mikä urheilussa väärin?

jhkghkgjk

jt-seura ei katso suopeilla silmillä urheilua. urheilu pidentää ikää ja lisää terveyttä fyysisesti ja henkisesti. mikä siinä on väärin???

onko paheksuttavaa vaikka hiihtää itsekseen? entä jos hiihtää muiden kanssa, onko se enemmän pahasta?

entä jos osallistuisi jalkapallon pelaamiseen ja nauttisi yhdessäolosta ja liikunnasta?

5

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hjkhjk

se johtuu siitä että vain jehovan todistajat eli 0,1% maailman ihmisistä on niin erinomaisia että Jumala pelastaa heidät. kaikki muut ovat saatanasta ja maallisia, eli jumalan silmissä huonompia ihmisiä. jehovan todistajat eivät halua että erinomaiset todistajat ja huonot maalliset eivät olisi liikaa tekemisissä keskenään

• ....

Kato, objetiivinen kaiffari jätti pläjäyksensä.

• Ei urheilussa vt-seuran mukaan sinänsä mitään väärää ole. Sitä vain tulee harrastaa "tervehenkisten ystävien" kanssa (= muiden jehovantodistajien), ja sitä ei tulisi harrastaa liikaa, ettei lahkoduuni kärsisi siitä.

Silloin kun itse kävin useammankin seurakunnan sähly- tai futispeleissä, niin siellä meno oli jostain syystä välillä huomattavasti aggressiivisempaa kuin seuratoiminnassa, jota harrastin myöhemmin. Yksi osasyy on varmasti se että säännöt eivät ole siinä määrin hallinnassa kuin harrastajilla, mutta se ei selitä sitä tappomeininkiä, jota pelissä oli ihan joillain vanhimmillakin. No, siihen saattaa osasyynä olla se että näitä pelejä ei päässyt pelaamaan niin usein, ja siitä piti sitten ehkä ottaa irti kaikki mitä irti oli otettavissa. Huomattavasti "tervehenkisempää" se olisi monessa kohtaa voinut kuitenkin olla.

• Jumpparihiki

että urheilusta on ainakin vähän hyötyä?
      Hiihtäminen yksin, perheen Ystävien kanssa Ok.
      lapin reissulla voi jopa yhdistää lomamatkan kuntoiluun ja todistamiseen.
      Herätkää lehden vuosikerroissa on valtavan paljon juttuja kuntoilusta ja hyötyliikunnasta,
      Suosittelen ;D

Jt seura ei kannusta KILPA urheiluun. Miksiköhän...?
      Henkilöpalvonta?
      Treenit vievät paljon aikaa, joka olisi hyödyllisempää käyttää
      Valtakunnan työhön ja kokouksiin ja raamatun tutkiskeluun.
      Kilpaurheilussa pyörivät dopingaineet ovat myös vastenmielinen piirre.

Jumala on luonut ihmisen liikkuvaksi.
      Ei sohvaperunaksi ;)
      Kenttäilykin on erinomaista kuntoilua.
      14-kerroksisen talon raput kerralla ylös ja sitten alaspäin.... ;)

• ei kilpaa !

Huippu-urheilijat eivät ole huipputerveitä
      ”Kilpailua edeltävä yletön harjoittelu ja tunneperäinen jännitys vaikuttaa hyvin kielteisesti urheilijoiden immuunijärjestelmään”, kerrotaan O Estado de S. Paulo -sanomalehdessä.
      ”Tämä voi johtaa aidsin oireita muistuttavaan tilaan: puolustuskyky tauteja vastaan heikkenee.”
      Tri Gerd Uhlenbruckin ja tri Heinz Liesenin tutkimus paljastaa, että ammattiurheilijoiden ja huippuvalmennuksessa olevien keskuudessa esiintyy pahanlaatuisia kasvaimia ja tartuntatauteja enemmän kuin muiden ihmisten keskuudessa.
      He ehdottavat syyksi stressiä, joka aiheutuu ”kilpailua edeltävästä ankarasta harjoittelusta ja muunlaisesta intensiivisestä valmistautumisesta”.
      Lehdessä lisätään: ”Toisaalta kohtuullinen urheileminen vahvistaa elimistöä ja auttaa sekä ehkäisemään syöpää että pidentämään elinikää.”

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6504
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      58
      4452
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      3078
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      2967
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1895
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1554
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1536
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      38
      1485
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1320
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1211
    Aihe