Tein tarjouksen eräästä tuotteesta ja "voitin" sen. Tajusin vasta myöhemmin, että tuote on väärennös (eräs tunnettu vaatemerkki) enkä enää halua ostaa sitä.. Saattaa olla, että kyseistä tuotetta ei edes ole olemassa. Myyjääkään ei ole tunnustettu eikä hänellä ole yhtään minkäänlaista palautetta. Onko minun pakko ostaa tuote vai voinko vain jättää asian sikseen? Jos mitenkään vaikuttaa, edes minun käyttäjääni ei ole vielä tunnustettu. Jos en sitten ostakaan tuotetta, tuleeko siitä poliisiasia vai saanko pelkkää negatiivista palautetta? Tein itselleni tunnuksen Huuto.netiin ihan vähän aikaa sitten, enkä vielä oikein tiedä miten siellä menetellään.
Kiitos jos joku auttaa minua! En todellakaan halua maksaa satoja euroja feikistä tai mahdollisesti olemattomasta tuotteesta.
Pikaista apua Huuto.netin kanssa!!!
13
3149
Vastaukset
- jorma tulva
Ei tarvi maksaa.Aina voi perua,tulee ehkä negatiivinen palaute ei muuta.
Aina kaupassa on perumisoikeus jos ei ole tyytyväinen.- En halua feikkiä!
Pitääkö minun siis vain jättää tuote maksamatta? Vai mitä tuo "perumisoikeus" käytännössä tarkoittaa? Kiitos nopeasta vastauksesta!
- kerjuuu
En halua feikkiä! kirjoitti:
Pitääkö minun siis vain jättää tuote maksamatta? Vai mitä tuo "perumisoikeus" käytännössä tarkoittaa? Kiitos nopeasta vastauksesta!
Sanot että et uskalla maksaa koska myyjällä ei ole positiivia palautteita ja muutenkin olit hätäinen kun teit tarjouksen ja pahoittelet.
- En halua feikkiä!
kerjuuu kirjoitti:
Sanot että et uskalla maksaa koska myyjällä ei ole positiivia palautteita ja muutenkin olit hätäinen kun teit tarjouksen ja pahoittelet.
Voiko myyjä tehdä rikosilmoituksen jos en maksa tuotetta? Vai saanko pelkän negatiivisen palautteen? Kiitos kaikille avusta!
- kamala
En halua feikkiä! kirjoitti:
Voiko myyjä tehdä rikosilmoituksen jos en maksa tuotetta? Vai saanko pelkän negatiivisen palautteen? Kiitos kaikille avusta!
ei voi tehdä rikosilmoitusta.
- Aito kalakukko
Feikkien myynti on rikollista puuhaa.
- määmy
korkein huuto voittaa ja sitoo ostopakkoon.
Koska epäilet kyseisen tuotteen rehellisyyttä ja mainostettu merkkituotteena, vaadi oikeus avata paketti ennen maksamista ja mikäli tavara on feikki palautat ja teet rikosilmoituksen.
Myyjä voi nostaa sinua vastaan oikeujutun, koska olet tehnyt korkeimman tarjouksen ja sinä voit nostaa syytteen myyjää vastaan, mikäli saat rukkaset paidan tilalle.
Voit tietysti noutaa ky. ostoksen ja mukana kaikki facta aidosta vaatteesta verrattuna feikkiin.
Esim. aidossa Lacoste merkissä krokotiilin häntä on krokotiilin yllä ja feikissä krokotiilin alla.
Feikissä myös harvempaa kudontajälki.- En halua feikkiä!
Entä jos myyjä ei suostu vaatimukseeni avata paketti ennen maksamista? Mitä sitten teen? Jos en saa tuotetta ollenkaan/tuote on feikki, teenkö rikosilmoituksen?
Suuri kiitos kaikille jotka ovat minua auttaneet. Asiat ovat selventyneet paljon!
- En halua feikkiä!
http://ilon.huuto.net/yritys/show-terms/id/349456
Kaupan peruminen
Kuluttajalla on 14 päivän peruuttamisoikeus. Peruuttamisoikeus lasketaan alkaneeksi siitä, kun kuluttaja on saanut verkkokaupan automaattisen tilausvahvistuksen. Kaupan perumisesta on aina ilmoitettava, maksamatta jätetty lasku ei ole peruutus! Dreadviolet pidättää oikeuden laittaa asiakas myyntikieltoon maksamatta jätettyjen tilausten vuoksi.
HUUTO.NET -kaupat
Mikäli maksu ei näy tilillämme viiden vuorokauden kuluessa laskun lähettämisestä, katson kaupan rauenneeksi ja jätän negatiivisen palautteen huutajalle.
Tarkoittaako tämä, että minulla on 14 päivää aikaa peruuttaa ostamani tuotteen tilaus? Kenelle minun pitää ilmoittaa kaupan perumisestä, myyjällekkö? Jos en ilmoita mitään enkä maksa laskua viidessä vuorokaudessa kauppa siis raukeaa ja saan vain negatiivisen palautteen? Mikä tuo Dreadviolet on? Ja anteeksi tyhmistä kysymyksistä.- abcdefhgijklsjaoldci
en ole varma, mutta mielestäni kyllä. joku paremmin tietävä voinee neuvoa?
- häh??
Nuohan ovat yhden yksittäisen huuto.net -kauppiaan ehdot. Eihän tämä liity aiheen myyjään mitenkään?
Jos luet nuo ehdot ihan huolella, huomaat, että siinä alla lukee:
"HUUTO.NET -kaupat
Mikäli maksu ei näy tilillämme viiden vuorokauden kuluessa laskun lähettämisestä, katson kaupan rauenneeksi ja jätän negatiivisen palautteen huutajalle."
Uskoisin tämän tarkoittavan, että huuto.netin kautta myyjän kanssa asioidessasi nuo ovat ne ehdot.
Lisää tietoa yrityksestä saat aivan varmasti vaikka heidän omien nettisivujensa kautta. Että jos ihan vaikka katsot myyjän tiedot jne.
- En saa feikkiä! ♥
Kantelin myyjästä ylläpidolle, ja yläpitö sulki myyjän käyttäjätunnuksen. Sain sähköpostilla vastauksen ylläpidolta, että minun ei tarvitse ostaa tuotetta koska myyjän käyttäjätili suljettiin.
Kiitokset kaikille avusta! Tästä lähtien mietin, mistä tuotteista teen tarjouksia ja minkälaiset käyttäjät niitä myy. - vähän pykäliä!
Lain mukaan täytyy erottaa yksityiset ja ammattimaiset myyjät(yritykset). Jos ostat huutonetissä tai vastaavassa nettihuutokaupassa YKSITYISELTÄ myyjältä, et ole kovinkaan suojattu ostajana, eli mitään kaupan purku velvoitetta myyjällä ei ole. Muutenkin yksityishenkilöiden välistä kauppaa säätelevän lain mukaan ostajalla on suuri riski.
Huutonet -kauppiaiden palautteet kertovat paljon. Niitä tosiaan kannattaa katsoa ennen kaupan tekoa. Ja kaupan tekohan on se kun huudat korkeimman huudon huutokaupan aukioloaikana (olet jo OSTANUT tuotteen eli sitoutunut maksamaan sen, kun olet huutanut korkeimman huudon ELLEI kyse ole tapauksesta, jossa myyjä on määritellyt hintavarauksen, ja se ei ole ylittynyt.)
Sääntöjen ja lakien mukaan täytyy mennä,ettei kaikki ole yhtä kaaosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302235
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261918Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121479Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121327Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17957
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115741