Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Pohjolan jumalat

fennris

Nakkasin saman aiheen viime viikolla tuonne "Luonnonuskonnot" -osioon, kun en tästä paikasta tiennyt. Samoja vastauksia silti edelleen haen. Aihepiiri on hieman raskaanpuoleinen, eli mistään kevyistä rummuttelupiireistä en varsinaisesti tietämystä etsi. Kiitos jo etukäteen.

Tässä viime kuukausien ja vuosien ajan on ollut toiveissa löytää jonkinlaista yhteyttä noihin entisiin jumalapersooniin ja kristinuskoa edeltäviin elämäntapoihin, asenteisiin ja perinteisiin. Itse asun aika lailla luonnon keskellä parhaillaan ja kun tämä nyt vähintäänkin saamelaisuuden kautta on verissä tämä touhu, niin haluaisin tietää, onko paikallisella pakanayhteisöllä henkilökohtaisia kokemuksia minkäänlaisesta henkisestä täyttymyksestä ja/tai selkeää suhdetta johonkin tiettyyn jumaluuteen.

Spiritismillä olen joutunut itse vetämään kaikki yhteydenottoni mihin tahansa otuksiin, joihin spiritismillä nyt yleensä yhteyden saakaan, mutta se on kommunikointitapana hidas, kömpelö, epäluotettava ja vaatii vähintään kaksi osanottajaa (yksin olen yrittänyt, mutta siinäpä se kyseisen harjoituksen hitaus vastaa korostuukin).
Tätä kautta olen jonkinlaisia vastauksia saanut maailmankaikkeuteen liittyviin kysymyksiini, mutta ne ovat luonnollisesti värittyineitä, eikä henkiolentojen sekavasta hölpötyksestä kannata missään nimessä kaikkea uskoa.

Tällä postauksella haen kokemuksia sellaisilta ihmisiltä, jotka voivat keskustella aihepiiristä aikuisella ja älykkäällä tavalla - eli en epämääräisiä "mulla on kykyjä" -tyylisiä kokemuksia niiltä raukoilta, jotka hyljeksittyinä kuvittelevat olevansa jollain tapaa erikoisia ja henkisesti valveutuneita. Itselläni on - kuten nimimerkistä näkyy - erityisenä kiinnostuksenkohteena ollut viikinkimytologian susihahmo Fenris ja suomalaiselta puolelta Louhi. Jos jollakulla on vakavastiotettavia keinoja päästä yhteyteen pohjolan oikeiden jumalien kanssa, haluaisin mielelläni niistä kuulla.

13

518

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • josjootetaavakavasti

      Eli ayahuasca:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Ayahuasca

      Voipi olla että menee sitten yli noiden kontaktien.... eivät ole Ayahuascan kasvihengen suosiossa nuo mainitsemasi "henget", jos navigointitaidot eivät ole kunnossa. kuitenkin tämä on yksi helpoimmista tavoista saada yhteys niihin
      en osaa aikustaa puhetapaani, mutta viisastella osaan, tosin usein se tulee kovaa takasin. mut se on vaan hyvä juttu, kun en ilman egoni kuolemaa voi päästä tielläni eteenpäin.

      • fennris

        Ei niitä ole vielä sahdin avulla löytyny nii en taia antaa hirveästi uskoa ayahuascallekkaan. :D mutta eipä siinä, jatketaan harjotuksia.


      • aja juoksija
        fennris kirjoitti:

        Ei niitä ole vielä sahdin avulla löytyny nii en taia antaa hirveästi uskoa ayahuascallekkaan. :D mutta eipä siinä, jatketaan harjotuksia.

        Alkoholi on myrkky ja ayahuasca on tuhansia vuosia vanha lääke sielulle. Niissä on meinaa eroa kuin vedellä ja tulella. Alkoholi polttaa sielua kauemmaksi mielestä ja aya tuo sielun asiat mielen käsityskyvyn puolelle.
        Mutta ymmärrän nuo ennakkoluulosi, ovat hyvin tavallisia ihmisillä jotka on koulutettu uskomaan kapitalismin ilosanoman.... Ei siinä mitään, joillekin aivopesu menee läpi ja toisille ei.


      • fennris
        aja juoksija kirjoitti:

        Alkoholi on myrkky ja ayahuasca on tuhansia vuosia vanha lääke sielulle. Niissä on meinaa eroa kuin vedellä ja tulella. Alkoholi polttaa sielua kauemmaksi mielestä ja aya tuo sielun asiat mielen käsityskyvyn puolelle.
        Mutta ymmärrän nuo ennakkoluulosi, ovat hyvin tavallisia ihmisillä jotka on koulutettu uskomaan kapitalismin ilosanoman.... Ei siinä mitään, joillekin aivopesu menee läpi ja toisille ei.

        Siis jos tätä saa muualta ku katukaupasta nii totta kai kokeilemaan, ei se nyt siitä ole kiinni. :O Katukauppa vaan ei nykysellä paikkakunnalla ole kovin tavoitettavissa, kun ei noita katujakaan nii hirviästi ole. :D Ennakkoluuloista ei ole vielä ku yks puhunu. ;)


      • ennakkoon eletty
        fennris kirjoitti:

        Siis jos tätä saa muualta ku katukaupasta nii totta kai kokeilemaan, ei se nyt siitä ole kiinni. :O Katukauppa vaan ei nykysellä paikkakunnalla ole kovin tavoitettavissa, kun ei noita katujakaan nii hirviästi ole. :D Ennakkoluuloista ei ole vielä ku yks puhunu. ;)

        Saahan sitä itse tilaan suoraan maahan Hollannista, milloin voi olla varma sen laadusta. On jäänyt tulliin mutta ovat antaneet minun pitää tilaamani tuotteet.
        En koskaan voisi ostaa ns. katukaupasta itselleni niin pyhää ainetta kuin ayahuasca. Siinä olisi liian monta välikättä, jotka eivät ymmärrä minkä hengen kanssa leikkivät.

        Jep minähän se ennakkoluuloinen olin. :D


      • amazon healink
        ennakkoon eletty kirjoitti:

        Saahan sitä itse tilaan suoraan maahan Hollannista, milloin voi olla varma sen laadusta. On jäänyt tulliin mutta ovat antaneet minun pitää tilaamani tuotteet.
        En koskaan voisi ostaa ns. katukaupasta itselleni niin pyhää ainetta kuin ayahuasca. Siinä olisi liian monta välikättä, jotka eivät ymmärrä minkä hengen kanssa leikkivät.

        Jep minähän se ennakkoluuloinen olin. :D

        Kannattaa kuitenkin ostaa nuo mieluiten luontaistuotekaupasta, kuin ns. smartshopeista. Myyvät samoja tuotteita mutta toiset enemmän huumetyypeille suunnattuina.
        http://www.maya-ethnobotanicals.com/product_browse.phtml/_17/subid_1512/
        Tuossa yksi kauppa mitä voin suositella omasta kokemuksesta.


      • fennris
        amazon healink kirjoitti:

        Kannattaa kuitenkin ostaa nuo mieluiten luontaistuotekaupasta, kuin ns. smartshopeista. Myyvät samoja tuotteita mutta toiset enemmän huumetyypeille suunnattuina.
        http://www.maya-ethnobotanicals.com/product_browse.phtml/_17/subid_1512/
        Tuossa yksi kauppa mitä voin suositella omasta kokemuksesta.

        Ohhoh, kiitän. :O Eiköhän tällä jokku pohjat jo hommalle saaha. :D

        Ei toki tarkoita sitä ettenkö enempiä neuvoja ottaisi vastaan, mitä enemmän kokemuksia tiedossa nii sen parempi.


      • Visioita
        fennris kirjoitti:

        Ohhoh, kiitän. :O Eiköhän tällä jokku pohjat jo hommalle saaha. :D

        Ei toki tarkoita sitä ettenkö enempiä neuvoja ottaisi vastaan, mitä enemmän kokemuksia tiedossa nii sen parempi.

        Ei noita pohjolan jumalia varten tarvitse. Saamelaisilta löytyy varmaan paremmat keinot tai germaaneilta seidhr jos haluaa sitä tietä kulkea.


      • fennris
        Visioita kirjoitti:

        Ei noita pohjolan jumalia varten tarvitse. Saamelaisilta löytyy varmaan paremmat keinot tai germaaneilta seidhr jos haluaa sitä tietä kulkea.

        Nimenomaan saamelaisten metodeja olisin itse halukkaampi kokeilemaan, mutta kun ei löydy opettajaa lähialueilta - itseopiskeluna kokeilemalla siksi nyt koitan jotain keinoja löytää, kuten esim. tämän palstan kautta. Jos on jotain suuntaa johon ohjata niin näytä ihmeessä. :P


    • A

      Psilosypiini on Pohjolan luonnonuskojen avain, tosin avainta eivät kaikki tarvitse. Ei ole sattumaa, että meillä kasvaa huumeilijoidenkin suosimaa, sekä maailman vahvinta sientä, sientä jota käytetään modernissakin lääketieteessä. Mutta kuten ala-asteella opittiin: Opettele tuntemaan myrkkysienet, syö vain niitä sieniä joita tunnet...
      Maassamme asuu lukuisia Etelä-Amerikkalaisia shamaaneita, joiden kanssa tutustumalla aukeaa ehkä ovia, joita ei muuten aukeaisi. Näin aikoinaan omalla kohdalla...

      • fennrir

        Kiitos tästä, olen nyt vuoden tutkiskelun ja mietiskelyn jälkeen päätynyt juurikin tähän ratkaisuun. Jos ei muuten henkimatkat tahdo onnistua, niin tuo ne varmasti potkaisee käyntiin. Enää odotellaan sienikausia... :)


    • vaihdokas.

      Itse uskon olevani vaihdokas. Puhuin äidin kanssa valohahmosta, jonka muistan nähneeni pienenä. Äiti sanoi: "ai se enkeli?" Pelästyin, enkä ole puhunut asiasta sen jälkeen. Äitini on ilmeisesti nähnyt saman hahmon. Enkeleihin en usko, sillä en ole kristitty, vaikka vanhempani minusta sellaista yritti kasvattaa. Uskon olevani jonkun henkiolennon vaihdokas ja sieluni on vaihdettu ollessani pieni. Olen syrjäänvetäytyvä ja hiljainen ollut aivan pienestä asti. Yläasteaikoina kuulin äänen joka käski minua olemaan paras kaikessa. Luulin että sisälläni oli jokin paha henki, kiitos kristillisen kasvatuksen. Olen myös kuullut nimeäni kutsuttavan metsätiellä. Kyseessä voisi olla maahiset tai jokin muu metsän henki. Moderni maailma väittää mielenterveysongemiksi, mutta kun olen ollut koko elämäni tälläinen. Ehkä aivoni ovat poikkeavat, kuin vaihdokkaalla.

      • -

        Ihan noin muuten viestiäsi kommentoimatta; enkeleitä ja demoneita voi ajatella olevan kaikissa minkäänvertaisissa uskonnollisissa perinteissä mutta eri nimillä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2087
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1798
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      19
      1677
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1480
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1433
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1348
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1302
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe