Näin kertoo Raamattu. Miksi ihmiset sitten tehtailevat Jumalan kuvia. Seinillä on piirrettyjä Jumala tauluja, jopa kaularisteissä roikkuu Jumala. Puisia ym kiviveistoksia on koristeina kodeissakin. Jumala on kuitenkin kieltänyt kuvansa tekemisen. Esim, Jesaja 44 luku 9-11 kertoo näin: Jumalankuvien tekijät ovat turhia kaikki tyynni, eivätkä nuo heidän rakkaansa mitään auta;niiden todistajat eivät näe eivätkä tiedä mitään, ja ja niin he joutuvat häpeään. Kuka hyvänsä muovatkoon jumalan ja valakoon kuvan, ei se ketään auta. Katso, kaikki sen seuraajat joutuvat häpeään, ja sen sepittäjät ovat vain ihmisiä. Tulkoon kokoon kaikki ja astukoot esiin: vaviskoot ja hävetkööt! Mitä mieltä olette tästä kiellosta jonka itse Jumala antaa oman kuvansa tekemisestä.
Jumalaa ei ole kukaan nähnyt
9
235
Vastaukset
2. Moos. 20:4
Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
5.Moos.4.
15 Ottakaa siis itsestänne tarkka vaari-sillä te ette sinä päivänä, jona Herra puhui teille tulen keskeltä Hoorebilla, nähneet hänestä minkäänkaltaista muotoa-
16 ettette menettele kelvottomasti ettekä tee itsellenne jumalankuvaa, ette minkään muotoista patsasta, ette miehen tai naisen kuvaa,
17 ette maan päällä liikkuvan nelijalkaisen eläimen kuvaa, ette taivaan alla lentävän siivekkään linnun kuvaa,
18 ette maassa matelevaisen kuvaa ettekä vesissä maan alla olevan kalan kuvaa;
19 ja ettet, kun nostat silmäsi taivasta kohti ja katselet aurinkoa ja kuuta ja tähtiä, kaikkea taivaan joukkoa, anna vietellä itseäsi kumartamaan ja palvelemaan niitä, sillä Herra, sinun Jumalasi, on jakanut ne kaikille muille kansoille koko taivaan alla.
Mitenkäs nyt etenkin kirkot kuvineen ja maalauksineen menettelee..?- Dabne
No tätäpä minä juuri en ymmärrä. Mihin Raamatun kohtaan vedotaan kun näin tehdään. Itse en ainakaan löydä Raamatusta sellaista kohtaa jossa se olisi sallittu tai kumottu.
- hedonisti-
Opettelisit vastaamaan omilla sanoillasi, etkä vain leikkaa-liimaisi koko raamattuasi tänne...
Jeesus sanoo: ”Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; ....” ( Joh. 14:9).
Herran haavojen jäljet havaitessaan Tuomas tunnustaa näkevänsä hänessä Jumalansa ja uskoi.
"Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!" (Joh.20:29).nähdä Jumala jokaisessa lähimmäisessämme;
Matteuksen evankeliumi 25
40 "Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.' - - -
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.' "
Luukkaan evankeliumi 10
16 "Joka kuulee teitä, se kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut; mutta joka minut hylkää, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt."
´20 »Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.«
Summa summarum! Meidän on nähtävä Jumala vähäisimmässäkin veljessä ja sisaressa.
´- Dabne
Minusta Tapio522 tässä tapauksessa on kyse Jumalan ominaisuuksista jotka ovat samat kuin Jeesuksella Joh. 14:9.
Jumalan kuvaksi, ei siis Jumalaksi;
Kolossalaiskirje 1
15 "ja - h ä n - o n - näkymättömän - J u m a l a n - k u v a, - esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa."
Hebrealaiskirje 1
2 on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja - h ä n e n - o l e m u k s e n s a - k u v a - ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,"
Hebrealaiskirje 8
1 "Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu
M a j e s t e e t i n - v a l t a i s t u i m e n - o i k e a l l a - p u o l e l l a - taivaissa,"
Ei siis istu Majesteetin valtaistuimella, niin kuin eräät opettavat, vaan istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella!
´
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 19811773
- 585549
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462857Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k152484- 402455
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut342023Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,471949Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131911Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71727- 341670