Ulkomusiikillisuus ja syrjintä

Läski itse

Pitäisikö näkövammaiset, kuulovammaiset, invalidit ja mustalaiset ja kielitaidottomat ja lihavat päästää kaikki jatkoon laulukisoissa vaan ihan sen oman erityisominaisuuden perusteella, vaikkei osais pätkääkään laulaa? Ettei vaan kukaan pääsis sanomaan, että syrjitään. Tämmöiseksi tämä Suomi on mennyt, haetaan vammasta tai jostain leimasta sellaista kilpeä arvostelulle silloin kuin joutuu samalle viivalle muiden kanssa johon oma ominaisuus ei liity tippaakaan.

Olen kuulllut omin korvin, kun romaninaiset ovat jääneet myymälävarkaudesta kiinni ja huutaneet että tämä on "syrjintää, syrjintää ja rasismia" Joillakin on ilmeisesti omasta mielestään oikeus rikkoa lakia syntyperänsä takia.

Mun varmaan kannattais hakea kans tonne Idolsiin, niin pääsis lööppeihin "Joni syrjii läskejä". Minä en osaa yhtään laulaa, mutta hei eihän sillä ollutkaan mitään merkitystä....

7

389

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ole tasa-arvosta

Pitää olla erikoisen hyvä, jos on vaikka läski ja normaalipainoinen vastakkain loppufinaalissa niin sen läskin pitää olla selvästi parempi laulajana. Jos ne on yhtä hyviä niin se normipainoinen voittaa aina. Sama pätee muihinkin "erikoisuuksiin" että pitää olla tuplasti tai triplasti parempi kuin ulkoisilla avuilla pärjäävämpi kanssakilpailija. Niin se vaan on.

• joo.

ei kannata olla läski kun voi olla normaalipainoinenkin.

• läski itse

Mutta nyt ei puhuta finaaleista vaan koelauluista, joissa tuomaristo päättää. Äänestävät ihmiset eli yleisö tietty päättää miten päättää niistä jotka on kelpuutettu yleensä mukaan.

American Idolissa voitti läski ja musta toisella kaudella, vaikka toiseksi tullut oli parempi laulaja. Mutta toiseksi tullut olikin homo. Amerikassa läskiys ja ihonväri painaa vähemmän kuin homous. Samoin kävi Adam Lambertin - tuli toiseks eikä kukaan enää muista kuka voitti.

• läski itse
        joo. kirjoitti:

ei kannata olla läski kun voi olla normaalipainoinenkin.

"ei kannata olla läski kun voi olla normaalipainoinenkin."

Ylipaino voi johtua muustakin kuin ylensyömisestä. Muun muassa lääkehoidosta ja sairaudesta.

• mieltä;

viimeistään siinä vaiheessa kun yleisö pääsee äänestämään laulutaito menettää merkityksensä. Tuomarit valitsevat finaaleihin sellaiset kilpailijat, jotka osaavat laulaa riittävän hyvin. Erot kilpailijoiden välillä tulevat muista henkilökohtaisista ominaisuuksista.

• niin paljon opittava
        mieltä; kirjoitti:

viimeistään siinä vaiheessa kun yleisö pääsee äänestämään laulutaito menettää merkityksensä. Tuomarit valitsevat finaaleihin sellaiset kilpailijat, jotka osaavat laulaa riittävän hyvin. Erot kilpailijoiden välillä tulevat muista henkilökohtaisista ominaisuuksista.

sellaisista maista kuten Pohjois-Korea, jossa toki kansa ei pääse mitään viihdetaiteilijoiden suosiota ratkaisemaan. Siellä kuunnellaan ihan mielellään sellaista musiikkia kuin valtiollinen radiokanava haluaa kansalle tarjota.
        Pohjois-Korea on maailman paras maa, jossa asuvat ihmiset elävät oikeassa paratiisissa. Ne onnettomat ihmiset, jotka joutuvat elämään Pohjois-Korean ulkopuolella, saavat tyytyä vain markkinavoimien vääristämään musiikilliseen tarjointaan.

• Syntinen homous

- Perä perä oli paratiisi! The St Penis oli täydellinen! En ole koskaan nähnyt niin sinistä terskaa. Mahtava panopaikka, hän kuvaili Fitterissä.

"Poptähti Adam Lambert kuvaili Twitterissä tunnelmiaan yhteiseltä paratiisilomalta BB-voittaja Sauli Koskisen kanssa.

Miehet lomailivat Bora Boran saarella Tyynellä valtamerellä, josta valokuvaajat bongasivat heidät ajelemasta vesiskoottereilla pitkin turkoosia ulappaa.

– Bora Bora oli paratiisi! The St Regis oli täydellinen! En ole koskaan nähnyt niin sinistä vettä. Mahtava pakopaikka, hän kuvaili Twitterissä.

(MTV3) "

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      139
      6631
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      583
      2386
    3. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      46
      1660
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      114
      1371
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      89
      1222
    6. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      48
      1055
    7. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      66
      1048
    8. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      63
      1042
    9. Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain

muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.
      Tuusniemi
      27
      1029
    10. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      63
      956
    Aihe