Maunula

Tikso

Minkälainen alue Maunula on? Mukava asua ja käydä töissä? Ulkopaikkakuntalaisena, mahdollisesti sinne muuttavana kyselen..

7

2328

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ma5a

Maunula on ihan ok. Hieman huonot kulkuyhteydet ja jonkin verran niitä spurgujakin löytyy. Ei kuitenkaan mitenkään huonoimmasta päästä ja kivat ulkoilu/puistoalueet löytyvät läheltä.

• rauhaa arvostava

Vuoden asuin pakilantiellä,enkä siinä ajassa kyllä mitään kehuttavaa asiaa maunulasta löytänyt.Häpesin sanoa tutuille missä asuin...Juopot ja hörhöt sen alueen on pilannu,niitä siellä riittää.

• onnea muuttoon!

Maunula oli hyvä mestä n. 15 vuotta sitten. Silloin vain paikalliset mannet olivat minimaalinen ongelma. Nykysin tummaa lihaa heiluu liiaksi. Mikäli OSTAT osakkeen ja sellaseen muutat, niin olo on hyvä. Siellä liikkuu kuulemma HUUMEITAKIN, mut en oo nähnyt semmosia ainakaan häiriöksi. Tenukeppejä = viinan väärinkäyttäjiä riittää puistoissa.

Maunulassa on tosin tulossa ISO kasvojen kohotus, kun paikallinen wanha ostari puretaan ja uusi mega kauppa tulee sitten tilalle.

Pari kaveria asuu tuolla ja ihan tyytyväisiä on, muutamaa pikku pulmaa ajattelematta.

Maunulasta on hyvä yhteys keskuspuistoon, joten käväly, juoksu tai muu sporttisuus onnistuu. Pirkkolassa voi harrastaa vaikka luistelua.

Liikenneyhteydet TOIMII hyvin, sillä maunula on eräänlainen liikenteen solmu. Keskustaan pääsee busseilla kivasti. Henkilöautollakin voi kurvata vaikka KEHÄTIELLE tai sitten ulosmenoväylille. Junaan tai metroon ei pääse, ellei sitten mene pikkusenmatkaa bussilla.

Niin kauppoja on muutama Alepa, S-market ja wanha ostari. "OMA" terveuskeskus on ja koulujakin löytyy, kuten lasten karsinoita (en oo perehtynyt, kun ei tarvista). Pissaakin tehdään muutamassa paikkaa.

Kannattaa tutustua ihan karttaan :)

• kkkkkkkkkkkkkkkkkkk1

Maunulassa olen asunut 22-vuotta. Olen 22-vuotias :)

Maunulassa on muutamia somaliperheitä kaupungin asunnossa, ovat asuneet jo noin kymmenen vuotta. Sitten on ostarin vieressä pari edelleen kaupungin taloa, joissa asuu tummaihoisia jonkin verran laitapuolen kulkijoita. Maunulassa on kuitenkin ns. omat spurgut, jotka aina samat. Heitä noin 10-20. He ovat ihan ok porukkaa, noin 50v. retuperällä olevat, eivät aiheuta koskaan häiriötä. Lähinnä hyväntuulisia, monet käyvät päivisin töissä. Ei vaaraa.

Vanha Maunula on lähes pelkästään omistusasuntoaluetta (siis sisä-maunula, ei ostarin alue, jossa kaupungin asunnot). Erittäin rauhallista on. En ole koskaan kuullut ketään ryöstettävän tai muutakaan tapahtuneen. Itse käyn ja olen käynyt öisin koiran kanssa joka päivä ulkona, tulen baarista iltaisin/öisin viikonloppuisin. Ei koskaan ongelmia. Ei edes liiku ketään epämiellyttäviä henkilöitä. Huono maine Maunulalla on ollut, nyt väestö ikääntynyttä ja rauhallinen on. Itse olen muuttamassa pois koska haluan muuttaa pois perheeni luota.

Terveyskeskus on tosi toimiva, ajan saa samaksi päiväksi. Kaksi tarhaa, ylä- ja ala-aste sekä matematiikkalukio. Alepa ja S-market sekä kaksi baaria. Pullapuoti. Busseilla 66,62,63,67,66A,51,516,jne pääsee keskustaan. Malmille pääsee 52A ja 512. 52 menee Vanhaankaupunkiin. Itään ja Etelään pääsee 550-jokerilinjalla. Paljon muitakin busseja. Suosittelen.

• Anonyymi

Rajametsäntie 32 talossa joku idiootti on naputellut vasaralla tämän helmikuun 17.-18. välisen yön eikä täällä saa ihmiset nukkua.

Otan vastaan tietoja kuka on kyseessä.

• Anonyymi

tietääkö joku että trimaako joku pikkukoiria maunulassa.olisin kiinostunut.

• Anonyymi

Hyvä vastaus, mutta jo vanhentunut, mikäli alueella on kymmenessä vuodessa ehtinyt tapahtua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2245
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1958
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1489
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1337
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      93
      1048
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      967
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      752
    Aihe