Usko terveen järjen edelle

Ihmetyttää miksi järkipuhe ei tehoa uskovaiseen, kun uskovainen jumittaa johonkin uskontonsa diipadaapa juttuun, niin häntä ei kampea siitä irti yhtään millään.

Laitetaan nyt vaikka esimerkiksi Jehovantodistajien verensiirto kielto, jossa väki kuolee ihan surutta mieluummin kuin ottaa verensiirron.

Tai lestadiolaisten ehkäisy kielto, jossa kakaroita pungetaan niin kauan kunnes joku kuolee tai joutuu lataukseen.

Mutta ei uskovaisten idioottimaisuuksista sen enempää, minua ihmetyttää miksi idioottimaisuus menee järjen edelle, jos siihen on lyöty uskonnon leima päälle ja miten täydellinen typeryys saattaa muuttua uskovien mielessä esim omatunnon asiaksi?

Osaisiko joku uskovainen selittää miksi järkipuhe kaikuu kuuroille korville, kai siihen joku syy on?

2

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On jo varhaisiässä suoritettu indoktrinaatio..

    • ihan terve

      Uskonnolla on sisäänrakennettu puolustusjärjestelmä - mikä tahansa todiste, olkoon kuinka miljoonaa
      kertaa tahansa todistettu fakta, joka vain horjuttaa uskoa, on saatanan lähettämää eksytystä siitä
      yksinkertaisesta syystä, että se horjuttaa uskoa. Sellaisia asioita ovat esimerkiksi tieteen tulokset ja
      evoluutio - vaikka itse Jeesus kera herran enkelten esittelisi hihhulille evoluutiota kultaiselta taululta,
      niin hihu vain tuhahtaisi niille pilkallisesti, käskisi valepukuisten paholaisten painua helvettiin ja jatkaisi aivotonta paasaustaan 6000 vuotta vanhasta maapallosta.

      Uskovan mieli kieltää aina kaikki suorat todisteet kieroina, koska uskovan läpeensä kieroutunut mieli
      ei enää kykene hahmottamaan todellisuutta muuten kuin mutkikkaina saatanallisina salaliittoina, jotka kaikki ovat olemassa vain siksi, että voisivat uhata ja horjuttaa hänen ainoaa oikeaa uskoaan.

      Rationaaliset perustelut toimivat vain sellaisten ihmisten kanssa, joilla on olemassa joku rationaalinen taso.
      Uskovalla ei ole - hän elää ikiomassa irrationaalisessa henkimaailmassaan, jossa maalliset (rationaaliset) perustelut eivät koskaan merkitse yhtään mitään, tai sitten korkeintaan saatanan harjoittamaa eksytystä.

      Ja tämän vuoksi uskovien kanssa ei koskaan kannata edes keskustella. Heillä ei ole mitään edellytyksiä
      järkiperäiseen keskusteluun, vaan he nimenomaisesti kieltävät jyrkästi kaiken sellaisen, itseltäänkin.

      Etkö ole havainnut, miten paljon palstan uskovaiset vihaavat järkeä ja järjellisiä perusteluita ja
      noituvat ja pilkkaavat niitä alinomaan? Uskovat halveksuvat tervettä järkeä, se kuuluu heidän uskoonsa.
      Näitä asioita ei voi järjellä ymmärtää on yksi yleisimmistä uskovien käyttämistä lauseista, kuten tälläkin
      palstalla päivittäin ja se kertoo kaiken olennaisen. Uskovalle järki on turha ja tarpeeton haitta, joka
      estää henkisten asioiden omaksumista ja altistaa paholaisen juonitteluille. Uskonto on vapaaehtoista
      täydellistä idiotismia, jossa henkilö itse kieltää itseltään jyrkästi kaiken terveen järjen käyttämisen.
      Ja kun lukee palstan hihujen säälittävän surkuhupaisia idioottiviestejä, niin sen tosiaan myös huomaa.
      Ei koskaan järjen häivääkään, vahingossakaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      422
      1816
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      185
      1461
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      108
      1402
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      144
      1341
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      970
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      956
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      913
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe