Olihan mukava yllätys. Auto kulki kuin juna. Paljon voimaa, hiljainen, hyvä ohjaus, yllättävän hyvät penkit, vaikka oli ohkaiset, autosta ei puuttunut mikään. Moottori oli 120 kw eli 163 hp. Hinta edullinen. Kyllä ihmisten pitäisi saada ajaa kyseistä autoa, niin ajatukset muuttuisivat välittömästi.
Ajoin diesel Cruzen
46
2745
Vastaukset
- 7+8
Curzen 5,6 l/100km EU-yhdistetty ei ole oikein tätä päivää (vrt. Megane 4,4 ja Golf 4,2 l/100km)
Kaupunkikulutuksessa yli 2,0 litran ero
Ei farmaria
ison moottorin myötä kalliit vakuutusmaksut
Jälleenmyyntiarvo huono
Lyhyt huoltoväli (15000km/1vuosi)- Nose
Paljon paremman näkönen, kun yksikään Vagine. Sekin voi olla tärkeä pointti monille.
- ------
Nose kirjoitti:
Paljon paremman näkönen, kun yksikään Vagine. Sekin voi olla tärkeä pointti monille.
Cruze on paremman näköinen kuin yksikään Lamborghini, Bentley tai Porsche? Taidat olla aika puusilmä.
Olet meedio, jos tiedät jo nyt tämän Korean-Astran jälleenmyyntiarvon huonoksi. Edes kohtuullisen edullista käytettyä Cruzea ei ainakaan vielä löydy mistään.
Golfiin on sekin ero, että toinen on kovalla pakkasella hyytävän kylmä ja toinen kiitettävän lämmin. Arvaa kumpi on kumpaa?- sillattis
Mistäs tiedät,ettei farkkua http://steeringnews.com/wp-content/uploads/2010/01/Chevrolet_Cruze_Station_Wagon_1.jpg ,ilmestynee myöhemmin !
Vai löytyykö ennustajan vikaa.Itse olen jo kysellyt k.o vekotinta ja sain myyjältä jo lisä infoa asiasta. - 5+2
sillattis kirjoitti:
Mistäs tiedät,ettei farkkua http://steeringnews.com/wp-content/uploads/2010/01/Chevrolet_Cruze_Station_Wagon_1.jpg ,ilmestynee myöhemmin !
Vai löytyykö ennustajan vikaa.Itse olen jo kysellyt k.o vekotinta ja sain myyjältä jo lisä infoa asiasta.Ei ole farkkua - vain sedan
- koti testaaja HML
1.4T Farkku Cruzesta havaittua koeajolla 4.2.2013
Plussia :
Halpa hinta
Iso takaluukku
Hyvät tilat kuskille
Suhteellisen hyvä laatuvaikutelma sisältä
3ilmaista huoltokertaa
Miinuksia:
Lyhyt huoltoväli(15tkm/1v)
Lyhyt koritakuu(6v) tehtaalta heikko ruostesuojaus(HS)
Kalliit huollot !! (kannattaa kysyä liikkeestä)
Ohjaus tunnoton (oma mielipide)
Takapenkki hieman ahdas ja kova (Teinin kommentti)
Korkea kulutus
Ei saa xenoneita
Ei päivävaloja ?? (kuluu polttimot nopeammin)
Sisämelu aika korkea (karhea jäinen pikatie)
Pari merkkiä/mallia ajan vielä ja sitten katsotaan mikä perheeseen tulee! - hyvä yritys
koti testaaja HML kirjoitti:
1.4T Farkku Cruzesta havaittua koeajolla 4.2.2013
Plussia :
Halpa hinta
Iso takaluukku
Hyvät tilat kuskille
Suhteellisen hyvä laatuvaikutelma sisältä
3ilmaista huoltokertaa
Miinuksia:
Lyhyt huoltoväli(15tkm/1v)
Lyhyt koritakuu(6v) tehtaalta heikko ruostesuojaus(HS)
Kalliit huollot !! (kannattaa kysyä liikkeestä)
Ohjaus tunnoton (oma mielipide)
Takapenkki hieman ahdas ja kova (Teinin kommentti)
Korkea kulutus
Ei saa xenoneita
Ei päivävaloja ?? (kuluu polttimot nopeammin)
Sisämelu aika korkea (karhea jäinen pikatie)
Pari merkkiä/mallia ajan vielä ja sitten katsotaan mikä perheeseen tulee!Näin kannattaa tehdä provo, jossa saa esitettyä valheita.
- koti testaaja HM
hyvä yritys kirjoitti:
Näin kannattaa tehdä provo, jossa saa esitettyä valheita.
Provo se on huonompikin provo. En ole ikinä päässyt lähellekään Cruzea eikä minulle mitään autoja koeajoon anneta.
- ihme touhua palstal
hyvä yritys kirjoitti:
Näin kannattaa tehdä provo, jossa saa esitettyä valheita.
Mitä provoa tuossa on?
Eikö suurin osa ole todettu jo ammattimiesten toimesta autolehdissäkin!! - koti testaaja HM
ihme touhua palstal kirjoitti:
Mitä provoa tuossa on?
Eikö suurin osa ole todettu jo ammattimiesten toimesta autolehdissäkin!!Onhan siinä kun itse keksin koko jutun. Oikeasti lehdistössä on sanottu näin:
”1,4-litraisen Cruzen moottori on tuttu GM-tuote, sitä on nähty aiemmin muun muassa Opeleissa. Joustavassa turbokoneessa on 140 hevosvoiman teho. Voimaa alkaa ilmestyä 1500 kierroksen jälkeen. Koeajon aikana kulutus pysyi noin puolen litran sisällä valmistajan ilmoittamista lukemista: bensaa kului keskimäärin 6,3 litraa sadalla kilometrillä. Osasyynä tähän lienevät hyvän manuaalivaihteiston pitkät ylimmät välitykset. Start-stop -pysäytysautomatiikkakin karsii turhaa janoisuutta.” Taloussanomat
”Suomessa suosituimmaksi moottorivaihtoehdoksi noussee uusi 1,4-litrainen turbo, joka kehittää 103 kW (140 hv) ja 200 Nm vääntömomentin. Aiemman vapaasti hengittävän 1,8-litraisen bensiinimoottorin korvaava uusi voimanlähde on ajossa erittäin miellyttävä, sillä suurin vääntömomentti on käytössä erittäin laajalla käyntinopeusalueella 1 850 - 4 900 r/min.” Autotoday
” Ajo-ominaisuuksista sekä turvallisuudesta ei uudessa tuotteessa ole kuitenkaan tingitty; näiltä osin Cruze on Euroopassa valmistettujen sisarmalliensa tasalla. Kuljettaja saa ajoasennon mieleisekseen runsaiden säätövaihtoehtojen avulla ja istuimen reilu koko soveltuu myös isokokoiselle ajajalle. Chevrolet Cruze Wagon 1,7 D LT yllättää hyvillä tiloilla, taloudellisuudella, ajo-ominaisuuksillaan sekä voimakkaalla panostuksella turvallisuuteen. Se on hyvä valinta paljon ja pitkiä matkoja ajavalle.” Automerkit.fi
” Uudistuksen myötä kaikissa Cruze-malleissa ja erityisesti uuden Cruze Wagonin kehitystyössä on pyritty panostamaan hiljaisuuteen. Apurungot on eristetty korista kumikiinnikkein ja ääntä sekä värinöitä vastaan on lisätty eri puolille koria paljon äänieristysmateriaaleja. Esimerkiksi ovissa on lasikuitumatto esteenä ääntä, ilmavirtaa ja vettä vastaan. ” Autotalli.com
” Uuden Cruze Wagonin kehitystyössä on panostettu hiljaisuuteen, minkä kuulee autolla ajaessa alhaisena melutasona.” Autouutiset.com
”Tavaratila on Cruzessa mietitty loppuun asti. On tavaraverkkoa, kiinnityskoukkua, koteloa lattian alla, jopa matala säilytyskotelo takapenkin selkänojien takana. Farmariautossa nämä elementit lisäävät merkittävästi turvallisuutta ja mukavuutta, kun irtotavarat eivät pyöri avoimessa tavaratilassa Cruze-farmarin matkustamo tarjoaa sen verran väljyyttä, että Cruze-farmari saatetaan nähdä jopa taksina-takajalkatilaa etenkin voi kiitellä..” IL - koti testaaja HML
koti testaaja HM kirjoitti:
Onhan siinä kun itse keksin koko jutun. Oikeasti lehdistössä on sanottu näin:
”1,4-litraisen Cruzen moottori on tuttu GM-tuote, sitä on nähty aiemmin muun muassa Opeleissa. Joustavassa turbokoneessa on 140 hevosvoiman teho. Voimaa alkaa ilmestyä 1500 kierroksen jälkeen. Koeajon aikana kulutus pysyi noin puolen litran sisällä valmistajan ilmoittamista lukemista: bensaa kului keskimäärin 6,3 litraa sadalla kilometrillä. Osasyynä tähän lienevät hyvän manuaalivaihteiston pitkät ylimmät välitykset. Start-stop -pysäytysautomatiikkakin karsii turhaa janoisuutta.” Taloussanomat
”Suomessa suosituimmaksi moottorivaihtoehdoksi noussee uusi 1,4-litrainen turbo, joka kehittää 103 kW (140 hv) ja 200 Nm vääntömomentin. Aiemman vapaasti hengittävän 1,8-litraisen bensiinimoottorin korvaava uusi voimanlähde on ajossa erittäin miellyttävä, sillä suurin vääntömomentti on käytössä erittäin laajalla käyntinopeusalueella 1 850 - 4 900 r/min.” Autotoday
” Ajo-ominaisuuksista sekä turvallisuudesta ei uudessa tuotteessa ole kuitenkaan tingitty; näiltä osin Cruze on Euroopassa valmistettujen sisarmalliensa tasalla. Kuljettaja saa ajoasennon mieleisekseen runsaiden säätövaihtoehtojen avulla ja istuimen reilu koko soveltuu myös isokokoiselle ajajalle. Chevrolet Cruze Wagon 1,7 D LT yllättää hyvillä tiloilla, taloudellisuudella, ajo-ominaisuuksillaan sekä voimakkaalla panostuksella turvallisuuteen. Se on hyvä valinta paljon ja pitkiä matkoja ajavalle.” Automerkit.fi
” Uudistuksen myötä kaikissa Cruze-malleissa ja erityisesti uuden Cruze Wagonin kehitystyössä on pyritty panostamaan hiljaisuuteen. Apurungot on eristetty korista kumikiinnikkein ja ääntä sekä värinöitä vastaan on lisätty eri puolille koria paljon äänieristysmateriaaleja. Esimerkiksi ovissa on lasikuitumatto esteenä ääntä, ilmavirtaa ja vettä vastaan. ” Autotalli.com
” Uuden Cruze Wagonin kehitystyössä on panostettu hiljaisuuteen, minkä kuulee autolla ajaessa alhaisena melutasona.” Autouutiset.com
”Tavaratila on Cruzessa mietitty loppuun asti. On tavaraverkkoa, kiinnityskoukkua, koteloa lattian alla, jopa matala säilytyskotelo takapenkin selkänojien takana. Farmariautossa nämä elementit lisäävät merkittävästi turvallisuutta ja mukavuutta, kun irtotavarat eivät pyöri avoimessa tavaratilassa Cruze-farmarin matkustamo tarjoaa sen verran väljyyttä, että Cruze-farmari saatetaan nähdä jopa taksina-takajalkatilaa etenkin voi kiitellä..” ILOlen minäkin lehtiä lukenut, mutta nuo olivat minun ja perheen jäsenteni mielipiteitä!!
Hienosti olet kerännyt vain kaiken positiivisen!
Mutta eipä ole uusi Cruzekaan kaikille täydellinen auto,koska sellaista ei ole vielä keksittykään!!
Eipä noissa auto esittelyissä voida autoa "haukkua", kannattaa lukea vertailuja ja kestotestejä!! Niissä oikeasti arvostellaan autot, koska ei tuollaisessa esittelyssä tai koeajo jutussa uutta mallia voi heti lytätä!! - 16+2
koti testaaja HML kirjoitti:
Olen minäkin lehtiä lukenut, mutta nuo olivat minun ja perheen jäsenteni mielipiteitä!!
Hienosti olet kerännyt vain kaiken positiivisen!
Mutta eipä ole uusi Cruzekaan kaikille täydellinen auto,koska sellaista ei ole vielä keksittykään!!
Eipä noissa auto esittelyissä voida autoa "haukkua", kannattaa lukea vertailuja ja kestotestejä!! Niissä oikeasti arvostellaan autot, koska ei tuollaisessa esittelyssä tai koeajo jutussa uutta mallia voi heti lytätä!!Sinä olet palannut ja kohta saa Suomi24 taas kunnon jokailtaisen provoryöppynsä.
- TOP66
Sisätiloista googlaamalla löytyy vähän ristiriitaista tietoa (toiseelta sanotaan että takapenkkitilat ja jalkatilat ovat riittävät/hyvät, toisaalta sanotaan että jos kuski on pitkä, niin takatilat surkeat...)
- eli jos kuski on 190 cm, niin mahtuuko takapenkille muuta kuin kääpiö...?- 1500 km ajanut
Aivan totta on ,että joissakin asioissa auto on hiemen vanhanaikainen ja kulutukseltaan
suurempi.
Toista tuhatta olen ajanut ja aivan mukavalta tuo tuntuu, ainakaan vielä en ostostani
osaa katua
Tilat ainakin omaan käyttööni aivan riittävät, auto liikkuu hyvin ja ajo-omianaisuudet
ainakin minulle riittävät.
Edellinen auto oli paljon isompi, eikä tämä nyt niin isosti siitä poikkea.
Oma valintani perustui edulliseen hintaan ja sopivaan välirahaan, eikä 48 kuukauden koroton
maksuaikakaan vastenmielinen ollut.
Pitää varmaan paikkansa, että jälleenmyyntihinta on joitakin alhaisempi, toisaalta itse pidän
autoa niin kauan, että ero jää vähäiseksi. Joka tapauksessa 20 tonnin autohinta voi laskea
vain 20 tuhatta ja 40 tuhannen autosta saa häviämään aivan varmasti enemmän, - kiva maksaa
1500 km ajanut kirjoitti:
Aivan totta on ,että joissakin asioissa auto on hiemen vanhanaikainen ja kulutukseltaan
suurempi.
Toista tuhatta olen ajanut ja aivan mukavalta tuo tuntuu, ainakaan vielä en ostostani
osaa katua
Tilat ainakin omaan käyttööni aivan riittävät, auto liikkuu hyvin ja ajo-omianaisuudet
ainakin minulle riittävät.
Edellinen auto oli paljon isompi, eikä tämä nyt niin isosti siitä poikkea.
Oma valintani perustui edulliseen hintaan ja sopivaan välirahaan, eikä 48 kuukauden koroton
maksuaikakaan vastenmielinen ollut.
Pitää varmaan paikkansa, että jälleenmyyntihinta on joitakin alhaisempi, toisaalta itse pidän
autoa niin kauan, että ero jää vähäiseksi. Joka tapauksessa 20 tonnin autohinta voi laskea
vain 20 tuhatta ja 40 tuhannen autosta saa häviämään aivan varmasti enemmän,jos ajaa vähän, muuten alkaa jatkuvat huoltokäynnit ja hinnat hirvittämään.
Juu mitä halvempi auto niin sitä vähemmän arvokin laskee, harvoin menee alle 0-rajan.
iksiköhän ihmiset kuitenkin haaveilevat poikkeuksetta paremmasta autosta, eikä päin vastoin? - katotaan miten kestä
1500 km ajanut kirjoitti:
Aivan totta on ,että joissakin asioissa auto on hiemen vanhanaikainen ja kulutukseltaan
suurempi.
Toista tuhatta olen ajanut ja aivan mukavalta tuo tuntuu, ainakaan vielä en ostostani
osaa katua
Tilat ainakin omaan käyttööni aivan riittävät, auto liikkuu hyvin ja ajo-omianaisuudet
ainakin minulle riittävät.
Edellinen auto oli paljon isompi, eikä tämä nyt niin isosti siitä poikkea.
Oma valintani perustui edulliseen hintaan ja sopivaan välirahaan, eikä 48 kuukauden koroton
maksuaikakaan vastenmielinen ollut.
Pitää varmaan paikkansa, että jälleenmyyntihinta on joitakin alhaisempi, toisaalta itse pidän
autoa niin kauan, että ero jää vähäiseksi. Joka tapauksessa 20 tonnin autohinta voi laskea
vain 20 tuhatta ja 40 tuhannen autosta saa häviämään aivan varmasti enemmän,Samat perusteet oli itselläni!
- L
Nii mihin ajoit? Voin käydä hakemassa itelleni sen sieltä.
- 1500 km ajanut
Ensinnäkin: L : asiallisestikin voisi kirjoittaa
Kiva maksaa: Kysymys on kokonaisuudesta, johon kuuluvat uuden auton hinta, vaihtohyvitys
verrattuna vastaavaan vastaavaan autoon, mahdollisesti tarvittavan luoton hinta, joka tässä
tapauksessa oli 48 kk todellisilla nollakoroilla. Kulutus ja huoltokulut taas ovat vastapuolella.
Jos näen kokonaisuuden plussana, niin so what- lipposen sanoin.
Tuo paremmuus on suhteellista. Aivan varmasti enemmän rahaa laittamalla saisin "paremman"
auton. Mutta jos autoa ei pidä status symbolina, niin enemmän asiaan laittamista on vaikea
järjellä perustella. Ellei rahalla olisi mitään merkitystä olisin minäkin parikymmentä tuhatta
enemmän autoon rahaa laittanut , mutta , asiassa on todella iso MUTTA.
Kysymys on nimenomaan hinta/laatusuhteesta. Ja aivan varmasti, jos olisin tuon parikymmentä
tuhatta enemmän laittanut, niin euroissa olisin hinnanlaskusta aika paljon enemän maksanut, vaikka
kenties prosentuaalisesti lasku oli vähemmän ollut.
Minulle tuo auto kun ei ole statussymboli eikä ns m...kun jatke, kuten monille auto on!!!!!!!!!! - Kai3920
1500 km ajanut kirjoitti:
Ensinnäkin: L : asiallisestikin voisi kirjoittaa
Kiva maksaa: Kysymys on kokonaisuudesta, johon kuuluvat uuden auton hinta, vaihtohyvitys
verrattuna vastaavaan vastaavaan autoon, mahdollisesti tarvittavan luoton hinta, joka tässä
tapauksessa oli 48 kk todellisilla nollakoroilla. Kulutus ja huoltokulut taas ovat vastapuolella.
Jos näen kokonaisuuden plussana, niin so what- lipposen sanoin.
Tuo paremmuus on suhteellista. Aivan varmasti enemmän rahaa laittamalla saisin "paremman"
auton. Mutta jos autoa ei pidä status symbolina, niin enemmän asiaan laittamista on vaikea
järjellä perustella. Ellei rahalla olisi mitään merkitystä olisin minäkin parikymmentä tuhatta
enemmän autoon rahaa laittanut , mutta , asiassa on todella iso MUTTA.
Kysymys on nimenomaan hinta/laatusuhteesta. Ja aivan varmasti, jos olisin tuon parikymmentä
tuhatta enemmän laittanut, niin euroissa olisin hinnanlaskusta aika paljon enemän maksanut, vaikka
kenties prosentuaalisesti lasku oli vähemmän ollut.
Minulle tuo auto kun ei ole statussymboli eikä ns m...kun jatke, kuten monille auto on!!!!!!!!!!Niin ja mikä sitten loppujen lopuksi on se parempi auto, jos puhutaan 20 000 - 35 000 euron hintaluokaa ja keski kokoluokan auto kyseessä? Laadultaan tämä Cruze on varmasti kuin yksikään Renault. Samaan kastiin itse laitan kuin Opelit. Toyotalla on myös huoltoväli 15000 km joten siinä suhteessa ei ainakaan ole parempi. Toyotan laatu mennyt alas viime vuosina kuin lehmän häntä. Entäs Volkswagen, no Volkswagenin laatu on aika vaihtelevaa, Meksikossa kasatut ovat olleet niitä epävarmempia, eikä oma Saksassa koottu vuoden vanha Passatkaan ole 18 000 km taipaleesta aivan moitteetta selvinnyt. Yksi sähkövika kiusanut ja talviominaisuudet eivät ilmanvaihdon suhteen parhaat mahdolliset, kylmällä kelillä mikäli auto on parkissa muutaman tunnin niin lasit huurtuvat sisältä päin. Jos omista autoista jonkun päätelmän luotettavuuden suhteen laittaa niin ykkössijaa pitää Volvo ja Mazda sitten Volkswagen ja Saab jonka jälkeen Toyota, pahnojen pohjimmaisena on ylivertaisesti Renault, jolla ei ilman harmaita hiuksia päässyt 30 000 kilometriäkään. Kyseessä oli vuoden 2002 mallin Laguna, jossa oli sähkövikaa ja vikaa niin taka-akseliston kuin etupään nivelien suhteenkin. Toyota Auris 2008 oli pettymys luotettavuuden suhdeen. Maine luotettavana autona mutta tuossa oli vikaa ilmastoinnin kytkemisessä, ajovaloissa ja jarrulevyt menivät vaihtoon ja sitten takaisinkutsuna tämä kaasupolkimen korjaus.
Cruze on hienon näköinen auto ja todennäiköisesti samaa tasoa kuin Opelit. - Jo 2500 km ajanut
Kai3920 kirjoitti:
Niin ja mikä sitten loppujen lopuksi on se parempi auto, jos puhutaan 20 000 - 35 000 euron hintaluokaa ja keski kokoluokan auto kyseessä? Laadultaan tämä Cruze on varmasti kuin yksikään Renault. Samaan kastiin itse laitan kuin Opelit. Toyotalla on myös huoltoväli 15000 km joten siinä suhteessa ei ainakaan ole parempi. Toyotan laatu mennyt alas viime vuosina kuin lehmän häntä. Entäs Volkswagen, no Volkswagenin laatu on aika vaihtelevaa, Meksikossa kasatut ovat olleet niitä epävarmempia, eikä oma Saksassa koottu vuoden vanha Passatkaan ole 18 000 km taipaleesta aivan moitteetta selvinnyt. Yksi sähkövika kiusanut ja talviominaisuudet eivät ilmanvaihdon suhteen parhaat mahdolliset, kylmällä kelillä mikäli auto on parkissa muutaman tunnin niin lasit huurtuvat sisältä päin. Jos omista autoista jonkun päätelmän luotettavuuden suhteen laittaa niin ykkössijaa pitää Volvo ja Mazda sitten Volkswagen ja Saab jonka jälkeen Toyota, pahnojen pohjimmaisena on ylivertaisesti Renault, jolla ei ilman harmaita hiuksia päässyt 30 000 kilometriäkään. Kyseessä oli vuoden 2002 mallin Laguna, jossa oli sähkövikaa ja vikaa niin taka-akseliston kuin etupään nivelien suhteenkin. Toyota Auris 2008 oli pettymys luotettavuuden suhdeen. Maine luotettavana autona mutta tuossa oli vikaa ilmastoinnin kytkemisessä, ajovaloissa ja jarrulevyt menivät vaihtoon ja sitten takaisinkutsuna tämä kaasupolkimen korjaus.
Cruze on hienon näköinen auto ja todennäiköisesti samaa tasoa kuin Opelit.Luinpa juuri Tekniikan Maailman talviautotestin. Menestyi kohtuullisesti "halpa-autoksi" tuo Gruze.
Ei täydellinen ja juuri ne "viat" jotka jo ostaessani tiesin.
Edelleen tyytyväinen ostaja - wallu74
Jo 2500 km ajanut kirjoitti:
Luinpa juuri Tekniikan Maailman talviautotestin. Menestyi kohtuullisesti "halpa-autoksi" tuo Gruze.
Ei täydellinen ja juuri ne "viat" jotka jo ostaessani tiesin.
Edelleen tyytyväinen ostajaItselläni tilauksessa tuo 2 litranen Diesel manuaali...pitäs olla näinä päivinä liikkeessä. Miten pärjäsi lämpimyyden suhteen siinä TM:n testissä...Mulla ollut kohta 4v / 185 000 km 1,8 bensa Nubira ja siinä jäätyy pahoin 20 asteen pakkasessa...eli on kylmä
Toivon, että Cruzessa on tämä puoli hieman paremmin hanskassa...
Joku irvailee tuosta laadusta, mutta ihan Ok pelejä nuo korealaiset on kaiken kaikkiaan.
Kulutuksista sen verran, että ei Cruze varmasti mikään taloudellisin ajopeli ole, mutta myöskin on syytä muistaa että ilmoitetut Eu kulutuslukemat on vähän mitä sattuu...Äsken jostain luin uuden diesel Passatin koeajon ja todellinen kulutus oli siellä päältä 8 litran (talviajossa) kun luvattu yhdistetty oli alta 6 >> Olisi kiva tietää 2500km ajaneen keskikulutuksen näin talvioloissa. Jos pysyy alta 7 niin lukema on ihan hyvä mielestäni - jo 3000 km ajanut
wallu74 kirjoitti:
Itselläni tilauksessa tuo 2 litranen Diesel manuaali...pitäs olla näinä päivinä liikkeessä. Miten pärjäsi lämpimyyden suhteen siinä TM:n testissä...Mulla ollut kohta 4v / 185 000 km 1,8 bensa Nubira ja siinä jäätyy pahoin 20 asteen pakkasessa...eli on kylmä
Toivon, että Cruzessa on tämä puoli hieman paremmin hanskassa...
Joku irvailee tuosta laadusta, mutta ihan Ok pelejä nuo korealaiset on kaiken kaikkiaan.
Kulutuksista sen verran, että ei Cruze varmasti mikään taloudellisin ajopeli ole, mutta myöskin on syytä muistaa että ilmoitetut Eu kulutuslukemat on vähän mitä sattuu...Äsken jostain luin uuden diesel Passatin koeajon ja todellinen kulutus oli siellä päältä 8 litran (talviajossa) kun luvattu yhdistetty oli alta 6 >> Olisi kiva tietää 2500km ajaneen keskikulutuksen näin talvioloissa. Jos pysyy alta 7 niin lukema on ihan hyvä mielestäniPolttonaineen kulutus sillä tarkkuudella mitä mittarin kilometrit ja tankkaus nyt paikkaansa pitää
6,66. Eli litran verran enemmän kuin normikulutus. Ajotietokone näyttää selvästi vähemmän.
Koko ajan on pakkasta ollut tuollaiset 15-34 astetta. Tyhjänä käymmistä tuossa on jonkin verran
mukana, kun mieluummin kärsin kukkarossa kuin krupissa.
SAisi toki olla pienempi tuo kulutus, mutta sellainen kuva on jäänyt, että moottori kylmänä selvästi
enemmän kuluttaa kuin lämpimänä, eli moottorilämmitintä ja sen käyttöä kyllä suosittelen.
Tuskin auto kuuluu luokkansa taloudellisempiin, mutta luultavasti kumminkin siedettävä-
Näin kylmänä aikana pitää nokkaa peittää, ikävä vain ettei omma peittoa ole saatavissa, joten
sen jouduin itse tekemään. Ilman peittämistä kovemmalla pakkasella ei moottorin lämpö nouse
riittävän korkealle.
Nyt peitettynä ainakin minä pidän autoa lämpimänä. Edelliseen autooni, joka oli selvästi kalliimpi
tämä on minusta lämpimämpi.
Valot voisivat olla tehokkaammat, ainakin jos vertaan edellisen auton ksenon valoihin. Mutta siedettävät
toki nämäkin. Lohdutan itseäni sillä, että tähän lamppujen vaihto maksaa alle kympin ja taas ksenon
lamppupari taitaa tänäänkin vielä maksaa yli satasen.
Ilmeisesti perusvika on se, ettei tavaratilan kanssa saa auki, kuin avaimella, autossa oleva avaus ei
toimi pakkasella, samaa olen lukenut muillakin olevan. Miten muuten tuon suhteen voisi menetellä,
voisiko maahantuojalta jotain korvausta vaatia, asialle kun ei kuulemani mukaan ole parannusta ole-
massa.
Harmittava asia silloin kun auto on käynnissä, niin oman kokemukseni mukaan avaus ei onnistu ellei
avain ole lukosta poissa, eli auton joutuu sammuttamaan
Edelleenkin aivan tyytyväinen olen ostokseeni. Tietenkin ostajan pitää ymmärtää, että mistään
premium autosta ei ole kysymys, mutta en ainakaan vielä ole merkittävää puutetta löytänyt. - wallu74
jo 3000 km ajanut kirjoitti:
Polttonaineen kulutus sillä tarkkuudella mitä mittarin kilometrit ja tankkaus nyt paikkaansa pitää
6,66. Eli litran verran enemmän kuin normikulutus. Ajotietokone näyttää selvästi vähemmän.
Koko ajan on pakkasta ollut tuollaiset 15-34 astetta. Tyhjänä käymmistä tuossa on jonkin verran
mukana, kun mieluummin kärsin kukkarossa kuin krupissa.
SAisi toki olla pienempi tuo kulutus, mutta sellainen kuva on jäänyt, että moottori kylmänä selvästi
enemmän kuluttaa kuin lämpimänä, eli moottorilämmitintä ja sen käyttöä kyllä suosittelen.
Tuskin auto kuuluu luokkansa taloudellisempiin, mutta luultavasti kumminkin siedettävä-
Näin kylmänä aikana pitää nokkaa peittää, ikävä vain ettei omma peittoa ole saatavissa, joten
sen jouduin itse tekemään. Ilman peittämistä kovemmalla pakkasella ei moottorin lämpö nouse
riittävän korkealle.
Nyt peitettynä ainakin minä pidän autoa lämpimänä. Edelliseen autooni, joka oli selvästi kalliimpi
tämä on minusta lämpimämpi.
Valot voisivat olla tehokkaammat, ainakin jos vertaan edellisen auton ksenon valoihin. Mutta siedettävät
toki nämäkin. Lohdutan itseäni sillä, että tähän lamppujen vaihto maksaa alle kympin ja taas ksenon
lamppupari taitaa tänäänkin vielä maksaa yli satasen.
Ilmeisesti perusvika on se, ettei tavaratilan kanssa saa auki, kuin avaimella, autossa oleva avaus ei
toimi pakkasella, samaa olen lukenut muillakin olevan. Miten muuten tuon suhteen voisi menetellä,
voisiko maahantuojalta jotain korvausta vaatia, asialle kun ei kuulemani mukaan ole parannusta ole-
massa.
Harmittava asia silloin kun auto on käynnissä, niin oman kokemukseni mukaan avaus ei onnistu ellei
avain ole lukosta poissa, eli auton joutuu sammuttamaan
Edelleenkin aivan tyytyväinen olen ostokseeni. Tietenkin ostajan pitää ymmärtää, että mistään
premium autosta ei ole kysymys, mutta en ainakaan vielä ole merkittävää puutetta löytänyt.Hyvältähän tuo kulutuslukema kuulostaa, varsinkin kun ottaa huomioon, että kelit on olleet aika raakoja....Varmaan nokan peittäminen yli 20 asteen pakkasessa auttaa paljon, mutta toivottavasti nämä nyt jo kohta helittäs niin ei tarvis alkaa peittoa värkkäämään.
alle -20 asteen varmaan saa vielä lämpöä koneesta ulos. Odotukset autosta sikäli korkealla, että kun pohjalla on mm. astra -99 ja tää -04 nubira, niin kyllähän toi cruze premium autolta niihin verrattuna tuntuu. Jopa niin paljon luotan tohon korean ihmeeseen, etten sitä edes koeajanut. Kyllä tämä hinta ratkaisi puhtaasti tietty tuo hyvä rahoitustarjous
- Autossako hifi?
Mutta Ameriikassa krutseen saa Pioneerin vai oliko se Philipsin jonkun arvostetun testinkin voittaneen hifi-systeemin. Näin ollen tiedustelenkin minkätasoiset poppivehkeet "meidän" Cruzeissa on?
- jo yli 3000 km ajanu
Minusta nuo stereot ovat tavallista perustasoa. Kelvolliset, mutta ei mitään hifiä
ainakaan minun mielestäni.
Sellaiset aikuisen ihmisen soittopelit.
Kuuden levyn vaihtajalla ainakin minun autossani, toimii vaikkei nyt niin kovin
nopeasti.
- Kruitseri
Eivät vieläkään ole päivittäneet mitään tietoja 120kw Cruzesta nettisivuille vaikka niitä on jo Suomessa koeajettavanakin. Chevrolet.de piti mennä että sai teknisiä tietoja. Go Finland.
- TOP66
"Eivät vieläkään ole päivittäneet mitään tietoja 120kw Cruzesta nettisivuille "
Huomasin saman, vanhat on tiedot myös Ruotsin sivuilla. Tilasin esitteet Suomesta ja Ruotsista ja molemmissa oli 2010 tiedot (moottorit, vaihdelaatikko, värit yms) - wallu74
TOP66 kirjoitti:
"Eivät vieläkään ole päivittäneet mitään tietoja 120kw Cruzesta nettisivuille "
Huomasin saman, vanhat on tiedot myös Ruotsin sivuilla. Tilasin esitteet Suomesta ja Ruotsista ja molemmissa oli 2010 tiedot (moottorit, vaihdelaatikko, värit yms)Nyt uusi auto alla. Kyllä hintaisekseen alle 23000 on tosi mukava peli. Voimaa on riittävästi ja varusteista löytyy kaikki mita tarvii. Vakaa ajaa jne... Eipä ole ohjekirjassakaan speksejä tästä uudesta koneesta..
tehoa on 120kW (163hp) ja vääntöä 360 Nm...
Mulla manuaali, vaikka kyllä tuohon koneeseen automaattikin olis varmaan oikeen mukava.
Niin ja 2011 mallissa LT ei ole enään cd-vaihtajaa. Kyynärnojan sisässä on aux ja usb liittimet joihin voi laittaa mp3-soittimen tai muistitikun ym. Ainakin muistitikulta on kätevä soittaa...
tyytyväinen olen parin päivän jälkeen - jopetin
wallu74 kirjoitti:
Nyt uusi auto alla. Kyllä hintaisekseen alle 23000 on tosi mukava peli. Voimaa on riittävästi ja varusteista löytyy kaikki mita tarvii. Vakaa ajaa jne... Eipä ole ohjekirjassakaan speksejä tästä uudesta koneesta..
tehoa on 120kW (163hp) ja vääntöä 360 Nm...
Mulla manuaali, vaikka kyllä tuohon koneeseen automaattikin olis varmaan oikeen mukava.
Niin ja 2011 mallissa LT ei ole enään cd-vaihtajaa. Kyynärnojan sisässä on aux ja usb liittimet joihin voi laittaa mp3-soittimen tai muistitikun ym. Ainakin muistitikulta on kätevä soittaa...
tyytyväinen olen parin päivän jälkeenMissä saa koeajaa tota 120kw cruzea?
- mihin vertaa
riippuu mihin vertaa. Jos olet aiemmin ajanut jollain Puntolla, niin varmaan tuntuu hyvältä, mutta jos olet omistanut auton niin sitten voi tuntua toisenlaiselta.
- jalmari 100
Cruzen hinta on saatu kuriin sillä ettei ole laitettu mitään kalliita xenon ajovaloja eikä valon pesimiä,jotka muutenkin on turhat ja tehottomat. Myös takaluukun saranat on vanhanaikasta mallia,mutta toimivat. Silti auto on tyylikkäämpi kuin yksikään kalliimpi perusauto. Vaimolle ostettiin maaliskuun 2011 lopulla 125 hv turbo diesel ja nyt mittarissa 1400km ja hyvin on mennyt,
- 2Chevyä,Ford+Dodge
Mitä väliä uuden auton ostajalle on muutaman desilitran ero sinnetänne?Bensaa Dieseliä saa ainakin meilläpäin vielä vapaasti ostaa ja jos tykkää erottua massasta,saada uuden auton ja itse tyytyväinen niin,so what?Tietty jos haluaa Saksasta uitetun ja mittariviritetyn auton ilman mitään taustatietoa menneisyydestä(niin ei siis Ahmedin kehittämää ja kopioimaa paperia)ja onko mukavaa ajaa kun jokatoinen on MB/VW-Audi tai Bemu ja niitten vaihtoarvo se vasta huono onkin,kas kun jokapaikka täynnä,ei menneisyyttä,Niissä vasta isot päästöt kulutukset(sentakiahan eroon niistä haluavatkin) ja jos ei noitten vanhojen(ajomäärä mitä lie) paremman luokan autojen korjauskulut/hintoineen ole kovaa luokkaa,niin minkä sitten?Eikä kaikki liikkeet edes huoli vaihdossa!Mutta kukin taaplaa tyylillään ja tyylittömyydellään.Auton ostoon voi olla myös muita perusteita kuin mainoslehtien testit TV mainokset,kaikki eivät kulje massan mukana ja muitakin autoja on olemassa!
- cruze_tulossa
2Chevyä,Ford+Dodge kirjoitti:
Mitä väliä uuden auton ostajalle on muutaman desilitran ero sinnetänne?Bensaa Dieseliä saa ainakin meilläpäin vielä vapaasti ostaa ja jos tykkää erottua massasta,saada uuden auton ja itse tyytyväinen niin,so what?Tietty jos haluaa Saksasta uitetun ja mittariviritetyn auton ilman mitään taustatietoa menneisyydestä(niin ei siis Ahmedin kehittämää ja kopioimaa paperia)ja onko mukavaa ajaa kun jokatoinen on MB/VW-Audi tai Bemu ja niitten vaihtoarvo se vasta huono onkin,kas kun jokapaikka täynnä,ei menneisyyttä,Niissä vasta isot päästöt kulutukset(sentakiahan eroon niistä haluavatkin) ja jos ei noitten vanhojen(ajomäärä mitä lie) paremman luokan autojen korjauskulut/hintoineen ole kovaa luokkaa,niin minkä sitten?Eikä kaikki liikkeet edes huoli vaihdossa!Mutta kukin taaplaa tyylillään ja tyylittömyydellään.Auton ostoon voi olla myös muita perusteita kuin mainoslehtien testit TV mainokset,kaikki eivät kulje massan mukana ja muitakin autoja on olemassa!
samaa mieltä, sain vanhan autoni myytyä ja oli mahdollisuus ostaa mitä lystää ilman vaihdokkia. Pitkää harkitsin tuoda jonkun käytetyn "premiumauton" ulkomaasta, mutta kyllä tuo chevy oli sellanen paketti että meni ohi. Korko 0% oli piste i:n päälle. Uusi on aina uusi ja chevyssä on niitä laatuauton piirteitä joille itse lasken painoarvoa, se on hyvä ajaa, hiljainen ja tehokas, myös varustelu on kohdallaan. En myöskään perus palkansaajana ole halukas 30k€ autoa ostamaan, edellinen oli ja siitä lähti sitten 7 vuodessa chevyn verran arvoa. Suurin varustepuute chevyssä, xenon valot on helppo korvata H4 bixenon jälkiasennussarjalla, joka on helppo tuohon asentaa koska umpion takana tilaa eikä kovamuovista kantta.
- !!!!!
Juuri näin, joka sana täyttä asiaa!!!
- AJETTUON
Muutaman tuhat kilometriä on nyt taivallettu CRUZE 2.0d SW aut 163hv versiolla.
Moottorina/automaattina siis Chervolet:n oma tuotantoversio.
Keskikulutus 6.3 - 7.0 välillä.
Nokkaa ei ole tarvinnut peitellä. 30 asteen pakkasessakin maantieajossa lämpömittari näytti samaa mitä muillakin keleillä (pykälän alle keskiviivan).
Pientä takasivuikkunoiden huurtumista esiintyi noilla kovilla pakkaskeleillä.
Huomasin kyllä vasta jälkikäteen että auton asetuksissa ei ollut automaattinen huurteenpoisto päällä.
80-90 km/h vauhdeilla ei aina halua käyttää 6-vaihdetta, mutta niin se varmaan on suunniteltukin. Tuotahan ei huomaa mistään muusta kuin kierroslukumittarista.
Kaikinpuolin olen ollut tyytyväinen tuohon menopeliin.
Kulutuskin minun mielestä OK.
En kaipaa näitä bensapihejä
http://www.talouselama.fi/uutiset/tuulilasi vertaili fordin ihmemoottori ei olekaan kovin ihmeellinen/a2135703- ajeltu on juu
"Chervolet:n oma tuotantoversio. "
Eli ooppelin vanhaa tekniikkaa!!!! - ajeltu on juu
ajeltu on juu kirjoitti:
"Chervolet:n oma tuotantoversio. "
Eli ooppelin vanhaa tekniikkaa!!!!En ole mitään automiehiä, kuten huomaatte. Olen ennemminkin sellainen neiti tojoineni.
- RahtiRaija
Juu tuollainen kulutus kuorma-autossahan on ihan.....jaa henkilöautoon!!!???
Aika kovin hörppää noin pieneksi nakkipannuksi!!!!!!
No tiedossahan tuo on ollut, kun opelixin vanhaa tekniikkaa käyttävät!!!
- RaijaNakki
>>Eli ooppelin vanhaa tekniikkaa!!!!
Tiedonhaku vois olla poikaa ennenkuin alkaa huutelemaan
http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Cruze
http://en.wikipedia.org/wiki/GM_Family_Z_engine
Kaikille ei yksinkertaisesti kulutuslukemat merkkaa mitään.- RaijaNakki
tarkoitan että Opel saa käyttää samaa Chevroletin moottoria
- EiPÄ taida
tänään kaikille taipua Englannin kieli.
Family Z is a turbocharged common rail diesel engine produced by General Motors Korea since 2010. It replaced VM Motori RA 420 diesel engine in most Chevrolet applications.- osia lainaamassa!!
Ei ole kielitaitoa vaikka pari kuukautta ammattikoulussa yritin roikkua mukana.
- metsään menee...
osia lainaamassa!! kirjoitti:
Ei ole kielitaitoa vaikka pari kuukautta ammattikoulussa yritin roikkua mukana.
Metsään meni häiskällä arpominen Korean kiesien dieseleistä. Chevyllä on ollut omat commonrailit jo pari-kolme vuotta ja Kiat ja Hyundait on ollut omilla crdi-myllyillä vuosikaudet. Seuraavia arvauksia kehiin......wikipedian tieto ei ole aina ihan ajantasaista, kunnon autotietäjät eivät nojaa noihin tietoihin.
- osia lainaamassa!!
Ja taas munasin itseni. olisiko ollut jo sadas kerta tänään. Cruzessa on GM:n oma diesel.
http://en.wikipedia.org/wiki/GM_Family_Z_engine - Ei se mitään
Tosimiehet tunnistaa siitä että tohtii tunnustaa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172463
- 441271
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70927Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää137872- 45851
- 59817
- 42796
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44765Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164742Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130704