kaikki muutkin Jehovan todistajat samanlaisia kuin tänne palstalle kirjoittelevat entiset Jehovan todistajat?Ainakin he kirjoittelevat hirveällä tavalla.Ovathan he olleet ainakin ennen Jehovan todistajia.Olivatko he Jehovan todistajana ollessaankin tuollaisia,vai ovatko he vain muuttuneet?Onko siellä Jehovan todistajien keskuudessa yleensäkin tällaisia ihmisiä?Itse olen kiinnostunut Jehovan todistajien uskonnosta,ja etsin uskontoa,jossa on aitoja, hyviä ja luotettavia ihmisiä.Tällä palstalla olevat entiset Jehovan todistajat ainakin karmivat selkää.Olen saanut kokea niin paljon pettymyksiä ihmisten suhteen,että en juuri luota enää ihmisiin.Odotan,että Jehovan todistajat olisivat erilaisia.
Minä vaan kysyisin,
12
279
Vastaukset
Olisiko mahdoton ajatus tarkentaa millä tavalla entiset jt:t "karmivat selkää" tällä palstalla?
- mieleen
se,että monet täällä suhtautuvat pilkallisesti Jehovan todistajiin,ja yleensäkin täällä loukataan ihmisiä usein.Kun lukee tätä palstaa,niin huomaa,että lähimmäisen rakkaus puuttuu kokonaan,eikä toisten tunteista välitetä ollenkaan.Siis samanlaista,mitä maailmassa saa paljon kokea.
- hhfghuk
mieleen kirjoitti:
se,että monet täällä suhtautuvat pilkallisesti Jehovan todistajiin,ja yleensäkin täällä loukataan ihmisiä usein.Kun lukee tätä palstaa,niin huomaa,että lähimmäisen rakkaus puuttuu kokonaan,eikä toisten tunteista välitetä ollenkaan.Siis samanlaista,mitä maailmassa saa paljon kokea.
kyllä asia on niin että jos jehovan todistajat pitävät itseään muiden yläpuolella ja uskovat olevansa Jumalan silmissä ne ainoat pelastukseen kelvolliset niin se on ylimielisyyttä ja pilkallista suhtautumista muihin. (jehovan todistajia on vain 0,1% maailman väestöstä ja he uskovat että jumala tuhoaa kaikki muut ihmiset)
toinen asia on se että todistajat karttavat eronneita tai erotettuja olivatpa nämä sitten sukua tai eivät. se on muiden loukkaamista ja satuttamista ja kaukana rakkaudesta.
jehovan todistajat myös toimivat verioppinsa kautta moraalittomasti
lahko valehtelee
lahko tekee henkistä väkivaltaa
JA sinä odotat että tätä järjestöä tulisi vielä kunnioittaa? mihin toivomuksesi perustuu? siihenkö että lahko saa tehdä miten paljon pahaa tahansa ja sitä pitää kunnioittaa?
lähimmäisen rakkautta on se että toivoo lähimmäisilleen parasta. ja yksi sellainen teko on tuoda esiin järjestön valheet ja epäinhimillisyys mieleen kirjoitti:
>>monet täällä suhtautuvat pilkallisesti Jehovan todistajiin
Osa 1:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9550625/thread
Osa2:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9550625/47310588
>>lähimmäisen rakkaus puuttuu kokonaan
Lähimmäisen rakkaudella ja lahkoon kohdistetulla kritiikillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.mieleen kirjoitti:
Olet täsmälleen oikeassa. Exät pilkkaavat todistajia turhautuneisuudessaan kun heidän omat suuret totuutensa eivät saa suosiollista vastaanottoa.
Lisäksi he pilkkaavat mm. aikuisena kääntyneitä, vaikka minä tunnen kaksi aikuisena kääntynyttä eivätkä he yleisesti ottaen ole mitenkään muita tyhmempiä.
Exät myös kiljuvat kuin peskat hiekkalaatikolla sanan- ja uskonnonvapauden puolesta, mutta eivät sitten haluakaan antaa sitä muille.
Ei tuolla tavalla kuin mitä he edustavat keskustella asiallisesti ja järkevästi.helel kirjoitti:
Olet täsmälleen oikeassa. Exät pilkkaavat todistajia turhautuneisuudessaan kun heidän omat suuret totuutensa eivät saa suosiollista vastaanottoa.
Lisäksi he pilkkaavat mm. aikuisena kääntyneitä, vaikka minä tunnen kaksi aikuisena kääntynyttä eivätkä he yleisesti ottaen ole mitenkään muita tyhmempiä.
Exät myös kiljuvat kuin peskat hiekkalaatikolla sanan- ja uskonnonvapauden puolesta, mutta eivät sitten haluakaan antaa sitä muille.
Ei tuolla tavalla kuin mitä he edustavat keskustella asiallisesti ja järkevästi.>>Exät pilkkaavat todistajia
Otetaanpa sitten malliksi ihan vaikka meikäläisen pilkkaamista.
- +0åiopä
tuo odotuksesi perustuu itsepetokseen.
luepa vaikka seuraava juttu: http://keskustelu.suomi24.fi/node/1442140
todistajien lahko perustuu velheeseen ja petokseen. todistajien sanotaan olevan mukavia ihmisiä. se ei ole totta. he eivät ole sen mukavampia kuin muutkaan. he esiintyvät fiksusti aluksi saadakseen ihmisen kiinnostumaan. jos et halua pettymyksiä lisää ihmisten suhteen niin ÄLä missään nimessä kiinnostu todistajien lahkosta. en osaa sinulle sanoa missä tapaisit luotettavia ihmisiä. ehkä parhaiten ihan ev.lut seurakunnassa tms. mutta ei koskaan kultissa.
ainakin ennen edes mukaan lähtemisen harmitsemista tutustu lahkoon hyvin paljon lukemalla läpi tämänkin palstan satoja kirjoituksia ja katsomalla kaikkea materiaalia mitä tarjolla on.
entiset jehovan todistajat omaavat erittäin hyvän syyn olla hieman katkeria. heitä on petetty ensin valheella ja sitten suku on karttanut eroamisen takia. se kuuluu lahkon sääntöihin. moni kyllä on toipunut ja löytänyt elämänkin eroamisen jälkeen. joka tapauksessa varo sitä kulttia! (en ole itse entinen todistaja. vastustan vain kaikkea henkistä väkivaltaa mitä lahkot tekevät. olen ollut agnostikko pitkään)
p.s jos uskot Jumalaan, voit tehdä sen itsenäisesti ilman kulttia. jos välttämättä pitää olla seurakunta. vältä kultteja ja etsi tervehenkinen seurakunta- ....
>>>(en ole itse entinen todistaja. vastustan vain
Varsinainen asiantuntija siis.
Monet entiset todistajatkin ovat huomanneet, että tänne kirjoitellaan monesti puuta heinää ja lainaankin erään kirjoitusta H2o sivulta.
>>>"Kyllä minä tiedän kaikki jutut VT-seurasta, mutta kun ne eivät poraudu siihen tunteeseen mitä seura parhaimmillaan tarjoaa.Varsinkin kun tiedän millä katkeruudella tänne juttuja kirjoitellaan, suurennelleen ja liioitellaan, minä tiedän koska kirjoittelin itse sellaisia anonyyminä (en kuitenkaan keksinyt tarinoita). Totuus on, että tänne kirjoitetut jutut ovat omaa subjektiivistä kokemusmaailmaa, jos vastapuoli kirjoittelisi myös tänne, niin tarinat saisivat aivan uuden sisällön."
- karmii se
Mua taas karmii tämän palstan nykyisten todistajien kiertely ja kaartelu sekä ennenkaikkea se itsepetoksen määrä mihin he sortuvat.
- asiallista faktaa
entiset todistajat.
Kielteisesti tietenkin.
Täällä tietoa todistajista,
http://www.jw-media.org/
http://www.jw.org/index.html?option=QrYQZRQVNlBBX
http://www.watchtower.org/fi/index.html - kirjoitukset
Et tarvitse jehovien oppia.Vaan anna elämäsi Jeesukselle Kristukselle todellakin.Pyydä Jeesuksen Veren puhdistusta kaikista elämäsi synneistä.Tämä voi rapahtua yksin kotona,siinä ei tarvita pappeja,ei saarnamiehiä-kaikkein vähiten jehovien todistajia,jotka ovat matkalla helvettiin,niin kuin mormoonit,adventistit.Pitää olla yhteys Jeesukseen Kristukseen ja se ei käy muuten,mitä edellä toin julki.
Täällä kirjoittelevat exät ovat selkeä todiste siitä millainen ihmisestä tulee kun hän jättää todistajuuden:
-katkera
-pahansuopa
-panettelija
-valehtelija
Normin mukaisesti tähän aloitukseen tietysti ilmaantui myös yksi kolminaisuuopin kannattaja kertomaan ainoaa oikeaa totuuttaan. Kannattaa muistaa että hän tod. näk. kannattaa myös piinahelvettiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 945412
- 564171
- 302331
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282178Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161835- 151484
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹331322Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201138- 221038
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431031