Oudot puhelut ulkomailta

Nuori nainen

Saan työpaikallani jatkuvasti toimiston puhelimeen outoja puheluita ulkomailta. Välillä soitto tulee tuntemattomasta numerosta ja silloin usein jätänkin vastaamatta, mutta joskus numero näkyy ja siihen on pakko vastata. Tässä muutama numero mistä on soitettu: 813 4496 5010, 358 6324 8297, 468 648 2910, 468 5093 0199.

Soittajat puhuvat useimmiten täydellisellä brittiaksentilla, vaikka sanovatkin soittavansa ties mistä. Ensimmäisestä mainitsemastani numerosta väitettiin, että hän soittaa jostain Yujitsu-nimisestä yrityksestä Tokiosta ja pyysi nimeltä saada tj:n puhelimeen. Kun tiedustelin useaan kertaan mitä asia koskee, siihen en saanut vastausta ja hän väitti soittavansa tj:lle suoraan.

Toiseksi mainitsemani soitto tuli muka Varsovan yliopistosta ja liittyi johonkin tutkimukseen. Sieltä on soiteltu useasti. Outoa siinä on se, että numerossa on Suomen ulkomaatunnus 358. Mutta mikäli Googlen hakutuloksiin on uskominen, niin tuo numero on Uudessa-Seelannissa kuten myös tuo ensimmäinen. 468 on jonkin nettisivun mukaan yksi Iso-Britannian ulkomaatunnuksista.

Yhteistä kaikille vastaaville oudoille puheluille on se, että tuli soitto muka mistä tahansa, soittaja puhuu täydellisellä brittiaksentilla ja he kysyvät aina heti tj:tä nimeltä. Onko joku muu saanut vastaavia soittoja töihin tai omaan puhelimeen? En ole tähän mennessä juuri noihin soittoihin vastannut, mutta jatkossa jos vastaan aion tarkkailla laskuja näkyykö niissä selittämättömiä summia ja soittoja. Työpaikalla on siinä mielessä ikävässä tilanteessa, että jokaiseen puheluun pitää vastata, oli numero sitten miten outo tahansa. Varsinkin kun yritys tekee myös ulkomaankauppaa.

79

12735

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 123098

Mulle tulee henk.koht. puhelimeen häiriköinti soittoja 2522431175 (somalia?) ja 46850102413 sekä tuntemattomasta numerosta soittoja. Aluksi vastasin siihen tuntemattomaan, koska eräs ystäväni soittaa monesti tuntemattomasta. Sieltä kuului vain mies ääni joka kyseli haloo? haloo? ulkomaan aksentilla, joskus sieltä kuului vain arabiankielistä tai sen tyylistä hölötystä.
      Tämä on tosi rasittavaa, puheluja voi tulla jopa 6 päivässä. Mitenköhän tästä häiriköinnistä pääsee eroon?
      Ne on kyllä mulla puhelimessa jo automattisessa hylkäyksessä, mutta silti päivittäin melkein näkyy puhelimessa, että näistä numeroista on yritetty soittaa.

• kioskin pitäjä

on alkanut tulemaan noita " im lookin a manager for the company" soittoja.

• potaskaa

Sama täällä, numerosta 46850102413 tulee soittoja. Puhelin soi kerran-pari ja sitten soitto katkeaa. Veikkaan että soitto takaisin voisi näkyä ikävästi puhelinlaskussa, todennäköisesti joku maksullinen palvelu jota ei välttämättä soittaessaan edes huomaa...

• kyllästynyt Oulusta

Puheluita tulee tasaisesti. Todella ärsyttävää. Aina sama juttu, eli tj:tä kysytään ja "ei emme myy mitään". Jos sanoo, että ei kiinnosta niin vastaus on aina yhtä nokkela "mikä ei kiinnosta, enhän minä vielä kertonut mitään.." Välillä kysytään asiakkaidemme tj:tä ja kun ei löydy tästä numerosta, kysytään oletko sinä tj? En ihan ymmärrä mikä tuossa on taustalla. Voiko todella olla joku keksinyt jotain niin nokkelaa, että kannattaa "tutkimuksia" suomessa teettää.

• Ramades

Jos ei ala asiallista vastausta kuulumaan, niin katkaiskaa puhelu. Turha niihin on kuluttaa kallista aikaa yrityksissä. Eikös "aika on rahaa" -käsite ole teille tuttu?

• vastaaja1

Onko näiden tarkoitusperä selvinyt? Jostain international survaysta soittelija höpötti, silti aivan irrallisia kyseli.

• guntteri

hienoa jos nykyään sentään osaavat puhua brittiaksentilla - aikoinaan minulle tuli samantyylisiä soittoja joissa soittaja väitti soittavansa Washingtonista ja puhui täydellistä "Russian aksentti englantia" ... arvatkaa jatkuiko puhelut pitkään ??

• Ärsyttää--

Meillekkin niitä puheluita tulee toisinaan ja tj:tä nimeltä kysyvät.
      Kun sanon että tj ei puhu englantia alkavat minulta kyselemään nimiä ja nimen tavausta :D
      Jostain surveystä se tänäänkin tais porista...
      Hankala sinällään ku soittavat lankanumeroon, ei näy soittaja

• Lemposoikoon

Täällä sama juttu. Alannut yleistymään nämä puhelut.
      Perseestä koska ulkomaille tulee soiteltua tehtaille silloin tällöin ja sieltäkin soitetaan meille (maahantuontia).
      Puhelu alkaa kysymällä TJ:tä puhelimeen. Kun ilmoitan että TJ ei puhu englantia niin sitten aletaan höpöttämään turhaa "emme myy mitään, haluamme vain informoida teitä jne. jne ja kyselemään tietoja. "Koska olet tullut yritykseen töihin, yrityksen nimi, osoite sähköposti" jne. Onneksi hälytyskellot soinu enkä oo nimen lisäksi tietoja antanut. Jos lyöt suoraan luurin korvaan niin soittavat takaisin.
      Yleensä auttaa kun vastaa että meitä ei kiinnosta, emme halua jatkaa puhelua. Muutama viikko kun vierähtää niin taas tulee sama puhelu.. Voi kerpele kun ärsyttää...

• puhelinvaihde

Tänään tuli kaksi tällaista puhelua ihan peräjälkeen. Toinen Tuntemattomasta numerosta ja toinen brittinumerosta (mutta voi olla samasta call centeristä). Ärsyttävää, kun joskus kuulostaa jopa melkein järkevältä asialta.... Yleensä onneksi heti tajuaa, mikä on homman nimi. Mutta vaikka kuinka sanoo, että meillä ei tällaisia puheluita oteta vastaan, soittavat silti uudestaan. Ja jos alkaa itse kysellä hankalia, katkaisevat toisinaan itsekin puhelun.

Ja siis vastaan pienen yrityksen vaihdenumeroon. Jos näiltä kysyy, mistä olette saaneet tämän numeron, on vastaus aina joku ympäripyöreä "database" ja jos yrittää ehdottaa, että vaikka poistaisivat meidät tästä databasesta, niin vastaanotto on jokseenkin kylmä.

Luurin toki voisi lyödä korvaan, jos ei muuten usko, mutta kun tämä ei ole henkilökohtainen puhelin vaan yrityksen puhelin, niin haluaisin olla edes jokseenkin mukava kaikille, jotka soittavat...

• Databasen uhri

Minulle on kans jo kahden viikon ajan soittaneet tuolta, ilmeisesti Brittiläisestä "database" numerosta josta edellinen kirjoittaja myös kertoo saaneensa soittoja.

Toisinaan soittajan numeroa ei näy ja toisinaan näkyy, nämä näkyi 446514700 ja 442070800000.

Soittaja koittaa selittää Englanniksi jotain Investment busines bla bla... ja taustalta kuuluu häiritsevää hälinää. Soittaja närkästyy kun alkaa kyseleen mistä sai tietoni ja ettei asia kiinnosta. Lyön luuria korvaan.

• sama vaiva

mulle on soiteltu kans pari viikkoa muutaman päivän välein tuosta samasta numerosta 446514700 ja lisäks 444574900. pari kertaa vastasin mutta kun alettiin puhua englantia niin en alkanu huonolla englannin osaamisellani edes kuuntelemaan. nyt sieltä on alettu soittaa ensin tuntemattomalla häläri ja seuraavas puhelus joka tulee heti perään niin näkyy numero. olis mukava saada tämä jollain konstilla loppumaan!

• Korvissa soi

hieno homma että muillakin tämä sama ongelma. Parin viikon ajan soitelleet juuri yllä mainituista numeroista ... tänään viimeeksi. Aivan samaa kaavaa noudattaa siis kaikki puhelut. Todella ärsyttävää mutta en ainakaan itse ole keksinyt mitään konstia ettei puheluita enää tulisi. Olen sanonut kauniista/rumasti ettei tarvitse soitella enää ja että ei kiinnosta. Mikään ei auta ja kun laittaa luuria korvaan puhelin pärisee heti monesti uudestaan taikka sitten muutaman päivän perästä.

Joku vois nauhottaa yhen puhelun huvikseen ja laittaa nettiin :)

• Callcenterin uhri

Joo näitä tuntuu Suomeen nyt tulevan just tuosta 446514700 numerosta. Ehkä joku robotti soittaa Suomen yrityksiä läpi. Olen töissä pienessä yrityksessä, ja vaikka teemme ulkomaankauppaa tiedän kyllä että nämä eivät ole meidän asiakkaita. Puhelut tulee selvästi callcenteristä (taustahälyä runsaasti) ja soittaja puhuu kohtuullisen selvää englantia, mutta mielestäni ehkä intialaisella aksentilla. Olen tottunut näihin, en koskaan laita näitä puheluita eteenpäin vaikka kysyvät nimeltä. Tosi agressiivisia ovat, kun kysyn kohteliaasti mitä asia koskee, niin alkavat jankata että haluavat puhua vain sen tietyn henkilön kanssa, ja milloin hän on paikalla. Eilen naissoittaja tokaisi että "Madam, you ask too many questions!" ja tänään toinen (tai ehkä se sama?) nainen huusi minulle että "But when will he back?! Is this so hard to understand?!" Näille on ihan turha yrittää mitään sanoa, ovat töissä callcenterissa ja vähät välittää mistään kielloista. Omia hermoja ja kaikkien aikaa säästää parhaiten kun lyö luurin kiinni viimeistään siinä vaiheessa kun tajuaa ettei soittaja ole asiakas ja laittaa numeron muistiin eikä vastaa toistamiseen. Takaisin ei kannata ainakaan soittaa.

• Raimo-Reidar Syvämer

Tänään soittivat tuolta 446514700 numerosta ja olivat pitkän ja hankalan nimeni jostain onkineet.Soittaja puhui englantia vahvalla kiinalaisaksentilla "ei olla tulla peljantaina".Ilmoitin etten tarvitse mitään ja löin luurin kiinni,niin eikös sama hemmo soita tuntemattomasta numerosta "sir mister blaablaa" ei kun luuri kiinni.
      Näitä tulee yleensä loppuviikosta iltapäivisin.

• vastasin vaihteeseen

heh, tänään viimeksi vastasin tällaiseen...
      kysyy tj:aa nimeltä ja tietää firman nimen, mutta "mitäs te nyt sitten taas teettekään noin niinkuin firmana"
      Aivan surkea kielitaito on järjestään näillä, eivätkä meinaa uskoa, kun sanon, ettei toimitusjohtaja ota puhelua vastaan (toisinaan on jopa ihan oikeasti varattu...)
      "yritän soittaa myöhemmin" no, vastaus on silloinkin sama.

Ihan kiinnostaisi tietää, kenen kannattaa soitella ympäri eurooppaa (sanoi soittavansa Lontoosta, mutta aksentti oli kyllä taas kaukoidästä, joskin puhelinnumero britti...) jos tietää vain toimitusjohtajan nimen ja firman nimen tietämättä yhtään millä alalla yritys edes on? Ts. nehän tiedot löytyvät hyvinkin helposti internetistä näinä päivinä...
      Ehkä juuri tästä syystä ovat perin outoja puheluita. Ja millä niistä pääsisi eroon?
      Onneksi eivät ihan joka viikko soittele...
      Samantyylisiä (eri firmoista mukamas tosin) tulee jatkuvasti...

• jatr2

4451268987 numerosta tuli nyt mulle. toivottavasti ei laskussa näy mitään hämärää.firmaki on lopetettu jo kaksvuotta sitte

• Lähetetty ipadista

Tässä parin kuun aikana soitellut noin kerran viikossa. Tämän johdosta olen lakannut vastaamasta 44 alkuisiin. Pyytävät manageria tai kauppaavat ilmaista bisnes surveytä. Mitä lie tiedustelupalvelun onkijoita.

• Ärräsetä

Itselle tuli tuossa maanataina puhelua. Työntekijä vastasi ja kyseli minua puhlelimeen, mutten ollut tavattavissa. Työntekijä sanoi että olen tavattavissa tiistaina kello kolmen jälkeen...
      Kolmen jälkeen sieltä soitti joku "Madison xxx" ja kertoi olevansa Lontoosta. Hälinää taustalla eli call center kyseessä. Kertoi olevansa asiakkaansa asialla ja haluaa etsiä "investointikohteita" asiakkaalleen.
      Kerroin Madisonille etten ole kiinnostunut asiasta. Heillä oli lisäksi vanha nimeni ja yritin moneen kertaan selittää että en ole enään Matti Meikäläinen vaan nimeni on Matti Muikkunen. Siinä vaiheessa Madison köhäisi kerran kaksi ja jatkoi vaan But Mr Meikäläinen.... (Nimi siis muutettu - en kerro oikeaa nimeäni täällä. :D )
      Yritin myös selittää monta kertaa että ette voi investoida yritykseeni, ettekä voi ostaa osuutta yrityksestäni, kun kyseessä on toiminimi, mutta eihän se sitä kuunnellut.
      Sitten se rupes kyseleen henk koht. puhelinnumeroani ja sähköpostia, joita en tietenkään suostunut hänelle antamaan. Sitten kyseli ikääni, vastasin että 48 ( olen 23) :D Alko lirkuttelu että kylläpäs olettte nuorekkaan kuuloinen 48 vuotiaaksi! olette varmaan komeakin ja blaa blaa blaa...

Sit mulla meni hermot ja olin että pitäisi jatkaa töitä.. Sama höpötys jatkuu vaan lisää ja lisää ja sitten se ilmottaa että asiakkaamme ottaa teihin yhteyttä ja muistakaa nimeni ja muistakaa kertoa hänelle että tein hyvää työtä ja blaa blaa blaa.. Olin vaan et juu juu nyt pitää lopetella heippahei!

• mitta täyttymässä

joku soittelee numerosta 46851959112 päivittäin aina samaan kellonaikaan yksityiseen salaiseen puhelinnumeroon. jos meinaa viikonlopunyli vielä soitella, niin voi käyä kohta niin et ei soittele kohta enään mihinkään, alakaa nimittäin jo sen verran vituttaa toi rimpuuttelu.

• täällä kanssa

46851959140 soitettu kanssa samaan aikaan monena eri päivinä. en vastannu ikinä.

• Kesäkuussa

46851959112 numerosta tullut arkipäivisin soittoja kello 15.10 useita kertoja.

• Punaista luuria

Sijoituskonsulttiyritys Deep Blue Group (Espanja) on vainonnut useamman kuukauden. Aloittaa voisi vain 5000€ minimisijoituksella. Tyrkyttävät Stellar Biotech firman osakkeita. Ei kannata vastata mitään tietojen urkintapuheluun (ovat jo Kaupparekisteristä tai vastaavasta tietokannasta ostaneet perustiedot)

• jellona 2013

Mulle soittaa joku tuntematon numero joka päivä klo:18.06...eka kerralla vastasin ja lyötiin luuri korvaan,sit en enää ole vastannu.mikä lie kyseessä?

• Pikku Jorma

Pitäisikö kokeilla käänteistä läähätyssoittoa, voisi vaikka alkaa kyselemään että mitä sulla on päällä kun samalla ravistelee jugurttipurkkia rytmikkäästi. Jugurttipurkkia siksi että parissa sekunnissa en minäkään herää toimintaan.

• Huijaussoito

Eilen tuli soitto Sveitsistä ? Ja mies nimeltään Hans Molin ? Oli tuntevinaan mieheni, jota hän pyysi puhelimeen. Hän puhui Ruotsin ruotsia ja oli olevinaan mieheni klubin entisiä jäseniä. Hän sanoi asuvansa Sveitsissä, koska lennot edestakaisin ovat väsyttäviä. Hän pyysi, että kutsuisimme hänen poikansa kylään, kun tämä on käymässä Tampereella. Poika on lääkäri ja menossa Istanbuliin perustamaan lasten-sairaalaa, Tämä soitti tänään, mutta aloimme haistaa palaneen käryä emmekä ota häntä kylään kotiimme. Molinia ei löytynyt jäsenluettelosta eikä kukaan tunnu tuntevan häntä. Mistä hän on saanut puhelinnumeron emme tiedä. Koska olemme tunteneet paljon ihmisiä, ei varoituskello heti soinut. Nyt epäilemme emmekä vastaa mihinkään tuntemattomana lähetettyyn soittoon. Olemme yli 80 vuotiaita, mutta järki pelaa hyvin

• lion7555

minulle on ja tullut nyt useana päivänä puheluja num: 46851959112 ja samaan aikaan päivästä, en ole puheluihin vastannut..

• vittuuntunutseppo

Itselleni tuli puhelu lontoosta, puhelu meni niinkuin Ärräsetädän puhelu tuossa ylhäällä.
      Tänään soittivat taas, olin ensimmäisessä puhelussa ympäripyöreästi kertonut mitä yrityksini tekee.. niin tänään sitten minulle tarjottiin töitä??

Tämä homma haisi joten aika napakasti sanoin soittajalle pari kysymystä minkä jälkeen olin töykeä mulkku ja he ottavat palvelun muualta jos meno ei muutu.
      Tämä taas kävi minulle hyvin ja sanoin että ottakaa vaan kiitos ja hei. Luurikiinni..

Tuskin soittavat enää...

• Huolestunut

Itselle tuli eilen henk. koht. puhelimeen soitto numerosta 46851959112 (Sama kuin aloittajan mainitsema numero). Yritin soittaa tänään takaisin, koska muutama ystäväni asuu Tukholmassa, ja tuo 468 on todella Tukholman suuntanumero. Mutta eipä kukaan vastannut. Pitäisikö asiasta ilmoittaa poliisille, koska samasta numerosta ilmeisesti soiteltu muillekkin?

• oliko väärä numero

Itselleni tuli juuri äsken soitto jossa joku pro enklantia puhuva fäkäri koitti udella asemaani ja s-postiani hoksasin heti mikä kyseessä joten eikun tarinaksi keksitty posti ossa ukolle ja kerroin olevani aikuisviihde alalla tuottajana hehe siitä heppu hieman häkeltyi ja huomasin että nyt sillä meni pasmat sekaisin eli ei muuta kuin kimppuun en antanut sille puheen vuoroa vaan rupesin lontooksi ehottelemaan hänelle töihin tuloa että tarvitsemme juuri hänenlaistaan viatonta englannin taitoista henkilöä uuteen projektiin jossa turisti mies tulee reissullaan pahasti penetroiduksi joka aukkoon 4 muun miehen toimesta ja siihen juonta lisää minkä keksin alkoi juntti kakomaan toisessa päässä ja pyyti anteeksi kun oli ilmeisesti soittanut väärään numeroon ja puhelu katkesi heti minä nauroin makeasti ja join kahvit ja eikun töihin auraus hommiin..=)

• Vinkki.

Kannattaa sanoa että odota kun käyn hakemassa tj:n puhelimeen. Saa sitten odottaa niin kauan, että kyllästyy. Jos heidan tuloksensa on vain pelkkää puhelilaskua, luulisi soittelun loppuvan.

Tosin jos yrityksen puhelin on kiireinen, eihän luuria voi jättää kovin pitkäksi aikaa pöydälle.

• Tuleehan noita

Näitä puheluita alkaa tulemaan kotiin ja yrityksen numeroihin, kun osallistuu johonkin kilpailuun ja erehtyy laittamaan niihin puhelinnumeron. Jos laittaa sähköpostin, niin lisäksi alkaa tulemaan roskapostia ja spämmejä vaikka mistä, tulee lottovoittoja Nigeriasta ja vaikka mistä.

Jossain vaiheessa meille tuli vanhaan lankapuhelimen numeroon (joka on vaihdettu yhdeksi matkapuhelinnumeroksi) 044 alkuisista numeroista häläreitä, joilla oli mitä ilmeisemmin vain tarkoitus saada soittamaan ko. numeroon. Emme soittaneet koskaan kyseiseen numeroon takaisin, mutta yksi lähellämme asuva vanha pappa oli mennyt soittamaan tälläiseen häläriin ja seurauksena tuhansien eurojen puhelinlasku, asiaa käsiteltiin myöhemmin jopa julkisesti tv-ohjelmassa.

Osa Ruotsista tulevista oudoista puheluista voi sitten liittyä oman sähköyhtiön yhteydenottoon, Vattenfall on hoitanut Ruotsista käsin sähköverkon ongelmiin liittyviä puheluita, jotka saattavat hämmentää joskus.

• same sympton

Se katkaisee soittelun aika nopeasti kun ilmoittaa: We are recording and tracking all this kind of calls, please repeat your full name, company and address of the payment in the case of lost work time of ours.

• PeterRock

Näitä tulee paljon. Tässä nyt varoituksen sana; Toisinaan puhelu tulee jostain ulkomaan numerosta, toisinaan taas luurin näytössä lukee " yksityinen".

Usein nämä puhelut tulevat "sijoitusyhtiöistä", kuten The Woo Group tai Deep Blue Group. Olen ollut tekemisissä näiden firmojen kanssa. Kyseessä on erittäin pitkälle jalostettu "nigerialaiskirje" eli HUIJAUS!

Henkilöt näiden taustalla ovat ammattihuijareita! Nettiin on syötetty paljon tietoa ym. vakuuttavuuden lisäämiseksi. Yhteyshenkilöt ovat erittäin ammattimaisen oloisia ja tarjoavat mahdollisuudet tarkastaa heidän antamiaan tietoja... kaikki petosta.

Yllättävää kuinka moni, jopa talousalojen ammattilainen on menettänyt huomattavia summia sijoittaessaan näiden "sijoitusyhtiöiden" kautta.

Älkää olko tekemisissä! Nämä kaverit ovat todella ovelia ja saavat koukkuunsa fiksunkin tyypin.

• fghjkhffg

Mikähän tuollainen 7011 aikuinen numero mahtaa olla? Jostain ulkomailta myös soittavat? Onko kenelläkään tuttu?

• Jereppppa

FYI: Viime viikkoina tullut puheluita Lontoosta. En ole vastannut.

• MitäihmettäL87

Minua on yritetty tavoittaa joistain lontoolaisesta yrityksest,, kerran vastasin ja löin luurin korvaan kun tämä mies soittaja kysy;; "helo,, do i speak to (nimeni...?)... Siinä kohtaan mulle riitti, en vieläkään tiedä mistä ovat saaneet numeron ja nimeni??!! Ovat vieläkin 2viikonkin päästä yrittäneet tavoittaa.. Viimeksi tänää..

• Hassulainen

Mulle tänään on koitettu soittaa Luxenburgista ja ekaan vastasinki. Nyt koittaneet soittaa muutaman kerran enkä ole vastannu vaan punasta heti...

• soitto
        Hassulainen kirjoitti:

Mulle tänään on koitettu soittaa Luxenburgista ja ekaan vastasinki. Nyt koittaneet soittaa muutaman kerran enkä ole vastannu vaan punasta heti...

oliko numero 35220301672 mulle yritettiin soittaa tänään

• 14124124124

35220301672 ja Fonecta sovellus kertoo Luxemburgia sijainniksi.....tänään tuli soittoa. En vastannut. KUka uskaltaa vastata?

• Kepe63

Moro,Hassulainen...mulle soitti kans tuo sama numero,,,ihmettelin vaan kun vastasin ja se puhu englantia ja tiesi mun nimen??..vaikka mulla on salainen numero...sanoin epäselvästi etten puhu englantia ja lopetin puhelun...toivottavasti ei näy puhelinlaskussa jotain paskamaista summaa...Perkule!

• Jyri77

Vastasin tänään tuohon 35220301672. En ymmärtänyt mitään mitä selvitti ja löin luurin kiinni.

• Velluri

Numerosta 442077021777 soitettiin. Hirveä taustamelu ja nimeni mainittiin. Suljin puhelimen melko heti.

• Kike724

Sama soitellut miullekkin muutaman kerran. Innolla oottelen puhelinlaskua kun menin vastaamaan.

• Ergonomicmonkey

Jaaha. Tänään tännekkin soittivat numerosta 35220301672. Nainen kysyi ymmärränkö englantia. Vastasin että en ymmärrä. Sitten tuli kysymys: Do you understand johon sitten pistin luurin kiinni.

• Mmthg

Tännekin soitti juuti tuosta samasta numerosta ja tietenkin vastasin.. Puhelinlaskua odotellessa.

• soittajamaksaa

Ei mitään puhelinlaskua tule, jos vastaat. Aina soittaja maksaa.
        Mutta älä soita takasin. Se maksaa jos sinä soitat.

• myyntiautonetti

mullekin yritään soittaa jatuvasti tuosta numerosta.puhelut alkoivat HETI kun olin laittanut autoni myytiin nettiautoon.

• LopenUupuneetPerunat

Mulle on kans soviteltu tuolta, en oo kertaakaan vastannut mutta tällä viikolla joka päivä kerran/kaks soittavat. Laitoin viime torstaina autoni myyntiin Nettiautoon. Mitään muuta töissäkäyntiä kummoisempaa en ole tehnyt. En ole tilannut mitään, en liittynyt mihinkään, ainoa on tuo Nettiauto...

• Automyyjä
        LopenUupuneetPerunat kirjoitti:

Mulle on kans soviteltu tuolta, en oo kertaakaan vastannut mutta tällä viikolla joka päivä kerran/kaks soittavat. Laitoin viime torstaina autoni myyntiin Nettiautoon. Mitään muuta töissäkäyntiä kummoisempaa en ole tehnyt. En ole tilannut mitään, en liittynyt mihinkään, ainoa on tuo Nettiauto...

Thänks! Laitoin auton sunnuntaina tuonne myyntiin, nyt oli tullut puhelu Venäjältä. Nice, ei tee hyvää nettiauton saitille kun sivuvaikutuksena tulee hämäriä soittoja.

• Ywi

Mullekin tänää tuli puhelu tosta 35220301672 numerosta. Erehdyin vastaamaan ja englanniks kyseli jotain mitä en kunnolla ymmärtäny.. Eilenpä laitoin mäkin nettiautoon autoni myyntii.. Prkl. En ainakaan jatkossa vastaa enää

• Juhani731

Hei mulle tuli puhelu samasta numerosta ja tietenkin kiireessä vastasin.Onko tullu puhelin laskuun kuluja tästä puhelusta?

• Kusetettuko

Laitoin tänään Tori.fi sivulle muyntiin mopon ja kappas ...1672 oli soittanut. Fiksuna soitin takas ku heti huomannu numeroo kuulu englantii iha ku joltai nauhalta löin luurin kiinni.

• APUAAaaAA

Kappas vaan vain soitti mullekin 35220301672 numerosta.. oisko nettimotosta saatu numero! No tietty kiireessä ja ajatuksissani vastasin ja löin melkein heti kiini puhelin.. oos nuista tullut jotain laskuja?

• doyouspeak

Eilen laitettu ilmo nettiautoon ja samainen soittaja numerosta .....1672 soitti juuri äsken. Joku yhteys noihin myynti-ilmoituksiin.
      Nappaavat numeroita uusimmista ilmoituksista.

• Tietämätön75

35220301672 tännekki tuli tuosta numerosta soittoa ja toissa päivänä nettiautoo laitoin autoni myyntii. Onko kellään tullu puhelinlaskuun mitää ylimäärästä summaa?

• halpamaasturi

kerran nettiautossa oli auto myynnissä. sama auto oli myös toisessa ilmoituksessa. kuva kopioitu, tausta oli vaan jääny kopsaamatta.

tiedustelin tekstarilla autoa. vastaus tuli hoono soomi kielellä. auto on ranskassa tarvitsevat rahaa auton suomeen tuontia varten. kaupitteleva numero oli suomen numero.

melkein uuden maasturin halpaa hintaa selitettiin kuoleman taudilla, jonka takia autoa ei enää tarvita. lopetin kyselyt.

• hyväpassat

Just vastasin tuohon numeroon. Nyt olisi kuulemma hyvä tilaisuus aloittaa sijoittaminen, oikein ammattivälittäjän opastuksella. Ihan pikkusummakin riittää.

Juu, autoni on myynnissä Nettiautossa.

• älävastaa

mulle tuli tekstari 020200 jne numerosta. viesti oli soita mulle pikaisesti. en tietenkään soittanut. tarkistin numeron, joka viittasi nigerian suuntaan. numerosta soitettiin muutaman kk. kuluttua. en vastannut. olin ohjelmoinu numeron nimellä älä vastaa. soittoja, eikä viestejä ei ole enää tullut.

• dainty

Juuri sain puhelun ...1672 numerosta, sanoi "hello *nimeni* do u speak english?" Nakkasin luurin heti korvaan. Alle vko sitten laitoin auton nettiautoon myyntiin..

• ihmeepeleitä

Sama mulla, nettimotoon eilen kelkka myyntiin ja 1672 numerosta soitettiin 5min sitte, näytti paikaksi luxenburia. En vastannut vaan laitoin tekstiviestin mitä asiaa ja en voi puhua nyt. ei ole vastausta kuulunut....

• Mimmuli71

Mitäpä tämmöinen numero mahtaa olla - 999 8160 1268 3703. Yritti soittaa tänään 14 jälkeen. Ei tollasta löydy mistään ainakaan googlella. En tietenkään koskaa vastaa näin outoihin, ja jos Fonecta Caller ei löydä, asialla ovat lähes poikkeuksetta puhelinmyyjät tai huijarit.

• Maagen12

Numerosta ...1672 tuli puhelu minulle myös, en vastannut. Mulla auto ollu myynnissä tori.fi:ssä.

• Outhou

35220301672 tosiaan soitteli, kun olin Toriin laittanut ilmoituksen. En usko, että vastaamisesta tulee mitään kuluja, mutta ei sinne takaisin ainakaan kannata mitään lähettää. Ajattelin tuhlata soittajan aikaa, koska sitä kalliimmaksi se noille kusettajille tulee. Jotain sijoituspalveluja tarjosivat ja kuulemma niiden välittäjä soittaa ensi viikolla :D Varmaan yrittää saada siirtämään rahaa jonnekkin. Mutta kannattaa tosiaan vähän pelleillä noiden kanssa niin se rupee käymään niille kalliiksi

• Ranskasta

Tänään tulipuhelu 33778014735 on ranskan nnumero, Kaveri ei kyllä puhunut Ranskan aksentilla englantia, enenmpi aksentti viittaisi Aasian suuntaan. Kyseli mitäkuuluu, onko aikaa 1-2 min.Kovaa taustamelua soittajan takana. Ilmoitin että en kerkee puhumaan, rupesi kyselee millon on aikaa puhua.
      Myöskin nettiautossa myynti ilmoitus itselläni..

• eesi

Tänään soitti 35220301672 ("Luxemburg") tarjoten sijoittamismahdollisuutta. Kerroin ettei ole rahaa. Nainen kertoi hyvällä brittienglannilla, että pienelläkin summalla voi aloittaa. Sanoin, että "you know mam´I´m first time on two days vacation from prison. I still have long time left. You know, I killed somebody. Mimmi sanoi, että "you don´t sound like a man who have killed somebody". Vastasin, että "who does". Toivotti hyvää päivänjatkoa..... Minulla on yritys ja yksityinen ilmoitus nettiautossa.

• Tympääntynyt

Minulle on tänään 07.56 ja eilen kolme kertaa yritetty soittaa numerosta 442115858586. Puhelin näyttää että puhelu tulisi isosta Britanniasta. En ole vastannut. Kesällä erehdyin vastaamaan 442030510988 numeroon ja sieltä kysyttiin englanniksi olenko sen niminen kuin olen ja sitten lyötiin samantien luuri korvaan. Yrittävät saada soittamaan takaisin maksulliseen numeroon?

No nykyisin minulla on vastaaja käytössä joten jos oikeasti asiaa niin puhukoot sinne. Eivät ole viestiä jättäneet.

Tänään laitoin puhelimeeni myös ko. numerolle eston.

Uskomatonta että ihmiset jaksaa huijata.

Yritys on joten puhelinnumero löytyy netissä.

• Nettiostaja

23.11.2016 11.58 yksityispuhelimeeni soitettu numerosta:
      442077021777

Englanninkielinen nainen, ehkä aasialainen (taustalta kuului hälyääniä), kyseli ja varmisti ensi nimeni, sitten kyseli ikääni. Sanoin, etten kerro ikääni, ja kysyin kuka hän on, niin jotakin epämääräistä mutinaa kuului, josta ei saanut mitään selvää. Uudelleen kysyi ikääni. Sanoin, etten sitä kerro ja että en voi puhua pitempään, kun olen töissä. Ilmoitin katkaisevani puhelun.
      Sen jälkeen toivotteli ”menestystä bisneksissä” tai jotakin siihen tapaan ja kaiketi toivotti hyvää päivänjatkoa(?) ja sanoi: bye-bye.
      Tämä soitto tuli sen jälkeen, kun edellisenä iltana olin tehnyt eBayn kautta tilauksen ja PayPal-maksuna, joihin tietoihin täytyi laittaa puhelinnumero, jos toimituksessa tulee jotakin ongelmaa. Kaiketi tämän numeron on saanut joku muukin taho käyttöönsä, vaikka ei kyllä pitäisi saada!

• Toinen_samanlainen

Minulle kävi juuri samoin! Samasta numerosta, vahvasti intialaisaksenttiä käyttävä mies yritti änkyttää jotain. Taustalla kova hälinä enkä saanut selvää. Lopetin puhelun heti tyyliin "Sorry I don't have time, Bye bye". Harmittaa että edes vastasin kun kuvittelin sen olevan DPD:n postikuski tai vaikka Amazon.uk:n asiakaspalvelusta. Puhelimessa luki numeron lisäksi "Lontoo, Englanti, Iso-Britannia". Tilasin siis eilen itsekin Amazon.uk:sta tuotteen ja käytän paljon Ebayn kanssa Paypal maksuja. Amazonissa tosin ei käytetä Paypalia joten herää kysymys mistä numeromme on ongittu.

Olen myös yksityishenkilö. Kotimassa minulla on ainakin Robinson palvelun puhelinmarkkinointiestot päällä.

• Skipskip

Nettiautoon ilmoitus ja 15 minuutin päästä puhelu 35220301672 numerosta, sijoituspalvelua slaavilaisella aksentilla.

• Jms89

Eikö kukaan ole tehnyt näille soitoille mitään? Miksi turhaan kärsitte? Minulle on alkanut soittaa Lontoosta LottoDay palvelusta kuukausi sitten yhdestä puhelinnrosta joku. Estolistalle mutta tästä tulee aina sms ilmoitus ja niitä tulee 8 päivässä. Myös tämä on hirveän rasittavaa. Eihän kenenkään tarvitse tällaista kestää!
      Vastasin sitten puheluun eilen ja sanoin, että soittelunne häiritsee ja lopettakaa ne kiitos. Soittaja häkeltyi ja lopetin puhelun. Mutta tänään oli taas soitettu numerosta. Vastaan vielä viimeisen kerran ja sanon, että jos puhelut ei lopu niin vien asian poliisille. Laitan eston päälle ja jos niitä edelleen tulee niin sitten toimin. En jaksa tuota enää katsella. :/

• ihmelontoopuhelut

442077021777 intialaisaksentti. Kyselee kaikenlaista taloista ja sijoituksista. Joku huijari tämäkin. Mitähän koittavat pohjustaa? Sekoittaa puhelimen seuraamista useilla mihinvaan numeroihin soitoilla?? Vai mitä hä?

• häirikkökö

Minä myös sain eilen ihmepuhelun. Jotain kysyi miss ja sukunimeäni, en olisi ymmörtänytkään muuta ja sanoinkin, etten ymmärrä mitään. Soitto tuli vielä sellaiseen puhelimeen jota en käytä. Kesti 17 sekunttia. Numero oli sama 44......

• Tsamatitas79

41 44 508 7421
      41 44 508 7422
      41 44 508 3359

Sveitsistä. Soitellut parin viikon verran, jopa viidesti-kuudesti päivässä. En ole vastannut. Todella ärsyttävää.

• 5yu

44 20 7946 0898 feikkinumerosta soitto, muka Englannista. Onko muille tullut?

• 4abc

Tänään tuli, vastasin ja englantia puhuva mies kysyi puhunko englantia. Vastasin et en ja sit puhelu katkes. Sit katkasin virran kännystä ja kun laitoin sen päälle parin tunnin päästä niin saman tien siitä nymerosta taas soitettiin, mut en vastannut. Numeron alla vaan lukee iso britannia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      101
      4368
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      363
      1105
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      186
      1032
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      109
      1002
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      891
    6. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      871
    7. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      82
      843
    8. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      836
    9. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      10
      817
    10. Onko se niin

Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      806
    Aihe