuu juttu
kyllä se pakollinen varaste jos aikoo auton sellaiselle paikalle jättää jossa on kiekkoparkki. Aika monessa nykyään on ja sehän on vielä ilmaista. Parkkikiekko pitää olla virallinen eikä mikään viritys. Jos sinulla ei kiekkoa niin pysy näistä parkeista sitten pois...muuten maksat.
- sekreto
Älä maksa! Kyseessä nuoruutta haikailevan wannabe kilpa-autoilijan Ian Erk Wadenin rahastusyritys.
- Editha
Hej. Juuri eilen kirjoitin valitus e-meilin kyseiseen firmaan samasta asiasta. 50 € sakkoa Megahertsin p hallissa jossa olin 30 minuuttia.
Ja vastaus tuli äsken. : Emme peruuta sakkomääräystä.
Joten haluaisin kuulla mitä itse teit.... Kohtuutonta maksaa siitä pienestä laiminlyömisestä 50,00 €.
Onko firmalla tosiaan oikeutta tähän? Minne mun pitäis soittaa??
Terv. Johanna - J Haataja
Hei Johanna,
Ian ei voi peruuttaa sakkomääräystä koska hänellä ei ole oikeutta sakkoa jakaa. Jos he todella tällä sanamuodolla ilmoitivat sinulle vastauksen se on todella törkeää esivallan anastusta.
Kerroitko heille kuka ajoneuvoa kuljetti? Jos et nin voit jättää asian käsittelyn tähän ja odottaa perinnästä maksumuistutusta, jonka kiistät laittomana.
Lue tarkka toimintaperiaate aiemmista postituksista sekä oikeusjakohtuus -blogista.
Tärkeää on, ette ala kinaamaan yksityisen parkkifirman kanssa. heillä ei ole mitään intressiä kuunnella sinua. Vielä tärkeämpää on se, ettet maksa ltuota laitonta maksua ja tuoe siten rikollista toimintaa. Älä sorru pelottelun uhriksi. Esim. mitään merkitöjä luottotietoihin ei tule kunhan olet kiistänyt maksun laillisuudeen perintäyhtiölle. - Ohjeet Edithalle
Vai puhuvat he oikein sakkomääräyksestä! Rankaisuvalta Suomessa kuuluu vain viranomaisille.
Sinun ei tarvitse maksaa mitään eikä soittaa minnekkään. Olet jo reklamoinut asian. Nyt odotat rauhassa ja saat mahdollisesti pernitäyhtiöltä maksumuistutuksen. Reklamoit sinnekkin etkä tietenkään maksa mitään. Sen jälkeen asia jää siihen koska parkkiyhtiö ei riskeeraa liiketoimintaansa käräjöimällä oikeudessa. Uhkailukirjeitä varmasti saat parkkiyhtiöltä, ne kuuluvat jätepaperikeräykeen.
Kannattaa myös vaihtaa ostospaikkaa. Kun tarpeeksi moni tekee näin, kauppiaat tekevät sen ainoan oikean johtopäätöksen. - iskä72
Meillä rouva sai kanssa samaisesta ostarista PPartner Oy lappusen. Kiistin ja siihen jä se case.
Sen verran veetutti kuitenkin tuo reklamointirumba etten MegaHrtsissä käy.- Ketuttaa!
MeghaHertzissä sain eilen kans 15min käynnillä lapun kun p-kiekko unohtui. Mutta koska mulla oli vuokra-auto niin en taida alkaa siihen että lähettävät perintäkirjeitä vuokraamoon...
- Entinen_asiakas
Espoon Tapiola menetti eilen paljon rahaa tuoneen asiakkaan, kun 24PPartner lätkäisi väärän auton tuulilasille 50 euron laskun. 15 min oli parkkiaika ylittynyt. Sääliksi käy niitä yrittäjiä, jotka Tapiolassa yrittävät bisnestään pyörittää, kun joku työkseen karkottaa asiakkaita. Ahneella on paskainen loppu...
- Myös sakotettu
Muista että tuota valelaskua ei kannata maksaa.
Minäkin sain 24PPartnerilta pari valelaskua. Omistamallani autolla oli kuulemma pysäköity väärin. Niinpä nämä järjen jättiläiset päättelivät että tietenkin se oli auton omistaja joka niin teki.
Kun reklamoin niin sain ihan tosi hauskoja vastineita. Amatöörifirma. Eipä ole tältä(kään) firmalta kuulunut kutsua oikeuteen. - entinen stockmann as
Tämä tapiolassa valvova 24PPartner on saman omistajan kuin kaikkien tapiolan parkkihallien pysäköintien hoitaminen, täydellistä vedätystä ja puolirikollista toimintaa.
Kytkevät mm. maksuautomaatteja pois päältä tai jättävät huoltamatta siten että niissä lukee "ei toiminnassa" sen kohdan alapuolella jossa on kohta pysäköintimaksu. Sitten kun asiakas luulee että koko pysäköintimaksujärjestelmä ei ole toiminnassa niin laittavat parissa minuutissa maksun lasiin. Ihan suorastaan huijausta. Selvitin myös että noihin mittareihin esim. Etola Oy:n hallissa saisi tekestiksi ihan mitä vaan (esim. "maksu toiseen automaattiin") mutta laittavat tahallaan tekstin joka hämää pysäköiviä. On muuten Etola ja Stockmann menettäneet jo varmaan satoja asiakkaita...
Itse olen lopettanut Tapiolassa asioimisen jo ajat sitten, minä en tallaisten huijarien toimintaan osallistuvien Stockmanien, Etoloiden tai etenkään Tapiola Ryhmä Oy:n toimintaa tue ikinä.
- Täytyykö maksaa?
Tietenkin täytyy maksaa. Mitä itse tykkäisit jos joku muuttaisi vaikka kotiisi asumaan ja ihmettelisi täytyykö siitä vielä maksaakin? Jätä reki kadun varteen jos ei pysäköintihallin säännöt miellytä.
- Pussikuski
Tunsin itseni myös kohdellun kaltoin kyseisen firman toimesta kun parkkiaika ylittyi 15min ja olin varannut riittävästi aikaa, mutta lääkäri oli myöhässä ja yli meni. Hermothan siinä meni kun lappu oli ikkunassa, toisaalta oma moka, toisaalta ei. No reklamoin asiasta asiallisesti ja läpi meni.
Johtopäätöksenä kyseistä firmaa kohtaan ainakin asenteeni muuttui huomattavasti positiivisempaan suuntaan.
Jos en olisi maksanut parkkimaksua ja saanut sakon, en olisi valittanut asiasta ja olisin maksanut kiltisti sakon / maksun oli siihen lainvoima tai ei. Väärin pysäköinti on perseestä sanon minä ja kunnallinen valvonta on täysin riittämätöntä.- Apua tuli
Soita kuluttajavirastoon. Tässä puhelinnumero: 0718731901
- Oooo....
Apua tuli kirjoitti:
Soita kuluttajavirastoon. Tässä puhelinnumero: 0718731901
Ei tuohon kuluttajaviranomaista tarvita, vaan kallonkutistajaa.
Ei kai kukaan usko, että yksityisen "pysäköinninvalvojan" lapusta tehty reklamaatio olisi mennyt läpi? Ja vielä perusteella, joka ei mene läpi kunnallisellakaan.
- ihme pulju
Itse en ole saanut karhua, vaikka en maksanut kyseisen firman parkkimaksua 2012 kesäkuulta. Lapussa oli virheellistä tietoa.
Sitähän he eivät tiedä, mutta 8kk ei ole karhua näkynyt. Vaikea kuvitella, että enää karhua tulisi ja vahvoilla olisin, kun tiedotkin osittain väärin.
Karhuavatko keneltäkään, vai maksaako vain hyväuskoiset? - 3467
Ei siitä kannata kiistellä, näkyivätko parkkimerkit. Kannattaa todeta, ettei ole pysäköinyt ko paikkaan ja pyytää lähettämään laskun parkkifirman sopimusosapuolelle. Toki kaikki sopimusosapuolensa tuntevat.
Kysymys on sopimusasiasta. Ei tarvitse maksaa sillä perusteella, että on auton omistaja tai haltia. Ja ei ole velvollinen selvittämään, kuka ajoi silloin autoa. Ei kannata uskoa, että asia viedään oikeuteen ja oikeus pakottaa rangaistuksen uhalla kertomaan kuljettajan, jos sitä ei itse ole. Näin ei laki ole Suomessa.- Tuomari sanoo
Joko nyt ilmoitatte kuljettajan tai sitten kärsitte tuomion tutkinnan vaikeuttamisesta ja tuomioistuimen halventamisesta ja väärästä valasta, minimissään kolme vuotta ehdollista vankeutta.
- ei hätää
heh, toi oli hauska. Riittää että joku todistaa sun olleen toisaalla silloin kun sakko saaatu. Mahdoton muistaa, kuka autoa ajanut vaikka 3 kk sitten hetkellä x.
- IhmeMenoa
Tämä 24 P partner -yrityksen toiminta on täysin käsittämättömän ala-arvoista. Ensiksikin on tämä kyttäämismentaliteetti; hienoista avolavamaastureista kytätään sopivaa uhria ja ilmeisesti myös valvontakameralla. Näin juuri Tapiolan Kaupinkalliontiellä. Sain virhemaksun kun kävin kysymässä rahan särkemistä kolikoiksi apteekilla. Maasturi pöllähti paikalle ja hävisi yhtä nopeasti. Toisen kerran tulin paikalla katsomaan touhua. Parkkipaikka oli täysin autio, kunnes yksi poloinen ajoi hiekkakentälle ja meni apteekkiin asioille. Noin 3 minuuttia siitä paikalle syöksyi valvonta-auto ja kolmessa minuutissa asia oli ohi. Eli parkkialuetta seurataan kameralla ja rahastajat ovat paikalla alle aikayksikössä. Mukava paikka mennä kiusaamaan... Toisaalta itse en enää jalallanikaan astu Tapiolaan; eiköhän kauppatkin jossakin vaiheessa tajua, että nykyisenkaltaisella meiningillä Tapiolan keskusta kuolee lopullisesti.
- tyhmä olet
onko oikeasti se parkkikiekon käyttö noin vaikeaa...jos joku tässä on ääliö niin se olet sinä. Ei minulla on mitään vaikeuksia tuossa samassa kohdassa kun laitan vaan parkkkiekon esille. Tietenkin vaikka olisi 1 munuutin pois autosta...ei ole mikään selitys kuten sinulle...rahan särkemistä jne....täyttä puppua.
- semmottiiiii
Tyhjissä parkkihalleissa joku parkkikiekon käyttö. Hah.
Kauppiaat voivat tehdä lisää sääntöjä ja sääntöjä. Kyllä se asiakas jossain kohtaa tajuaa siirtyä sinne missä on kaupanteko luontevampaa.
Tyhmä on ainoastaan Paawo joka ei saa bisnestään sujuamaan ilman vilppikeinoja. - nam
noh ainaki firmas on hyvät palkat ja paljon hottixii töis, poikaki on namu pala
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2462219- 1921684
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä471319Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad501035- 41826
- 14810
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä31790Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .25766Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21760Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46647