Onnistuin hankkimaan itselleni valtavat velat peliriippuvuuteni takia, puolitoista vuotta sitten pistin asiat järjestykseen ja käytännössä lopetin pelaamisen ja sovin laskuilleni maksuajat ja lyhensin velkojani käytännössä koko palkkani verran. Luottokorttien kanssa pelasin siten, että maksoin erät ja sitten nostin ne takaisin käyttöön. Nyt elämäni alkoi näyttämään paremmalta, maksueriä päättynyt ja palkkakin nousi ja mitäs sitten tapahtui, minä onneton unohdin maksaa ajallaan yhden Intrumin erän (maksoin sen 10 pv myöhässä, ennenkuin sieltä ehtivät edes laittamaan mitään uutta kirjettä) ja olivat jo ilmoittaneet minulle maksuhäiriön!!!!! Olin siis tehnyt oikeesti kaikkeni, että en tuota merkintää saa. Nyt minulle tuli jo kirje OP:lta, että debit/credit -korttini on suljettu, samoin avopuolisoni kanssa ollut yhteinen nordean käyttöluotto.
Voiko Intrum todella toimia näin? He väittävät, että perusteet on, mutta suoritin kuitenkin tuon erän ja saan suorittaa maksusopimuksen loppuun normaalisti?
Miten saan nyt nostettua pankista rahaa? Saanko pelkän debit -kortin? Eihän käyttöluotto-kortin lopettamisesta koidu avopuolisolleni mitään ongelmia, kun minä sen velan sinne olen tehnyt? Voinkohan vielä maksaa luottokorttivelkani erissä?
Onko kellään kokemuksia? Oletteko onnistuneet neuvottelemaan pankin kanssa, että luottokortti säilyisi?
Kyse on käytännössä 500 euron jäljellä olevasta velasta, joka on maksettu Intrumille kesäkuuhun mennessä.
Entäs miten käy asuntolainan, joka on avopuolisoni kanssa yhdessä? Ei kait maksuhäiriö aiheuta sille mitään?
Varmaan kaikki luottokorttini tulevat tämän myötä suljetuiksi?
apua, merkintä tuli
9
1307
Vastaukset
- 986473
Luottokortit kyllä menetät, mutta pankkien kanssa voi vielä yrittää sopia että maksat erissä. Kortiksi saat luultavasti visa electronin (ainakin Nordeasta saa). Asuntolainalle ei käy mitenkään jos niitä maksuja ei ole laiminlyöty.
- Lähtee..
"Oletteko onnistuneet neuvottelemaan pankin kanssa, että luottokortti säilyisi?"
Ei tule onnistumaan. Kun merkintä tulee, niin luottokortit kyllä lähtee. Samoin kuin se luotollinen tili, mikäli siinä on sinulla myös käyttöoikeus.
Pankin kanssa kyllä pystyy neuvottelemaan luottokorttivelan erissä maksamisesta.
Ja Intrum kyllä todella voi toimia noin. Ja ihan laillisesti. Silloin kun maksusuunnitelma tehdään, niin siinä on pysyttävä pilkuntarkasti, eli sovitut maksut eivät saa myöhästyä päivääkään.
"Entäs miten käy asuntolainan, joka on avopuolisoni kanssa yhdessä? Ei kait maksuhäiriö aiheuta sille mitään?
Varmaan kaikki luottokorttini tulevat tämän myötä suljetuiksi?"
Olemassa olevaan asuntolainaan se ei vaikuta mitään, jos vain maksatte sitä sovitusti. Mutta lainan uudelleenjärjetely voi olla hankalaa, jos vaikka joskus haluaisitte tehdä muutoksia maksusuunnitelmaan.
Luottokortit lähtee heti kun niiden myöntäjät saavat tiedon merkinnästä.- apuaapuapaua
Oletteko onnistuneet saamaan pelkkää debot -korttia, vai onko visa electron mahdollisesti ainoa vaihtoehto?
Voiko Visa Electoronilla maksaa kaupoissa niillä maksulaitteilla, kuten debit/credit kortilla? - jhjkhjhkjh
apuaapuapaua kirjoitti:
Oletteko onnistuneet saamaan pelkkää debot -korttia, vai onko visa electron mahdollisesti ainoa vaihtoehto?
Voiko Visa Electoronilla maksaa kaupoissa niillä maksulaitteilla, kuten debit/credit kortilla?Eikös ihan tavalliset pankkikortit ole poistuneen? Eli kaikki on nykyään Visa Electron-kortteja. Sehän tarkistaa aina tilin saldon, eli sillä ei voi ostaa penniäkään tilin saldon yli. Ja voi siis maksaa ihan normaalisti. Esim. lentokoneessa se ei käy, eikä sellaisissa paikoissa, joissa ei voi varmistaa maksutapahtumaa (juna?). Ja ulkomailla ei käy.
- 10+5
jhjkhjhkjh kirjoitti:
Eikös ihan tavalliset pankkikortit ole poistuneen? Eli kaikki on nykyään Visa Electron-kortteja. Sehän tarkistaa aina tilin saldon, eli sillä ei voi ostaa penniäkään tilin saldon yli. Ja voi siis maksaa ihan normaalisti. Esim. lentokoneessa se ei käy, eikä sellaisissa paikoissa, joissa ei voi varmistaa maksutapahtumaa (juna?). Ja ulkomailla ei käy.
Siis kymmenen päivää osamaksulaskun eräpäivän jälkeen? Mulla on niiden kanssa pari sopimusta ja maksan aina eräpäivänä laskut mutta ne näkyy niillä aina tyyliin kolme päivää maksun jälkeen. Ja niiden järjestelmässä ei näy se päivä koska se mun tililtä on lähtenyt. Mä en ymmärrä tuota ollenkaan, että miksei niillä näy se päivä myös kun mä olen sen laskun maksanut.
- 16+8
jhjkhjhkjh kirjoitti:
Eikös ihan tavalliset pankkikortit ole poistuneen? Eli kaikki on nykyään Visa Electron-kortteja. Sehän tarkistaa aina tilin saldon, eli sillä ei voi ostaa penniäkään tilin saldon yli. Ja voi siis maksaa ihan normaalisti. Esim. lentokoneessa se ei käy, eikä sellaisissa paikoissa, joissa ei voi varmistaa maksutapahtumaa (juna?). Ja ulkomailla ei käy.
ainakin EU-maissa olen nostanut rahaa ja maksanut Visa Electronilla ihan yhtä sujuvasti kuin Suomessakin. Nostoista voi mennä pieni korvaus, mutta ei niin iso että sillä olisi merkitystä.
Lentokoneessa ja junassa ei käy. - apuaapuaapua
16+8 kirjoitti:
ainakin EU-maissa olen nostanut rahaa ja maksanut Visa Electronilla ihan yhtä sujuvasti kuin Suomessakin. Nostoista voi mennä pieni korvaus, mutta ei niin iso että sillä olisi merkitystä.
Lentokoneessa ja junassa ei käy.Huh, sain vahvistuksen, että maksuhäiriömerkintäni tullaan perumaan, onko kenelläkään kokemusta, että kuinka pian tuo peruminen kirjataan asiakastietoon? Miten käy tämän jälkeen pankki-/luottokortilleni, voinko jatkaa niiden käyttöä ja meneekö tieto perumisesta automaattisesti pankeille?
- 12+6
apuaapuaapua kirjoitti:
Huh, sain vahvistuksen, että maksuhäiriömerkintäni tullaan perumaan, onko kenelläkään kokemusta, että kuinka pian tuo peruminen kirjataan asiakastietoon? Miten käy tämän jälkeen pankki-/luottokortilleni, voinko jatkaa niiden käyttöä ja meneekö tieto perumisesta automaattisesti pankeille?
Mitä he sanoivat kun ilmoittivat peruvansa merkinnän? Miksi he suostuivat siihen? Ihan mielenkiinnolla kysyn. Itsellänikin monta laskua perinnässä ja kaikki olen kyllä tähän asti saanut ajoissa maksettua pois, siis osamaksut.
- apuaapuaapua
12+6 kirjoitti:
Mitä he sanoivat kun ilmoittivat peruvansa merkinnän? Miksi he suostuivat siihen? Ihan mielenkiinnolla kysyn. Itsellänikin monta laskua perinnässä ja kaikki olen kyllä tähän asti saanut ajoissa maksettua pois, siis osamaksut.
Kysyin vain monta kertaa perusteluita merkinnälle ja minkä takia osamaksukirjeessä ei ole mitään mainintaa, että tulee samantien merkintä, jos myöhästyy jne. Sitten lopulta ilmoittivat peruvansa, seuraavana päivänä luottotietoni olivat puhtaat. Vielä pitäisi hoitaa tuo irtisanottu Visakortti takaisin käyttöön... mutta, joo, todella helpottunut olo tällä hetkellä ja kiitos kaikille asiallisista vastauksista.
Tulipahan ainakin kerralla sellainen muistutus laskujen hoitamisen tärkeydestä ajallaan, etten varmasti unohda. Käytännössä olin siis ilman luottotietoja melkein kaksi viikkoa ja ruljanssi oli aivan kamala!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3472969Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011463En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841292- 1081291
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991275Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591225- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi781037Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24931- 33837