Olen lukenut Jehovantodistajista, että he ei suosittele lapsilleen koulunkäyntiä mitä pakollinen oppivelvollisuus on. Yliopistot ja korkeakoulut ovat heidän mielestään synninpesiä.Esim. kun he sairastuvat ovat heti käyttämässä lääkäri palveluita, sairaaloita ja kaikkia mahdollista. Samoin eivät äänestä, mutta ovat ensimäisenä ottamassa kaikki edut mitä toiset ovat taistelleet.
Kysynkin teiltä Jehovantodistajat onko oikein, että toiset tekee mielestänne synnintyöt ja te nautitte edut?
Mielestäni olette "luusereita" jotka käytätte kaikki edut, mutta itse ette anna mitään.
Koulutusta vai ei
108
1229
Vastaukset
- pullea
"että toiset tekee mielestänne synnintyöt ja te nautitte edut?"
-Juu se on jännä juttu kun sisarien mukana kentällä on enkeli suojelemassa, mutta sitten se taas vähän väliä on hukassa ... kun toisaalla tilanteiden purkamiseen tarvitaan poliisia, ambulansseja ja lääkäreitä.
kaikki edut kyllä kelpaa.. syntiset sotilaatkin otetaan turvaksi tarvittaessa.
kuinkahan moni jt ottaa valtiolta työttömyysrahat , vaikka ei aiokkaan mennä töihin? on kotona.. suorittaa palvelustyötä " saarnaamista " ja nostaa työttömyysrahat joita lain mukaan saa vain sellaiset jotka oikeasti hakevat töitä...- Oikeasti töissä.
Härski suorastaan.
Loukkaat työttömiä.
*****nostaa työttömyysrahat joita lain mukaan saa vain sellaiset jotka oikeasti hakevat töitä...*****
Ymmärtääkseni kaikki työttömät työnhakijat jotka saavat työttömyyskorvausta,ovat työvoimatoimistossa kirjoilla ja hakevat OIKEASTI töitä.
Toiset saavat liitolta korvausta;miksi sanot heidän saavan valtiolta työttömyysrahat ?
Olet aika pahansuopainen jutuissasi. - pullea
Oikeasti töissä. kirjoitti:
Härski suorastaan.
Loukkaat työttömiä.
*****nostaa työttömyysrahat joita lain mukaan saa vain sellaiset jotka oikeasti hakevat töitä...*****
Ymmärtääkseni kaikki työttömät työnhakijat jotka saavat työttömyyskorvausta,ovat työvoimatoimistossa kirjoilla ja hakevat OIKEASTI töitä.
Toiset saavat liitolta korvausta;miksi sanot heidän saavan valtiolta työttömyysrahat ?
Olet aika pahansuopainen jutuissasi.""Ymmärtääkseni kaikki työttömät työnhakijat jotka saavat työttömyyskorvausta,ovat työvoimatoimistossa kirjoilla ja hakevat OIKEASTI töitä""
"""Olet aika pahansuopainen jutuissasi."""
Anteeksi, ei ole tarkoitus olla pahansuopainen, mutta moni OIKEASTI on hakevinaan töitä, mutta ei töitä huoli, kun ei ehdi sitten kentälle. raha kyllä kelpaa. syytön minä siihen olen..
jos ei aio töihin mennä, niin ei kai sitä rahaakaan saisi jumalan normien mukaan ottaa , koska se olisi huijausta?? vai??
- veronmaksaja, töissä
oikeutta terveyspalveluihin, koska olen Jt ?
Kummallinen logiikka sinulla .
Henkilökohtaisesti tunnen akateemisesti koulutettuja todistajia.
Todistajat opiskelevat koko ajan, ja monella on tavallista parempi yleissivistys, johtuen tehokkaista opiskelu-
menetelmistä, joita kokouksissa noudatamme ;)
Äänestämättä jättävät monet muutkin kuin Jt, päätellen vaalituloksista----ei Suomessa NIIN paljon todistajia
ole kuin on äänioikeutensa käyttämättä jättäneiden lukumäärä on ;D
Todistajat eivät tupakoi, joten tupakkasairauksilla rasittavat vähemmän kansaantaloutta kuin ei-todistajat?
Siis mitä tarkoittaa luuseri ?- yleissivistys
Olen kanssasi samaa mieltä, mutta luuseriksi ei tarvitse ketään silti haukkua.
Olen onnekas sillä omat vanhempani kannustivat minua opiskelemaan, kun taas useimmat todistajaystäväni ovat käyneet lähinnä vain ammattikoulun. Kukin tavallaan!
Hyvä yleissivistys on kokemani mukaan aika harvalla, sillä se tarkoittaa että ihmisellä on monipuolista tietoa ympäröivästä maailmasta. Se rakentuu vuosien varrella ennakkoluulottomalla ja uteliaalla asenteella. Riippuu tietysti miten kukin määrittelee yleissivistyksen. - VAIN töissä ;D
yleissivistys kirjoitti:
Olen onnekas sillä omat vanhempani kannustivat minua opiskelemaan, kun taas useimmat todistajaystäväni ovat käyneet lähinnä vain ammattikoulun. Kukin tavallaan!
Hyvä yleissivistys on kokemani mukaan aika harvalla, sillä se tarkoittaa että ihmisellä on monipuolista tietoa ympäröivästä maailmasta. Se rakentuu vuosien varrella ennakkoluulottomalla ja uteliaalla asenteella. Riippuu tietysti miten kukin määrittelee yleissivistyksen.***vain ammattikoulun****käyneet todistajaystäväsi.
Voi heitä rassukoita....
Kun puhut heidän kanssaan, käytätkö sanoja "vain ammattikoulun käynyt" ?
Suomessa on paljon "vain ammattikoulun" käyneitä,jotka käyvät töissä ja maksavat veroja, enemmänkin
kuin akateemisesti koulutetut työttömät ikätoverinsa.... - pullea
yleissivistys kirjoitti:
Hyvä yleissivistys on kokemani mukaan aika harvalla, sillä se tarkoittaa että ihmisellä on monipuolista tietoa ympäröivästä maailmasta. Se rakentuu vuosien varrella ennakkoluulottomalla ja uteliaalla asenteella. Riippuu tietysti miten kukin määrittelee yleissivistyksen.""Olen onnekas sillä omat vanhempani kannustivat minua opiskelemaan, kun taas useimmat todistajaystäväni ovat käyneet lähinnä vain ammattikoulun. Kukin tavallaan!""
tämän kaltainen kannustus ei tue ainakaan seuran entistä ajatusmaailmaa koulutuksen suhteen. taidat olla nuorempaa sakkia, kun tämäkin käsitys on pikkuhiljaa muuttumassa. olisitko kenties jotakin 22v? :) - yleissivistys
VAIN töissä ;D kirjoitti:
***vain ammattikoulun****käyneet todistajaystäväsi.
Voi heitä rassukoita....
Kun puhut heidän kanssaan, käytätkö sanoja "vain ammattikoulun käynyt" ?
Suomessa on paljon "vain ammattikoulun" käyneitä,jotka käyvät töissä ja maksavat veroja, enemmänkin
kuin akateemisesti koulutetut työttömät ikätoverinsa....Koulutuksestani on ainakin se hyöty, että lukutaitoni on hyvä enkä käsitä muiden kirjoituksia heti väärin.
Arvostan esimerkiksi rehellistä ja ahkeraa rekkakuskia ja koulun keittäjää paljon enemmän kuin esimerkiksi epärehellistä asianajajaa tai jotain muuta hyväpalkkaista ihmistä. Peukut pystyyn niille, jotka hoitavat työnsä hyvin, olivat he sitten entisiä ammareita tai yliopisto-opiskelijoita.
Harmittavia tapauksia ovat sellaiset, että lahjakas nuori ei etene opinnoissaan vain sen takia, ettei ympäristö pidä sitä hyvänä. Ja sellaisia on tullut valitettavasti vastaan. - yleissivistys
pullea kirjoitti:
""Olen onnekas sillä omat vanhempani kannustivat minua opiskelemaan, kun taas useimmat todistajaystäväni ovat käyneet lähinnä vain ammattikoulun. Kukin tavallaan!""
tämän kaltainen kannustus ei tue ainakaan seuran entistä ajatusmaailmaa koulutuksen suhteen. taidat olla nuorempaa sakkia, kun tämäkin käsitys on pikkuhiljaa muuttumassa. olisitko kenties jotakin 22v? :)Minulla vain sattuu olemaan ihanat vanhemmat, jotka eivät välittäneet muiden ihmisten mielipiteistä. He vain halusivat parastani :)
- pullea
yleissivistys kirjoitti:
Minulla vain sattuu olemaan ihanat vanhemmat, jotka eivät välittäneet muiden ihmisten mielipiteistä. He vain halusivat parastani :)
""Minulla vain sattuu olemaan ihanat vanhemmat, jotka eivät välittäneet muiden ihmisten mielipiteistä. He vain halusivat parastani :)""
tämä on erittäin hyvä asia. näin sen pitääkin olla. halusivat parastasi, vaikka ehkä hiukan uhmasivat seuran perusperiaatetta koulutuksien suhteen.
Nuorena kollina kun olin muiden jt:n kanssa luistelemassa , niin oikeen erikseen kierrosvalvoja kävi mainitsemassa : " Ihan hyvä kun harrastatte tällaista yhdessä, mutta olis tärkeempi olla kentällä"
ei sen kummemmin kyllä kannustettu yhtään ylimääräisiin koulutuksiinkaan. perusammattia ja menoksi.. - yiluiouhio
on väärin että todistajat eivät käyt armeijaa vaika muut ovat siihen pakotettuja. mutta sellaisia vekkuloita todistajat ovat muutenkin. kannattavat aivopesua ja henkistä väkivaltaa. kiertelevät kysymyksiä venkoilevat minkä ehtivät.
mutta minkäs teet kun todistajat on aivopestyjä. he uskoo kaiken mitä järjestö opettaa vaikka muuttelevat oppejaan usein ja ennustelevat väärin.
halleluujaHHH - olis aihetta !
yiluiouhio kirjoitti:
on väärin että todistajat eivät käyt armeijaa vaika muut ovat siihen pakotettuja. mutta sellaisia vekkuloita todistajat ovat muutenkin. kannattavat aivopesua ja henkistä väkivaltaa. kiertelevät kysymyksiä venkoilevat minkä ehtivät.
mutta minkäs teet kun todistajat on aivopestyjä. he uskoo kaiken mitä järjestö opettaa vaikka muuttelevat oppejaan usein ja ennustelevat väärin.
halleluujaHHHalle lujjaah ?
pullea kirjoitti:
""Olen onnekas sillä omat vanhempani kannustivat minua opiskelemaan, kun taas useimmat todistajaystäväni ovat käyneet lähinnä vain ammattikoulun. Kukin tavallaan!""
tämän kaltainen kannustus ei tue ainakaan seuran entistä ajatusmaailmaa koulutuksen suhteen. taidat olla nuorempaa sakkia, kun tämäkin käsitys on pikkuhiljaa muuttumassa. olisitko kenties jotakin 22v? :)"tämän kaltainen kannustus ei tue ainakaan seuran entistä ajatusmaailmaa koulutuksen suhteen. taidat olla nuorempaa sakkia, kun tämäkin käsitys on pikkuhiljaa muuttumassa. olisitko kenties jotakin 22v? :) "
Ehkäpä sinä jätät tämänkin asiasta paremmin tietäville.
Yksilöllisiä eroja on aina ollut ja tulee olemaan. Entisen opistotason käyneitä todistajia löytyy ihan riittävästi, vaikka nykyinen ylempi korkeakoulu ei olekaan tavoite.pullea kirjoitti:
""Minulla vain sattuu olemaan ihanat vanhemmat, jotka eivät välittäneet muiden ihmisten mielipiteistä. He vain halusivat parastani :)""
tämä on erittäin hyvä asia. näin sen pitääkin olla. halusivat parastasi, vaikka ehkä hiukan uhmasivat seuran perusperiaatetta koulutuksien suhteen.
Nuorena kollina kun olin muiden jt:n kanssa luistelemassa , niin oikeen erikseen kierrosvalvoja kävi mainitsemassa : " Ihan hyvä kun harrastatte tällaista yhdessä, mutta olis tärkeempi olla kentällä"
ei sen kummemmin kyllä kannustettu yhtään ylimääräisiin koulutuksiinkaan. perusammattia ja menoksi.."Nuorena kollina kun olin muiden jt:n kanssa luistelemassa , niin oikeen erikseen kierrosvalvoja kävi mainitsemassa : " Ihan hyvä kun harrastatte tällaista yhdessä, mutta olis tärkeempi olla kentällä"
"
Tai sitten tätä ei tapahtunut muualla kuin mielikuvituksessasi.- Ressukka_kansakoulu
ensommäisenä pommisuojaan, jos sota syttyy. Kenttäsalkku vain heilahtaa.
- veroja maksav
jossa saa ammatin jolla pystyy itsensä elättämään.
Monikaan ei maisteriksi ja tohtoreiksi itseään lue, koska ei koe sitä mielekkääksi.
Opintolainan ottaminen ja niitten maksaminen ei houkuttele, etenkään jos sen yliopistokoulutuksen
tuloksena ei olekaan hyväpalkkainen työpaikka,eihän ?
Työtön maisteri joka makselee opintolainojaan, tai töissä oleva autonasentaja tai putkimies tms..
kumpi lie olotilassaan onnellisempi ?
Yliopistokoulutusta voi itselleen hommata vielä eläkeläisenäkin, jos siihen on haluja ;)
Asenne ratkaisee....
Elämän aikana joutuu kyllä opiskelemaan, ja päivittämään töissä tarvittavia tietoja
todistajathan kylläkin opiskelevat Raamattua koko ajan, joten opiskelu on tuttua ;D - duunari olen
Useimmissa maissa korkeakoulutus on kallista ja se on käymässä yhä kalliimmaksi.
The New York Times -lehdessä sanottiin: ”Korkeakoulutusta pidettiin ennen vanhaan tilaisuuksien avaajana. Nykyään se korostaa rahakkaiden ja vähemmän rahakkaiden välistä kuilua.”
Toisin sanoen laadukkaasta korkeakoulutuksesta on hyvää vauhtia tulossa rikkaiden ja vaikutusvaltaisten ihmisten reviiriä: sillä varmistetaan se, että lapsistakin tulee yhteiskunnassa rikkaita ja vaikutusvaltaisia. Pitäisikö kristittyjen vanhempien valita lapsilleen tällainen tavoite? (Filippiläisille 3:7, 8; Jaakobin kirje 4:4.)
Tavallinen ammattikoulutus on tuonut monelle ammatin, jossa on töitä ja pystyy elättämään itsensä.
He eivät väheksy sitä sanomalla "vain ammattikoulun käynyt".- oppieiojaankaada
Tämä on Suomi, ei Yhdysvallat.
Suomessa lähinnä vain lääkäreiksi ja asianajajiksi kouluttautuneet saavat keskimääräisesti parempaa palkkaa. Yleensä maisteriksi opiskelleet ovat istuneet koulussa monen vuoden ajan intohimosta opiskeluun ja alaansa, eikä niinkään rahan takia. Esimerkiksi opettajat, jotka ovat maistereita, hurauttelevat koulun pihaan aika tavallisen näköisillä autoilla. - häviämässä on
oppieiojaankaada kirjoitti:
Tämä on Suomi, ei Yhdysvallat.
Suomessa lähinnä vain lääkäreiksi ja asianajajiksi kouluttautuneet saavat keskimääräisesti parempaa palkkaa. Yleensä maisteriksi opiskelleet ovat istuneet koulussa monen vuoden ajan intohimosta opiskeluun ja alaansa, eikä niinkään rahan takia. Esimerkiksi opettajat, jotka ovat maistereita, hurauttelevat koulun pihaan aika tavallisen näköisillä autoilla.15 Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on.
Jos joku rakastaa maailmaa, niin rakkaus Isään ei ole hänessä;
16 sillä mikään maailmassa – lihan halu ja silmien halu
ja elämän varallisuuden komeileva näyttäminen – ei ole Isästä, vaan on maailmasta.
17 Ja maailma on häviämässä ja samoin sen halu, mutta se, joka tekee Jumalan tahdon, pysyy ikuisesti. - pullea
häviämässä on kirjoitti:
15 Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on.
Jos joku rakastaa maailmaa, niin rakkaus Isään ei ole hänessä;
16 sillä mikään maailmassa – lihan halu ja silmien halu
ja elämän varallisuuden komeileva näyttäminen – ei ole Isästä, vaan on maailmasta.
17 Ja maailma on häviämässä ja samoin sen halu, mutta se, joka tekee Jumalan tahdon, pysyy ikuisesti.15 Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on.
Jos joku rakastaa maailmaa, niin rakkaus Isään ei ole hänessä , sano veli vanhin kenttäreissulla bmw x6 pihassa :D .. niinku joku aikasemmi joskus sano :D - mulle kanssa
pullea kirjoitti:
15 Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on.
Jos joku rakastaa maailmaa, niin rakkaus Isään ei ole hänessä , sano veli vanhin kenttäreissulla bmw x6 pihassa :D .. niinku joku aikasemmi joskus sano :DWAU !!!
- pullea
mulle kanssa kirjoitti:
WAU !!!
nooh tuo ny oli vitsi tuosta varallisuuden komeilevasta näyttämisestä...
kyllä sitä puoliin ja toisiin on kiva näytellä mitä itellä on ihan uskonnosta riippumattakin..
oli niin tai näin.. vaikka väärinpäin, ei se varmastikaan synneistä kauheinta ole.. jos nyt vähän koreileekin... - Komea mut kraakku
pullea kirjoitti:
nooh tuo ny oli vitsi tuosta varallisuuden komeilevasta näyttämisestä...
kyllä sitä puoliin ja toisiin on kiva näytellä mitä itellä on ihan uskonnosta riippumattakin..
oli niin tai näin.. vaikka väärinpäin, ei se varmastikaan synneistä kauheinta ole.. jos nyt vähän koreileekin...Upea näky.
Ääni sillä ei kyllä ole mukava :((((
Mut olishan se ihan epistäkin jos niin komeella olis vielä upee lauluäänikin .....
- VAIN veronmaksaja
luuseri?
Minusta luuseri on se joka tavoittelee yliopistokoulutusta siksi että on hianoo olla maisteri :)
Rehellinen duunari on parempi kuin ....olkoon....
Arvostan työtäni, ja kraka kaulassa saan kulkea sitten salilla ja konventeissa ja ovilla.
Tosikomee salkkukin mulla on, näytän ihan professorilta kraka kaulassa ja salkku kädessä..heh... Ammattiin tähtäävää koulutusta ei sinänsä paheksuta, mutta korkeakoulutusta sitäkin enemmän.
Tässä Gerrit Lösch vertaa pidemmälle opiskelua siihen että ampuisi itseään päähän (kohdasta 3.50 kannatta alkaa).
http://www.youtube.com/watch?v=7R4f9ygxDbk- pullea
VOI HERRAN PERSEEN KILIN VITTU MIKÄ VERTAUS!!!
vittuko itteeki hävettää... oon varmaa mukana joskus taputtanu samallaisille asioille.. vaikka en ehkä ihan kuunnellukkaan.. pullea kirjoitti:
VOI HERRAN PERSEEN KILIN VITTU MIKÄ VERTAUS!!!
vittuko itteeki hävettää... oon varmaa mukana joskus taputtanu samallaisille asioille.. vaikka en ehkä ihan kuunnellukkaan..Kieltämättä todennäköisyys sille että uskoo vt-seuran juttuihin vielä yliopiston jälkeen, on lähellä sitä että selviäisi päähän ampumisesta. Ei se vt-seura ihan turhaan käske pidättäytyä alemman opistotason tutkinnoissa. ;)
Mutta siis se että vt-seura selvästi tiedostaa tämän, ja siksi demonisoi korkeakouluttautumisen, on kyllä pirullisen laskelmoitua ja kyseenalaista.- laskelmoiva ex
t-i-u-k-u kirjoitti:
Kieltämättä todennäköisyys sille että uskoo vt-seuran juttuihin vielä yliopiston jälkeen, on lähellä sitä että selviäisi päähän ampumisesta. Ei se vt-seura ihan turhaan käske pidättäytyä alemman opistotason tutkinnoissa. ;)
Mutta siis se että vt-seura selvästi tiedostaa tämän, ja siksi demonisoi korkeakouluttautumisen, on kyllä pirullisen laskelmoitua ja kyseenalaista.Tuletko takaamaan mun opintolainan ? ;D
- pullea
t-i-u-k-u kirjoitti:
Kieltämättä todennäköisyys sille että uskoo vt-seuran juttuihin vielä yliopiston jälkeen, on lähellä sitä että selviäisi päähän ampumisesta. Ei se vt-seura ihan turhaan käske pidättäytyä alemman opistotason tutkinnoissa. ;)
Mutta siis se että vt-seura selvästi tiedostaa tämän, ja siksi demonisoi korkeakouluttautumisen, on kyllä pirullisen laskelmoitua ja kyseenalaista."some have survived college,but would you recommend that to others?"
ei missään nimessä voi suositella collegee, kun vain " some have survived" .. suurin osa siis ei....? vai?
ja verrataan tätä siihen, että jos joku on ampunut itteensä päähän ja selvinny, niin voitko suositella ampumista muille? - pullea
laskelmoiva ex kirjoitti:
Tuletko takaamaan mun opintolainan ? ;D
eikös valtio takaa?
pullea kirjoitti:
eikös valtio takaa?
KELA takaa opintolainan joo. Mutta takaisin se on maksettava joku päivä, ja jos et kykene, menevät luottotiedot.
Lisäksi usean vuoden opiskelu tietää laihoja aikoja ja on usein melkoinen, jopa mahdoton tehtävä perheelliselle.
Taas sinulta osoitus täydestä ajattelukyvyttömyydestä.- hsaifkl890
helel kirjoitti:
KELA takaa opintolainan joo. Mutta takaisin se on maksettava joku päivä, ja jos et kykene, menevät luottotiedot.
Lisäksi usean vuoden opiskelu tietää laihoja aikoja ja on usein melkoinen, jopa mahdoton tehtävä perheelliselle.
Taas sinulta osoitus täydestä ajattelukyvyttömyydestä.Eikös ne sitten ole rahanahneempia, jotka haluavat ammatin mahdollisimman nopeasti ja haluavat päästä äkkiä tienaamaan? Ja nykyään perheet perustetaan yleensä melkein kolmekymppisinä, joten sitä ennen on aikaa opiskella vaikka miksi. Opintolainaa ei ole pakko ottaa.
- opiskelijan mummi
hsaifkl890 kirjoitti:
Eikös ne sitten ole rahanahneempia, jotka haluavat ammatin mahdollisimman nopeasti ja haluavat päästä äkkiä tienaamaan? Ja nykyään perheet perustetaan yleensä melkein kolmekymppisinä, joten sitä ennen on aikaa opiskella vaikka miksi. Opintolainaa ei ole pakko ottaa.
Joka haluaa äkkiä töihin, jonka palkalla elättä itsensä, on mielestäsi rahanahne?
Minusta sellainen ihminen on järkevä ja vastuullinen ja HYÖDYLLINEN veronmaksaja !
Miten tulee toimeen ilman opintolainaa ?
Kituuttamalla ... :(((
Vuokra.Sähkö.Vesilasku
.Kirjat.Bussimaksut.
Terv.hoitokulut.
Ruokaan jää...?
Vaatteet saa kyl kirppiksiltä....
Huonolla ravitsemustilanteella immuunipuolustus laskee, sairastelu lisääntyy ja opiskelut kärsii.
Antasivat edes isommat opintotuet..... hsaifkl890 kirjoitti:
Eikös ne sitten ole rahanahneempia, jotka haluavat ammatin mahdollisimman nopeasti ja haluavat päästä äkkiä tienaamaan? Ja nykyään perheet perustetaan yleensä melkein kolmekymppisinä, joten sitä ennen on aikaa opiskella vaikka miksi. Opintolainaa ei ole pakko ottaa.
Tarkoitat että kaikki ne, jotka haluavat ammattin mahdollisimman nopeasti, ovat rahan ahneita?
Voi olla, mutta monet ovat myös koulunkäyntihaluttomia. Ei tarvitse olla Jt halutakseen pois koulun penkiltä heti kun vaan voi.
Mitä tulee opintlainaan, niin toisille on käytännössä pakko ottaa sitä, jos aikoo opiskella. Riippuu tilanteesta.
Voisi kysyä tuolla perusteella, että miksi niiden jotka lainaa joutuvat ottamaan, pitäisi edes mennä opiskelemaan kun toisten ei ole pakko velkaantua?
Töissä käyminen vaikuttaa opintosuorituksiin väistämättä myöskin.opiskelijan mummi kirjoitti:
Joka haluaa äkkiä töihin, jonka palkalla elättä itsensä, on mielestäsi rahanahne?
Minusta sellainen ihminen on järkevä ja vastuullinen ja HYÖDYLLINEN veronmaksaja !
Vuokra.Sähkö.Vesilasku
.Kirjat.Bussimaksut.
Terv.hoitokulut.
Ruokaan jää...?
Huonolla ravitsemustilanteella immuunipuolustus laskee, sairastelu lisääntyy ja opiskelut kärsii.
Antasivat edes isommat opintotuet.....Vuokrat jo ovat tänä päivänä sitä luokkaa että se on joko laina tai työ. Kummallakin on seuraamuksensa.
- 7890
opiskelijan mummi kirjoitti:
Vuokra.Sähkö.Vesilasku
.Kirjat.Bussimaksut.
Terv.hoitokulut.
Ruokaan jää...?
Antasivat edes isommat opintotuet.....Jos nuori ei välitä niin paljon rahasta ja haluaa opiskella vaikka sillä ehdoin, että elintaso ei ole kovin korkea, miksi hän ei saisi opiskella? Eikö se ole hänen oma asiansa? Vaikea uskoa että jotakin nuorta syytetään moraalittomaksi siksi, että hän arvostaa enemmän itsensä sivistämistä kuin rahaa.
- pullea
helel kirjoitti:
Taas sinulta osoitus täydestä ajattelukyvyttömyydestä.kuulostaa jo siltä että kouluttautuminen on mahdotonta..
- pullea
helel kirjoitti:
Taas sinulta osoitus täydestä ajattelukyvyttömyydestä.Tiedossa on joo. itselläkin on opintolainaa ollut. mistä tämä perheellisyys yhtäkkiä mukaan tuli??
sillähän ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä.
voit lopettaa jo tuon sättimisen ja aikuistua. joskus pitää aikuisten oikeasti osata lopettaa. - valmistuttua duuni ?
pullea kirjoitti:
Tiedossa on joo. itselläkin on opintolainaa ollut. mistä tämä perheellisyys yhtäkkiä mukaan tuli??
sillähän ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä.
voit lopettaa jo tuon sättimisen ja aikuistua. joskus pitää aikuisten oikeasti osata lopettaa.enää Jt kun kouluttauduit ?
Opintolainaa moni maksaa vielä sitten vanhempanakin, jo avioituneena.
Viisasta laskeskella etukäteen, onko miten varoissaan opintojen päätyttyä....
jos tahtoo vaikka perheenkin perustaa...
Kasvaville lapsille pitää antaa ravitsevaa ruokaa, ei ne pelkällä kaurapuurolla elä , vaikka faija sitä olisikin opiskeluaikoina joutunut pakosta syömään....
Opintolainat -ja velat on maksettava.
Ja asumiskulut..... pullea kirjoitti:
kuulostaa jo siltä että kouluttautuminen on mahdotonta..
Se on sinun tulkintaasi.
- sananl.23:22
Eräs mies sanoi: ”Minulla ei ole teknistä eikä yliopistokoulutusta, ja olen joutunut elämäni varrella vain poimimaan tiedon murusia.”
Kuka hän oli? Valtiomies ja kirjailija sir Winston Churchill!
Monet nuoret ovat hänen tavallaan huomanneet, ettei yliopistokoulutus ole ainut vaihtoehto.
Työmarkkinoiden tarkastelu osoittaa, ettei niin sanottu korkeampi koulutus ole välttämättä paras keino hankkia työpaikka.
Monilla akateemisen loppututkinnon suorittaneillakin on vaikeuksia työpaikan löytämisessä, ja heitä pidetään usein liian pätevinä hyvin palkattuihin toimiin.
San Francisco Sunday Examiner & Chronicle -sanomalehden mukaan ”nykyään neljä viidestä työpaikasta ei edellytä korkeampaa koulutusta, ja oppiarvosta voi sitä paitsi olla enemmän haittaa kuin hyötyä”.
Totuus on, että yliopistoista valmistuu monilla aloilla
enemmän loppututkinnon suorittaneita kuin on työpaikkoja.- logiikan_ihmeet
Mutta nyt jotain on pielessä!
Jehovan todistajat kertovat tällä palstalla, että heidän mielestään ei ole järkevää mennä yliopistoon. He sanovat, että rahan ahnehtiminen on pahasta, mutta silti suosivat alempaa koulutusta koska sen avulla saa nopeammin ammatin ja kuukausittaisen palkan. Ja sitten vielä kerrotaan, että:
"Työmarkkinoiden tarkastelu osoittaa, ettei niin sanottu korkeampi koulutus ole välttämättä paras keino hankkia työpaikka.
Monilla akateemisen loppututkinnon suorittaneillakin on vaikeuksia työpaikan löytämisessä, ja heitä pidetään usein liian pätevinä hyvin palkattuihin toimiin."
Jos yliopistoon ei mennä rahan takia, miksi kouluttautumista vastustetaan? Logiikka puuttuu... - näin kävi:ituttaa !
logiikan_ihmeet kirjoitti:
Mutta nyt jotain on pielessä!
Jehovan todistajat kertovat tällä palstalla, että heidän mielestään ei ole järkevää mennä yliopistoon. He sanovat, että rahan ahnehtiminen on pahasta, mutta silti suosivat alempaa koulutusta koska sen avulla saa nopeammin ammatin ja kuukausittaisen palkan. Ja sitten vielä kerrotaan, että:
"Työmarkkinoiden tarkastelu osoittaa, ettei niin sanottu korkeampi koulutus ole välttämättä paras keino hankkia työpaikka.
Monilla akateemisen loppututkinnon suorittaneillakin on vaikeuksia työpaikan löytämisessä, ja heitä pidetään usein liian pätevinä hyvin palkattuihin toimiin."
Jos yliopistoon ei mennä rahan takia, miksi kouluttautumista vastustetaan? Logiikka puuttuu...käyttämään huumeita ja dokaamaan.
Sit menee opiskelut pieleen ja tulee tehtyä kaikenlaista ns.opiskelijaelämään "kuuluvaa",mikä ei kuulu laisinkaa Jt-elämään...;( - aivot
näin kävi:ituttaa ! kirjoitti:
käyttämään huumeita ja dokaamaan.
Sit menee opiskelut pieleen ja tulee tehtyä kaikenlaista ns.opiskelijaelämään "kuuluvaa",mikä ei kuulu laisinkaa Jt-elämään...;(Ymmärsinkö oikein että sinulle kävi niin? Jos se on totta, olen hyvin pahoillani.
Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kaikille käy niin. Myös ammattikoululaiset käyttävät päihteitä runsaasti, mutta silti ammattikouluun menoa ei katsota pahalla.
Olisikohan tässä silti kyse siitä, että yliopistossa opetellaan tutkimaan ja kyseenalaistamaan asioita. - Ettäsilleen...
aivot kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein että sinulle kävi niin? Jos se on totta, olen hyvin pahoillani.
Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kaikille käy niin. Myös ammattikoululaiset käyttävät päihteitä runsaasti, mutta silti ammattikouluun menoa ei katsota pahalla.
Olisikohan tässä silti kyse siitä, että yliopistossa opetellaan tutkimaan ja kyseenalaistamaan asioita.valvonnan alla.
osallistuvat edelleen srk:n kokouksiin jne.
Yliopisto puolestaan on usein toisessa kaupungissa, ja nuori asuu opiskelijakämpässä/asuntolassa.
Kokouksissakäynnit yms. jää monelta pois.
Eli:yliopisto-opiskelu = siirtyminen maailman keskelle,ilman vanhempia.....
On siinä monen muunkin usk.yhteisön nuoren pää mennyt pyörälle, ei vain Jt.
Ja uskonnottomankin.
Kyllä maailma pitää huolen.... - sunnuntai-ilta
Ettäsilleen... kirjoitti:
valvonnan alla.
osallistuvat edelleen srk:n kokouksiin jne.
Yliopisto puolestaan on usein toisessa kaupungissa, ja nuori asuu opiskelijakämpässä/asuntolassa.
Kokouksissakäynnit yms. jää monelta pois.
Eli:yliopisto-opiskelu = siirtyminen maailman keskelle,ilman vanhempia.....
On siinä monen muunkin usk.yhteisön nuoren pää mennyt pyörälle, ei vain Jt.
Ja uskonnottomankin.
Kyllä maailma pitää huolen....Tuon väitteen mukaan jt-nuoret käyttäytyvät hyvin vain, kun ovat vanhempiensa valvonnassa.
Jokaiselle on luotu oma tahto, eikä niitä päihteitä tarvitse käyttää jos ei halua. Kukaan ei pakota. Jos nuori todella sydämessään rakastaa Jumalaa, hän käyttäytyy hyvin paikasta huolimatta. - sivullinen...
sunnuntai-ilta kirjoitti:
Tuon väitteen mukaan jt-nuoret käyttäytyvät hyvin vain, kun ovat vanhempiensa valvonnassa.
Jokaiselle on luotu oma tahto, eikä niitä päihteitä tarvitse käyttää jos ei halua. Kukaan ei pakota. Jos nuori todella sydämessään rakastaa Jumalaa, hän käyttäytyy hyvin paikasta huolimatta.käyttävien nuorten kämppiskaveriksi.
Oppilasasuntoloissa on aikamoinen meno joskus....
Näkyy ambulanssi japoliisiauto vierailevan useasti naapurustossa olevassa oppilasasuntolassa--
ei ihanteellinen paikka asua jos tahtoo opiskella omassa huoneessa iltaisin ?
Viikonloppuinakaan ei kaikilla ole varaa matkustaa vanhempien luo :(( - ukulele465
sivullinen... kirjoitti:
käyttävien nuorten kämppiskaveriksi.
Oppilasasuntoloissa on aikamoinen meno joskus....
Näkyy ambulanssi japoliisiauto vierailevan useasti naapurustossa olevassa oppilasasuntolassa--
ei ihanteellinen paikka asua jos tahtoo opiskella omassa huoneessa iltaisin ?
Viikonloppuinakaan ei kaikilla ole varaa matkustaa vanhempien luo :((Kaikki opiskelija-asuntolat eivät onneksi ole samanlaisia, eivätkä läheskään kaikki nuoret käytä päihteitä. Yliopistolla voi opiskella lukuhuoneessa myös iltaisin.
Ei ole pakko mennä opiskelija-asuntolaan. Sitä voi vuokrata kämpän yksityiseltä ja jakaa sen joidenkin fiksujen nuorten kanssa, jos rahat ei muuten riitä.
Jos ei ole varaa käydä vanhempien luona, niin sitten syy on kyllä kitsaiden vanhempien. Ei juna- tai bussilippu ole aivan niin kallis, etteivätkö vanhemmat pysty auttamaan siinä rahallisesti.
Kenenkään ei tarvitse mennä yliopistoon jos se ei kiinnosta, mutta on väärin että yliopistosta puhutaan niin paheellisena paikkana, vaikkei se sitä todellakaan ole. Itse sitä päättää miten käyttäytyy. - no huh-huh.....
ukulele465 kirjoitti:
Kaikki opiskelija-asuntolat eivät onneksi ole samanlaisia, eivätkä läheskään kaikki nuoret käytä päihteitä. Yliopistolla voi opiskella lukuhuoneessa myös iltaisin.
Ei ole pakko mennä opiskelija-asuntolaan. Sitä voi vuokrata kämpän yksityiseltä ja jakaa sen joidenkin fiksujen nuorten kanssa, jos rahat ei muuten riitä.
Jos ei ole varaa käydä vanhempien luona, niin sitten syy on kyllä kitsaiden vanhempien. Ei juna- tai bussilippu ole aivan niin kallis, etteivätkö vanhemmat pysty auttamaan siinä rahallisesti.
Kenenkään ei tarvitse mennä yliopistoon jos se ei kiinnosta, mutta on väärin että yliopistosta puhutaan niin paheellisena paikkana, vaikkei se sitä todellakaan ole. Itse sitä päättää miten käyttäytyy.Kansanopistossa.
Kaikki ei todellakaan olleet uskiksia, ja nuoret elää hormonien myllerysajassa aika aktiivista
seksielämää sellaisessakin paikassa.
Kyllähän se on opiskelijan omien korvien välissä se käytösmalli....
- timpuri/puuseppä
aikaa yliopisto-opiskeluihin.
Huono seura voi viekotella väärille poluille.
Parempi kouluttautua ammattiin, jossa työllisyys on varma.
Kristitty tekee mielellään töitä elättääkseen perheensä ja maksaa veronsa säntillisesti.
Miksi se vaivaa sivullisia ?
Olisivat tyytyväisiä, kun joku arvostaa tavallisia töitäkin eikä punge itteensä yliopistoon kouluttautumaan velkarahoilla, joita sitten akateemisena työttömänä makselee päivärahoistaan ;D- pullea
""Olisivat tyytyväisiä, kun joku arvostaa tavallisia töitäkin eikä punge itteensä yliopistoon kouluttautumaan velkarahoilla, joita sitten akateemisena työttömänä makselee päivärahoistaan ;D"""
-yliopistossa kouluttautunu voi hetken tehdä ihan perusduunarihommaa, kunnes koulutusta vastaava työ löytyy... - sadfksf
Minusta ei ole ajanhukkaa se, että joku opiskelee esimerkiksi yliopistossa viisi vuotta erityispedagogiikkaa. Kun omalla lapsella todetaan oppimisvaikeus, niin kummasti sitä vain on onnellinen että on olemassa erityisopettajia.
Lääkäreistä puhumattakaan!!! - pullea
sadfksf kirjoitti:
Minusta ei ole ajanhukkaa se, että joku opiskelee esimerkiksi yliopistossa viisi vuotta erityispedagogiikkaa. Kun omalla lapsella todetaan oppimisvaikeus, niin kummasti sitä vain on onnellinen että on olemassa erityisopettajia.
Lääkäreistä puhumattakaan!!!""Lääkäreistä puhumattakaan!!!"""'
Aids on jo yhden kerran pystytty parantamaan. mitä tulevaisuus tuokaan tullessaan. muut rokotukset jne..
kaikki tuo apu ihmisille on tullu just sillä turhalla kouluttamisella...
olis vain menny nuokin tyypit maalarilinjalle .....
niinkuin aloittaja kirjoitti : "Esim. kun he sairastuvat ovat heti käyttämässä lääkäri palveluita, sairaaloita ja kaikkia mahdollista"
-niin juuri näiden turhaan koulutettujen palvelut kyllä kelpaa.. kuka meitä hoitais jos kaikki vain uhrais "aikansa" jehovalle? - 20.02
voi viekoitella väärille poluille vain yliopistossa, eikä esim. ammattikoulussa, ammattikorkeassa tai vaikka kudontakerhossa?
"Huono seura voi viekotella väärille poluille."
Eivätkä tietämäni mukaan kaikki edes tarvitse opintolainaa kun on olemassa opintotuki. Ja opiskelupaikkoja on aina tietty määrä, joten vaikka et itse menisi yliopistoon, joku muu kuluttaa sen opintotuen puolestasi. Eli ei tarvitse tuntea, että tuhlaa valtion rahoja. - pullea
pullea kirjoitti:
""Lääkäreistä puhumattakaan!!!"""'
Aids on jo yhden kerran pystytty parantamaan. mitä tulevaisuus tuokaan tullessaan. muut rokotukset jne..
niinkuin aloittaja kirjoitti : "Esim. kun he sairastuvat ovat heti käyttämässä lääkäri palveluita, sairaaloita ja kaikkia mahdollista"
-niin juuri näiden turhaan koulutettujen palvelut kyllä kelpaa.. kuka meitä hoitais jos kaikki vain uhrais "aikansa" jehovalle?Pakko vielä lisätä että ilman näitä turhaan koulutettuja lääkäreitä, olisin kuollut 8 vuotiaana, myöhemmin ex- vaimoni olisi kuollut samaan aikaan yhden lapseni kanssa.
tietenkään vaimoa eikä lapsia olis tullu jos olisin kuollut 8 vuotiaana. mutta ymmärrätte kyllä.. varmaan..
olishan se ollu vittumaista kun toinen synnytyksessä vuotaa kuiviin , niin paikalla olis ollu vaa joku reiska maalaustelan kanssa... repiny raktaattia haalarin taskusta.... voe vittu... - wannabelääkäri
pullea kirjoitti:
-niin juuri näiden turhaan koulutettujen palvelut kyllä kelpaa.. kuka meitä hoitais jos kaikki vain uhrais "aikansa" jehovalle?Jos minulle olisi suotu hyvä matikkapää, olisi ollut hienoa kouluttautua lääkäriksi.
On olemassa kansalaisjärjestö nimeltä "Lääkärit ilman rajoja", joka tarjoaa todella tärkeää lääketieteellistä apua eri kriisialueilla. Monet lääkäreistä ovat täysin vapaaehtoisia ja työskentelevät palkatta.
Useilla kriisialueilla on menossa sotatila ja siten alueet ovat hyvin vaarallisia, joten nämä lääkärit todella riskeeraavat oman elämänsä toisten auttamista varten.
Tämä on jotain, mitä kutsun todelliseksi lähimmäisenrakkaudeksi. Jumala muistakoon näitä rohkeita ja epäitsekkäitä ihmisiä. - ha ha
pullea kirjoitti:
Pakko vielä lisätä että ilman näitä turhaan koulutettuja lääkäreitä, olisin kuollut 8 vuotiaana, myöhemmin ex- vaimoni olisi kuollut samaan aikaan yhden lapseni kanssa.
tietenkään vaimoa eikä lapsia olis tullu jos olisin kuollut 8 vuotiaana. mutta ymmärrätte kyllä.. varmaan..
olishan se ollu vittumaista kun toinen synnytyksessä vuotaa kuiviin , niin paikalla olis ollu vaa joku reiska maalaustelan kanssa... repiny raktaattia haalarin taskusta.... voe vittu...LOL
- töitä on, velkaa ei
pullea kirjoitti:
""Olisivat tyytyväisiä, kun joku arvostaa tavallisia töitäkin eikä punge itteensä yliopistoon kouluttautumaan velkarahoilla, joita sitten akateemisena työttömänä makselee päivärahoistaan ;D"""
-yliopistossa kouluttautunu voi hetken tehdä ihan perusduunarihommaa, kunnes koulutusta vastaava työ löytyy...Perusduunarihommiin tahtoo työnantaja ammattikoulun käyneen,joka osaa hommansa.
Koulutusta vastaava työ, sanoithan itsekin... :)
Työnantaja ei halua liian paljon koulutettua,se on vain haitaksi siis.
Itse olen käynyt aikuisena 2-vuotisen laistoshuoltajakoulutuksen, eikä työnantajani huolisi
töitäni tekemään "vain" maisteria,joka ei tiedä alasta mitään.
Aineet, koneet, asiakaspalvelu, sairaalahygienia,potilashuolto,vaatehuolto : ei suju oikein vuosia
vuosikausia yliopistossa "vain" istuneelta maisterilta :) - ei nauratahuonoläppä
pullea kirjoitti:
-niin juuri näiden turhaan koulutettujen palvelut kyllä kelpaa.. kuka meitä hoitais jos kaikki vain uhrais "aikansa" jehovalle?kun terkkari on Jt...
Nyt sit pitäs Jt:n opiskella lääkäreiksi ja maistereiksi?
Jäähän yliopistopaikat teille"paremmille ihmisille" : eikös niistäkin paikoista jo kohta tapella?
Ai lääkäripalvelut ei kuulus Jt:lle?Eikä sairaalapalvelut ?
Ihme logiikkaa.
Kas kun Jt -veroäyrit kelpaa, eikä ne rasita yhteiskunnan kukkaroakaan tupakoinnilla hankituilla sairauksilla,
harvemmin muillakaan"itse hankituilla" sairauksilla.
Jaa ei sais sairaalaan tulla,eikä lääkäriin,mutta veroäyrit kelpaa ?
Varsinainen KUNIGASTROLLI tämä. - vali-vali-vali-vali
pullea kirjoitti:
Pakko vielä lisätä että ilman näitä turhaan koulutettuja lääkäreitä, olisin kuollut 8 vuotiaana, myöhemmin ex- vaimoni olisi kuollut samaan aikaan yhden lapseni kanssa.
olishan se ollu vittumaista kun toinen synnytyksessä vuotaa kuiviin , niin paikalla olis ollu vaa joku reiska maalaustelan kanssa... repiny raktaattia haalarin taskusta.... voe vittu...Ketkä haluu lääkäriksi, ne kouluttautuu lääkäreiksi.
Enemmistö todistajista tahtoo enemmän jtkn .muuta leipätyökseen.
Mutta eivät irvi toisten ammattivalintoja netissä ja väheksy muita ihmisiä
sanomalla "toi on VAIN amiksen käynyt"
Kouluttaudutko pullea sinä ammattiin, johon et halua pätkääkään ?
Kyllä sinne yliopistoon on pyrkijöitä ilman jeppuloitakin, eikä kaikki pääse.
Jos jeppulat pyrkis monilukuisammin,oltas sitten itkemäs kun ne jahvelaiset vie opiskelupaikatkin normaaleilta ihmisiltä ;)
AINA on jotain valittamisen aihetta jeppuloista, eikö vaan ?
, - töihin suoraankiitos
20.02 kirjoitti:
voi viekoitella väärille poluille vain yliopistossa, eikä esim. ammattikoulussa, ammattikorkeassa tai vaikka kudontakerhossa?
"Huono seura voi viekotella väärille poluille."
Eivätkä tietämäni mukaan kaikki edes tarvitse opintolainaa kun on olemassa opintotuki. Ja opiskelupaikkoja on aina tietty määrä, joten vaikka et itse menisi yliopistoon, joku muu kuluttaa sen opintotuen puolestasi. Eli ei tarvitse tuntea, että tuhlaa valtion rahoja.MAAILMAN keskuuteen ,asumaan maailmallisten kämppiksinä ;)
Miksi opiskella tämän uppoavan laivan-"Maailma.Titanicin" vuoksi ------
vuosikausia, ilman takeita edes työpaikasta?
Kun ei halua mitään akateemista koulutusta laisinkaan ?
Oi, saatte pitää opintotukenne, ketkä innolla opiskelette:sen kyllä ansaitsette, vaikka isommankin opintotuen !
Opintotuki on niin pieni että sillä näkee NÄLKÄÄ.
Leipäjonoissa on opiskelijoita, kertomansa mukaan on kaurapuuro perusruoka.
Mitäpä sitä kasvava nuori muuta tartteekaan?
Valtion rahat----tulevat VERORAHOISTA iso osa, älä vähättele sitäkään ! - pullea
vali-vali-vali-vali kirjoitti:
Ketkä haluu lääkäriksi, ne kouluttautuu lääkäreiksi.
Enemmistö todistajista tahtoo enemmän jtkn .muuta leipätyökseen.
Mutta eivät irvi toisten ammattivalintoja netissä ja väheksy muita ihmisiä
sanomalla "toi on VAIN amiksen käynyt"
Kouluttaudutko pullea sinä ammattiin, johon et halua pätkääkään ?
Kyllä sinne yliopistoon on pyrkijöitä ilman jeppuloitakin, eikä kaikki pääse.
Jos jeppulat pyrkis monilukuisammin,oltas sitten itkemäs kun ne jahvelaiset vie opiskelupaikatkin normaaleilta ihmisiltä ;)
AINA on jotain valittamisen aihetta jeppuloista, eikö vaan ?
,tässähän oli nimenomaan kyse siitä, kuinka seura ohjeistaa olemaan kouluttautumatta....
kritisoidaan sitä , miksi ei saisi kouluttautua...
lukisit tarkemmin - wannabelääkäri
töihin suoraankiitos kirjoitti:
MAAILMAN keskuuteen ,asumaan maailmallisten kämppiksinä ;)
Miksi opiskella tämän uppoavan laivan-"Maailma.Titanicin" vuoksi ------
vuosikausia, ilman takeita edes työpaikasta?
Kun ei halua mitään akateemista koulutusta laisinkaan ?
Oi, saatte pitää opintotukenne, ketkä innolla opiskelette:sen kyllä ansaitsette, vaikka isommankin opintotuen !
Opintotuki on niin pieni että sillä näkee NÄLKÄÄ.
Leipäjonoissa on opiskelijoita, kertomansa mukaan on kaurapuuro perusruoka.
Mitäpä sitä kasvava nuori muuta tartteekaan?
Valtion rahat----tulevat VERORAHOISTA iso osa, älä vähättele sitäkään !Anteeksi, mutta koko tekstisi osoittaa, ettet sinulla ole lainkaan ns. yleissivistystä.
"Miksi opiskella tämän uppoavan laivan-"Maailma.Titanicin" vuoksi ------
vuosikausia, ilman takeita edes työpaikasta?"
Lue tuo äskeinen kirjoitukseni "Lääkärit ilman rajoja" -järjestöstä. Ihminen voi koulutuksensa ansiosta tehdä jotain niin arvokasta kuin pelastaa ihmishenkiä. Kaikkien älynlahjat eivät siihen riitä, mutta täytyy olla aika itsekäs ihminen jos ei edes haaveile sellaisesta.
"Opintotuki on niin pieni että sillä näkee NÄLKÄÄ."
Opintotuki riittää, jos elää säästeliäästi, ei käy juhlimassa eikä osta joka päivä uusia vaatteita.
"MAAILMAN keskuuteen ,asumaan maailmallisten kämppiksinä ;)"
Ns. maailmalliset voivat olla myös erittäin hyviä ihmisiä, parempia kuin jotkut jehovan todistajat. Kuten juuri nuo lääkärit joista kerroin. Muutama heistä muuten kuoli vähän aikaa sitten Afganistanissa pommituksen yhteydessä. He olisivat voineet jäädä kotimaahansa viettämään mukavaa ja helppoa elämäänsä, mutta he päättivätkin tehdä jotain aidosti hyvää ja uhrasivat henkensä toisten hyvinvoinnin puolesta.
Kuka ei haluaisi nostaa hattua näille "maailmallisille" lääkäreille? Tai kenelle tahansa hyväsydämiselle ihmiselle, uskonnosta riippumatta. - einauratakaan
ei nauratahuonoläppä kirjoitti:
kun terkkari on Jt...
Nyt sit pitäs Jt:n opiskella lääkäreiksi ja maistereiksi?
Jäähän yliopistopaikat teille"paremmille ihmisille" : eikös niistäkin paikoista jo kohta tapella?
Ai lääkäripalvelut ei kuulus Jt:lle?Eikä sairaalapalvelut ?
Ihme logiikkaa.
Kas kun Jt -veroäyrit kelpaa, eikä ne rasita yhteiskunnan kukkaroakaan tupakoinnilla hankituilla sairauksilla,
harvemmin muillakaan"itse hankituilla" sairauksilla.
Jaa ei sais sairaalaan tulla,eikä lääkäriin,mutta veroäyrit kelpaa ?
Varsinainen KUNIGASTROLLI tämä.Puhe ei ole siitä, pitäisikö kaikkien kouluttautua lääkäreiksi vaan siitä, että saako yleensäkään kouluttautua paremmin.
"No hyvänen aika, toiset kaartaa terveyskeskuksen ovelta ulos kun terkkari on jt"
oma vika jos apu ei kelpaa. pullea kirjoitti:
-yliopistossa kouluttautunu voi hetken tehdä ihan perusduunarihommaa, kunnes koulutusta vastaava työ löytyy...Jos on aikeissa tehdä suorittavan tason töitä, ei ole tarvetta hankkia korkeampaa koulutusta. Tämä on tilannen monilla henkilöillä.
Ehkäpä sinä jätät ammatinvalinnanohjauksen asian paremmin hallitseville.pullea kirjoitti:
-niin juuri näiden turhaan koulutettujen palvelut kyllä kelpaa.. kuka meitä hoitais jos kaikki vain uhrais "aikansa" jehovalle?"-niin juuri näiden turhaan koulutettujen palvelut kyllä kelpaa.. kuka meitä hoitais jos kaikki vain uhrais "aikansa" jehovalle? "
JOS kaikki uhraisivat aikansa Jehovalle, olisi pakko järjestää myös maalliset olosuhteet kuntoon. Nyt tilanne on toinen.
Kaikista ei ole lääkäreiksi, joten on vaan hyvä etteivät kaikki sellaisiksi pyri.pullea kirjoitti:
olishan se ollu vittumaista kun toinen synnytyksessä vuotaa kuiviin , niin paikalla olis ollu vaa joku reiska maalaustelan kanssa... repiny raktaattia haalarin taskusta.... voe vittu...Monet todistajat myös ainakin ennen suosivat vaihtoehtohoitoja, mm. homeopatiaa juuri sen vuoksi että heillä on tiettyjä hankaluuksia tavallisten lääkärien kanssa. Harvat Jt-lääkärit ovatkin varmasti omiensa suosiosssa.
Lääkäreitä ei myöskään kukaan pidä tarpeettomina nykyisessä järjestelmässä, tulevassa kyllä.
Meikäläinen kun joskus sai iltalukionsa loppuun, niin eräs veli jutteli siitä ja pohti että menenkö lääkäriksi lukemaan.pullea kirjoitti:
tässähän oli nimenomaan kyse siitä, kuinka seura ohjeistaa olemaan kouluttautumatta....
kritisoidaan sitä , miksi ei saisi kouluttautua...
lukisit tarkemminAloittajan kommentista:
"he ei suosittele lapsilleen koulunkäyntiä mitä pakollinen oppivelvollisuus on"
Eli Suomessa on oppivelvollisuus siihen asti kun täyttää 16 tai peruskoulun oppimäärä. Aloittajan mielestä siis ammatillinen koulutus ei ole koulutusta, vain korkeakoulu anti on sitä.
Lue itse tarkemmin ja vielä suositus: AJATTELE ennen kuin kirjoitat. Tai yritä edes.- pullea
helel kirjoitti:
Aloittajan kommentista:
Eli Suomessa on oppivelvollisuus siihen asti kun täyttää 16 tai peruskoulun oppimäärä. Aloittajan mielestä siis ammatillinen koulutus ei ole koulutusta, vain korkeakoulu anti on sitä.
Lue itse tarkemmin ja vielä suositus: AJATTELE ennen kuin kirjoitat. Tai yritä edes.hae nyt oikeesti jotain apua..
- ....
wannabelääkäri kirjoitti:
Jos minulle olisi suotu hyvä matikkapää, olisi ollut hienoa kouluttautua lääkäriksi.
On olemassa kansalaisjärjestö nimeltä "Lääkärit ilman rajoja", joka tarjoaa todella tärkeää lääketieteellistä apua eri kriisialueilla. Monet lääkäreistä ovat täysin vapaaehtoisia ja työskentelevät palkatta.
Useilla kriisialueilla on menossa sotatila ja siten alueet ovat hyvin vaarallisia, joten nämä lääkärit todella riskeeraavat oman elämänsä toisten auttamista varten.
Tämä on jotain, mitä kutsun todelliseksi lähimmäisenrakkaudeksi. Jumala muistakoon näitä rohkeita ja epäitsekkäitä ihmisiä., January 20. That evening, a group of 12 Witness volunteers from France—including four general practitioners, two surgeons, four nurses, and a midwife—arrived at the Haiti branch office via the Dominican Republic to join the relief effort. Another group of 12 French-speaking Witnesses from Guadeloupe also arrived, adding eight nurses and four other medical professionals. These groups brought 5,000 pounds of medicine and equipment, enabling them to begin assisting victims immediately.
http://www.jw-media.org/hti/20100128.htm - pullea
helel kirjoitti:
Monet todistajat myös ainakin ennen suosivat vaihtoehtohoitoja, mm. homeopatiaa juuri sen vuoksi että heillä on tiettyjä hankaluuksia tavallisten lääkärien kanssa. Harvat Jt-lääkärit ovatkin varmasti omiensa suosiosssa.
Lääkäreitä ei myöskään kukaan pidä tarpeettomina nykyisessä järjestelmässä, tulevassa kyllä.
Meikäläinen kun joskus sai iltalukionsa loppuun, niin eräs veli jutteli siitä ja pohti että menenkö lääkäriksi lukemaan.""menenkö lääkäriksi lukemaan.""
et sitte menny? jouduitko ite hoidettavaksi? ihmeen paljon te saatte netissä seikkailla , ilman valvontaa... - katso silmiin !
Jos minulle olisi suotu hyvä matikkapää, olisi ollut hienoa kouluttautua lääkäriksi.
Tämä on jotain, mitä kutsun todelliseksi lähimmäisenrakkaudeksi. Jumala muistakoon näitä rohkeita ja epäitsekkäitä ihmisiä.Voisiko muuten joku kertoa minulle, MIKSI LÄÄKÄRIN opintoihin tarvitaan hyvä matikkapää ?
Mun mielestä matemaattiset tyypit on aika kalseita, ei ollenkaan empaattisia..
Empatiakyky on enemmän tarpeen lekurin hommissa kuin matematiikka.
Kyky "lukea" potilaan olemuksesta...? sairauden/terveyden tunnuksia.....
Terveyskeskuksessa oli lääkäri joka ei katsonut silmiin, ei edes kasvoihin, joten vähän ihmettelin...
Lääkeannostuksesta hän kyllä innostui,laski ääneen painon mukaan määräytyvää annostusta....
oli hänellä sitten ainakin matematiikka hallussa... - terveys mennyttä....
helel kirjoitti:
"-niin juuri näiden turhaan koulutettujen palvelut kyllä kelpaa.. kuka meitä hoitais jos kaikki vain uhrais "aikansa" jehovalle? "
JOS kaikki uhraisivat aikansa Jehovalle, olisi pakko järjestää myös maalliset olosuhteet kuntoon. Nyt tilanne on toinen.
Kaikista ei ole lääkäreiksi, joten on vaan hyvä etteivät kaikki sellaisiksi pyri.Onneksi on hyviäkin kääkäreitä , vastapainoksi.
Korvessa ei ole varaa valita,ja yksityiseen ei kaikilla varaa.
Ei ole mennyt tasan nallekarkit :(((( - Pappa betalar ?
Anteeksi, mutta koko tekstisi osoittaa, ettet sinulla ole lainkaan ns. yleissivistystä.
"Miksi opiskella tämän uppoavan laivan-"Maailma.Titanicin" vuoksi ------
vuosikausia, ilman takeita edes työpaikasta?"
Lue tuo äskeinen kirjoitukseni "Lääkärit ilman rajoja" -järjestöstä. Ihminen voi koulutuksensa ansiosta tehdä jotain niin arvokasta kuin pelastaa ihmishenkiä. Kaikkien älynlahjat eivät siihen riitä, mutta täytyy olla aika itsekäs ihminen jos ei edes haaveile sellaisesta.
"Opintotuki on niin pieni että sillä näkee NÄLKÄÄ."
Opintotuki riittää, jos elää säästeliäästi, ei käy juhlimassa eikä osta joka päivä uusia vaatteita.
"MAAILMAN keskuuteen ,asumaan maailmallisten kämppiksinä ;)"
Ns. maailmalliset voivat olla myös erittäin hyviä ihmisiä, parempia kuin jotkut jehovan todistajat. Kuten juuri nuo lääkärit joista kerroin. Muutama heistä muuten kuoli vähän aikaa sitten Afganistanissa pommituksen yhteydessä. He olisivat voineet jäädä kotimaahansa viettämään mukavaa ja helppoa elämäänsä, mutta he päättivätkin tehdä jotain aidosti hyvää ja uhrasivat henkensä toisten hyvinvoinnin puolesta.
Kuka ei haluaisi nostaa hattua näille "maailmallisille" lääkäreille? Tai kenelle tahansa hyväsydämiselle ihmiselle, uskonnosta riippumatta.***Opintotuki riittää, jos elää säästeliäästi, ei käy juhlimassa eikä osta joka päivä uusia vaatteita.***
Tuo on PASKAPUHETTA.
Opintotuki riittä, jos ei ole lainkaan asumiskuluja.
Missä asut vieraalla paikkakunnalla ilman asumiskuluja?
Olet aika tietämätön opiskelijan kustannuksista ? - pappabetalarinte
Pappa betalar ? kirjoitti:
***Opintotuki riittää, jos elää säästeliäästi, ei käy juhlimassa eikä osta joka päivä uusia vaatteita.***
Tuo on PASKAPUHETTA.
Opintotuki riittä, jos ei ole lainkaan asumiskuluja.
Missä asut vieraalla paikkakunnalla ilman asumiskuluja?
Olet aika tietämätön opiskelijan kustannuksista ?Voin kuule ihan kokemuksesta sanoa, että opintolainaa ei tarvitse ottaa sillä opintotuki riittää. Ahkerat käyvät kesätöissä.
Opintotuki koostuu opintorahasta ja asumistuesta. Kela maksaa 80% vuokrasta kun se ei ylitä tiettyä summaa. Lopun summasta joutuu maksamaan itse.
En kuollut nälkään, vaikka asuin vuokralla toisella paikkakunnalla, matkustelin joskus ja ostin silloin tällöin uusia vaatteita. Opintotuesta jäi vielä aina kuukauden päätyttyä jotain jäljelle. Eli päivitä vain itse tietosi 2000-luvulle. - dshfkl
katso silmiin ! kirjoitti:
Voisiko muuten joku kertoa minulle, MIKSI LÄÄKÄRIN opintoihin tarvitaan hyvä matikkapää ?
Mun mielestä matemaattiset tyypit on aika kalseita, ei ollenkaan empaattisia..
Empatiakyky on enemmän tarpeen lekurin hommissa kuin matematiikka.
Kyky "lukea" potilaan olemuksesta...? sairauden/terveyden tunnuksia.....
Terveyskeskuksessa oli lääkäri joka ei katsonut silmiin, ei edes kasvoihin, joten vähän ihmettelin...
Lääkeannostuksesta hän kyllä innostui,laski ääneen painon mukaan määräytyvää annostusta....
oli hänellä sitten ainakin matematiikka hallussa...Matikkapää täytyy olla hyvä, koska lääkäri ei saa tehdä virheitä esim. lääkkeiden annostuksessa. Kyse on ihmisen hengestä, joten yleensä ottaen terävä pää on tärkeämpi kuin empatiakyky. Olen kyllä samaa mieltä siitä, että lääkäreiden täytyisi opetella enemmän sosiaalisia taitoja. Kylmä katse ei tapa ketään, mutta kyllä ystävällisellä lääkärillä käynti on paljon mukavampaa kuin kohdata joku välinpitämätön moukkalekuri.
- tiedonhaluinen oppil
dshfkl kirjoitti:
Matikkapää täytyy olla hyvä, koska lääkäri ei saa tehdä virheitä esim. lääkkeiden annostuksessa. Kyse on ihmisen hengestä, joten yleensä ottaen terävä pää on tärkeämpi kuin empatiakyky. Olen kyllä samaa mieltä siitä, että lääkäreiden täytyisi opetella enemmän sosiaalisia taitoja. Kylmä katse ei tapa ketään, mutta kyllä ystävällisellä lääkärillä käynti on paljon mukavampaa kuin kohdata joku välinpitämätön moukkalekuri.
miksi ihmisen pitää koulussa lukea pitkä matikka jos tahtoo leguriksi ?
Siis MIHIn lääkärintyössä tarvitaan niin PALJON matematiikkaa ?
Keskustelutaito potilaan kanssa tuo paljon terveydestä esiin.
Sitten voi vasta ruveta lääkkeitä määräämään...
Olen saanut hilpeitä hetkiä kokea oman lekurin vastaanotolla, kun on yhdessä pohdittu, mikä lääke olisi mulle sopivin :)
Vuosikymmenet ko. tautia sairastaneena olen hyvin valveutunut siinä asiassa, ja olen monta kertaa voinut hänelle kertoa sellaista,mitä hän ei ole vielä tietoonsa saanut..
Toki hän tarkistaa tietojeni totuudellisuuden.
Oikeassa olen ollut.
Matematiikkaa tarvitaan siis....? - rakennan kalliolle t
pappabetalarinte kirjoitti:
Voin kuule ihan kokemuksesta sanoa, että opintolainaa ei tarvitse ottaa sillä opintotuki riittää. Ahkerat käyvät kesätöissä.
Opintotuki koostuu opintorahasta ja asumistuesta. Kela maksaa 80% vuokrasta kun se ei ylitä tiettyä summaa. Lopun summasta joutuu maksamaan itse.
En kuollut nälkään, vaikka asuin vuokralla toisella paikkakunnalla, matkustelin joskus ja ostin silloin tällöin uusia vaatteita. Opintotuesta jäi vielä aina kuukauden päätyttyä jotain jäljelle. Eli päivitä vain itse tietosi 2000-luvulle.Kesäduuniin ei kyllä kaikki niihin hakevat pääse...
Oliko sulla lyhyt vai pitkä matikka ? - well done !
Voin kuule ihan kokemuksesta sanoa, että opintolainaa ei tarvitse ottaa sillä opintotuki riittää. Ahkerat käyvät kesätöissä.
En kuollut nälkään, vaikka asuin vuokralla toisella paikkakunnalla, matkustelin joskus ja ostin silloin tällöin uusia vaatteita. Opintotuesta jäi vielä aina kuukauden päätyttyä jotain jäljelle. Eli päivitä vain itse tietosi 2000-luvulle.opiskelee ulkopaikkakunnilta tulleita.
Eräskin sellainen,nuori Jt-julistaja, oli hyvin ahkera.
Löysi hyvän vuokra-asunnon, ja kävi opiskelunsa ohella myös kokouksissa ja kentällekin ehti.
Valmistuttuaan muutti takaisin korpeen, kun siellä oli kuitenkin töitä parinkymmenen kilsan päässä kotitalosta.
Iloitsi opiskeluajastaan,kun tutustui seurakuntaamme hyvin, ja oli paljon kenttäkavereita.
Opiskeluaikana tekikuulemma enemmän kenttätyötä kuin aikaisemmin...
Tehokas opiskelijanuori, täytyy sanoa :D - pappabetalarinte
rakennan kalliolle t kirjoitti:
Kesäduuniin ei kyllä kaikki niihin hakevat pääse...
Oliko sulla lyhyt vai pitkä matikka ?En itsekään päässyt aina kesätöihin, mikä oli harmillista. Siitä huolimatta selviydyin oikein hyvin.
Ne opiskelijat, jotka eniten kitisee on niitä, jotka asuvat ehkä pääkaupunkiseudulla (yksityisillä markkinoilla vuokrat korkeammat) ja ovat tottuneet käyttämään paljon rahaa. Esim. yhden baari-illan aikana voi palaa monta kymppiä rahaa. Ja vaatteet ja kengät maksavat myös. Jos juhlii kaksi kertaa viikossa, ei opintotuki oikein välttämättä riitä kuukauden loppuun asti.
Ha ha, miten niin oliko minulla lyhyt vai pitkä matikka? ;) Noh, olin niin hurja että minulla oli molemmat... mutta ei minusta silti matemaatikkoa tullut kun se ala ei oikein kiinnostanut.
Hyvää sunnuntain jatkoa! - pappabetalarinte
En itsekään päässyt aina kesätöihin, mikä oli harmillista. Siitä huolimatta selviydyin oikein hyvin.
Ne opiskelijat, jotka eniten kitisee on niitä, jotka asuvat ehkä pääkaupunkiseudulla (yksityisillä markkinoilla vuokrat korkeammat) ja ovat tottuneet käyttämään paljon rahaa. Esim. yhden baari-illan aikana voi palaa monta kymppiä rahaa. Ja vaatteet ja kengät maksavat myös. Jos juhlii kaksi kertaa viikossa, ei opintotuki oikein välttämättä riitä kuukauden loppuun asti.
Ha ha, miten niin oliko minulla lyhyt vai pitkä matikka? ;) Noh, olin niin hurja että minulla oli molemmat... mutta ei minusta silti matemaatikkoa tullut kun se ala ei oikein kiinnostanut.
Hyvää sunnuntain jatkoa!Korkeastikoulutetut ovat ehkä älykkäitä, mutta tavattoman hajamielisiä!!
Tänään on totta kai maanantai. :D - Moon day
En itsekään päässyt aina kesätöihin, mikä oli harmillista. Siitä huolimatta selviydyin oikein hyvin.
Hyvää sunnuntain jatkoa!tukensa resurssit hyvin niin, ettei se lopu kesken :D
pullea kirjoitti:
hae nyt oikeesti jotain apua..
Opettele lukemaan, äläkä syytä minua ongelmistasi. Tässä kommenttini uudelleen kun se tuntui noin koville ottavan:
Aloittajan kommentista:
Lue itse tarkemmin ja vielä suositus: AJATTELE ennen kuin kirjoitat. Tai yritä edes.pullea kirjoitti:
""menenkö lääkäriksi lukemaan.""
et sitte menny? jouduitko ite hoidettavaksi? ihmeen paljon te saatte netissä seikkailla , ilman valvontaa..."hmeen paljon te saatte netissä seikkailla , ilman valvontaa.."
Huikeaa kommentointia. Ei mikään ihme tuollaiselta vaippaikäiseltä kakaralta.
Kaltaisesi kuvittelevat että kaikki naiset kauhistuvat kun mainitaan Tena tai tekarit.
En ole noin lapsellista tällä palstalla vielä tavannut. Olet kyllä ehdoton ykkonen.
"Yliopistot ja korkeakoulut ovat heidän mielestään synninpesiä.Esim. kun he sairastuvat ovat heti käyttämässä lääkäri palveluita, sairaaloita ja kaikkia mahdollista. Samoin eivät äänestä, mutta ovat ensimäisenä ottamassa kaikki edut mitä toiset ovat taistelleet.
Kysynkin teiltä Jehovantodistajat onko oikein, että toiset tekee mielestänne synnintyöt ja te nautitte edut?
Mielestäni olette "luusereita" jotka käytätte kaikki edut, mutta itse ette anna mitään. "
Elannon hankkiminen jotenkin muuten kuin olemalla työtön on suositeltavaa, ja tarpeellinen koulutus myös.
Mitä tulee siihen, ettei sitä korkeakoulutusta suositella, niin on otettava huomioon myös se ettei se sovi kaikille.
Ei-todistajistakaan kaikki eivät mene eivätkä halua muuta kuin ammatillisen koulutuksen ja liukkaasti töihin rahantekoon. Oletko sitä mieltä, että kaikki nämäkin ovat luusereita kun eivät halua lukea lääkäriksi? Tai poliisiksi?
Mitä taas tulee työttömyyteen niin kouluttamattomuus korreloi selkeästi lisääntyneen työttömyysriskin kanssa.
Tilastot osoittavat selvästi, että mitä heikompi koulutus, sitä enemmän kohderyhmästä löytyy työttömiä.
Koulutuskaan sen sijaan ei takaa työpaikkaa tänä päivänä valitettavasti.
Tiedemaailmassa on omat lainalaisuutensa, eivätkä ne katso hyvällä uskovaisia, eksegetiikan tutkijat lienevät parhaiten selvillä tästä "kahden maailman välillä taiteilusta".- pullea
ihme suttusta tuo helelin teksti... ei saa mitään selvää...
- sipsitkaljalla
pullea kirjoitti:
Olut ja sidu heikentää näkökykyä--
ja ulkonäköäkin kun tarpeeksi juo. pullea kirjoitti:
Sellasta se asioiden väistele saa aikaiseksi. Ole rohkea ja kurkista Liberosi lomasta uudelleen.
- pullea
helel kirjoitti:
Sellasta se asioiden väistele saa aikaiseksi. Ole rohkea ja kurkista Liberosi lomasta uudelleen.
kyl tässä joutuu jo pikkusen pyörittää päätä ja miettimään miten sekasin ihminen voi tosiaan olla...
mitä asiaa olen väistelly? pullea kirjoitti:
kyl tässä joutuu jo pikkusen pyörittää päätä ja miettimään miten sekasin ihminen voi tosiaan olla...
mitä asiaa olen väistelly?"kyl tässä joutuu jo pikkusen pyörittää päätä ja miettimään miten sekasin ihminen voi tosiaan olla."
No sinun kohdallasi ei voi koskaan ihmetellä liikaa sitä kuinka sekaisin ja tietämätön olet yhtään mistään.
Todella säälittävää kun tuolla tietämättömyystasolla oleva henkilö alkaa kertomaan suuria totuuksia. Ei voi kuin nauraa.
Minä olen muuten jo aikaa sitten lakannut suhtautumasta kommentteihisi vakavasti, ei niissä ole mitään sellaista että voisi ajatella kirjoittajan olevan vakavissaan liikkeellä. Ennemminkin kyse on henkilöstä, jolla ei ole elämässään mitään muuta tekemistä ja tämä koettaa päteä esittämällä tolkuttoman määränä kysymyksiä ottamatta asioista itse selvää. Ei anna kovin hyvää kuvaa sinusta.
"mitä asiaa olen väistelly? "
Kommenttisi ei sisältänyt ainoatakaan argumenttia koskien kirjoitukseni sisältöä (ei mikään uusi asia sinulta). Se voidaan nähdä siis puhtaana väistelynä ja sivuun vetämisenä sekä trollaamisena.- pullea
helel kirjoitti:
"kyl tässä joutuu jo pikkusen pyörittää päätä ja miettimään miten sekasin ihminen voi tosiaan olla."
No sinun kohdallasi ei voi koskaan ihmetellä liikaa sitä kuinka sekaisin ja tietämätön olet yhtään mistään.
Todella säälittävää kun tuolla tietämättömyystasolla oleva henkilö alkaa kertomaan suuria totuuksia. Ei voi kuin nauraa.
Minä olen muuten jo aikaa sitten lakannut suhtautumasta kommentteihisi vakavasti, ei niissä ole mitään sellaista että voisi ajatella kirjoittajan olevan vakavissaan liikkeellä. Ennemminkin kyse on henkilöstä, jolla ei ole elämässään mitään muuta tekemistä ja tämä koettaa päteä esittämällä tolkuttoman määränä kysymyksiä ottamatta asioista itse selvää. Ei anna kovin hyvää kuvaa sinusta.
"mitä asiaa olen väistelly? "
Kommenttisi ei sisältänyt ainoatakaan argumenttia koskien kirjoitukseni sisältöä (ei mikään uusi asia sinulta). Se voidaan nähdä siis puhtaana väistelynä ja sivuun vetämisenä sekä trollaamisena.""Kommenttisi ei sisältänyt ainoatakaan argumenttia koskien kirjoitukseni sisältöä""
ja mitäköhän kohtaa olisi pitänyt argumentoida? se oli ihan tavallinen kirjoitus, ei mulla ollu mitään sitä vastaan. taputuksiako haluat? pullea kirjoitti:
""Kommenttisi ei sisältänyt ainoatakaan argumenttia koskien kirjoitukseni sisältöä""
ja mitäköhän kohtaa olisi pitänyt argumentoida? se oli ihan tavallinen kirjoitus, ei mulla ollu mitään sitä vastaan. taputuksiako haluat?Kommenttisi ovat todellakin limboja, kuten joku tuossa sanoi . . .
- pullea
helel kirjoitti:
Kommenttisi ovat todellakin limboja, kuten joku tuossa sanoi . . .
tap! tap! tap!
- addddv
Yliopistossa on se huono puoli, että siellä rohkaistaan kriittiseen ajatteluun, eli ajattelemaan omilla aivoilla. Jehovan todistajan ei tule ajatella omilla aivoilla; Vartiotorni-seura ajattelee puolestasi.
- Hirveää
uskovaiset ovat ihmisistä itsekkäimpiä otuksia. Omaan napaansa tuijottajia. Jehovan todistajat lienevät pahemmasta päästä. He tapattavat vaikka lapsensa, jos oma elämä kysymyksessä.
Lienevät nämä pikkulahkot, kuten jehovan todistajat olevan aika pahoja ihmisiä.- lalalalaaaa
ja kaikkea siltä väliltä löytyy ihonväriin, kansallisuuteen ja uskontoon katsomatta.
- Sepe Wulf
tappoivat toisiaan.....Luerilaiset luterlaisia, katoliset katolisia ja sekaisinkin...
****Lienevät nämä pikkulahkot, kuten jehovan todistajat olevan aika pahoja ihmisiä.*****
Todellakin...pahoja ovat.......
Ja jos jollekin vielä on epäselvää, niin kysehän ei tosiaan ole siitä että kukaan vähättelisi alemman opistotason ammattilaisia tai koulutusta, vaan siitä että vt-seura suhtautuu korkeammalle kouluttautumiseen ehdottomalla negatiivisuudella, eikä missään nimessä suosittele esim. yliopistoa kenellekään jt:lle. Tämä suhtautuminen sulkee varmuudella osalta jehovantodistajista mahdollisuuden tehdä sitä mitä todella haluaa.
Laajemmin ajateltuna ongelmallista, tai pikemminkin kyseenalaista, on myös se että vt-seuralla on tässä oma lehmä ojassa. Se ei halua jäsentensä kouluttautuvan korkeammalle monestakaan syystä, mutta alla kolme pääsyytä:
1. Opiskelu vie aikaa lahkotyöltä
2. Opiskelu avartaa ja haastaa ihmistä ajattelemaan muillakin väreillä kuin mustalla ja valkoisella, ja tämä ei ole lahkoille ja niiden 'totuuksille' koskaan eduksi
3. Opiskelemalla oppii kyseenalaistamaan perustellusti- perusduunarius OK
"Maailma" on jo pahasti uppoamassa oleva "Titanic".
Minä ainakaan en tahdo sen matkustajaksi :(
Ammattikoulun olen käynyt ja töitä ikäni tehnyt, verot maksanut.
Opiskelkoot ne jotka Maailman mukana tahtovat hukkua.....
Yleissivistystään voi kasvattaa opiskelemalla kaikenlaista, ja useita kieliäkin olen opiskellut.
Ammattiin liittyvää opiskelua on tietenkin myös...
Nyt osaan kertoa Jehovasta ja Pojastaan Jeesuksesta Kristuksesta monella kielellä :)
Käyttöä on kielitaidolla paljon nykyään.
Nettisurffailussakin=jotkut "googlekäännökset" antavat omituisia, jopa virheellisä käännöksiä, joten on hyvä osata auttavasti englantia ja muitakin kieliä :)
Aikaa saisi olla enemmän kuin 24 h/vrk, niin paljon on kaikkea mukavaa toimintaa päivässä.
Perusduunarina, velattomana, on ihan mukava elää ;) ja maksaa veroja vastineeksi hyvinvointivaltiomme palveluista
Suomessa on hyvä tilanne kun vertaa joihinkin muihin maihin.... - 749nlj959
perusduunarius OK kirjoitti:
Yleissivistystään voi kasvattaa opiskelemalla kaikenlaista, ja useita kieliäkin olen opiskellut.
Nyt osaan kertoa Jehovasta ja Pojastaan Jeesuksesta Kristuksesta monella kielellä :)
Nettisurffailussakin=jotkut "googlekäännökset" antavat omituisia, jopa virheellisä käännöksiä, joten on hyvä osata auttavasti englantia ja muitakin kieliä :)
Aikaa saisi olla enemmän kuin 24 h/vrk, niin paljon on kaikkea mukavaa toimintaa päivässä.
Perusduunarina, velattomana, on ihan mukava elää ;) ja maksaa veroja vastineeksi hyvinvointivaltiomme palveluista
Suomessa on hyvä tilanne kun vertaa joihinkin muihin maihin...."Opiskelu vie aikaa Valtakunnan työltä"
Ok. Mutta käyväthän ihmiset töissäkin. Jos joku on töissä 9-16 tai istuu koulun penkillä 9-16, mitä eroa sillä on kentällä käymiseen? Kotitehtävät vievät toki jonkin verran aikaa, mutta viikonloput ovat vapaita myös yliopistossa.
On tosiaan hyödyllistä opiskella vieraita kieliä, ja jotkut ihmiset haluavatkin syventää kielitaitoaan ja opiskella kieltä yliopistossa. Jotkut valmistuvat opettajiksi ja opettavat kieliä sinunkaltaisillesi ihmisille. Hyödyllinen ammatti siis. - viherpeipponen679
perusduunarius OK kirjoitti:
Suomessa on hyvä tilanne kun vertaa joihinkin muihin maihin...."Opiskelkoot ne jotka Maailman mukana tahtovat hukkua....."
Minua kiinnostaa paljon biologia ja maantieto, ja haluan oppia lisää kaikesta siitä ihmeellisestä minkä Jumala on luonut. Onko se väärin? - sdfzsrz
viherpeipponen679 kirjoitti:
"Opiskelkoot ne jotka Maailman mukana tahtovat hukkua....."
Minua kiinnostaa paljon biologia ja maantieto, ja haluan oppia lisää kaikesta siitä ihmeellisestä minkä Jumala on luonut. Onko se väärin?Ei missään nimessä ole väärin. Hae ihmeessä yliopistoon opiskelemaan biologiaa. Pitää tehdä sitä, mistä on kiinnostunut.
- nettiopiskelija etä
viherpeipponen679 kirjoitti:
"Opiskelkoot ne jotka Maailman mukana tahtovat hukkua....."
Minua kiinnostaa paljon biologia ja maantieto, ja haluan oppia lisää kaikesta siitä ihmeellisestä minkä Jumala on luonut. Onko se väärin?luomista asioista ?
- tietysti opiskelen!
sdfzsrz kirjoitti:
Ei missään nimessä ole väärin. Hae ihmeessä yliopistoon opiskelemaan biologiaa. Pitää tehdä sitä, mistä on kiinnostunut.
Uskon niistä opinnoista olevan hyötyä myös Harman jälkeen :)
Agronomi, hortonomi,maatalous....
tulevassakin elämässä hyödyllisiä oppeja :D - Sivusta seurannut
Juuri näin on mitä vähemmän olet koulutettu sitä nöyrempi alammainen olet järjestölle.
Koulu antaa eväitä elämään olkoon ammatti- tai korkeakoulu kyseessä.
Koulua käyneet ihmiset ajattelevat myös omilla aivoillaan ja osaavat kyseinalaistaa asioita.
On sääli jos nuori jättää koulutuksen järjestön painostuksesta , että taivaspaikka menee ohisuun
koulun käynni takia.
Meidän on elettävä tässä maailmassa ja jokaisen on annettava on osuutensa yhteiskunnalle.
Meillä on oikeuksia, mutta myös velvollisuuksia.
- asgawg
Ongelman ydin on siinä, että yliopistoon menevien pelätään huomaavan, että heidät on aivopesty, kun oppivat siellä ajattelemaan kriittisesti omilla aivoillaan. Jehovan todistajien ei tulisi mielellään ajatella omilla aivoillaan. Vartiotorni-seura hoitaa kyllä ajattelun heidän puolestaan.
- surullista ja totta
Kaikista surullisin on Jehovantodistajien nuorten naisten koulutustaso. Voi melkein verrata kehitysmaan tasoon. Täytettyään 16v. he ovat parhaita orjatyön tekijöitä eivät kuulema muuta tarvitse. Eräs järjestön vanhin teki selvää, että nainen on Jehovaa ja miestä varten. Nainen on kuulema heikko viettelyksille siksi miehen kuuluu pitää hänet kurissa ja "herran nuhteessa". Voiko vielä todella olla näin alkukantaista ajattelua?
Meille on annettu järki jota on lupa käyttää. Hyvät nuoret naiset,älkää antako sammuttaa järkenne valoa!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1125088
- 1535063
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h464752- 1463044
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa302763- 1582204
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue202178- 421997
- 411798
- 231568