Kielletty paikka, miksi?

öiöjiöjiö

Käsittääkseni tämäkin foorumi on sellainen jonne jehovan todistajien järjestö ei toivo jäseniensä tulevan. Jos ne argumentit ja väitteet joita järjestöstä on esitetty yleisesti, olisivat perusteettomia, niin luulisi että järjestö nimenomaan toivoisi rivitodistajien tulevan tännekin kertomaan kuinka asiat oikeasti ov

Voisi ajatella että jos järjestö on totuudessa kuten se itse esittää, niin mitään syytä ei olisi pyytää jäseniään välttämään tiettyjä paikkoja missä keskustellaan todistajuudesta ja järjestöstä.

Jos järjestö pelkää sitä että rivijäsenet alkavat kyseenalaistaa järjestön opetuksia ja toimintaa keskusteltuaan vaikka tälläisessä paikassa niin kovin on totuus heikolla pohjalla jos sitä pitää keinotekoisesti ylläpitää.

Totuus joka perustuu aitoihin asioihin on sellainen että se ei katoa noin vain, eikä sitä tarvitse pelko sydämessä suojella välttelemällä tiettyjä paikkoja tai ihmisiä. Oletetaan että joku suht uudehko todistaja käy vaikka täällä keskustelemassa ja tämä asia tulee sitten seurakunnassa ilmi. Toki silloin jos järjestö edustaa totuutta eikä sen toiminnassa ole mitään moitittavaa, niin järjestö voi sanoa että käy toki keskustelemassa siellä asioista, ja lue toki muutakin kuin järjestön materiaalia. Jos ei ole mitään pelättävää voi hyvillä mielin sallia jäsenilleen tämän. Vaan kun jehovan todistajien toiminta ja opetukset eivät kestä päivänvaloa, on siksi toimittava siten että eristetään ihmiset ja luodaan pelkoja sekä kieltoja yms.

Mielestäni olisi reilua että ne todistajat jotka tätä palstaa seuraavat ja täällä kirjoittelevat, että he tunnustaisivat reilusti että järjestön toiminnassa ja opetuksissa on paljon kritisoitavaa aidosti. Sensijaan he pyrkivät kieltämään puhtaita tosiasioita.

35

691

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1. Kor. 5:9-13

Kirjoitin teille kirjeessäni, että lakkaisitte olemasta haureellisten seurassa. 10 En tarkoittanut kokonaan tämän maailman haureellisten tai ahneiden ja kiristäjien tai epäjumalanpalvelijoiden kanssa. Muutoinhan teidän olisi lähdettävä pois maailmasta. 11 Mutta nyt kirjoitan teille: lakatkaa olemasta jokaisen sellaisen veljeksi kutsutun seurassa, joka on haureellinen tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai herjaaja tai juoppo tai kiristäjä, älkääkä edes syökö sellaisen kanssa. 12 Sillä mitä tekemistä minulla on ulkopuolella olevien tuomitsemisen kanssa? Ettekö te tuomitse sisäpuolella olevia, 13 kun taas Jumala tuomitsee ulkopuolella olevat? ”Poistakaa paha ihminen keskuudestanne.”

• opåöopåäik

Ajattele sinäkin joskus ihan itse. Sitäpaitsi muiden sanominen haureelliseksi on suhteellisen ylimielistä pelleilyä. Siinä samalla ajattelee itse olevansa muita parempi kun kuuluu vt-seuraan. Hohhoijaaa...

Kun mä kirjoittelen omin ajatuksin niin toivon sitä samaa vastapuoleltakin. Sitäpaitsi, jos olet jt niin et sitten noudata edes tuota määräystä kun kerran olet täällä, ja sitten ollaan niin pelastettuja ja "maallisia" parempia että.

On muuten aika hauskaa mustavalkoisuutta kun heti ihminen on paha kun se ei ole uskossa tai kuulu jt-seuraan. Minä tiedän paljon korkean moraalin omaavia ateisteja joilla on lähimmäisenrakkauttakin paljon ja sydän paikallaan, että se siitä pahuudesta.

• opåöopåäik kirjoitti:

Ajattele sinäkin joskus ihan itse. Sitäpaitsi muiden sanominen haureelliseksi on suhteellisen ylimielistä pelleilyä. Siinä samalla ajattelee itse olevansa muita parempi kun kuuluu vt-seuraan. Hohhoijaaa...

Kun mä kirjoittelen omin ajatuksin niin toivon sitä samaa vastapuoleltakin. Sitäpaitsi, jos olet jt niin et sitten noudata edes tuota määräystä kun kerran olet täällä, ja sitten ollaan niin pelastettuja ja "maallisia" parempia että.

On muuten aika hauskaa mustavalkoisuutta kun heti ihminen on paha kun se ei ole uskossa tai kuulu jt-seuraan. Minä tiedän paljon korkean moraalin omaavia ateisteja joilla on lähimmäisenrakkauttakin paljon ja sydän paikallaan, että se siitä pahuudesta.

1.Piet. 5

8 Pitäkää mielenne valppaana ja valvokaa. Teidän vastustajanne Saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii, kenet voisi niellä.

• sammy d
        helel kirjoitti:

1.Piet. 5

8 Pitäkää mielenne valppaana ja valvokaa. Teidän vastustajanne Saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii, kenet voisi niellä.

Said pinewood

• Raamatusta.....

Huono seura hyvät tavat turmelee.
      Paha tarttuu.

• Kiellon osallistua tällaisille palstoille ymmärtää hyvin kun tietää että vt-seuran tavoite on yhtenäisyys hinnalla millä hyvänsä, ja että sen hintana on välillä totuus. Tämä on myös myönnetty.

Vilpittömästi totuuteen pyrkivällä taholla ei ole ensimmäistäkään syytä pitää jäseniään informaatiopimennyksessä, tai pelätä tervettä ja luonnollista kritiikkiä.

• ....

Joo, ihmisten ovilla ei sitä kritiikkä tulekaan, joten on parempi tulla tänne informaatiotulvaan. On kiva keskustella "pojista rapakon takana" jotka saa kaiken pyytämättä ja yllättäen. Ja BMW maastureista.

• .... kirjoitti:

Joo, ihmisten ovilla ei sitä kritiikkä tulekaan, joten on parempi tulla tänne informaatiotulvaan. On kiva keskustella "pojista rapakon takana" jotka saa kaiken pyytämättä ja yllättäen. Ja BMW maastureista.

>>Joo, ihmisten ovilla ei sitä kritiikkä tulekaan, joten on parempi tulla tänne informaatiotulvaan.

Juu ei tule ei. Sieltä ei juurikaan löydä ovilta oven avaajia, jotka ovat perehtyneet asiaan.

• "pelätä tervettä ja luonnollista kritiikkiä"

:D pp-osasto taas vauhdissa.

• helel kirjoitti:

"pelätä tervettä ja luonnollista kritiikkiä"

:D pp-osasto taas vauhdissa.

Oli mikä osasto tahansa, niin näin se vain on. Kritiikkiä pelätään riippumatta siitä kuka sen esittää. Jos himo-jt menee salilla kyselemään perusteita vuoden 1914 raamatullisuudelle, ja perustelee ettei se ole sitä, niin pelko siellä hiipii pusakkaan joka jannulla.

• t-i-u-k-u kirjoitti:

Oli mikä osasto tahansa, niin näin se vain on. Kritiikkiä pelätään riippumatta siitä kuka sen esittää. Jos himo-jt menee salilla kyselemään perusteita vuoden 1914 raamatullisuudelle, ja perustelee ettei se ole sitä, niin pelko siellä hiipii pusakkaan joka jannulla.

Minä epäilen että pelkäävät korkeintaan ecien epärehellisyyttä, ei muuta.

Se on katsos niin että uskoa saa vaikkei olisikaan niin kauhean hyviä perusteita.

• ....

Minä esittelin vanhimmalle jo 10 vuotta sitten millaista soppaa täällä keitetään. Alkaako sanktiot pian paukahdella kohdille?

• jkljkljkl

Se voi olla että sellaisten lahkolaisten kirjoitteluun täällä ei puututa jotka tiedetään "vahvoiksi" ja antaumuksellisiksi todistajiksi. Mitä sinäkin mitä ilmeisemmin olet koska olet edelleen säilyttänyt uskosi kulttiin vaikka täällä olet törmännyt vuosien aikana sellaisiin argumentteihin jotka yksinkertaisesti vain ovat päteviä ja jotka osoittavat kultista eri asioita.

Mutta kun ihminen haluaa tietoisesti olla sokea, niin sehän on!!

Parhaita todistajia ovat juuri ne jotka laittavat sen lukon itse itseensä joka pitää sen kaiken valheen sisällä.

• Kai kävitte läpi vuoden 1914 oppisekoilun ja totesitte sen epäraamatulliseksi?

• iopiopui

Mitä luulet että sellainen puolueeton ihminen jolla ei ole mitään ennakkokäsityksiä jehovan todistajista puolesta eikä vastaan, niin minkälaisen kuvan hän saisi tätä palstaa lukiessa?

Uskotko että hän tämän palstan kirjoitusten perusteella JA tutkittuaan täällä esitettyjä väitöksiä tulisi siihen päätelmään että jehovan todistajien järjestö on täysin vilpitön ja nuhteeton?

• ....
        iopiopui kirjoitti:

Mitä luulet että sellainen puolueeton ihminen jolla ei ole mitään ennakkokäsityksiä jehovan todistajista puolesta eikä vastaan, niin minkälaisen kuvan hän saisi tätä palstaa lukiessa?

Uskotko että hän tämän palstan kirjoitusten perusteella JA tutkittuaan täällä esitettyjä väitöksiä tulisi siihen päätelmään että jehovan todistajien järjestö on täysin vilpitön ja nuhteeton?

Sinä ainkin teet parhaasi heitellen ihan olettamuksiinkin perustuvia juttujasi. Kun valehtelusta puhuu, on oltava valmis todistamaan, että esim. Vartsikkaan kirjoittavat eivät usko itsekään kirjoittamaansa. Olisiko paljonkin esimerkkejä.

• lkLKKl
        .... kirjoitti:

Sinä ainkin teet parhaasi heitellen ihan olettamuksiinkin perustuvia juttujasi. Kun valehtelusta puhuu, on oltava valmis todistamaan, että esim. Vartsikkaan kirjoittavat eivät usko itsekään kirjoittamaansa. Olisiko paljonkin esimerkkejä.

Niin tyypillistä todistajuutta taas, eli venkoilua. Onko tuo venkoilu oikein kivaakin? Ainakin se on tarkoitushakuista eikä anna vilpitöntä kuvaa ihmisestä!

Jos järjestö olisi onnistunut edes ennustuksissaan niin ymmärtäisi että he uskoisivat siihen mitä kirjoittavat. Koska he ovat huomanneet että ovat ennustaneet väärin on pakostakin uskon pitänyt horjua. J

Jos järjestö esittää olevansa Jumalan hallitsema ja johtama, on se silkkaa valetta. Järjestö on ennustanut monet kerrat väärin, muutellut oppejaan yms...niin pakostakin siellä tiedetään että ei olla Jumalan ohjauksessa. Tai sitten he uskovat että Jumala alati tekee virheitä ja korjailee sekä selittelee niitä.

• invavanhus

asuvan veljen luona...
        He piipahti mun luo koska olen invaliidi ja välillä liikkuminen tosi heikkoa.
        Ihasteltiin miten netistä voi ladata uusimmat lehdet jne.
        Kerroin että olen katsonut muutamia sivustoja, joita mun ei-Jt, aikuiset lapset oli googlettaneet esiin,
        kun etsivät virallisia sivuja.
        Lapset ihmetteli silloin sivujen aggressiivisia juttuja ja pahoja puheita....
        Pitihän mun sitten vilkaista,jotta tiedän,mistä lapset puhuivat ;)

Kierrosvalvoja katsoi suoraan silmiin, hymyili ja sanoi:
        "Suurin osa niillä sivuilla on todellakin vihamielistä kirjoittelua.
        Arkijärki kertoo , millä asialla kirjoittajat ovat..."
        Ei minua ole nuhdeltu, ei kartettu eikä mitään sanktioita.
        Ei silloin eikä myöhemminkään.

Minulle kävi selväksi sivuilla käytyäni, Kenen asialla kirjoittajat ovat ;)
        Joillekin ei-Jt :lle tuntuu olevan isokin ongelma jos täällä
        joku "oikea" Jt piipahtaa ja kertoo mielipiteitään ;D

Ei tämä mikään viihtyisä sivusto kylläkään ole, joten usein ei tule käytyä.
        Ns. seniorinetti on ystävällismielinen foorumi, kukaan ei siellä mollaa eikä hauku eikä kiroile..
        Uskonasioistakin voi puhua ilman että joku repii pelihousunsa ;D

• yukgykjg
        invavanhus kirjoitti:

asuvan veljen luona...
        Kerroin että olen katsonut muutamia sivustoja, joita mun ei-Jt, aikuiset lapset oli googlettaneet esiin,

Ns. seniorinetti on ystävällismielinen foorumi, kukaan ei siellä mollaa eikä hauku eikä kiroile..

Puhut paskaa. Täällä on erityisen asiallisia kirjoittajia kuten Tiuku esimerkiksi. Minkä ei-todistajat sille voivat että totuus on se että kultti on vaarallinen ja kyseenalainen monella tapaa.

• "revitään"
        invavanhus kirjoitti:

asuvan veljen luona...

et ole tullut vielä siihen pisteeseen ehkä että olisit jollain tavalla alkanut epäilemään/kritisoimaan VT seuran ns "totuutta"...silloin kun silmät alkaa avautumaan ja suomut tippumaan.....varmaan tekstien "vääntökin" täällä saa eri merkityksen.

Toivottavasti olet huomannut että vt seuran oppeihin....kiinnittyy terävin kärki........muut "uskonasiat" siinä sivussa!

• invavanhus
        yukgykjg kirjoitti:

Puhut paskaa. Täällä on erityisen asiallisia kirjoittajia kuten Tiuku esimerkiksi. Minkä ei-todistajat sille voivat että totuus on se että kultti on vaarallinen ja kyseenalainen monella tapaa.

invavanhuksille?
        Livenä jos kohtaisit, potkaisisit ehkä pyörätuolini kumoon ?

• ....
        yukgykjg kirjoitti:

Objektiivisuusko pukkaa pintaan?

Täällä ovat omakohtaiset kokemukset arvostettuja. Myös positiiviset. Jos Jt: päätävät joskus "ottaa haltuun" netin, niin sitten saatta tulla kiire negatiivisille kirjoittajille pysyä etusivulla. Heh heh. Nyt on helppoa suoltaa guanoa mielin määrin, kaikessa rauhassa.

• Usko Puuttuu
        .... kirjoitti:

Täällä ovat omakohtaiset kokemukset arvostettuja. Myös positiiviset. Jos Jt: päätävät joskus "ottaa haltuun" netin, niin sitten saatta tulla kiire negatiivisille kirjoittajille pysyä etusivulla. Heh heh. Nyt on helppoa suoltaa guanoa mielin määrin, kaikessa rauhassa.

kirjoitusten tasoa.
        Jotain helmiä löytyy, ja sellaista mitäei ole pystytty" sulattamaan....."
        Usko ei ole kaikkien omaisuutta, sanotaan Raamatussa.
        Toiset sanovat sitä sitten myös paskapuheeksi....
        Siitä puhe mistä puute.

• pullea
        .... kirjoitti:

""Heh heh. Nyt on helppoa suoltaa guanoa mielin määrin, kaikessa rauhassa.""

sanoi hallintoelin kun toisiaan pökki...

• ....
        invavanhus kirjoitti:

invavanhuksille?

Eilen kaveri väitti olevansa omantunnon ohjaama. Onko apukuski kovinkaan häävissä vedossa?

• tyuftyuftuy
        invavanhus kirjoitti:

invavanhuksille?

Minä toki autan inva-ihmisiä kaikilla keinoin kun kohdalle sattuu. Mutta ei pyörätuolissa oleminen minulle ihmistä sen kummallisemmaksi tee. Kuka vain voi joutua siihen, minäkin. Toivoisinko minä että minun kirjoituksiani ei otettaisi täällä tosissaan ja niihin suhtauduttaisi kuten ennenkin, vain siksi että olisin joutunut pyörätuoliin? En toivoisi.

Voin auttaa sinua pyörätuolin kanssa, mutta ei se tarkoita että en sanoisi mitä mieltä olen ajatuksistasi.

Ei pyörätuolilla minulta irtoa mitään sääliä. Empatiaa löytyy. Eikä pyörätuoli ole pääkoppaan vaikuttava asia.

• in-valid ?
        tyuftyuftuy kirjoitti:

Minä toki autan inva-ihmisiä kaikilla keinoin kun kohdalle sattuu. Mutta ei pyörätuolissa oleminen minulle ihmistä sen kummallisemmaksi tee. Kuka vain voi joutua siihen, minäkin. Toivoisinko minä että minun kirjoituksiani ei otettaisi täällä tosissaan ja niihin suhtauduttaisi kuten ennenkin, vain siksi että olisin joutunut pyörätuoliin? En toivoisi.

Voin auttaa sinua pyörätuolin kanssa, mutta ei se tarkoita että en sanoisi mitä mieltä olen ajatuksistasi.

Ei pyörätuolilla minulta irtoa mitään sääliä. Empatiaa löytyy. Eikä pyörätuoli ole pääkoppaan vaikuttava asia.

Sääliä ei.
        Empatia on vaikea laji.
        Pyörätuolissa istuvia kohdellaan usein kuin heillä olisi aivovamma,
        vaikka olisi ollut lonkkaleikkauksessa .

Toiset pitävät Jt:a idiootteina.
        Pyörätuolissa istuvana todistajana olen saanut osakseni ällistyttävän
        sivistymätöntä kohtelua .
        Olenko "Idiootti Pyörätuolissa " vai keskusteluun pystyvä Ihminen?
        Riippuu puhuteltavan asenteesta .. .. :)

• lkLKKl kirjoitti:

Niin tyypillistä todistajuutta taas, eli venkoilua. Onko tuo venkoilu oikein kivaakin? Ainakin se on tarkoitushakuista eikä anna vilpitöntä kuvaa ihmisestä!

Jos järjestö olisi onnistunut edes ennustuksissaan niin ymmärtäisi että he uskoisivat siihen mitä kirjoittavat. Koska he ovat huomanneet että ovat ennustaneet väärin on pakostakin uskon pitänyt horjua. J

Jos järjestö esittää olevansa Jumalan hallitsema ja johtama, on se silkkaa valetta. Järjestö on ennustanut monet kerrat väärin, muutellut oppejaan yms...niin pakostakin siellä tiedetään että ei olla Jumalan ohjauksessa. Tai sitten he uskovat että Jumala alati tekee virheitä ja korjailee sekä selittelee niitä.

Ei kirjoittaja venkoile vaan puhuu asiaa. Siinähän se teikäläisten ongelma juuri on, kun esitätte tietävänne mitä toiset ajattelevat ja mitkä ovat heidän motiivinsa.
        Asioita, joista olette pihalla kuin lumiukot.

• yukgykjg kirjoitti:

Tarkoitat siis että tällaiset kommentit ovat asiallisia:

"Nämä sun pelleluokan spekulaatiot menevät jo ihan naurettaviksi. "

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9660876/48103445

Miksi vastaat jos sinulla ei ole mitään sanottavaa? Pelkkää lapsellista lätinää ja hiekkalaatikkotason 'ite oot' -verbaliikkaa.

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9660876/48103815

Ei minusta ja muutenkin ko. kirjoittaja kääntää takkia mennen tullen, joten vaikutelma on kaikkea muuta kuin luotettava.

• pullea kirjoitti:

""Heh heh. Nyt on helppoa suoltaa guanoa mielin määrin, kaikessa rauhassa.""

sanoi hallintoelin kun toisiaan pökki...

Ja miten tämä liittyy aiempaan kommenttiin?

• yuighuyohui
        helel kirjoitti:

Tarkoitat siis että tällaiset kommentit ovat asiallisia:

"Nämä sun pelleluokan spekulaatiot menevät jo ihan naurettaviksi. "

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9660876/48103445

Miksi vastaat jos sinulla ei ole mitään sanottavaa? Pelkkää lapsellista lätinää ja hiekkalaatikkotason 'ite oot' -verbaliikkaa.

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9660876/48103815

Ei minusta ja muutenkin ko. kirjoittaja kääntää takkia mennen tullen, joten vaikutelma on kaikkea muuta kuin luotettava.

Se on katso ihan turha olla siitä katkera että joku on onnistunut eroamaan lahkosta ja aloittamaan aivopesu-vapaan elämän. Sinäkin voit erota. vain defenssisi pitää sinua kiinni kultissa? Vai tottumus?

• yuigyigyik
        helel kirjoitti:

Ei kirjoittaja venkoile vaan puhuu asiaa. Siinähän se teikäläisten ongelma juuri on, kun esitätte tietävänne mitä toiset ajattelevat ja mitkä ovat heidän motiivinsa.
        Asioita, joista olette pihalla kuin lumiukot.

On se lahko vain niin mahtavan upea, eiks vaan?

• SE se ON !
        yuighuyohui kirjoitti:

Se on katso ihan turha olla siitä katkera että joku on onnistunut eroamaan lahkosta ja aloittamaan aivopesu-vapaan elämän. Sinäkin voit erota. vain defenssisi pitää sinua kiinni kultissa? Vai tottumus?

kiinni Jt:issa ? ;D

• yuigyigyik kirjoitti:

On se lahko vain niin mahtavan upea, eiks vaan?

Vastasitko väärään kohtaan?

Tässä kommenttini uudelleen, koeta vastata itse asiaan:

"Ei kirjoittaja venkoile vaan puhuu asiaa. Siinähän se teikäläisten ongelma juuri on, kun esitätte tietävänne mitä toiset ajattelevat ja mitkä ovat heidän motiivinsa.
        Asioita, joista olette pihalla kuin lumiukot. "

• yuighuyohui kirjoitti:

Voi kuule, kyllä oot pihalla. Eikä kannattas mennä välillä sisälle ja lämmitellä?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      32
      2073
    2. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      47
      1986
    3. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      309
      1799
    4. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1326
    5. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      30
      1322
    6. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1278
    7. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      14
      1196
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1127
    9. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1016
    10. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      38
      1009
    Aihe