Luin äsken läpi aikaisemmanpitkän keskustelun aiheesta. Haluan tuoda omankin mielipiteeni esille, mutta aloitan sen omalla keskustelulla.
Mitä minä säästän polttoaineessa jos olisi nopeudenrajoitin.
Moottoritiellä ajaisin 120 km tunnissa, mittari tosin näyttää 128, ja polttoainetta kuluu 9 litraa satasella.
satasen alueella kai useimmiten vähän ylikin satasta, siis todellista nopeutta, kulutus 7,5 litraa.
80 alueella 80-90 km/h, kulutus, on ainakin mun autossa silloin alimmillaan, noin 7 litraa.
Jos ajan 50:n alueella viittäkymppiä on kulutus noussut jo 8l/100km.
30:n ajossa on kulutus jo melkein 10 l.
Kun jan enimmäkseen kaupunki- ja lähiöajoa, niin minä ainakin säästäisin polttoainetta jos ajaisin ylinopeuksia. Autossani on automaattilaatikko, sekin voi vaikuttaa runsaaseen kulutuksen nousuun hitaassa ajossa. Siis, jos ajelisin aika vakituisesti ylinopeuksia niin säästäisin polttoaineessa.
Ainoa hyöty mitä näkisin mokomasta laitteesta on se etää sillä saisi ne pahimmat kaaharit kuriin (teoriassa)
Koska ainakin toistaiseksi ainoa tapa saada ko laite toimimaan perustuu GPS-tekniikkaan, ja sehän on kai kaikkien tiedossa että kaikkialla ei ole kenttää (tunneleissa, kaupungeissa kapeilla kaduilla ym)
Se hyöty mikä siitä tietenkin olisi myös on se että ne nopeusmittariin tuijottajat ajaisivat ehkä sitä suurinta sallittua eikä oman väärinnäyttävän nopeusmittarinsa mukaan, tai varmuuden vuoksi vielä 5km alle. Siis todellinen nopeus ehkä nousisi niin että niiden 10-15 km liian hitaasti ajavien ohiajelut vähenisi.
Tuskin se onnettomuustilastokaan paljoa kaunistuisi, luulisin että aika pieni osa onnettomuuksista johtuu suoranaisesti ylinopeuksista, oman näkemykseni mukaan ajaa ainakin 90% autoilijoista kutakuinkin nopeusrajoitusten mukaan. Niitä liian hitaasti ajavia on mielestäni huomattavasti enmmän kuin kaahareita.
Sitten hiukan aiheesta poiketen.
Ruotsalainen Motor-lehti teki gallupin autoilijoitten asennoitumisests alkolukkoon, muistaakseni noin 80% oli sen puolesta että se tulisi kaikkiin autoihin pakolliseksi.
Olen tenyt aiheesta hiukan omaa galluppia ja kysynyt kymmeniltä ihmisiltä että jos asentaisin vempeleen ilmaiseksi heidän autoonsa, niin saisinko tehdä sen. Yksikään ei luvannut. Mutta pakon edessä kai suostuisivat.
Siis yleinen ajattelutapa on että kaikki rajoittavat laitteet ovat tarpeen muille mutta itse en niitä halua.
Säästöä nopeudenrajoittimesta
3
93
Vastaukset
- jhgvcxsdfrtyjuvcvb
http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201101130
- suksi suolle
olet joku vitun HÖRHÖ, ei maailma parannu hörhöjen ja luulotautisten olettamuksilla. Olet HÖRHÖ, muuta ei saa sanotuksi.
- Säästöpossu x
Asennutin autooni tehokkaamman turbon ja välijäähdyttimen lisäksi "nopeuden lisääjä" ohjelman. Kaikkineen tehoja tuli reilun 300 hevosen tilalle yli 400. Nyt voin pujotella kaiken maailman paskahousut ripeämmin työmatkoillani ja näin minulle jää aikaa tehdä työtä ja rahaa, paljon enemmän. Vapaa-aikani ei ole myynnissä mutta työaikaani, mukaanlukien työmatkat, olen aina valmis tehostamaan. Eikös sitä bensaa saa huoltoasemalta ihan pilkkahintaan?
Mielestäni bensa on aivan liian halpaa, kun sinunlaiset köyhät täällä kirjoittelevat autoasioista. Jos bensa olisi esim neljä kertaa kalliimpaa, ei autoa käyttäisi, kun ne ketkä sitä tarvii. Saisitte paskahousut syödä pettua, eikä tarttisi pelätä liikennekuolemia tai kasvihuonekaasuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2462219- 1921684
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä471319Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad501035- 41826
- 14810
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä31790Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .25766Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21760Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46647