kuinka moni jt kävisi kokouksissa ja kentällä säännöllisesti, ellei paratiisitoivoa olisi? löytyisikö jobin kaltaista uskollisuutta?
annetaan yhtä rehelliset vastaukset kuin " runkkaako jt " ketjuun
palkintona paratiisi
21
324
Vastaukset
- exrunkku
Voisi vielä kysyä, että olivatko "vuoden -75 uhrit" pettyneitä kun eivät päässeetkään asumaan siihen taloon mitä olivat etukäteen katselleet, ja odottaneet sen hetkisten asukkaien kuolevan pois harmassa.
- pullea
mä muistan ,että tuollasesta tosiaan oli puhetta. on muuten vieläkin!!! ei vaan tiedä enään millon sen talon itsellensä saa..
- pullea
pullea kirjoitti:
mä muistan ,että tuollasesta tosiaan oli puhetta. on muuten vieläkin!!! ei vaan tiedä enään millon sen talon itsellensä saa..
korjaan siis olen kuullu tuollaisista puheista 80-90 luvun kohdilla...
>>kuinka moni jt kävisi kokouksissa ja kentällä säännöllisesti, ellei paratiisitoivoa olisi? löytyisikö jobin kaltaista uskollisuutta?
Tai jos suorittamiseen ei olisi mitään tavoitteita tai salistatukseen vaikuttavia titteleitä tarjolla, niin käytäisiinkö siellä kentällä lähellekään niin paljon kuin nyt. Tai jos ei olisi epäsäännöllisen ja toimettoman arvonimiä, niin tehtäisiinkö tunteja kynäilemällä, niinkuin jotkut tekevät. Eikä se edes ole harvinaista.
Laajemmin ajateltuna joillain uskovilla on tapana heittää uskonnottomalle ajatus, että miksei kannattaisi uskoa ihan varmuuden vuoksi. Että jos Jumala ja tuonpuoleiset bileet ovat todellisuutta, niin uskomalla uskonnoton ei häviä mitään, verrattuna siihen ettei usko ja menettää tiketin ikuisiin bileisiin. Tietynlaista positiiviseen odotusarvoon perustuvaa veikkaamista siis.
Kyseisenlaisen ajattelun naiivius on niin häkellyttävää, että sitä on vaikea uskoa ajattelevien ihmisten esittämäksi. Tällaisessa esityksessa uskova pitää Jumalaansa lähinnä helposti nenästä vedettävänä aivottomana idioottina. Että Jumalaa voisi huijata näin helpolla, ja ettei Jumala näkisi ihmisen 'uskon' todellista luonnetta - uskoa vain palkinnon takia. Ja jos Jumala näkee ihmisen uskon tason, niin miksi ihmeessä uskominen varmuuden vuoksi - ilman aitoa uskoa - riittäisi. Jos tällainen alkeellinen kusetus menisi läpi, niin mitä se kertoisi Jumalasta.
Toki tämänkaltainen jumaluuksien nenästä vetäminen on leimannut jumal-uskoa kautta historian. Ihminen on aina keksinyt kaikenlaisia vippaskonsteja kiertää jumalalliseksi koetuja sääntöjä. Sama pätee demoneihin ja sen sellaisiin. Vaikka raamatunkin mukaan demonit ovat ihmiseen verrattuna huippuälykkäitä, niin niitä kuvitellaan voitavan huijata varsin alkeellisilla ja lapsellisilla keinoilla.
Jehovantodistajuudessa kiersi (kiertänee edelleenkin) erilaisia urbaaneja legendoja kirpparilta tai muualta hankituista tavaroista, joiden mukana on tullut demoni tai muita pahoja henkiä, josta on sitten päästy eroon hankkiutumalla tavarasta eroon. Sitä tulee tietenkin tällaisena pakanan lurjuksena miettineeksi, että miksi juuri joku esine sitoo demonin siihen. Että jos joku jt pelkää esineessä tullutta demonia, niin miksi ihmeessä demoni lähtee suosiolla esineen mukaan kun se heitetään pois tai hävitetään. Onko sillä joku sitova vuokrasopimus esineessä asustelemiseen, vai mikä sitä siihen sitoo. Ja jos se todella on sidottu esineeseen, niin ei ne demonit sitten kovin pelottavia ole.
Jehovaakin on esitetty huudettavaksi, jos kokee tulleensa demonin hyökkäyksen kohteeksi. Ymmärtääköhän ne demonit että Jehova tarkoittaa JHWH ("יהוה"), että siihen on nyt vaan lisäilty tiettyjä vokaaleja ja että kannattaisi katsoa ketä kiusaa ja ketä ei. Toki siitä huolimatta että Jahve on valistuneempi arvaus tetragrammista. Lähtisiköhän demoni yhtä tehokkaasti lipettiin jos huutelisi Juhoa, Jyväskylän palloseuraa tai HattiWattia.- valoa kansalle ;)
Haluan kertoa heistä toisillekin.
Jeesuskin kehoitti opetuslapsiaan kertomaan Hyvää uutista ;)
Minusta on ILO tehdä Ystävien kanssa valtakunnantyötä.
Ihmiskunnalla;
Synkkä menneisyys, valoisa tulevaisuus...
. "Jehovaakin on esitetty huudettavaksi, jos kokee tulleensa demonin hyökkäyksen kohteeksi. Ymmärtääköhän ne demonit että Jehova tarkoittaa JHWH ("יהוה"), että siihen on nyt vaan lisäilty tiettyjä vokaaleja ja että kannattaisi katsoa ketä kiusaa ja ketä ei. Toki siitä huolimatta että Jahve on valistuneempi arvaus tetragrammista. Lähtisiköhän demoni yhtä tehokkaasti lipettiin jos huutelisi Juhoa, Jyväskylän palloseuraa tai HattiWattia. "
Jahve ei ole mitenkään valistuneempi arvaus tetragrammista.
Mitä tulee Jehovan nimen huutamiseen avuksi, niin nimi tunnetaan myös magiassa:
"Eheye, Auscher, Jehel, Yazliah, Elion. Sum qui sum ab aeterno in
aeternum, sinä minun palvelijani Mooses, avaa korvasi ja kuuntele
Jumalasi ääntä . Minun kauttani Jehovah, Aglai, taivaan ja maan Jumala,
sinun sukusi karttukoon monin kerroin ja loistakoon niinkuin
taivaan tähdet. Tämän kaiken lisäksi annan minä sinulle väkevyyttä,
voimaa ja viisautta, että voit hallita henkiä taivaassa ja helvetissä."
[ns. Kuudes Mooseksen kirja]
- Joopa joo
Eikö tuo nyt ole vähän samanlainen kysymys kuin kuinka moni kävisi töissä, vaikka siitä ei saisi palkkaa. Tuskin moni. Mutta vaikka useimmat käyvät töissä sen palkan takia, niin eihän se silti tarkoita sitä, että he eivät olisi uskollisia työnantajalleen. Toisaalta taas useimmat kokevat, että työnantaja, joka ei maksa palkkaa, ei myöskään ansaitse uskollisuutta. Vai kuulostaisiko sellainen Jumala reilulta, jolla olisi kaikki valtuudet ja keinot tehdä palvelijoittensa elämästä hyvää ja onnellista, mutta ei kuitenkaan sitä tee? Ei sellainen Jumala ansaitse uskollisuutta.
- +
Tuskin tämä simpanssikaan viitsisi laskea numeroita jos ei saisi palkinnoksi pähkinöitä:http://www.youtube.com/watch?v=OVlJv7ZkvGA
>>Mutta vaikka useimmat käyvät töissä sen palkan takia, niin eihän se silti tarkoita sitä, että he eivät olisi uskollisia työnantajalleen.
Ei, kun se tarkoittaa sitä että jos työstä ei saa palkkaa, niin ei ole mitään syytä olla myöskään uskollinen työnantajalle. Et sinäkään tee duunia yhdellekään firmalle joka ei anna tehdystä työstä palkkiota. Se on konkretiaa, ja samasta syystä uskovat uskovat Jumalaansa. Lupaus tuonpuoleisista pippaloista on se mikä ihmisen saa uskomaan, ja se taas juontaa kuolemanpelosta. Ilman kuolemanpelkoa ja sen voittamiseksi esitettyä palkintoa ei olisi uskoa sellaisena kuin se tässä yhteydessä mielletään.
Palkinnon kera uskoon saa ujutettua kiristämistä, sääntöjä, rahaa ja mitä ikinä sattuu haluamaan. Ilman palkintoa ei ole mitään millä kiristää, miksi vaatia noudattamaan sääntöjä ja tai mitään muutakaan.- ihminen Jt
+ kirjoitti:
Tuskin tämä simpanssikaan viitsisi laskea numeroita jos ei saisi palkinnoksi pähkinöitä:http://www.youtube.com/watch?v=OVlJv7ZkvGA
Tosin ; en tunne vanhempiasi ;D
- wants to live !
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Mutta vaikka useimmat käyvät töissä sen palkan takia, niin eihän se silti tarkoita sitä, että he eivät olisi uskollisia työnantajalleen.
Ei, kun se tarkoittaa sitä että jos työstä ei saa palkkaa, niin ei ole mitään syytä olla myöskään uskollinen työnantajalle. Et sinäkään tee duunia yhdellekään firmalle joka ei anna tehdystä työstä palkkiota. Se on konkretiaa, ja samasta syystä uskovat uskovat Jumalaansa. Lupaus tuonpuoleisista pippaloista on se mikä ihmisen saa uskomaan, ja se taas juontaa kuolemanpelosta. Ilman kuolemanpelkoa ja sen voittamiseksi esitettyä palkintoa ei olisi uskoa sellaisena kuin se tässä yhteydessä mielletään.
Palkinnon kera uskoon saa ujutettua kiristämistä, sääntöjä, rahaa ja mitä ikinä sattuu haluamaan. Ilman palkintoa ei ole mitään millä kiristää, miksi vaatia noudattamaan sääntöjä ja tai mitään muutakaan.Näillä palstoilla on väitetty, että kuolema olisi ihmisille normaali ja luonnollinen tapahtuma?
Miksi sitten ihmiset eivät tahdo kuolla, vaan pitävät kynsin hampain kiinni henkirievustaan?
Jos taivaasee pääsy on niin ihanaa, miksei useampi päätä päiviään oman käden kautta?
Miksi itsemurhaa paheksutaan?
Eikö ole ihanaa kun joku pääsee taivaaseen?/ pois tästä pahasta maailmasta ainakin....
Minä ainakaan en tahdo kuolla.
Minulle kuolema on vihollinen.
Epänormaali tapahtuma.
Ihminen on luotu ELÄMÄÄN . - kuolema pois!
wants to live ! kirjoitti:
Näillä palstoilla on väitetty, että kuolema olisi ihmisille normaali ja luonnollinen tapahtuma?
Miksi sitten ihmiset eivät tahdo kuolla, vaan pitävät kynsin hampain kiinni henkirievustaan?
Jos taivaasee pääsy on niin ihanaa, miksei useampi päätä päiviään oman käden kautta?
Eikö ole ihanaa kun joku pääsee taivaaseen?/ pois tästä pahasta maailmasta ainakin....
Epänormaali tapahtuma.
Ihminen on luotu ELÄMÄÄN .. Jumalan valtakunta poistaa sodat, sairaudet, nälänhädän ja jopa kuoleman.
Jännittävät Raamatun profetiat paljastavat, mitä Jumalan valtakunta saa aikaan täällä maan päällä.
Tuo hallitus tekee jotakin sellaista, mitä mitkään ihmisten hallitukset tai järjestelmät eivät ole koskaan toteuttaneet eivätkä tule toteuttamaan.
Kaikki sota-aseet tuhotaan ikuisiksi ajoiksi! ”Hän lopettaa sodat maan ääreen saakka.” (Psalmit 46:9.)
Enää ei tarvita lääkäreitä eikä sairaaloita, sillä sairauksia ei ole.
”Yksikään siellä asuva ei sano: ’Minä olen sairas.’” (Jesaja 33:24.)
Enää ei ole nälänhätää, elintarvikepulaa, vajaaravitsemusta eikä nälkäkuolemaa. ”Maassa tulee olemaan yltäkylläisesti viljaa.” (Psalmit 72:16.)
Enää ei ole hautajaisia, ruumiinvalvojaisia, hautausmaita, ruumishuoneita eikä niihin liittyvää surua ja murhetta.
Viimeinkin kukistetaan säälimätön vihollisemme kuolema....
. Jumala ”nielee kuoleman iäksi, ja Suvereeni Herra Jehova pyyhkii kyyneleet kaikilta kasvoilta”. (Jesaja 25:8.) - Hdjdjd
Näillä palstoilla on väitetty, että kuolema olisi ihmisille normaali ja luonnollinen tapahtuma?
Epänormaali tapahtuma.
Ihminen on luotu ELÄMÄÄN .Pelko on myös luonnollinen tuntemus useissa tilanteissa. Esimerkiksi tuntemattomien ennen kokemattomien tilanteiden kohdalla.
Epänormaali tapahtuma.
Ihminen on luotu ELÄMÄÄN .>>Miksi ihminen sitten pelkää kuolemaa?
Koska se voi.
"Kanadalaisen Laurentian yliopiston neurologi Michael Persinger on todennut: Tietoisuus vääjäämättömästä kuolemasta on hinta ihmisaivojen kehittyneestä otsalohkosta. Uskonto on erinomainen sopeutuma. Se rauhoittaa."
Eräs teoria:
http://www.tiede.fi/keskustelut/geenit-ja-biotekniikka-f10/jumalageeni-t28626.html- +
ihminen Jt kirjoitti:
Tosin ; en tunne vanhempiasi ;D
Totta. Ihminen ei ole simpanssia, mutta meillä on yhteinen esi-isä simpanssien kanssa.
Myös sinulla, vaikka et uskalla myöntää sitä. - mutantti Örkki
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Miksi ihminen sitten pelkää kuolemaa?
Koska se voi.
"Kanadalaisen Laurentian yliopiston neurologi Michael Persinger on todennut: Tietoisuus vääjäämättömästä kuolemasta on hinta ihmisaivojen kehittyneestä otsalohkosta. Uskonto on erinomainen sopeutuma. Se rauhoittaa."
Eräs teoria:
http://www.tiede.fi/keskustelut/geenit-ja-biotekniikka-f10/jumalageeni-t28626.html""Hamer uskoo, että uskonnollisuudella on saattanut olla merkitystä myös ihmislajin evoluution kannalta. Uskonto yhdistää ihmisiä, mikä on voinut olla ratkaisevan tärkeää ihmisten kyvylle elää rauhanomaisesti yhdessä. Uskontoa myös harjoitetaan usein yhteisin palvonta-menoin, ja rituaalit omat omiaan vahvistamaan yhteisöllisyyttä. """"
Lueskellessani tätä palstaa, ja uutisia itsemurhapommittajista en ihaan olisi valmis allekirjoittamaan
jutskaa ;D
Raamatussakin on kyllä sanottu, ettei usko ola kaikkien omaisuuta..
Tarkoittaneeko että joiltakin puuttuu "uskonnollisuus-geeni"? mutantti Örkki kirjoitti:
""Hamer uskoo, että uskonnollisuudella on saattanut olla merkitystä myös ihmislajin evoluution kannalta. Uskonto yhdistää ihmisiä, mikä on voinut olla ratkaisevan tärkeää ihmisten kyvylle elää rauhanomaisesti yhdessä. Uskontoa myös harjoitetaan usein yhteisin palvonta-menoin, ja rituaalit omat omiaan vahvistamaan yhteisöllisyyttä. """"
Lueskellessani tätä palstaa, ja uutisia itsemurhapommittajista en ihaan olisi valmis allekirjoittamaan
jutskaa ;D
Raamatussakin on kyllä sanottu, ettei usko ola kaikkien omaisuuta..
Tarkoittaneeko että joiltakin puuttuu "uskonnollisuus-geeni"?>>Lueskellessani tätä palstaa, ja uutisia itsemurhapommittajista en ihaan olisi valmis allekirjoittamaan
jutskaa
Niin, ja lukiessasi uutisen siitä että joku hukkui järveen, et varmaankaan pysty allekirjoittamaan jutskaa että vesi on ihmiselle elintärkeä elementti.- hybridi-Orvokki
+ kirjoitti:
Totta. Ihminen ei ole simpanssia, mutta meillä on yhteinen esi-isä simpanssien kanssa.
Myös sinulla, vaikka et uskalla myöntää sitä.-jos on yhteinen esi-isäkin?
- uskonto tappaa
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Lueskellessani tätä palstaa, ja uutisia itsemurhapommittajista en ihaan olisi valmis allekirjoittamaan
jutskaa
Niin, ja lukiessasi uutisen siitä että joku hukkui järveen, et varmaankaan pysty allekirjoittamaan jutskaa että vesi on ihmiselle elintärkeä elementti." elintärkeä elementti." ?
Hyvä, jos nän on ;D.
Luulin jo välillä ihan muuta.... uskonto tappaa kirjoitti:
" elintärkeä elementti." ?
Hyvä, jos nän on ;D.
Luulin jo välillä ihan muuta....Suosittelisin suorittamaan alakoulut uudelleen, kun peräkkäin asetettujen sanojen ymmärtäminen on noin heikolla tasolla.
Epänormaali tapahtuma.
Ihminen on luotu ELÄMÄÄN .Olen samaa mieltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706604
- 594492
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283168- 612997
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905- 151574
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271566Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341359
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471283