Divit menee päällekkäin

Ei ymmärrä

Pitäisi saada div-laatikoita päällekkäin ja kun ei onnistu, menevät päällekkäin. Mikähän tässä nyt mättää?

"DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"

Esim:

8

471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • werewä

      < body>

      < div style="margin: 0 auto; width: 1000px;">

      < div style="float: left; width: 1000px; height: 100px; border: 1px solid #000;">< /div>

      < div style="float: left; width: 1000px; height: 100px; border: 1px solid #000;">< /div>

      < /div>

      < /body>

      • Mikset määritä yksinkertaisesti css tiedostoon/tyyleihin noita ja diveille id?
        css:
        div#leiska {width: 1000px; height:100px; position:relative; float:left;}
        div#tyyli1 {position:absolute; left:0px; top:0px; margin:0px;}
        div#tyyli2 {position:absolute; left:0px; top:0px; margin:0px;}

        html:
        < body>
        < div id="leiska">
        < div id="tyyli1">< /div>
        < div id="tyyli2">< /div>

        < /body>

        Paljon helpommalla pääset, ja paljon helpompi muokata myöhemmin eikä html tiedostosta tule liian täyteen buukattu.


      • sfinski80 kirjoitti:

        Mikset määritä yksinkertaisesti css tiedostoon/tyyleihin noita ja diveille id?
        css:
        div#leiska {width: 1000px; height:100px; position:relative; float:left;}
        div#tyyli1 {position:absolute; left:0px; top:0px; margin:0px;}
        div#tyyli2 {position:absolute; left:0px; top:0px; margin:0px;}

        html:
        < body>
        < div id="leiska">
        < div id="tyyli1">< /div>
        < div id="tyyli2">< /div>

        < /body>

        Paljon helpommalla pääset, ja paljon helpompi muokata myöhemmin eikä html tiedostosta tule liian täyteen buukattu.

        "Pitäisi saada div-laatikoita päällekkäin ja kun ei onnistu, menevät päällekkäin. Mikähän tässä nyt mättää? "

        selkeä lause :) Siis haluatko ne päällekkäin vai et?

        Tuossa sinun koodissa virheenä taitaa olla tuo float. Eli olet määrittänyt sen float:left mutta kun ei olla määritetty divien paikkaa mitenkään. Floatin käyttö yksinään on turhaa, position:relativen kanssa se asentaisi divit vierekkäin vasemmasta alkaen. Jonka ymmärrän.


      • sfinski80 kirjoitti:

        "Pitäisi saada div-laatikoita päällekkäin ja kun ei onnistu, menevät päällekkäin. Mikähän tässä nyt mättää? "

        selkeä lause :) Siis haluatko ne päällekkäin vai et?

        Tuossa sinun koodissa virheenä taitaa olla tuo float. Eli olet määrittänyt sen float:left mutta kun ei olla määritetty divien paikkaa mitenkään. Floatin käyttö yksinään on turhaa, position:relativen kanssa se asentaisi divit vierekkäin vasemmasta alkaen. Jonka ymmärrän.

        ja tuosta minun koodista html puolelta tulee vielä divin "leiska" lopetus ennen bodyn sulkua eli
        < body>
        < div id="leiska">
        < div id="tyyli1">< /div>
        < div id="tyyli2">< /div>

        < /body>


      • sfinski80 kirjoitti:

        ja tuosta minun koodista html puolelta tulee vielä divin "leiska" lopetus ennen bodyn sulkua eli
        < body>
        < div id="leiska">
        < div id="tyyli1">< /div>
        < div id="tyyli2">< /div>

        < /body>

        Johtuu näemmä tästä suomi24:stä kun poisti sen divin sulun
        < body>
        < div id="leiska">
        < div id="tyyli1">< /div>
        < div id="tyyli2">< /div>


      • sewwer
        sfinski80 kirjoitti:

        "Pitäisi saada div-laatikoita päällekkäin ja kun ei onnistu, menevät päällekkäin. Mikähän tässä nyt mättää? "

        selkeä lause :) Siis haluatko ne päällekkäin vai et?

        Tuossa sinun koodissa virheenä taitaa olla tuo float. Eli olet määrittänyt sen float:left mutta kun ei olla määritetty divien paikkaa mitenkään. Floatin käyttö yksinään on turhaa, position:relativen kanssa se asentaisi divit vierekkäin vasemmasta alkaen. Jonka ymmärrän.

        Menee ne vierekkäin ilman positioniakin. Kysyjän ongelma taisi olla lähinnä se, että divien lopetustagit olivat sotkussa ja laatikot sen takia menivät toistensa päälle.


    • afsf

      Siis mitä haluat saada aikaiseksi?

    • AP...

      La klo 6 kun aloittaa, meinaan hahmottaan html:ää, sitä sokeutuu. Kiitoksia :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe