Mistä Rooibos-teetä?

mimmi

Kuka osaisi auttaa... tekisi mieli kokeilla rooibos-teetä mutta en löydä sitä mistään. Asun pienessä maalaiskaupungissa jossa kyllä melkein kaikki kaupat edustettuina.
Kiitos!

15

3615

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ukko

Rooibos-teetä saa kaikista suurista kaupoista: Prisma, Maximarket, City-market ja vähän pienemmistä kuten Valintatalo jne. Pakkaaja taitaa olla Nordqvist, pakkaus on samanlainen kuin morsiusteelläkin. Terveyskaupoista ja kehitysapukaupoissa on oma valikoima. Muuten tee tunnetaan myös masai-teenä.
      Suosittelen rooibos-teetä.

• mimmi

Olen kuullut ja lukenut niin paljon tuon teen ominaisuuksista että on pakko kokeilla. Lähdenkin huomenna etsimään...

Luontaistuotekaupasta en osta koska hinnat ovat *apteekin hintoja* ;)))

• mimmi

Juon juuri ostamaani Rooibos-teetä ja miten hyvää se onkaan..nam :) Maku on jostain tuttu joten se miellyttää minua kyllä... Kiva juttu!

• sun
        mimmi kirjoitti:

Juon juuri ostamaani Rooibos-teetä ja miten hyvää se onkaan..nam :) Maku on jostain tuttu joten se miellyttää minua kyllä... Kiva juttu!

Hei mimmi

minä tutustuin rooibokseen kun olin etelä afrikassa, paikalliset juovat vain rooibosta ja se on kyllä niin hyvää ja terveellistä!!! mukanani suomeen toin pari pakkausta. Siellä kun se on ÄLYttömän halpaa suomen pikkupakkaus/sikakallis hintoihin... ihana juoda varsinkin illalla ennen nukkumaan menoa ja aamutuimaan!

• Ukko

ilmoinen puolestasi. :-)

• pantteri

nin siis tavallisista, mutta suuremmista tavarataloista tai halleista, jossa on teehen/kahviin erikoistuinut liike. Myös jistain kahviloista. Enemmän kyllä pääkaupunki seudulta! Merkkinä mm. Forsmans.

• Sarkku

Itse juon vain ja ainoastaan Ryytihyppysen Luomu-Rooibosta! Nyt myös uutuutena vihreä Rooibos, joka on fermentoimatonta ja vielä terveydelle suotavampaa kuin normaali punainen!
      Rooiboshan ei ole ollenkaan oikeasta tee-pensaasta, vaan ns. punapensaasta. Ei sisällä kofeiiniä (teeiiniä siis).
      Lisätietoa vaikka www.ryytihyppynen.fi

• pantteri

siis punainen rooibos on myös kofeeniton eli sitäkään ei ole fermentoitu!

• Sarkku
        pantteri kirjoitti:

siis punainen rooibos on myös kofeeniton eli sitäkään ei ole fermentoitu!

on myös punainen, mutta se kyllä on fermentoitu. Fermentointi tarkoittaa teelehtienkäyttämistä eli hiostamista, jolloin teelehdet muuttuvat ruskeiksi. Fermentoitaessa teen lehdet hapettuvat solunesteen entsyymien ja ilman hapen vaikutuksesta. Tällöin lehdissä tapahtuu maku- ja värimuutoksia. Fermentointi ei ole haitallista teelle, sen avulla saadaan teestä eri aromit esille.

• johnu

KOTIGASTRONOMI.FI SIVUILTA SAAT TIETOA

• rooiboksen ystävä
    • teen ystävä
      • laukkasipuli

Rooibos pussiteetä olen saanut Lidlistä.

• kennää

asun eestissä ,, ostin tartosta kaupamajasta... taita olla Rimi, mutta postimyynnistä myös Gurmans Eesti , myös feis pookissa on sivu olemassa... ...

• Anonyymi

Löysin yllättäen kaapistani lasipurkkiin vuosia sitten siirtämääni masai-teetä. Ei ollut maku mennyt pilalle. Mietin piristääkö se vai ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      2997
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      70
      2467
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      174
      2324
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      33
      2008
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      18
      1416
    6. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1366
    7. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      22
      1363
    8. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13
      1249
    9. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10