Ted Wilsonin 5-vuotissuunnitelma Adventtikirkolle

Adventtikirkon Pääkonferenssin maailmanlaajuisesti adventistipapeille tarkoitetun Ministry-lehden sivuilla oli Adventtikirkon pääjohtajan Ted Wilsonin haastattelu hänen suunnitelmistaan seuraaviksi viideksi vuodeksi.

Otteita Wilsonin vastauksista:

“Until that time, we are to work in a dynamic way, through the power of the Holy Spirit, so that the Lord will use the church—and I believe this is God’s remnant church with a unique message and a unique opportunity—to share the three angels’ messages of Revelation 14.”
”Siihen asti (Jeesuksen tuloon) meidän tulee työskennellä dynaamisesti, Pyhän Hengen voiman kautta, niin että Herra käyttää kirkkoa - ja minä uskon tämän olevan Jumalan jäännöskirkon kera ainutlaatuisen sanoman ja ainutlaatuisen tilaisuuden - jakamaan Ilmestyskirjan 14:n kolmen enkelin sanomaa.

Sitten Wilson kertoo, että on perustettu uusi komitea herätykseen ja uskonpuhdistukseen, koska

“It is simply an effort to help us realize that we are Laodicea, as Revelation 3 tells us; we desperately need the Lord. We need to humbly approach this subject through prayer, the study of God’s Word, the study of the Spirit of Prophecy,”
Se on yksinkertaisesti yritys auttaa meitä ymmärtämään, että me olemme Laodikea, kuten Ilmestyskirja 3 kertoo meille, me tarvitsemme epätoivoisesti Herraa. Meidän täytyy nöyrästi lähestyä tätä aihetta rukouksen, Jumalan Sanan tutkimisen, Profetian Hengen tutkimisen kautta.

Eli Adventtikirkon johtaja itse myöntää kirkkonsa olevan siinä tilassa kuin Laodikean seurakunta Ilmestyskirjassa.

Ja totta se onkin, sillä tuosta seurakunnasta sanotaan: ”Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava! Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos. Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.” (Ilm 3:15-17)

Ja Jumala käskee tuota seurakuntaa ”Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani. Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.” (Ilm 3:20-21)

On nähtävä, että ei ole uskossa, vaan on peite silmillä näkemättä pelastumatonta tilaansa, on tehtävä parannus ja tultava uskoon – siinä on Raamatun ohje adventisteille. Mutta mitäs tekee Ted Wilson! Hän käskee adventistilaodikeaansa vaipumaan tiiviimmin syntiinsä, penseyteensä, Ellen Whiten kirjoitusten (= Profetian Henki adventismin mukaan) avulla. Voi, voi, huonosti on asiat. Ted Wilson ei ole uskossa eikä ole kiinnostunut muusta kuin adventismin harhaopista ja käskee uskosta osatonta laumaansa kulkemaan samaa mieron tietä kanssaan.

Sitten Wilson kehottaa kaikki Adventtikirkon eri osastoja kulkemaan samaan suuntaan:

”All institutions must be strongly involved in the evangelistic and witnessing process of our last-day proclamation of the three angels’ messages.”
Kaikkien laitosten on oltava vahvasti mukana evankelioimis- ja todistamisprosessissa meidän viimeisen päivän julistuksessamme kolmen enkelin sanomista.

Siinäpä se. Wilson siis tarkoittaa evankelioimisella adventtikirkon epäraamatullista Ellen Whiten demoninäkyjen mukaan tullutta kolmen enkelin sanomaa eli

1. enkeli: 22.10.1844 Jeesus meni taivaassa kärryillä pyhä nimisestä huoneesta kaikkein pyhin nimiseen huoneeseen ja sulki oven. Isä meni perässä. Saatana istui tyhjäksi jääneelle valtaistuimelle ja ei-adventistien rukoukset menevät hänelle. Vain adventistit tietävät rukoilla oikeaan paikkaan Jeesusta. Jeesus pesee verensä mukana taivaaseen menneitä adventistien syntejä tutkien kirjoja ja sillä hetkellä, kun jonkun ihmisen asiat on käsitelty tällä ”tutkivalla tuomiolla”, on hänen pääsynsä tai pääsemättömyytensä taivaaseen päätetty. Lopulta Jeesus laittaa nuo ihmisten synnit taivaasta saatanan päälle kärsittäviksi ja saatana kärsii ne päällään jonkin aikaa häviten olemattomiin. Eli koko oppi on Raamatun vastainen syntinen pahojen henkien sanoma.

2. enkeli: käsky lähteä pois muista kirkoista ja seurakunnista, koska ne ovat Babylon, ja liittyä Adventtikirkkoon. Täysin Raamatun vastainen oppi siis.

3. enkeli: varoitus olla ottamatta pedon merkkiä pyhittämällä sunnuntai Jumalalle, pysyttäydyttävä adventtikirkon uskossa ja noudatettava Adventtikirkon sapattikäskyä. Eli tehokas Raamatun vastainen menetelmä, jolla pysyy pelastumattomana ja joutuu eksytyksen mukana helvettiin.

jatkuu...

29

529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • “The health message must be a vital part of the presentation of the gospel since obeying God’s physical laws help allow a person to better be influenced by the tender impressions of the Holy Spirit on the brain, which is part of the body.”
      Terveyssanoman täytyy olla elintärkeä osa evankeliumin esityksessä, koska Jumalan ruumiinlakien totteleminen auttaa Pyhän Hengen herkkiä vaikutelmia paremmin vaikuttamaan henkilön aivoihin, jotka ovat ruumin osa.

      Eli Ellen Whiten kasvisruokalait kaikkine muine pikkumyssy-, kahvi-, tee-, meikki-, suklaa- ja korukieltoineen yms. ovat osa evankeliumia Wilsonin mukaan (niin kuin tietysti on kautta aikojen ollut Adventtikirkon oppina).

      Sitten vielä ohjeita, kuinka Profetian Hengen eli Ellen Whiten ohjeitten mukaan pitää levittää tätä adventismievankeliumia pääasiassa kaupungeissa ja varsinkin kirkkojen, Raamattukoulujen, kirjallisuuskeskusten, kirjakauppojen, kasvisravintoloiden ja muiden keskusten kautta.

      Tuolta voi lukea koko haastattelun:
      http://www.ministrymagazine.org/archive/2011/01/interview-with-gc-president-ted-wilson.html

      • PYH!

        herjaukset hetkauta pätkääkään...


    • PYH!

      noin tyhmä vai näytteletkö vain?

      • Sinulla on teidän kirkkonne 5-vuotis suunnitelma kirkkaana mielessä ja laput silmillä, ettei se pääse ulos eikä Kristus sisään.


      • Vai kuinka?

        Onkohan tämä pyh papukaija jolle sanellaan muutamia helppoja lauseita joita se sitten toistaa, ja tämä alaikänein ymmärtämätön pyh sitten kirjoittaa niitä täällä?


      • pyh pyh ja pyh
        Vai kuinka? kirjoitti:

        Onkohan tämä pyh papukaija jolle sanellaan muutamia helppoja lauseita joita se sitten toistaa, ja tämä alaikänein ymmärtämätön pyh sitten kirjoittaa niitä täällä?

        sitten esitin tämän saman Laodikea ajatuksen täällä meidän kulmilla.
        Hyvä kun en saanut kivestä päähän.
        Silloin päätin hylätä koko kirkon.
        Pitäkööt Elleninsä.
        Minä keskityn raamatun ilosanomaan.


      • pyh...pyh...ja pyh
        pyh pyh ja pyh kirjoitti:

        sitten esitin tämän saman Laodikea ajatuksen täällä meidän kulmilla.
        Hyvä kun en saanut kivestä päähän.
        Silloin päätin hylätä koko kirkon.
        Pitäkööt Elleninsä.
        Minä keskityn raamatun ilosanomaan.

        Sehän on jo tapahtunut.
        Jumala on jo oksentanut adventtikirkon suustaan,kakkine sapuska-oppeineen ja sapattisinettineen.
        Siellä se on adventtikirkko lattialla,yhtenä vihreänä mössönä ja Ted Wilson haluaa että kaikki kumartuvat sitä latkimaan.Etunenässä siellä on rähmällään tietenkin nimerkki:"PYH".
        Onneksi olkoon vaan.Latki pois.


      • PYH!
        pyh...pyh...ja pyh kirjoitti:

        Sehän on jo tapahtunut.
        Jumala on jo oksentanut adventtikirkon suustaan,kakkine sapuska-oppeineen ja sapattisinettineen.
        Siellä se on adventtikirkko lattialla,yhtenä vihreänä mössönä ja Ted Wilson haluaa että kaikki kumartuvat sitä latkimaan.Etunenässä siellä on rähmällään tietenkin nimerkki:"PYH".
        Onneksi olkoon vaan.Latki pois.

        mutta se on babylonin huorakirkot, jotka Jumala on hylännyt, ei adventtikirkkoa, kansaansa.


      • huora-adventtikirkko
        PYH! kirjoitti:

        mutta se on babylonin huorakirkot, jotka Jumala on hylännyt, ei adventtikirkkoa, kansaansa.

        mitään niin haaleaa kuin adventtikirkko.Haaleaa oksennusta.

        Adventtikirkko on yksi niistä monista huorakirkoista.

        Mikään ihmisen tekemä kirkko ei ole totuuskirkko.

        Oikea kirkko on Jumalan seurakunta,uskovat jotka asuvat tietyllä omalla paikkakunnallaan alkuseurakunnan mallin mukaisesti.
        Nämä eri srk:ssa olevat Jumalan omat ovat ne jotka Jumala pelastaa.

        Ilm.3:4."Muutamia sinulla sentään on Sardeksessa,jotka eivät ole tahranneet...."
        Sardeksen mallin mukaisesti uskon että jokaisessa kaupungissa oli siellä mitä seurakuntia tahansia,löytyy muutamia jotka eivät ole tahranneet itseään ihmisopeilla vaan pitävät mielessään yksin Kristuksen.Vain Jeesuksen,ei muuta.Ei mitään "ainoanoikean totuuden"-hömppää niinkuin adventtikirkossa on.


      • PYH!
        huora-adventtikirkko kirjoitti:

        mitään niin haaleaa kuin adventtikirkko.Haaleaa oksennusta.

        Adventtikirkko on yksi niistä monista huorakirkoista.

        Mikään ihmisen tekemä kirkko ei ole totuuskirkko.

        Oikea kirkko on Jumalan seurakunta,uskovat jotka asuvat tietyllä omalla paikkakunnallaan alkuseurakunnan mallin mukaisesti.
        Nämä eri srk:ssa olevat Jumalan omat ovat ne jotka Jumala pelastaa.

        Ilm.3:4."Muutamia sinulla sentään on Sardeksessa,jotka eivät ole tahranneet...."
        Sardeksen mallin mukaisesti uskon että jokaisessa kaupungissa oli siellä mitä seurakuntia tahansia,löytyy muutamia jotka eivät ole tahranneet itseään ihmisopeilla vaan pitävät mielessään yksin Kristuksen.Vain Jeesuksen,ei muuta.Ei mitään "ainoanoikean totuuden"-hömppää niinkuin adventtikirkossa on.

        ihmisen tekemä, vaan Jumalan.


      • PYH!
        huora-adventtikirkko kirjoitti:

        mitään niin haaleaa kuin adventtikirkko.Haaleaa oksennusta.

        Adventtikirkko on yksi niistä monista huorakirkoista.

        Mikään ihmisen tekemä kirkko ei ole totuuskirkko.

        Oikea kirkko on Jumalan seurakunta,uskovat jotka asuvat tietyllä omalla paikkakunnallaan alkuseurakunnan mallin mukaisesti.
        Nämä eri srk:ssa olevat Jumalan omat ovat ne jotka Jumala pelastaa.

        Ilm.3:4."Muutamia sinulla sentään on Sardeksessa,jotka eivät ole tahranneet...."
        Sardeksen mallin mukaisesti uskon että jokaisessa kaupungissa oli siellä mitä seurakuntia tahansia,löytyy muutamia jotka eivät ole tahranneet itseään ihmisopeilla vaan pitävät mielessään yksin Kristuksen.Vain Jeesuksen,ei muuta.Ei mitään "ainoanoikean totuuden"-hömppää niinkuin adventtikirkossa on.

        meille, että me olemme hänen kansansa ja muut kirkot ovat huorakirkkoja eli Babylon, mutta adventtikirkko ei ole eikä sellaiseksi muutu. joten PYH PYH ja PYH sulle ja väitteilles.


      • !!!!!!!....
        huora-adventtikirkko kirjoitti:

        mitään niin haaleaa kuin adventtikirkko.Haaleaa oksennusta.

        Adventtikirkko on yksi niistä monista huorakirkoista.

        Mikään ihmisen tekemä kirkko ei ole totuuskirkko.

        Oikea kirkko on Jumalan seurakunta,uskovat jotka asuvat tietyllä omalla paikkakunnallaan alkuseurakunnan mallin mukaisesti.
        Nämä eri srk:ssa olevat Jumalan omat ovat ne jotka Jumala pelastaa.

        Ilm.3:4."Muutamia sinulla sentään on Sardeksessa,jotka eivät ole tahranneet...."
        Sardeksen mallin mukaisesti uskon että jokaisessa kaupungissa oli siellä mitä seurakuntia tahansia,löytyy muutamia jotka eivät ole tahranneet itseään ihmisopeilla vaan pitävät mielessään yksin Kristuksen.Vain Jeesuksen,ei muuta.Ei mitään "ainoanoikean totuuden"-hömppää niinkuin adventtikirkossa on.

        pyh pyh pyh pyh pyh pyh pyh pyh....!!!!!...


      • PYYYYYYYH !!!
        uskova_1 kirjoitti:

        Sinulla on teidän kirkkonne 5-vuotis suunnitelma kirkkaana mielessä ja laput silmillä, ettei se pääse ulos eikä Kristus sisään.

        PYH......PYYH..PYYH.. PYYH... PYYYYYYYYYH !!


      • PYH...PYH
        !!!!!!!.... kirjoitti:

        pyh pyh pyh pyh pyh pyh pyh pyh....!!!!!...

        joka ilmoitteli ellenille juttuja?
        Ei se ollut kuule mikään Jumala vaan joku saatanan demonitovereista.
        No ilmankos.


      • Tee parannus
        PYH! kirjoitti:

        mutta se on babylonin huorakirkot, jotka Jumala on hylännyt, ei adventtikirkkoa, kansaansa.

        On luovuttava ja lähdettävä ulos roomalaiskatolisesta nimityksestä "kirkko", adventtikirkko - SEURAKUNTA nimityksen alle!!!

        Sillä tämä sana "KIRKKO", se on paavin/katolisenkirkon MERKKI, hapatusta/salaisuutta, kreikaksi; kyriekee, kyriakon, Kyriakee, = SUNNUNTAI,

        MUTTA, Oikea Kristillinen/Messiaaninen Sapattiyhteisö on; εκκλησια [ekklesia] = "ULOSKUTSUTTU" – SEURAKUNTA yhteisö!

        -- Jätä siis kirkko – sunnuntaiyhteisö/rakennus, kolmeen arvoasemaan kastaminen, Sapatin polkeminen, iankaikkinen kidutusoppi, ja anna pelastaa itsesi siinä Oikeassa (Apt.2:38) uskonmukaisessa upotuskasteeseen Vapahtajan Nimeen, sillä; Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas Jumalan pilkkaa ovat; vauvavalelu kasteena ja kastaminen kolmeen arvoasemaan, Oikean Sapatin polkeminen ja sunnuntaisapatin asettaminen sen tilalle!

        Oikea Sapatti/Lepopäivä on normaaliaikaan pe. illasta klo 18.00 - la. iltaan klo 18.00!
        [ SAPATTI alkaa päivämäärärajalta (180° pituuspiiriltä) perjantaina auringon laskiessa normaaliaikaan klo 18.00!]
        Jumala sanoo Sapatistaan: ".. SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että MINÄ olen HERRA, joka pyhitän heidät.
        " .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; ne olkoot merkkinä välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)!
        *
        ”Kun Kristus päättää välittäjätyönsä taivaan pyhäkössä, vuodatetaan se laimentamaton viha niiden päälle, jotka kumartavat petoa (katolisen kirkon oppia) ja sen kuvaa sekä ottavat sen merkin (Ilm.14:9,10). Egyptin vitsaukset olivat samantapaisia kuin ne laajakantoisemmat rangaistukset, jotka kohtaavat maailmaa juuri ennen Jumalan kansan vapautusta. Ilmestyskirjan kirjoittaja sanoo: "Silloin tuli pahoja märkiviä haavoja niihin ihmisiin, joilla oli pedon merkki ja jotka kumarsivat sen kuvaa." "Meri muuttui kuin kuolleen vereksi." "Kolmas enkeli tyhjensi maljansa virtoihin ja vesien lähteisiin, ja ne muuttuivat vereksi." Enkeli sanoi: "Vanhurskas olet sinä, - - joka annoit nämä tuomiot!” [STs.608(627)]
        *
        ♥ MARANATA! ♥


      • näinhän se oli!
        PYH! kirjoitti:

        meille, että me olemme hänen kansansa ja muut kirkot ovat huorakirkkoja eli Babylon, mutta adventtikirkko ei ole eikä sellaiseksi muutu. joten PYH PYH ja PYH sulle ja väitteilles.

        Osaa tämä pyh sentään naurattaa hiukan noilla, että me olemme hänen kansansa! - tarkoittaa tietenkin päin vastaista, eli bapylonin kansaa, mutta ei kerinnyt kun piti lähettää vastaus. Totta kai jokainen ymmärtää hänen asenteestaan, että hän tarkoittaa edustavansa bapylonin kansaa.


      • PYYYYYYYH !!! kirjoitti:

        PYH......PYYH..PYYH.. PYYH... PYYYYYYYYYH !!

        Kylläpä sinä hienosti pyh´ität tuon sa´patin!


      • PYH!
        PYYYYYYYH !!! kirjoitti:

        PYH......PYYH..PYYH.. PYYH... PYYYYYYYYYH !!

        sinä oikein olet?


      • PYH!
        Tee parannus kirjoitti:

        On luovuttava ja lähdettävä ulos roomalaiskatolisesta nimityksestä "kirkko", adventtikirkko - SEURAKUNTA nimityksen alle!!!

        Sillä tämä sana "KIRKKO", se on paavin/katolisenkirkon MERKKI, hapatusta/salaisuutta, kreikaksi; kyriekee, kyriakon, Kyriakee, = SUNNUNTAI,

        MUTTA, Oikea Kristillinen/Messiaaninen Sapattiyhteisö on; εκκλησια [ekklesia] = "ULOSKUTSUTTU" – SEURAKUNTA yhteisö!

        -- Jätä siis kirkko – sunnuntaiyhteisö/rakennus, kolmeen arvoasemaan kastaminen, Sapatin polkeminen, iankaikkinen kidutusoppi, ja anna pelastaa itsesi siinä Oikeassa (Apt.2:38) uskonmukaisessa upotuskasteeseen Vapahtajan Nimeen, sillä; Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas Jumalan pilkkaa ovat; vauvavalelu kasteena ja kastaminen kolmeen arvoasemaan, Oikean Sapatin polkeminen ja sunnuntaisapatin asettaminen sen tilalle!

        Oikea Sapatti/Lepopäivä on normaaliaikaan pe. illasta klo 18.00 - la. iltaan klo 18.00!
        [ SAPATTI alkaa päivämäärärajalta (180° pituuspiiriltä) perjantaina auringon laskiessa normaaliaikaan klo 18.00!]
        Jumala sanoo Sapatistaan: ".. SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että MINÄ olen HERRA, joka pyhitän heidät.
        " .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; ne olkoot merkkinä välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)!
        *
        ”Kun Kristus päättää välittäjätyönsä taivaan pyhäkössä, vuodatetaan se laimentamaton viha niiden päälle, jotka kumartavat petoa (katolisen kirkon oppia) ja sen kuvaa sekä ottavat sen merkin (Ilm.14:9,10). Egyptin vitsaukset olivat samantapaisia kuin ne laajakantoisemmat rangaistukset, jotka kohtaavat maailmaa juuri ennen Jumalan kansan vapautusta. Ilmestyskirjan kirjoittaja sanoo: "Silloin tuli pahoja märkiviä haavoja niihin ihmisiin, joilla oli pedon merkki ja jotka kumarsivat sen kuvaa." "Meri muuttui kuin kuolleen vereksi." "Kolmas enkeli tyhjensi maljansa virtoihin ja vesien lähteisiin, ja ne muuttuivat vereksi." Enkeli sanoi: "Vanhurskas olet sinä, - - joka annoit nämä tuomiot!” [STs.608(627)]
        *
        ♥ MARANATA! ♥

        sekoilemasta.


    • PYH!

      seurata helvettiin, siitä voit olla varma.

      • Tänne asti haisee

        Helvetistä missä hän jo kärisee.


      • PYH!
        Tänne asti haisee kirjoitti:

        Helvetistä missä hän jo kärisee.

        missään tällä hetkellä...


      • PYH=PYH
        PYH! kirjoitti:

        missään tällä hetkellä...

        on helvetti!!


      • Vaikeaa se olisikin, kun en ole sinne menossa. Mutta toivottavasti ei tulevaisuudessa helvetistä kajahda ikuisesti pyh! Sen ehkäistäksesi olisi nyt aika raottaa niitä ellenlappuja silmiltä ja alkaa katsoa tosiasioita silmiin.


      • PYH!
        uskova_1 kirjoitti:

        Vaikeaa se olisikin, kun en ole sinne menossa. Mutta toivottavasti ei tulevaisuudessa helvetistä kajahda ikuisesti pyh! Sen ehkäistäksesi olisi nyt aika raottaa niitä ellenlappuja silmiltä ja alkaa katsoa tosiasioita silmiin.

        se, että sinä olet vääräuskoinen eksyttäjä.


      • ijöojoöjkö
        uskova_1 kirjoitti:

        Vaikeaa se olisikin, kun en ole sinne menossa. Mutta toivottavasti ei tulevaisuudessa helvetistä kajahda ikuisesti pyh! Sen ehkäistäksesi olisi nyt aika raottaa niitä ellenlappuja silmiltä ja alkaa katsoa tosiasioita silmiin.

        Kirkollis kokouksissa päättivät keskiajalla alkaa puhua helvetistä. Koska se oli tehokas keino kerätä anekaupalla rahaa. Muun muassa pietarinkirkko rahoitettiin anekaupalla. Peloittelua on käytetty useissa uskonnoissa tehosteena. Monet ihmiset ovat kovin taipuvaisia mustavalkoiseen ajatteluun jossa asiat ovat simppeleitä. Kuten musta/ valkoinen. Jumala/ saatana, taivas/ helvetti. Tuo ajattelutapa antaa turvaa, siksi se on suositumpaa kuin vain esimerkiksi todeta että me emme tiedä mitä Jumala meille tekee. Tosiasiassa me emme tiedäkään. Jos raamattu olisi totta, niin meillä olisi kaikilla vain sen puutteellinen ymmärrys. Emme voisi rehelllisesti sanoa tietävämme onko helvettiä vai ei.

        Siitä voimme kuitenkin olla yhtä mieltä että jos helvetin piina ikuisuudessaan olisi totta, niin se tekisi Jumalasta hyvin kohtuuttoman. Moni joka puhuu ikuisesta helvetistä ei tule ajatelleeksi kuinka pitkä aika on ikuisuus, se on ääretön aika. Jossain kohtaa jumala väkisinkin tulisi sortumaan kohtuuttomuuden puolelle jokaisen kohdalla. Tavallinen ihminen ei ole tehnyt mitään niin pahaa että siitä pitäisi rangaista äärettömällä rankaisulla. Sellainen rankaisu on äärimmäistä pahuutta

        Lainaan wikipediaa hieman:

        "Uudesta testamentista löytyvät tuhoutuminen olemattomiin, sielujen rappeutuminen varjomaisiksi haamuiksi, ikuinen piinahelvetti ja oppi pelastautumisesta. Jeesuksen puheissa lähetetään syntiset ikuiseen tuleen itkemään ja kiristelemään hampaitaan.[1] Paavalin mukaan taas pelastuksen ja ikuisen elämän vastakohta oli kuolema ja häviäminen olemattomiin.[2]"

        "Kristinuskon valtasuuntaus valitsi vaihtoehdoista piinahelvetin, vaikka se perustui vain kouralliseen Uuden testamentin tekstejä. Näistä tärkeimmät maininnat löytyvät Matteuksen evankeliumista[3] ja Johanneksen ilmestyksestä[4]. Kilpailevana vaihtoehtona olisi voinut olla Paavalin kirjeiden ja Johanneksen evankeliumin näkemys kadotettujen tuhoutumisesta. Kristikunnan alun teologiassa keskusteltiin mahdollisesta syntisten sielujen olemattomiin häviämisestä eli tyhjiinraukeamisesta sekä kaikkien mahdollisuudesta pelastua. Nämä näkökulmat hävisivät ja viimeistään keskiajan kynnyksellä piinahelvetistä tuli ainoa mahdollinen tulkinta.[2]"


    • Nimim. Pyh! tuolla vastailee sinulle, Riitta, typerääkin typerämmillä sutkautuksillaan. Vastata hänelle on kuin
      heittäisi helmiä pyhille sioille! Hänellä on saatanan laskuoppi: jokainen vastaus on hänelle voitto, sisällöstä viis.

      Mutta asiaan; tämä mitä Ted Wilson sanoo adventtikirkostaan, koskee mielestäni meitä kaikkia kristittyjä -
      elämme ns. Laodikean aikaa, viimeistä srk-aikaa:

      "" Se on yksinkertaisesti yritys auttaa meitä ymmärtämään, että me olemme Laodikea, kuten Ilmestyskirja 3 kertoo meille, me tarvitsemme epätoivoisesti Herraa. Meidän täytyy nöyrästi lähestyä tätä aihetta rukouksen, Jumalan Sanan tutkimisen, Profetian Hengen tutkimisen kautta.
      Eli Adventtikirkon johtaja itse myöntää kirkkonsa olevan siinä tilassa kuin Laodikean seurakunta Ilmestyskirjassa. ""

      Ja mihinkäs aikakauteen se kolmen enkelin sanoma (Ilm.14:1-12) sitten sijoittuisi, ellei viimeiseen aikaan.

      • PYH!

        on tasan eksyttäjä.


    • Rooman kansalainen.

      Rooman valtauskoa, toivoa ja katsantoa, olemme Paavikirkon käskyläisiä., olemme kristittyjä.
      Olemme kääntäneet selkämme Jerusalemiin, josta tulee totuus, olemme kääntäneet selkämme Israeliin ja siksi elävä antisemitismi ja juutalaisten sekä krristittyjen ero.

      Riitta tunnustaa sydämestään olevansa Paavi-uskovainen ja henkeen sekä vereen puolustaa sitä sydämensä uskoksi, sekä päämääräksi.

      Roomalainen krisitinuskon juuret johtaa Bapylonin ihmisjumaluuteen ja oppeihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      87
      1165
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1006
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      13
      691
    4. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      664
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    7. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      47
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      604
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      592
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      575
    Aihe