Miten miehet ovat parempia?

abcdefgdhfdhhf

Missä asioissa miehet ovat naisia parempia? Ja miksi?

78

1116

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Persearska.

      Eikö tuota aihetta ole jo jauhettu tarpeeksi?

    • tgazyhayh

      Vastaus olisi lyhyempi jos se olisi

      Missä asioissa naiset ovat miehiä parempia? Ja miksi?

      • Raaka tosiasia

        Lastenhoidossa. Miksi? Geneettinen ominaisuus.


      • tgahyahy
        Raaka tosiasia kirjoitti:

        Lastenhoidossa. Miksi? Geneettinen ominaisuus.

        Huomaatko, vastaus on lyhyempi kun kysymyksen esitti noin päin.

        Raaka tosiasia.


      • abcdefgasgash
        tgahyahy kirjoitti:

        Huomaatko, vastaus on lyhyempi kun kysymyksen esitti noin päin.

        Raaka tosiasia.

        Lyhyempi? Verrattuna mihin? En kyllä löydä yhtään pitkää vastausta tästä ketjusta.


      • Aivot kiehuu
        abcdefgasgash kirjoitti:

        Lyhyempi? Verrattuna mihin? En kyllä löydä yhtään pitkää vastausta tästä ketjusta.

        Mieti nyt sitä huolella. Jos et millään keksi, olet löytänyt vastauksen alkuperäiseen kysymykseesi.


      • abcdefgsdgsg
        Aivot kiehuu kirjoitti:

        Mieti nyt sitä huolella. Jos et millään keksi, olet löytänyt vastauksen alkuperäiseen kysymykseesi.

        Olisin kaivannut ehkä hieman mielekkäämpää keskustelua aiheesta. No, näköjään vaadiin liikoja.


      • ahahyayha
        abcdefgsdgsg kirjoitti:

        Olisin kaivannut ehkä hieman mielekkäämpää keskustelua aiheesta. No, näköjään vaadiin liikoja.

        Annappa aihe keskustella "mielekkäästi". Vai etkö vieläkään ole miettinyt tarpeeksi asiaa?


      • abcdefghisajcf
        ahahyayha kirjoitti:

        Annappa aihe keskustella "mielekkäästi". Vai etkö vieläkään ole miettinyt tarpeeksi asiaa?

        Toivoin mielekästä keskustelua aiheesta "Missä asioissa miehet ovat naisia parempia? Ja miksi? ". Joten siinä se aihe. Vai eikö tuosta aiheesta saa mielestäsi aikaan mielekästä keskustelua? Miksi?


      • atgayhayhayh
        abcdefghisajcf kirjoitti:

        Toivoin mielekästä keskustelua aiheesta "Missä asioissa miehet ovat naisia parempia? Ja miksi? ". Joten siinä se aihe. Vai eikö tuosta aiheesta saa mielestäsi aikaan mielekästä keskustelua? Miksi?

        Etkö vieläkään siis ymmärtänyt, että kun on sanottu, että vastaus on lyhyempi, kun kysymyksen osapuolet kääntää päittäin, ja johon jo näin päittäin vastasitkin lastenhoidossa, niin ei ole enää mitään mihin vastata.


      • s
        atgayhayhayh kirjoitti:

        Etkö vieläkään siis ymmärtänyt, että kun on sanottu, että vastaus on lyhyempi, kun kysymyksen osapuolet kääntää päittäin, ja johon jo näin päittäin vastasitkin lastenhoidossa, niin ei ole enää mitään mihin vastata.

        Hyvä esimerkki miesten älyllisestä potentiaalista toi sinsaksasönkötys. Naiset ovat sekä seksuaalisesti kuin myös aivotoiminnaltaan mieheen verrattuna ylivoimaisia. Säälin teitä kaikkia pienimunasia äidinrakkautta vaille jääneitä pelkuriraukkoja MUTTA eikö toi sovinistilässytys ole vähän läpinäkyvää? Voin kuvitella, jos onnistut joskus saamaan naisen itsellesi, minkälainen tyhmä löysäpillubimbo se on.


      • atgayhahyahy
        s kirjoitti:

        Hyvä esimerkki miesten älyllisestä potentiaalista toi sinsaksasönkötys. Naiset ovat sekä seksuaalisesti kuin myös aivotoiminnaltaan mieheen verrattuna ylivoimaisia. Säälin teitä kaikkia pienimunasia äidinrakkautta vaille jääneitä pelkuriraukkoja MUTTA eikö toi sovinistilässytys ole vähän läpinäkyvää? Voin kuvitella, jos onnistut joskus saamaan naisen itsellesi, minkälainen tyhmä löysäpillubimbo se on.

        No nyt kun kerta itse aiheen annoit ja vielä näytät tietävän yhtäkkiä kaiken minun henkisestä ja fyysisestä hyvinvoinnista sekä elämästäni, niin kuin naiset "aina" luulevat tietävänsä miehistä kaiken, niin kerropa, missä se näkyy, että nainen olisi aivotoiminnaltaan YLIvoimainen mieheen nähden?

        Jos minä olen sovinisti, sinä olet vähintään yhtä paljon feministi, jos luulet todella naisten olevan aivotoiminnaltaan oikein YLIvoimaisia.

        Se mitä tässä on puhuttu fysiikasta yms. mikä miehellä on tietenkin ylivoimainen naiseen nähden, ja sen näkee eikä tarvitse kummemmin todistella, niin kerropa sinä miksi luulet että naiset ovat mielestäsi älykkyydeltään parempia?

        Mikä siinä sitten on ettette ole kaikessa tekniikassa (auto-, rakennus-, tietotekniikka jne.) tieteessä yms. miesten yläpuolella jos mielestäsi olette älykkäämpiä kuin miehet.

        Niin? Mieshän tätä yhteiskuntaa rakentaa ja kehittää teknisesti ja fyysisesti. Fakta, ei sovinismia.


      • Ei vastausta.
        atgayhahyahy kirjoitti:

        No nyt kun kerta itse aiheen annoit ja vielä näytät tietävän yhtäkkiä kaiken minun henkisestä ja fyysisestä hyvinvoinnista sekä elämästäni, niin kuin naiset "aina" luulevat tietävänsä miehistä kaiken, niin kerropa, missä se näkyy, että nainen olisi aivotoiminnaltaan YLIvoimainen mieheen nähden?

        Jos minä olen sovinisti, sinä olet vähintään yhtä paljon feministi, jos luulet todella naisten olevan aivotoiminnaltaan oikein YLIvoimaisia.

        Se mitä tässä on puhuttu fysiikasta yms. mikä miehellä on tietenkin ylivoimainen naiseen nähden, ja sen näkee eikä tarvitse kummemmin todistella, niin kerropa sinä miksi luulet että naiset ovat mielestäsi älykkyydeltään parempia?

        Mikä siinä sitten on ettette ole kaikessa tekniikassa (auto-, rakennus-, tietotekniikka jne.) tieteessä yms. miesten yläpuolella jos mielestäsi olette älykkäämpiä kuin miehet.

        Niin? Mieshän tätä yhteiskuntaa rakentaa ja kehittää teknisesti ja fyysisesti. Fakta, ei sovinismia.

        Tekniikan taitojen puuttumisen vielä voisi ymmärtää naistyypillisenä ominaisuutena, mutta kun millään muullakaan alalla ei onnistuta. Huippuja kyllä löytyy, mutta vastaavat mieshuiput menevät ohi mennen tullen.


      • Kauniit Ja Älykkäät
        s kirjoitti:

        Hyvä esimerkki miesten älyllisestä potentiaalista toi sinsaksasönkötys. Naiset ovat sekä seksuaalisesti kuin myös aivotoiminnaltaan mieheen verrattuna ylivoimaisia. Säälin teitä kaikkia pienimunasia äidinrakkautta vaille jääneitä pelkuriraukkoja MUTTA eikö toi sovinistilässytys ole vähän läpinäkyvää? Voin kuvitella, jos onnistut joskus saamaan naisen itsellesi, minkälainen tyhmä löysäpillubimbo se on.

        Naiset ovat seksuaalisesti suorastaan säälittävän rajoittuneita miehiin verrattuna. Nainen elää seksin suhteen ilmaisessa valintamyymälässä, tarjolla on mitä vain kenelle vain. Mutta osaako nainen käyttää tilannetta hyväkseen? Eipä tietenkään, mutta valittaa kyllä osataan.

        Aivotoimintaa varmasti löytyy. Senhän todistavat selvästi naisille suunnatut bimbosarjat, joita naiset ahkerasti seuraavat.


      • voi voi
        atgayhahyahy kirjoitti:

        No nyt kun kerta itse aiheen annoit ja vielä näytät tietävän yhtäkkiä kaiken minun henkisestä ja fyysisestä hyvinvoinnista sekä elämästäni, niin kuin naiset "aina" luulevat tietävänsä miehistä kaiken, niin kerropa, missä se näkyy, että nainen olisi aivotoiminnaltaan YLIvoimainen mieheen nähden?

        Jos minä olen sovinisti, sinä olet vähintään yhtä paljon feministi, jos luulet todella naisten olevan aivotoiminnaltaan oikein YLIvoimaisia.

        Se mitä tässä on puhuttu fysiikasta yms. mikä miehellä on tietenkin ylivoimainen naiseen nähden, ja sen näkee eikä tarvitse kummemmin todistella, niin kerropa sinä miksi luulet että naiset ovat mielestäsi älykkyydeltään parempia?

        Mikä siinä sitten on ettette ole kaikessa tekniikassa (auto-, rakennus-, tietotekniikka jne.) tieteessä yms. miesten yläpuolella jos mielestäsi olette älykkäämpiä kuin miehet.

        Niin? Mieshän tätä yhteiskuntaa rakentaa ja kehittää teknisesti ja fyysisesti. Fakta, ei sovinismia.

        Mieshän se tätä yhteiskuntaa enemmän myös tuhoaa, suurin osa väkivallasta on miesten tekemää.


      • abcdeffgsgsg
        atgayhahyahy kirjoitti:

        No nyt kun kerta itse aiheen annoit ja vielä näytät tietävän yhtäkkiä kaiken minun henkisestä ja fyysisestä hyvinvoinnista sekä elämästäni, niin kuin naiset "aina" luulevat tietävänsä miehistä kaiken, niin kerropa, missä se näkyy, että nainen olisi aivotoiminnaltaan YLIvoimainen mieheen nähden?

        Jos minä olen sovinisti, sinä olet vähintään yhtä paljon feministi, jos luulet todella naisten olevan aivotoiminnaltaan oikein YLIvoimaisia.

        Se mitä tässä on puhuttu fysiikasta yms. mikä miehellä on tietenkin ylivoimainen naiseen nähden, ja sen näkee eikä tarvitse kummemmin todistella, niin kerropa sinä miksi luulet että naiset ovat mielestäsi älykkyydeltään parempia?

        Mikä siinä sitten on ettette ole kaikessa tekniikassa (auto-, rakennus-, tietotekniikka jne.) tieteessä yms. miesten yläpuolella jos mielestäsi olette älykkäämpiä kuin miehet.

        Niin? Mieshän tätä yhteiskuntaa rakentaa ja kehittää teknisesti ja fyysisesti. Fakta, ei sovinismia.

        Ensinnäkään en ole kirjoittaja "s", joten ei siitä sen enempää.

        Ja aiempaan viestiisi viitaten:

        "Etkö vieläkään siis ymmärtänyt, että kun on sanottu, että vastaus on lyhyempi, kun kysymyksen osapuolet kääntää päittäin, ja johon jo näin päittäin vastasitkin lastenhoidossa, niin ei ole enää mitään mihin vastata."

        -Kyllä, todellakin ymmärsin. Älä nyt sitä epäile :) Mielestäni vain ei ole kovin mielekästä väittää, että miehet ovat kaikessa naisia parempia (niin, paitsi siinä lastenhoidossa). Tiedät itsekin, ettei tuo ole fakta.


      • Voe hyvä tavaton
        voi voi kirjoitti:

        Mieshän se tätä yhteiskuntaa enemmän myös tuhoaa, suurin osa väkivallasta on miesten tekemää.

        Minkä teemme, saamme myös hajottaa. Leikkikää te omilla leluillanne miten haluatte.


      • Raaka tosiasia
        abcdeffgsgsg kirjoitti:

        Ensinnäkään en ole kirjoittaja "s", joten ei siitä sen enempää.

        Ja aiempaan viestiisi viitaten:

        "Etkö vieläkään siis ymmärtänyt, että kun on sanottu, että vastaus on lyhyempi, kun kysymyksen osapuolet kääntää päittäin, ja johon jo näin päittäin vastasitkin lastenhoidossa, niin ei ole enää mitään mihin vastata."

        -Kyllä, todellakin ymmärsin. Älä nyt sitä epäile :) Mielestäni vain ei ole kovin mielekästä väittää, että miehet ovat kaikessa naisia parempia (niin, paitsi siinä lastenhoidossa). Tiedät itsekin, ettei tuo ole fakta.

        Lisätään listalle vielä opettaja. Siinä kaksi ammattia, joissa voin myöntää naisten olevan hyviä. Johan tässä päästiin alkuun.

        Feministien mukaan naiset ovat tosin kaikin tavoin ja kaikilla aloilla miehiä etevämpiä, näytöt vain puuttuvat.


      • ss
        atgayhahyahy kirjoitti:

        No nyt kun kerta itse aiheen annoit ja vielä näytät tietävän yhtäkkiä kaiken minun henkisestä ja fyysisestä hyvinvoinnista sekä elämästäni, niin kuin naiset "aina" luulevat tietävänsä miehistä kaiken, niin kerropa, missä se näkyy, että nainen olisi aivotoiminnaltaan YLIvoimainen mieheen nähden?

        Jos minä olen sovinisti, sinä olet vähintään yhtä paljon feministi, jos luulet todella naisten olevan aivotoiminnaltaan oikein YLIvoimaisia.

        Se mitä tässä on puhuttu fysiikasta yms. mikä miehellä on tietenkin ylivoimainen naiseen nähden, ja sen näkee eikä tarvitse kummemmin todistella, niin kerropa sinä miksi luulet että naiset ovat mielestäsi älykkyydeltään parempia?

        Mikä siinä sitten on ettette ole kaikessa tekniikassa (auto-, rakennus-, tietotekniikka jne.) tieteessä yms. miesten yläpuolella jos mielestäsi olette älykkäämpiä kuin miehet.

        Niin? Mieshän tätä yhteiskuntaa rakentaa ja kehittää teknisesti ja fyysisesti. Fakta, ei sovinismia.

        Vastaus tulee nyt hieman myöhässä,en näillä palstoilla kovin usein käy, mutta... naisten paremalla aivotoiminnalla tarkoitan ensisijaisesti "EI-putkiaivoisuutta". Olen todellakin feministi, en tosin mollatakseni miehiä (paitsi silloin ku on tarpeen) vaan ajaakseni ihmisten tasavertaista asemaa. Feminismi on tarpeellista niin kauan kun esim. raiskaajat juoksee vapaalla jalalla, tai niin kauan kun yksikään mies, joka itse nussii kaikkea mikä vähän pyllistää, haukkuu naisia huoriksi. Ja kun valitettavasti mätiä yksilöitä löytyy molemmista sukupuolista niin osa naisista tuntuu itse vastustavan oman sukupuolensa vapautumista historiallisten normien kahleista.

        Oon huomannut, että sovinistit usein päätyvät yhteen juuri mätiä yksilöitä edustavien naisten kanssa. Sellasten vähän yksinkertaisten, nyrkin ja hellan väliin sopivien petettävien bimbojen kanssa. Johtuuko siitä, ettei oo tarpeex MUNAA todellisten naisten rakastamiseen? Vai oisko niin, että kukaan itseään arvostava, älykäs ja sexy nainen ei jaksa ruveta pönkittämään miehisyydestään epävarmojen idioottien egoa? TOSIMIES, joka muuten ei ole sovinisti, haluaa älykkään, seksuaalisuudestaan nauttivan kuuman naisen joka myös osaa myös pitää puoliaan. Eli sovinistin kielellä = HUORAN???

        On fakta, että naisten on synnytettävä (ja hoidettava lapsia), ettei ihminen kuole sukupuuttoon. Ehkei sitten jää leluilla leikkimiseen niin paljon aikaa??


      • ei-rajoittunut
        Kauniit Ja Älykkäät kirjoitti:

        Naiset ovat seksuaalisesti suorastaan säälittävän rajoittuneita miehiin verrattuna. Nainen elää seksin suhteen ilmaisessa valintamyymälässä, tarjolla on mitä vain kenelle vain. Mutta osaako nainen käyttää tilannetta hyväkseen? Eipä tietenkään, mutta valittaa kyllä osataan.

        Aivotoimintaa varmasti löytyy. Senhän todistavat selvästi naisille suunnatut bimbosarjat, joita naiset ahkerasti seuraavat.

        Minkälaisten naisten kanssa oot ollu tekemisissä? Säälittävän rajoittuneiden? Siis sellaisten, jotka ei uskalla. Korjaa asenteesi ja hanki jostain ittelles vähän munaa, kirjoittaja "kauniit ja älykkäät", niin ehkä joskus pääset jonkun kaltaiseni naisen seuraan. Tällähetkällä et varmaan ees huomais, vaikka taivaalta tipahtais märkä pillu sun nenän eteen.


      • abcdefgvghf
        Raaka tosiasia kirjoitti:

        Lisätään listalle vielä opettaja. Siinä kaksi ammattia, joissa voin myöntää naisten olevan hyviä. Johan tässä päästiin alkuun.

        Feministien mukaan naiset ovat tosin kaikin tavoin ja kaikilla aloilla miehiä etevämpiä, näytöt vain puuttuvat.

        "Feministien mukaan naiset ovat tosin kaikin tavoin ja kaikilla aloilla miehiä etevämpiä, näytöt vain puuttuvat."

        -Ja kuinkahan suuri osa feministeistä on oikeasti tuota mieltä? Tietysti ääripäitä löytyy, mutta noin yleisesti uskoisin feministien olevan sitä mieltä, että sukupuoli ei ole määrittävä tekijä puhuttaessa etevyydestä jossakin asiassa.


      • ysus
        ss kirjoitti:

        Vastaus tulee nyt hieman myöhässä,en näillä palstoilla kovin usein käy, mutta... naisten paremalla aivotoiminnalla tarkoitan ensisijaisesti "EI-putkiaivoisuutta". Olen todellakin feministi, en tosin mollatakseni miehiä (paitsi silloin ku on tarpeen) vaan ajaakseni ihmisten tasavertaista asemaa. Feminismi on tarpeellista niin kauan kun esim. raiskaajat juoksee vapaalla jalalla, tai niin kauan kun yksikään mies, joka itse nussii kaikkea mikä vähän pyllistää, haukkuu naisia huoriksi. Ja kun valitettavasti mätiä yksilöitä löytyy molemmista sukupuolista niin osa naisista tuntuu itse vastustavan oman sukupuolensa vapautumista historiallisten normien kahleista.

        Oon huomannut, että sovinistit usein päätyvät yhteen juuri mätiä yksilöitä edustavien naisten kanssa. Sellasten vähän yksinkertaisten, nyrkin ja hellan väliin sopivien petettävien bimbojen kanssa. Johtuuko siitä, ettei oo tarpeex MUNAA todellisten naisten rakastamiseen? Vai oisko niin, että kukaan itseään arvostava, älykäs ja sexy nainen ei jaksa ruveta pönkittämään miehisyydestään epävarmojen idioottien egoa? TOSIMIES, joka muuten ei ole sovinisti, haluaa älykkään, seksuaalisuudestaan nauttivan kuuman naisen joka myös osaa myös pitää puoliaan. Eli sovinistin kielellä = HUORAN???

        On fakta, että naisten on synnytettävä (ja hoidettava lapsia), ettei ihminen kuole sukupuuttoon. Ehkei sitten jää leluilla leikkimiseen niin paljon aikaa??

        Ei se synnytys kestä kuin noin päivän, ja raskausaikana kyllä pystytte tekemään mielin määrin asioita, ja lastenhoidossakaan nainen ei ole se ainoa joka hoitaa, JOS asiat hoidetaan perheessä niin kuin pitää, eli mahd. tasapuolisesti.

        Eli aikaa on et voi kiistää.


        mutta kuitenkin yleistäthän sinä koko ajan tuota putkiaivoisuutta, eli tekstisi perusteella kaikkien naisten aivotoiminta olisi "ei-putkiaivoisuutta" kun taas tekstisi perusteella olisi joka ikinen mies tällainen.

        Ei ole sukupuolesta kiinni kummalla on parempi aivotoiminta, kyllä on absurdi väite jos väittää olevan naisella sen parempi kuin miehellä.

        Mutta silti totuus vain on että mies kaiken teknisen, fyysisen ja tieteellisen alan hallitsee ja toteuttaa tässä maailmassa.


      • abcdefghgfjgf
        atgayhahyahy kirjoitti:

        No nyt kun kerta itse aiheen annoit ja vielä näytät tietävän yhtäkkiä kaiken minun henkisestä ja fyysisestä hyvinvoinnista sekä elämästäni, niin kuin naiset "aina" luulevat tietävänsä miehistä kaiken, niin kerropa, missä se näkyy, että nainen olisi aivotoiminnaltaan YLIvoimainen mieheen nähden?

        Jos minä olen sovinisti, sinä olet vähintään yhtä paljon feministi, jos luulet todella naisten olevan aivotoiminnaltaan oikein YLIvoimaisia.

        Se mitä tässä on puhuttu fysiikasta yms. mikä miehellä on tietenkin ylivoimainen naiseen nähden, ja sen näkee eikä tarvitse kummemmin todistella, niin kerropa sinä miksi luulet että naiset ovat mielestäsi älykkyydeltään parempia?

        Mikä siinä sitten on ettette ole kaikessa tekniikassa (auto-, rakennus-, tietotekniikka jne.) tieteessä yms. miesten yläpuolella jos mielestäsi olette älykkäämpiä kuin miehet.

        Niin? Mieshän tätä yhteiskuntaa rakentaa ja kehittää teknisesti ja fyysisesti. Fakta, ei sovinismia.

        Mihin muuten perustat tämän väitteesi:

        "Niin? Mieshän tätä yhteiskuntaa rakentaa ja kehittää teknisesti ja fyysisesti. Fakta, ei sovinismia."


      • Raaka tosiasia
        abcdefgvghf kirjoitti:

        "Feministien mukaan naiset ovat tosin kaikin tavoin ja kaikilla aloilla miehiä etevämpiä, näytöt vain puuttuvat."

        -Ja kuinkahan suuri osa feministeistä on oikeasti tuota mieltä? Tietysti ääripäitä löytyy, mutta noin yleisesti uskoisin feministien olevan sitä mieltä, että sukupuoli ei ole määrittävä tekijä puhuttaessa etevyydestä jossakin asiassa.

        Ensinnäkin, aika suuri osa. Se osa, joka feministien nimissä antaa lausuntoja medialle mm. naisten paremmista johtajanominaisuuksista ja tunneälystä.

        Toiseksi, ne muut feministit eivät KOSKAAN ole kiistäneet ensin mainittujen lausuntoja, joten muuta tietoa feministien mielipiteistä ei ole saatavana.


      • Pyhä Pillu
        ei-rajoittunut kirjoitti:

        Minkälaisten naisten kanssa oot ollu tekemisissä? Säälittävän rajoittuneiden? Siis sellaisten, jotka ei uskalla. Korjaa asenteesi ja hanki jostain ittelles vähän munaa, kirjoittaja "kauniit ja älykkäät", niin ehkä joskus pääset jonkun kaltaiseni naisen seuraan. Tällähetkällä et varmaan ees huomais, vaikka taivaalta tipahtais märkä pillu sun nenän eteen.

        Hyvin on tiedossa, että puhetta riittää. Tekoja sitten vähemmän. Pätee myös muissa asioissa kuin seksissä.


      • Kauniit Ja Älykkäät
        ei-rajoittunut kirjoitti:

        Minkälaisten naisten kanssa oot ollu tekemisissä? Säälittävän rajoittuneiden? Siis sellaisten, jotka ei uskalla. Korjaa asenteesi ja hanki jostain ittelles vähän munaa, kirjoittaja "kauniit ja älykkäät", niin ehkä joskus pääset jonkun kaltaiseni naisen seuraan. Tällähetkällä et varmaan ees huomais, vaikka taivaalta tipahtais märkä pillu sun nenän eteen.

        Ilmeisesti juuri sinunkaltaistesi, mutta teitä on tosiaan säälittävän vähän. Jos päästäisiinkin siitä asenteesta, että nainen antaa ja mies saa olla kiitollinen saamastaan lahjasta, olisi maailma parempi ja tasa-arvoisempi paikka.


      • Aivan kaikessa
        abcdefgvghf kirjoitti:

        "Feministien mukaan naiset ovat tosin kaikin tavoin ja kaikilla aloilla miehiä etevämpiä, näytöt vain puuttuvat."

        -Ja kuinkahan suuri osa feministeistä on oikeasti tuota mieltä? Tietysti ääripäitä löytyy, mutta noin yleisesti uskoisin feministien olevan sitä mieltä, että sukupuoli ei ole määrittävä tekijä puhuttaessa etevyydestä jossakin asiassa.

        http://www.talouselama.fi/aitisijoittaja/kirjanaytteet/article373763.ece
        http://www.mtv3.fi/helmi/hyvinvointi/artikkeli.shtml/2010/02/1047019
        http://blogit.yleradio1.yle.fi/kirsivirtanen/nainen_miesta_parempi
        http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Ikea-johtaja Naiset miehiä parempia kasaamaan huonekaluja/1135241798731

        Jos mies sattuisikin olemaan parempi jossain, sitä ei saa sanoa. Naisten paremmuus sen sijaan on ilouutinen, joka painetaan lehteen välittömästi. Näin parannetaan tyttöjen itsetuntoa ja saadaan pojat tuntemaan itsensä huonommiksi, mikä sopii feministien ohjelmaan täydellisesti.


      • tgaahy
        abcdefghgfjgf kirjoitti:

        Mihin muuten perustat tämän väitteesi:

        "Niin? Mieshän tätä yhteiskuntaa rakentaa ja kehittää teknisesti ja fyysisesti. Fakta, ei sovinismia."

        Väitätkö ettet tiedä?

        Mies rakentaa, kehittää, korjaa ja remontoi.

        Talot, autot, tiet, koneet, tietotekniikka, kaikki.

        Enkä ota huomioon harvoja yksilöitä että joku nainenkin tekee samaa, so what? Silti ne on miesten hommia ja miehet sen on tehneet nyt ja aina.

        Pystytkö vielä väittämään ettet "tajua" mistä on kyse????


      • abcdefgtewgs
        tgaahy kirjoitti:

        Väitätkö ettet tiedä?

        Mies rakentaa, kehittää, korjaa ja remontoi.

        Talot, autot, tiet, koneet, tietotekniikka, kaikki.

        Enkä ota huomioon harvoja yksilöitä että joku nainenkin tekee samaa, so what? Silti ne on miesten hommia ja miehet sen on tehneet nyt ja aina.

        Pystytkö vielä väittämään ettet "tajua" mistä on kyse????

        Rakennus-, korjaus- ja remontointihommat sopivat miehille ehkä siksi paremmin, koska niissä tarvitaan enemmän fyysistä voimaa.

        Luonnontieteiden ja tekniikan aloilla naisia on nykyään yhä enemmän, joten kyse ei ole mistään "harvoista yksilöistä". Ei ole pitkäkään aika siitä, kun naisilla ei ollut mahdollisuutta kouluttautua, eivätkä he tästä syystä voineet "rakentaa tätä maailmaa teknisesti ja fyysisesti".

        Nykyään yliopistotutkinnon saaneista enemmistö (60%) on naisia.

        Esim. lääkäreissä alkaa olla jo enemmän naisia kuin miehiä.

        Pidätkö muuten ihan oikeasti naisia vähemmän älykkäinä kuin miehiä?


      • Raaka tosiasia
        abcdefgtewgs kirjoitti:

        Rakennus-, korjaus- ja remontointihommat sopivat miehille ehkä siksi paremmin, koska niissä tarvitaan enemmän fyysistä voimaa.

        Luonnontieteiden ja tekniikan aloilla naisia on nykyään yhä enemmän, joten kyse ei ole mistään "harvoista yksilöistä". Ei ole pitkäkään aika siitä, kun naisilla ei ollut mahdollisuutta kouluttautua, eivätkä he tästä syystä voineet "rakentaa tätä maailmaa teknisesti ja fyysisesti".

        Nykyään yliopistotutkinnon saaneista enemmistö (60%) on naisia.

        Esim. lääkäreissä alkaa olla jo enemmän naisia kuin miehiä.

        Pidätkö muuten ihan oikeasti naisia vähemmän älykkäinä kuin miehiä?

        Rakennus-, korjaus- ja remontointihommat sopivat miehille ehkä siksi paremmin, koska niissäkin tarvitaan enemmän älyä. Harva nainen osaa edes porata reikää seinään taulun ripustusta varten.

        Yliopistotutkinnoista huolimatta ei tuloksia juuri näy. Pitäisi alkaa tehdä jotain ihan oikeasti, muutakin kuin naistutkimuksen väitöskirjoja.

        Muinaiseen sortoon on turha vedota sellaisten, jotka eivät ole muinaisina aikoina eläneet.


      • Ei osaa ei uskalla
        abcdefgtewgs kirjoitti:

        Rakennus-, korjaus- ja remontointihommat sopivat miehille ehkä siksi paremmin, koska niissä tarvitaan enemmän fyysistä voimaa.

        Luonnontieteiden ja tekniikan aloilla naisia on nykyään yhä enemmän, joten kyse ei ole mistään "harvoista yksilöistä". Ei ole pitkäkään aika siitä, kun naisilla ei ollut mahdollisuutta kouluttautua, eivätkä he tästä syystä voineet "rakentaa tätä maailmaa teknisesti ja fyysisesti".

        Nykyään yliopistotutkinnon saaneista enemmistö (60%) on naisia.

        Esim. lääkäreissä alkaa olla jo enemmän naisia kuin miehiä.

        Pidätkö muuten ihan oikeasti naisia vähemmän älykkäinä kuin miehiä?

        Lääkäreissä alkaa olla jo enemmän naisia kuin miehiä ja sen kyllä huomaa, jos tarvitsee terveyskeskuksen palveluja. Mikään ei toimi, paitsi loputon jonotus.


      • yejnsujn
        abcdefgtewgs kirjoitti:

        Rakennus-, korjaus- ja remontointihommat sopivat miehille ehkä siksi paremmin, koska niissä tarvitaan enemmän fyysistä voimaa.

        Luonnontieteiden ja tekniikan aloilla naisia on nykyään yhä enemmän, joten kyse ei ole mistään "harvoista yksilöistä". Ei ole pitkäkään aika siitä, kun naisilla ei ollut mahdollisuutta kouluttautua, eivätkä he tästä syystä voineet "rakentaa tätä maailmaa teknisesti ja fyysisesti".

        Nykyään yliopistotutkinnon saaneista enemmistö (60%) on naisia.

        Esim. lääkäreissä alkaa olla jo enemmän naisia kuin miehiä.

        Pidätkö muuten ihan oikeasti naisia vähemmän älykkäinä kuin miehiä?

        "Pidätkö muuten ihan oikeasti naisia vähemmän älykkäinä kuin miehiä?"

        Väitinkö noin? Heti alat syyttämään jos jostain sanoo oman mielipiteensä, kuten siitä että miehet vain ovat aina tehneet kaiken fyysisen ja kehittävän työn tässä maailmassa. Ette te naiset mitään tekniikan ihmelapsia ole, ette tajua niistä yhtään mitään. Siis näin yleisesti, on niitäkin vähän jotka tajuavat, mutta kun puhutaan tästä suurimmasta osasta. Vaikkapa autokorjaamoilla en ole naisia asentajina nähnyt. Rakennustyömaillakaan ei ole näkynyt. Puhumattakaan yleensä kaikista tekniikan aloista, kuten tietotekniikka ja teollisuus.

        Se ei tee älyllisesti teistä tyhmiä, mutta ette myös tajuakaan mitään näistä asioista.

        HUOM. Edelleen, on niitäkin jotka tajuavat, mutta kuten edellä mainittu, niitä on todella harvassa. Eikä paljoa sellaisissa työpaikoissa näy naisia.

        Tämä on totta, miksi sitten alatte syyttämään vaikkapa minua tästä (esim juuri se että väitänkö teidän olevan tyhmempiä), kun en sille mitään mahda, jos ette näistä tajua mitään.


      • abcdefghfdh
        Raaka tosiasia kirjoitti:

        Rakennus-, korjaus- ja remontointihommat sopivat miehille ehkä siksi paremmin, koska niissäkin tarvitaan enemmän älyä. Harva nainen osaa edes porata reikää seinään taulun ripustusta varten.

        Yliopistotutkinnoista huolimatta ei tuloksia juuri näy. Pitäisi alkaa tehdä jotain ihan oikeasti, muutakin kuin naistutkimuksen väitöskirjoja.

        Muinaiseen sortoon on turha vedota sellaisten, jotka eivät ole muinaisina aikoina eläneet.

        Väitätkö oikeasti, että naiset eivät älykkyytensä puolesta pysty tekemään rakennus-, korjaus- ja remontointihommia? Siis esim. rakennusmiehen, autonkorjaajan tai sähköasentajan ammatit ovat naisille älyllisesti liian vaativia? :D
        Noissa ammateissa pärjännee kuka tahansa normaaliälyinen (tai vähän tyhmempikin), kunhan vain halua ja kiinnostusta riittää.


      • abcdefghfd
        yejnsujn kirjoitti:

        "Pidätkö muuten ihan oikeasti naisia vähemmän älykkäinä kuin miehiä?"

        Väitinkö noin? Heti alat syyttämään jos jostain sanoo oman mielipiteensä, kuten siitä että miehet vain ovat aina tehneet kaiken fyysisen ja kehittävän työn tässä maailmassa. Ette te naiset mitään tekniikan ihmelapsia ole, ette tajua niistä yhtään mitään. Siis näin yleisesti, on niitäkin vähän jotka tajuavat, mutta kun puhutaan tästä suurimmasta osasta. Vaikkapa autokorjaamoilla en ole naisia asentajina nähnyt. Rakennustyömaillakaan ei ole näkynyt. Puhumattakaan yleensä kaikista tekniikan aloista, kuten tietotekniikka ja teollisuus.

        Se ei tee älyllisesti teistä tyhmiä, mutta ette myös tajuakaan mitään näistä asioista.

        HUOM. Edelleen, on niitäkin jotka tajuavat, mutta kuten edellä mainittu, niitä on todella harvassa. Eikä paljoa sellaisissa työpaikoissa näy naisia.

        Tämä on totta, miksi sitten alatte syyttämään vaikkapa minua tästä (esim juuri se että väitänkö teidän olevan tyhmempiä), kun en sille mitään mahda, jos ette näistä tajua mitään.

        "Ette te naiset mitään tekniikan ihmelapsia ole, ette tajua niistä yhtään mitään."

        -Oman kokemukseni perusteella voisin sanoa aika suuresta osasta miehiä samaa.

        Mutta joo, mistä tämä naisten "tajuamattomuus" sitten mielestäsi johtuu jos ei älykkyydestä?


      • Se vähän tyhmempi
        abcdefghfdh kirjoitti:

        Väitätkö oikeasti, että naiset eivät älykkyytensä puolesta pysty tekemään rakennus-, korjaus- ja remontointihommia? Siis esim. rakennusmiehen, autonkorjaajan tai sähköasentajan ammatit ovat naisille älyllisesti liian vaativia? :D
        Noissa ammateissa pärjännee kuka tahansa normaaliälyinen (tai vähän tyhmempikin), kunhan vain halua ja kiinnostusta riittää.

        Väitätkö itse, että miehen ansiona on pelkkä fyysinen voima? Örähdetään ja lyödään nuijalla?


      • abcdefghgfddf
        Se vähän tyhmempi kirjoitti:

        Väitätkö itse, että miehen ansiona on pelkkä fyysinen voima? Örähdetään ja lyödään nuijalla?

        Fyysinen voima ja ennenkaikkea kiinnostus. Normaalia korkeampaa älykkyyttä ei em. ammateissa kuitenkaan tarvita.


      • Vähän tyhmempi
        abcdefghgfddf kirjoitti:

        Fyysinen voima ja ennenkaikkea kiinnostus. Normaalia korkeampaa älykkyyttä ei em. ammateissa kuitenkaan tarvita.

        Niin tietysti, jos ei huvita. Tulee hiki ja kädet likaantuu.

        Huippuälykkyyttä ei tosiaan tarvita juuri missään ammatissa. Sen sijaan on hyvä omata sitä kuuluisaa maalais/käytännön järkeä. Kyllähän jokainen osaa sähköjohdon vetää, mutta kun pitäisi saada se vedettyä normiajassa. Miesten hommissa saa pian kenkää, jos se ei onnistu.

        Vai ei kiinnosta. No sitten minustakin olisi ihan helposti tullut kaikkien alojen tohtori. Ei se älystä ollut kiinni, mutta kun ei sattunut kiinnostamaan...


      • Jätän vastaamatta
        abcdefghfd kirjoitti:

        "Ette te naiset mitään tekniikan ihmelapsia ole, ette tajua niistä yhtään mitään."

        -Oman kokemukseni perusteella voisin sanoa aika suuresta osasta miehiä samaa.

        Mutta joo, mistä tämä naisten "tajuamattomuus" sitten mielestäsi johtuu jos ei älykkyydestä?

        Jos kerran älyä on saman verran, mutta tekniset asiat eivät innosta, pitäisi älyn ja kiinnostuksen kohdistuminen näkyä jollain muulla alueella. Mikähän se on? Sosiaaliset mediatkin kehittivät miehet, vaikka sekä sosiaalisuuden että median pitäisi olla naisten ominta aluetta.


      • abcdefghs
        Jätän vastaamatta kirjoitti:

        Jos kerran älyä on saman verran, mutta tekniset asiat eivät innosta, pitäisi älyn ja kiinnostuksen kohdistuminen näkyä jollain muulla alueella. Mikähän se on? Sosiaaliset mediatkin kehittivät miehet, vaikka sekä sosiaalisuuden että median pitäisi olla naisten ominta aluetta.

        Katso ympärillesi; naisia työskentelee nykyään kaikenlaisilla aloilla. Yksilöstä riippuen äly ja kiinnostus kohdistuu eri asioihin. Naisvaltaisia aloja ovat esim. yliopistoissa kasvatustieteet, terveystieteet ja farmasia. Kaikista naisvaltaisin ammatti lienee kätilö.

        Ottanet myös huomioon sen, että edelleen naiset jäävät huomattavasti miehiä useammin kotiin hoitamaan lapsia ja tällä on suuri vaikutus heidän urakehitykseensä.

        Maailman ensimmäinen tietokoneohjelmoija oli nainen (ota huomioon lisäksi naisen asema 1800-luvun alussa), vaikka tietotekniikan pitäisi olla miesten ominta aluetta.

        Suurin osa sekä miehistä että naisista on kuitenkin perusduunia tekevää normaaliälyistä porukkaa, joka harvemmin tekee mitään maailmaa mullistavaa kehitystyötä. Se, että sukupuolta X olevat henkilöt ovat kehittäneet jonkin asian, ei tee suurimmasta osasta sukupuolta X olevista henkilöistä etevämpiä ko. asiassa verrattuna sukupuoleen Y.


      • ja von Neumann
        abcdefghs kirjoitti:

        Katso ympärillesi; naisia työskentelee nykyään kaikenlaisilla aloilla. Yksilöstä riippuen äly ja kiinnostus kohdistuu eri asioihin. Naisvaltaisia aloja ovat esim. yliopistoissa kasvatustieteet, terveystieteet ja farmasia. Kaikista naisvaltaisin ammatti lienee kätilö.

        Ottanet myös huomioon sen, että edelleen naiset jäävät huomattavasti miehiä useammin kotiin hoitamaan lapsia ja tällä on suuri vaikutus heidän urakehitykseensä.

        Maailman ensimmäinen tietokoneohjelmoija oli nainen (ota huomioon lisäksi naisen asema 1800-luvun alussa), vaikka tietotekniikan pitäisi olla miesten ominta aluetta.

        Suurin osa sekä miehistä että naisista on kuitenkin perusduunia tekevää normaaliälyistä porukkaa, joka harvemmin tekee mitään maailmaa mullistavaa kehitystyötä. Se, että sukupuolta X olevat henkilöt ovat kehittäneet jonkin asian, ei tee suurimmasta osasta sukupuolta X olevista henkilöistä etevämpiä ko. asiassa verrattuna sukupuoleen Y.

        Tätä myyttiä ensimmäisestä naisohjelmoijasta esitetään mielellään, mutta sekin meni pieleen. Ei saanut Ada aikaan mitään käytännössä toimivaa (hieno suoritus kuitenkin)

        "Ensimmäiset tietokoneet, joita voitiin ohjelmoida sanan nykyisessä merkityksessä, rakennettiin John von Neumannin idean perusteella 1940- luvun loppupuolella. Neumann puolestaan perusti ajatuksensa koneen arkkitehtuurista Alan Turingin esittämään abstraktiin koneeseen. Neumannin arkkitehtuuriin perustuvissa koneissa ohjelmat talletettiin muistiin ja keskusyksikkö suoritti ohjelmat. Ensimmäinen askel tällaisen koneen valmistamiseksi otettiin Philadelphian yliopiston sähkötekniikan laitoksella vuonna 1945, kun 18000 elektroniputkea sisältänyt sähköinen digitaalinen laskukone ENIAC valmistui. ENIACia ohjelmoitiin yhdistelemällä johtoja kytkentätaululla. Hankkeeseen liittynyt von Neumann julkaisi kesäkuussa 1945 raportin, jonka esittämän mallin mukaan kaikki nykyiset tietokoneet toimivat (Ks. [Dav], ss. 181 - 188). Kuitenkin jollain tavalla ohjelmoitavia laitteita oli ollut jo aiemmin; Charles Babbage suunnitteli 1830- ja 1840- luvuilla ohjelmoitavan laskukoneen (Analytical Engine), joka valmistettiin vain osittain (ks [Lou] s. 32). Kreivitär Ada Lovelace ohjelmoi kuitenkin keskeneräiselle laitteelle joitakin esimerkkilaskutoimituksia, joten häntä voidaan pitää historian ensimmäisenä ohjelmoijana. Vuosina 1936 - 1945 saksalainen tiedemies Konrad Zuse suunnitteli monimutkaisia elektronisia laskukoneita (ks [Seb] ss. 38-41); sodan jälkeen Zusen tutkimusryhmä hajosi ja hän alkoi suunnitella ohjelmointikieltä laskutoimitusten suorittamiseen. Zuse nimesi kielensä Plankalküliksi käsikirjoituksessaan vuodelta 1945, mutta kirjoitusta ei julkaistu ennen kuin vuonna 1972 ja Plankalkül jäi implementoimatta. Kieli oli varsin monipuolinen ja Zuse kirjoitti sillä monia algoritmeja, mm. verkon yhtenäisyyden tutkivan algoritmin, liukulukuja käsitteleviä algoritmeja jne. Näin ollen nykytietojen mukaan Zusen Plankalkül oli ensimmäinen suunniteltu ohjelmointikieli."

        Se, että sukupuolta X olevat henkilöt ovat kehittäneet jokseenkin kaikki asiat, ei tee suurimmasta osasta sukupuolta X olevista henkilöistä etevämpiä verrattuna sukupuoleen Y, mutta osoittaa hyvin sukupuolten välisen eron.


      • Motorwerke
        abcdefghs kirjoitti:

        Katso ympärillesi; naisia työskentelee nykyään kaikenlaisilla aloilla. Yksilöstä riippuen äly ja kiinnostus kohdistuu eri asioihin. Naisvaltaisia aloja ovat esim. yliopistoissa kasvatustieteet, terveystieteet ja farmasia. Kaikista naisvaltaisin ammatti lienee kätilö.

        Ottanet myös huomioon sen, että edelleen naiset jäävät huomattavasti miehiä useammin kotiin hoitamaan lapsia ja tällä on suuri vaikutus heidän urakehitykseensä.

        Maailman ensimmäinen tietokoneohjelmoija oli nainen (ota huomioon lisäksi naisen asema 1800-luvun alussa), vaikka tietotekniikan pitäisi olla miesten ominta aluetta.

        Suurin osa sekä miehistä että naisista on kuitenkin perusduunia tekevää normaaliälyistä porukkaa, joka harvemmin tekee mitään maailmaa mullistavaa kehitystyötä. Se, että sukupuolta X olevat henkilöt ovat kehittäneet jonkin asian, ei tee suurimmasta osasta sukupuolta X olevista henkilöistä etevämpiä ko. asiassa verrattuna sukupuoleen Y.

        Se, että saksalaiset osaavat rakentaa autoja, ei tee suurimmasta osasta saksalaisia neroja autonvalmistuksen alalla, mutta burundilaiseen verrattuna jokainen saksalainen voi olla ylpeä kansansa etevyydestä autoalalla.


      • abcdefghds
        ja von Neumann kirjoitti:

        Tätä myyttiä ensimmäisestä naisohjelmoijasta esitetään mielellään, mutta sekin meni pieleen. Ei saanut Ada aikaan mitään käytännössä toimivaa (hieno suoritus kuitenkin)

        "Ensimmäiset tietokoneet, joita voitiin ohjelmoida sanan nykyisessä merkityksessä, rakennettiin John von Neumannin idean perusteella 1940- luvun loppupuolella. Neumann puolestaan perusti ajatuksensa koneen arkkitehtuurista Alan Turingin esittämään abstraktiin koneeseen. Neumannin arkkitehtuuriin perustuvissa koneissa ohjelmat talletettiin muistiin ja keskusyksikkö suoritti ohjelmat. Ensimmäinen askel tällaisen koneen valmistamiseksi otettiin Philadelphian yliopiston sähkötekniikan laitoksella vuonna 1945, kun 18000 elektroniputkea sisältänyt sähköinen digitaalinen laskukone ENIAC valmistui. ENIACia ohjelmoitiin yhdistelemällä johtoja kytkentätaululla. Hankkeeseen liittynyt von Neumann julkaisi kesäkuussa 1945 raportin, jonka esittämän mallin mukaan kaikki nykyiset tietokoneet toimivat (Ks. [Dav], ss. 181 - 188). Kuitenkin jollain tavalla ohjelmoitavia laitteita oli ollut jo aiemmin; Charles Babbage suunnitteli 1830- ja 1840- luvuilla ohjelmoitavan laskukoneen (Analytical Engine), joka valmistettiin vain osittain (ks [Lou] s. 32). Kreivitär Ada Lovelace ohjelmoi kuitenkin keskeneräiselle laitteelle joitakin esimerkkilaskutoimituksia, joten häntä voidaan pitää historian ensimmäisenä ohjelmoijana. Vuosina 1936 - 1945 saksalainen tiedemies Konrad Zuse suunnitteli monimutkaisia elektronisia laskukoneita (ks [Seb] ss. 38-41); sodan jälkeen Zusen tutkimusryhmä hajosi ja hän alkoi suunnitella ohjelmointikieltä laskutoimitusten suorittamiseen. Zuse nimesi kielensä Plankalküliksi käsikirjoituksessaan vuodelta 1945, mutta kirjoitusta ei julkaistu ennen kuin vuonna 1972 ja Plankalkül jäi implementoimatta. Kieli oli varsin monipuolinen ja Zuse kirjoitti sillä monia algoritmeja, mm. verkon yhtenäisyyden tutkivan algoritmin, liukulukuja käsitteleviä algoritmeja jne. Näin ollen nykytietojen mukaan Zusen Plankalkül oli ensimmäinen suunniteltu ohjelmointikieli."

        Se, että sukupuolta X olevat henkilöt ovat kehittäneet jokseenkin kaikki asiat, ei tee suurimmasta osasta sukupuolta X olevista henkilöistä etevämpiä verrattuna sukupuoleen Y, mutta osoittaa hyvin sukupuolten välisen eron.

        "... joten häntä voidaan pitää historian ensimmäisenä ohjelmoijana". No, tämä tuskin on koko keskustelun kannalta se tärkein asia.

        "Se, että sukupuolta X olevat henkilöt ovat kehittäneet jokseenkin kaikki asiat, ei tee suurimmasta osasta sukupuolta X olevista henkilöistä etevämpiä verrattuna sukupuoleen Y, mutta osoittaa hyvin sukupuolten välisen eron."

        -Edelleen: naisilla ei vielä vähän aikaa sitten ollut mahdollisuuksia edes kouluttautua saati sitten kehittää mitään. Tästä syystä on luonnollista, että kautta aikojen keksijät ovat suurimmaksi osaksi olleet miehiä. Tosin myöskään miehet, jotka eivät saaneet mahdollisuuksia, eivät luonnollisestikaan kehittäneet mitään. Lue myös edellisen viestini kohta koskien lastenhoitoa.

        Mikä tuo sukupuolten välinen ero sitten on? ÄO-testien tulosten suurempi hajonta miesten kohdalla?


      • enemmän toimintaa
        abcdefghds kirjoitti:

        "... joten häntä voidaan pitää historian ensimmäisenä ohjelmoijana". No, tämä tuskin on koko keskustelun kannalta se tärkein asia.

        "Se, että sukupuolta X olevat henkilöt ovat kehittäneet jokseenkin kaikki asiat, ei tee suurimmasta osasta sukupuolta X olevista henkilöistä etevämpiä verrattuna sukupuoleen Y, mutta osoittaa hyvin sukupuolten välisen eron."

        -Edelleen: naisilla ei vielä vähän aikaa sitten ollut mahdollisuuksia edes kouluttautua saati sitten kehittää mitään. Tästä syystä on luonnollista, että kautta aikojen keksijät ovat suurimmaksi osaksi olleet miehiä. Tosin myöskään miehet, jotka eivät saaneet mahdollisuuksia, eivät luonnollisestikaan kehittäneet mitään. Lue myös edellisen viestini kohta koskien lastenhoitoa.

        Mikä tuo sukupuolten välinen ero sitten on? ÄO-testien tulosten suurempi hajonta miesten kohdalla?

        Voidaanpa hyvinkin pitää, jos halutaan olla kilttejä. Luuletko, että Charles-boy oli niin tyhmä, että osasi suunnitella mekaanisen laskukoneen, muttei millään sitten itse keksinyt sille esimerkkilaskuja?

        No niin, se ei ole tärkeää. Kaverit askartelivat kimpassa, mutta valmistahan ei tullut.

        Mikä se ero on? Jos ei se äly olekaan, jokin määrittelemätön kipinä tuntuu miehillä olevan. Uteliaisuus, peräänantamattomuus, uuden luomisen halu. Tehdään vaikka kolmiulotteinen tv, vaikkei sitä kukaan osannut vaatia eikä kukaan välttämättä tarvitse. Tehdään se silti ja kuka tietää, mihin se johtaa.


      • Jätän taas vastaam..
        abcdefghs kirjoitti:

        Katso ympärillesi; naisia työskentelee nykyään kaikenlaisilla aloilla. Yksilöstä riippuen äly ja kiinnostus kohdistuu eri asioihin. Naisvaltaisia aloja ovat esim. yliopistoissa kasvatustieteet, terveystieteet ja farmasia. Kaikista naisvaltaisin ammatti lienee kätilö.

        Ottanet myös huomioon sen, että edelleen naiset jäävät huomattavasti miehiä useammin kotiin hoitamaan lapsia ja tällä on suuri vaikutus heidän urakehitykseensä.

        Maailman ensimmäinen tietokoneohjelmoija oli nainen (ota huomioon lisäksi naisen asema 1800-luvun alussa), vaikka tietotekniikan pitäisi olla miesten ominta aluetta.

        Suurin osa sekä miehistä että naisista on kuitenkin perusduunia tekevää normaaliälyistä porukkaa, joka harvemmin tekee mitään maailmaa mullistavaa kehitystyötä. Se, että sukupuolta X olevat henkilöt ovat kehittäneet jonkin asian, ei tee suurimmasta osasta sukupuolta X olevista henkilöistä etevämpiä ko. asiassa verrattuna sukupuoleen Y.

        "Ottanet myös huomioon sen, että edelleen naiset jäävät huomattavasti miehiä useammin kotiin hoitamaan lapsia ja tällä on suuri vaikutus heidän urakehitykseensä."

        Silloinhan pitäisi lapsettomien naisten ja lapsia tehneiden naisten välillä vallita suuri, tilastollisestikin helposti nähtävä ero urakehityksessä. Myös innovatiivisyyden pitäisi puhjeta kukkaansa lapsettomilla, kun häiritseviä tekijöitä ei ole.

        Onko näin?


      • abcdefgfdh
        Jätän taas vastaam.. kirjoitti:

        "Ottanet myös huomioon sen, että edelleen naiset jäävät huomattavasti miehiä useammin kotiin hoitamaan lapsia ja tällä on suuri vaikutus heidän urakehitykseensä."

        Silloinhan pitäisi lapsettomien naisten ja lapsia tehneiden naisten välillä vallita suuri, tilastollisestikin helposti nähtävä ero urakehityksessä. Myös innovatiivisyyden pitäisi puhjeta kukkaansa lapsettomilla, kun häiritseviä tekijöitä ei ole.

        Onko näin?

        Jos ihminen on vuosia poissa työelämästä, miten se ei vaikuttaisi hänen urakehitykseensä?

        " ... women in more skilled professions were four times less likely to have kids than women in more unskilled jobs"


      • Vastaan...
        abcdefgfdh kirjoitti:

        Jos ihminen on vuosia poissa työelämästä, miten se ei vaikuttaisi hänen urakehitykseensä?

        " ... women in more skilled professions were four times less likely to have kids than women in more unskilled jobs"

        Esimerkiksi silloin, kun uraa ei ole muutenkaan. Mutta edelleen, supermenestyneitä lapsettomia naisia pitäisi siis löytyä kovasti paljon.
        Löytyykö?
        Mistä?
        Ketä?

        Vastaavasti menestyneiden naisten kuuluisi olla lapsettomia, noin keskimääräisesti.
        Onko näin?


      • Voi itku
        abcdefgfdh kirjoitti:

        Jos ihminen on vuosia poissa työelämästä, miten se ei vaikuttaisi hänen urakehitykseensä?

        " ... women in more skilled professions were four times less likely to have kids than women in more unskilled jobs"

        Ei pitäisi olla vaikeaa osoittaa teoriaasi todeksi. Siitä vaan tutkimaan vaikkapa naisvaltaista vakuutusalaa. Miksei hoitajiakin. Lapseton tienaa tietysti eniten ja mitä enemmän lapsia, sitä huonompi palkka. Keskimäärin, suuresta joukosta, iät huomioon ottaen.

        Mitkä otsikot! Mikä julkisuusarvo!

        Mutta naistieteilijä ei halua. Joko arvaat miksi? Tulos ei taidakaan olla teoriasi mukainen. Harmi.


      • abcdeffhd
        Vastaan... kirjoitti:

        Esimerkiksi silloin, kun uraa ei ole muutenkaan. Mutta edelleen, supermenestyneitä lapsettomia naisia pitäisi siis löytyä kovasti paljon.
        Löytyykö?
        Mistä?
        Ketä?

        Vastaavasti menestyneiden naisten kuuluisi olla lapsettomia, noin keskimääräisesti.
        Onko näin?

        USA:ssa:

        # 33% of high-achieving women in general are childless at 40.
        # 42% of women in corporate America are childless.
        # 49% of "ultra achievers" (earning more than $100,000 a year) are childless.

        Tässä johtajista Suomessa:

        www.stat.fi/tup/hyvinvointikatsaus/hyv_034_kartovaara.pdf


      • Omat valinnat
        abcdeffhd kirjoitti:

        USA:ssa:

        # 33% of high-achieving women in general are childless at 40.
        # 42% of women in corporate America are childless.
        # 49% of "ultra achievers" (earning more than $100,000 a year) are childless.

        Tässä johtajista Suomessa:

        www.stat.fi/tup/hyvinvointikatsaus/hyv_034_kartovaara.pdf

        "työllisten äitien
        lapsiluku on hämmästyttävän samanlainen
        koulutuksesta riippumatta. Perheissä oli noin 2,2
        lasta, myös ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneilla
        naisilla. Naisjohtajien lapsikatraat (noin
        2,0 lasta äitiä kohden) olivat vain hieman pienemmät
        kuin ei-johtavassa asemassa olevien äitien"

        "Vaikka naisjohtajien
        ja muiden työllisten naisten perheissä
        on eroja, on kuitenkin suurimmalla osalla naisjohtajista
        samanlainen perhe kuin muillakin
        työllisillä naisilla."

        Näyttää siis siltä, että äitiysloma ei estä urakehitystä. Urakehitys tosin saattaa vaikuttaa siihen, että lapsia ei haluta: elämässä kun on muutakin sisältöä. Mutta se on taas toinen asia.


      • Miten vaan haluatte
        abcdeffhd kirjoitti:

        USA:ssa:

        # 33% of high-achieving women in general are childless at 40.
        # 42% of women in corporate America are childless.
        # 49% of "ultra achievers" (earning more than $100,000 a year) are childless.

        Tässä johtajista Suomessa:

        www.stat.fi/tup/hyvinvointikatsaus/hyv_034_kartovaara.pdf

        Eihän jenkkinaisilla ole sellaista äitiyslomaa kuin Suomessa, vaan huomattavasti lyhyempi. Ja nyt feministit haluavat sitä lyhyemmäksi Suomessakin, naisten urakehityksen vauhdittamiseksi.


      • abcdefgfd
        Omat valinnat kirjoitti:

        "työllisten äitien
        lapsiluku on hämmästyttävän samanlainen
        koulutuksesta riippumatta. Perheissä oli noin 2,2
        lasta, myös ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneilla
        naisilla. Naisjohtajien lapsikatraat (noin
        2,0 lasta äitiä kohden) olivat vain hieman pienemmät
        kuin ei-johtavassa asemassa olevien äitien"

        "Vaikka naisjohtajien
        ja muiden työllisten naisten perheissä
        on eroja, on kuitenkin suurimmalla osalla naisjohtajista
        samanlainen perhe kuin muillakin
        työllisillä naisilla."

        Näyttää siis siltä, että äitiysloma ei estä urakehitystä. Urakehitys tosin saattaa vaikuttaa siihen, että lapsia ei haluta: elämässä kun on muutakin sisältöä. Mutta se on taas toinen asia.

        "JOS LASTEN HANKINTAAN ON RYHDYTTY, työllisten äitien
        lapsiluku on hämmästyttävän samanlainen
        koulutuksesta riippumatta. Perheissä oli noin 2,2
        lasta, myös ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneilla
        naisilla. Naisjohtajien lapsikatraat (noin
        2,0 lasta äitiä kohden) olivat vain hieman pienemmät
        kuin ei-johtavassa asemassa olevien äitien"

        "Urakehitys tosin saattaa vaikuttaa siihen, että lapsia ei haluta: elämässä kun on muutakin sisältöä."

        -Tai lapsia ei haluta juuri sen takia, että urakehitys kärsii.


      • ei kiinnosta
        abcdefghs kirjoitti:

        Katso ympärillesi; naisia työskentelee nykyään kaikenlaisilla aloilla. Yksilöstä riippuen äly ja kiinnostus kohdistuu eri asioihin. Naisvaltaisia aloja ovat esim. yliopistoissa kasvatustieteet, terveystieteet ja farmasia. Kaikista naisvaltaisin ammatti lienee kätilö.

        Ottanet myös huomioon sen, että edelleen naiset jäävät huomattavasti miehiä useammin kotiin hoitamaan lapsia ja tällä on suuri vaikutus heidän urakehitykseensä.

        Maailman ensimmäinen tietokoneohjelmoija oli nainen (ota huomioon lisäksi naisen asema 1800-luvun alussa), vaikka tietotekniikan pitäisi olla miesten ominta aluetta.

        Suurin osa sekä miehistä että naisista on kuitenkin perusduunia tekevää normaaliälyistä porukkaa, joka harvemmin tekee mitään maailmaa mullistavaa kehitystyötä. Se, että sukupuolta X olevat henkilöt ovat kehittäneet jonkin asian, ei tee suurimmasta osasta sukupuolta X olevista henkilöistä etevämpiä ko. asiassa verrattuna sukupuoleen Y.

        Kuka on sanonut, että tietotekniikka on miesten ominta aluetta? Se olisi yhtä hyvin voinut muodostua naisten alaksi. Mutta taas jäivät naiset ihmettelemään, kun olisi pitänyt toimia.


      • abcdefghs
        ei kiinnosta kirjoitti:

        Kuka on sanonut, että tietotekniikka on miesten ominta aluetta? Se olisi yhtä hyvin voinut muodostua naisten alaksi. Mutta taas jäivät naiset ihmettelemään, kun olisi pitänyt toimia.

        Olivatkos naiset silloin suurin joukoin mukana työelämässä kun tietotekniikkaa alettiin kehittää? Suhtauduttiinko naisten koulutukseen ja uraan it-alalla yhtä kannustavasti kuin miesten?


      • kaikki mulle heti
        abcdefgfd kirjoitti:

        "JOS LASTEN HANKINTAAN ON RYHDYTTY, työllisten äitien
        lapsiluku on hämmästyttävän samanlainen
        koulutuksesta riippumatta. Perheissä oli noin 2,2
        lasta, myös ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneilla
        naisilla. Naisjohtajien lapsikatraat (noin
        2,0 lasta äitiä kohden) olivat vain hieman pienemmät
        kuin ei-johtavassa asemassa olevien äitien"

        "Urakehitys tosin saattaa vaikuttaa siihen, että lapsia ei haluta: elämässä kun on muutakin sisältöä."

        -Tai lapsia ei haluta juuri sen takia, että urakehitys kärsii.

        Juurihan siinä todettiin, että naisjohtajaksi pääsee mainiosti, vaikka lapsia hankkiikin.

        Nytkö äitiyslomat pitää poistaa kaikilta naisilta, jotta naisjohtajien nousu tapahtuu vielä helpommin?

        Jos lapsia ei halua urakehityksen vuoksi hankkia, on se oma valinta. Kyllä johtaja, jopa miessellainen, joutuu luopumaan monesta muustakin asiasta, mutta kukaanhan ei pakota johtajaksi.


      • Propellipäät
        abcdefghs kirjoitti:

        Olivatkos naiset silloin suurin joukoin mukana työelämässä kun tietotekniikkaa alettiin kehittää? Suhtauduttiinko naisten koulutukseen ja uraan it-alalla yhtä kannustavasti kuin miesten?

        Olivat. Eihän siitä ole paljonkaan aikaan, kun Gates ensimmäisen Dossin julkaisi. Lisäksi kaikkia kehittelijöitä pidettiin onnettomina nörtteinä ja omituisina haihattelijoina. Mitään rahaa ja kannustusta ei ollut alkuun tarjolla, koska tietokoneiden tulevaisuuteen ei uskottu. Siitä se lähti.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/MS-DOS

        Mukaan naiset olisivat vielä kerenneet pelibisnekseen, josta myös kehittyi varsin tuottoisa ala. Sekin jäi tekemättä sitten.


      • abcdefggfdh
        kaikki mulle heti kirjoitti:

        Juurihan siinä todettiin, että naisjohtajaksi pääsee mainiosti, vaikka lapsia hankkiikin.

        Nytkö äitiyslomat pitää poistaa kaikilta naisilta, jotta naisjohtajien nousu tapahtuu vielä helpommin?

        Jos lapsia ei halua urakehityksen vuoksi hankkia, on se oma valinta. Kyllä johtaja, jopa miessellainen, joutuu luopumaan monesta muustakin asiasta, mutta kukaanhan ei pakota johtajaksi.

        "Juurihan siinä todettiin, että naisjohtajaksi pääsee mainiosti, vaikka lapsia hankkiikin."

        -Siis JOS lapsia hankkii, ei johtajien ja työläisten lapsiluvussa ole suurta eroa. Mutta johtajanaiset ovat useammin lapsettomia kuin muut naiset.

        Ja mm. koulutuksesta:

        "Lapsettomien naisten
        osuus oli selvästi sitä suurempi, mitä parempi
        koulutus heillä oli (kuvio 2a). Korkeasti koulutetut
        työlliset naiset olivat lapsettomia kaksin verroin niin
        usein kuin korkeintaan keskiasteen koulutuksen
        saaneet naiset"

        "Nytkö äitiyslomat pitää poistaa kaikilta naisilta, jotta naisjohtajien nousu tapahtuu vielä helpommin?"

        -No ei tietenkään. Kuten sanoit, se on jokaisen oma valinta hankkiiko lapsia tai jääkö kotiin. Pointti oli tässä se, että lasten hankkimisella on vaikutusta naisten urakehitykseen.


      • Ammatinharjoittaja
        abcdefggfdh kirjoitti:

        "Juurihan siinä todettiin, että naisjohtajaksi pääsee mainiosti, vaikka lapsia hankkiikin."

        -Siis JOS lapsia hankkii, ei johtajien ja työläisten lapsiluvussa ole suurta eroa. Mutta johtajanaiset ovat useammin lapsettomia kuin muut naiset.

        Ja mm. koulutuksesta:

        "Lapsettomien naisten
        osuus oli selvästi sitä suurempi, mitä parempi
        koulutus heillä oli (kuvio 2a). Korkeasti koulutetut
        työlliset naiset olivat lapsettomia kaksin verroin niin
        usein kuin korkeintaan keskiasteen koulutuksen
        saaneet naiset"

        "Nytkö äitiyslomat pitää poistaa kaikilta naisilta, jotta naisjohtajien nousu tapahtuu vielä helpommin?"

        -No ei tietenkään. Kuten sanoit, se on jokaisen oma valinta hankkiiko lapsia tai jääkö kotiin. Pointti oli tässä se, että lasten hankkimisella on vaikutusta naisten urakehitykseen.

        Sitten täytyy vain valita lapset tai ura. Ei ole helppoa elämä.

        Muuten olen sitä mieltä, että on paljon kivempi tulla ajoissa kotiin kuin jäädä kokoukseen miettimään seuraavan kvartaalin budjettitavoitteiden toteutumista. Ja viikonloppuna on mukavampi suunnistaa paikalliseen kuin matkustaa Leville seminaariin.


      • abcdefgjh
        Propellipäät kirjoitti:

        Olivat. Eihän siitä ole paljonkaan aikaan, kun Gates ensimmäisen Dossin julkaisi. Lisäksi kaikkia kehittelijöitä pidettiin onnettomina nörtteinä ja omituisina haihattelijoina. Mitään rahaa ja kannustusta ei ollut alkuun tarjolla, koska tietokoneiden tulevaisuuteen ei uskottu. Siitä se lähti.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/MS-DOS

        Mukaan naiset olisivat vielä kerenneet pelibisnekseen, josta myös kehittyi varsin tuottoisa ala. Sekin jäi tekemättä sitten.

        "Lisäksi kaikkia kehittelijöitä pidettiin onnettomina nörtteinä ja omituisina haihattelijoina"

        -Ehkä tässä on se syy :)

        Vakavasti puhuen, on totta, että tietotekniikka ei naisia suuremmin kiinnosta ja kiinnostus on laskenut entisestään 1990-luvulta lähtien. Tietokonepelejä ovat perinteisesti pelanneet enemmän pojat (vielä kymmenen vuotta sitten pelaavaa tyttöä pidettiin jotenkin outona), joten tämä selittänee osaksi naisten vähyyden pelibisneksessä.


      • Propellipipo
        abcdefgjh kirjoitti:

        "Lisäksi kaikkia kehittelijöitä pidettiin onnettomina nörtteinä ja omituisina haihattelijoina"

        -Ehkä tässä on se syy :)

        Vakavasti puhuen, on totta, että tietotekniikka ei naisia suuremmin kiinnosta ja kiinnostus on laskenut entisestään 1990-luvulta lähtien. Tietokonepelejä ovat perinteisesti pelanneet enemmän pojat (vielä kymmenen vuotta sitten pelaavaa tyttöä pidettiin jotenkin outona), joten tämä selittänee osaksi naisten vähyyden pelibisneksessä.

        ...mutta kaikki olisi voinut olla toisinkin. Voisi olla Billie Gates ja Softmicro.

        Jos nyt unohdetaan se Unix, kun puhutaan tietokoneista. Ei kai erikseen tarvitse mainita, mitä sana tänä päivänä tarkoittaa. Levätköön Unix rauhassa lankapuhelimien kanssa.

        En muuten ole tietokonealalla enkä osaa ohjelmoida.


    • --uneton--

      Miehillä on enemmän fyysistä voimaa ja he pärjäävät paremmin urheilussa. Miksi? No tuskin tämä perusteluja kaipaa.

    • jk

      mitenmiehet ovt oaremoia

    • Junalan Sana

      Kaikki, minkä päällä nainen kuukautistilansa aikana makaa tai istuu, tulee epäpuhtaaksi.

      Jokainen, joka koskettaa mitä tahansa minkä päällä nainen on istunut, pesköön vaatteensa ja peseytyköön; hän on epäpuhdas iltaan saakka.

      • abcdefasdgas

        Miehet ovat siis ilmeisesti parempia keksimään älyttömiä säädöksiä?


      • Junalan Sana
        abcdefasdgas kirjoitti:

        Miehet ovat siis ilmeisesti parempia keksimään älyttömiä säädöksiä?

        Tyhmyys on nainen, levoton ja yksinkertainen, eikä hän mistään mitään tiedä."
        San. 9:13 (vanha käännös)


    • jk

      eikä ole

      • syhayuha

        onpas


    • jk

      eikä ole

    • jk

      miehet eivä ole senn parmpia

    • j mk

      miehet eivät ole parmpia

    • jk

      miehet eivä ole parempa

    • jk

      miehet eiväole parmpia

    • :DD

      Miehet ei ole sen parempia kuin naisetkaan. Kaikki yrittää sitä paskasta tikkua noukkia maasta hampaillaan. Luuserit vertailee kun eivät pysty kohtaamaan totuutta. Totuus ei ole raakaa, eikä kypsää, se on rehellistä. Jos rehellisiä ollaan, ihminen on tyhmä. Tiedolla ei tee mitään, jos sitä ei osaa käyttää. Se miten sitä käytetään on älyä. Jos käytät tietoa toisen lyttäämiseen, se on vain vitun lapsellista. Se joka niin tekee sillä on huono itsetunto, ja sellainen automaattisesti hakee hyväksyntää ja huomiota, mutta sellaista on helppo viedä kuin pässiä narussa.

    • 17+7

      Eniten matkustanut henkilö: John D. Clouse, mies

      Eniten kerralla kävellyt: Arthur Blessit, mies

      Kauimmin lautalla elossa pysynyt: Tabwai Mikaie ja Arenta Tebeitabu, miehiä

      Pisin yhtämittainen sukellus: Michael Stevens, mies

      Pisin valjakkoretki ilman ulkopuolista tukea: Ranulph Fiennes ja Michael Stroud, miehiä

      Nopein 60 metrin juoksulla: Maurice Green, mies

      Nopein 100 metrin juoksulla: Usain Bolt, mies

      Nopein 200 metrin juoksulla: Usain Bolt, mies

      Nopein 400 metrin juoksulla: Michael Johnson, mies

      Nopein 800 metrin juoksulla: David Rudisha, mies

      Nopein 1 500 metrin juoksulla: Hicham el-Guerrouj, mies

      Nopein 5 000 metrin juoksulla: Kenenisa Bekele, mies

      Nopein 10 000 metrin juoksulla: Kenenisa Bekele, mies

      Maratonin nopeiten juossut: Haile Gebrselassie, mies

    • Jaahas.

      Vain idiootit vertaavat naista ja miestä, ei niin saisi tehdä. Se aiheuttaa vain erimielisyyksiä, niin kuin tässä on nähty.

    • Woman59

      Eniten murhia, mies. Eniten raiskauksia, mies. Eniten vankeja, mies. Eniten pedofiileja, mies. Eniten pahoinpitelyjä, mies. Eniten pankkiryöstöjä, mies. Eniten kaappauksia, mies. Eniten kidnappauksia, mies. Eniten autollakaahauksia, mies. Hitler, mies. Amin, mies. Pol Pot jne, jne. Miehet on tosiaan parempia.

      • sdhsxhhd

        Seuraavaksi voitkin luetella kaikki ne hyvät puolet, saavutukset, keksinnöt ja kaikki, jotka miehet ovat luoneet. Siinä listassa ei paljon naisia ole.


        Sitä paitsi, sukupuolia ei ole kuin kaksi. Eikö se ole aika ilmiselvää, että se on joko - tai? Se, että olen mies, ei tee minusta yhtäkään noista luettelemistasi häiriintyneistä yksilöistä.


        Mitä siis yrität listallasi sanoa? Pitäisikö sen tehdä minusta huonompi ihminen, vaikka nuo asiat eivät liity mitenkään minuun, vaan siihen, että listasi henkilöt ovat kaikki miehiä.

        Jos noilla teioilla olisi jokin yhteys kaikkiin miehiin, asia olisi eri. Mutta kun tiedät itsekin, että häiriintyneitä yksilöitä on sekä naisissa ja miehissä, joten on aika kapeakatseista tehdä lista niistä murto-osista yksilöitä ja tässä tapauksessa miehiä, jotka ovat eniten sukupuolena noilla rikosnimikkeillä tehneet vääryyttä, ja antaa ymmärtää että se koskisi kaikkia miehiä.


      • listan tekijä
        sdhsxhhd kirjoitti:

        Seuraavaksi voitkin luetella kaikki ne hyvät puolet, saavutukset, keksinnöt ja kaikki, jotka miehet ovat luoneet. Siinä listassa ei paljon naisia ole.


        Sitä paitsi, sukupuolia ei ole kuin kaksi. Eikö se ole aika ilmiselvää, että se on joko - tai? Se, että olen mies, ei tee minusta yhtäkään noista luettelemistasi häiriintyneistä yksilöistä.


        Mitä siis yrität listallasi sanoa? Pitäisikö sen tehdä minusta huonompi ihminen, vaikka nuo asiat eivät liity mitenkään minuun, vaan siihen, että listasi henkilöt ovat kaikki miehiä.

        Jos noilla teioilla olisi jokin yhteys kaikkiin miehiin, asia olisi eri. Mutta kun tiedät itsekin, että häiriintyneitä yksilöitä on sekä naisissa ja miehissä, joten on aika kapeakatseista tehdä lista niistä murto-osista yksilöitä ja tässä tapauksessa miehiä, jotka ovat eniten sukupuolena noilla rikosnimikkeillä tehneet vääryyttä, ja antaa ymmärtää että se koskisi kaikkia miehiä.

        Lista se oli noista urheilusaavutuksistakin. Asioissa on aina kaksi puolta niin myös saavutuksissa jos näitä surullisia nyt voi saavutuksiksi sanoa.


    • Vaakatasossa

      Mies ei ole naista parempi eikä nainen ole miestä parempi. Kaksi sukupuolta sattuvat vain olevan erilaisia, joilla on erilaiset vahvuudet. Poikkeuksia tietenkin löytyy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe