Jalovaara ja Juntunen eivät ole helluntailaisia. He ovat luterilaisia. He kuitenkin halveksivat luterilaisuutta, ja hurmioituvat helluntailaisuudesta, joten tämä aihe siis KUULUU tälle palstalle! Jos te ette sitä uskalla kohdata... HÄVETKÄÄ!
Seuraava on lainaus meedion kokemuksesta. Koko kertomus löytyy linkkisivun loppupuolelta:
"Sitten tulivat Seppo Juntunen ja Pirkko Jalovaara kotipaikkakuntani kirkkoon. Minä menin alttarille rukoiltavaksi. Siinä vuoroani odotellessa rukoilin: anna Jumala oikeat sanat -- mikä minua vaivaa, minkä puolesta rukoilla. Kun Pirkko J. sitten kysyi, minkä puolesta rukoillaan, tuli suustani sanat: saisinko syntini anteeksi. Hämmästyin itsekin, ja hämmästynyt oli Pirkko J. Hän hymähti, pani kätensä olkapäälleni ja alkoi posmottaa jotain mantralta kuulostavaa.
Silloin koin jotain erittäin tuttua. Minua oltiin viemässä transsiin. Olin tuota harrastanut jo vuosia, joten tiesin `voiman'. Tein kaikkeni ettei voima imaisisi minua tiedottomuuteen. Katsoin alttariristiin ja rukoilin Jumalaa: `auta, ei enää, ei enää ikinä'. Viimein Pirkko J. lopetti. Olin pysynyt pystyssä ja tietoisena olostani. Hän katsoi iloisena minua ja sanoi, että minussa on Jeesus-energiaa!! `EI-EI-EI, ei mitään energiaa', ajattelin ja pelkäsin. Olin aivan puulla päähän lyöty. Kirkossa sama meininki kuin meidän henkiparannuspiirissä! Sanat vain rohkeammin raamatullisia.
Minut ohjattiin kirkkoherra Kaarlo Jalkasen sielunhoitoon. Olo oli tokkurainen ja suuta kuivasi. Kysyin krh:lta neuvoa, kun uskon jälleensyntymisoppiin, että missä Raamatussa sanotaan, ettei sitä ole. Hän vastasi, ettei Raamatussa oikeastaan sitä sanota ollenkaan!!!! Minä halusin pois. Peräännyin ovea kohti, valitin huonoa oloa. Hän sanoi, että Pyhä Henki alkaa vaikuttaa!! (Minä en mokomaa henkeä tarvitse, joka tekee pahan olon). Pää riipuksissa menin kirkonpenkkiin. Oli oudon raskas olo.
Ystävät kehoittivat menemään varmuuden vuoksi Seppo Juntusen parannettavaksi, ehkei kaikki ollut parantunut! Seppo yritti kaataa (= hypnotisoida). Melkein onnistui, sen verran heikko jo olin. Kummallista, että meediot lasketaan kirkkoon, ajattelin. Minulla ei olisi ollut edes rohkeutta tulla näin julkiseen paikkaan. No, en saanut kirkossa syntejäni anteeksi, en edes rippiä, synninpäästöä. Ei edes kysytty, miksi halusin synnit anteeksi. Jäi maku, että jos pyytää syntejä anteeksi, niitä on rukoiltava. Ei voi uskoa Jeesuksen ne ristille vieneeksi."
http://p1.foorumi.info/vapaasana/viewtopic.php?t=117&sid=f40db132a0768e414564509b7e832347
Joku kysyi jo täyteen tulleessa keskusteluketjussa, että mieltä olen kaatumisista hengellisissä kokouksissa ja siksi voin kertoa, että kahdessa olen käynyt ja kysynyt "kaatajilta": Jeesuksen Kristuksen nimessä kysyn sinulta henki, joka puhut tämän veljen/sisaren suun kautta; Kerro tunnustatko Jeesuksen Kristukseksi, lihaantulleeksi ja ensimmäisen suusta, Seppo Juntusen suusta, tuli sanat: En täällä, en tänään ja suu levisi ilkeään, ilkeään hymyyn!
...ja toisen suusta, Pirkko Jalovaaran suusta: Voi kuinka sinä olet rakkaudeton ja Pirkko alkoi itkeä ja pyysi minua polvistumaan, mutta en polvistunut vaan sanoin: Olen Jeesuksen veren alla!
http://keskustelu.suomi24.fi/node/2812302
Jalovaara, Juntunen ja demonit.
39
1559
Vastaukset
- Hyvä Jumala!
Hrvittävää, saatanallista demonien pukemista kristillisen uskon kaapuun, juuri sitä, mistä Jeesus varoitti seuraajiaan!
- Jumalan lapsi
Pirkko niinkuin Mattikin on Jumalan armoitettuja Sanan julistajia. Olen käyny kummankin kokouksissa ja Pyhä Henki vaikuttaa voimallisesti. Ei he ketään väkisin kaada vaan Pyhänhengen vaikutuksesta ihmiset kaatuu. Kumpikaan ei ole morkannu luterilaisia ainakaan niissä tilaisuuksissa joissa olen käyny. Seppo on ollu kristittyjen ykseys illoissa mukana Helluntaiseurakunnissa joissa on myös Luterilainen pappi ei heidän välillään ole mitään mikä sotisi toisiaan vastaan. Mistä moinen käsitys, Jumala ainoastaan sydäntentutkija tietää jokaisen sydämen asenteen ja mihin suuntaan se on kääntynyt. Emme me saa syyttää ja tuomita ketään Jumalan yksin tuomio. Sentähden sinä, oi ihminen,,Room.2luku.
- Fredfrii
Jumalan lapsi kirjoitti:
Pirkko niinkuin Mattikin on Jumalan armoitettuja Sanan julistajia. Olen käyny kummankin kokouksissa ja Pyhä Henki vaikuttaa voimallisesti. Ei he ketään väkisin kaada vaan Pyhänhengen vaikutuksesta ihmiset kaatuu. Kumpikaan ei ole morkannu luterilaisia ainakaan niissä tilaisuuksissa joissa olen käyny. Seppo on ollu kristittyjen ykseys illoissa mukana Helluntaiseurakunnissa joissa on myös Luterilainen pappi ei heidän välillään ole mitään mikä sotisi toisiaan vastaan. Mistä moinen käsitys, Jumala ainoastaan sydäntentutkija tietää jokaisen sydämen asenteen ja mihin suuntaan se on kääntynyt. Emme me saa syyttää ja tuomita ketään Jumalan yksin tuomio. Sentähden sinä, oi ihminen,,Room.2luku.
Mistä sinulla on moinen asenne? Ja vielä Jumalan lapsella? Miksi sinäkin olet liittynyt nimikristittyjen ja uskottomien kuoroon "eisaatuomita, eisaasyyttää, eisaapelotella, eisaauhkailla"?
Näinhän heti aletaan tekopyhään sävyyn torua silloin kun joku uskova yrittää VAROITELLA ja kehottaa tutkimaan ja ARVOSTELEMAAN sitä mitä kristillisissä piireissä tapahtuu, mitä ihmisille tarjotaan Jeesuksen nimessä. Varoittelut tulkitaan heti "tuomitsemiseksi" ja näin saadaan lyödä uskova lyttyyn ja hiljaiseksi ja korostetaan näin omaa "suvaitsevaisuutta" ja lähimmäisen "rakkautta". Varoittaminen on rakkautta, suvaitsevaisuus on usein välinpitämättömyyden verho.
Monet uskovat eivät viitsi vaivautua tutkimaan Raamattua miten Herramme Jeesus sekä Paavali ja muut apostolit varoittavat eksytyksistä ja eksyttäjistä jotka tulevat omasta joukostakin. Oman järjen käyttö on myös sallittua. Jos et ole varma etkä tunne evankelistan taustaa, henkilökohtaista todistusta omasta uskostaan Jeesukseen, ole varuillasi. Tänä aikana on tutkittava sekä itseään että tuttua luotettua oppi-isäänsäkin. Luopumus ja väkevä eksytys ovat tulleet seurakuntiin.
Juntunen ja Jalovaara ovat lähteneet hyvässä tarkoituksessa etsimään Jumalan voimaa itselleen, omaan käyttöönsä. He tahtovat parantaa sairaita, julistaa ja saarnata ja opettaa ihmisiä. Pirkkohan on herttainen ihminen ja hyvää tarkoittava, mutta valitettavasti täysin eksynyt kuljettamaan Wimberin kokouksessa saamaansa "väärää tulta Jumalan alttarille". Ovatkohan he koetelleet "voimaa" joka on heidän kanssaan onko se Jumalasta, vaikka Raamattu siihen kehottaa?
Minä olin ennen Pirkon ja Sepon ihailija, vuosien varrella aloin epäröidä ja ihmetellä kunnes silmäni avautuivat näkemään ettei heillä ole omakohtaista yhteyttä Jeesukseen (lue Paavalin todistukset). Minullekin tapahtui outoja viimeiseksi jääneessä Pirkon kokouksessa ja epäilykseni vahvistui.
"Herra tukee kaikkia kaatuvia, kaikki alaspainetut hän nostaa". Miksi Jumalan Henki silloin kaataisi ihmisiä kumoon ja vatkaisi ja panisi nauramaan tai itkemään holtittomasti? Jumalan Henki on rauhan ja järjestyksen henki. Pirkkokin oli alkuun siitä hyvin tarkka kunnes muuttui. Ensimmäisen kokouksen ja viimeisten välillä on suuri ero. - Jumalan lapsi
Fredfrii kirjoitti:
Mistä sinulla on moinen asenne? Ja vielä Jumalan lapsella? Miksi sinäkin olet liittynyt nimikristittyjen ja uskottomien kuoroon "eisaatuomita, eisaasyyttää, eisaapelotella, eisaauhkailla"?
Näinhän heti aletaan tekopyhään sävyyn torua silloin kun joku uskova yrittää VAROITELLA ja kehottaa tutkimaan ja ARVOSTELEMAAN sitä mitä kristillisissä piireissä tapahtuu, mitä ihmisille tarjotaan Jeesuksen nimessä. Varoittelut tulkitaan heti "tuomitsemiseksi" ja näin saadaan lyödä uskova lyttyyn ja hiljaiseksi ja korostetaan näin omaa "suvaitsevaisuutta" ja lähimmäisen "rakkautta". Varoittaminen on rakkautta, suvaitsevaisuus on usein välinpitämättömyyden verho.
Monet uskovat eivät viitsi vaivautua tutkimaan Raamattua miten Herramme Jeesus sekä Paavali ja muut apostolit varoittavat eksytyksistä ja eksyttäjistä jotka tulevat omasta joukostakin. Oman järjen käyttö on myös sallittua. Jos et ole varma etkä tunne evankelistan taustaa, henkilökohtaista todistusta omasta uskostaan Jeesukseen, ole varuillasi. Tänä aikana on tutkittava sekä itseään että tuttua luotettua oppi-isäänsäkin. Luopumus ja väkevä eksytys ovat tulleet seurakuntiin.
Juntunen ja Jalovaara ovat lähteneet hyvässä tarkoituksessa etsimään Jumalan voimaa itselleen, omaan käyttöönsä. He tahtovat parantaa sairaita, julistaa ja saarnata ja opettaa ihmisiä. Pirkkohan on herttainen ihminen ja hyvää tarkoittava, mutta valitettavasti täysin eksynyt kuljettamaan Wimberin kokouksessa saamaansa "väärää tulta Jumalan alttarille". Ovatkohan he koetelleet "voimaa" joka on heidän kanssaan onko se Jumalasta, vaikka Raamattu siihen kehottaa?
Minä olin ennen Pirkon ja Sepon ihailija, vuosien varrella aloin epäröidä ja ihmetellä kunnes silmäni avautuivat näkemään ettei heillä ole omakohtaista yhteyttä Jeesukseen (lue Paavalin todistukset). Minullekin tapahtui outoja viimeiseksi jääneessä Pirkon kokouksessa ja epäilykseni vahvistui.
"Herra tukee kaikkia kaatuvia, kaikki alaspainetut hän nostaa". Miksi Jumalan Henki silloin kaataisi ihmisiä kumoon ja vatkaisi ja panisi nauramaan tai itkemään holtittomasti? Jumalan Henki on rauhan ja järjestyksen henki. Pirkkokin oli alkuun siitä hyvin tarkka kunnes muuttui. Ensimmäisen kokouksen ja viimeisten välillä on suuri ero.En koskaan ole ollu yhdenkään puhujan ihailija enkä juokse kokouksissa puhujien perässä. Vaan haluan kuulla elävää Jumalan sanaa. Olkoon puhuja kuka tahansa joka puhuu raamatunmukaisesti ja missä Pyhähenki vaikuttaa siellä haluan olla mukana. Jokainen puhuja ei ole Jumalan voitelussa ja sen tunnemme hengessämme. En ole liittynyt nimikristittyjen ja uskottomien joukkoon.Emme me voi tuomita ketään mistä toista tuomitsemme siihen samaan olemme itse syypäitä. Jumalan yksin tuomio. Siunausta. Olin tänään kokouksessa siellä oli todella Jumalan armoitettu sananjulistaja. Ja toiseksi miten asennoidumme puhujaan kyllä löydämme hänessä vaikka mitä vikoja, ainakin jos kuuntelemme toisten puheita. Toinen saa toiselta puhujalta enemmän ja toinen toiselta. Myös millä mielellä menemme kokoukseen.
- pelasta!!
Jumalan lapsi kirjoitti:
En koskaan ole ollu yhdenkään puhujan ihailija enkä juokse kokouksissa puhujien perässä. Vaan haluan kuulla elävää Jumalan sanaa. Olkoon puhuja kuka tahansa joka puhuu raamatunmukaisesti ja missä Pyhähenki vaikuttaa siellä haluan olla mukana. Jokainen puhuja ei ole Jumalan voitelussa ja sen tunnemme hengessämme. En ole liittynyt nimikristittyjen ja uskottomien joukkoon.Emme me voi tuomita ketään mistä toista tuomitsemme siihen samaan olemme itse syypäitä. Jumalan yksin tuomio. Siunausta. Olin tänään kokouksessa siellä oli todella Jumalan armoitettu sananjulistaja. Ja toiseksi miten asennoidumme puhujaan kyllä löydämme hänessä vaikka mitä vikoja, ainakin jos kuuntelemme toisten puheita. Toinen saa toiselta puhujalta enemmän ja toinen toiselta. Myös millä mielellä menemme kokoukseen.
paranna ihmiset hölmöyksistä. Avaa heidän sydämensä ymmärtämään ja seuraamaan sitä tietä mitä olet jokaisen tarkoittanut seuraamaan. Älä anna manipuloijien vallata maailmaa enempää kun on tehty. Vapauta ihmiset pelosta ja kauhusta. Kerro ettet ole pelon Jumala vaan rakkauden.
- ykskaks***
pelasta!! kirjoitti:
paranna ihmiset hölmöyksistä. Avaa heidän sydämensä ymmärtämään ja seuraamaan sitä tietä mitä olet jokaisen tarkoittanut seuraamaan. Älä anna manipuloijien vallata maailmaa enempää kun on tehty. Vapauta ihmiset pelosta ja kauhusta. Kerro ettet ole pelon Jumala vaan rakkauden.
"...ja kysynyt "kaatajilta": Jeesuksen Kristuksen nimessä kysyn sinulta henki, joka puhut tämän veljen/sisaren suun kautta; Kerro tunnustatko Jeesuksen Kristukseksi, lihaantulleeksi ja ensimmäisen suusta, Seppo Juntusen suusta, tuli sanat: En täällä, en tänään ja suu levisi ilkeään, ilkeään hymyyn!"
Aika paksua juttua! Voitko todistaa väittämäsi? Oliko nauhuri mukana povessa,kun kävit esim. Sepon luona "kaadettavana"? Jos jotakin todellista dokumenttia löytyy,niin olisi mielenkiintoista kuulla tämä Sepon sanomana (tunnen kyllä Sepon äänen).
Ps.Olen itse aikoinaan käynyt useasti Juntusen ja muutaman kerran Jalovaaran rukousjonoissa.Sepon tunnen henkilökohtaisesti,vaikka en ole enää vuosiin häntä nähnyt.Vaikka itse en ole kovin vakuuttunut,että Sepolla tai Pirkolla olisi mitään todellisia Jumalan antamia parantamisenlahjoja,sen enempää,kuin kellään muullakaan,ketä olen tavannut.
Se mitä Juntusta aikoinaan tunsin,niin en koe,että mitään hämärää,niin pienissä kuin isommissakaan tilaisuuksissa olisi tapahtunut.Noi hypnonisointi jutut tuntuvat vähän liioteiltuilta. - ei oo totta
ykskaks*** kirjoitti:
"...ja kysynyt "kaatajilta": Jeesuksen Kristuksen nimessä kysyn sinulta henki, joka puhut tämän veljen/sisaren suun kautta; Kerro tunnustatko Jeesuksen Kristukseksi, lihaantulleeksi ja ensimmäisen suusta, Seppo Juntusen suusta, tuli sanat: En täällä, en tänään ja suu levisi ilkeään, ilkeään hymyyn!"
Aika paksua juttua! Voitko todistaa väittämäsi? Oliko nauhuri mukana povessa,kun kävit esim. Sepon luona "kaadettavana"? Jos jotakin todellista dokumenttia löytyy,niin olisi mielenkiintoista kuulla tämä Sepon sanomana (tunnen kyllä Sepon äänen).
Ps.Olen itse aikoinaan käynyt useasti Juntusen ja muutaman kerran Jalovaaran rukousjonoissa.Sepon tunnen henkilökohtaisesti,vaikka en ole enää vuosiin häntä nähnyt.Vaikka itse en ole kovin vakuuttunut,että Sepolla tai Pirkolla olisi mitään todellisia Jumalan antamia parantamisenlahjoja,sen enempää,kuin kellään muullakaan,ketä olen tavannut.
Se mitä Juntusta aikoinaan tunsin,niin en koe,että mitään hämärää,niin pienissä kuin isommissakaan tilaisuuksissa olisi tapahtunut.Noi hypnonisointi jutut tuntuvat vähän liioteiltuilta.Ei vitsi! Reako se oli taas tämän treadin takana? No.Se selittääkin sitten paljon!
- hallelujah laolam
ykskaks*** kirjoitti:
Se mitä Juntusta aikoinaan tunsin,niin en koe,että mitään hämärää,niin pienissä kuin isommissakaan tilaisuuksissa olisi tapahtunut.Noi hypnonisointi jutut tuntuvat vähän liioteiltuilta.voin kertoa väliin että kaikki jonohommat ovat pelkkää suggestiota. Massoja liikutellaan helvetin pelolla. Heikossa hapessa olevat joutuvat vielä heikompaan happeen. Valintahan sekin on, ei mahda mitään. En mäkään muuttaisi käsitystä isästäni joka on vasara että yhtäkkiä olisikin kaulin.
- Jumalan lapsi
pelasta!! kirjoitti:
ite haluan tehdä Jumalan tahdon mukaan, Jumala on rakkaus. Mutta kuitenkin jos kuljemme omia teitämme emmekä Jumalan tahdon mukaisia teitä. Jumala pysäyttää meidät jos emme itse ymmärrä pysähtyä. Joskus Jumala antaa meidän mennä pitemmälle omia teitämme, niin ettei Jumalakaan pysy perässä vaan ihmettelee mitä tämä minun lapseni nyt touhuaa,kun rupeamme omissa voimissa touhuamaan ja kuvittelemme olevamme Jumalan tahdon tiellä, jos emme älyä olevamme omilla teillämme, silloin Jumalan on pysäytettävä meidät ettemme mene pitemmälle ja tästä todella joudumme kärsimään, mutta kaikki on meidän parhaaksemme. Jos olemme antaneet itsemme kokonaan Jumalan käyttöön myöskin eläväksi uhriksi itsemme Jumalalle ja haluamme elää kaiken Jeesuksen kautta Jumalalle ja kantaa joka päivä rakastaen ristiämme. Silloin todella Jumala puuttuu elämäämme, kun olemme antaneet kaiken Luojalle. Jos emme anna itseämme kokonaan ei Jumala silloin puutu vällttämättä meidän elämäämme. Osasinkohan selittää ymmärretysti itse kuitenkin tiedän koska haluan elää lähellä Jumalaani. Siunausta
- ymmärtänyt?
ykskaks*** kirjoitti:
Se mitä Juntusta aikoinaan tunsin,niin en koe,että mitään hämärää,niin pienissä kuin isommissakaan tilaisuuksissa olisi tapahtunut.Noi hypnonisointi jutut tuntuvat vähän liioteiltuilta.Ei aloittaja itse väitä olleensa jututtamassa Juntusta. Hän lainaa nimimerkin "alkuperäinen Raimo" kirjoitusta, ja linkittää siihen. Kyselet siis väärältä ihmiseltä.
- pullokirkasta
hallelujah laolam kirjoitti:
voin kertoa väliin että kaikki jonohommat ovat pelkkää suggestiota. Massoja liikutellaan helvetin pelolla. Heikossa hapessa olevat joutuvat vielä heikompaan happeen. Valintahan sekin on, ei mahda mitään. En mäkään muuttaisi käsitystä isästäni joka on vasara että yhtäkkiä olisikin kaulin.
"voin kertoa väliin että kaikki jonohommat ovat pelkkää suggestiota"
Onko leipäjonotkin? Tai alkon jonotkin?
Eiköhän se ole niin,että jonoja muodostuu kun ihmisillä on tarvetta saada jotakin.Kaikissa tietysti odotuksen luomaa suggestiota.Kellä enemmän,kellä vähemmän.Joku saa,toinen taas pettyy ja joillakin vaan ei ole rahaa. - ykskaks***
ymmärtänyt? kirjoitti:
Ei aloittaja itse väitä olleensa jututtamassa Juntusta. Hän lainaa nimimerkin "alkuperäinen Raimo" kirjoitusta, ja linkittää siihen. Kyselet siis väärältä ihmiseltä.
No en ymmärtänyt,kun kerran yksinkertaista väkeä olen,niinkuin muutkin täällä kirjoittavat.Eikö heikko ymmärryskyky ole juuri kunnon uskovan tunnusmerkki? Anteeksi!
- näin on muuten
pullokirkasta kirjoitti:
"voin kertoa väliin että kaikki jonohommat ovat pelkkää suggestiota"
Onko leipäjonotkin? Tai alkon jonotkin?
Eiköhän se ole niin,että jonoja muodostuu kun ihmisillä on tarvetta saada jotakin.Kaikissa tietysti odotuksen luomaa suggestiota.Kellä enemmän,kellä vähemmän.Joku saa,toinen taas pettyy ja joillakin vaan ei ole rahaa.jos ne seisoo siellä manipuloinnin tuloksena. Mikään massahässäkkä ei ole sydämen ääntä vaan harhaajohtamista. Pettyäkin muuten pitää elämässä ettei mene liian pröystäilyksi.
- xxyxx
Jumalan lapsi kirjoitti:
ite haluan tehdä Jumalan tahdon mukaan, Jumala on rakkaus. Mutta kuitenkin jos kuljemme omia teitämme emmekä Jumalan tahdon mukaisia teitä. Jumala pysäyttää meidät jos emme itse ymmärrä pysähtyä. Joskus Jumala antaa meidän mennä pitemmälle omia teitämme, niin ettei Jumalakaan pysy perässä vaan ihmettelee mitä tämä minun lapseni nyt touhuaa,kun rupeamme omissa voimissa touhuamaan ja kuvittelemme olevamme Jumalan tahdon tiellä, jos emme älyä olevamme omilla teillämme, silloin Jumalan on pysäytettävä meidät ettemme mene pitemmälle ja tästä todella joudumme kärsimään, mutta kaikki on meidän parhaaksemme. Jos olemme antaneet itsemme kokonaan Jumalan käyttöön myöskin eläväksi uhriksi itsemme Jumalalle ja haluamme elää kaiken Jeesuksen kautta Jumalalle ja kantaa joka päivä rakastaen ristiämme. Silloin todella Jumala puuttuu elämäämme, kun olemme antaneet kaiken Luojalle. Jos emme anna itseämme kokonaan ei Jumala silloin puutu vällttämättä meidän elämäämme. Osasinkohan selittää ymmärretysti itse kuitenkin tiedän koska haluan elää lähellä Jumalaani. Siunausta
selittää itsellesi, et kuitenkaan muille sillä muitten tie on toinen kuin sinun. Joku muu ei tule autuaaksi onnestasi, joku ehkä on jo veneessäsi. Skål kaikille.
- rukousillat
Media voi tehdä kenestä hyvänsä parantajan kysymättä tähän lupaa. Jos rukoustilaisuuksissa tapahtuu ihmeitä ja ihmiset tervehtyvät vakavista sairauksista, alkaa melkoinen myllytys. Mistä parantumiset johtuvat? Jumalasta vaiko Saatanasta. Tätä samaa kysyttiin myös Jeesuksen aikana ja Herraammekin syytettiin itse pääpaholaiseksi.
Juntunen on mielestäni lahjakas puhuja, jonka vertaista harvoin tapaa. Kuuntelen mielelläni häntä ja pidän myös hänen kriittisestä asenteestaan, kun sananjulistuksesta on kysymys. - nettiselaaja
rukousillat kirjoitti:
Media voi tehdä kenestä hyvänsä parantajan kysymättä tähän lupaa. Jos rukoustilaisuuksissa tapahtuu ihmeitä ja ihmiset tervehtyvät vakavista sairauksista, alkaa melkoinen myllytys. Mistä parantumiset johtuvat? Jumalasta vaiko Saatanasta. Tätä samaa kysyttiin myös Jeesuksen aikana ja Herraammekin syytettiin itse pääpaholaiseksi.
Juntunen on mielestäni lahjakas puhuja, jonka vertaista harvoin tapaa. Kuuntelen mielelläni häntä ja pidän myös hänen kriittisestä asenteestaan, kun sananjulistuksesta on kysymys.Olen monasti käynyt Seppo Juntusen tilaisuuksissa. Hänen puheensa ovat mielestäni ajankohtaisia ja Kristillisesti oikeamielisiä.
Hengellisessä kentässä paljon pahantekoa nähneenä (seurakuntien vanhimmistojen taholta kuin myös pienseurakuntien johtajien taholta), pidän Seppo Juntusen tavasta tuoda esille esim. paljon puhutun narsistisen persoonallisuushäiriön vallalla oleminen hengellisessä kentässä (niin ev.lut. kirkon piirissä kuin ylipäätään vapaissakin suunnissa).
Seppo myös on keskustellut monien kymmenien ihmisten kanssa, joilla ei ole ollut ketään muuta kenen puoleen kääntyä ongelmiensa kanssa.
Näihin keskusteluihin on aina mahdollisuus hänen puhetilaisuutensa jälkeen, niin Sepon kanssa suoraan, tai jonkun hänen rukousryhmänsä jäsenen kanssa.
Olkaa hyvät, käykää itse Sepon tilaisuuksissa kuuntelemassa mitä mieltä mies itse on asioista. Puhujamatka-aikataulut ovat tässä:
http://www.rukouspalvelu.fi/
--
HELMIKUU
2.2. keskiviikko klo 18.30 Myyrmäen kirkko, Vantaa
6.2. sunnuntai klo 18.00 Alppilan kirkko, Helsinki
13.2. sunnuntai klo 18.00 Vanha kirkko, Helsinki
20.2. sunnuntai klo 17.00 Rekolan kirkko, Vantaa
27.2. sunnuntai klo 18.00 Hyvinkään kirkko
MAALISKUU
2.3. keskiviikko klo 18.30 Oriveden kirkko
6.3. sunnuntai klo 18.00 Tapiolan kirkko
13.3. sunnuntai klo 18.00 Alppilan kirkko, Helsinki
17.3. torstai klo 18.30 Forssan kirkko
20.3. sunnuntai klo 18.00 Pyhän Laurin kirkko, Lohja
22.3. tiistai klo 18.30 Keravan kirkko
23.3. keskiviikko klo 18.30 Malmin kirkko, Helsinki
26.3. lauantai Askel-lehden tapahtuma, Agricolan kirkko, Helsinki
27.3. sunnuntai klo 18.00 Aleksanterin kirkko, Tampere
HUHTIKUU
3.4. sunnuntai klo 18.00 Kuopion Tuomiokirkko
4.4. maanantai klo 19.00 Polvijärven kirkko
5.4. tiistai klo 18.30 Kiteen kirkko
6.4. keskiviikko klo 18.30 Lappeenrannan kaupungin kirkko
9.4. lauantai klo 17.00 Leppävaaran kirkko, Espoo
10.4. sunnuntai klo 18.00 Alppilan kirkko, Helsinki
14.4. torstai klo 18.00 Halikon kirkko
25.4. maanantai klo 18.00 Ikaalisten kirkko
26.4. tiistai klo 18.00 Ylöjärven kirkko
27.4. keskiviikko klo 18.00 Lempäälän kirkko
. nettiselaaja kirjoitti:
Olen monasti käynyt Seppo Juntusen tilaisuuksissa. Hänen puheensa ovat mielestäni ajankohtaisia ja Kristillisesti oikeamielisiä.
Hengellisessä kentässä paljon pahantekoa nähneenä (seurakuntien vanhimmistojen taholta kuin myös pienseurakuntien johtajien taholta), pidän Seppo Juntusen tavasta tuoda esille esim. paljon puhutun narsistisen persoonallisuushäiriön vallalla oleminen hengellisessä kentässä (niin ev.lut. kirkon piirissä kuin ylipäätään vapaissakin suunnissa).
Seppo myös on keskustellut monien kymmenien ihmisten kanssa, joilla ei ole ollut ketään muuta kenen puoleen kääntyä ongelmiensa kanssa.
Näihin keskusteluihin on aina mahdollisuus hänen puhetilaisuutensa jälkeen, niin Sepon kanssa suoraan, tai jonkun hänen rukousryhmänsä jäsenen kanssa.
Olkaa hyvät, käykää itse Sepon tilaisuuksissa kuuntelemassa mitä mieltä mies itse on asioista. Puhujamatka-aikataulut ovat tässä:
--
HELMIKUU
MAALISKUU
HUHTIKUU
.sisäänpääsylippu kyseisissä tilaisuuksissa?
- Oi kuule,
nettiselaaja kirjoitti:
Olen monasti käynyt Seppo Juntusen tilaisuuksissa. Hänen puheensa ovat mielestäni ajankohtaisia ja Kristillisesti oikeamielisiä.
--
HELMIKUU
MAALISKUU
HUHTIKUU
.ystävä kallis, nimimerkki "nettiselaaja"! Mene, mene Juntusen kokoukseen, ja kun hän on oikein hengen vallassa, kysy Juntusessa vaikuttavalta hengeltä: Tunnustatko sinä henki, joka nyt vaikutat, Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi Jumalan pojaksi ja Vapahtajaksi? Jos henki tunnustaa, silloin on totisesti, totisesti kyse Pyhästä Hengestä, mutta jos ei tunnusta tai siirtää puheenaiheen muualle - silloin KAVAHDA!
- Olen koetellut
Oi kuule, kirjoitti:
ystävä kallis, nimimerkki "nettiselaaja"! Mene, mene Juntusen kokoukseen, ja kun hän on oikein hengen vallassa, kysy Juntusessa vaikuttavalta hengeltä: Tunnustatko sinä henki, joka nyt vaikutat, Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi Jumalan pojaksi ja Vapahtajaksi? Jos henki tunnustaa, silloin on totisesti, totisesti kyse Pyhästä Hengestä, mutta jos ei tunnusta tai siirtää puheenaiheen muualle - silloin KAVAHDA!
Eihän tuo mitään todista. Moni täälläkin tunnustaa ymmärtämättä mistään mitään, kaikkein vähiten juuri Pyhästä hengestä. Juntunen on kyllä koeteltu ja köykäiseksi todettu. Hänessä ei asu Herran vaan paholaisen henki.
- TEHKÄÄ PARANNUS
Oi kuule, kirjoitti:
ystävä kallis, nimimerkki "nettiselaaja"! Mene, mene Juntusen kokoukseen, ja kun hän on oikein hengen vallassa, kysy Juntusessa vaikuttavalta hengeltä: Tunnustatko sinä henki, joka nyt vaikutat, Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi Jumalan pojaksi ja Vapahtajaksi? Jos henki tunnustaa, silloin on totisesti, totisesti kyse Pyhästä Hengestä, mutta jos ei tunnusta tai siirtää puheenaiheen muualle - silloin KAVAHDA!
MILTÄ jUMALALTA OLETTE SAANUT LUVAN ARVOSTELLA JA SUORASTAAN VIHATA HENKILÖITÄ JOTKA TEKEE HYVÄÄ KRISTILLISTÄ TYÖTÄ, ITSE OLEN PARANTUNUT NÄIDEN HENKILÖIDEN KAUTTA 12 VUOTTA SITTEN JA KUKAAN EI VOI SITÄ MIKSIKÄÄN MUUTTAA. ARVOSTELIJOITA NARSISTEJA AINA RIITTÄÄ.
- täältä.
TEHKÄÄ PARANNUS kirjoitti:
MILTÄ jUMALALTA OLETTE SAANUT LUVAN ARVOSTELLA JA SUORASTAAN VIHATA HENKILÖITÄ JOTKA TEKEE HYVÄÄ KRISTILLISTÄ TYÖTÄ, ITSE OLEN PARANTUNUT NÄIDEN HENKILÖIDEN KAUTTA 12 VUOTTA SITTEN JA KUKAAN EI VOI SITÄ MIKSIKÄÄN MUUTTAA. ARVOSTELIJOITA NARSISTEJA AINA RIITTÄÄ.
1.Joh 4:1-3
1. Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3. ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa. - Miksipä?
ykskaks*** kirjoitti:
Se mitä Juntusta aikoinaan tunsin,niin en koe,että mitään hämärää,niin pienissä kuin isommissakaan tilaisuuksissa olisi tapahtunut.Noi hypnonisointi jutut tuntuvat vähän liioteiltuilta.Terve,
vastineessasi jumalanpilkka ja ateismi lyövät kättä!
Raamatussa on ohjeet lopunaikaa ja sen eksytystä varte kirjaimellisesti: ne ohjeet tulikin jo kommentoimastasi tekstistä pääpiirteittäin esille.
Miksi halveksit? Tieten, vai epäuskostasi johtuen? Siunausta sinulle!..
T. Mattius - mattiusv8
Olen koetellut kirjoitti:
Eihän tuo mitään todista. Moni täälläkin tunnustaa ymmärtämättä mistään mitään, kaikkein vähiten juuri Pyhästä hengestä. Juntunen on kyllä koeteltu ja köykäiseksi todettu. Hänessä ei asu Herran vaan paholaisen henki.
Voi että,
eikö se ole jo ymmärretty, että Raamattu lmoittaa henkien koettelemisen metodiikan?
Ajatteletko kenties, ettei KAIKKI henget olisi alamaiset, sille joka ne koettelee? Raamattu on Pyhän Hengen ilmoitus i h m i s t ä varten, ei henkiä varten!
Jumalan Henki ilmoittaa ilolla oikean vastauksensa, koska Häntä koetellaan Jumalan Sanan mukaan, jonka Hän on itse ihmisille ilmoittanut Jeesuksessa Kristuksessa ja Isän lähettämänä!
Muut henget valehtelevat aihettakin vaihtaen, vaikenevat, mutta käytännössä PITÄVÄT hiljaisuuden, kun eivät muuta voi.
On kirjoitettu: "Älkää iloitko siitä, että henget ovat teille alamaiset, vaan siitä, että teidän nimenne ovat kirjoitetut Taivasten valtakunnan kirjaan".
Huom! henget ovat alamaiset (uskoville, joissa on Pyhän Hengen sinetti; vrt. kirjoitukset)!
JKK. Jos etvielä usko Jeesukseen, niin kysy Häneltä itse: Oletko Sinä olemassa?!
- Sanan saattaja
Juntunen ja Jalovaara ovat Jeesuksen Kristuksen Sanan julistajia. Siksi ole turvallisin mielin ei se mikään, joka heistä on lähtöisi ole muta kuin Jumalan antamaan.
Ihmisessä itsessä sen sijaa saattaa olla esteitä jotka estävät Jumalan sanan tulemisen sydämen.
Mene yksinäisyyteen ja puhu suoraan Jeesukselle Kristukselle tuo omat vajavuutesi hänelle ja pyydä häneltä syntejä anteeksi ja parantamaan ne haavat mitkä sinun menneisyytesi toi.
Jeesus on armo ja laupeus hänen kauttaan, vaan voimme eheytyä.
Hän tuntee meidät ja ainoastaan hän voi meidät parataa siksi ei tarvitse ketään arvostella eikä tuomitakkan, koska Jeesuksen teko on meidät parantaa ja eheytää se on yksin Jumalan teko ei ihmisen.- Jumalan lapsi
missä Hengellisissä tilaisuuksissa pitää maksaa pääsylippu. Ei näissä tilaisuuksissa maksa mitään pääsylippu. Olen itse ollu muutaman kerran kummankin tilaisuudessa luterlaisessa kirkossa ja Seppo on ollu helluntaiseurakunnassa uskovien ykseys illoissa. Kannattaa käydä eikä kuunnella mitä toiset sanoo ei meillä pidä olla ennakoluuloja. Jumalan armoitettuja ja Pyhällähengellä täytettyjä molemmat. Siunausta
- Raamatun mukaan
Jumalan lapsi kirjoitti:
missä Hengellisissä tilaisuuksissa pitää maksaa pääsylippu. Ei näissä tilaisuuksissa maksa mitään pääsylippu. Olen itse ollu muutaman kerran kummankin tilaisuudessa luterlaisessa kirkossa ja Seppo on ollu helluntaiseurakunnassa uskovien ykseys illoissa. Kannattaa käydä eikä kuunnella mitä toiset sanoo ei meillä pidä olla ennakoluuloja. Jumalan armoitettuja ja Pyhällähengellä täytettyjä molemmat. Siunausta
uskovissa asuu Pyhä Henki, joka kyllä kysyttäessä tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi Jumalan pojaksi ja vapahtajaksi. Raamatussa oikein neuvotaan koettelemaan henget tällä testillä. Juntusen ja Jalovaaran toimintaa ohjaavat henget eivät suostuneet tunnustamaan.
- Pimeyttä palstalla.
Sinä et ymmärrä mistä puhut.
- Pimeyttä palstalla.
Jumalan lapsi kirjoitti:
Et erota apinointia aidosta, teatteria todellisuudesta, sielullista hengellisestä. Kauas kaikista sinun siunauksesi.
- Ved.2
Raamatun mukaan kirjoitti:
uskovissa asuu Pyhä Henki, joka kyllä kysyttäessä tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi Jumalan pojaksi ja vapahtajaksi. Raamatussa oikein neuvotaan koettelemaan henget tällä testillä. Juntusen ja Jalovaaran toimintaa ohjaavat henget eivät suostuneet tunnustamaan.
Tämän pitäisi juuri riittää. koskapa meillä ei juuri muutakaan varmistusta asiaan löytyne. Ei kerta kaikkiaan ole mitään muuta todistusta, vakuutusta. Henget täytyy koetella. on syntiä olla koettelematta henkiä. Älkää eksykö.
Itse tunnen ilmiön ihan tarpeeksi, parantumiset ja evankeliumin harhat. Kaikkea tapahtuu Jeesuksen nimessä, niinkuin on ennustettukin.
- KTS (Ei kirj.)
Ai että jos puhuu "Jeesus-energiasta" niin se on perkeleestä mutta jos puhuu "Jeesus-voimasta", niin se on Jumalasta?
o_O
Kielitieteellisesti kyse on kuitenkin samasta asiasta...
O-o - tulen menemään..
vain joka on ollut ko. saarnaajien -rukoilijoiden tilaisuuksissa itse,voi jotain sanoa--puolesta,tai vastaan..muut jotka puhuu mutua..voi pitää suunsa kiinni.
- Te eksytte.
Pirkko Jalovaara puhuu vastoin Raamatun sanaa. TV7. 71. K ysy Jumalalta! On väärä luulo, että Jumala puhuu vain Raamatun sivuilla-ja sen ajan profeetoille! On väärä luulo, että sinä olet niin mitätön ihminen jolle Jumala ei viitsi tai välitä sanoa mitään. Mutta näin Raamatussa. Hebr.1:1-2. Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut. Luuk.16:16. Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.
- l-h
Jumala puhuu meille sanassaan ,mutta myos monilla muilla tavoin.. luonnossa jos vain osaamme Hanen puhettaan kuulla..
elaman kohtaloissa kaikissa tapahtumissa Jumala on mukana hyvissa ja pahoissa.
Pirkko Jalovaara tulee ensivuoden alussa meilla kanadan siirtolaisille rukoilemaan ja tuomaan Jumalan sanaa.. ja aiomme menna varmasti hanta kuulemaan ja rukoiltavaksi..
olen itse hanen kirjojaan lukenut ja kuunnellut hanta tietskarin kautta,enka ole mitaan raamatunvastaista noista loytanyt..
ainahan taytyy muistaa tuo---Ap. t. 5:38
Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa; - Pohdiskelija_tyttö
Olipa mielenkiintoinen teksti! En ota kantaa Jalovaaran tai Juntusen toimintaan sen kummemmin, koska en ole heidän tilaisuuksissaan ollut, mutta ylipäätään kaikenlainen massa-hihhulointi tuntuu olevan uskovaisten piireissä trendikästä.
Tuo lause siitä, miten Jeesus ei viihtynyt valokeilassa vaan etsi syntisiä, niin kolahti! Miten paljon onkaan sellaisia uskovia, jotka pyrkimällä pyrkivät siihen valokeilaan, ei sen takia, että Jumala heitä oikeasti sinne vetäisi, vaan siksi, koska saavat huomiota ja kunniaa. Myös tuo oli hyvä huomio, miten paholaisella on oma eksytys-suunnitelmansa, missä osansa voi olla vaikka papeilla.
Aika vähän on myös opetusta siitä, miten ihan oikeasti, käytännössä nuo henget pitäisi koetella. Käsketään kyllä koettelemaan, mutta millä tavalla, sitä ei oikeastaan monikaan kerro. - Te eksytte.
Se kojetellaan Raamatun sanalla. 1Kor.3:11. Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kun mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus. 1Joh.4:2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. Jos näihin Raamatun paikkoihin ei tule myöntävää vastausta, niin henkilö on eksyttäjä.
- HardSteel
Olen ollut kahdesti tilanteessa, jossa paha henki riivaa ihmistä. Molemmilla hän on vapautunut. Annan teille "pyhille" ohjeen: kun lasket kätesi riivatun päälle ja paha henki joutuu kosketuksiin pyhän kanssa, alkaa huuto, raivo, kuolaus ja kiroilu. Jos tätä ei tapahdu - kyseessä ei ole paha henki TAI sitten SINÄ olet saman hengen vallassa.
- Anonyymi
Krh honor t 1/25
- Anonyymi
Kaikki helluntalaisetkaan eivät ole oikeita uskovia. Raamatussa sanotaan että koetelkaa henget ja niin sinä teitkin. Kaikkeen ei tarvitse lähteä mukaan.
- Anonyymi
Miten henkilö joka kaipaa syntiensä anteeksiantoa voi koetella mitään henkiä !
Sellainen koettelu vaatii vähän enemmän hengellistä viisautta ja kokemusta, ei se ole kenen tahansa työtä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713134
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262540Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542426- 1462301
- 671966
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2671805- 311401
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201339Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi361279Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161235