Se, että kulutatte täällä arvokasta aikaanne on kuin heittäisi helmiä sioille. Lahkon syövereissä oleva ihminen ei ole vastaanottavainen asiallisellekaan kritiikille, vaan pitää sitä automaattisesti "luopiopropagandana".
Harva jehovantodistaja tervehtyy tätä palstaa lukiessa. Ihmiselle tulee epäilys, jos on tullakseen. Täytyy tapahtua jotain, että "napsahtaa". Valitettavasti tätä palstaa lukiessa moni itsepintainen jehovantodistaja tulee entistä itsepintaisemmaksi, olkoonkin että asiallista kritiikkiä on täällä esitetty. Itsekin tahkosin näitä palstoja ja keuhkosin täällä, kun tein pesäeroa jt:sta, joten ymmärrän kyllä sen pakottavan tarpeen saada äänensä kuuluviin. se petetyksi tulemisen tunne on vaan niin valtava.
Ehkä parhaiten asian prosessointi hoituu vaikkapa Veljesseuran sivuilla, jossa vertaistukea on paljon. Sinne voisi myös ohjata kaikki epäilijät. Ja epäileviä jehovantodistajia tällä palstalla mitä ilmeisimmin liikkuu, koska ovat tänne "maailmallisten" sivuille eksyneet. Veljesseuran ja Uskontojen uhrien sivuilla on paljon painavaa asiaa, ja myös lohtua sitä tarvitsevalle.
Täytyy myös muistaa, että asiaansa uskovia jehovan todistajia todella on, niitä joiden päätä ei käännä maata mullistavinkaan kritiikki. Asia täytyy vain hyväksyä. Jos näitä änkyröitä on siunaantunut perhepiiriin, ei asian märehtiminen oikeasti auta mitään. Heitä ei voi muuttaa, heiltä on turha perätä vastauksia tai ymmärrystä. Tällöin on oman itsensä kannalta parasta siirtyä elämässä eteen päin. Ja se tarkoittaa sitä, että - niin kauhealta kuin se tuntuukin - kannattaa unohtaa nuo ystävät ja sukulaiset. Tehtävä on vaikea ja psyykkisesti hirveän rankka, mutta elämä täytyy rakentaa uudelleen. Kun menneisyyden taakasta on päässyt irti, ai että elämä on ihanaa! Ei hetkauta enää mikään jehovan todistajiin liittyvä. Ei tule enää mitään fiiliksiä heitä kohtaan. Asia on vain muisto menneisyydessä.
En koe enää pienintäkään halua vääntää kenenkää jt:n kanssa. Olkoon he omissa oloissaan, minä olen omissani. Epäilijät kyllä löytävät meidät, jos haluavat. Niin kävi minullekin. Oikein hyvää talvenjatkoa kaikille, niin jehovan todistajille kuin exillekin, ja sellaisille jotka eivät kuulu kumpaankaan porukkaan.
Hyvät entisen jehovan todistajat!
19
594
Vastaukset
- Ap
:o)
- Siiri Sihvo
Jos täällä joku aikaansa kuluttaa niin helel.Se muori roikkuu täällä tämän tästä.Jokaiseen aiheeseen hänel
tuntuu olevan ehdoton totuus.Siitä muorista ei tiedä kumpi pää on aina äänessä.- Ap
jos joku suu vaahdossa on tietävinään totuuden asiasta kuin asiasta. Oli sitten kyseessä vaikka Jumalan olemassa olo tai olemattomuus. Mutta näitä ihmisiä vain on. Ehkäpä he joskus rauhoittuvat ja maltillistuvat. Maltti on valttia. Fiksuudesta kertoo se, ettei vauhkoa minkään asian suhteen, vaan kulkee ns. kultaista keskitietä, antaa tilaa erilaisille ajatuksille, eikä tuomitse muita.
Ap
- hävetkööt
pois MAINOKSET
- kielipolliissi
onko sellaisiakin?
Meitä exiä on myös sellaisia jotka uskovat kyllä vahvasti,muttei Jt:n probagandan kautta.Myös tämä mainitsemasi vs:n sivusto,joistain hyvistä kirjoituksista huolimatta huokuu ja henkii Jumalanpilkkaa,joka uskovalle on kauhistus.
"Ei kannata istua(lukea) siellä missä pilkkaajat istuvat."- tasapainoinen mie
m.naat kirjoitti:
Meitä exiä on myös sellaisia jotka uskovat kyllä vahvasti,muttei Jt:n probagandan kautta.Myös tämä mainitsemasi vs:n sivusto,joistain hyvistä kirjoituksista huolimatta huokuu ja henkii Jumalanpilkkaa,joka uskovalle on kauhistus.
"Ei kannata istua(lukea) siellä missä pilkkaajat istuvat."Sinun ei tule kaveerata niiden kanssa jotka saavat sinut tuntemaan olosi pahaksi.
Sinun ei tule yrittää ymmärtää järjetöntä käyttäytymistä.
Sinun ei tule etsiä niiden seuraa jotka vahingoittavat sinua. tasapainoinen mie kirjoitti:
Sinun ei tule kaveerata niiden kanssa jotka saavat sinut tuntemaan olosi pahaksi.
Sinun ei tule yrittää ymmärtää järjetöntä käyttäytymistä.
Sinun ei tule etsiä niiden seuraa jotka vahingoittavat sinua.on aivan järjetöntä vihoitella Jumalalle jos johonkuhu lahkoon pettyy.Ei Jumala ole keksinyt yhtään sen enempää jt:a lahkoa kuin muutakaan.
Jumalasta vieraantuminen vahingoittaa ihmistä eniten.Ihmiset jotka hylkäävät Jeesuksen ja Hänen Isänsä ovat ihmisistä kaikkein säälittävämpiä.m.naat kirjoitti:
on aivan järjetöntä vihoitella Jumalalle jos johonkuhu lahkoon pettyy.Ei Jumala ole keksinyt yhtään sen enempää jt:a lahkoa kuin muutakaan.
Jumalasta vieraantuminen vahingoittaa ihmistä eniten.Ihmiset jotka hylkäävät Jeesuksen ja Hänen Isänsä ovat ihmisistä kaikkein säälittävämpiä.>>Jumalasta vieraantuminen vahingoittaa ihmistä eniten.Ihmiset jotka hylkäävät Jeesuksen ja Hänen Isänsä ovat ihmisistä kaikkein säälittävämpiä.
Mites me joilla ei ole mahdollisuutta uskoa? Me joilla ei ole minkäänlaista sisäistä tarvettua uskoa yliluonnolliseen missään muodossa, ja jotka olemme siihen ihan tyytyväisiä.t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Jumalasta vieraantuminen vahingoittaa ihmistä eniten.Ihmiset jotka hylkäävät Jeesuksen ja Hänen Isänsä ovat ihmisistä kaikkein säälittävämpiä.
Mites me joilla ei ole mahdollisuutta uskoa? Me joilla ei ole minkäänlaista sisäistä tarvettua uskoa yliluonnolliseen missään muodossa, ja jotka olemme siihen ihan tyytyväisiä.uskoa"?
Kyllä jokaisella on mahdollisuus uskoa.Mutta kaikki ei ota Jumalan kutsua vastaan.Meillä on valinnanvapaus.Ei Jumala ketään pakota.
Hän on siitä tietenkin surullinen jos ihminen tietoisesti valitsee sen "lavean tien."
Ja onhan niin että kyllä jokainen johonkin uskoo.Joku uskoo politiikkaan ja demokratiaan.Joku jääkiekkoon.Joku siihen keijukaiseen.
Mutta jos aikoo kuulua niihin jotka "saa elää vaikka kuolisikin",on "suullaan tunnustettava,että Jeesus on Herra."
On uskottava Jeesuksen uhrikuoleman synnit sovittavaan voimaan ja tunnustettava se.- mummot kumoon +
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Jumalasta vieraantuminen vahingoittaa ihmistä eniten.Ihmiset jotka hylkäävät Jeesuksen ja Hänen Isänsä ovat ihmisistä kaikkein säälittävämpiä.
Mites me joilla ei ole mahdollisuutta uskoa? Me joilla ei ole minkäänlaista sisäistä tarvettua uskoa yliluonnolliseen missään muodossa, ja jotka olemme siihen ihan tyytyväisiä.uskonnottomien päämääränä olisi saada uskovaiset myös uskonnottomiksi,
eroamaan todistaja"lahkosta" jne.
Mollataan uskiksia älyltään vajakeiksi jne.....
Se ei ole "ihan tyytyväisen" ihmisen toimintaa?
sanoisin jopa toisten "kompastuttamiseksi" ;D m.naat kirjoitti:
uskoa"?
Kyllä jokaisella on mahdollisuus uskoa.Mutta kaikki ei ota Jumalan kutsua vastaan.Meillä on valinnanvapaus.Ei Jumala ketään pakota.
Hän on siitä tietenkin surullinen jos ihminen tietoisesti valitsee sen "lavean tien."
Ja onhan niin että kyllä jokainen johonkin uskoo.Joku uskoo politiikkaan ja demokratiaan.Joku jääkiekkoon.Joku siihen keijukaiseen.
Mutta jos aikoo kuulua niihin jotka "saa elää vaikka kuolisikin",on "suullaan tunnustettava,että Jeesus on Herra."
On uskottava Jeesuksen uhrikuoleman synnit sovittavaan voimaan ja tunnustettava se.>>Kyllä jokaisella on mahdollisuus uskoa.
Muista en tietenkään voi mennä sanomaan, mutta ei minulla ole sellaista mahdollisuutta. Tai toki voisin aina feikata uskovani, mutta rehellisyyden nimissä en voi uskoa.
>>Mutta kaikki ei ota Jumalan kutsua vastaan.Meillä on valinnanvapaus.Ei Jumala ketään pakota.
Ja eikös se mennyt raamatun mukaan niin ettei tämä edes kutsu kaikkia.
>>Hän on siitä tietenkin surullinen jos ihminen tietoisesti valitsee sen "lavean tien."
Onko hän surullinen siitä että olen rehellinen itselleni ja muille kun en usko?
>>On uskottava Jeesuksen uhrikuoleman synnit sovittavaan voimaan ja tunnustettava se.
Niinpä. En minä tällaiseen kykene, kun en yksinkertaisesti sisimmässäni usko, enkä näe sitä edes mitenkään tarpeelliseksi.mummot kumoon + kirjoitti:
uskonnottomien päämääränä olisi saada uskovaiset myös uskonnottomiksi,
sanoisin jopa toisten "kompastuttamiseksi" ;D>>uskonnottomien päämääränä olisi saada uskovaiset myös uskonnottomiksi
Joidenkin on, joidenkin ei. On virheellinen oletus että kaikki uskonnottomat olisivat tehty jollakin tavalla samasta muotista. Meitä on yhtä montaa tyyppiä, kuin on uskonnotontakin.t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Kyllä jokaisella on mahdollisuus uskoa.
Muista en tietenkään voi mennä sanomaan, mutta ei minulla ole sellaista mahdollisuutta. Tai toki voisin aina feikata uskovani, mutta rehellisyyden nimissä en voi uskoa.
>>Mutta kaikki ei ota Jumalan kutsua vastaan.Meillä on valinnanvapaus.Ei Jumala ketään pakota.
Ja eikös se mennyt raamatun mukaan niin ettei tämä edes kutsu kaikkia.
>>Hän on siitä tietenkin surullinen jos ihminen tietoisesti valitsee sen "lavean tien."
Onko hän surullinen siitä että olen rehellinen itselleni ja muille kun en usko?
>>On uskottava Jeesuksen uhrikuoleman synnit sovittavaan voimaan ja tunnustettava se.
Niinpä. En minä tällaiseen kykene, kun en yksinkertaisesti sisimmässäni usko, enkä näe sitä edes mitenkään tarpeelliseksi.Että moni niistäkin jotka kuvittelevat olevansa pelastettuja saavat kuulla Jeesukselta:"menkää pois minun luotani te laittomuuden tekijät".
Koko maailman väestöön verrattuna vain harva löytää elämän tien.Ja sitten on niitä joita se ei edes kiinnosta.He ovat tyytyväisiä nykyiseen elämäänsä,siihen alle 100:aan vuoteen mitä parhaimillaan on tarjolla.
Mutta Jumala tietenkin antaa heille mahdollisuuden tehdä elämällään mitä haluavat.
En kuitenkaan vaihtaisi päivääkään pois siitä että saa kulkea Jumalan kanssa.
Se on vapautta.Vapauteen Kristus meidät kutsui.
Ja vielä kun on vapautettu ahdistavasta lahko-ajattelusta,niin mikäs sen parempi.m.naat kirjoitti:
Että moni niistäkin jotka kuvittelevat olevansa pelastettuja saavat kuulla Jeesukselta:"menkää pois minun luotani te laittomuuden tekijät".
Koko maailman väestöön verrattuna vain harva löytää elämän tien.Ja sitten on niitä joita se ei edes kiinnosta.He ovat tyytyväisiä nykyiseen elämäänsä,siihen alle 100:aan vuoteen mitä parhaimillaan on tarjolla.
Mutta Jumala tietenkin antaa heille mahdollisuuden tehdä elämällään mitä haluavat.
En kuitenkaan vaihtaisi päivääkään pois siitä että saa kulkea Jumalan kanssa.
Se on vapautta.Vapauteen Kristus meidät kutsui.
Ja vielä kun on vapautettu ahdistavasta lahko-ajattelusta,niin mikäs sen parempi.>>Mutta Jumala tietenkin antaa heille mahdollisuuden tehdä elämällään mitä haluavat.
Jos itse olisin Jumala, niin arvostaisin uskonnottomien rehellisyyttä enemmän kuin niiden uskovien 'uskoa', jotka uskovat palkinnon kiilto silmissä. Ainakaan en keksisi syytä lähteä rankaisemaan uskonnottomia. Toisaalta en kyllä vaatisi ihmisiltä ylipäätään mitään irrationaalisuuteen perustuvaa ehdotonta uskoa, ja varsinkaan kun kaikki eivät siihen kykene.
>>En kuitenkaan vaihtaisi päivääkään pois siitä että saa kulkea Jumalan kanssa.
Tämän ymmärrän hyvin, ja se että osalla ihmisistä on vahva tarve uskoa Jumalaan.mummot kumoon + kirjoitti:
uskonnottomien päämääränä olisi saada uskovaiset myös uskonnottomiksi,
sanoisin jopa toisten "kompastuttamiseksi" ;DJoo, näinhän se menee. Hoetaan kovalla kiiruulla että koskaan ei ole myöhäistä jättää "lahkoa".
Se on sitä sitten, kun itse ei ymmärretä uskoa tai tarvetta siihen, vaan koetetaan pakottaa kaikki siihen omaan muottiin.
Se on sitä "avarakatseisuutta ja uskonnonvapauden noudattamista".helel kirjoitti:
Joo, näinhän se menee. Hoetaan kovalla kiiruulla että koskaan ei ole myöhäistä jättää "lahkoa".
Se on sitä sitten, kun itse ei ymmärretä uskoa tai tarvetta siihen, vaan koetetaan pakottaa kaikki siihen omaan muottiin.
Se on sitä "avarakatseisuutta ja uskonnonvapauden noudattamista".>>Hoetaan kovalla kiiruulla että koskaan ei ole myöhäistä jättää "lahkoa">>
Todellakin, koskaan ei ole liian myöhäistä irrottautua lahkon otteesta.
>>vaan koetetaan pakottaa kaikki siihen omaan muottiin.>>
Lahkot pyrkivät pakottamaan jäsenensä samaan muottiin. Jokainen lahkon tuomitsema elämäntapa johtaa kuulemma varmaan kuolemaan.diovmorf kirjoitti:
>>Hoetaan kovalla kiiruulla että koskaan ei ole myöhäistä jättää "lahkoa">>
Todellakin, koskaan ei ole liian myöhäistä irrottautua lahkon otteesta.
>>vaan koetetaan pakottaa kaikki siihen omaan muottiin.>>
Lahkot pyrkivät pakottamaan jäsenensä samaan muottiin. Jokainen lahkon tuomitsema elämäntapa johtaa kuulemma varmaan kuolemaan."Jokainen lahkon tuomitsema elämäntapa johtaa kuulemma varmaan kuolemaan. "
Ja mitenkäs tämä eroaa ateistin tuomitsemasta tai suosittelemasta elämäntavasta?
Juu, ei se mikään simppeli juttu ole saada mielenhallinnassa olevan suomuja silmiltä. Jokainenhan sen itse päättää mitä niiden suomujen kanssa tekee. Kuitenkin se että informaatiota on, jos ja kun sitä joku tarvitsee, on tärkeää. On myös tärkeää että jos joku on kiinnostunut asioista, mahdollisuus kirjoitella ja vaihdella näkemyksiä on olemassa, ja se taas onnistuu hyvin keskustelupalstoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706604
- 594492
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283168- 612997
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905- 151574
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271566Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341359
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471283