PHP:n BcMath -funktiot ovat aivan käyttökelpoisen tuntuisia esim. noin 100 numeroa pitkien kokonaislukujen aritmetiikassa (kaikki numerot merkitseviä). Niillähän voi laskea desimaaleillakin, mutta minä tarvitsen vain kokonaislukuja.
Tällaisia tarvitaan esim. RSA-toteutuksissa ja ECC:ssä eli elliptisten käyrien kryptografiassa.
Se vaan että kaikilla palvelimilla BcMath -funktioita ei ole kytketty toimintaan, joten joutuu kuitenkin varmuuden vuoksi lisäämään oman ratkaisun kun ei voi puuttua asiakkaan palvelimen asetuksiin.
Peruslaskutoimitusten lisäksi modulaarinen potenssiinkorotus on kova sana. Kehittyneempiä toimintoja ainakin modulaarinen inverssi ja laajennettu Euclid-algotritmi.
Millaista isojen kokonaislukujen aritmetiikkaa olette PHP:ssä käyttäneet?
Suurten kokonaislukujen aritmetiikka
mullon RaSAt käres
1
200
Vastaukset
- Joku Vaan
Mitään en asiasta tiedä, mutta oletkos tutustunut http://pear.php.net/packages.php?catpid=15&catname=Math joskos siellä olisi haluamasi. Pear on aika suosittu. Kannattaa lisätä tarkistus jos BC Math asennettu niin käyttää sitä, sillä PHP:n omat laajennokset tehokkaampia useimmiten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022216- 1041654
- 821318
- 1231303
- 1171236
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘601068Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis601044- 511017
- 36952
- 33824