Isäni kertoi originellin ystävänsä kanssa käymästään keskustelusta. Tämä ystävä oli sodan jälkeen liittynyt SKDL:ään; tuskin mistään kiihkeästä aatteen palosta, vaan pikemminkin kai siksi, että se oli ajan henki silloin. Oli ollut joukkokokouksia Helsingissä ja majoitukset oli järjestetty yksinkertaisesti: messuhallin lattialle oli levitetty patjoja joiden päällä toverit ja toverittaret olivat sikin sokin nukkuneet. Yön aikana lienee tapahtunut kaikenlaista: ainakin pimeydessä oli kuulunut huuto:"Käsi pois vitusta!" Isäni keskustelutoveri oli todennut:"Oli se minunkin käteni vieraan harjan päällä."
Kun kaikki oli yhteistä; episodi.
3
137
Vastaukset
- mitään uutta
ole. Moni kunnollinen porvaripoika kävi 70-luvulla taistolaisten tilaisuuksissa koska siellä oli vapaassa jaossa kaikenlaisia sellaisia hyödykkeitä mitkä kiinnostivat nuoria miehiä.
Eihän siinä taistolaisuudessa ollut mitään muuta mielenkiintoista kuin se "yksi asia" - h5wrtqq
Minäkin olin 1971-74 sellaisisissa "edistyksellisissä piireissä" joita piti taistolaissakki (Kallion Kotkat, Kellariteatteri, Komin kannatusyhdistys, Rauhanliike ja Teiniliitto). Sieltä sai pillua joka ilta lähes pyytämättä ja meno oli muutenkin rajua. Porvaritytöt halusi tietää sukutarinani, rahani ja laulaa siioninvirsiä Rithniemen ja Holkerin johdossa! Pihtasivat juuri sen 5 minuuttia liikaa tavaraansa.
- yhteishyvää!!
Niinhän ne oli petikavereita Halonen ja Tuomiojakin. Halonen jakoi kyllä enimmäkseen ay-pomoille. Nehän palkankin maksoivat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645060Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362299Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti632210- 2262198
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2181403Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191374- 89976
Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai47963- 66907
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12879