Kolpörtöörit ja Soijanakot.

Kusetettu ostaja

Mihin katosivat adventtikultin kolportöörit(kirja-/lehtiedustajat ja Finn Nutanan nakot?

Nämä kolportöörit olivat usein Toivonlinnan oppilaita, jotka oman kesälomansa viettivät "kirjallisuuskentällä", kuten adventtikirkon termi kuului.

Kultin omat kirjanoppineet kävivät näyttämässä, miten suomalaista kansaa on helppo jymäyttää tilaamaan esim. Terveys-lehden vuosikerta tai Ellen G. Whiten kirjoittama kirja/kirjasarja.
Nerokkaat myyntimiehet kehittivät mitä kummallisimpia tapoja edistääkseen myyntiään.

Joku neropatti keksi, että esiintymällä kuuromykkänä, voisi saada osakseen sääliä ja niin ihmiset säälistä tilaisivat itselleen Ellen G. Whiten kirjoja.
Ja hyvinhän se kauppa kävi siihen asti, kunnes ko. kolppari eksyi pieneen kylään periferiassa ja naapurit kertoivat toisilleen kuuromykästä kirjaesittelijästä, joka oli paperipalaan kirjoittanut asiansa.

Pahaksi onneksi tämä tyhmä kuuromykkä adventtikultin kirjakauppias ei malttanut aina pitää turpaansa kiinni, vaan toisissa taloissa hän puhui kuin Ruuneberg ja kuulokin oli moitteeton.

Mihin ovat siis kadonneet nämä "kansaa viihdyttäneet" kolpörtöörit?

Mihin on kadonnut Finn Nutana?
Adventtikultin kruunu ja kunnia.
Terveysuudistuksen lippulaiva.

44

875

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lumikuuro

      "Keinoja kaihtamatta ja lihaa säästämättä."
      Adventtikultin motto.

    • kuuromykkä

      juttu ihan tosi? Hassua jos on!

      • Varmaa tietoa

        Seuraavana kesänä lähetettiin tuolle pikku paikkakunnalle uusi kolpörtööri, jolle ei kerrottu, mitä edellisvuonna oli tapahtunut ja eikä sillä kolpparilla kovin lämmin vastaanotto ollut.


      • konstit on monet..

        Tarmo kertoi että hän pitää tuohikonttia selässään myyntireissulla.
        Kysyin, että miksi ihmeessä, eikö joku myyntisalkku ois parempi.?

        Tarmo opetti minua, että: " Katsos, kun menen sisälle tuohikontti selässä,
        niin ostajaehdokkaille syntyy mielenkiinto siihen, että mitähän'tuolla miehellä
        kontin sisällä on!!

        Ja siitä on helppo sitten jatkaa tuote esittelyä...


      • benedi
        Varmaa tietoa kirjoitti:

        Seuraavana kesänä lähetettiin tuolle pikku paikkakunnalle uusi kolpörtööri, jolle ei kerrottu, mitä edellisvuonna oli tapahtunut ja eikä sillä kolpparilla kovin lämmin vastaanotto ollut.

        tuo mykkänä oleminen...No, yrittänyttä ei laiteta! :)

        Yksi pitää puhumisen muita parempana myyntikikkana, toinen
        pitää parempana olla täysin ääneti,...kukin olkoon
        omassa mielessään täysin varma! :)

        Puhumien on hopeaa, vaitiolo kultaa, sen tiesi jo tämä Tarmo, kolportöörikin


    • Äsken juuri muumo valisti alaikäistä lasta miten joltakin mieheltä viedään munat kuulemma, mutta olen tuollaisia kuullut sivusta jo 30 vuotta ihmisten paskapuheita enkä ole jaksanut korvaanmi kallistaa, hyvin kuluttavaa ihmisten röyhkeFinn Nutana on elintarvikkeiden tehdas, ja omistaja tuskin Adventtikirkko, osakeyhtiö kuitenkin varmasti että tiedä sitten kenellä osakkeita on, joka tapauksessa liiketoimintaa ja markkinat varmasti segmentoitu yksityisille kuluttajille, että myös alan ravintoloille ja suurkeittiöillekin jotka valmistavat kasvisruokaa tai kasvisruokiakin.
      Ei Adventtikirkolla ole tekemistä tehtaiden kanssa, sairaaloita, kouluja, vanhainkoteja, nuoriso- ja lapsityötä, yms on humanitaarisista syistä ja niissä touhutaan sitten mitä kuuluu.
      Koulu pitää sujua opetushallituksen ohjeiden mukaan, ei siellä ole aikaa "jeesustella" aamusta iltaan.
      Sairaaloissa kirurgit leikkaa, ei ne "jeesustele" ja potilaat saavat hoitoa. You know.

      Kirjallisuustyö on ollut aikanaan joskus ja ihan viisasta touhua siihen aikaan kun kaikenmaailman huonekalukauppiaatkin ovella kulkivat, nykysin ovelta ovelle on jokseenkin vierasta ihmisille.
      Tottakai kaikkeen tarvitaan rohkaisua ja kannustusta, mutta lähetystyö on lähtenyt sydämestä jos siis joku on viitsinyt hetkeä kauempaa moista puuhaa, siis ihan rakkaudesta lähimmäisiin, katsos kristityn on hankalaa kestää ajatusta että itse pelastuu ja muut menee hornan tuuttiin, hyvästä sydämestä ovat asialla.
      valehtelu sen sijaan on vierasta, en usko tuohon.
      Paskapuheita maailmaan mahtuu, minä en onnistu koskaan menemään ulos kodistani tai saapua pihaan etten kuule jotakin. Minä en rikollisille puheille korvaani kallista mutta ovat kuluttavia kuunnella vuodesta toiseen. En ole elämässäni puhunut kenenkään yksityisasioita. En intiimi- en perhe- en yksityis- kuin nimettömänä korkeintaan. Koskee myös naapureitani ja kotipihaa kaikkena aikana.
      Olen asunut monissa paikoissa useita asuntoja.

      ys. Minulla ei ole tekemistä kenenkään intiimi- yksityis- ja perheasioissa, ei varsinkaan moisessa rikollisessa mahdollisessa.
      Olen pitänyt yksityisasiat aina neljän seinän sisällä enkä puhunut moisia kenestäkään.
      Tuossa taas yksi mummo yrittää joltakin munia haarojen välistä informoi alaikäistä lasta asialla.
      Seksuaaliset puheet lapsille on insestirikos.
      Ihmisten röyhkeydellä ei ole rajoja, en voi kallistaa korviani moisille.
      Naisille ymmärtääkseni kuvittelevat että heille kuuluu miesten homoilut ja masturboinnikint yleisesti varsinkin 120 kg painaville. En jaksa reagoida moisiinkaan. En tunne enää moisia räkättäviä ihmisiä.
      Minukaan yksityiasiani eivät ole kenenkään perheen asioita. Minulla on ihan oma huusholli josta maksan itse vuokrani.
      Minä en runkkaa eikä minia kiinnista kenenkään perse. Olisi yksityisasia.

      jatkuu vol 2...............

      • On Adventtikirkolla tehtaita nytkin:

        BRAZIL FOOD FACTORY
        (Produtos Alimenticios Superbom Industria e Comercio Ltda.)
        http://www.adventistyearbook.org/default.aspx?page=ViewEntity&EntityID=10456
        eli ruokatehdas ja tuolla tehtaan tuotteita kaupataan:
        http://www.lojasuperbom.com.br/

        ARGENTINA FOOD FACTORY
        (Alimentos Granix)
        http://www.adventistyearbook.org/default.aspx?page=ViewEntity&EntityID=10880

        Ja tuolla Adventtikirkon sivuilla puhutaan Australian tehtaasta Sanitarium Health Food Company:stä, vaikka itse tehtaan sivuilta tuo Adventtikirkon omistussuhde on kokonaan pimitetty http://www.sanitarium.com.au/

        Huonekalutehdaskin Adventtikirkolla on joskus ollut, mutta se paloi kahteen kertaan ja rakennettiin uusiksi kunnes suljettiin. http://en.wikipedia.org/wiki/Auburn_Adventist_Academy

        Jaha löytyi luettelo Adventtikirkon ruokatehtaista:

        Adventist Food Factories

        Argentina Food Factory - Buenos Aires, Argentina
        Brazil Food Factory - Brazil Sao Paulo, SP, Brazil
        German Health Food Factory - Lueneburg, Germany
        Spanish Health Food Factory - Spain
        Sanitarium Health Food Company - Australia
        Egypt Food Factory
        Inter-American Health Food Company - Miami, Florida
        Japan Food Factory - Japan
        Korean Sahmyook Food Bonghwa Factory - Korea
        Worthington Foods
        http://www.bahamasconference.org/resources.htm#food-factories


      • uskova_1 kirjoitti:

        On Adventtikirkolla tehtaita nytkin:

        BRAZIL FOOD FACTORY
        (Produtos Alimenticios Superbom Industria e Comercio Ltda.)
        http://www.adventistyearbook.org/default.aspx?page=ViewEntity&EntityID=10456
        eli ruokatehdas ja tuolla tehtaan tuotteita kaupataan:
        http://www.lojasuperbom.com.br/

        ARGENTINA FOOD FACTORY
        (Alimentos Granix)
        http://www.adventistyearbook.org/default.aspx?page=ViewEntity&EntityID=10880

        Ja tuolla Adventtikirkon sivuilla puhutaan Australian tehtaasta Sanitarium Health Food Company:stä, vaikka itse tehtaan sivuilta tuo Adventtikirkon omistussuhde on kokonaan pimitetty http://www.sanitarium.com.au/

        Huonekalutehdaskin Adventtikirkolla on joskus ollut, mutta se paloi kahteen kertaan ja rakennettiin uusiksi kunnes suljettiin. http://en.wikipedia.org/wiki/Auburn_Adventist_Academy

        Jaha löytyi luettelo Adventtikirkon ruokatehtaista:

        Adventist Food Factories

        Argentina Food Factory - Buenos Aires, Argentina
        Brazil Food Factory - Brazil Sao Paulo, SP, Brazil
        German Health Food Factory - Lueneburg, Germany
        Spanish Health Food Factory - Spain
        Sanitarium Health Food Company - Australia
        Egypt Food Factory
        Inter-American Health Food Company - Miami, Florida
        Japan Food Factory - Japan
        Korean Sahmyook Food Bonghwa Factory - Korea
        Worthington Foods
        http://www.bahamasconference.org/resources.htm#food-factories

        Niin, kyllä maapalolla varmasti toimintaa on monissa maissa kaikissa hiukan erilaista.

        Kyllä tehtaita olla saa ja ihan hyvä jos voittoa tuottavat, humanitaarinen työ on ensisijainen voitonjakokohde aina, ja tietysti nyt palkkatyö on aina kiinteä kustannus.

        Ei rehellisessä busineksessä koskaan mitään väärää ole.

        On eri asia myydä voittotarkoitus pääasiallisena, siis esim. jonkun Jeesus kaman myynti on ihan eri juttu jos sellaista voitontavoittelu mielessä myydään.
        Silloin mennään jonnekin muualle kuin sopivaan.

        Tehtainen tilinpäätökset kuin kaikkien muidenkin on julkinen asiakirja tavallisesti ja pitää kestää päinvanvalon joka kantilta katsottuna.

        Mikään yritys ei kestä jatkuvasti tappiollisia tilinpäätöksiäkään.

        Suomen Lut kirkko omistaa osakkeita, metsää, ja mitä kaikkea ihan eläkevarojakin.
        Ei mikään ilman rahaa pyöri eikä yhdistystä pysty rekisteröimään ilman sääntöjä lain mukaan, aina kaikki rahaa tarvitsevat.

        Tietysti ymmärrän tunteet ja mietteet kiinnostuneilla, silloin ajttelee että kaikki pidää olla lahjaa ja toimia ilman rahaa. Se on vaan mahdotonta. Uudessa maassa vasta onnistuu.

        jari


    • Minun tarvitse moisia pelätä kuitenkaan enkä itse kenellekään fyysistä vahinkoa sydämen tahdosta halua, on laitonta, mutta esim raha voi vääristää ihmisten oikeudentajun.
      Rahan himo on kaiken pahan alku ja juuri sanotaan Raamatussakin. Kirjat on myyty omakustannushintaan, tilinhpäätökset ovat julkisia ei niitä ole hävetä tarvinnut, liiketealoudellisena puhtaasti ajatellen kyllä, ne yleensää kattavat vain kustannukset ja usein ei niitäkään. Tarvitaan lahjoituksia lisäksi.
      En ole vahinkoa kenellekään halunnut. Enkelit ovat palvelevia henkiä. Hebr 1:14.

      Terveys lehtikään ei varmaankaan ole Adventtikirkon ihan yleishyödyllinen julkaisu ja puhtaasti liiketoiminta-ajatus kaikessa ja markkinat segnemtoitu terveydestään huolehtiille ihmisille.

      Aina on hyvä katsoa kuka maksaa ja tilaa ja tekee.

      Saattaa hyvinkin olla että joku terveysalan ruoanvalmistaja on alunperin innostunut kokonaisen kansan ruokaremontti ajatukseen, tukevathan terveystohtorit kaikessa samaa minkä esim Ellen Gw tiesi jo vuonna 1850. Kysehän on vain lopun ajan saasteista ja eläintaudeista johtuva asia.

      Paikoin elintarvikkeet saastuvat, siis paikoin. Vuosikymmenet on kansa viihdyttänyt itseään muna- ja voijutulla. Saksasssa oli juuri kanasalmonella joka tuhosi kananmunat ja kuka nyt hullun lehmän voitakaan söisi, ei niin hullua miestä löydy varmaankaan.
      Siis paikoin elintarvikkeet saastuvat ymopäristön vuoksi ja uusia eläintauteja tulee siis paikoin maailmalla ajan loppuun saakka.

      Toivon että ihmiset ymmätävät mikä on maan lakien mukaista siis kansalaisten terveyttä ei henkisesti eikä fyysisesti sovi vaarantaa.

      Olen ennenkin kuullut sivusta ohi kulkiessani juttuja että fiksut ihmiset kuvittelevat että heillä olisi oikeus laillisesti silpoa sukuelimiä.
      Kaikkea kuulee, kun vanhaksi elää. Ei ole osaa ei arpaa minulle mummojen moisissa jutuissa.
      En ole tilannut rikoksia enkä rikollisia ja olen maan lait noudattanut, myös kunnianloukkauksien suhteen.

      Päivittelen joskus ihmisten röyhkeyttä ja laittomuutta. Matt 24:12.
      Anteeksi.

      Ihmisten laitonta kielenkäyttöä kuulee joka paikassa, en jaksa reagoida ohikulkijoiden juttuihin.
      Ei ole tarpeen ja kohtuullista sekaantua ihmisten yksityisasioihin, laittomuutta sen sijaan estäisin kyllä, rikospoliisi olemassa.

      Joudun pahoittamaan mieleni joka päivä ihmisten puheiden vuoksi. Vihaan alapääjuttuja koko elämäni, en ole kestäkäään sanaakaan koskaan moisia puhunut, ja minua moisella härnätty karkeaan kielenkäyttöön.
      Ei pidä välittää. Täytyy tarkistaa että oma kieli säilyy kauniina.

      jari

      • Totuudessa

        Eihän sinua ole kukaan palstalla syytellyt, vai onko?
        Jätä jo taaksesi kaikki vanhat ja ala uusi elämä. Mitä sinä siitä välität jos joku naapurisi puhuu valhetta sinusta tai kenestä tahansa. Valehtelijat eivät peri Jumalan valtakuntaa.


      • Totuudessa kirjoitti:

        Eihän sinua ole kukaan palstalla syytellyt, vai onko?
        Jätä jo taaksesi kaikki vanhat ja ala uusi elämä. Mitä sinä siitä välität jos joku naapurisi puhuu valhetta sinusta tai kenestä tahansa. Valehtelijat eivät peri Jumalan valtakuntaa.

        Kiitos.

        Et tiedä etkä usko kuinka lujilla olen ollut.

        Olen vaikka itse sanon äärimmäisen fiksu ja joskus olin kai filmaattinenkin, en sitä ite havainnut, olen aina alemmuuskmpleksimiehiä ollut.

        Minä kärsin ihmisten yksityisasioista puhumisesta ja huonosta lapsienkin kasvatuksesta tässä, kun ihmiset luulevat lapsia aikuisiksi ja puhuvat heillekin kaikki mahdolliset aikuisten asiat.
        Minä en ole puhunut seksuaalisia alaikäisille, en ole aikuisillekaan koskaan puhunut toisten lantioista.
        Kaikki keskustelu rajoittuu viltin alle kahden kesken joka on mielestäni ainoa oikea tapa.

        Toinen asia että voi abba-ie jos jollakin on omaisuutta. Ihmisten päät huumaantuvat.

        Olen suuresti kärsinyt monenlaisista puheista raharikkaista joita on minuun liitetty, olen niitä kuullut vain selkäni takaa ja kukaan ei usko miten huolissani olen ollut jo lähimmät 5 vuotta ja harmaannuttanut pääni.

        Jon minun elämässäni on ollu sukulaisia, työnantajia ja asiakkaita joilla on omaisuutta, niin uskokaa hyvät ihmiset etten ole puhunut ko ihmisistä.
        Minä en ole puhunut ihmisten perhe- intiimi- ja yksityisasioita.
        Olen korkeintaan nimettömänä puhunut elämässä aina ihmisten kokemuksista.
        Naisista jotka eivät seurassani liiku olen puhunut korkeintaan nimettömänä.
        Menneen työelämäni asiakkaistani en ole puhunut koskaan mitään muuta kuin työaikana työaioita.
        On ollut kokonaisia perheitä, en ole niin röyhkeä että puhuisin asiakkaistani.
        Kassalikat räkättävät nykysin kaiken mahdollisen mitä tietävät asiakkaistaan, räkättävät toisille asiakkaillekin liukuhihnoilla. Röyhkeätä.
        MInä en voi mitään jos 30 vuodenkin takaa minusta räkättävät.
        Olen ollut joka paikassa kuulemma paras, viisain, kaunein ja tehokkain miäs aina. Heh. Lohdutaa hiukan kyllä moiset kuulemiset. Itkevät aina perääni joka paikassa, miksi eivät pitäneet kiinni silloin kun olin läsnä.

        Minä en ole voinut kuolata vierailta ihmisiltä mitään ja rintaperillisten perikunnista.
        Olen tässä ja kaikessa rehellinen.
        Ei ole tarjoiltu mistään kukaan omaansa mitään, ei maallista eikä tyttäriä. Totuus tässä tämäkin.
        2 kpl puhelimiani, ovipuhelimeni, ja sähköpostini on ollut aina hiljaa minun suuntaani.
        Jos koko kylä on minua naittanut mahdollisesti, kuulin juuri kun lapsetkin sanoivat toisilleen:
        "Kukaan ei ole sille puhunut mitään." Totta.
        Yksityisasiani olen kuullut torilla ohikulkiessani ja maitokaupoissa hyllyjen takaa ja kassajonossa jo monet vuodet. Minuun ei kukaan yhteydessä ja lausuntoja annetaan. "harmaita esimiehiä" ilman vuorovaikutusta ja rahapalkkaa/työsoopimuksia eläkeläisellä ja vuokranmaksun päällekö vuokralaisena. En ota sellaisia eläkeläisenä enkä vuokranmaksuni päälle.

        Mitä tulee "namusetäkysymykseen" olen vakavissani ja tosissani myös että en ole koskenut koskaan lasta olkapäätä alemmaksi. Ollakseen namusetä lain mukaan pitää olla yhdynnässä alle 16 vuotiaaseen, hyväillä seksuaalisella tavalla tai puhua seksuaalisia. Laki on noin yksinkertainen ja selkeä. Mahdollinen hallitsevan aseman käyttö huomioidaan aina että myös aina nuoren ja vanhemman suhteessa.
        Olkapäälle taputus, - tai päähän taputus ja kädestä kiinni pitäminen ja vieressä nukkuminen lapsen kanssa joka on tuttu suhde ja hoitolapsi ei päästä rikoksen puolelle millään.
        Pilkanteko siis on hyvä loppua jo paikallisilta maitokaupan kassoilta.
        Nosta joku kerta rikossyytteet vielä kunnianloukkauksista namusetä, homo, runkku, yms herjauksien vuoksi, niin loppuisi varmaan siihen. Olen kuitenkin niin armahtavainen luonne aina, että säälin toisen, ja onhan toki ymmärtämättömyyttä.

        Kukaan ei ole suvainnhut olla koskaan minuun yhteydessä, mutta olen kiitollinen tietysti että olen "saanut olla" mittaavalle mitataan, en ole tilannut miehisyys- enkä muita mittareita mistään- en valitsijamiesten valitsemispäiviä 24h /vrk vuoden ympäri.

        Minulla on tähdellistä tekemistä ja Jumala rakastaa minua vielä, tarkoitus on kaikessa rauhassa olla kandidaatti ja maisteri 10-15 vuoden aikana yhtyeiskuntatieteiden, hallintotieteiden, uskontotieteiden ja teologiasta koostuvista opinnoista. Kaksi kieltäkin lukea pitää, että varaan koko kakkuun 15 vuotta, rauhassa on siinä hommaa, lisäksi muutamat taulut maalata, laulaa, liikkua matkapyöräilijänä taas,
        nauttia kotielämästä taas kirjoittaa 250 raamattuaiheista kirjoitustani puhtaaksi ja lisää- että myös lukuohjelma tärkeimmille teoksille mitkä olen jo lukenut teologian saralla.
        Minulla on sitten vielä 15 vuoden jälkeen senioripäiviä aktiivisia noin 20 vuotta jos olen terve ja vanhuuden päiviä päälle. Mandela oli pressa vielä 90 vuotiaana. heh. Ei äijät aina 50 vuotiaina lopu.

        jari


      • Totuudessa kirjoitti:

        Eihän sinua ole kukaan palstalla syytellyt, vai onko?
        Jätä jo taaksesi kaikki vanhat ja ala uusi elämä. Mitä sinä siitä välität jos joku naapurisi puhuu valhetta sinusta tai kenestä tahansa. Valehtelijat eivät peri Jumalan valtakuntaa.

        Olen ollut niin syvästi huolissani ja tahdon aina hyvää. Siksi.

        Olen ollut paskat housuissa pelosta että jollekin pahaa sattuu moisten juttujen takia, enkä ole voinut tehdä mitään.

        Minä en ole tämän maan lakeja rikkonut.

        Maan lait ovat tarkoitettuja suojelamaan kansalaisia ja turvaamaan oikeuksia.
        Siksi minä rakastan ja arvostan Suomen oikeuslaitosta ja maan lakeja koska elämme oikeusvaltioissa ja toivon ettei se korruptoidu koskaan.
        Monissa maissa on toisin.
        Minä nostaisin seksuaalisuusikärajoja, en muuta tekisi, mutta asia on mahdotont valvoa.
        Siksi asia kuuluu vain holhoajalle nuorten kohdalla. Minä en räkätä nuorten kanssakäymisistä, en nuorten miesten, minulla oli 16 vuotiaana 16 vuotias tyttöystävä ja kondomeja kului. Vaimoa ajattelin ensi kerran olevani kypsä 30 vuotiaana. Minulla oli aikaa viepä työ ja opinnotkin joskus samaan aikaan 2 kpl kaupallisia tutkintoja. Menen ensi kuussa verestämään muistiani liiketalouden kursseille, en ala kuitenkaan kauppatieteisiin, olen niistä kaikesta mahdollisesta lukenut vähintään perusteet ja joistakin pitkän oppimäärän.

        Oikeusoppiakin sen verran että kehitti ns "juridisen ajattelutavan" joka siis tarkoittaa mm ettei laki ole sen mukaan kuka kenestäkin tykkää ja kuka ei oikein tykkää.
        Lainsäätäjä Suomessa on ääriviisas, mm huonevuokralaki on nerokas ja turvaa vuokrananatajan ja asunnon haltijan oikeudet, olen nuo asiat opiskellut Isännöitsijän Käsikirjasta 1993 kaikki mikä liittyy asunnoon haltijan ja vuokranantajan väliseen kanssakäymiseen. Lainsäätäjä on sulkenut pois mielivallan käytön mahdollisuuden.
        Asumisoikeuksia voidaan purkaa jos laiminlyö vuokranmaksun, kohtelee asuntoa huonosti tahallaan, vakava järjestyssääntöjen tavaksi muodostunut rikkominen joka ei pyynnöistä lopu, ja jos tarvitsee asunnon perheenjäsenen hyväksi. Ei ole laillisia mahdollisuuksia muita olemassa. Mahdollisuus valvoa ns "hyvää kotiel'ämänviettotapaa on sekin poistunut jo ennen 1993 koska johti mielivaltaan, you know.
        Kaikessa ensin huomautetaan ja annetaan varoitus ja pyydetään oikaisua kirjallisesti postiluukusta jotta asumisoikeuden purku olisi mahdollinen. Kenenkään juttujen takia ei pureta asumisoikeuksia. Kukaan ei vastaa kenenkään puheista asumisessakaan. Vuokralaiset saavat riidellä kuin muutkin ihmiset ja järjestyssäännöt kuuluvat vain niille joita koskevat, tavallisesti seinänaapuruksille siis useimmin.
        Vaikka huoneistoissa asuisi Nixonin haamu tai Kekkosen kummin kaima tai kaimalle kummi itse, ovat vastiketta vastaan (vuokranmaksua) yksityiskäytössä olevia huoneistoja ja vuokranmaksun päälle ei johtajia.
        Aina kun maksaa laillista rahaa on oikeiksia. Pitää tämä aina muistaa. Maksan lumitöistä, rappujen siivouksesta ja kaikesta ja service pelaa. Eliitti-ihminen kaikin puolin. Monet siivoavat itse rappunsa. Minä maksan. Jag betalar alltså.

        jatkuu.............för body


      • Totuudessa kirjoitti:

        Eihän sinua ole kukaan palstalla syytellyt, vai onko?
        Jätä jo taaksesi kaikki vanhat ja ala uusi elämä. Mitä sinä siitä välität jos joku naapurisi puhuu valhetta sinusta tai kenestä tahansa. Valehtelijat eivät peri Jumalan valtakuntaa.

        Matkalla 1 km kauppaan kuulin 6 kpl erilaista versiota yksityisasioistani kaikki eri tavalla tulkittuja vastaantulijoiden suusta.

        Toivon että voin viettää rauhassa elämääni ja kaikki voivat hyvin.

        Minä en räkätä ihmisten yksityisasioita. Isä opetti pikkupoikana mitä saa ihmisistä puhua. Jos naapuri joi ei saanut sanoa juopoksi, siis vrt esimerkki. Isäni opetti mikä on omaa ja mikä toisen omaa. Kun hän ajoi autoa hän ei pelännyt mitään muuta kuin että rikkoo liikennesääntöjä. Kun löysin tieltä nortti askin täyden joka poltti siihen aikaan vielä käski viedä takaisin mistä olin löytänyt sanoi: "Se ei ole meidän vie takaisin mistä löysit"

        Lapset ja nuoret eivät aina saa i dag perusasioissa kotikasvatusta että heillä olisi usein alkeellisimpaakaan käsitystä mitä saa puhua, ihmisten arkikieli on pelkkää kunnianloukkausta usein täynnä, siis laitonta josta paukkuisi sakot, homo, huora, runkkari, juoppo, hullu, yms herjauksista. Ne merkitsevät ihmisen suusta lausuttuna tuomioita joihin ei Raamatun eikä maan lakikirjan mukaan ole oikeutta.
        Tämä perustuu siihen että kaikki muuttavat arvojaan moneen kertaan elämässä. Matt 7:1.
        Uskovaisten kuolemantuomioista puhumattakaan yhteydessä, että "kuolee (ei ikuista elämää asiayhteydessä) jos ei ole jotakin tiettyä järjestöä eli uskontoa.
        Minä en ole moisia lausunut ja adventtikirkossa asia ymmärretään ettei siellä kuolemantuomioita lausuta.
        Joka paikassa ei ymmärretä.

        Kaikki saa pitää rahansa rauhassa. Minullekin antaa saa jos tahtoo vaikka kuinka ison tukun tietysti.

        Olen pahoillani että palsta oli ainoa mahdollinen paikka missä huolissani sain jotakin sanottua ja tulla kuulluksi. Pahoittelen paikoin karkeata kielenkäyttöäni, minut on siihen härnätty, teen parannusta, olen aina vihannut lantiojuttuja ja olen/mutta olen ollut aina täysin anonyymi eli nimettömällä tavalla.
        Jos tehtvävieni vuoksi olin pakollisissa henkilökysymyksiä olivat ihmiset vaitiolovelvollisia.

        Ainuttakaan henkilönimeä en ole vienyt koskaan yhtään mihinkään enkä räkättyänyt ihmisten yksityisasioita mikrofonien takanakaan mm. eli minulla ei juridista hätää mitään, en ole kaivanut kuoppaa, ojaa enkä hautaa kenellekään enkä valtuuttanut ketään lausuntoihin itsenäisiin koskaan.

        Viekää terveitä 30 vuotiaita miehiä kesken parhaan uran hullujen huoneelle, niin näette mitä tykkäävät myöhemmin jos suksi ei luista aina elämässä. Haluan viettää rauhassa päiviäni.
        Minulla ei ole häätövaroituksia, siis siinäkään hätää mitään koska en ole rikkonut huonevuokralakia.
        En käy asiassa enää kirjeenvaihtoa enkä ole syyttänyt siinäkään ristin sielukaan.
        Olen neuvonut huonevuokralain että se osattaisiin eri tahoilla perusasiat.

        Jari-setä neuvoo vielä paljon Raamatustakin ja voipa opiskella vaikka tohtoriksi senioripäivillään.

        Käskekää naisten pauketella helemojaan edelleenkin jossakin muualla kuin minun huushollissani ja seurassa, niin ne on tehny jo 20 vuotta.
        Minä olen vain kuulemma homo, runkkari, huoppo, namusetä, sairas, hullu, vanha ukko, jne. jne.
        Olen kuitenkin rakastunut elämässäni aina naisiin ja en ole pystynyt saavuttamaan kestävää erektiosta koskaan peräsuoliyhdynnöissä ei kiihota.

        Minä nautin taas yksinolosta kun ei tarvitse käydä kuumana keneenkään naiseen.
        En minä heti raiskannut olisi, olisin ollut oikeaoppinen, ei kannta tulla Jari-sedän ja naisten väliin.
        Minulla on elämässäni ollut naisia pelkkinä ystävinälkin ja olen sen heille aina täysin selväksi tehnyt, ja jos heillä huollettavia olen poikkeuksetta selväksi tehnyt että katse lapseen, ja -huolehtimiseen, ei koskaan minuun.

        Minulla oli tosi rankkaa, ja olin syvissä huolissani. Keuhkotauti alkaa kai hellittämään ja nautin hengittämisemistä, ja ensi keväänä taas maantielle pyörällä.
        Ei lääkäri löytänyt minusta edes pultsaripöpöä vaikka kuinka yritin.

        Kuka tahansa voi sairastua lapsikin vaikka syöpään, jokaisen pitää tuo ymmärtää.

        Ei palstalla ole ollut sitä keskustelua mistä kirjoitin, luulisin selviäväni tästä nyt ja ei tarvitse huolia purkaa näin. Ihmiset saavat kirjoittaa vaikka romaaneja, ja kirjeenvaihdot ovat yksityisiä asioita ja sovitaan yksityisesti, luottamustehtäviinkin liittyä voi.
        Olen elämässäni kirjoittanut jo ennen sähjöpostiaikaa paljon kirjeitä, en puhu koskaan puhelimessa kuin lyhyet ja pakolliset, voi mennä 1-2 kuukautta että vain tekstiviestejä. Netti-puhelinromanssissa minulla oli 200 euron puhelinlasku joku vuosi sitten joka kuukausi.
        Olen kirjoittanut elämässäni kymmeniä tuhansia kirjeitä spontaanilla tavalla.

        Ei ole aikaa enää moiseen.

        jari


    • kaikille jutuille.ei

      Aivan oikea lihallinen veljeni, samasta äidistäni syntynyt, lihan kautta isäni poika, kuten minä.

      Hän on yhtä lihallinen pilkkamies kuin sinäkin. Peri kommari, ehkä kuin pilkkaajat yleensä.

      Hän puhuu rahasta, saarnaa, kuinka pohjoisessa kirkon piirissä saarnamies väliajalla toimii kanina takahuoneessa ja pihapuskissa.

      Aivan pokkana velipolonen on puheitten harhautettu saarnamies, kuten sinäkin.

      -voi kuinka toivon, että Herra herättäisi hänet, kuten sinutkin.

      Silloin pilkkapuheet päättyisi. Voi kuinka hän pilkkaa kaikki keskustalaiset lestadiolaisiksi, valehtelijoiksi, vilunki--ihmisiksi.

      Puhu hänelle järkeä, ei hän kuuntele.

      siksi tuntuu niin pahalta täälläkin hilluvat lihalliset ihmiset. Ei järki mene päähän vaan vuodesta toiseen irvii ja pilkkaa uskovia..

      En kirjoittaisi tästä, mutta että jos se jotenkin sinutkin irvileuvan pysäyttäisi, olisi se kallis asia Herran edessä. Hänhän on lunastanut kalliilla verellään ihmisen.

    • Uskon että netti on tehnyt turhaksi obvelta ovelle kaupan.

      Uskotko että olen käynyt noin 150 000 kertaa ihmisten oven takana ?
      Max 100 km säteelle ?

      Heh, totta se on. En ylpeilläkseni, tulipa vaan mieleeni, en ole julistanut mihinkään.
      Tuosta on muutamia vuosia aikaa ja taisi olla 3 vuotta aktiivista työtä jota rakastin äärimmäisen paljon.
      Oli ihan hengellistä työtä. En ole ollut jehovantodistajakaan, heh, koskaan. En siksikään. Ovat ainoita jotka kaiketi ovilla käyvät.

      jari

    • Topilan mössöt

      Sen vuoksi Piikkiön grilli oli muinoin oppilaille suosittu ja tutuksi tullut paikka.
      Tai sitten ajettiin Turkuun syömään.

      • grilliruokailu..

        Oletko jäänyt luokallesi kuinka monta kertaa.


    • helpottuneella---

      mielellä.


      Mitä sinulle merkitsee henkilönä kuuromykkä?

      Tunnetko kuuromykkiä, kuurojahan ennen kutsuttiin ko. nimikkeellä.
      Nyt ko. kutsuma taitaa olla loukkaus kuurolle, heitä pitää kutsua kuuroksi, kuka on kuuro.

      Jätän lisäyksen väliin, koska haluan kuunnella mielipiteesi, eli ammattiselityksesi, niin palataan asiaan.

      Huom! Älä jätä nyt vastaustasi väliin, muuten asiallasi ei ole mitään arvoa.

    • laulu.viittoen

      Terveys- lehti, mitä tähän helluntailaisperheeseen, mitä puolisoni edusti, on ollut hyvä lehti ja
      aloituksesta kolahti kuuron asia kohdalle, johon vastaan.
      Appivanhempani ovat olleet kuuroja ja tämä aloittajan teksti vaatii hieman kannanottoa.

      Onko outoa kuuro, joka tulee kirjoitetun lapun kanssa asioimaan ja puhuu toisaalla ymmärrettävästi sekä kuulevien mielestä "kuulee" sujuvasti.

      Menen yli kaksivuosikymmentä taaksepäin ja paikkakunnan Eka- markettiin. Mennään sinne nyt yhdessä kaikkien lukijoiden kanssa.

      Kuljimme kuuron appiukkoni kanssa, hän oli kuuroutunut tuolla 20 vuotiaana lopullisesti, harrasti urheilua ja taisipa kaksi Suomen-mestaruutta hiihtää joukkonsa keskuudessa.

      Tämä appiukkoni oli kuuro, toiset saattoivat nimittää kuuromykkä, josta hän ei niin pitänyt.
      Hän viittoi, kuten kuurojen kieli on ja koulunsa käynyt kuurojenkoulua.

      Niin, olimme tuolla marketissa ja sattumalta kiinnostuin kalastusvälinepuolella katiskasta.
      Siinä haastelimme, ei viittoen, vaan puhuen. Appiukko luki huulioltani puheeni ja vastasi aivan puheella, koska puhe oli nuoruudesta opittu aivan hyväksi ja sujuvaksi.
      Siihen tuli eräs mies ja kas, appiukkoni ja tämä vieras keskustelivat sujuvasti, ongelmitta niin, että minun teki mieleni kysyä sitten kassalta tältä mieheltä, että huomasitko, että puhuit kuuron kanssa?, mutta en tullut kysyneeksi.
      Olen tämän keskustelutuokion maininnut usean kerran tässä matkani varrella joillekin ihmisille, joilla on vääriä käsityksiä kuuroudesta ja puhumisesta.

      Sitten tulee vastaan ihmisiä, siis kuulevia, jotka puhuvat niin pienellä huuliolla, että kuurolla tällainen viestintä ei mene perille, ei pysty lukemaan.
      esimerkkinä yksi meidän formulakuskeista, hän puhuu niin pienellä huuliolla, että siitä ei ota selvää edes Ruuneberi. Silloin tarvitaan paperia ja kynää.

      Myös kun mennään "kauppaamaan" johonkin, luonnollista on ja ei mahdotonta, että tällainen kuuro on myyntitehtävissä. Pidän selviönä paperin ja kynän käyttöä ja myös sitä, että jos paikka, eli jokin koti, on kuurolle "helppo" lukuinen huuliolta, voi hän lukea, kuten appiukkoni ja vastata kuin appiukkoni kuulevalle.

      Onhan minuakin kuulevaa kuuroryhmä kysynyt työssäni tavaten, kun vaihdoin kielen viittomaksi, niin "olenko kuuro"? ...

      Nyt varmaankin tulee tällaiset tapaukset kuuleville ymmärrettäväksi, miten ja miksi tulee vastaan asioita, joita ei ehkä ole ymmärretty niin lähtee liikkeelle "väärä huhu", -luulisin, että tämä sanoittaa aloittajaa viestissä.

    • antitilaaja

      Minun ovellani kävi sellainen atventtilahkon kirjakauppias.
      Nuori poika yritti kaupata jotakin terveys-lehden vuosikertaa kovin halukkaasti.
      Hän oli opetellut ulkoa lorun, jonka hän katkeamattomana litaniana lateli suustaan niin, etten saanut sanansijaa. Kysyin, että missä poika oli lorunsa oppinut ja poika kertoi, että olivat järjestäneet kirja- ja lehtimyyjille oikein kurssin siitä, kuinka lehden/kirjan tilauksia saisi kaikkein parhaiten. Ihmisille ei pitänyt kuulema antaa aikaa vastaväitteille ja siksi piti olla äänessä taukoamatta. Reilu poika, kun itse paljasti oppimiaan myyntikikkoja. Jos ihmiset vetosivat rahapulaan, niin sekään ei ollut mikään ongelma, koska tilaus voitiin suorittaa useammassa erässä, kertoi poika.
      Jätin kuitenkin tilauksen tekemättä.

      • laulu.viittoen

        Kuinka paljon tulee tänään puhelinmyytiä.
        Joku on alottelija, huomaa sen, että lappu on kädessä, yrittää kovasti saada ensimmäistä kauppaansa aikaiseksi. Leivästähän se on kyse.
        Tänään soitti vakuutusyhtiöstä nainen, Shellin luotto- asiakkaana kun olen ollut jo kohta kolmekymmentä vuotta. Tämä nainen ei ollut ensimmäistä kauppaansa tekemässä, ehkä kolme tahi neljä on jo takana ; ).

        Mutta myyntiähän pitää tehdä, sehän on vanha asia ja varmaan niitä kursseja on monessa ammatissa.

        Tuossa tulee taas kuun vaihteessa majoitukseen eräs kurssilainen. Kyse on tällaisesta terapian ammattilaisesta, joka kuuntelee korva tarkkana, vaikka jotain teistä, heillekin on kurssinsa ja sanoituksensa asioihin. Siksihän kursseja on.

        Hienoa, jostainhan pojan oli aloitettava, tämähän on mielenkintoinen palsta.


      • kenkää persuksiin
        laulu.viittoen kirjoitti:

        Kuinka paljon tulee tänään puhelinmyytiä.
        Joku on alottelija, huomaa sen, että lappu on kädessä, yrittää kovasti saada ensimmäistä kauppaansa aikaiseksi. Leivästähän se on kyse.
        Tänään soitti vakuutusyhtiöstä nainen, Shellin luotto- asiakkaana kun olen ollut jo kohta kolmekymmentä vuotta. Tämä nainen ei ollut ensimmäistä kauppaansa tekemässä, ehkä kolme tahi neljä on jo takana ; ).

        Mutta myyntiähän pitää tehdä, sehän on vanha asia ja varmaan niitä kursseja on monessa ammatissa.

        Tuossa tulee taas kuun vaihteessa majoitukseen eräs kurssilainen. Kyse on tällaisesta terapian ammattilaisesta, joka kuuntelee korva tarkkana, vaikka jotain teistä, heillekin on kurssinsa ja sanoituksensa asioihin. Siksihän kursseja on.

        Hienoa, jostainhan pojan oli aloitettava, tämähän on mielenkintoinen palsta.

        monien kulttien ja lahkojen kautta ihan liiankin kanssa.
        Näitä huijarikauppiaita on tosin aina ollut ja tulee aina olemaan.
        Ainoa millä voimme lamaannuttaa sen kaupustelun, on olla ostamatta ja ottamatta vastaan heiltä mitään.
        Lähetämme kengän kuva heidän persauksissaan pois oviltamme ja keskuudestamme.


      • PYH!
        kenkää persuksiin kirjoitti:

        monien kulttien ja lahkojen kautta ihan liiankin kanssa.
        Näitä huijarikauppiaita on tosin aina ollut ja tulee aina olemaan.
        Ainoa millä voimme lamaannuttaa sen kaupustelun, on olla ostamatta ja ottamatta vastaan heiltä mitään.
        Lähetämme kengän kuva heidän persauksissaan pois oviltamme ja keskuudestamme.

        joku tarjoaa sinulle Raamattua, että pelastuisit, niin sinä potkit sitä takamuksille ja niin varmistat itselleni matkan kadotukseen... just joo.


      • Hehheh!!
        kenkää persuksiin kirjoitti:

        monien kulttien ja lahkojen kautta ihan liiankin kanssa.
        Näitä huijarikauppiaita on tosin aina ollut ja tulee aina olemaan.
        Ainoa millä voimme lamaannuttaa sen kaupustelun, on olla ostamatta ja ottamatta vastaan heiltä mitään.
        Lähetämme kengän kuva heidän persauksissaan pois oviltamme ja keskuudestamme.

        tehdä siitä kauppiaasta autuaan...

        Luuk 6:22 "Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan, kun ihmiset erottavat teidät keskuudestaan ja inhoavat teidän nimeännekin."


      • uskonnon kauppias!
        PYH! kirjoitti:

        joku tarjoaa sinulle Raamattua, että pelastuisit, niin sinä potkit sitä takamuksille ja niin varmistat itselleni matkan kadotukseen... just joo.

        Niitä raamattuja ilman, että tarvitsee tulla ovelle kauppaamaan! Ei sitä Jumalan sanaa pidä tulla raamattu kainalossa ovelle kauppaamaan, sen jokainen hiukankin järjissään oleva ymmärtää, että missä tarkoituksessa, kqauppias on lähetetty.


      • Vaitiolo on kultaa
        kenkää persuksiin kirjoitti:

        monien kulttien ja lahkojen kautta ihan liiankin kanssa.
        Näitä huijarikauppiaita on tosin aina ollut ja tulee aina olemaan.
        Ainoa millä voimme lamaannuttaa sen kaupustelun, on olla ostamatta ja ottamatta vastaan heiltä mitään.
        Lähetämme kengän kuva heidän persauksissaan pois oviltamme ja keskuudestamme.

        meni nyt ihan huumorin piikkiin...on tässä maailmassa
        muutenkin sanoja ihan liikaa...kirjoittaminen lapulle
        on hieno idea...paljastuminen,...no, heh..hauskaa oli kaikilla ollut!

        Ja jos ihminen ei halua puhua, vaan on vaiti...niin se onjokaisen oma asia...
        kuinka kauan puhuu ja kuinka kauan on vaiti.

        Lakikaan ei vaitiolosta rankaise,...päinvastoin siitä on etua, kun syytetään!


    • Valvova

      Jos olet hyvä myyntimies, saat kaupattua vaikka hampaattoman hevosen.

      Kaikki kultit ja lahkot perustavat ideologiansa kaupantekoon.
      Kultit sanovat, että kun he jakavat omia käsityksiään ja uskomuksiaan, olet silloin velvollinen antamaan heille myös jotain. Se jotain on kumman syystä aina raha, jolla on jotain merkitystä.
      Sehän on luonnollisesti toisaalta ymmärrettävääkin, koska rahan voimalla näitä lahkoja ja kultteja pyöritetään.
      Mitään muuta voimaa ei niissä kulteissa ja lahkoissa sitten olekkaan.

      • salaisuus tämäkin

        " ostakaa minulta rahatta ja hinnatta" Jeesus kertoo

        Jumalan sanaa myydään koko ajan,...sillä rahahan joutuu kuitenkin kadotukseen
        jumalattoman kanssa.
        Joten jumalattomien raqhoilla on viisasta myydä heille pelastus....sillä
        " työmies on palkkansa ansainnut"

        Kiertävä Jumalan sanan kauppias on ansainnut palkkansa, minkä saa myynnillään
        hankituksi....Kyllähän Raamatuillakin saa Jumalan mukaan käydä kauppaa,
        ja ottaa niistä vastaan raha!!


    • Valvova

      Ei Nutanaa eikä kolpörtöörejä.

      Nykyaikaiset luomutuotteet ovat 100 kertaa terveellisempiä, kuin amerikkalaisen lahkon omat pitkälle jalostetut tuotteet.
      Geenimanipuloitu soija on niin arveluttavaa, että jätän sen mielelläni pois ruokavaliostani.
      Siksi suosin suomalaisia ja Suomessa tuotettuja luomutuotteita.
      Soijanakot jätän tölkkeihinsä kaupan hyllyille.

      Kirjakauppiaitakaan ei tarvita mihinkään, koska internetistä on mahdollista saada kaikki tarpeellinen tieto nopesti ja vaivattomasti ja olohuoneessakin on pölypesiä vähemmän.

      • Puhtaasti kotimainen

        Ei soijaisia jalostettuja purnukoita ja mössöjä.
        Eikä viekkaita "kolppareita" ovellesi rahankiilto silmissä.


      • Fniss!

        Kyllä niitä tuo aloituksen tekijä näkyy ainakin tarvitsevan, koska hän kyselee niitten perään.


    • benedi

      Niin sinun on täytynyt olla alle 2 vuotias!!

      Jos sinua on tuon ikäisenä, joku adventisti kolportööri
      kusettanut, niin miksi et tehnyt kusetustilaisuuden takia
      vanhempiesi kautta rikosilmoitusta.?? Olit siis lapsi, etkä tiennyt mitä tehdä?

      Vai pyysitkö kolportööri tyttöä, kusettamaan , sanomalla " minulla on pissahätä,
      ja äiti ja isä on ulkona"??

      Kait se vieraileva myyjä täti,kertoi sun vanhemmilles, että sinua piti kusettaa,..sillä aikaa
      kun vanhemmat oli ulkona? Muistatko tästä mitään?

      • Talon herra

        Sellainen pojankloppi kävi ovellani ja kauppasi terveys-lehteä.
        Tuli pojalle kiire, kun kuuli koiramme möreän äänen keittiöstä.
        Ei kerennyt kun kansionsa aukaista ja vilauttaa lehden etusivua ja sanoa muutaman sanan terveyslehdestään.

        Silloin läksi poika kiireesti, kun sanoin, että koiramme on irti, enkä takaa, että pysyy oven takana keittiössä.
        Meni valkoiseksi kuin lakana ja vapisi kuin haavan lehti.
        Juoksujalkaa häipyi.
        Luuli ilmeisesti päätyvänsä koiran ruuaksi.
        Eipä ole toiste poikaa näkynyt.


      • soijalan kylä
        Talon herra kirjoitti:

        Sellainen pojankloppi kävi ovellani ja kauppasi terveys-lehteä.
        Tuli pojalle kiire, kun kuuli koiramme möreän äänen keittiöstä.
        Ei kerennyt kun kansionsa aukaista ja vilauttaa lehden etusivua ja sanoa muutaman sanan terveyslehdestään.

        Silloin läksi poika kiireesti, kun sanoin, että koiramme on irti, enkä takaa, että pysyy oven takana keittiössä.
        Meni valkoiseksi kuin lakana ja vapisi kuin haavan lehti.
        Juoksujalkaa häipyi.
        Luuli ilmeisesti päätyvänsä koiran ruuaksi.
        Eipä ole toiste poikaa näkynyt.

        Soijapavut ja nakot ne on adventtikultin perinneruokaa.
        Soijanakkojen syönnissä on se etu, että kun pötkön tunkee suuhun, niin hetken päästä se sama pötkö tunkee toisesta päästä ulos.
        Ei muuta kun purkkiin takas ja myyntiin vaan.
        Ei se makukaan ole miksikään muuttunut, vaan se nakko on vain sopivasti lämminnyt matkallaan.


      • terveyden tähden.
        soijalan kylä kirjoitti:

        Soijapavut ja nakot ne on adventtikultin perinneruokaa.
        Soijanakkojen syönnissä on se etu, että kun pötkön tunkee suuhun, niin hetken päästä se sama pötkö tunkee toisesta päästä ulos.
        Ei muuta kun purkkiin takas ja myyntiin vaan.
        Ei se makukaan ole miksikään muuttunut, vaan se nakko on vain sopivasti lämminnyt matkallaan.

        koska sitten ei tuu paksunsuolen syöpää, mitä nyt rasvanen liha saa aikaseksi, ei pökkö kulje millään.
        Mutta sehän paranee avanneleikkauksella ja pussilla. Onneksi raha-automaatti yhdistys tukee onnettomien kristittyjen suolisairauksissa.


      • ekuissa laskettuna.
        terveyden tähden. kirjoitti:

        koska sitten ei tuu paksunsuolen syöpää, mitä nyt rasvanen liha saa aikaseksi, ei pökkö kulje millään.
        Mutta sehän paranee avanneleikkauksella ja pussilla. Onneksi raha-automaatti yhdistys tukee onnettomien kristittyjen suolisairauksissa.

        vuositasolla.

        Mitä ahneempia rasvaseen ruokaan sitä suurempi prossa on hoidon tarpeessa.
        Pojois-Suomen ja etelän välilläkin on huomattava ero, etelän vahingoksi.
        Etelä-Suomen ruat pökkii pidemmän matkan paksussasuolessa ja mädättäjä-bakteerit alkaa tunkkasemaa tautia pojille, niinkuin tytöillekin.
        Onneksi tähystysleikkauksella saadaan suoli pätkittyä, kolme reikää, vedetään suolenpää peräreijästä ulos, pannaan poikki ja ommellaas suu kiinni.
        Hieman se tuo ongelmia, mutta onneksi elämästä selviää hengissä.
        Ulostuu se pussiinkin, mitä syödään.

        Ei muuta kun nakkarille, menkäähän jo.


      • varmasti...
        ekuissa laskettuna. kirjoitti:

        vuositasolla.

        Mitä ahneempia rasvaseen ruokaan sitä suurempi prossa on hoidon tarpeessa.
        Pojois-Suomen ja etelän välilläkin on huomattava ero, etelän vahingoksi.
        Etelä-Suomen ruat pökkii pidemmän matkan paksussasuolessa ja mädättäjä-bakteerit alkaa tunkkasemaa tautia pojille, niinkuin tytöillekin.
        Onneksi tähystysleikkauksella saadaan suoli pätkittyä, kolme reikää, vedetään suolenpää peräreijästä ulos, pannaan poikki ja ommellaas suu kiinni.
        Hieman se tuo ongelmia, mutta onneksi elämästä selviää hengissä.
        Ulostuu se pussiinkin, mitä syödään.

        Ei muuta kun nakkarille, menkäähän jo.

        on pienempää ja isompaa, jos sattuu kuralle menemään, on alalaidasta avattavaa, että voi tyhjentää helpommin. Onneksi saa invavessaa käyttää, kovin alkavat kattelee, jos normaalissa alat pussin kanssa pelata. Syökäähän pojat rasvasta ja punasta lihhoo, kyl se siinä toimii.


      • benedi
        Talon herra kirjoitti:

        Sellainen pojankloppi kävi ovellani ja kauppasi terveys-lehteä.
        Tuli pojalle kiire, kun kuuli koiramme möreän äänen keittiöstä.
        Ei kerennyt kun kansionsa aukaista ja vilauttaa lehden etusivua ja sanoa muutaman sanan terveyslehdestään.

        Silloin läksi poika kiireesti, kun sanoin, että koiramme on irti, enkä takaa, että pysyy oven takana keittiössä.
        Meni valkoiseksi kuin lakana ja vapisi kuin haavan lehti.
        Juoksujalkaa häipyi.
        Luuli ilmeisesti päätyvänsä koiran ruuaksi.
        Eipä ole toiste poikaa näkynyt.

        kaukasianpaimenkoira,....ei haittaa vaikka aikuinen karhu vieressä murisee..
        ja tietysti tää on satua mielestänne, että kyseinen koirayksilö,
        tappaa karhunkin,...tarkoitin joitain rodun yksilöitä.

        Susia menee 1-3 , tuosta vaan. Höpiset, sanotte.
        Yli 20 v rotua olen ktsellut


      • maalle.
        benedi kirjoitti:

        kaukasianpaimenkoira,....ei haittaa vaikka aikuinen karhu vieressä murisee..
        ja tietysti tää on satua mielestänne, että kyseinen koirayksilö,
        tappaa karhunkin,...tarkoitin joitain rodun yksilöitä.

        Susia menee 1-3 , tuosta vaan. Höpiset, sanotte.
        Yli 20 v rotua olen ktsellut

        Ainakin joku ohjelma oli telkussa. Asiansa osaavia koiruuksia.
        Varmaan ruoka kelpaa, hieman isompi annos, kuin karhukoiralle.


      • benedi
        maalle. kirjoitti:

        Ainakin joku ohjelma oli telkussa. Asiansa osaavia koiruuksia.
        Varmaan ruoka kelpaa, hieman isompi annos, kuin karhukoiralle.

        on ikäänkuin suomenkarja lehmä, kyyttö..se tulee hyvin vähällä
        ja erittäin ankeissa oloissa toimeen, jos on pakko,
        mutta tuumakaan se ei peräänny siinä mitä aikoo...mutta ei se silti ole tyhmän rohkea!

        Se viisailla, vinoilla syvässä kallossa sijaitsevilla silmillään,
        seuraa jokaista huligaanin, tai suden, tai karhun liikettä...suden
        kurkkuun se käy heti...karhun se väsyttää, niin loppuun, että
        kaikki energiat sen lihaksistosta on loppu,...sen jälkeen koittaa
        vasta karhun loppu.

        Puhun venäjää, ja olen kuunnellut itsekin epäuskoisena, niin uskova kuin olenkin
        puhetta venäläisten metsästäjien ..ja vanginvartijoisden suusta.

        Olihan venäjällä ennen vankiloita, joita koulutetut kaukasialaiset vartioivat...
        verkko aita oli niin leveä, ettei kaivamalla päässyt ulos...jotkut olivat yrittäneet
        juosta alueen poikki...kysyin, no, mitä koirat tekivät vangeille?


        Hän, kertoja, vain katsoi minua tietyllä tavalla ja minä ymmärsin loput!


      • nakon sulattaja
        soijalan kylä kirjoitti:

        Soijapavut ja nakot ne on adventtikultin perinneruokaa.
        Soijanakkojen syönnissä on se etu, että kun pötkön tunkee suuhun, niin hetken päästä se sama pötkö tunkee toisesta päästä ulos.
        Ei muuta kun purkkiin takas ja myyntiin vaan.
        Ei se makukaan ole miksikään muuttunut, vaan se nakko on vain sopivasti lämminnyt matkallaan.

        Meilläpäin tuollaista soijalan kyläläistä sanotaan läpipaskuriksi.

        Sinulla on selviä ruuansulatushäiriöitä, jos lie muitakin häiriöitä.


    • Ex oppilas Topilasta

      FinnNutana myytiin Seege Oy:lle. Adventistit ei osanneet tehdä bisnestä ja toiminta oli pakko lopettaa. Yritystappiot maksoi adventtikirkko. Toivonlinnan ruoka oli ja on edelleen hyvää. Käykää itse maistamassa lauantaisin kirkonmenojen jälkeen oppilaitoksen ruokalassa. Kiskalle mentiin, koska moni nuorista tuli sellaisista perheistä, missä syötiin lihaa. Toivonlinnan ruokalasta lihaa ei saanut. Kolportööreistä en osaa sanoa muuta kuin, että siinä on yksi mainio tapa julistaa sanaa. Terveyslehti taas lopetettiin jo yli kymmenen vuotta sitten. Kirkko koki, että suomalainen adventisti oli ravitsemustietonsa saanut ja terveystietoa oli jo saatavilla niin monesta paikasta.

    • Että oikein aloituksen teit kaipauksestasi - missä viipyvät adventistien kolportöörit elikkä hengellistä kirjallisuutta ja lehtitilauksia myyvät matkasaarnaajat. Yleensä asioita korjaavat ne, jotka puutteen ensimmäisinä havaitsevat, joten siitä vaan antautumaan Kristukselle ja pyytämään adventtikirkolta valtuudet edustaa kentällä.

    • kirjatoukat

      Ei siihen adventtikirkon valtuuksia tarvita.
      Tosin en menisi kuuna päivänä tarjoamaan ihmisille Ellen G. Whiten mielisairaita tuotoksia.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      302
      3387
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      238
      1850
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1345
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1313
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1203
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1178
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1133
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1014
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      946
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      884
    Aihe