Pitäisi saada div-laatikoita päällekkäin ja kun ei onnistu, menevät päällekkäin. Mikähän tässä nyt mättää?
"DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
Esim:
Divit menee päällekkäin
8
471
Vastaukset
- werewä
< body>
< div style="margin: 0 auto; width: 1000px;">
< div style="float: left; width: 1000px; height: 100px; border: 1px solid #000;">< /div>
< div style="float: left; width: 1000px; height: 100px; border: 1px solid #000;">< /div>
< /div>
< /body>Mikset määritä yksinkertaisesti css tiedostoon/tyyleihin noita ja diveille id?
css:
div#leiska {width: 1000px; height:100px; position:relative; float:left;}
div#tyyli1 {position:absolute; left:0px; top:0px; margin:0px;}
div#tyyli2 {position:absolute; left:0px; top:0px; margin:0px;}
html:
< body>
< div id="leiska">
< div id="tyyli1">< /div>
< div id="tyyli2">< /div>
< /body>
Paljon helpommalla pääset, ja paljon helpompi muokata myöhemmin eikä html tiedostosta tule liian täyteen buukattu.sfinski80 kirjoitti:
Mikset määritä yksinkertaisesti css tiedostoon/tyyleihin noita ja diveille id?
css:
div#leiska {width: 1000px; height:100px; position:relative; float:left;}
div#tyyli1 {position:absolute; left:0px; top:0px; margin:0px;}
div#tyyli2 {position:absolute; left:0px; top:0px; margin:0px;}
html:
< body>
< div id="leiska">
< div id="tyyli1">< /div>
< div id="tyyli2">< /div>
< /body>
Paljon helpommalla pääset, ja paljon helpompi muokata myöhemmin eikä html tiedostosta tule liian täyteen buukattu."Pitäisi saada div-laatikoita päällekkäin ja kun ei onnistu, menevät päällekkäin. Mikähän tässä nyt mättää? "
selkeä lause :) Siis haluatko ne päällekkäin vai et?
Tuossa sinun koodissa virheenä taitaa olla tuo float. Eli olet määrittänyt sen float:left mutta kun ei olla määritetty divien paikkaa mitenkään. Floatin käyttö yksinään on turhaa, position:relativen kanssa se asentaisi divit vierekkäin vasemmasta alkaen. Jonka ymmärrän.sfinski80 kirjoitti:
"Pitäisi saada div-laatikoita päällekkäin ja kun ei onnistu, menevät päällekkäin. Mikähän tässä nyt mättää? "
selkeä lause :) Siis haluatko ne päällekkäin vai et?
Tuossa sinun koodissa virheenä taitaa olla tuo float. Eli olet määrittänyt sen float:left mutta kun ei olla määritetty divien paikkaa mitenkään. Floatin käyttö yksinään on turhaa, position:relativen kanssa se asentaisi divit vierekkäin vasemmasta alkaen. Jonka ymmärrän.ja tuosta minun koodista html puolelta tulee vielä divin "leiska" lopetus ennen bodyn sulkua eli
< body>
< div id="leiska">
< div id="tyyli1">< /div>
< div id="tyyli2">< /div>
< /body>sfinski80 kirjoitti:
ja tuosta minun koodista html puolelta tulee vielä divin "leiska" lopetus ennen bodyn sulkua eli
< body>
< div id="leiska">
< div id="tyyli1">< /div>
< div id="tyyli2">< /div>
< /body>Johtuu näemmä tästä suomi24:stä kun poisti sen divin sulun
< body>
< div id="leiska">
< div id="tyyli1">< /div>
< div id="tyyli2">< /div>- sewwer
sfinski80 kirjoitti:
"Pitäisi saada div-laatikoita päällekkäin ja kun ei onnistu, menevät päällekkäin. Mikähän tässä nyt mättää? "
selkeä lause :) Siis haluatko ne päällekkäin vai et?
Tuossa sinun koodissa virheenä taitaa olla tuo float. Eli olet määrittänyt sen float:left mutta kun ei olla määritetty divien paikkaa mitenkään. Floatin käyttö yksinään on turhaa, position:relativen kanssa se asentaisi divit vierekkäin vasemmasta alkaen. Jonka ymmärrän.Menee ne vierekkäin ilman positioniakin. Kysyjän ongelma taisi olla lähinnä se, että divien lopetustagit olivat sotkussa ja laatikot sen takia menivät toistensa päälle.
- afsf
Siis mitä haluat saada aikaiseksi?
- AP...
La klo 6 kun aloittaa, meinaan hahmottaan html:ää, sitä sokeutuu. Kiitoksia :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1341373
- 1021062
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede26963Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat308832- 99803
- 38692
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet141613