Olin tänään kirkossa. Teemana oli tänään uskon kestävyys ahdingossa. (näin luki ohjelmassa jota jaettiin)
Ja kyllä tulikin niin synkkää ja ahdistavaa tekstiä että jos oli vähänkään ahdistukseen taipuvainen, niin varmasti katseli jo sopivaa poikkipuuta johon ripustaisi narun. Lopussa sitten todettiin ettei tarvitse pelätä koska Jeesus on kuulemma kanssamme.
Näin siis pidetään koukussa? Ensin kaikki mahdolliset murheet kaadetaan niskaan ja sanotaan sitten että näistä selviää ainoastaan Jeesuksen avulla.
Minun oma uskomattomuuteni vain vahvistui tuollakin reissulla. Että tällaista vielä onkin 2000 luvun Suomessa.
Usko kumpuaa ahdistuksesta.
34
593
Vastaukset
- oma on tiesi
Mutta muista Jeesus Kristus on sinuakin varten sovituksen hankkinut, jos vakaumuksesi ei ole niin luja kuin tänään annat niin ymmärtää.
- olisko asia näin?
Ehkä teema raapaisi jotkain sisimmästäsi. Vaikeat asiat pitää nostaa ylös ja käsitellä - ei padota kellariin.
- toivo on
Ateistinuoret ovat omituisen ahdistuneita. Toisin on kristityilla nuorilla. Johtuu siitä iankaikkisen elämän toivosta (ja tiedosta).
- arjuuna
toivo on kirjoitti:
Ateistinuoret ovat omituisen ahdistuneita. Toisin on kristityilla nuorilla. Johtuu siitä iankaikkisen elämän toivosta (ja tiedosta).
On kaikilla mutta jumalaan uskomine tai atesmi oi syntyä ahdituksesta joka taas on pelkoa
Tekeekö pappi hyvää vain pahaa saarnatessaan, riippuu sen saarnan seurauksista, jos hän pelottelee helvetiin joutumisella, niin hän tekee pahaa ja joutuu vastuuseen sanoistaan, sillä ne aiheuttavat pelkoa ja ahditusta kuulijassa
Kun hän pyytää sitä anteeksi jumalaltaan, silloin hän pyytää anteeksiantoa itseltään, ja luulee saavansakin anteeksi mutta niin yksinkertainen se asia ei ole. - toivo on
toivo on kirjoitti:
Perun aiemman viestin. Kuulin juuri, että sotilas oli kuollut Afganistanisssa.
Huoranpenikka Jeesus tukee Islamia.
t. toivo on - Muistettava asia
Suurempi kusipää ja homoseksuaali.
Auttamistaidoton paska ja huora. - vanhemman neuvo
toivo on kirjoitti:
t. toivo onTeehän läksysi että pääset luokalta!
- http://keskustelu.su
toivo on kirjoitti:
t. toivo onKoulussa kannataa lukea muutakin, kuin Raamattua.
Uskovaisten jutut, kun ovat niin onnettomia.
Nimimerkkiäkin pitää vaihtaa aina, koska ei uskalleta rekata omaa nimeä käyttöön.. - Minä vastaan.n
http://keskustelu.su kirjoitti:
Koulussa kannataa lukea muutakin, kuin Raamattua.
Uskovaisten jutut, kun ovat niin onnettomia.
Nimimerkkiäkin pitää vaihtaa aina, koska ei uskalleta rekata omaa nimeä käyttöön..Ei ole minun ,vika ettei Evankeloitusmien ohella ole opiskellut!
Raamattu on mielulle tärkeämpi, kuin opiskelu eli rahan saanti - Raamatun mukaan
Minä vastaan.n kirjoitti:
Ei ole minun ,vika ettei Evankeloitusmien ohella ole opiskellut!
Raamattu on mielulle tärkeämpi, kuin opiskelu eli rahan saantiJeesus sanoi: Maailmassa teillä on ahdistus, mutta olkaa turvallisella mielellä, Minä olen voittanut
maailman.
Tuollainen kuulostaa varmastikin synkältä sellaisen korvissa, joka ei tiedä uskovien hengellisistä
taisteluista tässä maailmassa, mutta se ei todellakaan tarkoita sitä, että olisimme toivottomat
päinvastoin, meillä on toivo, joka ei saata häpeään, Raamatun mukaan. toivo on kirjoitti:
Hei!
Ihan sen verran vaan ajattelin sanoa, että olen ateistinuori ja asiat on paaljon paremmin kuin silloin kun olin vielä joissakin määrin uskovainen.
Eikä siinä vielä kaikki! *tv shop-äänellä* Kaveripiirissäni on aika runsaasti ateisteja tai agnostikkoja ja oikein tasapainoista porukkaa nekin, tänääkin sai naureskella hauskoille jutuille ja ei pienintäkään alakuloisuuden vivahdetta ilmassa.
Joten tämä sanottuna sinun on aika turha väitellä tuollaisia kun juuri sait suoraan ateistinuorelta vähän raporttia siitä, että miten elämä sujuu.
Kun olin uskovainen nii en saanut nukuttua, pelkäsin helvettiä ja sitä että pienestäkin virheestä sinne joutuisi ja kun tajusin että se kaikki on paskaa, oloni keveni.
Vähän jäi vituttamaan se että lapsuudesta meni aikaa turhasta huolehtimiseen mutta nykyisin olen erittäin tyytyväinen elämääni.
On opiskelupaikka, on perhe josta pidän paljon, on luvassa kesäduunia ja kavereitakin löytyy ihan mukavasti, vaikka usein tykkään myös siitä että saan olla omissa oloissani nauttimassa rauhallisuudesta ja siitä tunteesta kun ei turhat helvetinpelot paina mieltä.
Se on aika mukava juttu, suosittelen kaikille.- jessejessejee
jessediggaasua kirjoitti:
Hei!
Ihan sen verran vaan ajattelin sanoa, että olen ateistinuori ja asiat on paaljon paremmin kuin silloin kun olin vielä joissakin määrin uskovainen.
Eikä siinä vielä kaikki! *tv shop-äänellä* Kaveripiirissäni on aika runsaasti ateisteja tai agnostikkoja ja oikein tasapainoista porukkaa nekin, tänääkin sai naureskella hauskoille jutuille ja ei pienintäkään alakuloisuuden vivahdetta ilmassa.
Joten tämä sanottuna sinun on aika turha väitellä tuollaisia kun juuri sait suoraan ateistinuorelta vähän raporttia siitä, että miten elämä sujuu.
Kun olin uskovainen nii en saanut nukuttua, pelkäsin helvettiä ja sitä että pienestäkin virheestä sinne joutuisi ja kun tajusin että se kaikki on paskaa, oloni keveni.
Vähän jäi vituttamaan se että lapsuudesta meni aikaa turhasta huolehtimiseen mutta nykyisin olen erittäin tyytyväinen elämääni.
On opiskelupaikka, on perhe josta pidän paljon, on luvassa kesäduunia ja kavereitakin löytyy ihan mukavasti, vaikka usein tykkään myös siitä että saan olla omissa oloissani nauttimassa rauhallisuudesta ja siitä tunteesta kun ei turhat helvetinpelot paina mieltä.
Se on aika mukava juttu, suosittelen kaikille.Mutta sullahan on ollu ihan väärä kuva jumalasta,jos olet pelänyt pienestäkin virheestä joutuvasi helvettiin,kuinka olet uskovana yleensä edes pelännyt helvettiä,kun eihän sinne uskovat nimenomaan joudu!!!
Jumala ei hylkää yhtäkään joka hänen uskoo.
Ei tämä uskonelämä ole sellaista niinku monet luulee,että on vaa jotain sääntöjä mitä saa tehdä ja mitä ei,Kristinuskon peruspointti on se että nimenomaan me syntisinä vajavaisina epätäydellisinä kelpaamme Jumalalle ja kun olemme synnit saaneet anteeksi,ni emme enää kadotukseen voi joutua vaikka eläisimme kuin huonosti tahansa,koska Jumala on armollinen ja anteeksiantava.
Jeesus rakastaa kaikkia ihmisiä jopa niitäkin jotka häntä pilkkaavat. jessejessejee kirjoitti:
Mutta sullahan on ollu ihan väärä kuva jumalasta,jos olet pelänyt pienestäkin virheestä joutuvasi helvettiin,kuinka olet uskovana yleensä edes pelännyt helvettiä,kun eihän sinne uskovat nimenomaan joudu!!!
Jumala ei hylkää yhtäkään joka hänen uskoo.
Ei tämä uskonelämä ole sellaista niinku monet luulee,että on vaa jotain sääntöjä mitä saa tehdä ja mitä ei,Kristinuskon peruspointti on se että nimenomaan me syntisinä vajavaisina epätäydellisinä kelpaamme Jumalalle ja kun olemme synnit saaneet anteeksi,ni emme enää kadotukseen voi joutua vaikka eläisimme kuin huonosti tahansa,koska Jumala on armollinen ja anteeksiantava.
Jeesus rakastaa kaikkia ihmisiä jopa niitäkin jotka häntä pilkkaavat.Lue raamattua, älä skippaile kohtia ja ymmärrät miksi Jumala on juurikin niin sairas hahmo kuin annoin ymmärtää.
Ja vaikka tuo määritelmä kristinuskosta olisikin korrekti, se ei silti muuta sitä faktaa että yhdestäkään jumalasta ei ole koskaan ollut kunnollisia todisteita vaan ainoa todiste pitäisi olla sokea usko.
Tätä minä en niele ja en tule nielemään, koska kyseessä on sen verran suuri epäkohta.
On aika turhaa ryhtyä määrittelemään tarkemmin jumalaa jos alkulähtökohtana on se, että sen olemassaoloa ei ole mitenkään todistettu.
Jumalasta on vain ja ainoastaan paperilla tietoa ja jos raamattua lukee skippailematta ja keksimättä kierteleviä ja kaartelevia selityksiä päivänselville kohdille niin saa ihan hyvän kuvan jumalasta fiktiivisenä hahmona.
- pissakupla
Mitä vittuu "ateisti" siellä teki?
Vai alkoi vuoden vanha asia kiinnostamaan.
No kuule. Sukulais likka vihittiin papiksi, siksi olin siellä.- colakupla
Kiroileva uskovainen pissakupla löysi vuoden vanhan aloituksen. Tuliko mieleen että "ateisti" voi käydä kirkossa ystävien tai sukulaisten konfirmaatioissa, häissä tai hautajaisissa?
- et silleen
colakupla kirjoitti:
Kiroileva uskovainen pissakupla löysi vuoden vanhan aloituksen. Tuliko mieleen että "ateisti" voi käydä kirkossa ystävien tai sukulaisten konfirmaatioissa, häissä tai hautajaisissa?
Miksi käydä kirkossa, kun pitää toimituksia huuhaana? Tottahan juhlia voi, mutta onko pakko kannattaa uskonnollisia rituaaleja, jollei niihin usko? Juhlia voi juhjakalun kotonakin. Toki jokaisen oma asia mitä tekee, mutta oudoksun syitä ateistin osallistumisesta kirkollismenoihin. Sukulaisuus ei ole syy kirkolliskannatukselle. Hyvät tavat voisivat olla, mutta sekin tekosyy "jollekin".
Weccu. Kertomuksesi kuvaa hyvin sitä näkemystä mikä itselläni uskonnosta on jo pitkään aikaan ollut.
Se tarjoaa helvettiä ja kärsimystä. Mutta ojentaa pelastusta ja armahdusta samasta kädestä.
Eli luo itse illuusion ongelmasta (Saatana, tottelemattomuus, synti)
Jolle ei olekaan kovin vaikea nyt keksiä. Mitä tarjoutuu pelastukseksi. Samainen ajatus demonien riivaamisista ovat vähintäänkin naurettavia kun katsoo filmejä. Missä milloin minkäkin niminen väitetty demoni on jonkun riivannut. Ja mitä sille tarjotaan parannukseksi. No pappia ja vapautusta tietysti.
Ja tätä samaa sirkusta on vatvottu jo vuosituhansien ajan, ja silti harva uskonnon kannattaja uskaltaa kriittisesti ajatella koko asian typeryyttä.- Thronos
Tuosta ahdistuksesta saa hyvän kuvan kun kuuntelee sunnuntai-iltana Deiltä ohjelmaa Taivaan ja maan välillä. Sinne soittelevat uskovaiset hädissään ja kyselevät yksityiskohtia tempaamisesta ja lopunajoista, suuri pelko heillä tuntuu olevan ja Raamattu on plärätty hikisissä käsissä koirankorville. Ihmekös se jos todellakin uskoo niihin ennustuksiin joita Raamatusta viimeisisiä aikoja koskien löytyy. Miten paljon helpompaa onkaan elää ilman tuollaista uskoa.
- rahalla taivaaseen ?
Paljonkohan eri uskonlahkot nettoaa pelotultujen mummojen testamenteilla?
Olisi hauska tietää. - millämitalla
Jeesus on tullut pelastamaan ihmisen halooo!
Ei Jeesus huvikseen kärsinyt hirvittävää ristinpuun kuolemaa,Jeesus on Jumala ja hänen ei olisi ollu pakko sovittaa ihmisen syntejä,mee kaikki olemme syntisiä,jos ette usko Raamattuun,nii ette voi uskoa moraaliin tai mihinkää käsitteeseen hyvästä ja pahasta,koska Raamatun ilmoituksen mukaan lait on luo9tu maailmaan.
Millä perusteella murhaaja pitää laittaa vankilaan,kuka sanoo että se on huono teko tappaa ihminen? Raamattu sen ilmoittaa..
Jumala on oikeudenmukainen,koska ihminen menee omien tekojensa takia helvettiin,koska me olemme ansainneet sen.
Jeesus tuli sen takia,että hän hänen ristinkuolemansa kautta me saamme sovituksen synneistämme ja meidät armahdetaan:) Hallelujaaaaa niin paljon Hän meitä rakastaa ajatelkaa. - weird brains
ateistin kirkossa käynti johti taas stereotypiaan jolla ei ole mitään perää.
Jos ateistia ahdisti, se ei tarkoita että muut siellä olisivat yhtä lailla olleet ahdistuneita. Nämä negatiivisuudet kyllä kokoavat samanhenkisiä yhteen
joilla voi olla yksi tunnustelija eturintamassa- Nasse.
Ateistin kyky tuntea empatiaa ja eläytyä urin asemaan tuli tuossa esille. Uhri itsehän (uskis) ei välttämättä huomaa omaa tilaansa.
- weird brains
Nasse. kirjoitti:
Ateistin kyky tuntea empatiaa ja eläytyä urin asemaan tuli tuossa esille. Uhri itsehän (uskis) ei välttämättä huomaa omaa tilaansa.
Ateisti voi kokea olevansa synnitön ja kirkossa lähtee kyllä matto jalkojen alta tässä suhteessa, koska ei ole synnitöntä ihmistä. Koko ajatus on mahdoton. Ateisti ei välttämättä ymmärrä omaa tilaansa, eikä muidenkaan. Kirkossa uskossa olevat tunnustavat syntisyytensä, mutta se ei ahdista heitä. Enää
- Jeesuksen oma
Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Pyhässä veressä olkaa kaikki siunatut! Se, mitä tämä kaikki on ja mitä se merkitsee ja mihin olemme menossa selviää jokaikiselle vielä, se on varmaa!
- ....
Lopetit keskustelemisen ja aloitit saarnavaiheen, ikävä ''yllätys''.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2282025Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101768Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse571279Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801165Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89954TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15950- 46915
- 70812
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42804