Isäni kertoi originellin ystävänsä kanssa käymästään keskustelusta. Tämä ystävä oli sodan jälkeen liittynyt SKDL:ään; tuskin mistään kiihkeästä aatteen palosta, vaan pikemminkin kai siksi, että se oli ajan henki silloin. Oli ollut joukkokokouksia Helsingissä ja majoitukset oli järjestetty yksinkertaisesti: messuhallin lattialle oli levitetty patjoja joiden päällä toverit ja toverittaret olivat sikin sokin nukkuneet. Yön aikana lienee tapahtunut kaikenlaista: ainakin pimeydessä oli kuulunut huuto:"Käsi pois vitusta!" Isäni keskustelutoveri oli todennut:"Oli se minunkin käteni vieraan harjan päällä."
Kun kaikki oli yhteistä; episodi.
3
134
Vastaukset
- mitään uutta
ole. Moni kunnollinen porvaripoika kävi 70-luvulla taistolaisten tilaisuuksissa koska siellä oli vapaassa jaossa kaikenlaisia sellaisia hyödykkeitä mitkä kiinnostivat nuoria miehiä.
Eihän siinä taistolaisuudessa ollut mitään muuta mielenkiintoista kuin se "yksi asia" - h5wrtqq
Minäkin olin 1971-74 sellaisisissa "edistyksellisissä piireissä" joita piti taistolaissakki (Kallion Kotkat, Kellariteatteri, Komin kannatusyhdistys, Rauhanliike ja Teiniliitto). Sieltä sai pillua joka ilta lähes pyytämättä ja meno oli muutenkin rajua. Porvaritytöt halusi tietää sukutarinani, rahani ja laulaa siioninvirsiä Rithniemen ja Holkerin johdossa! Pihtasivat juuri sen 5 minuuttia liikaa tavaraansa.
- yhteishyvää!!
Niinhän ne oli petikavereita Halonen ja Tuomiojakin. Halonen jakoi kyllä enimmäkseen ay-pomoille. Nehän palkankin maksoivat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1562687
- 2001968
- 711716
- 921638
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91441Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.321176- 761111
- 811040
- 951019
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes191954