Minut sai itkemään karttamisesta kertova ohjelma

Yle-areenassa

Kuulin että Jehovan todistajien karttamismenettelystä on tullut ohjelma. Katsoin ten Yle areenasta ja aloin itkeä. Tämä yksi nuorimies oli saanut lapsiakin mutta vanhempansa karttavat koska tämä oli erotettu järjestöstä. On erittäin surullista. Miten tuollaisen saataisiin loppumaan?

Tuossa ohjelma. http://areena.yle.fi/video/1600704

84

1653

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luopio...

aika ikävän fakta toi dokumentti... itsekkin kokenut saman tosin paljon nuorempana kun nuo jotka oli ohjelmassa olisinko ollut silloin 16-vuotias :/ minulla oli onneksi sen verran onnea että en ole perheestä ainoa joka on "hylännyt" uskon. on kyllä aika orpo olo kun ei kukaan silloin auttanut, ketään kenelle puhua miltä tuntuu... jouduin muuttamaan kotoa pois, hankkimaan uudet ystävät...pärjäämään vaan omillaan. Ja vieläkin vaikka tuosta on jo 5-vuotta niin tavallaan kaipaa sitä turvallista lahkoa vaikka on uudet ystävät, työpaikka poikaystävä, tulevaisuuden suunnitelmia jne.

• ....

On sinulla huono muisti kun 5 vuoden takaista pitää muistella, että oliko 16 vai ei. Et ole perheestä ainut uskon hylännyt, mutta ketään ei silti ollut jolle puhua. Eli eronneet perheenjäsenetkään eivät sinulle puhuneet. Aika perusteelliseti olet perheesi suututtanut.

Pois muuttaminen ei ainakaan karttamisesta johtunut, koska alaikäisestä on velvollisuus huolehtia.

• .... kirjoitti:

On sinulla huono muisti kun 5 vuoden takaista pitää muistella, että oliko 16 vai ei. Et ole perheestä ainut uskon hylännyt, mutta ketään ei silti ollut jolle puhua. Eli eronneet perheenjäsenetkään eivät sinulle puhuneet. Aika perusteelliseti olet perheesi suututtanut.

Pois muuttaminen ei ainakaan karttamisesta johtunut, koska alaikäisestä on velvollisuus huolehtia.

>>Et ole perheestä ainut uskon hylännyt, mutta ketään ei silti ollut jolle puhua. Eli eronneet perheenjäsenetkään eivät sinulle puhuneet. Aika perusteelliseti olet perheesi suututtanut.

Miksi ymmärrät väkisin väärin? Kirjoittaja ei sanonut että kaikki erosivat samaan aikaan, silloin kun kirjoittaja itse erosi.

• ....
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Et ole perheestä ainut uskon hylännyt, mutta ketään ei silti ollut jolle puhua. Eli eronneet perheenjäsenetkään eivät sinulle puhuneet. Aika perusteelliseti olet perheesi suututtanut.

Miksi ymmärrät väkisin väärin? Kirjoittaja ei sanonut että kaikki erosivat samaan aikaan, silloin kun kirjoittaja itse erosi.

>>>ollut silloin 16-vuotias :/ minulla oli onneksi sen verran onnea

Hänen onnensa oli menneessä aikamuodossa. Hänellä oli onnea 16 vuotiaana.

Ja joutui lähtemään? Ei tuon ikäinen saa mitään ilman vanhempien allekirjoitusta. Sosiaalin hoteissa ei väittänyt olleensa. Olisiko tosiasiassa muuttanut poikakaverin kämpille. Välit saa vanhempiin poikki ihan ilman uskontoon liittyvääkin.

• .... kirjoitti:

Ja joutui lähtemään? Ei tuon ikäinen saa mitään ilman vanhempien allekirjoitusta. Sosiaalin hoteissa ei väittänyt olleensa. Olisiko tosiasiassa muuttanut poikakaverin kämpille. Välit saa vanhempiin poikki ihan ilman uskontoon liittyvääkin.

>>Hänen onnensa oli menneessä aikamuodossa.

Ohitit sitten vaihteeksi kiusallisen asian heittämällä savuverhoa eteen. Ei se että asia oli esitetty menneessä muodossa, tarkoita missään määrin sitä että kaikki sukulaisensa erosivat samaan aikaan, ja että kirjoittajalla olisi näin ollen ollut mahdollisuus puhua asiasta heidän kanssaan silloin kun asia oli akuuteimmillaan.

• eopemrpoip
        .... kirjoitti:

Ihan oikea jt vääntäjä.

• ....
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Hänen onnensa oli menneessä aikamuodossa.

Ohitit sitten vaihteeksi kiusallisen asian heittämällä savuverhoa eteen. Ei se että asia oli esitetty menneessä muodossa, tarkoita missään määrin sitä että kaikki sukulaisensa erosivat samaan aikaan, ja että kirjoittajalla olisi näin ollen ollut mahdollisuus puhua asiasta heidän kanssaan silloin kun asia oli akuuteimmillaan.

Sinä taas ohitit kaikki mitä ihmettelin. Alaikäinen hylätty, mutta ei oikeustoimikelpoinen. Mistä sai asunnon alaikäisenä? Lapsilisä menee vanhemmille. Missä töissä?

• ....
        eopemrpoip kirjoitti:

Ihan oikea jt vääntäjä.

Niin, mitään ei saisi kysyä. Jos on kielteístä, tulee vain ihmetellä. Sitähän ei olisi saanut kysyä ,miksi dokumentin kavaruksilla oli kolmella välit vanhempiin. Aivan muuta annettiin äkkiseltään ymmärtää.

• .... kirjoitti:

Sinä taas ohitit kaikki mitä ihmettelin. Alaikäinen hylätty, mutta ei oikeustoimikelpoinen. Mistä sai asunnon alaikäisenä? Lapsilisä menee vanhemmille. Missä töissä?

Niin että jos esitän sun viestissä epäkohdan, ja sä et vastaa siihen, vaan sivuutat sen uudella aiheella johon en vastaa, vaan vaadin vastausta esittämääni epäkohtaan, niin minä olen se joka ohitti asian. Olet sä eri hulvaton vääntäjä.

• gjghjgh
        .... kirjoitti:

"Hänen onnensa oli menneessä aikamuodossa. Hänellä oli onnea 16 vuotiaana."

miten tuosta menet ja revit sen päätelmän että hänen onnensa olisi ollut vain 16 vuotiaana? tyhmempää ajatuksen kulkua en ole kuullutkaan. eihän tuossa ollut puhe alkuunkaan edes onnesta elämässä

• klööklö
        .... kirjoitti:

sinun tekstejäsi lukiessa voi varmistua siitä että olet jehovan todistaja. samat piirteet. asioiden kiertely ja kaartelu. asian sivuuttaminen. vastauksia ei saa suoraan, itselleen valehtelua, silmälaput silmillä. jne jne. ehkä sinunkin kohdallasi on niin että et kykene tunnustamaan itsellesi että olet käyttänyt aikaa valehtelevaan lahkoon. ehkä sisimmässäsi tiedät että lahko valehtelee ja toimii väärin. mutta et kykene tunnustamaan asiaa itsellesi. siksi on pakko suojella mieltä edellä mainituillakin menetelmillä.

niin paljon lahko on valehdellut ja opettanut väärin sekä muuttanut oppiaan että todennäköisesti sinäkin alitajunnassasi sen asian tiedät. et vain tunnusta. ja sitä lahko haluaakin. se on saanut sinut koukutettua?

menettäisitkö sinä läheisiä jos eroaisit?

• vio-letti

>>>itsekkin kokenut saman tosin paljon nuorempana >>tavallaan kaipaa sitä turvallista lahkoa vaikka on uudet ystävät, työpaikka poikaystävä, tulevaisuuden suunnitelmia

• ....
        klööklö kirjoitti:

sinun tekstejäsi lukiessa voi varmistua siitä että olet jehovan todistaja. samat piirteet. asioiden kiertely ja kaartelu. asian sivuuttaminen. vastauksia ei saa suoraan, itselleen valehtelua, silmälaput silmillä. jne jne. ehkä sinunkin kohdallasi on niin että et kykene tunnustamaan itsellesi että olet käyttänyt aikaa valehtelevaan lahkoon. ehkä sisimmässäsi tiedät että lahko valehtelee ja toimii väärin. mutta et kykene tunnustamaan asiaa itsellesi. siksi on pakko suojella mieltä edellä mainituillakin menetelmillä.

niin paljon lahko on valehdellut ja opettanut väärin sekä muuttanut oppiaan että todennäköisesti sinäkin alitajunnassasi sen asian tiedät. et vain tunnusta. ja sitä lahko haluaakin. se on saanut sinut koukutettua?

Jo toki, mutta en ole läheisriippuvainen. On hienoa todeta, että täällä kaikki muut aukovat päätään, paitsi aloittaja. Tiukukin pystyi heti osoittamaan epäkohdan yhtä varmasti kuin minä. Minä tietysti olen lähtökohtaisesti väärässä.

Kysymyksiä oli muutama muukin auki, mutta mitä siitä kun on kiire syyttää sivuun vetämisestä. Toisinpäin olisi syytetty yhteen asiaan takertumisesta. Tätähän tämä on. vs sivun klaani parveilee ympärillä.

• ....
        gjghjgh kirjoitti:

"Hänen onnensa oli menneessä aikamuodossa. Hänellä oli onnea 16 vuotiaana."

miten tuosta menet ja revit sen päätelmän että hänen onnensa olisi ollut vain 16 vuotiaana? tyhmempää ajatuksen kulkua en ole kuullutkaan. eihän tuossa ollut puhe alkuunkaan edes onnesta elämässä

Älä kirjoita jos et tajua pointtia. Ei se ainakaan muille jäänyt epäselväksi. Mieti sitä.

• jhjhgh
        .... kirjoitti:

Jo toki, mutta en ole läheisriippuvainen. On hienoa todeta, että täällä kaikki muut aukovat päätään, paitsi aloittaja. Tiukukin pystyi heti osoittamaan epäkohdan yhtä varmasti kuin minä. Minä tietysti olen lähtökohtaisesti väärässä.

Kysymyksiä oli muutama muukin auki, mutta mitä siitä kun on kiire syyttää sivuun vetämisestä. Toisinpäin olisi syytetty yhteen asiaan takertumisesta. Tätähän tämä on. vs sivun klaani parveilee ympärillä.

miten läheisriippuvuus liittyy tähän keskusteluun?

• ....
        jhjhgh kirjoitti:

miten läheisriippuvuus liittyy tähän keskusteluun?

Sitä etten ole niinkään sululaisrakas.

• .... kirjoitti:

Niin, mitään ei saisi kysyä. Jos on kielteístä, tulee vain ihmetellä. Sitähän ei olisi saanut kysyä ,miksi dokumentin kavaruksilla oli kolmella välit vanhempiin. Aivan muuta annettiin äkkiseltään ymmärtää.

Kolmella?

• ollljg
        .... kirjoitti:

Sitä etten ole niinkään sululaisrakas.

no voihan hulluus. mihin toi nyt liittyy. se että sinä et ole sukulaisrakas ei tarkoita sitä ettei tyypillinen ihminen kärsisi jos perhe ja suku hylkää mielipiteen takia. ei minullakaan ole ko. ongelmaa koska en onneksi ole koskaan ollut lahkon jäsen. silti olen syvästi pahoillani sen tuskan takia mitä eronneet ja erotetut joutuu kestämään. hylkääminen on aina rankkaa ja saatanallisista saatanallisinta ilman syytä. mielipide ei ole sellainen syy. pätevä syy läheisen hylkäämiseen olisi vaikka läheisen toistuva väkivaltainen käytös tai muu pahantahtoisuus

• ....
        vio-letti kirjoitti:

>>>itsekkin kokenut saman tosin paljon nuorempana >>tavallaan kaipaa sitä turvallista lahkoa vaikka on uudet ystävät, työpaikka poikaystävä, tulevaisuuden suunnitelmia

Minkäs takia ne doku kysymykset piti sinun viestistäsi kopioida? Sinäkö se vanhin olet ollut? Miksi heinähattu ei niitä esitellyt?

• ....
        ollljg kirjoitti:

no voihan hulluus. mihin toi nyt liittyy. se että sinä et ole sukulaisrakas ei tarkoita sitä ettei tyypillinen ihminen kärsisi jos perhe ja suku hylkää mielipiteen takia. ei minullakaan ole ko. ongelmaa koska en onneksi ole koskaan ollut lahkon jäsen. silti olen syvästi pahoillani sen tuskan takia mitä eronneet ja erotetut joutuu kestämään. hylkääminen on aina rankkaa ja saatanallisista saatanallisinta ilman syytä. mielipide ei ole sellainen syy. pätevä syy läheisen hylkäämiseen olisi vaikka läheisen toistuva väkivaltainen käytös tai muu pahantahtoisuus

>>>mihin toi nyt liittyy

Olisiko sillä mitään tekoa tässä että sitä kysyttiin.

• ....
        t-i-u-k-u kirjoitti:

Kolmella?

Heinähattu paljasti sen radiossa.
        Lappalainen dokussa, tosin katui tekoaan vs sivulla.
        MM venkoili. Hän sanoi "no, välit ei ole normaalit" Sen verran 10 vuodelta tiedän, että puhe kyllä luistaa. Mutta olisi ihme, että tuolla parjauksella olisi normaali välit.

• vio-letti
        .... kirjoitti:

Minkäs takia ne doku kysymykset piti sinun viestistäsi kopioida? Sinäkö se vanhin olet ollut? Miksi heinähattu ei niitä esitellyt?

>>>Minkäs takia ne doku kysymykset piti sinun viestistäsi kopioida? >>Sinäkö se vanhin olet ollut? >>Miksi heinähattu ei niitä esitellyt?

• Orvokki:T
        t-i-u-k-u kirjoitti:

Täällähän sinä olet!

Miksi et vastaa minulle, kun asiallisesti kysyn, mikä ohjelmassa esiintyneen
        Heinäahon seurakunta oli. Siis se, missä hän toimi vanhimmistossa.

Ssanoit sen taannoin selviävän ohjelmasta, joten voisitko sanoa suoraan, kun
        minä en sitä sieltä löydä.

Äläkä taas poista tätä asiallista viestiä, joka liittyy tähän keskusteluun.

• ....
        vio-letti kirjoitti:

>>>Minkäs takia ne doku kysymykset piti sinun viestistäsi kopioida? >>Sinäkö se vanhin olet ollut? >>Miksi heinähattu ei niitä esitellyt?

Mistäs sinä ne kopioit? Jotenkin olisi ollut luontevaa, että juuri se henkilö joka oli oikeuskomiteassa itse, olisi kertonut millaisia kysymykisiä esitti. Tietysti jollei ole esittänyt, niin vaikeahan se sitten...

• .... kirjoitti:

Heinähattu paljasti sen radiossa.
        Lappalainen dokussa, tosin katui tekoaan vs sivulla.
        MM venkoili. Hän sanoi "no, välit ei ole normaalit" Sen verran 10 vuodelta tiedän, että puhe kyllä luistaa. Mutta olisi ihme, että tuolla parjauksella olisi normaali välit.

Voidaanko sanoa että jos sisaren kuolemasta saa tiedon kiertotietä, että on olemassa jonkinlaiset välit vanhempiin tai vanhempaan?

Hieno käsitys sulla välilöissä olosta.

• ....
        t-i-u-k-u kirjoitti:

Voidaanko sanoa että jos sisaren kuolemasta saa tiedon kiertotietä, että on olemassa jonkinlaiset välit vanhempiin tai vanhempaan?

Hieno käsitys sulla välilöissä olosta.

Mistä sen tietää onko muori enää puhekykyinenkään. Pistä nyt M´M ikään parikymppiä ainakin lisää, jos riittäkään. Helppo heittää että ei ole normaalit välit. Kymmenen vuotta sitten ainakin puhe luisti.

• Tämä kertomus on puuta heinää. Kukaan ei joudu muuttamaan pois kotoa 16-vuotiaana sen vuoksi että eroaa todistajista. Lisäksi kyseessä olisi heitteillejättö ja lastensuojelurikos.

Keksi parempaa.

• t-i-u-k-u kirjoitti:

Kirjoittaja ei ole varma edes siitä minkä ikäinen oli kun erosi. JOS sinulla olisi jotain tietoa asioista, tajuaisit että kertomus on puuta heinää.

• vio-letti kirjoitti:

16-vuotias on alaikäinen. Sori vaan, mutta jos sen ikäisen heittää ovesta ulos, voi joutua lain kanssakin ongelmiin.

Joten älä anna sellaista kuvaa että se olisi sallittua.

• t-i-u-k-u kirjoitti:

Niin että jos esitän sun viestissä epäkohdan, ja sä et vastaa siihen, vaan sivuutat sen uudella aiheella johon en vastaa, vaan vaadin vastausta esittämääni epäkohtaan, niin minä olen se joka ohitti asian. Olet sä eri hulvaton vääntäjä.

Sinä ohitit aivan selvää kritiikkiä kommenttia kohtaan. Ja vieläpä asiallista sellaista.

Voimme siis vetää tästä johtopäätöksen että exillä alkavat olla eväät vähissä kun pitää ruveta keksimään juttuja.

• klööklö kirjoitti:

Vastaa kysymyksiin koskien alakikäisyyttä, JOS kykenet.
        Kaikki muu katsotaan kiertelyksi.

• jklhljkh
        .... kirjoitti:

>>>mihin toi nyt liittyy

Olisiko sillä mitään tekoa tässä että sitä kysyttiin.

hommahan menee niin että lahkolainen eli JT toimii lahkon mielestä väärin ellei se katkaise välejään lahkosta eronneeseen sukulaiseensakin. sinun pitäisi todistajana sanoa että se lahkon opetus että eronneita kartetaan on oikein. ethän vain nyt kyseenalaista lahkon opetusta ja määräystä?

• .... kirjoitti:

Aloitus on aivan selvästi vs-foorumilaisen tekemä, tulee jostain syystä Jopo mieleen. Ja toisena olevasta "en nyt muista kuinka vanha olin kun erosin, oliko se 16.."-kommentti on keksittyä kamaa.

Heiltä on eväät loppu, ja koetetaan valheita levittämällä saada edes jotain aikaan.

• eopemrpoip kirjoitti:

Ihan oikea jt vääntäjä.

Miksi et kirjoita rekatulla nikilläsi?

• helel kirjoitti:

Sinä ohitit aivan selvää kritiikkiä kommenttia kohtaan. Ja vieläpä asiallista sellaista.

Voimme siis vetää tästä johtopäätöksen että exillä alkavat olla eväät vähissä kun pitää ruveta keksimään juttuja.

Näillä sivuilla ei pääse keskusteluissa mihinkään jos on joka kerta menossa mukana fger:n pillin mukaan. Pitää yrittää pitää keskustelu aiheessa, vaikka vaikeaa se välillä on.

• helel kirjoitti:

Kirjoittaja ei ole varma edes siitä minkä ikäinen oli kun erosi. JOS sinulla olisi jotain tietoa asioista, tajuaisit että kertomus on puuta heinää.

Toki kirjoitus voi olla puuta heinää. Ei kuitenkaan sillä perusteella, minkä fger ensin esitti.

• t-i-u-k-u kirjoitti:

Toki kirjoitus voi olla puuta heinää. Ei kuitenkaan sillä perusteella, minkä fger ensin esitti.

En tiedä kuka on fger.

"olisinko ollut silloin 16-vuotias :/ minulla oli onneksi sen verran onnea että en ole perheestä ainoa joka on "hylännyt" uskon. on kyllä aika orpo olo kun ei kukaan silloin auttanut, ketään kenelle puhua miltä tuntuu... jouduin muuttamaan kotoa pois, hankkimaan uudet ystävät...pärjäämään vaan omillaan"

Tämä on kertomus, joka on keksitty.

• t-i-u-k-u kirjoitti:

Näillä sivuilla ei pääse keskusteluissa mihinkään jos on joka kerta menossa mukana fger:n pillin mukaan. Pitää yrittää pitää keskustelu aiheessa, vaikka vaikeaa se välillä on.

Millä lailla valheen kertominen edistää asiaasi? Tuosta kannattaisi tehdä jo lehtijuttu, kerrottaisiin mitä paskaa exät todistajista kertovat.

Näkisit epämukavan vaikutuksen omalle missiollesi.

• ===
        helel kirjoitti:

En tiedä kuka on fger.

"olisinko ollut silloin 16-vuotias :/ minulla oli onneksi sen verran onnea että en ole perheestä ainoa joka on "hylännyt" uskon. on kyllä aika orpo olo kun ei kukaan silloin auttanut, ketään kenelle puhua miltä tuntuu... jouduin muuttamaan kotoa pois, hankkimaan uudet ystävät...pärjäämään vaan omillaan"

Kaikki sinun mielestä joka on vähänkin jt vastaan on keksittyä tai vähintäänkin puuta heinää, näitä tapauksia on kohta jokaisen meidän kohdalla jonkulaisia nykyään, jotka on jonkunlaisessa yhteydessä ollut jehovantodistajuuteen, enemmän tai vähemmän, kaikkikaan ei tule esille näillä palstoilla. Erotettuja ja eronneita alkaa olemaan enemmän ja enemmän.

• vio-letti
        .... kirjoitti:

Mistäs sinä ne kopioit? Jotenkin olisi ollut luontevaa, että juuri se henkilö joka oli oikeuskomiteassa itse, olisi kertonut millaisia kysymykisiä esitti. Tietysti jollei ole esittänyt, niin vaikeahan se sitten...

>>>Mistäs sinä ne kopioit?

• vio-letti
        helel kirjoitti:

16-vuotias on alaikäinen. Sori vaan, mutta jos sen ikäisen heittää ovesta ulos, voi joutua lain kanssakin ongelmiin.

Joten älä anna sellaista kuvaa että se olisi sallittua.

>>>Joten älä anna sellaista kuvaa että se olisi sallittua.

• helel kirjoitti:

Millä lailla valheen kertominen edistää asiaasi? Tuosta kannattaisi tehdä jo lehtijuttu, kerrottaisiin mitä paskaa exät todistajista kertovat.

Näkisit epämukavan vaikutuksen omalle missiollesi.

>>Millä lailla valheen kertominen edistää asiaasi?

Nyt en taas saa kiinni mitä tällä ajat takaa. Varmaan vaan syyttelet valehtelusta, koska se on mukavaa, eikä sitä tietänkään tarvitse edes perustella.

• helel kirjoitti:

En tiedä kuka on fger.

>>En tiedä kuka on fger

....

>>Tämä on kertomus, joka on keksitty.

Huolimatta siitä että se voi olla keksitty, tai että osa siitä voi olla sitä, sinä et sitä voi satavamasti tietää vaikka kuinka puhkuisit varmuuttasi asiasta.

• ....
        jklhljkh kirjoitti:

hommahan menee niin että lahkolainen eli JT toimii lahkon mielestä väärin ellei se katkaise välejään lahkosta eronneeseen sukulaiseensakin. sinun pitäisi todistajana sanoa että se lahkon opetus että eronneita kartetaan on oikein. ethän vain nyt kyseenalaista lahkon opetusta ja määräystä?

>>>sinun pitäisi todistajana sanoa että se lahkon opetus että eronneita kartetaan on oikein

Kyllä katsoin raamatusta ja kieltä löytyy perusteet. Ex jumittaa jakeessa olevassapreesenssissä, mutta kun kyselen muista jakeessa olevista seikoista, keskustelu ei tahdo millään sujua.

• ....
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>En tiedä kuka on fger

....

Huolimatta siitä että se voi olla keksitty, tai että osa siitä voi olla sitä, sinä et sitä voi satavamasti tietää vaikka kuinka puhkuisit varmuuttasi asiasta.

Olithan sinä sen sijaan kohtuu varma, että muut perheen jäsenet erosivat hänen jälkeen. Lauserakenne kuinenkin antaa viitteen toisenlaiseen tulkintaan.

• .... kirjoitti:

Olithan sinä sen sijaan kohtuu varma, että muut perheen jäsenet erosivat hänen jälkeen. Lauserakenne kuinenkin antaa viitteen toisenlaiseen tulkintaan.

>>Olithan sinä sen sijaan kohtuu varma, että muut perheen jäsenet erosivat hänen jälkeen.

No se ei paljon päättelykykyä vaadi. Jos kerrotaan että eron aikaan ei saanut tukea, niin asia lienee selvä.

Lauserakenteiden perusteella en tuon viestin perusteella vetelisi mitään johtopäätelmiä.

• ....
        vio-letti kirjoitti:

>>>Mistäs sinä ne kopioit?

Mitä olen niitä salaa äänitettyjä kuunnellut, on tunelma ollut hyvin sopuisa ja neuvotteleva. Sinänsä typerää ex:ältä laittaa nettiin niitä ja toisella suupielellä luoda kuvaa inkvisitiosta kuulustelemassa.

Kun luotiin kuvaa vanhoista r.....ta kuulustelemassa teinejä (kommentti radiossa), olisi ehkä pitänyt esitellä muuta kuin nuorta homoa ko. ryhmän edustajana.

• vanhat gayt ?
        .... kirjoitti:

Mitä olen niitä salaa äänitettyjä kuunnellut, on tunelma ollut hyvin sopuisa ja neuvotteleva. Sinänsä typerää ex:ältä laittaa nettiin niitä ja toisella suupielellä luoda kuvaa inkvisitiosta kuulustelemassa.

Kun luotiin kuvaa vanhoista r.....ta kuulustelemassa teinejä (kommentti radiossa), olisi ehkä pitänyt esitellä muuta kuin nuorta homoa ko. ryhmän edustajana.

hom r....u, joka väitti kuuluneensavanhemmistoon-oliko se totta?

Miksei niit vanhoja ru...uja haastateltu?
        tosi yksipuolinen kuva muodostui näistä
        jehovien salaisista seksiorg.. eiku-käräjistä,
        a la erotettu gay Heinähattu.. ;D

• t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Millä lailla valheen kertominen edistää asiaasi?

Nyt en taas saa kiinni mitä tällä ajat takaa. Varmaan vaan syyttelet valehtelusta, koska se on mukavaa, eikä sitä tietänkään tarvitse edes perustella.

Sinä esität että toisena oleva kommentti ei ole puuta heinää.

• === kirjoitti:

Kaikki sinun mielestä joka on vähänkin jt vastaan on keksittyä tai vähintäänkin puuta heinää, näitä tapauksia on kohta jokaisen meidän kohdalla jonkulaisia nykyään, jotka on jonkunlaisessa yhteydessä ollut jehovantodistajuuteen, enemmän tai vähemmän, kaikkikaan ei tule esille näillä palstoilla. Erotettuja ja eronneita alkaa olemaan enemmän ja enemmän.

Joo, toisena oleva kommentti on keksitty.

• t-i-u-k-u kirjoitti:

>>En tiedä kuka on fger

....

Kuule, 16-vuotiaalla voi olla ongelmia asunnon saamisessa ilman vanhempien tai sosiaaliviranomaisten apua.

Kumpaakaan asiaa ei mainittu, joten kannattaa keksiä parempi stoori seuraavalla kerralla.

• vio-letti kirjoitti:

>>>Joten älä anna sellaista kuvaa että se olisi sallittua.

Minäkin anna mielelläni myötätuntoa henkilölle, joka sitä tarvitsee. Tuo kertoja sen sijaan vaikuttaa puhuvan puuta heinää.

• pojg¨pi
        helel kirjoitti:

Aloitus on aivan selvästi vs-foorumilaisen tekemä, tulee jostain syystä Jopo mieleen. Ja toisena olevasta "en nyt muista kuinka vanha olin kun erosin, oliko se 16.."-kommentti on keksittyä kamaa.

Heiltä on eväät loppu, ja koetetaan valheita levittämällä saada edes jotain aikaan.

Ei se et oo sinä
        Joku korvaasi kuiskuttaa
        Ei se et oo sinä
        Myrkkyä mieleesi ruiskuttaa
        Ei se et oo sinä
        Se tietää mistä narusta vetää
        Ei se et oo sinä
        Kuulet sen naurun muttet näe ketään
        Mä en tiedä mitään jos et säkään tiedä mitä sinusta kerrotaan
        Särkyneitä sydämiä kaikkialla tallaat missä kuljetkaan
        Tee jotain tolle sun päälles
        Ennenkuin se myrkyillään sut selätättää
        Kohta et viereltäsi löydä yhtään ystävää
        Kun sä sait ne keskenään riitelemään
        Riidankylväjä
        Ei se oot vain sinä
        Koeta pitää kielesi kurissa
        Ei se oot vain sinä
        Ethän sä tekisi mitään tällaista
        Ei se oot vain sinä
        Katso peiliin se olet sinä
        Ennenkuin se myrkyllään sut selätättää
        Don Huonot Riidankylväjä lyrics found on http://www.lyricsty.com/don-huonot-riidankylvj-lyrics.html
        Riidankylväjä

• helel kirjoitti:

Sinä esität että toisena oleva kommentti ei ole puuta heinää.

>>Sinä esität että toisena oleva kommentti ei ole puuta heinää.

Juu, ei olekaan, ainakaan sillä perusteella mitä .... esitti.

"minulla oli onneksi sen verran onnea että en ole perheestä ainoa joka on "hylännyt" uskon. on kyllä aika orpo olo kun ei kukaan silloin auttanut, ketään kenelle puhua miltä tuntuu"

Tähän nimimerkki .... vastasi:

"Et ole perheestä ainut uskon hylännyt, mutta ketään ei silti ollut jolle puhua. Eli eronneet perheenjäsenetkään eivät sinulle puhuneet."

Kirjoituksesta ei käy ilmi että muut perheenjäsenet olisivat hylänneet vt-seuran samaan aikaan kuin kirjoittaja. Näin ollen kirjoittajalla on voinut hyvinkin olla orpo olo eroamisensa aikaan. Kirjoituksen tästä kohdasta ei voida vetää sellaista johtopäätöstä mitä nimimerkki .... yllä esitti.

• ....
        t-i-u-k-u kirjoitti:

"minulla oli onneksi sen verran onnea että en ole perheestä ainoa joka on "hylännyt" uskon. on kyllä aika orpo olo kun ei kukaan silloin auttanut, ketään kenelle puhua miltä tuntuu"

"Et ole perheestä ainut uskon hylännyt, mutta ketään ei silti ollut jolle puhua. Eli eronneet perheenjäsenetkään eivät sinulle puhuneet."

Kirjoituksesta ei käy ilmi että muut perheenjäsenet olisivat hylänneet vt-seuran samaan aikaan kuin kirjoittaja. Näin ollen kirjoittajalla on voinut hyvinkin olla orpo olo eroamisensa aikaan. Kirjoituksen tästä kohdasta ei voida vetää sellaista johtopäätöstä mitä nimimerkki .... yllä esitti.

Mättä, mättää.

Kyseessä pitäisi olla henkilö joka on JÄTTÄNYT omasta tahdostaan seurakunnan. En näe tilannetta niin että eräänä päivänä vain lähdetään. Tuohon tyyliin kuuluu pitempiaikainen sivuluisu joka päättyy lähtöön. Valkilan tapauksessa useampi vuosi kaksoiselämää. Erotetun tapauksessa ymmärrän jos muutos tulee äkisti.

Omituista että olisi ollut täysin ilman muita kontakteja. Oma valistunut veikkaukseni on, että on alettu alaikäisenä seurustelemaan ja saatu välit vanhempiin poikki. Koska 16 vuotias ei voi tehdä vuokrasopimuksia, todennäköisesti notkutaan poikakaverin kämpillä.

Siis jostekstissä on perää.

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/Äiti testamenttasi jättiomaisuutensa eläimille - tytär ei saanut mitään nimiriidan takia/art-1288367989200.html

• .... kirjoitti:

Mättä, mättää.

Kyseessä pitäisi olla henkilö joka on JÄTTÄNYT omasta tahdostaan seurakunnan. En näe tilannetta niin että eräänä päivänä vain lähdetään. Tuohon tyyliin kuuluu pitempiaikainen sivuluisu joka päättyy lähtöön. Valkilan tapauksessa useampi vuosi kaksoiselämää. Erotetun tapauksessa ymmärrän jos muutos tulee äkisti.

Omituista että olisi ollut täysin ilman muita kontakteja. Oma valistunut veikkaukseni on, että on alettu alaikäisenä seurustelemaan ja saatu välit vanhempiin poikki. Koska 16 vuotias ei voi tehdä vuokrasopimuksia, todennäköisesti notkutaan poikakaverin kämpillä.

Siis jostekstissä on perää.

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/Äiti testamenttasi jättiomaisuutensa eläimille - tytär ei saanut mitään nimiriidan takia/art-1288367989200.html

>>En näe tilannetta niin että eräänä päivänä vain lähdetään.

Ihan turha yleistää. Tiedän kyllä varsin pikaisiakin lähtöjä.

• ....
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>En näe tilannetta niin että eräänä päivänä vain lähdetään.

Ihan turha yleistää. Tiedän kyllä varsin pikaisiakin lähtöjä.

16 vuotiaalla ei ole varaa pikaisiin lähtöihin.

• .... kirjoitti:

16 vuotiaalla ei ole varaa pikaisiin lähtöihin.

>>16 vuotiaalla ei ole varaa pikaisiin lähtöihin.

Yhdentekevää. Teksti voi hyvinkin olla diibadaabaa, mutta ei sillä ensin esittämälläsi perusteella.

Case closed.

• t-i-u-k-u kirjoitti:

Taidat olla aika epätoivoinen kun joudut turvautumaan valheen tukemiseen. No, olenhan sen sanonut että olet valehtelija.

• helel kirjoitti:

Taidat olla aika epätoivoinen kun joudut turvautumaan valheen tukemiseen. No, olenhan sen sanonut että olet valehtelija.

Pettämätöntä helel-logiikkaa. Ensin syytetään, ja sitten kun on saatu selvitys, syytetään selvityksestä huolimatta ja vedetään perusteettoman syytöksen pohjalta vielä johtopäätös. Lisää näitä, nää on hauskoja.

• t-i-u-k-u kirjoitti:

>>16 vuotiaalla ei ole varaa pikaisiin lähtöihin.

Yhdentekevää. Teksti voi hyvinkin olla diibadaabaa, mutta ei sillä ensin esittämälläsi perusteella.

Case closed.

Se nyt vaan on niin, että 16-vuotiaalla ei ole varaa tuollaisiin temppuihin. Olet todella epätoivoinen kun joudut turvautumaan tuollaiseen temppuiluun.

Heh, ja case closed. Just. Koita nyt poju tajuta ettet sinä päätä milloin joku keissi suljetaan. Sinä voit päättää siitä vain omalta osaltasi, et muiden. . . et ainakaan tällä foorumilla.

• t-i-u-k-u kirjoitti:

Pettämätöntä helel-logiikkaa. Ensin syytetään, ja sitten kun on saatu selvitys, syytetään selvityksestä huolimatta ja vedetään perusteettoman syytöksen pohjalta vielä johtopäätös. Lisää näitä, nää on hauskoja.

Syytön minä siihen olen, jos olet epätoivoinen. Kattele peiliin vaan.

• pojg¨pi kirjoitti:

Ei se et oo sinä
        Joku korvaasi kuiskuttaa
        Ei se et oo sinä
        Myrkkyä mieleesi ruiskuttaa
        Ei se et oo sinä
        Se tietää mistä narusta vetää
        Ei se et oo sinä
        Kuulet sen naurun muttet näe ketään
        Riidankylväjä
        Ei se oot vain sinä
        Koeta pitää kielesi kurissa
        Ei se oot vain sinä
        Ethän sä tekisi mitään tällaista
        Ei se oot vain sinä
        Katso peiliin se olet sinä
        Ennenkuin se myrkyllään sut selätättää
        Don Huonot Riidankylväjä lyrics found on http://www.lyricsty.com/don-huonot-riidankylvj-lyrics.html
        Riidankylväjä

Meillä on itse kullakin roolimme. Minun on vastarannan kiiski, mikä sinun on?

• ???!!!.,,.+++???????

Onhan tuo täysin RAAMATUN oppia vastaan................
      Jos joku lankeaa ....sitä pitäis auttaa.... Jeesus sanoi "huomaa malka omassa silmässä, älä muiden".

Taitaa olla Amerikkalainen rahankeruu laitos. No...Ihmiset jotka siihen uskoo ....En ainakaan mene tuomitsemaan....On siellä hyvää jos pahaakin.

• ....

Onneksi Valkila näki asiassa huvittaviakin piirteitä. Häntä selvästi nauratti kun lappoi halkoja uuniin.

• tod. tyrmistynyt :((

ja varmaan naureskeli kuinka vedätti tyhmiä todistajia ja vanhemmistoa.Kulki ovillakin?
        Omat vanhemmat varmaan ei moisesta ilahtuneet eikä riemusta kattoon hypänneet?

• Elämää on

Oliko toimittajan kanssa kenties keskusteltu v. 1975 maailmanloppuennustuksesta, mutta kun ei kuulunut käsiteltävään aiheeseen, niin oli leikattu pois, mutta hymy oli siitä jäljellä :-))

Jt harhaluulo on edelleen, ettei jt ulkopuolella ole elämää....

• uskokomatonta sekoil

mitä sinä ihminen säädät. mistä sinä tiedät mitä asiaa se nauroi siinä. ei ainakaan sitä nauranut että perhe hylkäsi. siinä kohtaa kun kertoi ettei vanhemmat ole edes vastanneet tekstiviestiin missä kertoi saaneensa lapsiakin, oli aika selvästi vakava ilme kasvoilla. muutenkin kun kertoi hylätyksi tulemisestaan niin ei paljoa naureskellut. mietipä omalle kohdallesi mille sinusta tuntuisi kun omaisesi hylkäisi sinut sen takia että ajattelet eri tavalla.

tuo on saatanallista toimintaa ja siinä ei ole mitään puolusteltavaa. tuossa todistajien lahko tekee todella rankkaa väkivaltaa ja pahuutta. se on hyvin kaukana rakkaudesta.

• - - - - - >
        uskokomatonta sekoil kirjoitti:

mitä sinä ihminen säädät. mistä sinä tiedät mitä asiaa se nauroi siinä. ei ainakaan sitä nauranut että perhe hylkäsi. siinä kohtaa kun kertoi ettei vanhemmat ole edes vastanneet tekstiviestiin missä kertoi saaneensa lapsiakin, oli aika selvästi vakava ilme kasvoilla. muutenkin kun kertoi hylätyksi tulemisestaan niin ei paljoa naureskellut. mietipä omalle kohdallesi mille sinusta tuntuisi kun omaisesi hylkäisi sinut sen takia että ajattelet eri tavalla.

tuo on saatanallista toimintaa ja siinä ei ole mitään puolusteltavaa. tuossa todistajien lahko tekee todella rankkaa väkivaltaa ja pahuutta. se on hyvin kaukana rakkaudesta.

Tällä palstalla Jehovan todistajiksi miellettävät kirjoittajat usein osoittavat kevytmielisellä, halventavalla ja jopa pilkallisella asenteellaan ja hengellään hyvin selkeästi millaisesta 'rakkaudesta' ja mentaliteetista on kyse tämän asian kohdalla.

Tähän lisättynä kaikkien oleellisten esille otettujen ja todistettujan asioiden vähättely, kiertely, kaartelu, jatkuva asian sivuun vetäminen tai jopa kieltäminen ja jatkuva henkilöihin käyminen.

Kiinnostav käyntikortti.

• ....
        - - - - - > kirjoitti:

Tällä palstalla Jehovan todistajiksi miellettävät kirjoittajat usein osoittavat kevytmielisellä, halventavalla ja jopa pilkallisella asenteellaan ja hengellään hyvin selkeästi millaisesta 'rakkaudesta' ja mentaliteetista on kyse tämän asian kohdalla.

Tähän lisättynä kaikkien oleellisten esille otettujen ja todistettujan asioiden vähättely, kiertely, kaartelu, jatkuva asian sivuun vetäminen tai jopa kieltäminen ja jatkuva henkilöihin käyminen.

Kiinnostav käyntikortti.

>>>jatkuva henkilöihin käyminen

Mitä juuri tulit tehneeksi ja olet jatkuvasti tehnyt. Kahdet punnukset.

• - - - - - >
        .... kirjoitti:

>>>jatkuva henkilöihin käyminen

Mitä juuri tulit tehneeksi ja olet jatkuvasti tehnyt. Kahdet punnukset.

Kirjoitin näin :

Kiinnostav käyntikortti.

>> Mitä juuri tulit tehneeksi ja olet jatkuvasti tehnyt. Kahdet punnukset.

Toin esille vallitsevan asiantilan yleisellä tasolla. Mitä itseesi tulee, niin valitettavasti toistat kuvaamaani kaavaa säännöllisesti ja systemaattisesti ja sinua saa jatkuvasti kannustaa pysymään asiassa ja olla menemättä henkilöihin.

• ....
        - - - - - > kirjoitti:

Kirjoitin näin :

Kiinnostav käyntikortti.

Toin esille vallitsevan asiantilan yleisellä tasolla. Mitä itseesi tulee, niin valitettavasti toistat kuvaamaani kaavaa säännöllisesti ja systemaattisesti ja sinua saa jatkuvasti kannustaa pysymään asiassa ja olla menemättä henkilöihin.

Onhan se hienoa ettei pysty tunustaa sen olevan vähintäänkin molemminpuolista. Tosin, useimmin vingutaan sivujuonteita vastapuolella.

Kuten nytkin. Tarinan tarkistaminen oli väärin ja loppu osa on minun arvostelua. Haiskahtaa kauas, että "kokemusta" on suolattu, kaikkea oleellista ei kerrottu.

Puutun siihen, koska Jt:t eivät edellytä alaikäisen karttamista. Sinun intressissä on arvostella kysymyksiä, koska haluat antaa kuvan, että alaikäisen pellolle potkaisu olisi jotenkin normi juttu. Ei muuten ole.

• ....
        Elämää on kirjoitti:

Oliko toimittajan kanssa kenties keskusteltu v. 1975 maailmanloppuennustuksesta, mutta kun ei kuulunut käsiteltävään aiheeseen, niin oli leikattu pois, mutta hymy oli siitä jäljellä :-))

Jt harhaluulo on edelleen, ettei jt ulkopuolella ole elämää....

Kuvaaja zoomasi pyytävän olosesti Valkilan silmää ja ajattelin josko puristaisi jotain, mutta se kliimaksi jäi uupumaan. Onhan V kokenut näyttelijä. Kaksoiselämä kahden vuoden ajan vaatii taitoa. Siinä mielessä odotin parempaa lopputulosta lähikuvassa.

• - - - - - > kirjoitti:

Kiinnostav käyntikortti.

Ja joidenkin ei-todistajamielisiksi miellettävien henkilöiden kommenteista puuttuu kaikki muu paitsi henkilöön käyminen.

Voisitko kommentoida asiaa, etkä kirjoittajia.

• - - - - - > kirjoitti:

Kirjoitin näin :

Kiinnostav käyntikortti.

Ja joidenkin ei-todistajamielisiksi miellettävien henkilöiden kommenteista puuttuu kaikki muu paitsi henkilöön käyminen.

Voisitko kommentoida asiaa, etkä kirjoittajia.

Koeta katsoa peiliin, JOS kykenet.

• tee se sama
        .... kirjoitti:

Kuvaaja zoomasi pyytävän olosesti Valkilan silmää ja ajattelin josko puristaisi jotain, mutta se kliimaksi jäi uupumaan. Onhan V kokenut näyttelijä. Kaksoiselämä kahden vuoden ajan vaatii taitoa. Siinä mielessä odotin parempaa lopputulosta lähikuvassa.

olet kateellinen Vakkilalle koska hänellä on nykyisin ELÄMÄ. jota taas lahkossa ei voi saada. lisäksi hän on pärjännyt elämässään paremmin mitä lahkossa olisi ollut. eroa sinäkin

• ....
        tee se sama kirjoitti:

olet kateellinen Vakkilalle koska hänellä on nykyisin ELÄMÄ. jota taas lahkossa ei voi saada. lisäksi hän on pärjännyt elämässään paremmin mitä lahkossa olisi ollut. eroa sinäkin

Vakkilasta en tiedä, mutta Valkilan elämä on selainen kuin hän sen järjesti. Jos haluaa elämänsä möyriä homeisessa kopperossa tutkijana, se onnistuu ihan Jt:täkin. Katsos kun on niitä Jt:jia myös tutkijoina, ei se ole mitenkään poissuljettua.

• tiedät vai et tiedä?
        .... kirjoitti:

Vakkilasta en tiedä, mutta Valkilan elämä on selainen kuin hän sen järjesti. Jos haluaa elämänsä möyriä homeisessa kopperossa tutkijana, se onnistuu ihan Jt:täkin. Katsos kun on niitä Jt:jia myös tutkijoina, ei se ole mitenkään poissuljettua.

Ja sitten kuitenkin sanot tietäväsi hänen työskentelyolosuhteet?

• ....
        tiedät vai et tiedä? kirjoitti:

Ja sitten kuitenkin sanot tietäväsi hänen työskentelyolosuhteet?

Vakkila, Valkila, onneksi postinkantaja ymmärtää eron.

• huono seura paska se

Sinun ei tule kaveerata niiden kanssa jotka saavat sinut tuntemaan olosi pahaksi.

Sinun ei tule yrittää ymmärtää järjetöntä käyttäytymistä.

Sinun ei tule etsiä niiden seuraa jotka vahingoittavat sinua.

• ghfhfh

mielipidekö ratkaisee sen kuka on hyvää seuraa? se että ennen oli hyvää seuraa kun oli mukana lahkossa, sitten kun ei enää ollut mukana koska ajatteli toisin, niin ei enää ollutkkaan hyvää seuraa. hohhoijaa..ja kyse on sentään omasta perheestä.

puolustatko sinä tässä läheisten hylkäämistä nyt? oletko itse kokenut sen? mille sinusta tuntuisi jos sinut hylättäisiin mielipiteen takia vanhempiesi toimesta vaikka? olisiko se rakkautta?

pitää olla aikalailla päässä kipua että puolustaa tuollaista menettelyä.

tuo karttaminen on keksitty tasan siitä syystä että lahko pelkää että eronnut saisi puhuttua muut läheisensä jotka on lahkossa, järkiinsä..ja siitä syystä että lahkolaiset tietäisivät että ero lahkosta johtaa hylkäämiseen, ja tämä saisi aikaan sen että ei lähdettäisi lahkosta.

• GuardianAngel123

"Miten tuollaisen saataisiin loppumaan?"

Niin

• kokenut.

ei mitenkään

• GuardianAngel123

eiköhän tässä tullut jonkinlainen vastaus asiaan. se miksi tämä keskustelu sitten sotketaan (ennen sen hautaamista) on merkityksetön

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      94
      5412
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      56
      4171
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      30
      2331
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2178
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1835
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1484
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      33
      1322
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1138
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      22
      1038
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1031
    Aihe