RUUMIIN YLÖSNOUSEMUS, MITÄ SE ON.

adamin.poika

Huomata tulee, että kyseessä ei ole ruumiiden ylösnousemus, vaan yhden ruumiin ylösnousemus, eli siis Kristus-ruumiin ylösnouseminen jossa olevat muuttuvat silmänräpäyksessä, viimeisen pasuunan soidessa ja he pukeutuvat kirkkauden ruumiiseensa, kuten Paavali kirjoittaa: "Niin kuin on sielullinen ruumis, niin on myös Henkinen ruumis. Toinen on maallisen ruumiin kirkkaus ja toinen taivaallisen,
Sielullisuus lakkaa ja tilalle tulee Hengellisyys, kirjoitusten mukaan, sillä ei sielullinen ruumis nouse ylös vaan Hengellinen joka on Kristuksen Ruumis, joka ylösnousussa pukeutuu kirkkautensa ruumiiseen.
Sielullisuus siis katoaa synnin tähden, ja Henki joka meissä on Elää Uudestisyntymisen tähden sovitustyön kautta.
NÄIN SIIS ON KIRJOITETTU.

37

729

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • +

      Paavalihan sanoo, että KUOLLEET nousevat katoamattominaa ja ME muutumme.
      Ja edelleen, että on TAIVAALLISIA RUUMIITA ja MAALLISIA RUUMIITA.

      Siis aina monikko.

      • NATANAEL 1

        yksi ruumis, Kristuksen ruumis, eli eipä niitä ole silloin useita, vaan yksi, ja se muodostuu kyllä monista ihmisistä, mutta vain yhdestä ruumiista, Kristus ruumiista joka on YKSI.


      • +
        NATANAEL 1 kirjoitti:

        yksi ruumis, Kristuksen ruumis, eli eipä niitä ole silloin useita, vaan yksi, ja se muodostuu kyllä monista ihmisistä, mutta vain yhdestä ruumiista, Kristus ruumiista joka on YKSI.

        Kyllä. Me olemme yksi ruumis Kristuksessa. Tässä ja nyt ja ikuisesti.
        Sinä olet Kristuksen ruumiin yksi jäsen, minä toinen.
        Mutta minullakin on ruumis. Se kuolee kerran. Ja nousee ylös kerran.
        Ja näin käy sinullekin. Tosin se voi tapahtua silmänräpäyksessäkin, jos olemme elossa,
        kun Jeesus noutaa omansa. Silloin ruumiimme muuttuu hyvin nopeasti.
        Mutta ei minun ruumiini muutu Kristuksen ruumiiksi, vain yhdeksi sen jäseneksi. Samoin sinun.


      • Saagapolku
        + kirjoitti:

        Kyllä. Me olemme yksi ruumis Kristuksessa. Tässä ja nyt ja ikuisesti.
        Sinä olet Kristuksen ruumiin yksi jäsen, minä toinen.
        Mutta minullakin on ruumis. Se kuolee kerran. Ja nousee ylös kerran.
        Ja näin käy sinullekin. Tosin se voi tapahtua silmänräpäyksessäkin, jos olemme elossa,
        kun Jeesus noutaa omansa. Silloin ruumiimme muuttuu hyvin nopeasti.
        Mutta ei minun ruumiini muutu Kristuksen ruumiiksi, vain yhdeksi sen jäseneksi. Samoin sinun.

        Meidän kehomme ovat Maapallon osia.
        Maapallolla ei ole mitään mikä ei olisi yhtä Maapallon kanssa.
        Kehomme kuolee ja silloin jätämme maakulkuneuvomme ja siirrymme pois sinne mistä tulimme.
        Ylösnousemus tarkoittaa että me tiedostamme ja muistamme kehossa ollessamme mistä tulimme ja minne menemme kun kuolemme.
        Ylösnousemuksessa tietoisuutemme laajenee tiedostamaan ja muistamaan.
        Olla tietoinen olento ei ole vain ihmisen etuoikeus, vaan myös Äiti Maa on tiedostava olento, ja ihmiskehomme olemme saaneet Häneltä lahjaksi, sekä hapen jota hengitämme ja veden juotavaksi ym.
        Olkaamme kiitollisia niistä.
        Meidän kehomme on vain osa meitä.
        Olemme kuin varpaita jotka eivät muista että loppukehokin on.


    • hjkjlö-k.,jmhgndcxz

      Siis kun olen vammainen eli "puolikasihminen" saan elää sellaisena myös taivaassa? Haistakaa paska!

      • Saagapolku

      • +

        Minä olen niin raihnainen ja monin tavoin sairas, että luulen ymmärtäväni sinua "puolikasihminen".
        Mutta tiedän, että kerran kun tämä ruumiini lunastus tapahtuu, niin saan tuossa ruumiin ylösnousemuksessa pukeutua täysin terveeseen ja eheään ja kirkastettuun ja iankaikkiseen ruumiiseen Jeesuksen tähden.


      • + kirjoitti:

        Minä olen niin raihnainen ja monin tavoin sairas, että luulen ymmärtäväni sinua "puolikasihminen".
        Mutta tiedän, että kerran kun tämä ruumiini lunastus tapahtuu, niin saan tuossa ruumiin ylösnousemuksessa pukeutua täysin terveeseen ja eheään ja kirkastettuun ja iankaikkiseen ruumiiseen Jeesuksen tähden.

        jo teoreettisesti ja jopa hengellisesti käsittämätön uskomus.
        Nyt sielusta, johon eittämättä kuuluu väliaikainen maallinen keho.
        Keho maatuu ja sielu jää.
        Tämä on kiertokulkua, mutta ei ilman osoitetta..päämäärää.


      • +
        Myötäeläjä kirjoitti:

        jo teoreettisesti ja jopa hengellisesti käsittämätön uskomus.
        Nyt sielusta, johon eittämättä kuuluu väliaikainen maallinen keho.
        Keho maatuu ja sielu jää.
        Tämä on kiertokulkua, mutta ei ilman osoitetta..päämäärää.

        niin se tarkoittaa nimenomaan ruumiin ylösnousemusta.

        Mikä tuossa on mielestäsi vaikea ymmärtää.
        Onhan Jumala jo kerran kutonut sinun ruumiisi kokoon äitisi kohdussa.


      • Saagapolku
        + kirjoitti:

        niin se tarkoittaa nimenomaan ruumiin ylösnousemusta.

        Mikä tuossa on mielestäsi vaikea ymmärtää.
        Onhan Jumala jo kerran kutonut sinun ruumiisi kokoon äitisi kohdussa.

        Ylösnousee minne ?


      • arjuuna
        Saagapolku kirjoitti:

        Ylösnousee minne ?

        Ei ole lainkaan sellainen asia jollaiseksi uskonto sen ymmärtää sillä se on täällä maanpäällä tapahtuva asia, olemme henkisesti ylösnousseet ylemmälle henkiselle tasolle, niin tietenkin ruumiimmekin alkaa toimia tuon henkisen tason mukaisesti, ja sen jälkeen elää maanpäälisessä henkisessä paratiisissa
        Ylösnousemus tapahtuu jo täällä maan päällä sillä kuoleman jälkeen se on liian myöhäistä
        Eikä millään uskonnolla ole monopolia tuohon ylösnousemukseen, sillä se voi tapahtua jokaiselle oli uskovainen tai ei
        Ylösnousemus merkitsee ihmisen paluuta tuhon tilaan joka oli ennen perisynnin syntymistä, ja se on meille syntynyt tietämättömyydestä
        Ja tuo ylösnousemus tapahtuu meidän sisimpäämme, ei mihinkään ulkopuolelle koska siellä on vain aikaa ja ainetta
        KAiken lähde on sisimmässämme, sillä olemmehan osa sitä ääretöntä rakkautta

        Kiios elämälle


      • + kirjoitti:

        niin se tarkoittaa nimenomaan ruumiin ylösnousemusta.

        Mikä tuossa on mielestäsi vaikea ymmärtää.
        Onhan Jumala jo kerran kutonut sinun ruumiisi kokoon äitisi kohdussa.

        tai sitten on jälleen tekstien tulkinnoissa tuttu sekametelisoppa..
        Se mitä esitit perusteluiksi, 'onhan Jumala jo kerran kutonut sinun ruumiisi kokoon äitisi kohdussa' ei ole perustelu millekään muulle, kuin syntymälle tänne. (jälleensyntymälle)


      • arjuuna kirjoitti:

        Ei ole lainkaan sellainen asia jollaiseksi uskonto sen ymmärtää sillä se on täällä maanpäällä tapahtuva asia, olemme henkisesti ylösnousseet ylemmälle henkiselle tasolle, niin tietenkin ruumiimmekin alkaa toimia tuon henkisen tason mukaisesti, ja sen jälkeen elää maanpäälisessä henkisessä paratiisissa
        Ylösnousemus tapahtuu jo täällä maan päällä sillä kuoleman jälkeen se on liian myöhäistä
        Eikä millään uskonnolla ole monopolia tuohon ylösnousemukseen, sillä se voi tapahtua jokaiselle oli uskovainen tai ei
        Ylösnousemus merkitsee ihmisen paluuta tuhon tilaan joka oli ennen perisynnin syntymistä, ja se on meille syntynyt tietämättömyydestä
        Ja tuo ylösnousemus tapahtuu meidän sisimpäämme, ei mihinkään ulkopuolelle koska siellä on vain aikaa ja ainetta
        KAiken lähde on sisimmässämme, sillä olemmehan osa sitä ääretöntä rakkautta

        Kiios elämälle

        odotan perustelua. Onko kysymyksessä asia, joka ei ollut alunperin suunnitelmissa?


      • +
        Saagapolku kirjoitti:

        Ylösnousee minne ?

        Ylösnousemus tarkoittaa eloon heräämistä eli kirjaimelliesti kääntäen pystyyn nousemista.
        Minä nukuin viime yön. Aamulla heräsin ja nousin ylös sängystäni.


      • +
        Myötäeläjä kirjoitti:

        tai sitten on jälleen tekstien tulkinnoissa tuttu sekametelisoppa..
        Se mitä esitit perusteluiksi, 'onhan Jumala jo kerran kutonut sinun ruumiisi kokoon äitisi kohdussa' ei ole perustelu millekään muulle, kuin syntymälle tänne. (jälleensyntymälle)

        Sinä et usko Raamattuun. Minä uskon. Ja siksi kirjoitan sen mukaisesti.


      • <Z>
        + kirjoitti:

        Ylösnousemus tarkoittaa eloon heräämistä eli kirjaimelliesti kääntäen pystyyn nousemista.
        Minä nukuin viime yön. Aamulla heräsin ja nousin ylös sängystäni.

        Eli nousit ylös, mutta niinhän me kaikki tehdään.
        Mihin siinä Raamattua tarvitsee ?
        Olen ylösnoussut tuhansia kertoja, joten kokemusta on.


      • +
        <Z> kirjoitti:

        Eli nousit ylös, mutta niinhän me kaikki tehdään.
        Mihin siinä Raamattua tarvitsee ?
        Olen ylösnoussut tuhansia kertoja, joten kokemusta on.

        Ja aivan vastaavasta asiasta on kysymys, kun kuollut ruumiimme nousee haudastaan ylös.
        Tätä tapahtumaa Raamattu nimittää ylösnousemiseksi.
        Kaikki nousevat kerran (ja vain kerran) ylös. Niin vanhurskaat kuin väärätkin.


      • Saagapolku
        + kirjoitti:

        Ja aivan vastaavasta asiasta on kysymys, kun kuollut ruumiimme nousee haudastaan ylös.
        Tätä tapahtumaa Raamattu nimittää ylösnousemiseksi.
        Kaikki nousevat kerran (ja vain kerran) ylös. Niin vanhurskaat kuin väärätkin.

        Hei me olemme kaikki olleet menneissä elämissämme murhamiehiä, pappeja, hyväosaisia, ym.
        Eikä siinä vielä kaikki, vaan myös me olemme olleet muillakin planeetoilla ja eläneet niissäkin satoja elämiä.
        Olemme olleet ja olemme edelleenkin Enkeleitä.
        Kaksinaisuuden pelin antoi mahdolliseksi muistamattomuus.
        Ylösnousemus ei tarkoita ruumillista ylösnousemusta, vaan henkistä muistamista, kun muistamme keitä olemme.
        Olemme yhtä kaiken kanssa.
        Se on jokaisen oma asia haluaako kuluttaa puhki aivonystyränsä pohtiessaan kehon ylösnousemusta.
        keho kuuluu maapallolle ja piste.
        Raamatun luoma harha on johtanut vain harhaan.
        Laske irti siitä, niin on helpompi ja kevyempi olla.


      • + kirjoitti:

        Sinä et usko Raamattuun. Minä uskon. Ja siksi kirjoitan sen mukaisesti.

        peruusteella kysymys on lähinnä tulkinnoitten kirjavuudesta, ei välttämättä uskosta.
        Eli missä vaiheessa olen yksiselitteisesti sanonut, etten usko Raamattuun?


      • +
        Myötäeläjä kirjoitti:

        peruusteella kysymys on lähinnä tulkinnoitten kirjavuudesta, ei välttämättä uskosta.
        Eli missä vaiheessa olen yksiselitteisesti sanonut, etten usko Raamattuun?

        "Ruumiin ylösnousemus on jo teoreettisesti ja jopa hengellisesti käsittämätön uskomus."

        Ei se ainakaan hengellisesti voi olla käsittämätön totuus, koska se sanotaan Raamatussa.

        Ei Jumala Aadamiakaan maantomusta kauaa rakentanut. Ehkä atomisekunnin verran. Kun Hän on jo kerran minun ruumiini kokoonkutonut, niin kyllä Hän sen voi uudelleenkin tehdä.


      • NATANAEL 1
        + kirjoitti:

        "Ruumiin ylösnousemus on jo teoreettisesti ja jopa hengellisesti käsittämätön uskomus."

        Ei se ainakaan hengellisesti voi olla käsittämätön totuus, koska se sanotaan Raamatussa.

        Ei Jumala Aadamiakaan maantomusta kauaa rakentanut. Ehkä atomisekunnin verran. Kun Hän on jo kerran minun ruumiini kokoonkutonut, niin kyllä Hän sen voi uudelleenkin tehdä.

        Siksi meidän liharuumiimme jää tänne eikä nouse ylös vaan maatuu ja hajoaa ja muuttuu eri organismeiksi, kuten kasveiksi ja puiksi ja kukkasiksi ja maidoksi ja niin edelleen.


      • + kirjoitti:

        "Ruumiin ylösnousemus on jo teoreettisesti ja jopa hengellisesti käsittämätön uskomus."

        Ei se ainakaan hengellisesti voi olla käsittämätön totuus, koska se sanotaan Raamatussa.

        Ei Jumala Aadamiakaan maantomusta kauaa rakentanut. Ehkä atomisekunnin verran. Kun Hän on jo kerran minun ruumiini kokoonkutonut, niin kyllä Hän sen voi uudelleenkin tehdä.

        on tulkinnan mahdollisuus olemassa, kuten niin monessa muussakin.
        Miksi maatuva ruumis pitäisi herättää, eihän siinä ole jumalallista johdonmukaisuutta? Sielu kulkee omia polkujaan?


      • +
        Myötäeläjä kirjoitti:

        on tulkinnan mahdollisuus olemassa, kuten niin monessa muussakin.
        Miksi maatuva ruumis pitäisi herättää, eihän siinä ole jumalallista johdonmukaisuutta? Sielu kulkee omia polkujaan?

        Tarkoitat tulkinnanmahdollisuudella sitä, että ehkä ei olekaan kysymys ruumiin ylösnousemuksesta. Tällaista tulkinnanmahdollisuutta ei ole. Paavali vastaa nimenomaan asettamaansa kysymykseen "millaisessa ruumiissa" kertoessaan kuolleiden heräämisestä.


      • PIKKU JEESUS
        + kirjoitti:

        Tarkoitat tulkinnanmahdollisuudella sitä, että ehkä ei olekaan kysymys ruumiin ylösnousemuksesta. Tällaista tulkinnanmahdollisuutta ei ole. Paavali vastaa nimenomaan asettamaansa kysymykseen "millaisessa ruumiissa" kertoessaan kuolleiden heräämisestä.

        että ylösnousemus on koko ajan meneillään, sillä kun me poistumme täältä, niin toiset nousevat tuomionylösnousemukseen ja toiset Elämän ylösnousemukseen ja tuo Ylösnousemus on POIKA ITSE.


      • +
        PIKKU JEESUS kirjoitti:

        että ylösnousemus on koko ajan meneillään, sillä kun me poistumme täältä, niin toiset nousevat tuomionylösnousemukseen ja toiset Elämän ylösnousemukseen ja tuo Ylösnousemus on POIKA ITSE.

        Ei pidä paikaansa. Ruumiimme lunastus odottaa vielä täytäntööpanoaan.

        Ruumiin ylösnousemus tapahtuu aina viimeisenä päivänä.
        "Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

        Ensimmäinen eli elämän ylösnousemus on kyllä jo alkanut.
        "Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista."
        Vanhan liiton aikakausi päättyi Kristuksen ylösnousemiseen.
        Tuona viimeisenä päivänä monta vanhan liiton pyhää nousi ylös.
        Kuin uutislyhteenä lopullisesta elonleikkuusta.
        "Ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös.
        Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle."

        Ja sitten heti seuraava ylösnousemusvuoro onkin meillä Kristuksen omilla.
        Yhdessä hetkessä Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ja meidät elossa olevat temmataan heidän kanssaan yläilmoihin. Kuten Jeesus lupaa Filadelfian seurakunnalle,
        meidät pelastetaan koetuksen hetkestä, joka tulee yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.

        Mutta tuona ahdistuksen aikanakin moni kääntyy. Ja tulee sitten surmatuksi, kun ei ota pedon merkkiä. Ja niin sitten seuraava ylösnousemusvuoro onkin heillä. Jeesukseen uskoneet ja pedon merkistä kieltäytyneet nousevat ylös tuon ahdistuksen aikakauden viimeisenä päivänä.
        "Ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta."

        Sitten saatana päästetään vielä hetkeksi irti. Se villitsee maan päällä tuolloin asuvaiset. Jotka hyökkäävät taivaallista Jerusalemia vastaan. Tiedät Raamatusta lopputuloksen. Ja sitten koittaa aivan vihoviimeinen päivä, jolloin kaikki, jotka vielä haudoissa ovat nousevat ylös.
        "Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen."


      • arjuuna
        Myötäeläjä kirjoitti:

        odotan perustelua. Onko kysymyksessä asia, joka ei ollut alunperin suunnitelmissa?

        O tuo erillisyyden harha yksilöityminen johon ihminen joutui tietämättään varoa itä
        Se syntyi ihmisen alettua käyttämään ajatusta henkisellä alueella, ja kun ajatus on materiasta syntyisin, niin se on aikaa ja ainetta
        Henkisellä alueella se synnytti keskuksen egon ja näin ihminen tuli aikaan sidotuksi, ja menetti yhteydensä ajattomaan lähteeseensä
        Se vain tapahtui, ja koko ihmiskunta on saanut kärsiä sen seurauksista, sillä se on kulkenut permänämme aatamin aikaisesta sukukunnasta lähtien
        Tuohon aikaan oli myös ihmisiä jotka eivät ehdollistuneet tuohon perimään, ja heiltä on tuo muinainen perimätieto, jossa ihmistä kehoitetaan palaamaan tuohon tilaan ja järjestykseen takaisin, jotta ihmiskunta pääsis erlleen kärsimyksistään peloistaan ja väkivaltaisuudestaan
        Tuon sanoman on ihminen ymmärtänyt aina väärin ja keksinyt omia jumaliaan niiden poistamiseksi,
        mutta turhaan


      • arjuuna
        + kirjoitti:

        Ei pidä paikaansa. Ruumiimme lunastus odottaa vielä täytäntööpanoaan.

        Ruumiin ylösnousemus tapahtuu aina viimeisenä päivänä.
        "Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

        Ensimmäinen eli elämän ylösnousemus on kyllä jo alkanut.
        "Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista."
        Vanhan liiton aikakausi päättyi Kristuksen ylösnousemiseen.
        Tuona viimeisenä päivänä monta vanhan liiton pyhää nousi ylös.
        Kuin uutislyhteenä lopullisesta elonleikkuusta.
        "Ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös.
        Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle."

        Ja sitten heti seuraava ylösnousemusvuoro onkin meillä Kristuksen omilla.
        Yhdessä hetkessä Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ja meidät elossa olevat temmataan heidän kanssaan yläilmoihin. Kuten Jeesus lupaa Filadelfian seurakunnalle,
        meidät pelastetaan koetuksen hetkestä, joka tulee yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.

        Mutta tuona ahdistuksen aikanakin moni kääntyy. Ja tulee sitten surmatuksi, kun ei ota pedon merkkiä. Ja niin sitten seuraava ylösnousemusvuoro onkin heillä. Jeesukseen uskoneet ja pedon merkistä kieltäytyneet nousevat ylös tuon ahdistuksen aikakauden viimeisenä päivänä.
        "Ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta."

        Sitten saatana päästetään vielä hetkeksi irti. Se villitsee maan päällä tuolloin asuvaiset. Jotka hyökkäävät taivaallista Jerusalemia vastaan. Tiedät Raamatusta lopputuloksen. Ja sitten koittaa aivan vihoviimeinen päivä, jolloin kaikki, jotka vielä haudoissa ovat nousevat ylös.
        "Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen."

        Ylösnousemus ei ole lainkaan sellainen asia kuin uskonto selittää, sillä se tapahtuu
        henkisen ylösmousemuksen seurauksena, jossa olemme henkisesti puhdituneet psykologisesta perimästä perisynnistä, joten henkisestä seuraa, että syntyy manpäälle persoonia jotka ovat vapaita perisynnistä
        Ei ole mitään ulkopuolista tempaajaa, vaan teemme sen jokainen yksilöinä tämä maaelämän aikana eikä missään tuonpuoleisessa
        Tuo perimämme on aataminaikaisen ihmissuvun hankkima joka sitten seuraa meitä näihin päiviin asti
        Tarkoitus on että ihminen palaisi luonnon mukaiseen järjesykseensä,jotta päästäisiin pois
        kärsimyksen pyörästä jotta ihmisen henkisen tilan pysähtyneisyys päättyisi, ja kohoaisi sen teknisen edistyksen tasolle, vastaamaan toisiaan, muuten ihmiskunnalla saattaa olla edessään katasrofi, kun tekniikan tuloksia käyttää, henkiseen typeryyteen juuttunut ihminen


      • PIKKU JEESUS
        arjuuna kirjoitti:

        Ylösnousemus ei ole lainkaan sellainen asia kuin uskonto selittää, sillä se tapahtuu
        henkisen ylösmousemuksen seurauksena, jossa olemme henkisesti puhdituneet psykologisesta perimästä perisynnistä, joten henkisestä seuraa, että syntyy manpäälle persoonia jotka ovat vapaita perisynnistä
        Ei ole mitään ulkopuolista tempaajaa, vaan teemme sen jokainen yksilöinä tämä maaelämän aikana eikä missään tuonpuoleisessa
        Tuo perimämme on aataminaikaisen ihmissuvun hankkima joka sitten seuraa meitä näihin päiviin asti
        Tarkoitus on että ihminen palaisi luonnon mukaiseen järjesykseensä,jotta päästäisiin pois
        kärsimyksen pyörästä jotta ihmisen henkisen tilan pysähtyneisyys päättyisi, ja kohoaisi sen teknisen edistyksen tasolle, vastaamaan toisiaan, muuten ihmiskunnalla saattaa olla edessään katasrofi, kun tekniikan tuloksia käyttää, henkiseen typeryyteen juuttunut ihminen

        NIIN TÄMÄ ON VIIMEINEN ELI KUUDES PÄIVÄ.
        Tätä aikaa kutsutaan myös TULEMUKSEN PÄIVÄKSI, sillä tänä päivänä Kristus saa muotonsa omissaan ja tulee heihin sitä mukaan kuin he ottavat Hänet vastaan ja näin tulevat Kristuksessa kuolleiksi ja ei vain kuolleiksi, vaan myös Ylösnousemuksesta osallisiksi.
        Tempaus, kuten Paavali käyttää tuota sanaa, tapahtuu niille jotka silloin vielä ovat täällä ajassa kun kokoamisen hetki koittaa ja Karitsan Häät alkavat. Silloin temmataan täällä ajassa olevat ylös Poikaa vastaan Taivaan pilviin, eli tässä ei puhuta tavallisista pilvistä, vaan PYHÄSTÄ HENGESTÄ.
        Silloin me muutumme ja otamme itsellemme sen kirkkauden ruumiin joka meille on määrätty ja me kirkastumme Pojan Vanhurskauden kirkkaudella.
        Niinpä ne jotka täältä poistuvat kirkkauteen ennen meitä jotka tähän aikaan olemme vielä jääneet, eivät kuitenkaan ehdi ennen meitä, vaan yhdessä hetkessä kuin salama leimahtaa enkelit kokoavat meidät kaikki yhteen taivaan ääristä toiseen ääriin ja maan ääristä toiseen ääriin ja näin me kaikki yhdessä astumme Herramme ja Vapahtajamme eteen riemulaulua laulaen ja kiitosta ja ylistystä osoittaen koska HÄNEN SOVITUSTYÖNSÄ ON RIITTÄVÄ JOKAISEN KOHDALLA JOKA HÄNEEN TURVAA JA LUOTTAA. Oli hän sitten kuka tahansa taikka millainen tahansa sillä Kristus on sovittanut meidät ja me olemme sovitetut Hänessä ja se riittää ja siitä saamme riemuita ja kiittää iankaikkisesta iankaikkiseen. AMEN!


      • +
        PIKKU JEESUS kirjoitti:

        NIIN TÄMÄ ON VIIMEINEN ELI KUUDES PÄIVÄ.
        Tätä aikaa kutsutaan myös TULEMUKSEN PÄIVÄKSI, sillä tänä päivänä Kristus saa muotonsa omissaan ja tulee heihin sitä mukaan kuin he ottavat Hänet vastaan ja näin tulevat Kristuksessa kuolleiksi ja ei vain kuolleiksi, vaan myös Ylösnousemuksesta osallisiksi.
        Tempaus, kuten Paavali käyttää tuota sanaa, tapahtuu niille jotka silloin vielä ovat täällä ajassa kun kokoamisen hetki koittaa ja Karitsan Häät alkavat. Silloin temmataan täällä ajassa olevat ylös Poikaa vastaan Taivaan pilviin, eli tässä ei puhuta tavallisista pilvistä, vaan PYHÄSTÄ HENGESTÄ.
        Silloin me muutumme ja otamme itsellemme sen kirkkauden ruumiin joka meille on määrätty ja me kirkastumme Pojan Vanhurskauden kirkkaudella.
        Niinpä ne jotka täältä poistuvat kirkkauteen ennen meitä jotka tähän aikaan olemme vielä jääneet, eivät kuitenkaan ehdi ennen meitä, vaan yhdessä hetkessä kuin salama leimahtaa enkelit kokoavat meidät kaikki yhteen taivaan ääristä toiseen ääriin ja maan ääristä toiseen ääriin ja näin me kaikki yhdessä astumme Herramme ja Vapahtajamme eteen riemulaulua laulaen ja kiitosta ja ylistystä osoittaen koska HÄNEN SOVITUSTYÖNSÄ ON RIITTÄVÄ JOKAISEN KOHDALLA JOKA HÄNEEN TURVAA JA LUOTTAA. Oli hän sitten kuka tahansa taikka millainen tahansa sillä Kristus on sovittanut meidät ja me olemme sovitetut Hänessä ja se riittää ja siitä saamme riemuita ja kiittää iankaikkisesta iankaikkiseen. AMEN!

        Tempaus ei koske pelkästään niitä, jotka vielä ovat täällä ajassa. Vaan samassa silmänräpäyksessä, kun kuolleet nousevat katoamattomina, me muutumme".

        Eli samassa hetkessä, kun haudat aukenevat ja tapahtuu kuolleiden ylösnousemus, me muutumme, ja saamme samanlaisen ylösnousemusruumiin kuin nämä tuossa hetkessä ja sitten meidät temmataan yhdessä heidän kanssaan yläilmoihin.


        1 Kor 15:52
        1 Tess 4:16-17


    • NATANAEL 1

      Ystävä hyvä. Kun ihminen poistuu tästä ajasta, niin he joutuvat välittömästi ylösnousemukseen, kuka elämän ja kuka tuomion ylösnousemukseen, sillä me elämme nyt ylösnousemuksen ja Tulemuksen aikaa kirjoitusten mukaan.

    • +

      "Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin
      kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
      ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen,
      mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen."

      Tässä puhutaan selvästi ruumiin ylösnousemuksesta
      ja toisekseen vain yhdestä hetkestä, jolloin iso joukko ihmisiä kokee sen.
      Tätä ennen tulee kylläkin olemaan muita ylösnosemusvuoroja, joista yhdestä kirjoitin edellisessä kommentissani.

    • Tuo raamatun teksti, että kalmot ilmestyivät Jerusalemissa ihmisille on väärennös.
      Kuolleiden ylösnousemus tarkoittaa vain hengellistä heräämistä.
      Ihminen palaa maan päälle vain jos hän syntyy(ruumillistuu) uudelleen ihmislapseksi.
      Aikoinaan pääsi maallistuneessa kirkossa valtaan se väärä oppi, että haudattujen ruumiit nousisivat ylös. Tätä varten piti tehdä väärennöksiä evankelistojen teksteihin.
      Alunperin jakeessa luki" Ja haudat aukenivat."

      • +

        Ei ole väärennös!

        Ja onneksi Jumalalla on tapana vahvistaa asia useamman todistajan kautta. Jeesus itse asiassa siteeraa tuossa Danielia (12:2).


    • Voi, kyllä on. Maallistunut kirkko kirjoitti uuden testamentin uusiksi moneen kertaan.

    • arjuuna

      Vielä ylösnousemuksesta selvennyksiä

      KUN me olemme esim. tämän elämämme aika puhdistaneet sielumme perisynnistä, eili psykologisesta perimästä niin voimme syntyä puhtaaseen persoonaan seuraavassa elämässä koska meillä ei oleenään tuota perisyntiä mukanamme, ja se on ylösnousemus, ja ihminen aloittaa uuden elämän uudesti syntyneenä
      Tämä on kuitenkin yksilökohtainen asia ja sen takia se kestää vielä pitkiä aikoja
      ennen kuin se toteutuu suuremmassa mittakaavassa

    • eeehhh

      Ylösnousemusta eivät kuitenkaan saa ne, joista on tullut niin pahoja, etteivät voi muuttua. Kun joku tällainen ihminen kuolee, hänen tuhonsa on lopullinen, eikä hänellä ole ylösnousemustoivoa. (Matteus 23:33; Heprealaisille 10:26, 27.) Pieni joukko saa taivaallisen ylösnousemuksen ja suuri joukko maanpäällisen ylösnousemuksen. Raamatun lehdet ilmoittavat aikaisemmin tapahtuneista ylösnousemuksista todistukseksi tämän päivän tämän päivän sieluille. Ihminen on elävä sielu. Tarkista Hebrean ja Kreikan kielestä. Älä usko kaikkia hengeytettyjä ilmaisuja

    • Selkeyttä

      Pyhien kirjoitusten oppaasta:
      YLÖSNOUSEMUS. Katso myös Henki; Jeesus Kristus; Kuolema, fyysinen; Kuolemattomuus; Ruumis; Sovitus.

      Henkiruumiin yhdistyminen fyysiseen liha- ja luuruumiiseen kuoleman jälkeen. Ylösnousemuksen jälkeen henki ja ruumis eivät enää milloinkaan erkane ja ihmisestä tulee kuolematon. Jokainen maan päälle syntynyt ihminen nousee ylös, koska Jeesus Kristus voitti kuoleman (1. Kor. 15:20–22).

      Jeesus Kristus oli ensimmäinen tämän maan päällä ylösnoussut olento (Ap. t. 26:23; Kol. 1:18; Ilm. 1:5). Uusi testamentti antaa runsaasti todisteita siitä, että Jeesus nousi ylös fyysisessä ruumiissaan: hänen hautansa oli tyhjä, hän söi kalaa ja hunajaa, hänellä oli liha- ja luuruumis, ihmiset koskettivat häntä ja enkelit sanoivat, että hän oli noussut ylös (Mark. 16:1–6; Luuk. 24:1–12, 36–43; Joh. 20:1–18).

      Kaikki ihmiset eivät nouse samaan kirkkauteen (1. Kor. 15:39–42), eivätkä kaikki nouse ylös samalla kertaa (1. Kor. 15:22–23). Monet pyhät nousivat ylös Kristuksen ylösnousemuksen jälkeen (Matt. 27:52). Vanhurskaat nousevat ylös ennen jumalattomia ja tulevat esiin ensimmäisessä ylösnousemuksessa (1. Tess. 4:16). Parannusta tekemättömät synnintekijät tulevat esiin viimeisessä ylösnousemuksessa (Ilm. 20:5–13).

      Minä aukaisen teidän hautanne, päästän teidät haudoistanne, Hes. 37:12. Haudat aukenivat, ja monien pyhien ruumiit nousivat ylös, Matt. 27:52–53. Herra on todella noussut kuolleista! Luuk. 24:34. Minä olen ylösnousemus ja elämä, Joh. 11:25. Kaksitoista apostolia opettivat, että Jeesus oli noussut ylös, Ap. t. 1:21–22 (Ap. t. 2:32; 3:15; 4:33). Kristuksesta osallisina kaikki tehdään eläviksi, 1. Kor. 15:1–22. Ensin nousevat ylös ne, jotka ovat kuolleet Kristukseen uskovina, 1. Tess. 4:16. Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta! Ilm. 20:6.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5810
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3687
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1948
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1782
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1232
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1187
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      957
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      51
      951
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe